Je hebt natuurlijk nog de Iran Air en All Nippon Airways 'orders'. Die van ANA zijn vrij zeker, maar van Iran Air is nog alles behalve zeker.quote:Op donderdag 14 juli 2016 21:03 schreef flipsen het volgende:
Maar dus geen enkele nieuwe order voor de 380? Duur prestigeprojectje geweest van Airbus geloof ik. Maar goed, dan streept weer aardig weg tegen:
Emirates wordt nu in groei tegengehouden door Dubai Airport. (even de situatie met het personeel niet meegerekend).quote:Op donderdag 14 juli 2016 21:42 schreef inkjet het volgende:
Hoe groot moet het tekort aan slots worden voordat de 380 en 747-8 gaan verkopen?
De opstelling:quote:SEATTLE - Vliegtuigbouwer Boeing viert dit weekend zijn honderdjarig bestaan met een besloten feestje op Boeing Field in Seattle. Slechts personeel, gepensioneerd personeel en hun familieleden zijn welkom in het Museum of Flight, maar ze krijgen wel wat bijzonders te zien: een line-up van de Boeing 7-series.
Speciaal voor de gelegenheid zullen alle door Boeing gebouwde verkeersvliegtuigen op een rij worden gezet, van de 707 uit de jaren vijftig tot en met de 787 van nu. In totaal zullen twintig huidige en historische toestellen worden tentoongesteld.
De vliegtuigen die deelnemen aan de line-up druppelen intussen binnen. Zo is inmiddels een Boeing 707 van Omega Tanker op Boeing Field geland voor deelname aan de line-up, net als een 757-200 van United Airlines.
Ook de 787-9 Dreamliner van ANA die eerder deze week op Farnborough te zien was is inmiddels in Seattle aangekomen. En een volledig witte Boeing 747-8, die gebouwd is voor het inmiddels failliete Transaero uit Rusland, heeft een korte ferryvlucht gemaakt van Everett naar Seattle.
In 2007 zette Boeing op Paine Field in Everett ook al eens de volledige 7-series op een rij, toen van de 707 tot en met de 777. Dat gebeurde in het kader van de festiviteiten rond de roll-out van de eerste 787 Dreamliner.
twitter:BoeingAirplanes twitterde op donderdag 07-07-2016 om 22:00:22 The first arrival for the #Boeing100 #7SERIES line-up is @united 757-200 to the @museumofflight. What a sight! reageer retweet
twitter:BoeingAirplanes twitterde op dinsdag 12-07-2016 om 07:00:13 A Boeing 707-338C owned by @OmegaTanker has arrived in #Seattle for the #Boeing100 #7series line-up. Welcome! reageer retweet
twitter:woody2190 twitterde op woensdag 13-07-2016 om 06:15:30 LN1523 (Transaero NTU) was ferried to Boeing Field for the #7series lineup on Friday June 15th. reageer retweet
twitter:BoeingAirplanes twitterde op donderdag 14-07-2016 om 08:45:08 The @FlyANA_official 787-9 #dreamliner has arrived to @museumofflight for the #Boeing100 #7series line-up. #FIA16 reageer retweet
twitter:BoeingAirplanes twitterde op donderdag 14-07-2016 om 20:56:41 A @cathaypacific 747-8 Freighter has just arrived to the @museumofflight for the #Boeing100 #7series line-up. reageer retweet
twitter:BoeingAirplanes twitterde op donderdag 14-07-2016 om 23:07:00 The world's largest #777 operator, @emirates has just arrived with their 777-300ER to @museumofflight for #Boeing100 reageer retweet
twitter:BoeingAirplanes twitterde op donderdag 14-07-2016 om 23:49:21 Another exciting arrival to @museumofflight for the #Boeing100 #7series line up, a @FedEx 767-300 Freighter. reageer retweet
twitter:DWHonan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 18:48:28 Incredible @BoeingAirplanes #Boeing100 #7series lineup at @museumofflight #BoeingField #happybirthday reageer retweet
Op die foto lijken die toestellen wel heel erg uit verhouding met elkaar.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 18:52 schreef Iemand91 het volgende:
De line-up:[ afbeelding ]twitter:DWHonan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 18:48:28 Incredible @BoeingAirplanes #Boeing100 #7series lineup at @museumofflight #BoeingField #happybirthday reageer retweet
Op deze foto ziet het er erg rommelig uit inderdaad.quote:En ze gaan vast geen 787 tégen een 777 aan zetten.
Nee hoor. Dit is een foto van Boeing zelf:quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:54 schreef FredvZ het volgende:
Op die foto lijken die toestellen wel heel erg uit verhouding met elkaar.
Die 747-8F van Cathay staat dichterbij dan de 747-8i van Transaero, maar die laatst genoemde lijkt veel groter
En ze gaan vast geen 787 tégen een 777 aan zetten. Geen idee waar we naar kijken, maar het lijkt om een slechte photoshop.
twitter:TravelGov twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 13:20:07 All airlines prohibited by FAA from flying to US from #Turkey directly or w /stopover. https://t.co/Fe9lQmhPW7 reageer retweet
Ow wow, van de andere ziet er het imho echt uit als een slechte photoshop.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 11:09 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nee hoor. Dit is een foto van Boeing zelf:
[ afbeelding ]
Die foto ziet er een beetje raar uit omdat de toestellen zo geschakeld/schuin voor elkaar staan.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 14:24 schreef FredvZ het volgende:
Ow wow, van de andere ziet er het imho echt uit als een slechte photoshop.
Mooi weer was er wel, maar de Red Arrows kwamen alleen maar twee keer zonder verdere kunstjes langs vliegen. "Te gevaarlijk" sinds het ongeluk in Shoreham vorig zomer. http://aerobaticteams.net(...)V2LDinwtebs.facebookquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:28 schreef LintuxCx het volgende:
Hopen op mooi weer dit weekend, dan weer lekker met m'n camera spelen @ Farnborough
Omdat de motor voorin zit misschien?quote:Op zondag 17 juli 2016 06:20 schreef derLudolf het volgende:
Waarom hebben die Cobus bussen op luchthavens eigenlijk altijd zo'n enorme cabine.
Ze zijn breder dan de normale limiet om zoveel mogelijk mensen mee te nemen- en als je goed kijkt is de cabine groot maar heeft de chauffeur niet veel ruimte - daar zit de motor.quote:Op zondag 17 juli 2016 06:20 schreef derLudolf het volgende:
Waarom hebben die Cobus bussen op luchthavens eigenlijk altijd zo'n enorme cabine.
Ook pas sinds kort. Daarvoor de grote gele cobussen. Die waren veel te groot voor Schipholquote:Op zondag 17 juli 2016 20:49 schreef derLudolf het volgende:
Aha. Geen idee dat die motoren zo groot waren. Op Schiphol hebben ze 'normale' bussen geloof ik.
Hoezo waren die te groot?quote:Op maandag 18 juli 2016 00:31 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Ook pas sinds kort. Daarvoor de grote gele cobussen. Die waren veel te groot voor Schiphol
Was dat niet omdat ze van mening waren dat elektrische bussen efficiënter waren dan de dieselmotoren in de Conussen?quote:Op maandag 18 juli 2016 00:31 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Ook pas sinds kort. Daarvoor de grote gele cobussen. Die waren veel te groot voor Schiphol
Te groot voor Schiphol? In vergelijking met een vliegtuig stelt zo'n bus niet zoveel voor tochquote:Op maandag 18 juli 2016 00:31 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Ook pas sinds kort. Daarvoor de grote gele cobussen. Die waren veel te groot voor Schiphol
Echt lekker warm zullen ze in elk geval niet worden op een luchthaven nee.quote:Op maandag 18 juli 2016 09:53 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Was dat niet omdat ze van mening waren dat elektrische bussen efficiënter waren dan de dieselmotoren in de Conussen?
bron: NOSquote:[...]
Daarbij zet KLM vandaag grotere toestellen in zodat meer mensen kunnen worden vervoerd,
[...]
Hé ze liegen niet, groter is groterquote:Op maandag 18 juli 2016 14:04 schreef FredvZ het volgende:
[..]
bron: NOS
"Grotere toestellen" houdt in dit geval in dat er vanavond een 737-800 ipv de gebruikelijke 737-700 wordt ingezet. Scheelt toch zeker 38 stoelen...
1 toestel dat groter is, zijn nog geen groetere toestellenquote:Op maandag 18 juli 2016 14:32 schreef Karstman het volgende:
http://nos.nl/artikel/211(...)aven-ter-wereld.html
De titel doet iets anders vermoeden dan de inhoud. Schiphol is tweede in het aantal verbindingen met de rest van de wereld...
[..]
Hé ze liegen niet, groter is groter
Tja, je kunt de grootste luchthaven zijn op tig verschillende manieren.quote:Op maandag 18 juli 2016 14:32 schreef Karstman het volgende:
http://nos.nl/artikel/211(...)aven-ter-wereld.html
De titel doet iets anders vermoeden dan de inhoud. Schiphol is tweede in het aantal verbindingen met de rest van de wereld...
Het moet ergens vandaan komen, maakt niet uit waarquote:Op maandag 18 juli 2016 14:46 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Tja, je kunt de grootste luchthaven zijn op tig verschillende manieren.
Fysiek het grootst, meest aantal passagiers, meeste verbindingen etc. etc.
Desalniettemin doet Schiphol het tegenwoordig enorm goed.
Ze zijn pas door de 60 miljoen passagiers in 12 maanden tijd gegaan (tussen mei 2015 en april 2016), meerdere nieuwe maatschappijen zijn erbij gekomen, heel veel uitbreiding qua routes (veelal ook bij KLM), bijna 10% groei in het eerste half jaar van 2016 etc. etc.
Echter ook deels 'te danken' aan de stakingen in Frankrijk, de situatie in Turkije.
Misschien nog een nasleep van de ramp met het Germanwings toestel en vakantievluchten die naar mijn idee tegenwoordig meer vanaf Keulen vertrekken?quote:Op maandag 18 juli 2016 19:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het moet ergens vandaan komen, maakt niet uit waar
Waarom zou Frankfurt eigenlijk zo zijn gedaald?
Stakingen van Lufthansa, stagnerende markt voor vliegvakanties.quote:Op maandag 18 juli 2016 19:00 schreef derLudolf het volgende:
Waarom zou Frankfurt eigenlijk zo zijn gedaald?
Dat ligt aan de desbetreffende afhandelaar, niet aan de luchthavenquote:Op maandag 18 juli 2016 10:04 schreef derLudolf het volgende:
Vind het ook vreemd dat ze nu trekkers (New Holland - T5.95 volgens mij) gebruiken voor bagagekarren ipv die kleine karretjes die anders worden gebruikt.
Op sommige plekken konden ze niet draaien en moest de infrastructuur worden aangepast. Die elektrische zijn een stuk beter!quote:Op maandag 18 juli 2016 10:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Te groot voor Schiphol? In vergelijking met een vliegtuig stelt zo'n bus niet zoveel voor toch
Vind het ook vreemd dat ze nu trekkers (New Holland - T5.95 volgens mij) gebruiken voor bagagekarren ipv die kleine karretjes die anders worden gebruikt.
Wat voor een werk doe je?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 16:50 schreef G-Pier het volgende:
Mijn eerste werkweek achter de rug gehad op Schiphol, het meest gewerkt bij E/F-pier/filters. Het regende ook alleenreizende kinderen (UM'metjes) deze week.
Axx. Airport Caddy, stagiair host aan de balies en de filters en heel soms floorwalken.quote:
Leuk zal een drukke tijd zijn idd. Have fun!quote:Op dinsdag 19 juli 2016 16:58 schreef G-Pier het volgende:
[..]
Axx. Airport Caddy, stagiair host aan de balies en de filters en heel soms floorwalken.
Dankjewel! Ik zit er tot 11 december. Ik vind het echt heel leuk om deel uit te maken van de operatie en dat ik tot 'the AMS-family' toebehoor. Heb al veel contacten gemaakt met floormanagers en andere collega's. Hoewel ik stagiair ben mag ik helaas de brug niet in en het platform niet op dus ben gelimiteerd aan een groen pasje. Wat doe jij voor werk?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 17:01 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Leuk zal een drukke tijd zijn idd. Have fun!
Geniet ervan! Tot nu toe heb ik zelf nooit spijt gehad om te gaan werken op Schiphol!quote:Op dinsdag 19 juli 2016 17:04 schreef G-Pier het volgende:
[..]
Dankjewel! Ik zit er tot 11 december. Ik vind het echt heel leuk om deel uit te maken van de operatie en dat ik tot 'the AMS-family' toebehoor. Heb al veel contacten gemaakt met floormanagers en andere collega's. Hoewel ik stagiair ben mag ik helaas de brug niet in en het platform niet op dus ben gelimiteerd aan een groen pasje. Wat doe jij voor werk?
Dankjewel! Als er iets is wat mijn beweging stimuleert is het werken op Schiphol wel haha! Vooral van de G via de passage naar Bemanningscentrum.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 17:11 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Geniet ervan! Tot nu toe heb ik zelf nooit spijt gehad om te gaan werken op Schiphol!
Hoezo zijn ze daar niet zo blij mee? Omdat ze groter, hoger en zwaarder zijn?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:21 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Op sommige plekken konden ze niet draaien en moest de infrastructuur worden aangepast. Die elektrische zijn een stuk beter!
Die New Holland trekkers worden door veel vrachtbedrijven gebruikt voor het transport, daar is de luchthaven niet echt blij mee..
Het duurde inderdaad erg lang, er staat meen ik vijf weken voor. De planning was 9 mei tot 19 juni oorspronkelijk. Voor de BFY zag ik ergens 20 november 2017. Zouden de toestellen dan de volle vier jaar tot de volgende D-check in dienst blijven? Ik het me nauwelijks voorstellen want maar enkele toestellen van een type is erg inefficient.quote:[
PH-BFW "Shanghai" is eindelijk weer op weg naar Amsterdam.
Op 4 mei vloog ze naar Jakarta voor D-check.
Hier heeft ze ook de nieuwe livery gekregen; ze is nu de 3e 747 met deze nieuwe livery.
Naar wat mij bekend is volgt PH-BFY nog eind dit jaar voor een D-check; naar mijn weten de laatste keer dat een KLM pax-747 deze check krijgt.
2020 werd genoemd als eindjaar voor de 747's. Ik gok dus na het zomerseizoen van 2020 dat de laatst overgebleven toestellen uitfaseren. Die kunnen ze dan waarschijnlijk nog prima gebruiken in het hoogseizoen; ook al hebben ze er dan dus geen 'grote' vloot meer van..quote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:01 schreef inkjet het volgende:
Het duurde inderdaad erg lang, er staat meen ik vijf weken voor. De planning was 9 mei tot 19 juni oorspronkelijk. Voor de BFY zag ik ergens 20 november 2017. Zouden de toestellen dan de volle vier jaar tot de volgende D-check in dienst blijven? Ik het me nauwelijks voorstellen want maar enkele toestellen van een type is erg inefficient.
De BFK/A/D en P zouden in 2016 vertrekken, de BFN/E/R/C in 2017 dan zitten we nog op 12. Vliegen ze die allemaal 'op' tot de volgende D-check?
De luchthaven doet er alles aan om de uitstoot van schadelijke stoffen te verminderen, zoals elektrische voertuigen, APU die maar 15 min voor vertrek aan mag etc etc.. Die trekkers zijn nou niet echt milieu vriendelijk.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 21:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoezo zijn ze daar niet zo blij mee? Omdat ze groter, hoger en zwaarder zijn?
Zijn die normale wagentjes zo duur dan, want zo'n trekker kost ook wel een duizendje of 30.
What the fuckquote:Op woensdag 20 juli 2016 00:05 schreef Iemand91 het volgende:
De foto's van deze user op Airliners.net
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/photos/(...)bae8b32b4]afbeelding[/url] ]
En ik lees altijd maar dat de eisen enorm hoog zijn om daar je foto's te krijgen.
Heel fijn met het weer van vandaag. NOT. He, waarom staan de frequent flyers ditmaal niet te dringen bij de gate? :-)quote:De luchthaven doet er alles aan om de uitstoot van schadelijke stoffen te verminderen, zoals elektrische voertuigen, APU die maar 15 min voor vertrek aan mag etc etc..
Valt mee. Weet niet hoe oud ze precies zijn maar ik vermoed dat die gewoon aan de Stage IV norm voldoen en SCR en/of EGR gebruikenquote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:27 schreef airportmadness het volgende:
Die trekkers zijn nou niet echt milieu vriendelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |