abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163539605
Vandaag weer contact gehad met slaapverpleegkundige.
Blijkt dat mn lichaam de melatonine die ik bij slik omdat ik het 's avonds te weinig heb, niet goed afbreekt. Vandaar dat ik overdag ook nog zo moe ben waarschijnlijk, omdat het dan dus weer te hoog is :{

Dus nou moet ik toch maar weer minderen met slikken. Van 1.5 gram naar 1 gram en als dat na 3 weken nog geen effect heeft naar 0.3 gram. 15 augustus moet ik weer terugkomen. Dus maar afwachten of dit effect heeft. En ik moet dus veel de zon opzoeken omdat dat het ook afbreekt. Dus op therapeutische basis verplicht in de zon zitten haha (en dat is ook goed voor mn vitamine D-tekort natuurlijk ;) Dat slik ik ook extra bij )
pi_163549812
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:06 schreef FreezePop het volgende:
Slechte nacht gehad. Vriendin heeft mini-bed dus de halve nacht op mn rug moeten liggen slapen, drie keer verlamd en wakker worden. :')
Goed bed lijkt me wel heel belangrijk.

Mijn afgelopen nacht was prima! (relatief gezien in elk geval :P ).
pi_163573724
Zijn er trouwens meer mensen hier die de lange nachten ergens ook wel weer fijn vinden?
Het is vooral de rust die me trekt (of die het voor mij in elk geval een enorm stuk aangenamer maakt, daar ik natuurlijk liever gewoon slaap en deze wakkere nachten ook weer niet zo mis als ik ze niet meer heb), maar ook het feit dat ik (mede door die rust) dingen in m'n eigen tempo kan doen, zonder zeg maar kunstmatige deadlines (zoals afspraken/activiteiten, openingstijden winkels, etc).

Natuurlijk sliep ik liever gewoon langer door, maar ik probeer er maar gewoon het beste van te maken.

Ik ben alweer ongeveer 6 uur wakker nadat ik afgelopen avond ben ingestort (denk iets van 2u geslapen?), tis weer zo'n rare nacht voor mij.

Scheelt denk ik ook dat ik weet dat de kans dat er nu iemand aanbelt of me opbelt, enorm klein is, wat me ook weer een fijn gevoel geeft, weet ik zekerder dat ik niet *ineens* door iemand gestoord wordt die aandacht gaat claimen enz.
pi_163573824
Weer een hele nacht geen slaap gevat, als je geen verplichtingen hebt niet erg maar als je overdag afspraken hebt wordt het wel erg zwaar. Bovendien is heel mijn slaap waak ritme fucked up, ik slaap hoogstens 2 a 3 uur per nacht waardoor ik overdag slaap moet inhalen.
pi_163686765
Goed topic. Ben zelf altijd een moeilijke slaper geweest. Toen ik een kleuter was, ging ik vaak 's avonds laat uit bed om te gaan spelen in m'n kamer. Nooit echt problemen van ondervonden.
In groep 8 bij een psycholoog geweest i.v.m. slaapproblemen: ik kon niet in slaap vallen. Toentertijd uiteraard wel vervelend, maar nooit echt heel veel last van gehad aangezien voor de rest alles goed ging (school, vrienden).
Daarna ging het eigenlijk jarenlang goed. Ik sliep altijd wel minder dan mijn omgeving, maar had hier geen last van wat betreft mijn functioneren. Sterker nog, ik was tussen m'n 17e - 22e de fitste van mijn vriendengroep en ging altijd als laatste naar huis van uitgaan.
De afgelopen 2 - 2,5 jaar is het echter weer langzaamaan slechter geworden, met als dieptepunt de afgelopen 8-9 maanden. Heb ontzettend veel moeite met inslapen en ook last van nachtelijke paniekaanvallen.
Ik vind het moeilijk om concreet aan te wijzen waar het mis gaat. Vaak ervaar ik stokkende ademhaling / wakker schrikken op het moment van inslapen. Dat resulteert dan weer in heftig wakker schrikken met een enorme stoot adrenaline in m'n lijf. Apneu lijkt het echter niet te zijn omdat ik 's nachts zelden last heb van ademhalingsstilstanden. Andere keren denk ik dat ik iets aan mijn hart heb (hartkloppingen, onregelmatige hartslag, lage bloeddruk, alles wat ik kan bedenken). Ik ben in november vorig jaar zelfs een keer 's nachts naar het OLVG gefietst, om een uur later weer terug in bed te liggen en uiteindelijk in slaap vallen van de vermoeidheid.
Heb diverse bloedonderzoeken gehad en een 48-uurs ECG waar niks uitgekomen is. Daarnaast heb ik altijd drie keer per week krachttraining + cardio gedaan en kan ik makkelijk 40 minuten duursport doen op een hartslag van 170. Hartklachten zijn in mijn familie ook nooit voorgekomen.
Daarnaast manifesteert paniek zich soms ook in mijn ademhaling: hoe gek het ook klinkt, ik ben vaak bang dat mijn ademhaling stopt als ik ga slapen en mijn bewustzijn verlies.

Op het moment weet ik even niet meer waar ik het zoeken moet. Verbeeld ik me dit allemaal, heb ik toch iets onder de leden... Dat soort vragen komen vaak voorbij. Ik kijk inmiddels dagelijks op tegen het slapen en drink elke avond 3-4 standaardconsumpties om te helpen "ontspannen", terwijl ik prima weet dat alcohol de kwaliteit van je slaap niet ten goede komt. Daarnaast check ik voor het slapen gaan tot wel 4-5 keer m'n bloeddruk, met een meter die ik bij de MediaMarkt gekocht heb :') .
Zo, tot dusver mijn verhaal. Misschien herkent iemand zich hier in. Zo niet, wou ik het toch maar even kwijt :W
pi_163686906
Ik heb vorige week in Duitsland weer aanvallen gehad. 1 keer was ik zo in paniek dat ik overal op gebonkt heb.

Sliep als kind al slecht, nooit door, nachtmerries die levensecht leken.

Hopelijk brengt het slaaponderzoek me bij de kern.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_163730124
Gebruiken jullie medicijnen, (en welke)?
pi_163730677
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:33 schreef 0906 het volgende:
Ja (alprazolam (zo nodig)).

Jij?
pi_163730810
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:33 schreef 0906 het volgende:
Ja, flunitrazepam.
Jij?
pi_163730827
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Jij?
Slaap jij van alprazolam?
Ik moet echt eens minder benzo's gaan slikken precies. :@
pi_163731366
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:07 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Ja. Bij toeval ontdekt.

Lang verhaal kort:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163731926
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja. Bij toeval ontdekt.

Lang verhaal kort:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat het helpt!

SPOILER
pi_163735828
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Jij?
Ik niet meer :(, kreeg een -pam maar dat is geen duurzame oplossing voor de lange termijn.
pi_163735863
ik slik geen slaapmiddelen. vrees voor nog meer paniek.
Werewolf
pi_163735872
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:07 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

quote:
2s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja. Bij toeval ontdekt.

Lang verhaal kort:
SPOILER
SPOILER
pi_163736811
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 16:42 schreef 0906 het volgende:

[..]

[..]

SPOILER
Dat zijn ook benzo's.
pi_163736895
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 16:42 schreef sararaats het volgende:
ik slik geen slaapmiddelen. vrees voor nog meer paniek.
Slaapmiddelen zijn ook verre van zaligmakend. Maar na drie keer slaaponderzoek en een aantal keer slaaptrainingen en de conclusies van het laatste slaaponderzoek, hebben we besloten tot af en toe die medicatie, omdat ik anders echt gewoon een wrak ben.

Had jij je slaaponderzoek al gehad eigenlijk?
pi_163736920
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 16:40 schreef 0906 het volgende:

[..]

Ik niet meer :(, kreeg een -pam maar dat is geen duurzame oplossing voor de lange termijn.
Dat is waar. En krijg je nu iets anders in de plaats? Therpie, slaaptraining,...?
pi_163737302
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 17:06 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Dat is waar. En krijg je nu iets anders in de plaats? Therpie, slaaptraining,...?
Niks :') Daarom ben ik ook elke nacht wakker met soms maar 2 a 3 uur slaap.
pi_163737544
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 17:05 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Slaapmiddelen zijn ook verre van zaligmakend. Maar na drie keer slaaponderzoek en een aantal keer slaaptrainingen en de conclusies van het laatste slaaponderzoek, hebben we besloten tot af en toe die medicatie, omdat ik anders echt gewoon een wrak ben.

Had jij je slaaponderzoek al gehad eigenlijk?
nee. morgenavond tot zaterdagochtend.

ik denk dat ik vannacht ga dromen over mijn zelfgebakken brood hihi. ziet er iig lekker uit.
Werewolf
pi_163737619
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 17:18 schreef 0906 het volgende:

[..]

Niks :') Daarom ben ik ook elke nacht wakker met soms maar 2 a 3 uur slaap.
Maar dat 'haal je overdag in'?
Is er ooit verder gezocht naar het waarom van de slaapproblemen?

Ga je elke dag op hetzelfde uur slapen?
Kijk je tv in je bed, zit je op je smartphone,...?
Wat doe je de uren voordat je gaat slapen?
Drink je koffie of thee in de uren voor je gaat slapen?
pi_163737650
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 17:25 schreef sararaats het volgende:

[..]

nee. morgenavond tot zaterdagochtend.

ik denk dat ik vannacht ga dromen over mijn zelfgebakken brood hihi. ziet er iig lekker uit.
Datis in elk geval een leuke droom! :)
Laat je weten hoe het ging met je slaaponderzoek?
pi_163737675
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 17:29 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Datis in elk geval een leuke droom! :)
Laat je weten hoe het ging met je slaaponderzoek?
tuurlijk. ik hou jullie op de hoogte.
Werewolf
pi_163738295
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 17:28 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Maar dat 'haal je overdag in'?
Is er ooit verder gezocht naar het waarom van de slaapproblemen?

Ga je elke dag op hetzelfde uur slapen? JA
Kijk je tv in je bed, zit je op je smartphone,...? NEE
Wat doe je de uren voordat je gaat slapen? WEINIG
Drink je koffie of thee in de uren voor je gaat slapen? NEE
Het is voor mij ook een mysterie waarom ik niet in slaap kom, als ik slaap vaak maar voor een paar uur, gevolg is dat ik chronisch moe ben en overdag in slaap val. Als zzp'er moet ik s'nachts weer werk inhalen totdat ik quitte sta. Het is niet anders.

Vandaar dat ik ook opzoek ben naar het geschikte medicijn wat mij kan helpen met slapen en opstaan en om te voorkomen dat ik overdag telkens in slaap val.
pi_163738494
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 16:42 schreef 0906 het volgende:

[..]

[..]

SPOILER
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 17:03 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Dat zijn ook benzo's.
Welke is deze dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')