*bipolairquote:Op maandag 13 juni 2016 19:05 schreef polderturk het volgende:
De racisten en moslimhaters verzamelen zich weer in dit topic om hun boodschap van haat te verspreiden. Partijen als de PVV profiteren hiervan. Lijkenpikkers zijn her. Ze profiteren van het verdriet van anderen.
Dit was een walgelijke aanslag. De dader was een geestelijk gestoorde walgelijke figuur die bipolar is.
Het is vreselijk. Maar i.p.v. dat we ons druk maken om de slachtoffers en nabestaanden wordt er politiek bedreven. Smakeloos.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:06 schreef polderturk het volgende:
Echt zielig. Echt een trieste aanslag.
Dit heeft me echt overtuigd ja.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:03 schreef polderturk het volgende:
Van de facebook site van DENK. Nu weten we gelijk hoe DENK over homoseksuelen denkt. Sommigen in dit topic dachten dat DENK anti homo zou zijn. Dat is DENK dus niet.
DENK betreurt de schietpartij met massale gevolgen in Orlando. Wij leven mee met de nabestaanden van deze vreselijke aanslag.
Wij betreuren dat deze verschrikkelijke gebeurtenis wordt misbruikt door zowel terroristen als sommige politici om groepen mensen tegen elkaar op te zetten.
Laten wij daar niet in trappen! Laten wij ons inspannen voor een samenleving waarin mensen niet worden uitgesloten of doodgeschoten vanwege ras, religie, geslacht en geaardheid.
Er zijn namelijk ook veel landen waar ook veel wapens in omloop zijn en waar het wel goed gaatquote:Op maandag 13 juni 2016 19:04 schreef Monolith het volgende:
Cijfers in de VS en Nederland kun je niet één op één vergelijken. Daar wonen bijna 20x zoveel mensen. Gevallen per inwoner zijn een betere maatstaf.
In tegenstelling tot wat mensen denken zit er niet heel veel correlatie tussen zaken als wapenwetgeving / wapenbezit en aantal slachtoffers / incidenten.
Exact. Op hoofdlijnen zijn er twee hypotheses mogelijk om te verklaren waarom zulke mass shootings veel vaker voorkomen in de VS dan in andere beschaafde landen:quote:Op maandag 13 juni 2016 18:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit houd je niet tegen, dat ben ik met je eens. Maar je kunt het ze wel moeilijker maken. Het gebeurt gewoon teveel daar.²
3) Amerikanen zijn gekker + de Wapenwetgevingquote:Op maandag 13 juni 2016 19:15 schreef Molurus het volgende:
[..]
Exact. Op hoofdlijnen zijn er twee hypotheses mogelijk om te verklaren waarom zulke mass shootings veel vaker voorkomen in de VS dan in andere beschaafde landen:
1) Amerikanen zijn duidelijk gekker dan de rest.
2) Wapenwetgeving en vooral de cultuur van 'het is respectabel en nuttig om een wapen te hebben' is een probleem.
Gek als Amerikanen zijn, de eerste vind ik eerlijk gezegd niet zo heel geloofwaardig. Het is overigens wel de hypothese die Amerikaanse wapenliefhebbers graag verdedigen. ()
bron: patheosquote:Christian Pastor Celebrates Nightclub Massacre: “There’s 50 Less Pedophiles in This World”
Pastor Steven Anderson, whose hate knows no bounds, celebrated the deaths of 50 people at a gay nightclub in Orlando in a 4-minute mini-sermon that cited the Bible as justification for why they needed to die. (And if it didn’t happen via a shooter, it should have happened by way of government execution.)
It’s the most disturbing, hateful response to a mass shooting you’ll ever hear, and it was provoked by Anderson’s complete hatred of LGBT people.
"The good news is that there’s 50 less pedophiles in this world, because, you know, these homosexuals are a bunch of disgusting perverts and pedophiles. That’s who was a victim here, are a bunch of, just, disgusting homosexuals at a gay bar, okay?"
<knip>
Dat die pastoor een ziekte krijgt.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:37 schreef Molurus het volgende:
En intussen vieren extremisten aan alle kanten feest:
[..]
bron: patheos
Vrijheid van meningsuiting zeker...ik weet het niet, van mij mogen dit soort figuren direct worden opgesloten.
Er is altijd een groter probleem met vuurwapens als je wel een wapen mag hebben dan als je dat niet mag. De vraag is dan in hoeverre het verbieden van wapens effect gaat hebben op deze getallen. Als dat betekent dat je 2 dode ouders per jaar kan redden kan ik me voorstellen dat je het niet wilt doen.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:15 schreef Molurus het volgende:
[..]
Exact. Op hoofdlijnen zijn er twee hypotheses mogelijk om te verklaren waarom zulke mass shootings veel vaker voorkomen in de VS dan in andere beschaafde landen:
1) Amerikanen zijn duidelijk gekker dan de rest.
2) Wapenwetgeving en vooral de cultuur van 'het is respectabel en nuttig om een wapen te hebben' is een probleem.
Gek als Amerikanen zijn, de eerste vind ik eerlijk gezegd niet zo heel geloofwaardig. Het is overigens wel de hypothese die Amerikaanse wapenliefhebbers graag verdedigen. ()
In welke gevallen precies?quote:Op maandag 13 juni 2016 19:40 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Er is altijd een groter probleem met vuurwapens als je wel een wapen mag hebben dan als je dat niet mag. De vraag is dan in hoeverre het verbieden van wapens effect gaat hebben op deze getallen. Als dat betekent dat je 2 dode ouders per jaar kan redden kan ik me voorstellen dat je het niet wilt doen.
Een wapen hebben is niet alleen iets voor de "stoer". Wij kennen dat hier niet omdat we nooit wapens hebben gehad, maar ik kan me wel indenken dat het in sommige gevallen best nuttig kan zijn en een gevoel van autonomie geeft.
In plaats van in de slachtofferrol te duiken kun je ook gewoon toegeven dat er een diepgewortelde homohaat onder moslims bestaat wat de onderliggende oorzaak van deze aanslag is.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:05 schreef polderturk het volgende:
De racisten en moslimhaters verzamelen zich weer in dit topic om hun boodschap van haat te verspreiden. Partijen als de PVV profiteren hiervan. Lijkenpikkers zijn her. Ze profiteren van het verdriet van anderen.
Dit was een walgelijke aanslag. De dader was een geestelijk gestoorde walgelijke figuur die bipolar is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |