Als ik een oven zou hebben, dan zou ik het overwegen.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:04 schreef Ringo het volgende:
Heb je die speklappen wel eens in de oven gemaakt, PS? Inwrijven met peper en zout en zeker een halfuur op 180 graden.
Dat doe me denken aan de volgende zin van Orwell: "Until they become conscious they will never rebel, and until after they have rebelled they cannot become conscious.”"quote:Op woensdag 15 juni 2016 12:55 schreef PeteSampras het volgende:
Zin van de dag: 'UK protestors try to burn the EU flag, but can't because of EU regulation on flammable materials.'
Ha, nee, dit is de tekst zoals die sinds mijn achttiende in mijn hoofd zit, nooit overwogen dat daar iets niet aan zou kloppen. (Ik moest verdorie googlen om te snappen wat je bedoelde,quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wijkt jouw sig nou bewust iets af van de songtekst, Ringo?
Hij is van hetzelfde jaar als mijn oma, met wie het niet zo goed gaat (of dwz, voor een 89jarige nog steeds redelijk goed, maar wel een stukkie minder goed dan vroeger) dus voor mij is het ook een herinnering dat niet alles eeuwig kan voortduren.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:18 schreef Franny_G het volgende:
Het overlijden van Henk riep bij mij weemoedigheid op (die niemand kan verklaren).
Ik had het ook erg sterk bij het lezen van dit boek:quote:Op woensdag 22 juni 2016 17:33 schreef Ringo het volgende:
Die onbestemde weemoed herken ik, mane. Hij was ook precies zo'n zeldzame oude vent die kon zeggen waarom de tijd van nu niet deugt, zonder in gemopper te vervallen.
Ook geen pretje.quote:Op donderdag 23 juni 2016 08:17 schreef Franny_G het volgende:
Ach, wat sneu.
Die van mij heeft deze week voor het eerst iets kunnen vertellen van een droom. Ze reed in een auto, samen met Dikkie Dik.
Zouden ze nu ook opeens een grote olievoorraad ontdekken?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:05 schreef LXIV het volgende:
Straks gaat het VK de kant op van Noorwegen! Dat zal ze leren tegen het EU-dictaat te stemmen!
Zwitserland heeft helemaal geen olie. Het is niet zo dat het UK zonder de EU een 3e wereldland wordt of zo.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:39 schreef k_man het volgende:
[..]
Zouden ze nu ook opeens een grote olievoorraad ontdekken?
Iedereen verliest zijn baan, er komt een malafide dictator aan de macht, en er ontstaat een vluchtelingen stroom vanuit de UK naar het vaste land.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zwitserland heeft helemaal geen olie. Het is niet zo dat het UK zonder de EU een 3e wereldland wordt of zo.
Helaas had ik ook aandelen ING, Aegon, BAM, Arcelor Mittal, ABN-Amro en nog een aantal van die top-dalers van vandaag.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
Je prepvoorraden nemen ook flink in prijs toe, LXIV.
Zit je nou op een oorlog te hopen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:25 schreef Franny_G het volgende:
Ach, de vorige keer hielden de Engelsen hun splendid isolation ook niet vol, en deden ze weer gezellig mee toen WOI uitbrak, dus ik zie de toekomst ook wel zonnig tegemoet.
En ook dit wordt weer een aanleiding voor minder vrijhandel, want we moeten de Britten natuurlijk straffen voor hun actie. Zucht, daar worden we allemaal slechter van.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:26 schreef LXIV het volgende:
Het gaat er mij om dat een clubje ambtenaren in Brussel niet moet denken ons leven tot in het kleinste detail voor te kunnen schrijven, van de Noordkaap tot aan de Bosporus.
Als het bij grote lijnen gebleven was, vrijhandel en een gemeenschappelijk veiligheidsbeleid,dan had ik er heel anders tegenaan gekeken. Maar op deze manier is de EU alleen maar meer, meer, meer overheid. Dus automatisch minder vrijheid.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:25 schreef Franny_G het volgende:
Ach, de vorige keer hielden de Engelsen hun splendid isolation ook niet vol, en deden ze weer gezellig mee toen WOI uitbrak, dus ik zie de toekomst ook wel zonnig tegemoet.
Pechtold was ook zeer wraakzuchtig op BNR vannochtend. Terwijl het precies zoals jij zegt ook ongunstig is voor ons om de handel te beperken. Geef de UK een positie als Noorwegen of Zwitserland en er is uiteindelijk weinig aan de hand.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En ook dit wordt weer een aanleiding voor minder vrijhandel, want we moeten de Britten natuurlijk straffen voor hun actie. Zucht, daar worden we allemaal slechter van.
Ik denk dat je nu een zeer uitgebreide inburgeringstest moet ondergaan, waarbij met name het onderdeel 'demonstration of a silly walk' streng beoordeeld zal worden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 12:02 schreef Claudia_x het volgende:
Nu mag ik het land zeker niet meer in om er langere tijd te wonen?
Computer says no...quote:Op vrijdag 24 juni 2016 12:02 schreef Claudia_x het volgende:
Nu mag ik het land zeker niet meer in om er langere tijd te wonen?
Als het moet, dan doe ik het. Mijn GB-liefde groeit met de dag.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 12:56 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ik denk dat je nu een zeer uitgebreide inburgeringstest moet ondergaan, waarbij met name het onderdeel 'demonstration of a silly walk' streng beoordeeld zal worden.
Ze importeren meer, geloof ik. Nog een reden dat we ons niet als de verlaten vrouw moeten gaan gedragen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:08 schreef LXIV het volgende:
Ik had me ook al voorgenomen om een Brits product aan te schaffen vandaag. Wat verkopen de Britten eigenlijk nog in Nederland? Marmelade? Bonen? Worstjes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |