Ik wil ook wel de Chinese Culturele Revolutie noemen als dat beter past hoor.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:23 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dit is een hele slechte visie op de Tsjechische geschiedenis.
Nu nog dan, nu ze niet meer zuchten onder het communistische juk?quote:Op zondag 12 juni 2016 21:22 schreef Igen het volgende:
[..]
In een land zoals Tsjechië is het de communisten toch aardig gelukt om religie uit te bannen. Misschien niet met methodes die wij moreel vinden, maar dat het niet kán lijkt me niet waar.
Oké heb je meer nieuwtjes? Blijf ze hier droppenquote:Op zondag 12 juni 2016 21:25 schreef Barcadicolla het volgende:
Neemt nu slok van bacotje 2. Er is ook iemand opgepakt met wapens en een bom en een pak. Hij is in zijn auto aangehouden door de politie in de vs.
Grappig dat daar juist een revival plaats vind, zowel van de islam in het westen als van ondergronds protestantisme en Boedhisme.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik wil ook wel de Chinese Culturele Revolutie noemen als dat beter past hoor.
Nee, ik probeer uit te lichten dat een oordeel als "verwijfd" kortzichtig is.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Uhuh. Weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen. In feite heb jij net het verwijfde gedrag aan de geaardheid gelinkt. Dat vind ik kortzichtig.
Doek lekker tochquote:Jij hebt mijn opmerking dat ik dat gedrag irritant vind veel groter gemaakt dan dat het is. Je haalt er huidskleur bij met bepaalde stereotypes, vooroordelen over meisjes met hoofddoekjes bij en simpele naam discriminatie bij het solliciteren naar een baan.
Je hoeft mij serieus geen spiegel voor te houden.
quote:
phoe jij reageerde snel zeg. Typ je zo snel😳. Hij was onderweg naar een gay festival om een aanslag te plegen.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:26 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Oké heb je meer nieuwtjes? Blijf ze hier droppen
De regering heeft daar de afgelopen decennia ook niet de methodes van weleer gebruikt.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:26 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Grappig dat daar juist een revival plaats vind, zowel van de islam in het westen als van ondergronds protestantisme en Boedhisme.
Dat is geen hypocrisie.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:26 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Waarom druk maken om iets aan de anderen kant van de wereld? Als dit in China of wat dan ook was gebeurd (Niet westers land) was er geen haan die er naar kraaide, hypocriet als maar kan.
Geloof er weinig van dat jij altijd iedereen maar mag.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:26 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Nee, ik probeer uit te lichten dat een oordeel als "verwijfd" kortzichtig is.
[..]
Doek lekker toch![]()
Mijn hele punt is dat het vrij tekenend is dat jij even moet melden hier dat je "verwijfde" mensen irritant is, in een topic over 50 doden in een gayclub.
In de Tsjechische landen (Bohemen en Moravië) is religie al eeuwenlang een uiterst lauwe bedoening geweest; dat heeft te maken met de harde onderdrukking door de katholieken van de Tsjechische hervormingsbeweging o.l.v. Jan Hus, diens navolgers de Hussieten en Utraquisten en daarna de Taboristen. In naam was het land sinds de Contrareformatie katholiek, maar echt religieus is het in die contreien al lang niet meer geweest. De communisten hebben het karwei afgemaakt, maar veel hoefden ze er niet voor te doen.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:22 schreef Igen het volgende:
[..]
In een land zoals Tsjechië is het de communisten toch aardig gelukt om religie uit te bannen. Misschien niet met methodes die wij moreel vinden, maar dat het niet kán lijkt me niet waar.
quote:Op zondag 12 juni 2016 21:24 schreef PalmRoyale het volgende:
Deze aanslag was geen extremisme of terrorisme. Dit is Islam.
Aha, bedankt voor de uitleg.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In de Tsjechische landen (Bohemen en Moravië) is religie al eeuwenlang een uiterst lauwe bedoening geweest; dat heeft te maken met de harde onderdrukking door de katholieken van de Tsjechische hervormingsbeweging o.l.v. Jan Hus, diens navolgers de Hussieten en Utraquisten en daarna de Taboristen. In naam was het land sinds de Contrareformatie katholiek, maar echt religieus is het in die contreien al lang niet meer geweest. De communisten hebben het karwei afgemaakt, maar veel hoefden ze er niet voor te doen.
Ik heb geen obsessie met varkens, moslims hebben een obsessie met sommige soorten voedsel. En dat is helemaal niet de kern.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja die obsessie met varkens altijd met niet moslims. Niveautje hoor.
Ik wist dat ik dit aan Etto kon overlaten. Dit is zo ongeveer het verhaal ja.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In de Tsjechische landen (Bohemen en Moravië) is religie al eeuwenlang een uiterst lauwe bedoening geweest; dat heeft te maken met de harde onderdrukking door de katholieken van de Tsjechische hervormingsbeweging o.l.v. Jan Hus, diens navolgers de Hussieten en Utraquisten en daarna de Taboristen. In naam was het land sinds de Contrareformatie katholiek, maar echt religieus is het in die contreien al lang niet meer geweest. De communisten hebben het karwei afgemaakt, maar veel hoefden ze er niet voor te doen.
Ook weer zo'n stroming btw van Jan Hus die neergeslagen werd hè en die wel voor de mensen opkwam. Vergelijkbaar met Geert Grote.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jan Hus dient dan ook volledig gerehabilteerd te worden door de Kerk.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ook weer zo'n stroming btw van Jan Hus die neergeslagen werd hè en die wel voor de mensen opkwam.
Zijn ook mensen die denken dat als ze dan op de bouwgrond van een nieuwe moskee een dood varken neerleggen die moskee niet meer zal worden gebouwd. Omdat die moslims zo gruwelen van een varken. Valt allemaal wel mee, ze eten het alleen niet.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:30 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik heb geen obsessie met varkens, moslims hebben een obsessie met sommige soorten voedsel. En dat is helemaal niet de kern.
De kern is het bestraffen van potentiële daders met maatregelen die door die potentiële daders als echt afschrikwekkend worden gezien. En daarbij geldt, hoe gruwelijker hoe beter.
Geert Grote ook, maar dat gaan ze nooit doen.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jan Hus dient dan ook volledig gerehabilteerd te worden door de Kerk.
Omdat we cultureel nu eenmaal dichter bij Amerika staan dan bij China.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:26 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Waarom druk maken om iets aan de anderen kant van de wereld? Als dit in China of wat dan ook was gebeurd (Niet westers land) was er geen haan die er naar kraaide, hypocriet als maar kan.
Wat is een afschrikwekkende straf voor een martelaar?quote:Op zondag 12 juni 2016 21:30 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik heb geen obsessie met varkens, moslims hebben een obsessie met sommige soorten voedsel. En dat is helemaal niet de kern.
De kern is het bestraffen van potentiële daders met maatregelen die door die potentiële daders als echt afschrikwekkend worden gezien. En daarbij geldt, hoe gruwelijker hoe beter.
Natuurlijk wil ik jou niet neerzetten als een homohater. Mijn punt is dat het begint met dit soort dingen. "Ja ik heb niets tegen homo's maar ze moeten niet..." "Nee ik heb niks tegen moslims maar ze moeten niet zo en zo...". Dat is niet meteen gelijk aan homohaat. Het is alleen nogal jammer dat mensen zichzelf niet mogen zijn en meteen als "irritant" neergezet en benoemd worden als ze dit toch doen.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Geloof er weinig van dat jij altijd iedereen maar mag.
En ik zei dat als reactie op Stimorol.
Heb meerdere malen aangegeven dat ik het zeer naar vind wat daar is gebeurd. Heb ook gezegd dat ik het jammer vind dat bepaalde mensen worden afgekeurd om wat er in een boek staat.
Als jij mij hier als een verkapte homohater wilt neerzetten ga je gang maar je zit er echt verschrikkelijk naast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |