Sterkte mij zou het echt niet onopvallen, die herrie klinkt voor mij toch allemaal hetzelfde...quote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:20 schreef Woods het volgende:
[..]
Op werk draaien ze elke dag hetzelfde radiostation welke het flikt om nummers op dezelfde dag nog te herhalen(hiphop )
Nooit geweten. Bijzonder ook tijdens de Koude Oorlog.quote:Op zondag 24 juli 2016 17:13 schreef derLudolf het volgende:
Wist iemand dat de KLM ooit een Ilyusin heeft geleased?
http://klmhistorie.forum2(...).html?highlight=il62
Dat was juist de reden.quote:Op zondag 24 juli 2016 17:45 schreef FredvZ het volgende:
Nooit geweten. Bijzonder ook tijdens de Koude Oorlog.
quote:Eithad EY28 Edinburgh to Abu Dhabi was delayed yesterday by about almost 20 hours due to the inbound flight having the wrong tow-bar loaded in the hold.
Flight was substituted from an A330 to a A340-600 and due to no suitable equipment in EDI the tow bar was dutifully loaded to assist the turnaround. Unfortunately when it came to pushback time the push back team realised that they'd been sent the tow-bar for a A340-500 instead of a -600 which is not compatible.
Cue aircraft having to be disembarked, police called to gate due p*ssed-off pax when informed of an initial 15 hour delay and an A340-600 taking up 2 stands at a busy EDI airport for the whole day.
The 0840 Schedule flight eventually left around 0330 the following morning.
quote:Op maandag 25 juli 2016 21:45 schreef OEM het volgende:
De kleine verschillen tussen een A340-500 en -600, ofwel het betere prutswerk bij Etihad aldus een post op pprune:
Etihad flight delayed 20hrs due wrong tow bar
quote:SCHIPHOL - SWISS zet vanaf het winterseizoen de Bombardier CS100 ook in op vluchten van Zürich naar Amsterdam. De Zwitserse luchtvaartmaatschappij introduceerde het nieuwe vliegtuig eerder deze maand als eerste ter wereld op lijndienstvluchten. De CS100 zal vooral op rustigere momenten op vluchten naar Schiphol worden ingezet.
Routesonline meldt dat SWISS de nieuwe aanwinst komend winterseizoen op bijna veertig routes binnen Europa inzet. In het geval van Amsterdam gaat het slechts om een tot drie vluchten per week.
De CS100 (125 passagiers) wordt vanaf 30 oktober met name in het weekend zo nu en dan op vluchten naar Schiphol ingezet, zo blijkt uit de dienstregeling van de SWISS. De overige vluchten worden uitgevoerd met grotere Airbus A319’s, A320’s en A321’s.
Brussel hoort deze zomer al tot de vaste CS100-bestemmingen. Düsseldorf wordt vanaf 3 oktober door SWISS met het nieuwe vliegtuig bediend.
SWISS heeft in totaal dertig CSeries-toestellen in bestelling staan. Vijftien daarvan zijn CS100’s en vijftien zijn grotere CS300’s. De toestellen vervangen de Avro RJ-vloot van de Zwitserse luchtvaartmaatschappij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disregard taxi drivers offering unrequested services.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:36 schreef G-Pier het volgende:
Iemand nog ambities voor grondsteward(ess)? Adecco zoekt voor waarschijnlijk KLM PD (Vertrekhal 1 & 2) nog Ground Agents, de vacature staat al sinds 30 juni open! Enkele citaten:Met zulke eisen ook niet zo gek dat die vacature niet snel vervuld zal wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:36 schreef G-Pier het volgende:
Iemand nog ambities voor grondsteward(ess)? Adecco zoekt voor waarschijnlijk KLM PD (Vertrekhal 1 & 2) nog Ground Agents, de vacature staat al sinds 30 juni open! Enkele citaten:74 uur klaar moeten staan en dan hopen dat je 3 uur daarvan mag werkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij alle afhandelingsbedrijven gaat dat tegenwoordig zo. Paar damens/heren die een jaar of 17/18 zijn en net van school komen solliciteren erop, worden aangenomen maar maken zich alleen druk om het salaris. En dan na het hoogseizoen geen verlenging van het contract. De kwaliteit is tegenwoordig bij alle afhandelaren ver te zoeken.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 23:07 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
74 uur klaar moeten staan en dan hopen dat je 3 uur daarvan mag werken
Ik heb collega's die niet genoeg uren krijgen bij KLM PD en een baantje erbij nemen bij de assistentieservice om toch in de roulering te blijven én op airport te blijven.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 23:07 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
74 uur klaar moeten staan en dan hopen dat je 3 uur daarvan mag werken
twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 27-07-2016 om 16:51:09 Possible computer issues affecting westbound transatlantic traffic, some flights holding. https://t.co/neafqRmyUB https://t.co/iFfoC9cWjv reageer retweet
twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 27-07-2016 om 16:54:28 Some flights now diverting as well.https://t.co/QSFDkHcZNohttps://t.co/c57HOoaVID https://t.co/Q2R6qMLyNy reageer retweet
twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 27-07-2016 om 17:00:09 And some flights just avoid Iceland FIR on their way to North America, because of the ATC computer failure. https://t.co/RYTrGVEqgv reageer retweet
Gvd... Een towbar is een stuk ijzer met wieltjes eronder toch?quote:Op maandag 25 juli 2016 21:45 schreef OEM het volgende:
De kleine verschillen tussen een A340-500 en -600, ofwel het betere prutswerk bij Etihad aldus een post op pprune:
Etihad flight delayed 20hrs due wrong tow bar
[..]
quote:KLM rekent op komst Airbus A350
PARIJS - KLM gaat er nog gewoon vanuit dat de Airbus A350 rond het jaar 2020 in de vloot verschijnt. De Nederlandse maatschappij wil met zeven van deze toestellen gaan vliegen. Dat meldt topman Pieter Elbers desgevraagd aan Reismedia. De maatschappij bestelde samen met Air France een serie van deze toestellen en tevens een groot aantal Boeing 787-9 Dreamliners, waarvan er inmiddels zes actief zijn binnen de Nederlandse vloot.
KLM rekent in de periode tot 2024 op vijftien Boeing 787-9’s en zes 787-10’s. Aan boord van de 787-9 is plaats voor 294 passagiers verspreid over Economy Class (216 stoelen), Economy Comfort (48 stoelen) en World Business Class (30 stoelen). De grotere 787-10 zal vanaf 2020 worden geleverd. KLM onderzoekt nog welke cabineconfiguratie dat toestel krijgt.
De huidige serie Boeing 787-9 toestellen van KLM is geleased; één in financial en vijf operational lease. Van de 21 Dreamliners die KLM de komende acht jaar verwacht te ontvangen, worden er twaalf door Air France-KLM gekocht en negen geleased.
De KLM-vloot ziet er per 30 juni 2016 als volgt uit:
Boeing 747-400: 20
Boeing 777-300: 12
Boeing 777-200: 15
Boeing 787-9: 6
Airbus A330-300: 5
Airbus A330-200: 8
Boeing 737-900: 5
Boeing 737-800: 25
Boeing 737-700: 18
Embraer 190: 30
Embraer 175: 2
Fokker 70: 16
Boeing 747-400ERF: 3
Boeing 747-400BCF: 3 (2 stored)
Bron: Luchtvaartnieuws.nl
Waar hebben ze die 747-400BCF's vandaan gehaald?quote:
De aansluiting aan het toestel kan verschillen (zelfs tussen maatschappijen onderling die zelfde toesteltype hebben), de breekpen kan verschillen en er zullen nog wel meer verschillen zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2016 18:30 schreef derLudolf het volgende:
Gvd... Een towbar is een stuk ijzer met wieltjes eronder toch?
Zit er geen sleepoog aan een vliegtuig
Er staan 2 ex-Martinair BCF's al jaren opgeslagen in Teruel, Spanje.quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:30 schreef FredvZ het volgende:
Waar hebben ze die 747-400BCF's vandaan gehaald?
Volgens mij heeft KLM alleen ERF's en heeft alleen Martinair nog één BCF over.
De PH-BFM en -BFO idd, maar dat zijn toch geen 747-400BCF's? Dat zijn 747-400M's, bij KLM bekend als "Combi".quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:13 schreef Iemand91 het volgende:
Er staan 2 BCF's al jaren opgeslagen in Teruel, Spanje.
Schijnen ze ook dit jaar en volgend jaar terug te moeten leveren aan de eigenaar.
Leuker kunnen we het niet maken...quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:13 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De aansluiting aan het toestel kan verschillen (zelfs tussen maatschappijen onderling die zelfde toesteltype hebben), de breekpen kan verschillen en er zullen nog wel meer verschillen zijn.
Jazekerquote:Op woensdag 27 juli 2016 20:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Leuker kunnen we het niet maken...
Worden towbars nog wel veel gebruikt? Ik zie eigenlijk alleen maar pushback trucs die het neuswiel optillen.
Zie het maar zo; alles in de luchtvaart is gecompliceerder, duurder en omslachtiger dan gewoonlijk.quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:57 schreef derLudolf het volgende:
Leuker kunnen we het niet maken...
Worden towbars nog wel veel gebruikt? Ik zie eigenlijk alleen maar pushback trucs die het neuswiel optillen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |