abonnement Unibet Coolblue
pi_163743657
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 21:03 schreef flipsen het volgende:
Maar dus geen enkele nieuwe order voor de 380? Duur prestigeprojectje geweest van Airbus geloof ik. Maar goed, dan streept weer aardig weg tegen:
8)7
Je hebt natuurlijk nog de Iran Air en All Nippon Airways 'orders'. Die van ANA zijn vrij zeker, maar van Iran Air is nog alles behalve zeker.

Ik geloof dat zo rond 2018 alle maatschappijen hun A380's hebben en alle A380's die dan van de band rollen zijn puur en alleen voor Emirates...
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 21:42 schreef inkjet het volgende:
Hoe groot moet het tekort aan slots worden voordat de 380 en 747-8 gaan verkopen?
Emirates wordt nu in groei tegengehouden door Dubai Airport. (even de situatie met het personeel niet meegerekend).
Zodra ze overgaan naar het nieuwe Al Maktoum hebben ze weer ruimte voor meer slots/toestellen.

Het meest bekende slot-restricted luchthaven - London Heathrow - is ook een aardig voorbeeld; Willie Walsh van de IAG-group is zeker te spreken over de A380 maar vindt het een te duur toestel om nieuw te kopen/leasen.
Die zien echter wel ruimte voor 2e-handstoestellen en dan niet alleen bij BA maar ook bij Iberia en/of Aer Lingus.

Voor de 747-8i hoef je daar niet op te rekenen. Boeing houdt de productielijn nog open omdat ze denken/hopen(?) dat de vrachtmarkt ooit weer gaat aantrekken en dat de 747-8F dan weer gewenst is o.a. voor vervanging van huidige 747-400 vrachttoestellen.

Ik heb grote twijfels of we ooit nog 747-8i orders zullen zien. Iran Air was kandidaat (en heeft ook orders staan; maar die zijn nog zeer twijfelachtig) maar dat lijkt meer om snel nieuwe toestellen te krijgen.
Er gingen ook geruchten rond dat Turkish Airlines eventueel 747-8i toestellen zou willen maar de laatste dagen lijkt het er erg sterk op dat dat 787 en 777's gaan worden.
Als die al de VLA (very large aircraft) willen hebben dan zal dat wel de A380 worden.
pi_163744463
Er wordt inderdaad gefluisterd dat onder andere BA belangstelling zou hebben voor tweede hands 380's, bijvoorbeeld nog relatief jonge toestellen van Emirates. De tweedehands-waarde zou de belangstelling voor nieuwe exemplaren kunnen aanwakkeren, maar ook weer met name bij de ME3.

De vrachtmarkt is inderdaad slecht en dan komen er veel 777-200's vrij de komende periode. Misschien is het wel gunstiger die voor vracht aan te passen.
--
pi_163756648



Boeing is 100 jaar jong!
http://www.boeing.com/boeing100/

Van 707 tot 787: bijzondere 'line-up' in Seattle
quote:
SEATTLE - Vliegtuigbouwer Boeing viert dit weekend zijn honderdjarig bestaan met een besloten feestje op Boeing Field in Seattle. Slechts personeel, gepensioneerd personeel en hun familieleden zijn welkom in het Museum of Flight, maar ze krijgen wel wat bijzonders te zien: een line-up van de Boeing 7-series.

Speciaal voor de gelegenheid zullen alle door Boeing gebouwde verkeersvliegtuigen op een rij worden gezet, van de 707 uit de jaren vijftig tot en met de 787 van nu. In totaal zullen twintig huidige en historische toestellen worden tentoongesteld.

De vliegtuigen die deelnemen aan de line-up druppelen intussen binnen. Zo is inmiddels een Boeing 707 van Omega Tanker op Boeing Field geland voor deelname aan de line-up, net als een 757-200 van United Airlines.

Ook de 787-9 Dreamliner van ANA die eerder deze week op Farnborough te zien was is inmiddels in Seattle aangekomen. En een volledig witte Boeing 747-8, die gebouwd is voor het inmiddels failliete Transaero uit Rusland, heeft een korte ferryvlucht gemaakt van Everett naar Seattle.

