quote:A Singapore Airlines Boeing 777-300, registration 9V-SWB performing flight SQ-368 from Singapore (Singapore) to Milan Malpensa (Italy) with 222 passengers and 19 crew, was enroute at FL300 over the Andaman Sea about 2 hours into the flight when the crew decided to descend the aircraft to FL170 and return to Singapore due to an oil leak at the right hand engine (GE90). The aircraft landed safely on Singapore's runway 20C about 2:20 hours later and slowed down. While passengers broke into clapping and cheering and the aircraft turned off the runway, a spark was seen at the right hand side causing the right hand engine and wing to catch fire, the aircraft stopped on the taxiway, emergency services sprung into action and extinguished the fire, the crew kept the passengers on board while firefighters doused the fire. The passengers subsequently disembarked via stairs. There were no injuries, the aircraft sustained substantial damage to right engine and right wing.
The airline reported the aircraft returned due to an engine oil warning light, the right hand engine caught fire after the aircraft touched down, the fire was put out by airport emergency services. The passengers disembarked via stairs and were bussed to the terminal.
A replacement Boeing 777-300 registration 9V-SWF is estimated to reach Milan with a delay of 9 hours
Ligt eraan in hoeverre bepaalde delen van de vleugel zijn beschadigd. Persoonlijk denk ik dat deze nog wel opgelapt kan worden.quote:
quote:Op maandag 27 juni 2016 14:00 schreef Iemand91 het volgende:
PH-MCP landt over ongeveer een half uur op Londen Stansted.
Hierna vliegt het door naar Amsterdam waar het om 16:37 uur wordt verwacht.
Deze vlucht van Stansted naar Amsterdam is de allerlaatste commerciële vlucht voor de Martinair MD-11.
De landing straks wordt dan ook de allerlaatste landing van een Nederlandse McDonnell Douglas MD-11 op Schiphol en betekent ook na 82 jaar het einde van Douglas burgerluchtvaarthistorie in Nederland.
Hier haar laatste vertrek vanaf Schiphol; gistermorgen even na 9 uur:
[ afbeelding ]
Dat klopt. Dat is inderdaad het enige toestel met Martinair kleuren en er zijn geen plannen bekend om dat toestel uit te faseren. Er kan natuurlijk altijd weer een andere livery op komenquote:Op maandag 27 juni 2016 14:08 schreef DeeBee het volgende:
Volgens mij zag ik gister nog wel de PH-MPS staan, toen ik zelf vertrok vanaf AMS. Dit is dan de enige kist in MP livery nog? Of gaat deze er ook al snel uit?
PH-MCU vertrekt komende vrijdag 1 juli om 09:15 uur naar Miami om vervolgens door te vliegen naar de woestijn.quote:Op maandag 27 juni 2016 15:19 schreef derLudolf het volgende:
Wanneer vertrekken ze? Kan ik ze vrijdag nog zien?
Er komt geen vervanging voor deze toestellen.quote:Waren er teveel vrachtvliegtuigen trouwens of komt er nog vervanging voor de md11's?
Moet je wel verschil zien tussen de passagiers- en vrachtmarkt.quote:Op maandag 27 juni 2016 16:28 schreef Woods het volgende:
De economie trekt sterk aan, er worden meer passagiers dan ooit vervoert en KLM groep reduceert hun vloot waar andere airlines groeien. Zal wel met Air France te maken hebben of met wanbeleid aan de top bij KLM.
Misschien zie ik die nog wel dan... Om 10:20 vlieg ik naar Vilniusquote:Op maandag 27 juni 2016 15:24 schreef Iemand91 het volgende:
PH-MCP doet op vrijdag 8 juli om dezelfde tijd dezelfde route.
Of gaan specialiseren; als ik mij het goed herinner vervoert AF/KLM de helft van het totaal aantal paarden dat per vliegtuig wordt vervoerd.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 07:08 schreef DeeBee het volgende:
Al had AF-KL-MP Cargo wel meer kunnen doen denk ik, want ze hadden altijd best een prima model. Maar nu kunnen ze beter compleet stoppen, vliegen met een paar van die kisten schiet ook niet op.
En een kabelbaan op die berg. Loopt precies langs het vliegveld. Je hebt echt een bizar mooi uitzicht op het vliegveld in dat ding. Hier in Europa bijna ondenkbaar, dat je zoiets langs een vliegveld bouwt. In Hong Kong is dat heel normaal.quote:Op woensdag 29 juni 2016 06:35 schreef Sparqq het volgende:
Afgelopen zondag is een kist van Shenzhen Airlines bijna op een berg gevlogen in Hong Kong
http://avherald.com/h?article=49a600d8
https://www.flightradar24.com/data/flights/zh9041/#a244913
Nooit meer die fantastische plaatjes??quote:KLM zet stevig in op Sint Maarten met directe route
AMSTELVEEN - KLM zet komende winter stevig in op Sint Maarten door voor het eerst rechtstreekse vluchten van en naar het Bovenwindse eiland uit te voeren. Nu nog wordt Sint Maarten aangevlogen in combinatie met Curaçao. Vanaf 30 oktober voert KLM drie keer per week een retourvlucht Amsterdam-Sint Maarten uit met een Airbus A330-200.
Op dit moment vliegt KLM drie keer per week met een Boeing 747-400 rechtstreeks van Schiphol naar Sint Maarten. De terugvlucht wordt echter uitgevoerd via Curaçao, wat een flinke omweg betekent. De meeste passagiers stappen doorgaans uit op het benedenwindse eiland.
Maho Beach
Nu krijgt Sint Maarten dus voor het eerst een dedicated KLM-lijndienst. Volgens KLM zal de nieuwe rechtstreekse A330-vlucht Sint Maarten-gangers op de terugweg vier uur en twintig minuten reistijd besparen. Het betekent ook dat vliegtuigspotters en badgasten het op het populaire Maho Beach voortaan moeten doen zonder de indrukwekkende aanblik van landende Boeing 747's van KLM.
KLM vliegt komend winterseizoen dus wekelijks drie keer rechtstreeks op Sint Maarten met de A330-200, die plaats biedt aan 243 passagiers. Daarnaast staan zeven wekelijkse non-stop vluchten naar Curaçao gepland. Op deze route zet KLM een Boeing 747-400 met 408 stoelen in.
Misschien (lees: hopelijk?) in de zomer weer wel; staat nu nog wel gepland voor zomer 2017.quote:
Ze gaan zo wel stevig de concurrentie aan met TUI.quote:Op donderdag 30 juni 2016 15:41 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nooit meer die fantastische plaatjes??
Even zien: dit jaar de BFK/A/D/P dat is dan 16 over. De BFN zou in maart gaan en de BFE in mei dan hangt het er inderdaad vanaf wanneer de zomer begint :-) In 2016 moet dat moment nog komen helaas.quote:Misschien (lees: hopelijk?) in de zomer weer wel; staat nu nog wel gepland voor zomer 2017.
Maar zal wel minder worden want zodra het zomerseizoen 2017 begint zijn er maar liefst 5-6 extra 747's uitgefaseerd en zijn er nog maar 14 of 15 747's toestellen over...
Als ik in deze context zomer of winter noem heb ik het over zomer- winterseizoen in de luchtvaart.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 18:18 schreef inkjet het volgende:
Even zien: dit jaar de BFK/A/D/P dat is dan 16 over. De BFN zou in maart gaan en de BFE in mei dan hangt het er inderdaad vanaf wanneer de zomer begint :-) In 2016 moet dat moment nog komen helaas.
Alsof je het over de duivel hebt; de PH-EZB is vanavond teruggevlogen vanaf Stuttgart naar Amsterdam als KL9955quote:Op vrijdag 1 juli 2016 18:23 schreef inkjet het volgende:
De maatschappijen Corendon, Arkefly, Transavia en KLM hebben vandaag een nieuw record gevestigd qua inzet van vliegtuigen. Er hebben er maar een paar geen enkele vlucht uitgevoerd vandaag 18u:
PH-EZB (staat al een paar weken met pech in Stuttgart)
PH-BFS (gewoon in Amsterdam)
PH-BFW (al bijna twee maanden in D-Check)
Daarnaast zou je PH-BHG kunnen meetellen maar die wordt pas morgen operationeel.
Uiteraard, mijn opmerking is meer een zure grap over het fijne zomerweer dat we hebben momenteel (NOT). Misschien gaat de BFF extra, na de BFN en BFE zouden de BFR (nov) en BFC (dec) komen. Maar ja, alles subject to change natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 19:59 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Als ik in deze context zomer of winter noem heb ik het over zomer- winterseizoen in de luchtvaart.
In dit geval dus vanaf 26 maart 2017. En dan is -BFE nog - weliswaar even - in gebruik.
-BFF gaat geloof ik ook in het zomerseizoen 2017 weg.
Vertel mij wat.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:28 schreef inkjet het volgende:
Uiteraard, mijn opmerking is meer een zure grap over het fijne zomerweer dat we hebben momenteel (NOT).
... en meteen weer onderweg naar Neurenberg als KL1891...quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:06 schreef boriq het volgende:
[..]
Alsof je het over de duivel hebt; de PH-EZB is vanavond teruggevlogen vanaf Stuttgart naar Amsterdam als KL9955
De BFS is net onderweg als KL855, dan blijft alleen de BFW over als toestel dat de hele dag aan de grond heeft gestaan.quote:[
Alsof je het over de duivel hebt; de PH-EZB is vanavond teruggevlogen vanaf Stuttgart naar Amsterdam als KL9955
Momenteel maakt ze haar allerlaatste vlucht. Naar Victorville...quote:Op donderdag 30 juni 2016 23:55 schreef Iemand91 het volgende:
Morgenvroeg om 09:15 uur vertrekt deze dame voorgoed van Nederlandse bodem.
"Prinses Máxima" vliegt morgen eerst met vrahct naar Miami, daarna door naar haar laatste rustplaats in de woestijn.
Sinds MH17 volgt Jet Airways die zuidelijkere route tussen India en Amsterdam/Brussel/Londen. KLM gaat er blijkbaar aan de noordkant omheen.quote:Op zondag 3 juli 2016 08:01 schreef spapaars het volgende:
Vertrokken vanuit Delhi, en totaal verschillende routes genomen.
[ afbeelding ]
Il96?quote:Op zondag 3 juli 2016 18:53 schreef Woods het volgende:
Close call
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/photos/(...)jpg?v=v20]afbeelding[/url] ]
IL86 zo te zien, want geen wingletsquote:
Nou nou nou.... Lufthansa en UPS hebben ze sowieso nog.quote:Op maandag 4 juli 2016 23:42 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen zeer waarschijnlijk een dagje Schiphol. Hopelijk staat de Martinair MD-11 nog buiten.
Zal dan de laatste keer zijn dat ik een McDonnell Douglas MD-11 zie in mijn leven.
En die hebben met elkaar gemeen dat ze uitsluitend op luchthavens komen waar ik nooit kom.quote:Op maandag 4 juli 2016 23:43 schreef derLudolf het volgende:
Nou nou nou.... Lufthansa en UPS hebben ze sowieso nog.
Zeg nooit nooit. Geen idee waar de vrachtterminals aan bijvoorbeeld Lufthansa zitten maar Frankfurt is toch ook niet het eind van de wereld Sowieso kan het op verre reizen wel uit daar even te kijken.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 00:48 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En die hebben met elkaar gemeen dat ze uitsluitend op luchthavens komen waar ik nooit kom.
Frankfurt en Köln/Bonn zijn goed te doen hoor Ook prima spotten daar.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 00:48 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En die hebben met elkaar gemeen dat ze uitsluitend op luchthavens komen waar ik nooit kom.
Die is wel gruwelijk...quote:Op woensdag 6 juli 2016 18:41 schreef Woods het volgende:
Vanochtend de oranje 777 overzien vliegen. Het zou airlines sieren om dit meer te doen speciale liveries. Zoals ik eerder postte retro liveries of zoals Japan Air met Pokémon of de recentere Star Wars 787.
[ afbeelding ]
Een goede reden waarom dat niet zoveel gebeurdquote:Op woensdag 6 juli 2016 18:41 schreef Woods het volgende:
Vanochtend de oranje 777 overzien vliegen. Het zou airlines sieren om dit meer te doen speciale liveries. Zoals ik eerder postte retro liveries of zoals Japan Air met Pokémon of de recentere Star Wars 787.
[ afbeelding ]
Inderdaad. Gruwelijk onoverzichtelijk, veel te wit en veel dode ruimte. Je blijft aan het scrollen nu...quote:Op woensdag 6 juli 2016 21:11 schreef Sunri5e het volgende:
Wat is die nieuwe site van Airliners.net een gedrocht trouwens.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |