abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163400690
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:50 schreef Bloesem. het volgende:
Ik kan me ook zo voorstellen dat de tijd gewoon verstrijkt zonder dat je er erg in hebt. Mini is nu bijna 7 maanden en ik heb al een aantal keer de vraag gekregen of ik 'nog steeds' borstvoeding geeft. Terwijl ik denk: jeetje jongens, ik begin net! Voor m'n gevoel is er elke keer als ik met m'n ogen knipper weer een maand voorbij :o
+1. Toen ik koos voor borstvoeding leek de 6 maanden halen al heel wat, want dat is al best lang. Inmiddels is W. al 8 maanden en heb ik geen idee waar de tijd is gebleven...
  woensdag 29 juni 2016 @ 21:58:19 #82
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163400824
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:53 schreef silliegirl het volgende:

[..]

+1. Toen ik koos voor borstvoeding leek de 6 maanden halen al heel wat, want dat is al best lang. Inmiddels is W. al 8 maanden en heb ik geen idee waar de tijd is gebleven...
+2 maar dan dus twee jaar
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163400843
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:50 schreef Bloesem. het volgende:
Ik kan me ook zo voorstellen dat de tijd gewoon verstrijkt zonder dat je er erg in hebt. Mini is nu bijna 7 maanden en ik heb al een aantal keer de vraag gekregen of ik 'nog steeds' borstvoeding geeft. Terwijl ik denk: jeetje jongens, ik begin net! Voor m'n gevoel is er elke keer als ik met m'n ogen knipper weer een maand voorbij :o
+2 ja, N is toch net geboren??? Anderzijds lijkt dat gedoe met verstoppingen en zere tepels ook weer heel lang geleden...
Nog nooit vreemde/nare opmerkingen gehad over lang voeden. Ik weet ook niet wat ik haar anders zou moeten geven, ze eet nog bijna geen vast voedsel. Nu heb ik wel geluk dat ik thuis werk en dus altijd live kan voeden, als ik veel had moeten kolven was het moeilijker geweest. Laatst een dag weg zonder N, wat een gedoe met kolven in de trein zeg...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_163400854
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:37 schreef Mariposas het volgende:
Wat ik vooral vervelend vind, is dat mensen het aan negatieve dingen koppelen. L slaapt vaak erg moeilijk in, en slaapt ook niet door. Of ik niet toch beter kan stoppen met borstvoeding. Etc.
Maar ik denk dat het gewoon heel erg moeilijk te volgen is voor veel mensen, die kunnen niet indenken hoeveel emotie er bij komt kijken. En stiekem denk ik dat sommigen jaloers zijn...

Trouwens nu ik dit type zap ik naar Nanny on Touur, moeder die al twee jaar voedt. (Die echter wilt stoppen, maar kind eet bijna geen vaste voeding en wilt de borst niet weigeren. Ofzo. :D )
Mijn fleskind sliep ook niet door. Kinderen doen dat soms :+ Daar hadden mensen trouwens ook vaak commentaar op. Ze menen behulpzaam te zijn, maar het is vaak gewoon beoordelend en irritant vond ik.

De bv gaat hier gelukkig heel goed. Kolven lukt ook prima, al lijk ik meer te kolven met m'n handkolf dus lamme hand dan maar. Vandaag op een conferentie gekolfd en dat vond ik wel een gedoe. Ik moest in de stiltekamer zitten en de koelkast was aan de andere kant van het gebouw in de personeelsruimte. Er stond ook yoghurt in die in april al verlopen was :')

En de bv mag zich even gaan bewijzen want het lijkt erop dat mini waterpokken heeft ;(
pi_163402823
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:18 schreef Cholula het volgende:
Mijn moeder was een langvoedster en vertelde laatst dat ze op een bepaald moment niet meer vertelde dat ze nog borstvoeding gaf. Ze vond het niet prettig het gevoel te hebben zichzelf te moeten verdedigen.
Dit herken ik wel ja. Ik beschouw mezelf dan wel niet echt als 'langvoedster' (ondanks 15 maanden bv bij oudste en nu ook al bijna 10 zonder stopplan), maar ik ben er niet heel open over, zeker bij de oudste was ik dat niet. Deels ligt dat aan mij (ik ken buiten fokkers ook vrijwel niemand die ook lang bv heeft gegeven, dat zal wel meespelen) maar ik heb idd het gevoel dat ik mezelf moet verdedigen en voel me daar niet prettig bij. Buitenshuis voeden geen probleem, maar ik zal zelf niet zo snel beginnen over het feit dat ik nog bv geef. Net zoals ik op m'n werk ook nooit expliciet zal roepen dat ik nu weg moet om te kolven maar wegsneak wanneer m'n agenda het toelaat.
pi_163406105
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 23:05 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dit herken ik wel ja. Ik beschouw mezelf dan wel niet echt als 'langvoedster' (ondanks 15 maanden bv bij oudste en nu ook al bijna 10 zonder stopplan), maar ik ben er niet heel open over, zeker bij de oudste was ik dat niet. Deels ligt dat aan mij (ik ken buiten fokkers ook vrijwel niemand die ook lang bv heeft gegeven, dat zal wel meespelen) maar ik heb idd het gevoel dat ik mezelf moet verdedigen en voel me daar niet prettig bij. Buitenshuis voeden geen probleem, maar ik zal zelf niet zo snel beginnen over het feit dat ik nog bv geef. Net zoals ik op m'n werk ook nooit expliciet zal roepen dat ik nu weg moet om te kolven maar wegsneak wanneer m'n agenda het toelaat.
Dit inderdaad. En ook voor mij is 'langvoeden' iets wat gewoon gebeurt ipv een keuze. En ik vind het prima. Nu na 1 jaar drinkt hij 's ochtends en 's avonds. En af en toe vind ik de borstvoeding verschrikkelijk onhandig, zoals laatst toen ik een intercontinentale vlucht van 12 uur had. Mijn borsten liepen vol en ik zag het echt niet zitten om in het vliegtuig te gaan kolven. Voeden had ik prima gevonden maar mijn kind was thuis, niet bij mij (er zat wel een andere baby in het vliegtuig :D maar die heb ik met rust gelaten :P ).

En ondanks mijn pro-borstvoeding zijn krijg ik wel erge kriebels van dat demonstratieve jezelf op de borst klopperige pro-borstvoedingsgedoe zoals ik soms in facebookgroepen zie. Die 'wij tegen de rest'-houding (Volgens mij moet ik deze groepen gewoon definitief ontvolgen..)

Overigens no offence tegen iemand hier... ik ben ook wel trots op mezelf dat ik doorgezet heb na de borstontstekingen en zo en ik heb veel respect voor iedereen die ondanks moeilijkheden zich erdoorheen slaat :*
pi_163406444
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 09:21 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Dit inderdaad. En ook voor mij is 'langvoeden' iets wat gewoon gebeurt ipv een keuze. En ik vind het prima. Nu na 1 jaar drinkt hij 's ochtends en 's avonds. En af en toe vind ik de borstvoeding verschrikkelijk onhandig, zoals laatst toen ik een intercontinentale vlucht van 12 uur had. Mijn borsten liepen vol en ik zag het echt niet zitten om in het vliegtuig te gaan kolven. Voeden had ik prima gevonden maar mijn kind was thuis, niet bij mij (er zat wel een andere baby in het vliegtuig :D maar die heb ik met rust gelaten :P ).

En ondanks mijn pro-borstvoeding zijn krijg ik wel erge kriebels van dat demonstratieve jezelf op de borst klopperige pro-borstvoedingsgedoe zoals ik soms in facebookgroepen zie. Die 'wij tegen de rest'-houding (Volgens mij moet ik deze groepen gewoon definitief ontvolgen..)

Overigens no offence tegen iemand hier... ik ben ook wel trots op mezelf dat ik doorgezet heb na de borstontstekingen en zo en ik heb veel respect voor iedereen die ondanks moeilijkheden zich erdoorheen slaat :*
Oh dat soort mensen zijn echt erg... Ik zat nu Eten voor de kleintjes te lezen, wat een betuttelend dictatoriaal boek zeg :{ Het praat je meteen een schuldgevoel aan als je geen bv geeft, en zegt niks over de moeilijkheden die veel mensen hebben. Want alles voor je kind blabla, how about ook nog aan jezelf denken??
pi_163406497
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 09:54 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Oh dat soort mensen zijn echt erg... Ik zat nu Eten voor de kleintjes te lezen, wat een betuttelend dictatoriaal boek zeg :{ Het praat je meteen een schuldgevoel aan als je geen bv geeft, en zegt niks over de moeilijkheden die veel mensen hebben. Want alles voor je kind blabla, how about ook nog aan jezelf denken??
Ik vond het idd een erg vervelend boek toen ik flesvoeding gaf omdat bv niet werkte. Daarom vond ik De Melkfabriek ook een verademing toen ik die las. Heerlijk nuchter boek met veel ervaringen met bv en ook tips wat te doen als het niet gaat.
  donderdag 30 juni 2016 @ 10:02:26 #89
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163406573
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 09:21 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ik kan daar ook niets mee, er zijn wel wat neutrale organisaties, maar zoiets als die Facebook pagina van Melkpunt kan ik echt niets mee. Sorry Ludann. :D Ik volg ze niet op Facebook maar ik zie door likes en comments van anderen wel de hele tijd hun berichten.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_163406611
Melkpunt valt toch wel mee? Ik heb idee dat die vooral opkomen voor de rechten van een borstvoedende vrouw.
pi_163406641
Melkpunt zelf vind ik ook erg meevallen (zeker vergeleken met borstvoeding.com bijvoorbeeld...), maar sommige commenters... Brr. Borstvoeding promoten, prima! Flesvoeding afvallen, nope nope nope.

Ik kan ook weinig met het ophemelen. Bv kostte hier geen énkele moeite, dus ik voel me sowieso wat ongemakkelijk bij complimenten daarover, want het voelt niet als een verdienste. Mijn moeder kan daar ook over beginnen, van "ja maar je had gewoon vertrouwen in je lijf..." en dat probeer ik dan ook elke keer af te kappen want ik vind het dikke onzin. Vertrouwen laat de melk niet stromen, helpt niet bij borstontstekingen en zorgt niet voor een betere aanhap van je kind. Ik heb gewoon heel veel geluk gehad.
pi_163406724
Hier ook weer een baby aan de borst! We gaan zien voor hoelang, bij dochter een maand of 14. Heb zes maanden weer als 'minimum' voor mezelf, daarna zien we wel. Vorige keer was ik megaveel thuis, nu zal ik het vanaf 12 weken al met vier dagen werk moeten combineren.

Start in kraamweek ging iig erg goed, behalve borstontsteking op dag 7-8. Dat was echt naar.

Het is zo leuk, baby voeden met peuter erbij. Ze is een soort coach voor baby haha! Als we 's ochtends met z'n allen in bed liggen 'ja je moet wel een grooooote hap nemen. Nee niet daar, de tepel! Daar op die heuvel! :') jaaaaaaaa goedzo, nu drinken maar.'
pi_163406805
Wat lief, Svane O+

Herkenbare verhalen. Zo rond een maand of 9 kwamen er steeds meer verbaasde blikken. En zelfs de mensen die me in het begin erg stimuleerden, begonnen na een jaar wel een beetje raar op te kijken. Ik ben uiteindelijk toen ik zwanger werd vrij snel erna gestopt, maar niemand die er toen nog naar vroeg. Overigens veel mensen nog die denken dat je met borstvoeding niet zwanger kunt raken.
  donderdag 30 juni 2016 @ 10:20:33 #94
52229 Chanty
pi_163406864
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:06 schreef lunapuella het volgende:
Melkpunt zelf vind ik ook erg meevallen (zeker vergeleken met borstvoeding.com bijvoorbeeld...), maar sommige commenters... Brr. Borstvoeding promoten, prima! Flesvoeding afvallen, nope nope nope.

Ik kan ook weinig met het ophemelen. Bv kostte hier geen énkele moeite, dus ik voel me sowieso wat ongemakkelijk bij complimenten daarover, want het voelt niet als een verdienste. Mijn moeder kan daar ook over beginnen, van "ja maar je had gewoon vertrouwen in je lijf..." en dat probeer ik dan ook elke keer af te kappen want ik vind het dikke onzin. Vertrouwen laat de melk niet stromen, helpt niet bij borstontstekingen en zorgt niet voor een betere aanhap van je kind. Ik heb gewoon heel veel geluk gehad.
Herkenbaar. Ik vind het wel lief die complimenten maar het ging idd vanzelf. Hooguit kun je me complimenteren dat is niet gestopt ben maar X maanden maarja... Ik vind het fijn om te doen dus het is geen opoffering of last oid. Dus zo'n prestatie is het niet.

En pro borstvoeding facebooksites volg ik niet. Vind ook dat ieder zijn eigen keuze moet maken en als je weloverwogen om wat voor reden dan ook voor kunstvoeding kiest dan is dat prima. Tuurlijk als iemand me vraagt waarom ik borstvoeding geef dan zal ik altijd mijn overwegingen en de in mijn ogen voordelen aanhalen.

En ja ik post wel eens een foto op mijn Facebook omdat lief en omdat ik toch trots en dankbaar ben dat ik zo lang mag voeden. Niet om anderen de ogen uit te steken. Wel omdat ik er niet stiekem over wil doen. Mijn insteek is: als ik er normaal over doe gaan anderen dat ook doen. En borstvoeding geven is onderdeel van mijn dagelijkse leven met als andere dingen van mijn dagelijkse leven die ik wel eens op Facebook deel.
pi_163407276
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 09:54 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Misschien is de rapley-/kleintjesdiscussie nog wel iets erger. Daar zie ik helemaal vaak een gesprek in de trant van 'zie mij mijn kind op de perfecte wijze eten geven' en dat is helemaal prima als dat jouw overtuiging is, maar als er dan afgegeven wordt op mensen/familie die het niet oke vinden dat er in hun huis spaghetti bolognese op de muur gesmeerd wordt dan zijn de reacties vaak van 'verbreek het contact! Intoleranten! Jij weet wat het beste is voor je kind! Zij hebben geen idee, die prakjesvoeders!'. Echt, totale verbazing hier. De rapleyvoeder vraagt om tolerantie maar blijft ondertussen zelf op zijn/haar moral highground zitten zonder enig inlevingsvermogen :{

Ja ik moet niet generaliseren :P en wij doen zelf ook rapley maar die sfeer in dit soort voedingsdiscussies... :{ of het nu borstvoeding of vaste voeding is.

/offtopic rant
pi_163407387
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:45 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Misschien is de rapley-/kleintjesdiscussie nog wel iets erger. Daar zie ik helemaal vaak een gesprek in de trant van 'zie mij mijn kind op de perfecte wijze eten geven' en dat is helemaal prima als dat jouw overtuiging is, maar als er dan afgegeven wordt op mensen/familie die het niet oke vinden dat er in hun huis spaghetti bolognese op de muur gesmeerd wordt dan zijn de reacties vaak van 'verbreek het contact! Intoleranten! Jij weet wat het beste is voor je kind! Zij hebben geen idee, die prakjesvoeders!'. Echt, totale verbazing hier. De rapleyvoeder vraagt om tolerantie maar blijft ondertussen zelf op zijn/haar moral highground zitten zonder enig inlevingsvermogen :{

Ja ik moet niet generaliseren :P en wij doen zelf ook rapley maar die sfeer in dit soort voedingsdiscussies... :{ of het nu borstvoeding of vaste voeding is.

/offtopic rant
Ja dat was mijn volgende punt... Hij zegt ' bij een kind van 4 maanden lijkt het wel of ze interesse in eten hebben, maar dat is niet zo. Een verstandige moeder wacht tot 6 maanden!' En hop, de rest van de ouders is onverstandig en dus onverantwoordelijk. Hoepel op man...
  donderdag 30 juni 2016 @ 10:56:29 #97
52229 Chanty
pi_163407497
Ik heb vooral maar het schema gekeken in dat boek. Vond het idd wat belerend qua toon. Kan me voorstellen dat het niet fijn is om te lezen als je geen bv geeft of kon geven.
pi_163408204
Mooi om hier te lezen over het lang-voeden :) Ik ben eigenlijk heel blanco begonnen met voeden en doe dat zonder moeite nog steeds. In complimenten herken ik me ook niet, net zoals jij zegt Luna, het kostte geen enkele moeite om hier te komen :)

Ik krijg wel verwonderde gezichten als ik vertel dat ik nog voed, als mensen het vragen vertel ik het, maar zomaar op tafel gooien doe ik niet. Daarvoor is het me toch te prive, niet iedereen hoeft alles van me te weten :{w zegt zij als poster op een openbaar forum :')

Vandaag al dag 3 zonder voeden :o hij was uit logeren en vanochtend had ik geen tijd. Hij zei wel nog 'mama, ik wil mek drinkuh' maar toen ik zei dat ik wat voor hem zou bewaren voor morgen was het ook goed O+
  donderdag 30 juni 2016 @ 11:56:32 #99
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163408509
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:06 schreef lunapuella het volgende:
Ik kan ook weinig met het ophemelen. Bv kostte hier geen énkele moeite, dus ik voel me sowieso wat ongemakkelijk bij complimenten daarover, want het voelt niet als een verdienste.
Helemaal mee eens.
KuikenGuppy
pi_163412472
Hoe zit dat eigenlijk met antistoffen en gekolfde melk? Mini heeft dus de waterpokken en in principe zou ik morgen moeten werken en dan krijgt ze melk die ik gisteren heb gekolfd. Zitten daar dan al antistoffen in? Ik zag de pokken pas toen ik gisteren thuis kwam. Of kan ik beter thuis werken en haar zelf voeden?
  donderdag 30 juni 2016 @ 15:18:01 #101
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163412495
Ze had gisteren dan toch ook al de waterpokken, of iig de besmetting daarmee. Als ze blaasjes krijgen, hebben ze het dacht ik al eventjes toch?
KuikenGuppy
pi_163412564
Ja, ze zijn wel besmettelijk voor de blaasjes idd. En vandaag ben ik thuis dus drinkt ze sowieso bij me.
  donderdag 30 juni 2016 @ 15:27:02 #103
409579 LuDann
All the way
pi_163412659
Melkpunt heeft als doelstelling om borstvoeding in het openbaar te normaliseren en om de rechten van voedende moeders (kolf- en voedrecht) te beschermen. Melkpunt kan bemiddelen als een moeder ergens is weggestuurd bijvoorbeeld. Ik ben vrijwilliger vooral omdat er op dat punt voor studerende moeders nog het een en ander te verbeteren valt.

Het is nadrukkelijk niet de insteek om kunstvoeding negatief te benaderen. Borstvoeding (in het openbaar) moet mogelijk zijn voor iedereen die borstvoeding kan en wil geven en moet niet onmogelijk worden gemaakt door praktische zaken als een gebrek aan kolfruimte of een baas die geen kolftijd wil toekennen. Dat is waar Melkpunt voor staat. Als je kunstvoeding geeft dan zijn er doorgaans wat minder praktische hindernissen die overwonnen moeten worden, dus er is in dat opzicht weinig te verbeteren (weinig, niet niets, want sommige moeders ervaren een gevoel van schaamte bij het geven van een flesje in het openbaar, dat zou ook niet mogen).

Ik ben ook gestopt met lezen in Kleintjes vanwege de toon trouwens. Heb wel wat gehad aan zijn hulp via mail en de website Borstvoeding.com staat ook vol met handige informatie, maar indirect wordt er wel redelijk wat 'geshamed' richting kunstvoeding en dat zit me niet lekker.
  donderdag 30 juni 2016 @ 15:49:48 #104
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163413100
Bij Kleintjes heb ik altijd zo'n "ja lul maar jij hebt makkelijk praten want je hebt geen tieten"-gevoel.
Een beetje als iemand zonder benen die bij de zijlijn van een marathon zit te roepen: "je bent een Loser als je opgeeft".
KuikenGuppy
pi_163413763
Ik vind het ook zo typisch dat de bv-kenner van Nederland die zich prominent als zodanig profileert een man is. Ik denk inderdaad ook als ik dat boek van hem lees: jaja lekker paternalistisch en belerend geklets vanaf de zijlijn.

Het is beetje hetzelfde toontje dat je ook treft bij Beatrijs Smulders.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 30 juni 2016 @ 16:46:36 #106
52229 Chanty
pi_163414045
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 15:49 schreef Burdie het volgende:
Bij Kleintjes heb ik altijd zo'n "ja lul maar jij hebt makkelijk praten want je hebt geen tieten"-gevoel.
Een beetje als iemand zonder benen die bij de zijlijn van een marathon zit te roepen: "je bent een Loser als je opgeeft".
:D _O- true
pi_163414076
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 16:28 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind het ook zo typisch dat de bv-kenner van Nederland die zich prominent als zodanig profileert een man is. Ik denk inderdaad ook als ik dat boek van hem lees: jaja lekker paternalistisch en belerend geklets vanaf de zijlijn.

Het is beetje hetzelfde toontje dat je ook treft bij Beatrijs Smulders.
Hét voorbeeld van mansplaining wat mij betreft (man die wel even aan vrouwen uitlegt hoe de wereld in elkaar zit).
pi_163414208
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 15:49 schreef Burdie het volgende:
Ja!

Ondanks dat ik zelf ook nog bv geef, heb ik helemaal niks met al die groepen of zelfs facebookposts en -foto's erover.
Bij een verjaardag van kind:
"Hoera, *naam* is 2. 2 jaar van borstvoeding *inserts heel verhaal over hoe de borstvoeding is gegaan en hoe dankbaar je bent en hoe geweldig het is en en en en* " + fotoreportage van begin tot eind.
Als een moeder dat met flesvoeding zou doen, zouden er bh's en kraamverband branden :D
pi_163414451
Ik heb dat eigenlijk met iedereen die zelf geen ervaring heeft met een eigen kind, maar er wel adviezen over uitdeelt. Die mensen gaan uit van de theorie, maar de praktijk is niet zo zwart wit. Wij hebben ook een jong meisje als vpk bij het cb en je hoort gewoon de protocollen opgedreund worden. Ze verandert dan zelfs haar stemgeluid :')
pi_163416171
Ik ben héél trots op mijn borstvoeding. Echt ontzettend trots. Van alle dingen die ik voor Nona wenste toen ze ter wereld kwam, is dit het enige wat is gelukt (en in het begin zelfs maar half) Heel lang voelde ik me in alles mislukt, behalve hierin. Ik kon zelfs een ander kindje even voeden met mijn melk. Dus ik ben elke dag dat ik mag voeden trots en regelmatig post ik dat. Ik heb een borstvoedingssieraad, borstvoedingsfoto's en borstvoedingszeep. Ik vier het elke maand. Maar nu ik dit allemaal lees, voelt het een beetje alsof ik me daarvoor moet schamen (en ja, dat ligt zeker ook aan mezelf en aan mijn onzekerheid).

Hoewel ik begrijp dat 't gedweep met bv jeuk geeft bij sommigen, wilde ik toch even deze kant laten horen. Ik zal nooit een ander veroordelen om de keuze die hij maakt en ik zal nooit begrijpen dat mensen zich blijkbaar schuldig moeten voelen over kv (op die facebookgroepen), maar ik hoop ook dat niemand mij veroordeelt om het trots zijn op het geven van bv.
pi_163416257
Ooooh Bloesem, maar verhalen als de jouwe zijn júist waarom ik me ongemakkelijk voel bij complimenten aan mijn eigen adres. Want dan denk ik, "mij kostte het geen moeite, weet je wie dat gejubel pas ècht verdient?" Echt, duizend keer meer complimenten en trots voor jou hoor! O+

[ Bericht 0% gewijzigd door lunapuella op 30-06-2016 19:06:00 ]
  donderdag 30 juni 2016 @ 18:56:42 #112
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163416409
Wat mij zo tegenstaat aan Melkpunt is dat zij van iets dat zij geen punt vinden, juist wel een punt maken.

En daarom heb ik ook niets met die foto's zoals Skittles benoemt.

Bloesem, je mag je er best trots om voelen! Ik ben ook wel een klein beetje trots op mezelf dat ik ondanks enorme pijn de eerste 10 weken toch heb doorgezet. Maar het voelt voor mij als een persoonlijk iets, en niet iets wat ik aan de buitenwereld wil verkondigen. Voor mij voelt dat als "kijk mij eens". Maar iedereen heeft daar een ander gevoel bij.
  donderdag 30 juni 2016 @ 19:08:03 #113
52229 Chanty
pi_163416623
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 16:59 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ja!

Ondanks dat ik zelf ook nog bv geef, heb ik helemaal niks met al die groepen of zelfs facebookposts en -foto's erover.
Bij een verjaardag van kind:
"Hoera, *naam* is 2. 2 jaar van borstvoeding *inserts heel verhaal over hoe de borstvoeding is gegaan en hoe dankbaar je bent en hoe geweldig het is en en en en* " + fotoreportage van begin tot eind.
Als een moeder dat met flesvoeding zou doen, zouden er bh's en kraamverband branden :D
Bijna mijn Facebook post :+ zonder heel verhaal en maar 1 foto maar soit :P ieder zijn ding. We posten ook massaal jompels omdat ons kind mama zegt, stapjes zet, op het potje gaat etc. Terwijl het een heel normale ontwikkeling is die ieder kind doorloopt.

Eigenlijk doet deze hele discussie me denken aan de homobeweging; een gaypride bv, doe je dat wel om zo aandacht te vragen voor homoseksualiteit, gelijke behandeling etc of juist niet omdat ze zichzelf daarmee onderscheiden van de hetero en het verschil dat er al dan niet is alleen wordt uitvergroot. Nou ja, you get my point.

Ik denk: laat iedereen lekker posten wat ie wil een negeer wat je niet boeiend of irritant vindt :)

oh en dit is niet op jou gericht Skittles maar gewoon algemeen voordat dat verkeerd wordt begrepen ;)
pi_163417053
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:08 schreef Chanty het volgende:

[..]

Bijna mijn Facebook post :+ zonder heel verhaal en maar 1 foto maar soit :P ieder zijn ding. We posten ook massaal jompels omdat ons kind mama zegt, stapjes zet, op het potje gaat etc. Terwijl het een heel normale ontwikkeling is die ieder kind doorloopt.

Eigenlijk doet deze hele discussie me denken aan de homobeweging; een gaypride bv, doe je dat wel om zo aandacht te vragen voor homoseksualiteit, gelijke behandeling etc of juist niet omdat ze zichzelf daarmee onderscheiden van de hetero en het verschil dat er al dan niet is alleen wordt uitvergroot. Nou ja, you get my point.

Ik denk: laat iedereen lekker posten wat ie wil een negeer wat je niet boeiend of irritant vindt :)

oh en dit is niet op jou gericht Skittles maar gewoon algemeen voordat dat verkeerd wordt begrepen ;)
Oh dat berust op louter toeval :D !
En ik voelde me niet aangevallen of aangesproken oid *)
  donderdag 30 juni 2016 @ 19:29:36 #115
52229 Chanty
pi_163417089
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:28 schreef Skittles het volgende:

[..]

Oh dat berust op louter toeval :D !
En ik voelde me niet aangevallen of aangesproken oid *)
Gelukkig maar want anders moest ik nu kussiekroel doen :+
pi_163417563
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:29 schreef Chanty het volgende:

[..]

Gelukkig maar want anders moest ik nu kussiekroel doen :+
Doe dat maar met je O+ baby O+
pi_163418661
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 16:59 schreef Skittles het volgende:
Dat vind ik toch niet zo'n eerlijke vergelijking. Het is niet mijn bedoeling om een soort martelaarschap te maken van bv-moeders.. _O- , maar laten we wel zijn: ik ben niet voor niets zoveel afgevallen dat het op een gegeven moment ongezond werd. Dat kwam omdat bv geven fysiek echt veel van mij vroeg (en niet alleen van mij, van iedereen), en ook mentaal omdat er, zeker als kolven niet goed lukt, veel dienstbaarheid van je wordt gevraagd ten opzichte van je kind, altijd beschikbaar zijn, en dat kun je niet altijd zo makkelijk even uitbesteden met gekolfde flesjes (en daarbij kost kolven ook energie en tijd). Dus ja, ik vind het van mezelf ook wel een prestatie dat ik het heb volgehouden, dat was zeker niet altijd makkelijk.

Wat betreft die foto's. Ik begrijp op zich het ongemak wel. Maar het komt er bij mij eigenlijk op neer dat ik dus nauwelijks iets heb gedeeld met mijn omgeving. Omdat ik na een half jaar bv wel aanvoelde dat de meeste mensen in mijn vrienden- en familiekring niet zoveel op hadden met 'langvoeden'. Ik zit zelf niet op FB, maar mijn vriend heeft 1 keer, toen I ongeveer zes maanden was, een foto van mij en haar gepost tijdens het geven van bv. Het was een heel nette foto, je zag bijna niets, en ook nog gemaakt op het strand waarbij je vooral ook de mooie blauwe lucht en de zee zag. Er kwam toen binnen no time een commentaar van een kennis van hem, die schreef dat ze dit een te intieme foto vond om te delen. Ik voelde me meteen heel erg aangesproken en heb ook mijn vriend gevraagd de foto te verwijderen. Want als ik dan ook weer het gevoel krijg dat we iets moeten verdedigen, laat dan maar. Daarom vind ik het echt wel stoer als Chanty of anderen gewoon zulke foto's laten zien. Het is, zoals Chanty ook schreef, gewoon onderdeel van je leven met je kind. En als iedereen doet wat ik doe, het maar verbergen en er amper voor uitkomen, dan wordt het ook nooit echt normaal voor veel mensen om er 'normaal' over te doen. Ik heb ook niet zoveel op met Hosanna-gejuich en halleluja gedoe rond bv, maar we hoeven nu ook weer niet te doen alsof het helemaal niet bijzonder is, en dat iedereen het maar vooral voor zich moet houden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 30 juni 2016 @ 20:44:15 #118
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_163418767
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 18:42 schreef Bloesem. het volgende:
Ik ben héél trots op mijn borstvoeding. Echt ontzettend trots. Van alle dingen die ik voor Nona wenste toen ze ter wereld kwam, is dit het enige wat is gelukt (en in het begin zelfs maar half) Heel lang voelde ik me in alles mislukt, behalve hierin. Ik kon zelfs een ander kindje even voeden met mijn melk. Dus ik ben elke dag dat ik mag voeden trots en regelmatig post ik dat. Ik heb een borstvoedingssieraad, borstvoedingsfoto's en borstvoedingszeep. Ik vier het elke maand. Maar nu ik dit allemaal lees, voelt het een beetje alsof ik me daarvoor moet schamen (en ja, dat ligt zeker ook aan mezelf en aan mijn onzekerheid).

Hoewel ik begrijp dat 't gedweep met bv jeuk geeft bij sommigen, wilde ik toch even deze kant laten horen. Ik zal nooit een ander veroordelen om de keuze die hij maakt en ik zal nooit begrijpen dat mensen zich blijkbaar schuldig moeten voelen over kv (op die facebookgroepen), maar ik hoop ook dat niemand mij veroordeelt om het trots zijn op het geven van bv.
Dat lijkt me ook echt heel anders, Bloesem en ik kan me niet voorstellen dat men daar aanstoot aan neemt hier :)

Je bent trots op het feit dat je iets kan bieden dat je belangrijk vindt voor jouw kindje.
Je houdt het bij jezelf, je geeft niet af op anderen die een andere keuze maken en laat ook niet doorschemeren dat borstvoeding de enige juiste manier is.

Natuurlijk moet je trots en blij zijn als dat wat jij belangrijk vindt lukt en dat moet je gewoon van de daken schreeuwen :Y
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 30 juni 2016 @ 21:09:56 #119
52229 Chanty
pi_163419623
Kreeg je vriend serieus zo'n reactie? :{ Ik heb echt nog nooit een negatieve reactie gehad, hooguit verbaasd. Wat ontzettend jammer, vooral omdat jij je aangesproken voelt. En weinig stoers aan dat ik wel foto's plaats want het voelt voor mij bijna net zo vanzelfsprekend als het plaatsen van andere foto's.
pi_163424081
Ik zit al 'n hele tijd te denken wat ik terug wil schrijven, maar ik doe gewoon een O+ want zo'n sucker ben ik.

O+
  vrijdag 1 juli 2016 @ 10:10:01 #121
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_163429566
Even iets anders: ik merk de laatste tijd dat de borst waaruit mini op dat moment drinkt soms wat jeukt. Het is erg irritant. Niet de tepel, maar echt in de borst. Het zit ook diep. Daarna er helemaal geen last meer van. Wat zou dat kunnen zijn?
  vrijdag 1 juli 2016 @ 10:29:20 #122
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163429922
Misschien de melkklieren die aan het werk gaan om nieuwe melk te maken? Ik herken het wel iig.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 10:48:31 #123
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163430234
Ik herken het niet, jagar!

Maar herkent iemand een vervellende borst na borstontsteking? Echt net als wanneer je door de zon verbrand bent! :?
pi_163430284
Ik heb het ook soms Jagar, ik associeer het met mini die de melk 'van ver' haalt zeg maar. Geen idee of het klopt, maar dat stel ik me voor bij het gevoel.

Mariposas, wat raar! Ik heb 2x een borstontsteking gehad maar nooit last van vervellen..
  vrijdag 1 juli 2016 @ 10:56:01 #125
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163430350
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 10:48 schreef Mariposas het volgende:
Ik herken het niet, jagar!

Maar herkent iemand een vervellende borst na borstontsteking? Echt net als wanneer je door de zon verbrand bent! :?
Niet na borstontsteking, maar wel af en toe een tepel waar de vellen bij hingen :X
pi_163431086
Ik heb het ook jagar! Echt onuitstaanbaar soms, dat gevoel :X
  vrijdag 1 juli 2016 @ 11:39:19 #127
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_163431242
het komt hier echt pas de laatste paar dagen. En dan lig ik inderdaad te kronkelen, want zooo vervelend. Gek, dat er na 9+ maanden nog wat verandert!
  vrijdag 1 juli 2016 @ 11:46:06 #128
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163431377
Nou, juist na 9 maanden eigenlijk :D

Volgens mij lees ik van WupWup altijd dat de melkaanmaak dan vraaggestuurd wordt, in plaats van hormoongestuurd.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 11:55:52 #129
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_163431585
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 11:46 schreef LadyBlack het volgende:
Nou, juist na 9 maanden eigenlijk :D

Volgens mij lees ik van WupWup altijd dat de melkaanmaak dan vraaggestuurd wordt, in plaats van hormoongestuurd.
ah, zou dat het zijn! Dat er meer melk gemaakt wordt op het moment dat hij drinkt?
pi_163432335
Ik herken het ook Jagar! Dacht ook aan melkaanmaak altijd.
pi_163432426
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 10:10 schreef Jagärtrut het volgende:
Even iets anders: ik merk de laatste tijd dat de borst waaruit mini op dat moment drinkt soms wat jeukt. Het is erg irritant. Niet de tepel, maar echt in de borst. Het zit ook diep. Daarna er helemaal geen last meer van. Wat zou dat kunnen zijn?
Beetje aan de zijkant, richting oksel? Daar voelde ik het altijd. Maar dat had ik ook al de eerste maanden.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:23:06 #132
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163433647
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 11:55 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ah, zou dat het zijn! Dat er meer melk gemaakt wordt op het moment dat hij drinkt?
Denk het wel :Y

Dat richting de oksel ken ik ook Franny, had ik nu ook weer (dus ook in de eerste maanden al), en dat is ook een soort stuwing. Naar he? :X
pi_163433730
Soms voelde het naar inderdaad, maar vaak ook gewoon een soort kriebel. Ik dacht ergens in de eerste weken een keertje dat ik erg aan het zweten was of zo, want ik voelde straaltjes lopen vanaf mijn oksels naar beneden. En toen ging ik checken ( ik vond dat op zich ook al bizar, ik zweet nooit zo erg): was er niks. Echt heel gek, want het voelde exact als dat.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:31:58 #134
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_163433850
Nee, in de eerste weken had ik dat ook aan de oksel, maar dat waren echt steken. Dit jeukt echt. Goed, we houden het op melk aanmaak!
pi_163440339
Hoi!

Ik kom even binnenvallen met een brandende vraag. Ik wil straks borstvoeding gaan geven en ook alles op alles zetten om dit te laten slagen. Nu heb ik al een voedingsbh van Hema gekocht die prima zit, maar het is een vormloos ding en graag wil ik ook een voorgevormde/padded mooie bh. Die van Hema is wit, nogal hoog en steekt boven veel kleding uit. Ik durf wel een voedings bh aan te schaffen aangezien mijn borsten in de zwangerschap geen grammetje gegroeid zijn. Natuurlijk zal ik stuwing krijgen de eerste dagen maar ik neem aan dat ze daarna niet ineens 2 cupmaten groter zullen blijven aangezien het al 8 maanden lang stabiel is.
Nu viel mijn oog op de Noppies voorgevormde basic bh. Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe valt deze? Ik ben al bij babydump en prenatal geweest maar in geen van de winkels hangt de bh zodat ik even kan passen.
Ik weet dat het wordt afgeraden om al voedingbh's te kopen voor die tijd maar ik zit er in de kraamweek ook graag een beetje fatsoenlijk bij.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 18:37:05 #136
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163440574
En toch zou ik een dure echt nog niet kopen :@ bij mij scheelde het in de zwsch ook niks, maar met stuwing drie cupmaten, en de bv weken (want niet volgehouden) ook permanent minimaal een cupmaat...

Je weet t gewoon echt niet van te voren.

(Plus dat je er in de kraamweek ws toch niet zo florissant bijloopt en wel andere dingen aan je hoofd hebt dan of je er leuk bijzit / poep in je haar / melkvlekken in je kleren hebt)

Jaaaaaa dat was een authentieke wachtmaar, maar uit een liefdevol hart
;)

Edit: ik weet niet hoe duur de noppies is :+

[ Bericht 11% gewijzigd door kwakz0r op 01-07-2016 18:46:33 ]
Kwak
  vrijdag 1 juli 2016 @ 18:44:51 #137
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163440709
Die van noppies is toch niet zo duur? Ik zou 'm gewoon (vlak voor je UD) ergens online bestellen, je hebt dan 14 dagen om hem evt terug te sturen.

Voor de kraamweek had ik een stel topjes á la "ahhhh-bra", ik denk niet dat ik zowel qua maat als qua gevoeligheid veel anders aan had gekund ;).
KuikenGuppy
  vrijdag 1 juli 2016 @ 18:46:03 #138
52229 Chanty
pi_163440730
+1 op kwakz0r. Ik heb beide kraamweken voornamelijk doorbracht in bed in een niet charmante grote oma-onderbroek, al dan niet met bijpassende niet charmante maar heerlijk zittende voedingsbh. Persoonlijk vind ik die mooie voorgevormde bh's een stuk minder comfortabel zitten en onpraktisch met voeden. Niet waar je in je eerste week op zit te wachten. My 2 cents.

Als je het echt wilt dan zou ik er een bestellen online en passen. Maar best kans dat je hem straks niet meer past. Mijn borsten zijn zowel in de zwangerschap als erna gegroeid.
pi_163441090
Ik zweer nog steeds bij de H&M voedingtopjes met ingebouwd bh-achtig ding. Ik heb een voorgevormde beha en ik snap niet waar ik die flap moet laten bij het voeden want hij is ontzettend stug. Maar ik heb ook maar een B cup, dus niet heel veel ondersteuning nodig :+
pi_163441097
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 18:23 schreef Fien10 het volgende:
Hoi!

Ik kom even binnenvallen met een brandende vraag. Ik wil straks borstvoeding gaan geven en ook alles op alles zetten om dit te laten slagen. Nu heb ik al een voedingsbh van Hema gekocht die prima zit, maar het is een vormloos ding en graag wil ik ook een voorgevormde/padded mooie bh. Die van Hema is wit, nogal hoog en steekt boven veel kleding uit. Ik durf wel een voedings bh aan te schaffen aangezien mijn borsten in de zwangerschap geen grammetje gegroeid zijn. Natuurlijk zal ik stuwing krijgen de eerste dagen maar ik neem aan dat ze daarna niet ineens 2 cupmaten groter zullen blijven aangezien het al 8 maanden lang stabiel is.
Nu viel mijn oog op de Noppies voorgevormde basic bh. Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe valt deze? Ik ben al bij babydump en prenatal geweest maar in geen van de winkels hangt de bh zodat ik even kan passen.
Ik weet dat het wordt afgeraden om al voedingbh's te kopen voor die tijd maar ik zit er in de kraamweek ook graag een beetje fatsoenlijk bij.
ik heb de noppies, meerdere. Waren de enige die ik fijn vond en betaalbaar waren. Maar in de kraamweek deed ik het gewoon met die van de Hema hoor :)
  vrijdag 1 juli 2016 @ 19:13:47 #141
409579 LuDann
All the way
pi_163441215
Ik heb nog steeds geen mooie voedingsbh. Mijn cupmaat is enorm op en neer gegaan tijdens mijn zwangerschap en daarna. Het is nu eindelijk een beetje stabiel geloof ik.

Maar de voedingsshirtjes van de H&M en simpele bh's van de H&M en Hema voldoen ook prima. Tis niet mooi maar wel praktisch. :P
pi_163441330
Voor de kraamweek heb ik dus ook die Hema bh's en ik heb een luchtig linnen badjasje omdat hoogzomer en vaak moeten voeden wat toch wel wijd zit dus mocht ik geen bh kunnen verdragen dan hoeft het ook niet.
Ik heb alleen vast wat kleding uitgezocht waarin ik na de kraamweek weer een beetje toonbaar ben en wat ik aankan, en die witte oma dingen van Hema komen boven al m'n hemdjes enzo uit en dan zijn ze ook nog eens wit. Ik heb net 26 maten en bh's bij wehkamp besteld en achteraf betalen. Mocht ik zoiets hebben van dit gaat hem echt niet worden dan stuur ik alles weer linea recta terug. M'n nesteldrang en organisatie wil gewoon voorbereid zijn op alles. En geen kledingcrisis hebben door een voedingsbh... :')
pi_163441534
Ghehehe, ik ben echt een lingerie-snob :') Wilde wel echt iets moois en vooral ook comfortabels, en (of maar ;) ) kwam uiteindelijk uit bij de bh's van Anita _O_ Pasvorm kan zó verschillen..
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_163441623
Nou dat zeker hoor.
Ik dacht eerst ik ga voor die van hm. Die hebben ook een beetje voorgevormde, 15 euro dus echt goed betaalbaar. Ik kon ze passen in de winkel en nu heb ik naar mijn idee geen moeilijke vorm borst ofzo, maar het zat zo vreselijk raar. Alle maten geprobeerd. Ook zat de band onder m'n borsten vreselijk strak zonder enige rek erin. Het is ook super persoonlijk. Wat de een fijn vindt, vindt de ander verschrikkelijk.
pi_163441848
Ik vind die van Anita ook nog wel te doen inderdaad (cup G hier) vorige keer na de bevalling geen grotere maat, dus ik heb de gok gewaagd en er twee bijgekocht, maar ik zou inderdaad even afwachten Fien.
Voor in de kraamweek/ 's nachts is iets dat goed meerekt misschien nog wel heel fijn (en daar kun je een borst ook gewoon uitwippen).
pi_163441908
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 19:07 schreef Dot. het volgende:
Ik zweer nog steeds bij de H&M voedingtopjes met ingebouwd bh-achtig ding.
Zijn al die voedingstopjes met ingebouwde steun? Ik wilde er net wat bestellen, maar dan moet ik het niet doen.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 19:51:16 #147
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_163441918
Hier ervaring met de meegroei- en voedings-bh-in-1 van Noppies.. :)

Tijdens de zwangerschap prima mee kunnen doen en tijdens de stuwingsperiode en de tijd erna ook.. :)

Ik vond die cups vooral heel fijn :)
Lekker zacht ook ..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_163441996
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 19:50 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Zijn al die voedingstopjes met ingebouwde steun? Ik wilde er net wat bestellen, maar dan moet ik het niet doen.
Die je per twee koopt wel ja. En het is niet echt heel veel steun, maar wel een elastiek onder je borsten door. Er zit zeg maar een ingebouwd topje in.

Ik heb er ook een paar van de Prenatal en die hebben het niet. Daar raak ik wel telkens het bandje kwijt want als je ze los klikt is het gewoon open. Bij die van de H&M zitten ze dan nog gewoon vast.
pi_163442197
Mijn dochter is 7 maanden en ik loop er nog steeds niet fatsoenlijk bij :D :@

Ik draag de voedingshemden van H&M en omaonderbroeken *O*
pi_163442416
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 18:46 schreef Chanty het volgende:
+1 op kwakz0r. Ik heb beide kraamweken voornamelijk doorbracht in bed in een niet charmante grote oma-onderbroek, al dan niet met bijpassende niet charmante maar heerlijk zittende voedingsbh. Persoonlijk vind ik die mooie voorgevormde bh's een stuk minder comfortabel zitten en onpraktisch met voeden. Niet waar je in je eerste week op zit te wachten. My 2 cents.

Als je het echt wilt dan zou ik er een bestellen online en passen. Maar best kans dat je hem straks niet meer past. Mijn borsten zijn zowel in de zwangerschap als erna gegroeid.
Ik pluseinz mee! En ik heb deze keer wel een 'mooie' gekocht van shit hoe heet dat dure merk waar iedereen bij zweert... :o ik kom er zo wel op Mammae. Maar ik vind die vormeloze Hema en H&M alsnog het fijnst zitten, niet van die voorgevormde pads die je ergens onder je oksel of zo moet frotten. De afwezigheid van pads is overigens wel meteen weer een nadeel, ze showen nogal snel :D

Het is echt belangrijk dat ze goed zitten en niet knellen, daar kan je verstoppingen mee creëren :X en daar zit je niet op te wachten. Sowieso met stuwing niet tof iets te straks aan het hebben. Ik zou misschien zelfs voor die eerste weken van die hemdjes adviseren, dat lijkt me in hindsight nog het meest comfortabel. Maar hoe dat zit met steun geen idee, heb ze zelf niet (en ik ging alleen maar van B naar C/D, dus ondersteuning is niet zo'n issue hier).

[ Bericht 4% gewijzigd door Mineola op 01-07-2016 20:23:32 ]
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:33:14 #151
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163442806
Ik droeg in mijn kraamweek idd de hemdjes van H&M; had ik bij kolven mijn borst goed vrij en knelde er niks. Nadeel, 's nachts in bed bleven de zoogkompressen niet goed zitten omdat er steeds een borst bijna uitviel als ik op mijn zij lag :D

Daarna overgestapt op de voedingsbh's van Hunkemoller. Die zitten aardig goed/stevig. En er zit nog een bandje over je borst wat 1. het voeden discreter maakt en 2. zorgt dat die borst er 's nachts niet uitvalt :D

Voorgevormd lijkt mij idd een nadeel als je t openmaakt. Want waar zit die flap dan? Met een pasgeboren baby kan dat alleen maar lastig zijn. En met een oudere baby te verleidelijk voor grijpgrage handjes :D
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:33:47 #152
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_163442823
Ja +1 op van die hemdjes met cup b/c :Y. Ik vond het ook fijn om iets om m'n buik te hebben, qua warmte (en ja, ik heb 2 zomerkindjes :+) en ook qua flubbergevoel.
pi_163442876
Beha in de eerste week? :o
Hemdjes, met lekpads vast geplakt aan de binnenkant vond ik prima!!
(Wel even opletten als iemand foto's van je maakt :') )

Daarna verschillende gepast en gedaan en de gewone, redelijk goedkope tshirtbeha versie van noppies heb ik er aardig mee vermaakt.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:46:54 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_163443196
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:33 schreef LadyBlack het volgende:
Ik droeg in mijn kraamweek idd de hemdjes van H&M; had ik bij kolven mijn borst goed vrij en knelde er niks. Nadeel, 's nachts in bed bleven de zoogkompressen niet goed zitten omdat er steeds een borst bijna uitviel als ik op mijn zij lag :D

Daarna overgestapt op de voedingsbh's van Hunkemoller. Die zitten aardig goed/stevig. En er zit nog een bandje over je borst wat 1. het voeden discreter maakt en 2. zorgt dat die borst er 's nachts niet uitvalt :D

Voorgevormd lijkt mij idd een nadeel als je t openmaakt. Want waar zit die flap dan? Met een pasgeboren baby kan dat alleen maar lastig zijn. En met een oudere baby te verleidelijk voor grijpgrage handjes :D
die vouw je dubbel en steek je naar binnen (langs je borst af). Ik zweer (zwoor?) er bij :Y
disclaimer
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:55:29 #155
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163443478
Het was oktober/november maar ik sliep naakt (nou ja met oma onderbroek en kraamverbanden :') ) bedenk ik me nu. Handdoeken in bed tegen melklekken en gaan :+ hallo kraamzweet!
Kwak
pi_163443555
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

die vouw je dubbel en steek je naar binnen (langs je borst af). Ik zweer (zwoor?) er bij :Y
:o Ik ga dit proberen!
pi_163443830
Bedankt voor alle berichten en adviezen op m'n vraag. Morgen komt er een hele winkel aan bh's binnen dus dan ga ik eens testen, en pik ik er een uit of stuur ik alles terug.
pi_163444417
quote:

[..]

Zwoer ;)
pi_163445156
quote:

[..]

Mijn tetten zijn niet groot genoeg om voorbij die dubbelgevouwen bult te komen :')
  vrijdag 1 juli 2016 @ 21:39:26 #160
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163445212
Ik heb voedingsbeha's van Cariwell, vind ik erg fijn zitten. Geen cupmaat; gewoon S, M, L. Ik mis trouwens enorm voedingstops; geen enkele gekocht dus ik sta me zo'n 8/10 x per dag half uit te kleden en weer aan :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')