In 2007 zette Boeing op Paine Field in Everett ook al eens de volledige 7-series op een rij, toen van de 707 tot en met de 777. Dat gebeurde in het kader van de festiviteiten rond de roll-out van de eerste 787 Dreamliner.
De opstelling:

707-300C: N624RH (Omega Air Tanker)
727: N7001U (First built 727)
717: N922AT (Delta Air Lines)
737-900ER: N248AK (Alaska Airlines)
757-200: ? (United Airlines)
767-300F: N137FE (FedEx)
787-9: N1015B / JA880A (All Nippon Airways, directly from FIA16 at Farnborough)
777-300ER: A6-EPO (Emirates)
747-8i: N895BA (Transaero NTU)
747-8F: B-LJN (Cathay Pacific Cargo)

Anderen zijn mij nog onbekend.

BoeingAirplanes twitterde op donderdag 07-07-2016 om 22:00:22 The first arrival for the #Boeing100 #7SERIES line-up is @united 757-200 to the @museumofflight. What a sight! reageer retweet

BoeingAirplanes twitterde op dinsdag 12-07-2016 om 07:00:13 A Boeing 707-338C owned by @OmegaTanker has arrived in #Seattle for the #Boeing100 #7series line-up. Welcome! reageer retweet

woody2190 twitterde op woensdag 13-07-2016 om 06:15:30 LN1523 (Transaero NTU) was ferried to Boeing Field for the #7series lineup on Friday June 15th. reageer retweet


BoeingAirplanes twitterde op donderdag 14-07-2016 om 20:56:41 A @cathaypacific 747-8 Freighter has just arrived to the @museumofflight for the #Boeing100 #7series line-up. reageer retweet

BoeingAirplanes twitterde op donderdag 14-07-2016 om 23:07:00 The world's largest #777 operator, @emirates has just arrived with their 777-300ER to @museumofflight for #Boeing100 reageer retweet

BoeingAirplanes twitterde op donderdag 14-07-2016 om 23:49:21 Another exciting arrival to @museumofflight for the #Boeing100 #7series line up, a @FedEx 767-300 Freighter. reageer retweet


[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 15-07-2016 20:25:40 ]
pi_163758076
Dat wordt n mooi feestje.
pi_163769060
Hopen op mooi weer dit weekend, dan weer lekker met m'n camera spelen @ Farnborough *O*
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 23:54:26 #207
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_163773287
quote:
Op die foto lijken die toestellen wel heel erg uit verhouding met elkaar.
Die 747-8F van Cathay staat dichterbij dan de 747-8i van Transaero, maar die laatst genoemde lijkt veel groter :?

En ze gaan vast geen 787 tégen een 777 aan zetten. Geen idee waar we naar kijken, maar het lijkt om een slechte photoshop.
So we just called him Fred
pi_163779020
quote:
En ze gaan vast geen 787 tégen een 777 aan zetten.
Op deze foto ziet het er erg rommelig uit inderdaad.

[ Bericht 16% gewijzigd door inkjet op 16-07-2016 11:47:36 ]
--
pi_163780474
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 23:54 schreef FredvZ het volgende:
Op die foto lijken die toestellen wel heel erg uit verhouding met elkaar.
Die 747-8F van Cathay staat dichterbij dan de 747-8i van Transaero, maar die laatst genoemde lijkt veel groter :?

En ze gaan vast geen 787 tégen een 777 aan zetten. Geen idee waar we naar kijken, maar het lijkt om een slechte photoshop.
Nee hoor. Dit is een foto van Boeing zelf:



De Transaero 747-8 maakte overigens geen deel uit van de line-up; die werd als scherm gebruikt voor de show:


pi_163783644
TravelGov twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 13:20:07 All airlines prohibited by FAA from flying to US from #Turkey directly or w /stopover. https://t.co/Fe9lQmhPW7 reageer retweet
  zaterdag 16 juli 2016 @ 14:24:40 #211
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_163784503
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:09 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nee hoor. Dit is een foto van Boeing zelf:

[ afbeelding ]

Ow wow, van de andere ziet er het imho echt uit als een slechte photoshop.
So we just called him Fred
pi_163789207
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:24 schreef FredvZ het volgende:
Ow wow, van de andere ziet er het imho echt uit als een slechte photoshop.
Die foto ziet er een beetje raar uit omdat de toestellen zo geschakeld/schuin voor elkaar staan.
Als je goed kijkt zie je op die foto ook wel dat de Emirates 777 wel degelijk ruim voor de ANA 787 staat.

En dat de Transaero 747-8i zo groot lijkt t.o.v. bijvoorbeeld de Cathay 747-8F is een geval van telephoto distortion; een vorm van Perspective distortion.
En daar kun je dan ook leuke effecten mee krijgen :P :







pi_163793643
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 22:28 schreef LintuxCx het volgende:
Hopen op mooi weer dit weekend, dan weer lekker met m'n camera spelen @ Farnborough *O*
Mooi weer was er wel, maar de Red Arrows kwamen alleen maar twee keer zonder verdere kunstjes langs vliegen. "Te gevaarlijk" sinds het ongeluk in Shoreham vorig zomer. :'( http://aerobaticteams.net(...)V2LDinwtebs.facebook
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator zondag 17 juli 2016 @ 06:20:57 #214
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163801360
Waarom hebben die Cobus bussen op luchthavens eigenlijk altijd zo'n enorme cabine.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 17 juli 2016 @ 08:48:27 #215
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_163801680
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 06:20 schreef derLudolf het volgende:
Waarom hebben die Cobus bussen op luchthavens eigenlijk altijd zo'n enorme cabine.
Omdat de motor voorin zit misschien?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_163804680
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 06:20 schreef derLudolf het volgende:
Waarom hebben die Cobus bussen op luchthavens eigenlijk altijd zo'n enorme cabine.
Ze zijn breder dan de normale limiet om zoveel mogelijk mensen mee te nemen- en als je goed kijkt is de cabine groot maar heeft de chauffeur niet veel ruimte - daar zit de motor.
edit: Oops, toch maar eens F5 drukken.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  Moderator zondag 17 juli 2016 @ 20:49:14 #217
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163814279
Aha. Geen idee dat die motoren zo groot waren. Op Schiphol hebben ze 'normale' bussen geloof ik.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 18 juli 2016 @ 00:31:51 #218
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_163820197
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 20:49 schreef derLudolf het volgende:
Aha. Geen idee dat die motoren zo groot waren. Op Schiphol hebben ze 'normale' bussen geloof ik.
Ook pas sinds kort. Daarvoor de grote gele cobussen. Die waren veel te groot voor Schiphol
  maandag 18 juli 2016 @ 08:43:23 #219
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_163822937
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 00:31 schreef airportmadness het volgende:

[..]

Ook pas sinds kort. Daarvoor de grote gele cobussen. Die waren veel te groot voor Schiphol
Hoezo waren die te groot?
  maandag 18 juli 2016 @ 09:53:28 #220
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_163823599
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 00:31 schreef airportmadness het volgende:

[..]

Ook pas sinds kort. Daarvoor de grote gele cobussen. Die waren veel te groot voor Schiphol
Was dat niet omdat ze van mening waren dat elektrische bussen efficiënter waren dan de dieselmotoren in de Conussen?
So we just called him Fred
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 10:04:11 #221
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163823758
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 00:31 schreef airportmadness het volgende:

[..]

Ook pas sinds kort. Daarvoor de grote gele cobussen. Die waren veel te groot voor Schiphol
Te groot voor Schiphol? :D In vergelijking met een vliegtuig stelt zo'n bus niet zoveel voor toch :P

Vind het ook vreemd dat ze nu trekkers (New Holland - T5.95 volgens mij) gebruiken voor bagagekarren ipv die kleine karretjes die anders worden gebruikt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 10:05:19 #222
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163823775
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:53 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Was dat niet omdat ze van mening waren dat elektrische bussen efficiënter waren dan de dieselmotoren in de Conussen?
Echt lekker warm zullen ze in elk geval niet worden op een luchthaven nee.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 18 juli 2016 @ 14:04:03 #223
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_163828581
quote:
[...]
Daarbij zet KLM vandaag grotere toestellen in zodat meer mensen kunnen worden vervoerd,
[...]
bron: NOS

"Grotere toestellen" houdt in dit geval in dat er vanavond een 737-800 ipv de gebruikelijke 737-700 wordt ingezet. Scheelt toch zeker 38 stoelen...
So we just called him Fred
pi_163829281
http://nos.nl/artikel/211(...)aven-ter-wereld.html
De titel doet iets anders vermoeden dan de inhoud. Schiphol is tweede in het aantal verbindingen met de rest van de wereld...

quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:04 schreef FredvZ het volgende:

[..]

bron: NOS

"Grotere toestellen" houdt in dit geval in dat er vanavond een 737-800 ipv de gebruikelijke 737-700 wordt ingezet. Scheelt toch zeker 38 stoelen...
Hé ze liegen niet, groter is groter :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 18 juli 2016 @ 14:33:17 #225
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_163829305
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:32 schreef Karstman het volgende:
http://nos.nl/artikel/211(...)aven-ter-wereld.html
De titel doet iets anders vermoeden dan de inhoud. Schiphol is tweede in het aantal verbindingen met de rest van de wereld...

[..]

Hé ze liegen niet, groter is groter :)
1 toestel dat groter is, zijn nog geen groetere toestellen ;)
So we just called him Fred
pi_163829592
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:32 schreef Karstman het volgende:
http://nos.nl/artikel/211(...)aven-ter-wereld.html
De titel doet iets anders vermoeden dan de inhoud. Schiphol is tweede in het aantal verbindingen met de rest van de wereld...
Tja, je kunt de grootste luchthaven zijn op tig verschillende manieren.
Fysiek het grootst, meest aantal passagiers, meeste verbindingen etc. etc.

Desalniettemin doet Schiphol het tegenwoordig enorm goed.
Ze zijn pas door de 60 miljoen passagiers in 12 maanden tijd gegaan (tussen mei 2015 en april 2016), meerdere nieuwe maatschappijen zijn erbij gekomen, heel veel uitbreiding qua routes (veelal ook bij KLM), bijna 10% groei in het eerste half jaar van 2016 etc. etc.

Echter ook deels 'te danken' aan de stakingen in Frankrijk, de situatie in Turkije.
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 19:00:03 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163835483
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:46 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Tja, je kunt de grootste luchthaven zijn op tig verschillende manieren.
Fysiek het grootst, meest aantal passagiers, meeste verbindingen etc. etc.

Desalniettemin doet Schiphol het tegenwoordig enorm goed.
Ze zijn pas door de 60 miljoen passagiers in 12 maanden tijd gegaan (tussen mei 2015 en april 2016), meerdere nieuwe maatschappijen zijn erbij gekomen, heel veel uitbreiding qua routes (veelal ook bij KLM), bijna 10% groei in het eerste half jaar van 2016 etc. etc.

Echter ook deels 'te danken' aan de stakingen in Frankrijk, de situatie in Turkije.
Het moet ergens vandaan komen, maakt niet uit waar :)

Waarom zou Frankfurt eigenlijk zo zijn gedaald?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 18 juli 2016 @ 19:17:33 #228
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_163835889
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 19:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Het moet ergens vandaan komen, maakt niet uit waar :)

Waarom zou Frankfurt eigenlijk zo zijn gedaald?
Misschien nog een nasleep van de ramp met het Germanwings toestel en vakantievluchten die naar mijn idee tegenwoordig meer vanaf Keulen vertrekken?
So we just called him Fred
pi_163836379
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 19:00 schreef derLudolf het volgende:
Waarom zou Frankfurt eigenlijk zo zijn gedaald?
Stakingen van Lufthansa, stagnerende markt voor vliegvakanties.
pi_163837051
Grotere toestellen... net niet.

Aircrafts.... daar gaan we weer :-)

[ Bericht 38% gewijzigd door inkjet op 18-07-2016 20:07:29 (Deel vergeten) ]
--
  maandag 18 juli 2016 @ 20:05:49 #231
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_163837221
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:04 schreef derLudolf het volgende:

Vind het ook vreemd dat ze nu trekkers (New Holland - T5.95 volgens mij) gebruiken voor bagagekarren ipv die kleine karretjes die anders worden gebruikt.
Dat ligt aan de desbetreffende afhandelaar, niet aan de luchthaven ;)
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  dinsdag 19 juli 2016 @ 13:21:48 #232
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_163854048
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Te groot voor Schiphol? :D In vergelijking met een vliegtuig stelt zo'n bus niet zoveel voor toch :P

Vind het ook vreemd dat ze nu trekkers (New Holland - T5.95 volgens mij) gebruiken voor bagagekarren ipv die kleine karretjes die anders worden gebruikt.
Op sommige plekken konden ze niet draaien en moest de infrastructuur worden aangepast. Die elektrische zijn een stuk beter!

Die New Holland trekkers worden door veel vrachtbedrijven gebruikt voor het transport, daar is de luchthaven niet echt blij mee..
  dinsdag 19 juli 2016 @ 13:24:45 #233
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_163854136
Leuk filmpje van Schiphol over de MD11


Gister heeft een 747 van EVA AIR ook een behoorlijke schade opgelopen in MNL.

http://avherald.com/h?article=49b59d6b&opt=0

[ Bericht 22% gewijzigd door airportmadness op 19-07-2016 13:33:47 ]
pi_163855803
PH-BFW "Shanghai" is eindelijk weer op weg naar Amsterdam.
Op 4 mei vloog ze naar Jakarta voor D-check.
Hier heeft ze ook de nieuwe livery gekregen; ze is nu de 3e 747 met deze nieuwe livery.
Naar wat mij bekend is volgt PH-BFY nog eind dit jaar voor een D-check; naar mijn weten de laatste keer dat een KLM pax-747 deze check krijgt.

https://www.flightradar24.com/KLM9866/a62ba4f





  dinsdag 19 juli 2016 @ 16:50:03 #235
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_163859051
Mijn eerste werkweek achter de rug gehad op Schiphol, het meest gewerkt bij E/F-pier/filters. Het regende ook alleenreizende kinderen (UM'metjes) deze week.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_163859194
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 16:50 schreef G-Pier het volgende:
Mijn eerste werkweek achter de rug gehad op Schiphol, het meest gewerkt bij E/F-pier/filters. Het regende ook alleenreizende kinderen (UM'metjes) deze week.
Wat voor een werk doe je?
  dinsdag 19 juli 2016 @ 16:58:13 #237
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_163859204
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 16:57 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Wat voor een werk doe je?
Axx. Airport Caddy, stagiair host aan de balies en de filters en heel soms floorwalken.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_163859273
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 16:58 schreef G-Pier het volgende:

[..]

Axx. Airport Caddy, stagiair host aan de balies en de filters en heel soms floorwalken.
Leuk ^O^ zal een drukke tijd zijn idd. Have fun!
  dinsdag 19 juli 2016 @ 17:04:52 #239
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_163859343
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 17:01 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Leuk ^O^ zal een drukke tijd zijn idd. Have fun!
Dankjewel! Ik zit er tot 11 december. Ik vind het echt heel leuk om deel uit te maken van de operatie en dat ik tot 'the AMS-family' toebehoor. Heb al veel contacten gemaakt met floormanagers en andere collega's. Hoewel ik stagiair ben mag ik helaas de brug niet in en het platform niet op dus ben gelimiteerd aan een groen pasje. Wat doe jij voor werk?
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 17:11:26 #240
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_163859469
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 17:04 schreef G-Pier het volgende:

[..]

Dankjewel! Ik zit er tot 11 december. Ik vind het echt heel leuk om deel uit te maken van de operatie en dat ik tot 'the AMS-family' toebehoor. Heb al veel contacten gemaakt met floormanagers en andere collega's. Hoewel ik stagiair ben mag ik helaas de brug niet in en het platform niet op dus ben gelimiteerd aan een groen pasje. Wat doe jij voor werk?
Geniet ervan! Tot nu toe heb ik zelf nooit spijt gehad om te gaan werken op Schiphol!
  dinsdag 19 juli 2016 @ 17:22:45 #241
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_163859695
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 17:11 schreef airportmadness het volgende:

[..]

Geniet ervan! Tot nu toe heb ik zelf nooit spijt gehad om te gaan werken op Schiphol!
Dankjewel! Als er iets is wat mijn beweging stimuleert is het werken op Schiphol wel haha! Vooral van de G via de passage naar Bemanningscentrum.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  Moderator dinsdag 19 juli 2016 @ 21:35:31 #242
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163865717
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:21 schreef airportmadness het volgende:

[..]

Op sommige plekken konden ze niet draaien en moest de infrastructuur worden aangepast. Die elektrische zijn een stuk beter!

Die New Holland trekkers worden door veel vrachtbedrijven gebruikt voor het transport, daar is de luchthaven niet echt blij mee..
Hoezo zijn ze daar niet zo blij mee? Omdat ze groter, hoger en zwaarder zijn?

Zijn die normale wagentjes zo duur dan, want zo'n trekker kost ook wel een duizendje of 30.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 19 juli 2016 @ 21:38:02 #243
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163865789

Moet zoiets trouwens geen registratie hebben?

Op flightradar was ie niet te zien :+

[ Bericht 24% gewijzigd door derLudolf op 19-07-2016 23:00:24 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163868773
quote:
[
PH-BFW "Shanghai" is eindelijk weer op weg naar Amsterdam.
Op 4 mei vloog ze naar Jakarta voor D-check.
Hier heeft ze ook de nieuwe livery gekregen; ze is nu de 3e 747 met deze nieuwe livery.
Naar wat mij bekend is volgt PH-BFY nog eind dit jaar voor een D-check; naar mijn weten de laatste keer dat een KLM pax-747 deze check krijgt.
Het duurde inderdaad erg lang, er staat meen ik vijf weken voor. De planning was 9 mei tot 19 juni oorspronkelijk. Voor de BFY zag ik ergens 20 november 2017. Zouden de toestellen dan de volle vier jaar tot de volgende D-check in dienst blijven? Ik het me nauwelijks voorstellen want maar enkele toestellen van een type is erg inefficient.
De BFK/A/D en P zouden in 2016 vertrekken, de BFN/E/R/C in 2017 dan zitten we nog op 12. Vliegen ze die allemaal 'op' tot de volgende D-check?
--
pi_163869500
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 23:01 schreef inkjet het volgende:
Het duurde inderdaad erg lang, er staat meen ik vijf weken voor. De planning was 9 mei tot 19 juni oorspronkelijk. Voor de BFY zag ik ergens 20 november 2017. Zouden de toestellen dan de volle vier jaar tot de volgende D-check in dienst blijven? Ik het me nauwelijks voorstellen want maar enkele toestellen van een type is erg inefficient.
De BFK/A/D en P zouden in 2016 vertrekken, de BFN/E/R/C in 2017 dan zitten we nog op 12. Vliegen ze die allemaal 'op' tot de volgende D-check?
2020 werd genoemd als eindjaar voor de 747's. Ik gok dus na het zomerseizoen van 2020 dat de laatst overgebleven toestellen uitfaseren. Die kunnen ze dan waarschijnlijk nog prima gebruiken in het hoogseizoen; ook al hebben ze er dan dus geen 'grote' vloot meer van..

Zal wel net als de voorgaande toestelseries die eruit zijn gegaan (767, MD-11 etc.); die hebben uiteindelijk zo weinig routes over (en ook relatief korte routes) dat ze voornamelijk stilstaan. Kunnen ze her en der nog even inspringen als er een tekort is (of capaciteit zoals ook de MD-11 wel eens op Londen werd ingezet)

Nu KLM's social media volspammen met vragen dat ze de laatste 747 (-BFY) tijdens de komende beurt in de originele 747 kleuren gaan verven :9 .
Mooi voor 100-jarig KLM.



[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 19-07-2016 23:28:52 ]
  dinsdag 19 juli 2016 @ 23:27:21 #246
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_163869620
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoezo zijn ze daar niet zo blij mee? Omdat ze groter, hoger en zwaarder zijn?

Zijn die normale wagentjes zo duur dan, want zo'n trekker kost ook wel een duizendje of 30.
De luchthaven doet er alles aan om de uitstoot van schadelijke stoffen te verminderen, zoals elektrische voertuigen, APU die maar 15 min voor vertrek aan mag etc etc.. Die trekkers zijn nou niet echt milieu vriendelijk.
pi_163870648
De foto's van deze user op Airliners.net _O-



En ik lees altijd maar dat de eisen enorm hoog zijn om daar je foto's te krijgen. :')
pi_163871545
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 00:05 schreef Iemand91 het volgende:
De foto's van deze user op Airliners.net _O-

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/photos/(...)bae8b32b4]afbeelding[/url] ]

En ik lees altijd maar dat de eisen enorm hoog zijn om daar je foto's te krijgen. :')
What the fuck :')

Overigens was ik altijd in de veronderstelling dat het gewoon vrij uploaden was? Zit daar nog een moderator tussen dan?
pi_163873681
quote:
De luchthaven doet er alles aan om de uitstoot van schadelijke stoffen te verminderen, zoals elektrische voertuigen, APU die maar 15 min voor vertrek aan mag etc etc..
Heel fijn met het weer van vandaag. NOT. He, waarom staan de frequent flyers ditmaal niet te dringen bij de gate? :-)
--
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 10:10:11 #250
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163874574
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 23:27 schreef airportmadness het volgende:

Die trekkers zijn nou niet echt milieu vriendelijk.
Valt mee. Weet niet hoe oud ze precies zijn maar ik vermoed dat die gewoon aan de Stage IV norm voldoen en SCR en/of EGR gebruiken :)

https://www.dieselnet.com/standards/eu/nonroad.php#s3
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')