abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 24 juli 2016 @ 16:12:20 #276
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163976553
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 00:20 schreef Woods het volgende:

[..]

Op werk draaien ze elke dag hetzelfde radiostation welke het flikt om nummers op dezelfde dag nog te herhalen(hiphop :r )
Sterkte :* mij zou het echt niet onopvallen, die herrie klinkt voor mij toch allemaal hetzelfde...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163977710
De Solar Impulse 2 is bezig met haar laatste etappe; Caïro naar Abu Dhabi.

https://www.flightradar24.com/SOLAR2/a70f62c
  Moderator zondag 24 juli 2016 @ 17:13:33 #278
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163978326
Wist iemand dat de KLM ooit een Ilyusin heeft geleased? :o

http://klmhistorie.forum2(...).html?highlight=il62
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 24 juli 2016 @ 17:45:31 #279
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_163978938
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:13 schreef derLudolf het volgende:
Wist iemand dat de KLM ooit een Ilyusin heeft geleased? :o

http://klmhistorie.forum2(...).html?highlight=il62
Nooit geweten. Bijzonder ook tijdens de Koude Oorlog.
So we just called him Fred
  zondag 24 juli 2016 @ 17:45:41 #280
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_163978942
Rondjes tekenen in de lucht:
So we just called him Fred
pi_163982700
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:45 schreef FredvZ het volgende:
Nooit geweten. Bijzonder ook tijdens de Koude Oorlog.
Dat was juist de reden.
Tijdens de Koude Oorlog had de Sovjet-Unie grote delen van hun luchtruim gesloten voor Westerse maatschappijen.
Een zwarte pagina in de luchtvaartgeschiedenis heeft daar direct mee te maken: Korean Airlines Flight 007.

Daarom vlogen die dus óf onder het land door (via bijv. Beirut, Dubai, Karachi, Bangkok etc.) of juist via Anchorage.
Maar als de vluchten dus door Sovjetse maatschappijen werd uitgevoerd had je hier dus geen last van.

Beetje hetzelfde idee met KLM Asia; toen de Volksrepubliek China geen landingsrechten gaf aan maatschappijen die ook in Taiwan kwamen richtte KLM dus maar een dochtermaatschapppij uit (KLM Asia) die naar Taipei zou vliegen.
KLM was ook niet de enige maatschappij die zo'n dochtermaatschappij oprichtte om dat probleem te omzeilen.



Dat geldt nu niet meer; waarom KLM nu nog steeds toestellen met Asia livery heeft rondvliegen is mij een raadsel;
ik ben nog nooit dé reden(en) tegengekomen waarom dat nog zo is.
Ik gok dat het te maken heeft met de financiële boekhouden o.i.d.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 24-07-2016 20:20:33 ]
  maandag 25 juli 2016 @ 21:45:54 #282
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_164008471
De kleine verschillen tussen een A340-500 en -600, ofwel het betere prutswerk bij Etihad aldus een post op pprune:

Etihad flight delayed 20hrs due wrong tow bar
quote:
Eithad EY28 Edinburgh to Abu Dhabi was delayed yesterday by about almost 20 hours due to the inbound flight having the wrong tow-bar loaded in the hold.

Flight was substituted from an A330 to a A340-600 and due to no suitable equipment in EDI the tow bar was dutifully loaded to assist the turnaround. Unfortunately when it came to pushback time the push back team realised that they'd been sent the tow-bar for a A340-500 instead of a -600 which is not compatible.

Cue aircraft having to be disembarked, police called to gate due p*ssed-off pax when informed of an initial 15 hour delay and an A340-600 taking up 2 stands at a busy EDI airport for the whole day.

The 0840 Schedule flight eventually left around 0330 the following morning.
pi_164023750
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 21:45 schreef OEM het volgende:
De kleine verschillen tussen een A340-500 en -600, ofwel het betere prutswerk bij Etihad aldus een post op pprune:

Etihad flight delayed 20hrs due wrong tow bar


SWISS met CSeries ook naar Amsterdam
quote:
SCHIPHOL - SWISS zet vanaf het winterseizoen de Bombardier CS100 ook in op vluchten van Zürich naar Amsterdam. De Zwitserse luchtvaartmaatschappij introduceerde het nieuwe vliegtuig eerder deze maand als eerste ter wereld op lijndienstvluchten. De CS100 zal vooral op rustigere momenten op vluchten naar Schiphol worden ingezet.

Routesonline meldt dat SWISS de nieuwe aanwinst komend winterseizoen op bijna veertig routes binnen Europa inzet. In het geval van Amsterdam gaat het slechts om een tot drie vluchten per week.

De CS100 (125 passagiers) wordt vanaf 30 oktober met name in het weekend zo nu en dan op vluchten naar Schiphol ingezet, zo blijkt uit de dienstregeling van de SWISS. De overige vluchten worden uitgevoerd met grotere Airbus A319’s, A320’s en A321’s.

Brussel hoort deze zomer al tot de vaste CS100-bestemmingen. Düsseldorf wordt vanaf 3 oktober door SWISS met het nieuwe vliegtuig bediend.

SWISS heeft in totaal dertig CSeries-toestellen in bestelling staan. Vijftien daarvan zijn CS100’s en vijftien zijn grotere CS300’s. De toestellen vervangen de Avro RJ-vloot van de Zwitserse luchtvaartmaatschappij.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 22:36:07 #284
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_164034284
Iemand nog ambities voor grondsteward(ess)? Adecco zoekt voor waarschijnlijk KLM PD (Vertrekhal 1 & 2) nog Ground Agents, de vacature staat al sinds 30 juni open! Enkele citaten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 23:04:43 #285
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_164035119
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 22:36 schreef G-Pier het volgende:
Iemand nog ambities voor grondsteward(ess)? Adecco zoekt voor waarschijnlijk KLM PD (Vertrekhal 1 & 2) nog Ground Agents, de vacature staat al sinds 30 juni open! Enkele citaten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met zulke eisen ook niet zo gek dat die vacature niet snel vervuld zal worden
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 23:07:02 #286
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_164035171
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 22:36 schreef G-Pier het volgende:
Iemand nog ambities voor grondsteward(ess)? Adecco zoekt voor waarschijnlijk KLM PD (Vertrekhal 1 & 2) nog Ground Agents, de vacature staat al sinds 30 juni open! Enkele citaten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
74 uur klaar moeten staan en dan hopen dat je 3 uur daarvan mag werken :')
  dinsdag 26 juli 2016 @ 23:39:58 #287
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_164036113
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 23:07 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

74 uur klaar moeten staan en dan hopen dat je 3 uur daarvan mag werken :')
Bij alle afhandelingsbedrijven gaat dat tegenwoordig zo. Paar damens/heren die een jaar of 17/18 zijn en net van school komen solliciteren erop, worden aangenomen maar maken zich alleen druk om het salaris. En dan na het hoogseizoen geen verlenging van het contract. De kwaliteit is tegenwoordig bij alle afhandelaren ver te zoeken.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 23:48:56 #288
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_164036337
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 23:07 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

74 uur klaar moeten staan en dan hopen dat je 3 uur daarvan mag werken :')
Ik heb collega's die niet genoeg uren krijgen bij KLM PD en een baantje erbij nemen bij de assistentieservice om toch in de roulering te blijven én op airport te blijven.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_164047545
flightradar24 twitterde op woensdag 27-07-2016 om 16:51:09 Possible computer issues affecting westbound transatlantic traffic, some flights holding. https://t.co/neafqRmyUB https://t.co/iFfoC9cWjv reageer retweet
flightradar24 twitterde op woensdag 27-07-2016 om 17:00:09 And some flights just avoid Iceland FIR on their way to North America, because of the ATC computer failure. https://t.co/RYTrGVEqgv reageer retweet


[ Bericht 13% gewijzigd door biertapper op 27-07-2016 17:01:13 ]
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  Moderator woensdag 27 juli 2016 @ 18:30:30 #290
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_164049317
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 21:45 schreef OEM het volgende:
De kleine verschillen tussen een A340-500 en -600, ofwel het betere prutswerk bij Etihad aldus een post op pprune:

Etihad flight delayed 20hrs due wrong tow bar

[..]

Gvd... Een towbar is een stuk ijzer met wieltjes eronder toch? :')

Zit er geen sleepoog aan een vliegtuig
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 27 juli 2016 @ 18:52:45 #291
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_164049839
quote:
KLM rekent op komst Airbus A350

PARIJS - KLM gaat er nog gewoon vanuit dat de Airbus A350 rond het jaar 2020 in de vloot verschijnt. De Nederlandse maatschappij wil met zeven van deze toestellen gaan vliegen. Dat meldt topman Pieter Elbers desgevraagd aan Reismedia. De maatschappij bestelde samen met Air France een serie van deze toestellen en tevens een groot aantal Boeing 787-9 Dreamliners, waarvan er inmiddels zes actief zijn binnen de Nederlandse vloot.

KLM rekent in de periode tot 2024 op vijftien Boeing 787-9’s en zes 787-10’s. Aan boord van de 787-9 is plaats voor 294 passagiers verspreid over Economy Class (216 stoelen), Economy Comfort (48 stoelen) en World Business Class (30 stoelen). De grotere 787-10 zal vanaf 2020 worden geleverd. KLM onderzoekt nog welke cabineconfiguratie dat toestel krijgt.

De huidige serie Boeing 787-9 toestellen van KLM is geleased; één in financial en vijf operational lease. Van de 21 Dreamliners die KLM de komende acht jaar verwacht te ontvangen, worden er twaalf door Air France-KLM gekocht en negen geleased.

De KLM-vloot ziet er per 30 juni 2016 als volgt uit:

Boeing 747-400: 20
Boeing 777-300: 12
Boeing 777-200: 15
Boeing 787-9: 6
Airbus A330-300: 5
Airbus A330-200: 8
Boeing 737-900: 5
Boeing 737-800: 25
Boeing 737-700: 18
Embraer 190: 30
Embraer 175: 2
Fokker 70: 16
Boeing 747-400ERF: 3
Boeing 747-400BCF: 3 (2 stored)

Bron: Luchtvaartnieuws.nl
  woensdag 27 juli 2016 @ 19:30:22 #292
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_164050591
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 18:52 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Waar hebben ze die 747-400BCF's vandaan gehaald?
Volgens mij heeft KLM alleen ERF's en heeft alleen Martinair nog één BCF over.
So we just called him Fred
  Moderator woensdag 27 juli 2016 @ 19:44:52 #293
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_164050898
Wat zijn bcf's?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_164051019
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:44 schreef derLudolf het volgende:
Wat zijn bcf's?
Boeing converted freighter
Trotse Twentenaar
pi_164051250
Waarom zou je slechts 7 A350's willen? Neem dan lekker alleen 787's zodat je minder variatie in je vloot hebt.

Overigens schijnt vandaag de gefixte P&W motor voor de A320neo geleverd te zijn aan Airbus, benieuwd of dan iedereen tevreden zal zijn en ze er wat meer kunnen gaan leveren. Ik wil ze hier @DOH ook wel eens zien, duurt veel te lang ondertussen! :P
Jack does it in real time...
pi_164051590
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 18:30 schreef derLudolf het volgende:
Gvd... Een towbar is een stuk ijzer met wieltjes eronder toch? :')

Zit er geen sleepoog aan een vliegtuig
De aansluiting aan het toestel kan verschillen (zelfs tussen maatschappijen onderling die zelfde toesteltype hebben), de breekpen kan verschillen en er zullen nog wel meer verschillen zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:30 schreef FredvZ het volgende:
Waar hebben ze die 747-400BCF's vandaan gehaald?
Volgens mij heeft KLM alleen ERF's en heeft alleen Martinair nog één BCF over.
Er staan 2 ex-Martinair BCF's al jaren opgeslagen in Teruel, Spanje.
Schijnen ze ook dit jaar en volgend jaar terug te moeten leveren aan de eigenaar.
PH-MPP (met ACG Air Cargo Germany livery) en PH-MPQ (wit, staat daar voor):

Aéroport Teruel by F-GOTPA, on Flickr

[ Bericht 21% gewijzigd door Iemand91 op 27-07-2016 20:38:56 ]
  woensdag 27 juli 2016 @ 20:38:10 #297
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_164052271
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:13 schreef Iemand91 het volgende:
Er staan 2 BCF's al jaren opgeslagen in Teruel, Spanje.
Schijnen ze ook dit jaar en volgend jaar terug te moeten leveren aan de eigenaar.
De PH-BFM en -BFO idd, maar dat zijn toch geen 747-400BCF's? Dat zijn 747-400M's, bij KLM bekend als "Combi".
So we just called him Fred
  Moderator woensdag 27 juli 2016 @ 20:57:13 #298
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_164052887
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:13 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De aansluiting aan het toestel kan verschillen (zelfs tussen maatschappijen onderling die zelfde toesteltype hebben), de breekpen kan verschillen en er zullen nog wel meer verschillen zijn.
Leuker kunnen we het niet maken...

Worden towbars nog wel veel gebruikt? Ik zie eigenlijk alleen maar pushback trucs die het neuswiel optillen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_164053211
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Leuker kunnen we het niet maken...

Worden towbars nog wel veel gebruikt? Ik zie eigenlijk alleen maar pushback trucs die het neuswiel optillen.
Jazeker :Y
pi_164053561
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:57 schreef derLudolf het volgende:
Leuker kunnen we het niet maken...

Worden towbars nog wel veel gebruikt? Ik zie eigenlijk alleen maar pushback trucs die het neuswiel optillen.
Zie het maar zo; alles in de luchtvaart is gecompliceerder, duurder en omslachtiger dan gewoonlijk. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')