En door wie is de werving en selectie gedaan dan?quote:Op zondag 12 juni 2016 15:24 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat het mag.
Daarnaast heeft het bedrijf zelf een aandeel in dat bijna niemand er een maand minimaal blijft werken. Dit komt door:
- De selecties moeten beter zijn. Het moet duidelijker zijn wat je van je werk kunt verwachten. Nu wordt elke gek aangenomen.
- Het bedrijf werkt met klanten met scripts voor belgesprekken die onduidelijk zijn of niet kloppen.
- Als je problemen hebt met een klant kan je niemand om hulp vragen want iedereen is bezig met een klant en er loopt niemand rond die invalt.
- Trainingen zijn gericht op het nagenoeg ideale gesprek en kort op agressieve klanten. Niet op onduidelijke/niet kloppende belscripts, klanten die tegen jou lopen te zaniken en echt niet te onderbreken zijn en waar niet naar het einde van een gesprek toe te werken is etc
- Bij de sollicitaties werd er gezegd dat het relaxt werk is waar iedereen kletst en op Facebook zit. Dit is gewoon onzin, zelfs als je er net werkt heb je hoogstens 5 seconden ademtijd. Onjuiste voorstelling van zaken.
Ik zag een vacature waarop ik reageerde. Daarvoor moest ik naar een bedrijf toe waar een meneer alles vertelde. Hij stuurde mijn sollicitatie door.quote:Op zondag 12 juni 2016 15:38 schreef Nizno het volgende:
[..]
En door wie is de werving en selectie gedaan dan?
Als het bij het bedrijf zelf is lijkt mij het een erg goed bedrijf met erg goede medewerkers als ze hun bedrijf neerzetten als flierefluiten facebooken onder werktijd.
Maar ik heb het net als karr-1 meermaals meegemaakt. Als je een bepaalde tijd na je trainig blijft werken krijg je die uitbetaald.
Neem aan dat je dit ook voor je eerste trainingsdag is uitgelegd?
In elk geval een slecht selectiebureau dus. En dat zal mogelijk ook de reden zijn waarom er zoveel stoppen, niemand die er binnen wandelt weet hoe het er echt aan toe gaat.quote:Op zondag 12 juni 2016 15:47 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
Ik zag een vacature waarop ik reageerde. Daarvoor moest ik naar een bedrijf toe waar een meneer alles vertelde. Hij stuurde mijn sollicitatie door.
Later blijkt dat hij deze week (ik werk er al niet meer) alweer zijn vacature online heeft gezet en wrs betaald wordt door het bedrijf waar ik echt heb gewerkt.
Ook het bedrijf zelf geeft een onjuiste voorstelling van zaken. (Niet met de term facebooken, wel dat je een boek mee mag nemen want elektronica is verboden en op de computer willen ze geen virussen) Terwijl je dat boek echt niet nodig hebt want je hebt niet eens tijd om die open te slaan.
Het is al bij dat wervingsbedrijf uitgelegd over die onbetaalde trainingen. Maar nergens bleek uit dat de kans dat iemand de proeftijd haalt ongeveer 5-10% is. Ik wist ook niet dat ze elke week een groep nieuwe werknemers hebben. Het is niet zoals bij mise en place dat ze daar inloopsollicitatiedagen hebben.
Het kan best zijn dat dit selectiebureau nieuw is.quote:Op zondag 12 juni 2016 15:50 schreef Nizno het volgende:
[..]
In elk geval een slecht selectiebureau dus. En dat zal mogelijk ook de reden zijn waarom er zoveel stoppen, niemand die er binnen wandelt weet hoe het er echt aan toe gaat.
Ook vervelend voor het bedrijf zelf trouwens die vast en zeker liever nieuw personeel wil hebben wat wel de verwachtingen kent en er bewust voor kiest.
Waarbij je je wel afvraagt of ze niet allang hadden moeten stoppen met dit selectiebureau.
Die regeling heb ik bij meerdere grote en goede inboundcallcenters ook gehad. Vooral handig bij grote doorloopperiodes als studenten weer verder gaan met opleiding of uit de studiesteden vertrekken voor een langere periode omdat hun ouders aan de andere kant van het land wonen.quote:Op zondag 12 juni 2016 15:53 schreef PaarseStabilo het volgende:
en zag ik dat er bijna elke maand aan personeel wordt gevraagd om nieuwe personeelsleden te werve in ruil voor een vergoeding. (Per personeelslid X euro)
dat betekent nog steeds niet dat het magquote:Op zondag 12 juni 2016 16:52 schreef Tim86 het volgende:
In de callcenter business is dit echt overal zo geregeld. En terecht ook.
Ik ging er vanuit dat ik wel door de proeftijd heen kom. Het sollicitatiegesprek was zonder andere sollicitanten, dus ik nam aan dat ze niet elke week zoals bij mise en place en fatsoen bureaus 20 mensen over de vloer krijgen en die na een maand allemaal weer eruit knikkeren.quote:Op zondag 12 juni 2016 15:58 schreef Nizno het volgende:
[..]
Die regeling heb ik bij meerdere grote en goede inboundcallcenters ook gehad. Vooral handig bij grote doorloopperiodes als studenten weer verder gaan met opleiding of uit de studiesteden vertrekken voor een langere periode omdat hun ouders aan de andere kant van het land wonen.
Wat betreft het niet uitbetaald krijgen kun je niets doen als je dit op voorhand wist dat deze consequentie er was.
Je zou wel eens het selectiebureau kunnen mailen met de vraag waarom zij het zo vrolijk en rooskleurig voorstellen en dat er zo weinig mensen blijven hangen bij het bureau.
Of dat jou verder helpt? Nee.
Maar je kunt er wel uit op maken of het bureau het bewust doet of niet.
Weet je wat, kom jij maar met een wet of regeling dat dit niet mag.quote:Op zondag 12 juni 2016 16:52 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
dat betekent nog steeds niet dat het mag
Waar staat dat dit niet mag dan?quote:Op zondag 12 juni 2016 16:52 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
dat betekent nog steeds niet dat het mag
je lijkt net een viva vrouw die niet kan lezen, sorry maar het is al genoemd in dit topic waarom. Ik kan zo snel niet vinden of er een uitzondering is toegestaan in het contract voor de cursus.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:15 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Waar staat dat dit niet mag dan?
Je gaat er toch ook vooraf zelf mee akkoord.
Oh ja? Quote waar staat dat dit niet mag dan?quote:Op zondag 12 juni 2016 20:27 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
je lijkt net een viva vrouw die niet kan lezen, sorry maar het is al genoemd in dit topic waarom. Ik kan zo snel niet vinden of er een uitzondering is toegestaan in het contract voor de cursus.
Niet meer van belang, TS weet namelijk al zeker dat het niet mag.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:26 schreef Postbus100 het volgende:
Welke cao is van toepassing? Grote kans dat daar ook nog iets nuttigs in staat.
Ik gok cao voor inbound callcentraquote:Op zondag 12 juni 2016 21:26 schreef Postbus100 het volgende:
Welke cao is van toepassing? Grote kans dat daar ook nog iets nuttigs in staat.
quote:Op zondag 12 juni 2016 19:15 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Waar staat dat dit niet mag dan?
Je gaat er toch ook vooraf zelf mee akkoord.
Aan gokken heb je niets. Het staat in je contract.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:39 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
Ik gok cao voor inbound callcentra
Laatste had ik nog niet eens bedacht. Training bestond ook uit unieke codes leren. Die werken alleen op het systeem daar.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:40 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Er zijn zoveel zaken waar je mee akkoord gaat omdat er sprake is van scheve machtsverhoudingen.
Persoonlijk vind ik het ook wel een beetje gek, hoor.
Men geeft een zeer bedrijfsspecifieke opleiding. Daarbuiten heb je er niks aan. Hoezo dan niet betaald krijgen?
Naja, niet betaald krijgen als je niet blijft. Ergens snap ik dat bedrijf wel.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:40 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Er zijn zoveel zaken waar je mee akkoord gaat omdat er sprake is van scheve machtsverhoudingen.
Persoonlijk vind ik het ook wel een beetje gek, hoor.
Men geeft een zeer bedrijfsspecifieke opleiding. Daarbuiten heb je er niks aan. Hoezo dan niet betaald krijgen?
als iets in her contract niet mag van de wet of het cao geldt het nietquote:Op zondag 12 juni 2016 21:41 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Aan gokken heb je niets. Het staat in je contract.
dat bedrijf knikkert ook veel mensen eruit omdat bijna niemand geschikt is voor het werk. Anderzijds geven zij een onjuiste voorstelling van zaken van het werk.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:41 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Naja, niet betaald krijgen als je niet blijft. Ergens snap ik dat bedrijf wel.
Excuus dat ik even ga scheldenquote:Op zondag 12 juni 2016 21:41 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
als iets in her contract niet mag van de wet of het cao geldt het niet
ik heb het erbij gepakt, en het staat helemaal nergens.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:43 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Excuus dat ik even ga schelden
Ja maar flapdrol, in je contract staat onder welke cao je valt.
En waar blijft die quote?quote:Op zondag 12 juni 2016 21:41 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
als iets in her contract niet mag van de wet of het cao geldt het niet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |