Ik studeer rechten mevrouw maar zit nog in de bachelor. Ik weet heus wel hoe her zit met de arbeidsrechten maar niet genoeg om d'r te weten omdat ik geen master doequote:
Dan moet je het wel eerst goed kunnen onderbouwen met wettelijke teksten dat het niet mag ipv een of andere websitequote:Op zondag 12 juni 2016 21:55 schreef PaarseStabilo het volgende:
Ook uit de andere brieven valt het niet te halen.
Volgens een andere site is training die verplicht is arbeidstijd en moet het dus altijd uitbetaald worden.
Ik wil hier graag voor naar de rechter want dit is iets afschuwelijks wat honderden mensen is overkomen maar dan wil ik wel zwart op wit bewijs mer de wet dat wat her bedrijf doet illegaliteiten zijn.
in den haag elke ochtend dacht ik dus ik kan morgen ff langsgaanquote:Op zondag 12 juni 2016 21:56 schreef Scuidward het volgende:
Elke gemeente heeft wel zo'n inloopspreekuur bij een gratis juridisch loket toch?
Kan je de kostbare tijd van die ambtenaar verpesten.
Jij zegt dat ik niet goed lees dat er al gezegd is dat het niet mag. Nou dan wil ik die onderbouwde quote graag zien waar dat staat.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:56 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
Ik studeer rechten mevrouw maar zit nog in de bachelor. Ik weet heus wel hoe her zit met de arbeidsrechten maar niet genoeg om d'r te weten omdat ik geen master doe
ik vraag ook naar die wettelijke teksten, viva-mevrouw.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:58 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dan moet je het wel eerst goed kunnen onderbouwen met wettelijke teksten dat het niet mag ipv een of andere website
Drie kwart dwingend recht is dat het cao mag afwijken van de wetquote:Op zondag 12 juni 2016 22:00 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Jij zegt dat ik niet goed lees dat er al gezegd is dat het niet mag. Nou dan wil ik die quote graag zien waar dat staat.
Ik zie niet wat dat met je studie te maken heeft.
Valt die training binnen je arbeidsovereenkomst of heb je die ervoor gedaan?quote:Op zondag 12 juni 2016 22:02 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
Drie kwart dwingend recht is dat het cao mag afwijken van de wet
Vijfachtste dat de ondernemingsraad dat mag
En semi dwingend dat de werknemer en werkgever samen het overeen mogen komen
In het artikel van arbeidsrecht moet steeds gezegd worden wie wat mag afwijken en anders mag het niet
Arbeid is arbeid, training ook, en vrijwilligerswerk doe je in het bejaardenhuis
die training begon op dezelfde dag als de arbeidsovereenkomstquote:Op zondag 12 juni 2016 22:11 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Valt die training binnen je arbeidsovereenkomst of heb je die ervoor gedaan?
Dan heb je lijkt me wel gelijk idd want dan zijn het gewoon werkdagen.quote:Op zondag 12 juni 2016 22:16 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
die training begon op dezelfde dag als de arbeidsovereenkomst
CAO callcenter noemt hier niets over.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:51 schreef Postbus100 het volgende:
Je kan weinig beginnen als je niet weet onder welke cao je valt. Dus ga dat eerst maar uitzoeken als je hier serieus werk van wilt gaan maken.
Maar net wat er onderling afgesproken is. Als er is afgesproken dat wg de uren niet vergoed, dan is dit de deal en heeft TS pech gehad.quote:Op zondag 12 juni 2016 22:25 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dan heb je lijkt me wel gelijk idd want dan zijn het gewoon werkdagen.
Ik kan me er nog iets bij voorstellen dat ze bijv. iets van kosten van de training kunnen terugvragen als mensen zelf al binnen een korte tijd stoppen (als ze dit op papier zouden zetten).
Maar de dagen op zich zouden gewoon betaald moeten worden.
ja idd.. En het was niet een of twee uurtjes inwerken zoals bij de kassa van de AH maar twee lange dagen van de morgen tot in de avond.quote:Op zondag 12 juni 2016 22:25 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dan heb je lijkt me wel gelijk idd want dan zijn het gewoon werkdagen.
Ik kan me er nog iets bij voorstellen dat ze bijv. iets van kosten van de training kunnen terugvragen als mensen zelf al binnen een korte tijd stoppen (als ze dit op papier zouden zetten).
Maar de dagen op zich zouden gewoon betaald moeten worden.
Dat is waar, zeker als hij ervoor getekend heeft.quote:Op zondag 12 juni 2016 22:27 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar net wat er onderling afgesproken is. Als er is afgesproken dat wg de uren niet vergoed, dan is dit de deal en heeft TS pech gehad.
Blabla ongeschiktheid als bijna nooit iemand de proeftijd haalt is het bedrijf misschien zelf wel ongeschiktquote:Op zondag 12 juni 2016 22:25 schreef hottentot het volgende:
[..]
CAO callcenter noemt hier niets over.
Dus gelden de algemene regels omtrent goed werknemersschap/werkgeverschap. Oftewel werkgever verplicht zich werknemer voldoende te scholen en werknemer volgt braaf de ter zake doende cursussen.
Over de vergoedingen is er af te spreken wat men af wil spreken, men kan afspreken dat werkgever alles betaald inclusief uren, men kan ook afspreken dat werkgever de studiekosten vergoed en werknemer investeert in de vorm van vrije tijd. Beiden zijn normaal en gangbaar. Er kan ook afgesproken worden dat als werknemer binnen een bepaalde tijd zelf het dienstverband opzegt hij de door werkgever gemaakte kosten allemaal netjes vergoed. Of een afbouwsysteem.
Oftewel TS moet niet zo ongelofelijk eigenwijs doen, hij heeft zelf een contract getekend en gaat nu lopen janken omdat hij door ongeschiktheid wat vrije tijd kwijt is.
Misschien wel, misschien niet.quote:Op zondag 12 juni 2016 22:28 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
Blabla ongeschiktheid als bijna nooit iemand de proeftijd haalt is het bedrijf misschien zelf wel ongeschikt
Tijdsduur van de opleiding is irrelevant aangaande de afspraken.quote:Op zondag 12 juni 2016 22:27 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
ja idd.. En het was niet een of twee uurtjes inwerken zoals bij de kassa van de AH maar twee lange dagen van de morgen tot in de avond.
Nou dat treft dan, jij krijgt helemaal geen vergoeding, dus in elk geval krijg je ook niets wat illegaal zou kunnen zijnquote:Op zondag 12 juni 2016 22:32 schreef PaarseStabilo het volgende:
Een contract is trouwens helemaal niet altijd geldig. Als de vergoeding een pistool is (verboden wapenbezit) mag het niet ook al is het gebruikelijk.
arbeid is arbeid en daar hoort vergoeding bij.quote:Op zondag 12 juni 2016 22:35 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nou dat treft dan, jij krijgt helemaal geen vergoeding, dus in elk geval krijg je ook niets wat illegaal zou kunnen zijn
Studie is geen arbeid, studie is studie.quote:Op zondag 12 juni 2016 22:36 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
arbeid is arbeid en daar hoort vergoeding bij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |