quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan heb je pech gehad. Je kunt ook praten met je reisgenoten.
Ik weet dat het voor sommige mensen een uniek concept is, maar echt het kan....quote:
Ik word een beetje moe van alle bejaarden cq. "vroegâh was alles betâh" cq. prehistorici die gebruik van je smartphone in gezelschap meteen aangrijpen om één der o zo ironische "je kan ook gewoon met mensen praten"-opmerkingen te spuien. Ik wil als passagier gewoon kunnen whatsappen of bellen in een auto. Socializen en telefoongebruik kunnen prima hand in hand.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik weet dat het voor sommige mensen een uniek concept is, maar echt het kan....
Dan ligt aan jezelf. Als je voldoende afstand houdt, kun je het gas loslaten als ze voor je gaan remmen. Da's niet handig bij 10 meter afstand, maar bij 100 meter heb wel mogelijkheden. En 't is niet zo dat je dan ineens later op de plaats van bestemming bent.quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:43 schreef Nattekat het volgende:
Vaak zijn het die bejaarden die zo zitten te schommelen. Ik kan me er ook echt mateloos aan irriteren als ik weer eens achter zo'n stijl zit dat met 65-75 over een rechte provinciale weg zonder kruisingen rijdt
Afstand houden heeft geen zin, want als ze weglopen geef je automatisch gas bij en als ze remmen, zit je er binnen no-time weer bovenop.
klopt, viel me ook op toen ik je passeerdequote:Op donderdag 16 juni 2016 18:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Bestuurders die met van alles bezig zijn, behalve opletten.
Ik ga niet 100m afstand houden. Dan rij ik liever een slakkengang vlak achter iemand. Onbewust rij ik er dan toch naartoe, omdat je daar gewoon 90 op de GPS kan.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:44 schreef Light het volgende:
[..]
Dan ligt aan jezelf. Als je voldoende afstand houdt, kun je het gas loslaten als ze voor je gaan remmen. Da's niet handig bij 10 meter afstand, maar bij 100 meter heb wel mogelijkheden. En 't is niet zo dat je dan ineens later op de plaats van bestemming bent.
Bij 90 op de gps zit je op 25 m/s, en met 2 seconden afstand zou je dus al 50 meter afstand moeten houden. En als degene voor me geen snelheid kan vasthouden, heb ik liever meer afstand.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga niet 100m afstand houden. Dan rij ik liever een slakkengang vlak achter iemand. Onbewust rij ik er dan toch naartoe, omdat je daar gewoon 90 op de GPS kan.
Je ziet dat zelfs altijd al van een afstandje hè.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Bestuurders die met van alles bezig zijn, behalve opletten.
Er wordt dan dus 70 gereden.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:46 schreef Light het volgende:
[..]
Bij 90 op de gps zit je op 25 m/s, en met 2 seconden afstand zou je dus al 50 meter afstand moeten houden. En als degene voor me geen snelheid kan vasthouden, heb ik liever meer afstand.
Als het druk is en er zijn maar 2 stroken dan vertraagt de boel zelfs tot net boven de snelheid van die vrachtwagen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 21:15 schreef Fer het volgende:
Of van het gas af als ze een vrachtwagen moeten inhalen.
Het was een feest van remlichten, dat is echt niet nodig hoor.quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:43 schreef Nattekat het volgende:
Vaak zijn het die bejaarden die zo zitten te schommelen. Ik kan me er ook echt mateloos aan irriteren als ik weer eens achter zo'n stijl zit dat met 65-75 over een rechte provinciale weg zonder kruisingen rijdt
Afstand houden heeft geen zin, want als ze weglopen geef je automatisch gas bij en als ze remmen, zit je er binnen no-time weer bovenop.
Ik dus ook en dat ging prima, want kon een constante snelheid aanhouden.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:46 schreef Light het volgende:
[..]
Bij 90 op de gps zit je op 25 m/s, en met 2 seconden afstand zou je dus al 50 meter afstand moeten houden. En als degene voor me geen snelheid kan vasthouden, heb ik liever meer afstand.
Op een of andere manier heb ik vrouwen en oude mensen ook altijd goed.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:47 schreef Anne het volgende:
[..]
Je ziet dat zelfs altijd al van een afstandje hè.
Als ik erom zou kunnen wedden, was ik rijk geweest.
quote:Op woensdag 22 juni 2016 11:38 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Op een of andere manier heb ik vrouwen en oude mensen ook altijd goed.
Dat is niet heel moeilijk, soort auto + acties van de auto. Als je een Fiat 500 hebt die blind in wil voegen, is dit eigenlijk altijd een vrouw. Heb je een grote station die bij file via de vluchtstrook voorbij komt, is het een man. Rijdt er een Agila met 2 fietsen achterop 60 op de invoegstrook, zijn het bejaarden.quote:
Ik heb moeite met ze uit elkaar houdenquote:Op woensdag 22 juni 2016 11:38 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Op een of andere manier heb ik vrouwen en oude mensen ook altijd goed.
Ik moet eerlijk zeggen dat mij dit ook wel eens overkomt op de vroege morgen, maar ik ben er niet trots op.quote:Op donderdag 23 juni 2016 06:47 schreef Rewimo het volgende:
Of van die figuren die je net voor een afslag nog even in volle vaart inhalen om vanaf de linkerbaan in één beweging diagonaal die afslag op te rijden
Ga er dan gewoon achterlangs
quote:Op donderdag 23 juni 2016 07:59 schreef Woelwater het volgende:
Maar soms zijn er ook van die mensen, die rijden al zo traag op de snelweg dat je ze op de afslag al liever helemaal niet voor je wil hebben..
Als je er dan achter blijft rijden loop je het risico dat ze dezelfde afslag nemen.
Ik heb wel eens dat ze met 80 de afrit op gaan (dubbele lengte/breedte i.v.m. spitsstrook) dat ik hem er op de afrit nog voorbij zet. Rest van de weg is 80, maar bij velen mag je blij zijn als ze de 60 halen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 07:59 schreef Woelwater het volgende:
Maar soms zijn er ook van die mensen, die rijden al zo traag op de snelweg dat je ze op de afslag al liever helemaal niet voor je wil hebben..
Als je er dan achter blijft rijden loop je het risico dat ze dezelfde afslag nemen.
Juist.. Is hier ook zo irritant, mensen die na de tunnel gelijk de afrit op gaan met 80 - 90. Die afrit is heel lang en kan je gewoon tot het einde uitrijden met 120.. Vaak zat dat ik eerst nog een zooi vrachtwagens inhaal om het gepeupel op de afrit te vermijden.quote:Op donderdag 23 juni 2016 11:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb wel eens dat ze met 80 de afrit op gaan (dubbele lengte/breedte i.v.m. spitsstrook) dat ik hem er op de afrit nog voorbij zet. Rest van de weg is 80, maar bij velen mag je blij zijn als ze de 60 halen.
Dat vat het wel mooi samen ja. Heel soms heb ik het mis. Zie ik een dikke Volvo slingeren met 160 en inhalen via invoegstroken, zit er een frêle mede-gleufdier al bellend achter het stuur met de vonken in de ogen.quote:Op woensdag 22 juni 2016 11:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is niet heel moeilijk, soort auto + acties van de auto. Als je een Fiat 500 hebt die blind in wil voegen, is dit eigenlijk altijd een vrouw. Heb je een grote station die bij file via de vluchtstrook voorbij komt, is het een man. Rijdt er een Agila met 2 fietsen achterop 60 op de invoegstrook, zijn het bejaarden.
Is dat zo?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:50 schreef BigSmurf het volgende:
Gelukkig zit er dan een strook tussen en mag ik gewoon rechts over de spitsstrook er voorbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |