+1. Toen ik koos voor borstvoeding leek de 6 maanden halen al heel wat, want dat is al best lang. Inmiddels is W. al 8 maanden en heb ik geen idee waar de tijd is gebleven...quote:Op woensdag 29 juni 2016 21:50 schreef Bloesem. het volgende:
Ik kan me ook zo voorstellen dat de tijd gewoon verstrijkt zonder dat je er erg in hebt. Mini is nu bijna 7 maanden en ik heb al een aantal keer de vraag gekregen of ik 'nog steeds' borstvoeding geeft. Terwijl ik denk: jeetje jongens, ik begin net! Voor m'n gevoel is er elke keer als ik met m'n ogen knipper weer een maand voorbij

+2 maar dan dus twee jaarquote:Op woensdag 29 juni 2016 21:53 schreef silliegirl het volgende:
[..]
+1. Toen ik koos voor borstvoeding leek de 6 maanden halen al heel wat, want dat is al best lang. Inmiddels is W. al 8 maanden en heb ik geen idee waar de tijd is gebleven...

+2 ja, N is toch net geboren??? Anderzijds lijkt dat gedoe met verstoppingen en zere tepels ook weer heel lang geleden...quote:Op woensdag 29 juni 2016 21:50 schreef Bloesem. het volgende:
Ik kan me ook zo voorstellen dat de tijd gewoon verstrijkt zonder dat je er erg in hebt. Mini is nu bijna 7 maanden en ik heb al een aantal keer de vraag gekregen of ik 'nog steeds' borstvoeding geeft. Terwijl ik denk: jeetje jongens, ik begin net! Voor m'n gevoel is er elke keer als ik met m'n ogen knipper weer een maand voorbij

Mijn fleskind sliep ook niet door. Kinderen doen dat somsquote:Op woensdag 29 juni 2016 21:37 schreef Mariposas het volgende:
Wat ik vooral vervelend vind, is dat mensen het aan negatieve dingen koppelen. L slaapt vaak erg moeilijk in, en slaapt ook niet door. Of ik niet toch beter kan stoppen met borstvoeding. Etc.
Maar ik denk dat het gewoon heel erg moeilijk te volgen is voor veel mensen, die kunnen niet indenken hoeveel emotie er bij komt kijken. En stiekem denk ik dat sommigen jaloers zijn...
Trouwens nu ik dit type zap ik naar Nanny on Touur, moeder die al twee jaar voedt. (Die echter wilt stoppen, maar kind eet bijna geen vaste voeding en wilt de borst niet weigeren. Ofzo.)
 Daar hadden mensen trouwens ook vaak commentaar op. Ze menen behulpzaam te zijn, maar het is vaak gewoon beoordelend en irritant vond ik.
 Daar hadden mensen trouwens ook vaak commentaar op. Ze menen behulpzaam te zijn, maar het is vaak gewoon beoordelend en irritant vond ik.  

Dit herken ik wel ja. Ik beschouw mezelf dan wel niet echt als 'langvoedster' (ondanks 15 maanden bv bij oudste en nu ook al bijna 10 zonder stopplan), maar ik ben er niet heel open over, zeker bij de oudste was ik dat niet. Deels ligt dat aan mij (ik ken buiten fokkers ook vrijwel niemand die ook lang bv heeft gegeven, dat zal wel meespelen) maar ik heb idd het gevoel dat ik mezelf moet verdedigen en voel me daar niet prettig bij. Buitenshuis voeden geen probleem, maar ik zal zelf niet zo snel beginnen over het feit dat ik nog bv geef. Net zoals ik op m'n werk ook nooit expliciet zal roepen dat ik nu weg moet om te kolven maar wegsneak wanneer m'n agenda het toelaat.quote:Op woensdag 29 juni 2016 21:18 schreef Cholula het volgende:
Mijn moeder was een langvoedster en vertelde laatst dat ze op een bepaald moment niet meer vertelde dat ze nog borstvoeding gaf. Ze vond het niet prettig het gevoel te hebben zichzelf te moeten verdedigen.

Dit inderdaad. En ook voor mij is 'langvoeden' iets wat gewoon gebeurt ipv een keuze. En ik vind het prima. Nu na 1 jaar drinkt hij 's ochtends en 's avonds. En af en toe vind ik de borstvoeding verschrikkelijk onhandig, zoals laatst toen ik een intercontinentale vlucht van 12 uur had. Mijn borsten liepen vol en ik zag het echt niet zitten om in het vliegtuig te gaan kolven. Voeden had ik prima gevonden maar mijn kind was thuis, niet bij mij (er zat wel een andere baby in het vliegtuigquote:Op woensdag 29 juni 2016 23:05 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dit herken ik wel ja. Ik beschouw mezelf dan wel niet echt als 'langvoedster' (ondanks 15 maanden bv bij oudste en nu ook al bijna 10 zonder stopplan), maar ik ben er niet heel open over, zeker bij de oudste was ik dat niet. Deels ligt dat aan mij (ik ken buiten fokkers ook vrijwel niemand die ook lang bv heeft gegeven, dat zal wel meespelen) maar ik heb idd het gevoel dat ik mezelf moet verdedigen en voel me daar niet prettig bij. Buitenshuis voeden geen probleem, maar ik zal zelf niet zo snel beginnen over het feit dat ik nog bv geef. Net zoals ik op m'n werk ook nooit expliciet zal roepen dat ik nu weg moet om te kolven maar wegsneak wanneer m'n agenda het toelaat.
 maar die heb ik met rust gelaten
 maar die heb ik met rust gelaten  ).
 ).  

Oh dat soort mensen zijn echt erg... Ik zat nu Eten voor de kleintjes te lezen, wat een betuttelend dictatoriaal boek zegquote:Op donderdag 30 juni 2016 09:21 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Dit inderdaad. En ook voor mij is 'langvoeden' iets wat gewoon gebeurt ipv een keuze. En ik vind het prima. Nu na 1 jaar drinkt hij 's ochtends en 's avonds. En af en toe vind ik de borstvoeding verschrikkelijk onhandig, zoals laatst toen ik een intercontinentale vlucht van 12 uur had. Mijn borsten liepen vol en ik zag het echt niet zitten om in het vliegtuig te gaan kolven. Voeden had ik prima gevonden maar mijn kind was thuis, niet bij mij (er zat wel een andere baby in het vliegtuigmaar die heb ik met rust gelaten
).
En ondanks mijn pro-borstvoeding zijn krijg ik wel erge kriebels van dat demonstratieve jezelf op de borst klopperige pro-borstvoedingsgedoe zoals ik soms in facebookgroepen zie. Die 'wij tegen de rest'-houding (Volgens mij moet ik deze groepen gewoon definitief ontvolgen..)
Overigens no offence tegen iemand hier... ik ben ook wel trots op mezelf dat ik doorgezet heb na de borstontstekingen en zo en ik heb veel respect voor iedereen die ondanks moeilijkheden zich erdoorheen slaat
 Het praat je meteen een schuldgevoel aan als je geen bv geeft, en zegt niks over de moeilijkheden die veel mensen hebben. Want alles voor je kind blabla, how about ook nog aan jezelf denken??
 Het praat je meteen een schuldgevoel aan als je geen bv geeft, en zegt niks over de moeilijkheden die veel mensen hebben. Want alles voor je kind blabla, how about ook nog aan jezelf denken??

Ik vond het idd een erg vervelend boek toen ik flesvoeding gaf omdat bv niet werkte. Daarom vond ik De Melkfabriek ook een verademing toen ik die las. Heerlijk nuchter boek met veel ervaringen met bv en ook tips wat te doen als het niet gaat.quote:Op donderdag 30 juni 2016 09:54 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Oh dat soort mensen zijn echt erg... Ik zat nu Eten voor de kleintjes te lezen, wat een betuttelend dictatoriaal boek zegHet praat je meteen een schuldgevoel aan als je geen bv geeft, en zegt niks over de moeilijkheden die veel mensen hebben. Want alles voor je kind blabla, how about ook nog aan jezelf denken??

Ik kan daar ook niets mee, er zijn wel wat neutrale organisaties, maar zoiets als die Facebook pagina van Melkpunt kan ik echt niets mee. Sorry Ludann.quote:Op donderdag 30 juni 2016 09:21 schreef Minarosa het volgende:
[..]
En ondanks mijn pro-borstvoeding zijn krijg ik wel erge kriebels van dat demonstratieve jezelf op de borst klopperige pro-borstvoedingsgedoe zoals ik soms in facebookgroepen zie. Die 'wij tegen de rest'-houding (Volgens mij moet ik deze groepen gewoon definitief ontvolgen..)
 Ik volg ze niet op Facebook maar ik zie door likes en comments van anderen wel de hele tijd hun berichten.
 Ik volg ze niet op Facebook maar ik zie door likes en comments van anderen wel de hele tijd hun berichten.

jaaaaaaaa goedzo, nu drinken maar.'
 jaaaaaaaa goedzo, nu drinken maar.'

Herkenbaar. Ik vind het wel lief die complimenten maar het ging idd vanzelf. Hooguit kun je me complimenteren dat is niet gestopt ben maar X maanden maarja... Ik vind het fijn om te doen dus het is geen opoffering of last oid. Dus zo'n prestatie is het niet.quote:Op donderdag 30 juni 2016 10:06 schreef lunapuella het volgende:
Melkpunt zelf vind ik ook erg meevallen (zeker vergeleken met borstvoeding.com bijvoorbeeld...), maar sommige commenters... Brr. Borstvoeding promoten, prima! Flesvoeding afvallen, nope nope nope.
Ik kan ook weinig met het ophemelen. Bv kostte hier geen énkele moeite, dus ik voel me sowieso wat ongemakkelijk bij complimenten daarover, want het voelt niet als een verdienste. Mijn moeder kan daar ook over beginnen, van "ja maar je had gewoon vertrouwen in je lijf..." en dat probeer ik dan ook elke keer af te kappen want ik vind het dikke onzin. Vertrouwen laat de melk niet stromen, helpt niet bij borstontstekingen en zorgt niet voor een betere aanhap van je kind. Ik heb gewoon heel veel geluk gehad.

Misschien is de rapley-/kleintjesdiscussie nog wel iets erger. Daar zie ik helemaal vaak een gesprek in de trant van 'zie mij mijn kind op de perfecte wijze eten geven' en dat is helemaal prima als dat jouw overtuiging is, maar als er dan afgegeven wordt op mensen/familie die het niet oke vinden dat er in hun huis spaghetti bolognese op de muur gesmeerd wordt dan zijn de reacties vaak van 'verbreek het contact! Intoleranten! Jij weet wat het beste is voor je kind! Zij hebben geen idee, die prakjesvoeders!'. Echt, totale verbazing hier. De rapleyvoeder vraagt om tolerantie maar blijft ondertussen zelf op zijn/haar moral highground zitten zonder enig inlevingsvermogenquote:Op donderdag 30 juni 2016 09:54 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Oh dat soort mensen zijn echt erg... Ik zat nu Eten voor de kleintjes te lezen, wat een betuttelend dictatoriaal boek zegHet praat je meteen een schuldgevoel aan als je geen bv geeft, en zegt niks over de moeilijkheden die veel mensen hebben. Want alles voor je kind blabla, how about ook nog aan jezelf denken??

en wij doen zelf ook rapley maar die sfeer in dit soort voedingsdiscussies...
 en wij doen zelf ook rapley maar die sfeer in dit soort voedingsdiscussies...  of het nu borstvoeding of vaste voeding is.
 of het nu borstvoeding of vaste voeding is. 

Ja dat was mijn volgende punt... Hij zegt ' bij een kind van 4 maanden lijkt het wel of ze interesse in eten hebben, maar dat is niet zo. Een verstandige moeder wacht tot 6 maanden!' En hop, de rest van de ouders is onverstandig en dus onverantwoordelijk. Hoepel op man...quote:Op donderdag 30 juni 2016 10:45 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Misschien is de rapley-/kleintjesdiscussie nog wel iets erger. Daar zie ik helemaal vaak een gesprek in de trant van 'zie mij mijn kind op de perfecte wijze eten geven' en dat is helemaal prima als dat jouw overtuiging is, maar als er dan afgegeven wordt op mensen/familie die het niet oke vinden dat er in hun huis spaghetti bolognese op de muur gesmeerd wordt dan zijn de reacties vaak van 'verbreek het contact! Intoleranten! Jij weet wat het beste is voor je kind! Zij hebben geen idee, die prakjesvoeders!'. Echt, totale verbazing hier. De rapleyvoeder vraagt om tolerantie maar blijft ondertussen zelf op zijn/haar moral highground zitten zonder enig inlevingsvermogen
Ja ik moet niet generaliserenen wij doen zelf ook rapley maar die sfeer in dit soort voedingsdiscussies...
of het nu borstvoeding of vaste voeding is.
/offtopic rant

Ik ben eigenlijk heel blanco begonnen met voeden en doe dat zonder moeite nog steeds. In complimenten herken ik me ook niet, net zoals jij zegt Luna, het kostte geen enkele moeite om hier te komen
  Ik ben eigenlijk heel blanco begonnen met voeden en doe dat zonder moeite nog steeds. In complimenten herken ik me ook niet, net zoals jij zegt Luna, het kostte geen enkele moeite om hier te komen   
  zegt zij als poster op een openbaar forum
 zegt zij als poster op een openbaar forum   
  hij was uit logeren en vanochtend had ik geen tijd. Hij zei wel nog 'mama, ik wil mek drinkuh' maar toen ik zei dat ik wat voor hem zou bewaren voor morgen was het ook goed
 hij was uit logeren en vanochtend had ik geen tijd. Hij zei wel nog 'mama, ik wil mek drinkuh' maar toen ik zei dat ik wat voor hem zou bewaren voor morgen was het ook goed   

Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 30 juni 2016 10:06 schreef lunapuella het volgende:
Ik kan ook weinig met het ophemelen. Bv kostte hier geen énkele moeite, dus ik voel me sowieso wat ongemakkelijk bij complimenten daarover, want het voelt niet als een verdienste.

quote:Op donderdag 30 juni 2016 15:49 schreef Burdie het volgende:
Bij Kleintjes heb ik altijd zo'n "ja lul maar jij hebt makkelijk praten want je hebt geen tieten"-gevoel.
Een beetje als iemand zonder benen die bij de zijlijn van een marathon zit te roepen: "je bent een Loser als je opgeeft".

true
 true

Hét voorbeeld van mansplaining wat mij betreft (man die wel even aan vrouwen uitlegt hoe de wereld in elkaar zit).quote:Op donderdag 30 juni 2016 16:28 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind het ook zo typisch dat de bv-kenner van Nederland die zich prominent als zodanig profileert een man is. Ik denk inderdaad ook als ik dat boek van hem lees: jaja lekker paternalistisch en belerend geklets vanaf de zijlijn.
Het is beetje hetzelfde toontje dat je ook treft bij Beatrijs Smulders.

Ja!quote:Op donderdag 30 juni 2016 15:49 schreef Burdie het volgende:
Bij Kleintjes heb ik altijd zo'n "ja lul maar jij hebt makkelijk praten want je hebt geen tieten"-gevoel.
Een beetje als iemand zonder benen die bij de zijlijn van een marathon zit te roepen: "je bent een Loser als je opgeeft".

Bijna mijn Facebook postquote:Op donderdag 30 juni 2016 16:59 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ja!
Ondanks dat ik zelf ook nog bv geef, heb ik helemaal niks met al die groepen of zelfs facebookposts en -foto's erover.
Bij een verjaardag van kind:
"Hoera, *naam* is 2. 2 jaar van borstvoeding *inserts heel verhaal over hoe de borstvoeding is gegaan en hoe dankbaar je bent en hoe geweldig het is en en en en* " + fotoreportage van begin tot eind.
Als een moeder dat met flesvoeding zou doen, zouden er bh's en kraamverband branden
 zonder heel verhaal en maar 1 foto maar soit
 zonder heel verhaal en maar 1 foto maar soit  ieder zijn ding. We posten ook massaal jompels omdat ons kind mama zegt, stapjes zet, op het potje gaat etc. Terwijl het een heel normale ontwikkeling is die ieder kind doorloopt.
 ieder zijn ding. We posten ook massaal jompels omdat ons kind mama zegt, stapjes zet, op het potje gaat etc. Terwijl het een heel normale ontwikkeling is die ieder kind doorloopt. 

Oh dat berust op louter toevalquote:Op donderdag 30 juni 2016 19:08 schreef Chanty het volgende:
[..]
Bijna mijn Facebook postzonder heel verhaal en maar 1 foto maar soit
ieder zijn ding. We posten ook massaal jompels omdat ons kind mama zegt, stapjes zet, op het potje gaat etc. Terwijl het een heel normale ontwikkeling is die ieder kind doorloopt.
Eigenlijk doet deze hele discussie me denken aan de homobeweging; een gaypride bv, doe je dat wel om zo aandacht te vragen voor homoseksualiteit, gelijke behandeling etc of juist niet omdat ze zichzelf daarmee onderscheiden van de hetero en het verschil dat er al dan niet is alleen wordt uitvergroot. Nou ja, you get my point.
Ik denk: laat iedereen lekker posten wat ie wil een negeer wat je niet boeiend of irritant vindt
oh en dit is niet op jou gericht Skittles maar gewoon algemeen voordat dat verkeerd wordt begrepen
 !
 !  

Gelukkig maar want anders moest ik nu kussiekroel doenquote:Op donderdag 30 juni 2016 19:28 schreef Skittles het volgende:
[..]
Oh dat berust op louter toeval!
En ik voelde me niet aangevallen of aangesproken oid

Doe dat maar met jequote:Op donderdag 30 juni 2016 19:29 schreef Chanty het volgende:
[..]
Gelukkig maar want anders moest ik nu kussiekroel doen
 baby
 baby  

Dat vind ik toch niet zo'n eerlijke vergelijking. Het is niet mijn bedoeling om een soort martelaarschap te maken van bv-moeders..quote:Op donderdag 30 juni 2016 16:59 schreef Skittles het volgende:
Als een moeder dat met flesvoeding zou doen, zouden er bh's en kraamverband branden
 , maar laten we wel zijn: ik ben niet voor niets zoveel afgevallen dat het op een gegeven moment ongezond werd. Dat kwam omdat bv geven fysiek echt veel van mij vroeg (en niet alleen van mij, van iedereen), en ook mentaal omdat er, zeker als kolven niet goed lukt, veel dienstbaarheid van je wordt gevraagd ten opzichte van je kind, altijd beschikbaar zijn, en dat kun je niet altijd zo makkelijk even uitbesteden met gekolfde flesjes (en daarbij kost kolven ook energie en tijd). Dus ja, ik vind het van mezelf ook wel een prestatie dat ik het heb volgehouden, dat was zeker niet altijd makkelijk.
 , maar laten we wel zijn: ik ben niet voor niets zoveel afgevallen dat het op een gegeven moment ongezond werd. Dat kwam omdat bv geven fysiek echt veel van mij vroeg (en niet alleen van mij, van iedereen), en ook mentaal omdat er, zeker als kolven niet goed lukt, veel dienstbaarheid van je wordt gevraagd ten opzichte van je kind, altijd beschikbaar zijn, en dat kun je niet altijd zo makkelijk even uitbesteden met gekolfde flesjes (en daarbij kost kolven ook energie en tijd). Dus ja, ik vind het van mezelf ook wel een prestatie dat ik het heb volgehouden, dat was zeker niet altijd makkelijk.  

Dat lijkt me ook echt heel anders, Bloesem en ik kan me niet voorstellen dat men daar aanstoot aan neemt hierquote:Op donderdag 30 juni 2016 18:42 schreef Bloesem. het volgende:
Ik ben héél trots op mijn borstvoeding. Echt ontzettend trots. Van alle dingen die ik voor Nona wenste toen ze ter wereld kwam, is dit het enige wat is gelukt (en in het begin zelfs maar half) Heel lang voelde ik me in alles mislukt, behalve hierin. Ik kon zelfs een ander kindje even voeden met mijn melk. Dus ik ben elke dag dat ik mag voeden trots en regelmatig post ik dat. Ik heb een borstvoedingssieraad, borstvoedingsfoto's en borstvoedingszeep. Ik vier het elke maand. Maar nu ik dit allemaal lees, voelt het een beetje alsof ik me daarvoor moet schamen (en ja, dat ligt zeker ook aan mezelf en aan mijn onzekerheid).
Hoewel ik begrijp dat 't gedweep met bv jeuk geeft bij sommigen, wilde ik toch even deze kant laten horen. Ik zal nooit een ander veroordelen om de keuze die hij maakt en ik zal nooit begrijpen dat mensen zich blijkbaar schuldig moeten voelen over kv (op die facebookgroepen), maar ik hoop ook dat niemand mij veroordeelt om het trots zijn op het geven van bv.

Ik heb echt nog nooit een negatieve reactie gehad,  hooguit verbaasd. Wat ontzettend jammer, vooral omdat jij je aangesproken voelt. En weinig stoers aan dat ik wel foto's plaats want het voelt voor mij bijna net zo vanzelfsprekend als het plaatsen van andere foto's.
 Ik heb echt nog nooit een negatieve reactie gehad,  hooguit verbaasd. Wat ontzettend jammer, vooral omdat jij je aangesproken voelt. En weinig stoers aan dat ik wel foto's plaats want het voelt voor mij bijna net zo vanzelfsprekend als het plaatsen van andere foto's.

want zo'n sucker ben ik.
 want zo'n sucker ben ik. 

Niet na borstontsteking, maar wel af en toe een tepel waar de vellen bij hingenquote:Op vrijdag 1 juli 2016 10:48 schreef Mariposas het volgende:
Ik herken het niet, jagar!
Maar herkent iemand een vervellende borst na borstontsteking? Echt net als wanneer je door de zon verbrand bent!

ah, zou dat het zijn! Dat er meer melk gemaakt wordt op het moment dat hij drinkt?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:46 schreef LadyBlack het volgende:
Nou, juist na 9 maanden eigenlijk
Volgens mij lees ik van WupWup altijd dat de melkaanmaak dan vraaggestuurd wordt, in plaats van hormoongestuurd.

Beetje aan de zijkant, richting oksel? Daar voelde ik het altijd. Maar dat had ik ook al de eerste maanden.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 10:10 schreef Jagärtrut het volgende:
Even iets anders: ik merk de laatste tijd dat de borst waaruit mini op dat moment drinkt soms wat jeukt. Het is erg irritant. Niet de tepel, maar echt in de borst. Het zit ook diep. Daarna er helemaal geen last meer van. Wat zou dat kunnen zijn?

Denk het welquote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:55 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ah, zou dat het zijn! Dat er meer melk gemaakt wordt op het moment dat hij drinkt?

bij mij scheelde het in de zwsch ook niks, maar met stuwing drie cupmaten, en de bv weken (want niet volgehouden) ook permanent minimaal een cupmaat...
 bij mij scheelde het in de zwsch ook niks, maar met stuwing drie cupmaten, en de bv weken (want niet volgehouden) ook permanent minimaal een cupmaat...

.
.

ik heb de noppies, meerdere. Waren de enige die ik fijn vond en betaalbaar waren. Maar in de kraamweek deed ik het gewoon met die van de Hema hoorquote:Op vrijdag 1 juli 2016 18:23 schreef Fien10 het volgende:
Hoi!
Ik kom even binnenvallen met een brandende vraag. Ik wil straks borstvoeding gaan geven en ook alles op alles zetten om dit te laten slagen. Nu heb ik al een voedingsbh van Hema gekocht die prima zit, maar het is een vormloos ding en graag wil ik ook een voorgevormde/padded mooie bh. Die van Hema is wit, nogal hoog en steekt boven veel kleding uit. Ik durf wel een voedings bh aan te schaffen aangezien mijn borsten in de zwangerschap geen grammetje gegroeid zijn. Natuurlijk zal ik stuwing krijgen de eerste dagen maar ik neem aan dat ze daarna niet ineens 2 cupmaten groter zullen blijven aangezien het al 8 maanden lang stabiel is.
Nu viel mijn oog op de Noppies voorgevormde basic bh. Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe valt deze? Ik ben al bij babydump en prenatal geweest maar in geen van de winkels hangt de bh zodat ik even kan passen.
Ik weet dat het wordt afgeraden om al voedingbh's te kopen voor die tijd maar ik zit er in de kraamweek ook graag een beetje fatsoenlijk bij.

Wilde wel echt iets moois en vooral ook comfortabels, en (of maar
 Wilde wel echt iets moois en vooral ook comfortabels, en (of maar   ) kwam uiteindelijk uit bij de bh's van Anita
 ) kwam uiteindelijk uit bij de bh's van Anita   Pasvorm kan zó verschillen..
 Pasvorm kan zó verschillen..

Zijn al die voedingstopjes met ingebouwde steun? Ik wilde er net wat bestellen, maar dan moet ik het niet doen.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 19:07 schreef Dot. het volgende:
Ik zweer nog steeds bij de H&M voedingtopjes met ingebouwd bh-achtig ding.

Die je per twee koopt wel ja. En het is niet echt heel veel steun, maar wel een elastiek onder je borsten door. Er zit zeg maar een ingebouwd topje in.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 19:50 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Zijn al die voedingstopjes met ingebouwde steun? Ik wilde er net wat bestellen, maar dan moet ik het niet doen.

Ik pluseinz mee! En ik heb deze keer wel een 'mooie' gekocht van shit hoe heet dat dure merk waar iedereen bij zweert...quote:Op vrijdag 1 juli 2016 18:46 schreef Chanty het volgende:
+1 op kwakz0r. Ik heb beide kraamweken voornamelijk doorbracht in bed in een niet charmante grote oma-onderbroek, al dan niet met bijpassende niet charmante maar heerlijk zittende voedingsbh. Persoonlijk vind ik die mooie voorgevormde bh's een stuk minder comfortabel zitten en onpraktisch met voeden. Niet waar je in je eerste week op zit te wachten. My 2 cents.
Als je het echt wilt dan zou ik er een bestellen online en passen. Maar best kans dat je hem straks niet meer past. Mijn borsten zijn zowel in de zwangerschap als erna gegroeid.
 ik kom er zo wel op Mammae. Maar ik vind die vormeloze Hema en H&M alsnog het fijnst zitten, niet van die voorgevormde pads die je ergens onder je oksel of zo moet frotten. De afwezigheid van pads is overigens wel meteen weer een nadeel, ze showen nogal snel
 ik kom er zo wel op Mammae. Maar ik vind die vormeloze Hema en H&M alsnog het fijnst zitten, niet van die voorgevormde pads die je ergens onder je oksel of zo moet frotten. De afwezigheid van pads is overigens wel meteen weer een nadeel, ze showen nogal snel   
  en daar zit je niet op te wachten. Sowieso met stuwing niet tof iets te straks aan het hebben. Ik zou misschien zelfs voor die eerste weken van die hemdjes adviseren, dat lijkt me in hindsight nog het meest comfortabel. Maar hoe dat zit met steun geen idee, heb ze zelf niet (en ik ging alleen maar van B naar C/D, dus ondersteuning is niet zo'n issue hier).
 en daar zit je niet op te wachten. Sowieso met stuwing niet tof iets te straks aan het hebben. Ik zou misschien zelfs voor die eerste weken van die hemdjes adviseren, dat lijkt me in hindsight nog het meest comfortabel. Maar hoe dat zit met steun geen idee, heb ze zelf niet (en ik ging alleen maar van B naar C/D, dus ondersteuning is niet zo'n issue hier). 

)
 ) 

die vouw je dubbel en steek je naar binnen (langs je borst af). Ik zweer (zwoor?) er bijquote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:33 schreef LadyBlack het volgende:
Ik droeg in mijn kraamweek idd de hemdjes van H&M; had ik bij kolven mijn borst goed vrij en knelde er niks. Nadeel, 's nachts in bed bleven de zoogkompressen niet goed zitten omdat er steeds een borst bijna uitviel als ik op mijn zij lag
Daarna overgestapt op de voedingsbh's van Hunkemoller. Die zitten aardig goed/stevig. En er zit nog een bandje over je borst wat 1. het voeden discreter maakt en 2. zorgt dat die borst er 's nachts niet uitvalt
Voorgevormd lijkt mij idd een nadeel als je t openmaakt. Want waar zit die flap dan? Met een pasgeboren baby kan dat alleen maar lastig zijn. En met een oudere baby te verleidelijk voor grijpgrage handjes

) bedenk ik me nu. Handdoeken in bed tegen melklekken en gaan
 ) bedenk ik me nu. Handdoeken in bed tegen melklekken en gaan  hallo kraamzweet!
 hallo kraamzweet!

quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
die vouw je dubbel en steek je naar binnen (langs je borst af). Ik zweer (zwoor?) er bij
 Ik ga dit proberen!
 Ik ga dit proberen!

Zwoerquote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
die vouw je dubbel en steek je naar binnen (langs je borst af). Ik zweer (zwoor?) er bij

Mijn tetten zijn niet groot genoeg om voorbij die dubbelgevouwen bult te komenquote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |