Had je hier zeker even je ogen dicht:quote:Op zondag 12 juni 2016 23:20 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
ik heb dat hele artikel afgelopen. Ene uitzondering voor training is bijscholing en dat heeft niks met inwerken voor een callcentrum te maken.
quote:Ook kan worden overeengekomen dat zowel de werknemer als de werkgever tijd investeren. Ten slotte is het mogelijk dat de werkgever de kosten van de cursus voor zijn rekening neemt en de werknemer die cursus in zijn vrije tijd doet.
je moet de regels erna ook lezen, want daar gaat het om cursussen die niet verplicht zijn dan wel cursussen op verzoek van de WERKNEMERquote:Op zondag 12 juni 2016 23:22 schreef hottentot het volgende:
[..]
Had je hier zeker even je ogen dicht:
[..]
Nee blinde, jij moet dingen lezen en leren begrijpen.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:26 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
je moet de regels erna ook lezen, want daar gaat het om cursussen die niet verplicht zijn dan wel cursussen op verzoek van de WERKNEMER
quote:Dat zal met name voorkomen als de cursus op verzoek van de werknemer wordt gevolgd.
er staat eerder al dat er uitbetaald moet worden als het verplicht is. Wat jij citeert daar staat alleen "dat is als de werknemer het voorstelt" en met dat "met name" bedoelen ze dan restgevallen mee. Wat ze met verplichte trainingen moeten was namelijk al ingevuld.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:33 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nee blinde, jij moet dingen lezen en leren begrijpen.
[..]
Toch zit je volgens mij fout. Werkgever kan niet besluiten om arbeidstijden niet meer als arbeidstijd te zien omdat men later in de proeftijd niet doorgaat met werknemer. Het is dus arbeidstijd en dus moet er loon betaald worden, bij mensen die in dienst blijven is het immers ook arbeidstijd.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:53 schreef hottentot het volgende:
Mijn god, de achterlijkheid....
Zowel ik als je "ex" werkgever hebben wel genoeg tijd aan jou verspild.
Niet onderlegt genoeg om te kunnen lezen en stronteigenwijs. Jij komt er wel![]()
Er is helemaal geen enkele regel die werkgever verplicht om dit te betalen indien reeds anders afgesproken.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Toch zit je volgens mij fout. Werkgever kan niet besluiten om arbeidstijden niet meer als arbeidstijd te zien omdat men later in de proeftijd niet doorgaat met werknemer. Het is dus arbeidstijd en dus moet er loon betaald worden, bij mensen die in dienst blijven is het immers ook arbeidstijd.
dit is een goede reactie, waarvoor dank.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Toch zit je volgens mij fout. Werkgever kan niet besluiten om arbeidstijden niet meer als arbeidstijd te zien omdat men later in de proeftijd niet doorgaat met werknemer. Het is dus arbeidstijd en dus moet er loon betaald worden, bij mensen die in dienst blijven is het immers ook arbeidstijd.
als in de wet staat dat een werkgever moet betalen, dan moet hij dat ook. Tenzij er staat dat hij met werknemer anders overeen mag komen, en dan moet dat gebeurd zijn. Ook staat er vaak dat dat dan niet ten nadele van de werknemer mag zij .quote:Op maandag 13 juni 2016 00:20 schreef hottentot het volgende:
[..]
Er is helemaal geen enkele regel die werkgever verplicht om dit te betalen indien reeds anders afgesproken.
Dat werkgever werknemers na zes maanden in dienst te zijn geweest terwille wil zijn veranderd daar helemaal niets aan.
Met jou was ik wel klaar.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:33 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
als in de wet staat dat een werkgever moet betalen, dan moet hij dat ook. Tenzij er staat dat hij met werknemer anders overeen mag komen, en dan moet dat gebeurd zijn. Ook staat er vaak dat dat dan niet ten nadele van de werknemer mag zij .
Nog los van de mensen die waarschijnlijk mede voor deze regeling gezorgd hebben doordat zij bewust alleen maar de training wilden om daarna in de proeftijd ertussen uit te snaaien.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:48 schreef Frits_Teddy het volgende:
Ja duh, je kost dan alleen maar geld. De training moet betaald worden en je arbeidsproductiviteit 0.
Zo zou ik ook wel mijn geld willen verdienen ja, haha!quote:Op maandag 13 juni 2016 00:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nog los van de mensen die voor deze regeling gezorgd hebben doordat zij bewust alleen maar de training wilden om daarna in de proeftijd ertussen uit te snaaien.
En jawel op Fok! WGR / Betaalde training callcenter volgen en dan meteen stoppen?quote:Op maandag 13 juni 2016 00:55 schreef Frits_Teddy het volgende:
[..]
Zo zou ik ook wel mijn geld willen verdienen ja, haha!
Als je die bachelor rechten überhaupt wilt halen zou ik eens wat aan je Nederlands gaan doen.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:56 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
Ik studeer rechten mevrouw maar zit nog in de bachelor. Ik weet heus wel hoe her zit met de arbeidsrechten maar niet genoeg om d'r te weten omdat ik geen master doe
Wat een uitvretersquote:Op maandag 13 juni 2016 00:56 schreef hottentot het volgende:
[..]
En jawel op Fok! WGR / Betaalde training callcenter volgen en dan meteen stoppen?
quote:Op zondag 12 juni 2016 21:41 schreef Postbus100 het volgende:
Naja, niet betaald krijgen als je niet blijft. Ergens snap ik dat bedrijf wel.
Jawel hoor, de wet bepaalt o.a. dat er minstens minimumloon betaald moet worden, daar kan bij een contract niet van afgeweken worden door niets te betalen omdat men later in de proeftijd ontslag neemt of krijgt. De relevante vraag is dus of de training in loondienst wordt gegeven en het is duidelijk dat dat ja is. Alleen als men vrijwillig een training gaat volgen die los staat van het dienstverband hoeft er geen loon te worden betaald, in dit geval is er duidelijk wel sprake van een training binnen de arbeidsbetrekking en dus moet loon worden betaald.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:20 schreef hottentot het volgende:
[..]
Er is helemaal geen enkele regel die werkgever verplicht om dit te betalen indien reeds anders afgesproken.
Dat werkgever werknemers na zes maanden in dienst te zijn geweest terwille wil zijn veranderd daar helemaal niets aan.
Ik kan het niet met je ééns zijn.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jawel hoor, de wet bepaalt o.a. dat er minstens minimumloon betaald moet worden, daar kan bij een contract niet van afgeweken worden door niets te betalen omdat men later in de proeftijd ontslag neemt of krijgt. De relevante vraag is dus of de training in loondienst wordt gegeven en het is duidelijk dat dat ja is. Alleen als men vrijwillig een training gaat volgen die los staat van het dienstverband hoeft er geen loon te worden betaald, in dit geval is er duidelijk wel sprake van een training binnen de arbeidsbetrekking en dus moet loon worden betaald.
dat is dan het risico van de werkgever, dan moeten zij maar betere selecties uitvoeren als ze niet willen dat mensen zo snel stoppen.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nog los van de mensen die waarschijnlijk mede voor deze regeling gezorgd hebben doordat zij bewust alleen maar de training wilden om daarna in de proeftijd ertussen uit te snaaien.
als er een cao is zeker niet. Over wat als er geen cao is volgt nog, want ik ben nu met advocaten en bedrijven aan het bellen maar niemand weet het eigenlijk.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:39 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik kan het niet met je ééns zijn.
Het staat werkgever en werknemer vrij om afspraken naar keuze te maken omtrent vergoedingen en betalingen voor uren aangaande studie.
Dat laatste lijkt mij ook, maar een bepaalde instantie die ik belde wist eigenlijk ook niet hoe dat juridisch zit, vooral omdat er geen cao voor de callcenters is en ook geen intern cao voor het bedrijf waar ik werktequote:Op maandag 13 juni 2016 12:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jawel hoor, de wet bepaalt o.a. dat er minstens minimumloon betaald moet worden, daar kan bij een contract niet van afgeweken worden door niets te betalen omdat men later in de proeftijd ontslag neemt of krijgt. De relevante vraag is dus of de training in loondienst wordt gegeven en het is duidelijk dat dat ja is. Alleen als men vrijwillig een training gaat volgen die los staat van het dienstverband hoeft er geen loon te worden betaald, in dit geval is er duidelijk wel sprake van een training binnen de arbeidsbetrekking en dus moet loon worden betaald.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |