abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162968699
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

dobbey
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nanuke
SPOILER
Mrs.Peel
SPOILER
Stroopwafelmeisje
SPOILER
MaJo
SPOILER
Silversjoiis
SPOILER
Crazy_Horse
SPOILER
Droomvrouwtje
SPOILER
Barreltje
SPOILER
Finagain
SPOILER
Whoopje
SPOILER
deadly_kiss
SPOILER
BobbyMcGee
SPOILER
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uitgezwaaid vorig topic:
Helaas niemand
(ook uit de sectie "wie posten er ook al weer mee")

In het vorige topic beviel GV-vrouw (van GV-man die hier trouw mee postte) *O*
Gefeliciteerd!
  maandag 13 juni 2016 @ 09:50:04 #2
437909 GVman
korte tekst
pi_162968929
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 08:58 schreef GVman het volgende:
Goedemorgen allen,

Ik ben hier een dikke anderhalf jaar geleden begonnen met posten. Ik heb veel steun aan jullie allemaal gehad en ik weet dat ik ook tot steun voor anderen ben geweest.

Medio oktober meldde ik dat mijn vrouw zwanger was na een TESE/ICSI-behandeling. Nu kan ik melden dat onze dochter gisteravond om 21:45 in het ziekenhuis is geboren. Ik mocht zelf het hoofdje opvangen en de baby op de borst van mijn vrouw leggen. Om 01:30 mochten we naar huis.

We zijn intens dankbaar en gelukkig dat onze dochter bij ons is. Haar middelste naam is Eva. Dat vinden we een mooie naam. Maar het doet ook denken aan het Scheppingsverhaal, waar Adam in een diepe slaap werd gebracht en waar vervolgens uit een rib Eva werd gemaakt. Bij ons was het niet een rib, maar er was wel een TESE bij mij voor nodig. Daarom dus die link :).

Nu aan de koffie - en de kraamphulp - en het stadhuis etc.
Dit bericht dus :)
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_162968947
Gefeliciteerd GV en vrouw! Ik ben wel benieuwd hoe de eerste naam van je dochter is!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_162968982
GV man wat een heerlijk bericht O+ Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Eva. *O*

Voor alle anderen een dikke kuffel en hopenlijk heel snel heel veel goed nieuws.
S. 2014
J. 2016
  maandag 13 juni 2016 @ 09:57:55 #5
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_162969052
Gv-man! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!!
Zo fijn succes verhalen! O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_162969156
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 09:50 schreef GVman het volgende:

[..]

Dank je, het lukte mobiel niet :)
  maandag 13 juni 2016 @ 10:06:16 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_162969229
Oh, gv-man, wat een heerlijk nieuws! Van harte gefeliciteerd!
disclaimer
  maandag 13 juni 2016 @ 10:21:54 #8
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_162969597
Gefeliciteerd!
pi_162969699
Gefeliciteerd met jullie dochter GVman
  maandag 13 juni 2016 @ 10:38:57 #10
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162969991
Gefeliciteerd met jullie dochter O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 13 juni 2016 @ 10:45:17 #11
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162970159
GV-man van harte gefeliciteerd!! *O*

Prachtig verhaal zo met die naam O+
  maandag 13 juni 2016 @ 10:47:08 #12
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_162970211
GV-man gefeliciteerd *O* *O*
Be happy with the little things in life
  Moderator maandag 13 juni 2016 @ 11:02:23 #13
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_162970570
GV man en vrouw gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter O+ Het blijft een bijzonder verhaal hoe haar geboorte tot stand is gekomen, mooi ook hoe je dat verwoord. Ook benieuwd naar de eerste naam :)

Zelf een beetje onder een steen geleefd maar woensdag horen we de uitslag van het zaad van manlief en daarmee ook gelijk of het goed genoeg is voor iui of dat het meteen ivf/icsi wordt. Behoorlijk spannend dus!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_162970630
GV gezin, van harte gefeliciteerd! Wat mooi dat jullie die hele lange weg af hebben kunnen leggen en dat jullie nu eindelijk jullie dochter hebben! O+
pi_162971121
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 09:50 schreef GVman het volgende:

[..]

Geweldig! Van harte gefeliciteerd!!! *O* *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_162971315
GVman van harte gefeliciteerd met jullie dochter *O*!
pi_162971572
GVman van harte gefeliciteerd *O* en wat een mooie symbolische middelste naam!

MaJo, ik duim voor een fijne uitslag a.s. woensdag!

quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 09:24 schreef Tweedledee het volgende:

@kahlie: bedankt voor de tip, ik zal eens kijken of het daar wat makkelijker van wordt! Wat vervelend voor je dat je steeds gevoeliger lijkt te worden voor lactose :{
Ze zeggen dat je steeds minder lactase aanmaakt hoe ouder je wordt. Aziaten maken sowieso al minder aan gemiddeld gezien. Waarschijnlijk omdat melk geen grote rol speelt in onze keuken. Ik ben echt heel blij dat ik nu gewoon weer softijsjes en yoghurt kan eten, dus ik hoop dat het lactase supplement bij jou ook goed gaat werken :)
  Moderator maandag 13 juni 2016 @ 11:46:13 #18
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_162971697
Ik ben ook lactose-intollerant, ben ik sinds 3 maanden achter. Een beetje gaat wel maar een glas karnemelk of slagroomtaart en ik ren meteen naar het toilet :') Apart dat er hier een paar meiden zitten met lactose-intollerantie :o
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_162972354
GV man gefeliciteerd!! Ze is mooi op tijd gekomen of niet?
pi_162972417
GV man en vrouw gefeliciteerd met jullie dochter O+
pi_162973992
Gefeliciteerd met jullie dochter GVman! *O*
pi_162974806
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:02 schreef MaJo het volgende:
GV man en vrouw gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter O+ Het blijft een bijzonder verhaal hoe haar geboorte tot stand is gekomen, mooi ook hoe je dat verwoord. Ook benieuwd naar de eerste naam :)

Zelf een beetje onder een steen geleefd maar woensdag horen we de uitslag van het zaad van manlief en daarmee ook gelijk of het goed genoeg is voor iui of dat het meteen ivf/icsi wordt. Behoorlijk spannend dus!
Spannend! :) Ik duim voor je!
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
  maandag 13 juni 2016 @ 14:15:58 #23
437909 GVman
korte tekst
pi_162975336
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 09:51 schreef McLaura het volgende:
Gefeliciteerd GV en vrouw! Ik ben wel benieuwd hoe de eerste naam van je dochter is!
Dank jullie wel allemaal! :)

De eerste naam van onze dochter is...
SPOILER
pi_162975399
Gvman wat geweldig, wat een wonder. Gefeliciteerd en veel geluk O+
pi_162975702
Van harte gefeliciteerd GVman! Nu lekker genieten samen! O+

@ hier : (on)geduldig op het wachtbankje aan het trappelen van ongeduld.. zucht... nog 6 dagen te gaan... :|W
pi_162976043
Wauw GV-man, van harte gefeliciteerd met jullie kleine meid! O+ Veel geluk, liefde en gezondheid voor jullie!!!
pi_162976690
GVman gefeliciteerd!
pi_162977421
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 14:31 schreef Finagain het volgende:
Van harte gefeliciteerd GVman! Nu lekker genieten samen! O+

@ hier : (on)geduldig op het wachtbankje aan het trappelen van ongeduld.. zucht... nog 6 dagen te gaan... :|W
Oh fin, die ellendige wachtweken. De tweede is altijd het ergst. Afleiding zoeken maar
  maandag 13 juni 2016 @ 17:15:48 #29
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_162979786
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:40 schreef kahlie het volgende:

Ze zeggen dat je steeds minder lactase aanmaakt hoe ouder je wordt. Aziaten maken sowieso al minder aan gemiddeld gezien. Waarschijnlijk omdat melk geen grote rol speelt in onze keuken. Ik ben echt heel blij dat ik nu gewoon weer softijsjes en yoghurt kan eten, dus ik hoop dat het lactase supplement bij jou ook goed gaat werken :)
Ik kreeg als kind al buikpijn van softijs en slagroom, dus ik kan me de laatste keer dat ik dat gegeten heb niet meer heugen. Mis het ook eigenlijk niet daardoor, wat gezien het gemak waarmee ik aan kan komen niet echt erg is ;) Maar als die lactase ervoor zorgt dat ik ook niet meer bang hoef te zijn voor buikpijn na een broodje nutella of tijdens uit eten, dan is dat zeker wel het proberen waard :9

Ik heb trouwens wel rijstmelk ontdekt als goede vervanger voor melk, dan wel van Alpro omdat daar ook vit D en B12 bij zit.

quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:46 schreef MaJo het volgende:
Ik ben ook lactose-intollerant, ben ik sinds 3 maanden achter. Een beetje gaat wel maar een glas karnemelk of slagroomtaart en ik ren meteen naar het toilet :') Apart dat er hier een paar meiden zitten met lactose-intollerantie :o
Jij ook al MaJo? Inderdaad apart! (en niet fijn }:| )
pi_162984011
Van harte met jullie dochter, GVman! :*
pi_162985670
GV wat fijn om te lezen dat jullie mooie dochter geboren is. Gefeliciteerd!

quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:02 schreef MaJo het volgende:

Spannend! :*
*zet het vast op een duimen
pi_162998736
Gefeliciteerd GVMan!! Gaat het goed met je vrouw en dochter? :*

Een vriendin van mijn vrouw belde het weekend dat ze 12 weken zwanger is, zo spontaan en snel zeg maar. Was wel weer een kleine klap voor mijn vrouw vooral omdat het zo uitgebreid werd verteld dat het zo snel was gegaan en zo zonder moeite zeg maar.

Wij gaan het weekend dus lekker een weekendje weg en wsl dinsdag weer een poging.
pi_163001292
Exode jullie hadden toch eerst een evaluatie en zouden mogelijk voor een andere donor moeten gaan?
pi_163002144
Arja, we hebben nog 1 poging, dat wordt de 6e. Daarna een gesprek en onderzoek en vervolgens een beslissing nemen samen met het AMC. Stel dat deze poging niet lukt, gaan we pas in augustus op gesprek, juli lekker vakantie en even gewoon niet ermee bezig zijn. Of steeds naar de wc rennen natuurlijk vanwege ochtendmisselijkheid :D
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:19:25 #35
437909 GVman
korte tekst
pi_163002413
@Arja, hoe is het met jou nu? Ik ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat, omdat we tegelijk de streepjes en knippertjes hadden... Veel succes de komende dagen!
pi_163004515
De wachtwekengekte slaat hier toe :|W

Gisteravond had ik een beetje bloed en wat slijm, en dat beetje bloed werd vanmorgen een beetje meer.. dus dacht ik dat mijn menstruatie begon.. maar echt doorzetten doet het niet, sterker nog, het lijkt zelfs alweer bijna ten einde.. :?

ZKH gebeld, en het kan zowel mijn menstruatie zijn, als een innestelingsbloeding. Voor mijn menstruatie is het nog wat vroeg, die zou aankomend weekend moeten komen, maar onmogelijk is het ook niet hoor ik.. advies was om gewoon af te wachten en Zondag te testen.. :X
pi_163004688
Oh fin, heel herkenbaar. Wat een achtbaan. Er zit niks anders op dan wachten.

Gv met mij gaat het goed. Ik ben zondag, vaderdag, uitgerekend en van mij mag ze komen. Ik heb een probleemloze zwangerschap gehad, maar nu begint het wel oncomfortabel te worden en ik ben zo nieuwsgierig naar haar!
pi_163005055
/ontlurkt
ik heb de afgelopen weken weer wat meegelezen hier, voel me (nog) niet helemaal op m'n plek omdat ik pas net weer begonnen ben en het idee heb dat jullie al veel langer in trajecten zitten :@ Maar ik ben niet geheel en on speed en op de hoogte dus..

Maar Fin, wachtweekboks :* Sterkte!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_163005925
Jufmariska in welk traject zit je?
Sterkte op het bankje!
In mijn beleving posten er nu juist veel users mee die in hun eerste pogingen zitten
pi_163005958
Spannend Arja, kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt. Zo bijzonder, de eerste keer je kindje zien.
Hi JM!
Fin, stom wachtbankje, ik duim voor je hoor.
pi_163006178
:W
Sorry, even zo:
SPOILER
En zie, ik heb zo niet trouw meegelezen dat ik niet eens goed weet wie nu waar is qua proces/traject :@ Hoe dan ook: :* :* :* voor iedereen
  dinsdag 14 juni 2016 @ 14:51:34 #42
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_163006462
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:39 schreef JufMariska het volgende:
:W
Sorry, even zo:
SPOILER
En zie, ik heb zo niet trouw meegelezen dat ik niet eens goed weet wie nu waar is qua proces/traject :@ Hoe dan ook: :* :* :* voor iedereen
he! :W

kan je iets meer vertellen over jouw traject?
SPOILER
geen idee of dat laatste in een spoiler moet, dus nu nog maar even zo :)

ohw.. en ik zit ook nog lekker op het bankje :)
iedere dag denk ik te voelen dat ik ongesteld wordt, maar iedere dag toch weer niet.. ik mag van mezelf vrijdag testen.. dan zou ik ook normal gesproken allang ongesteld zijn geworden.. dus spannend! :P *O*

SPOILER
pi_163006748
Oh toitoitoi Barrel!
In eigen cyclus = geen stilgelegde en volledig aangejaagde cyclus, maar de eigen cyclus wordt gevolgd -> om de dag echo's en dagelijks prikken in de 2e week tot eiblaasje voldoende gegroeid is, en dan een sloot pregnyl om eisprong op te wekken. Vlak voor het eitje springt is dan de punctie, dus 1 kans op 1 eitje. Als er een eitje is (kans van 10-15% geloof ik dat ze het eitje niet opvissen, daar ging het voor L 2x mis) wordt dat bevrucht, en als dat gelukt is (hoor je na 48u) dan tp. En daarna nog 3x pregnyl spuiten om het bedje zoveel mogelijk gespreid te laten zijn voor het innestelen.
SPOILER
  dinsdag 14 juni 2016 @ 15:11:18 #44
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_163006803
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:07 schreef JufMariska het volgende:
Oh toitoitoi Barrel!
In eigen cyclus = geen stilgelegde en volledig aangejaagde cyclus, maar de eigen cyclus wordt gevolgd -> om de dag echo's en dagelijks prikken in de 2e week tot eiblaasje voldoende gegroeid is, en dan een sloot pregnyl om eisprong op te wekken. Vlak voor het eitje springt is dan de punctie, dus 1 kans op 1 eitje. Als er een eitje is (kans van 10-15% geloof ik dat ze het eitje niet opvissen, daar ging het voor L 2x mis) wordt dat bevrucht, en als dat gelukt is (hoor je na 48u) dan tp. En daarna nog 3x pregnyl spuiten om het bedje zoveel mogelijk gespreid te laten zijn voor het innestelen.
SPOILER
wat moet je dan eigenlijk prikken in die 2e week? ( ICSS N00B) is dat dan een hormoon was je ingespoten krijgt?
en , je stimuleert dan toch de eisprong.. is het dan nog "in de Eigen cyclus"?
pi_163006876
Twee hormonen: eentje om de groei van het eitje te remmen, en 1 om het gecontroleerd toch door te laten groeien (als je de precieze namen wilt.. Follitropine en ehmmm..)
En de naam, tja.. Het heet nou eenmaal zo, ik ben met je eens dat het maar deels 'eigen' is :)
  dinsdag 14 juni 2016 @ 15:17:26 #46
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_163006927
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:14 schreef JufMariska het volgende:
Twee hormonen: eentje om de groei van het eitje te remmen, en 1 om het gecontroleerd toch door te laten groeien (als je de precieze namen wilt.. Follitropine en ehmmm..)
En de naam, tja.. Het heet nou eenmaal zo, ik ben met je eens dat het maar deels 'eigen' is :)
waarom remmen ze de groei van het eitje dan? :o is het niet goed voor een eitje onm te snel te groeien ofzo :?

als ik teveel vragen stel moet je het zeggen hoor :)
pi_163007185
Volgens mij omdat ze door het remmen van je eigen hormoon en het gecontroleerd toedienen van het groeihormoon beter kunnen timen wanneer de eisprong zal zijn. Maar dat is allemaal uitgelegd in 2013, voor poging 1
  dinsdag 14 juni 2016 @ 15:40:55 #48
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_163007532
Jm waarom doen jullie het eigenlijk zo? Is dat vanwege mogelijke overstimulatie/last van hormonen of omdat dit natuurlijker voelt? Of een hele andere reden :)

En heb je hierbij ook maar 3 pogingen vergoed of meer?
pi_163007797
Veeeeeel minder prikken! En relatief hoge succes rate. 6 van deze pogingen tellen als 1x reguliere ivf, en als je na 6x nog niet zwanger bent ga je in principe over naa reguliere ivf.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 15:58:18 #50
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_163007897
Ok, bedankt voor de uitleg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')