de wet staat boven het contract en ik vraag of wat in het contra g staat wel magquote:Op zondag 12 juni 2016 13:59 schreef mootie het volgende:
Als er staat dat je training niet wordt uitbetaald als je tijdens je proeftijd stopt, dan is het toch duidelijk.
Niet opstappen in je proeftijd.
Ook een mogelijkheid, goede suggestie.quote:Op zondag 12 juni 2016 13:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik denk vier keer de kwart, kan je dit bevestigen?
Dan lees je toch de vigerende wetgeving even door?quote:Op zondag 12 juni 2016 13:59 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
de wet staat boven het contract en ik vraag of wat in het contra g staat wel mag
ja dat is een regel die mag.quote:Op zondag 12 juni 2016 13:59 schreef PaarseStabilo het volgende:
Als je tijdens de proeftijd stopt krijg je de training dus niet uitbetaald
Die gelijkenis gaat niet helemaal op, lijkt mij. Bij een betaalde cursus betaalt de baas de cursus, niet zozeer de studietijd (of wel). Bij vervroegd weggaan moet je de cursus (deels) terugbetalen, maar als je hebt gestudeerd in de baas zijn tijd, hoef je niet je loon terug te betalen.quote:Op zondag 12 juni 2016 14:10 schreef BrandX het volgende:
[..]
ja dat is een regel die mag.
hetzelfde als wanneer je in dienst bent en een opleiding doet, dat je - mocht je binnen x jaar na de opleiding/cursus/training alsnog vertrekken - alles of een deel moet terug betalen.
Dit klinkt als een cursus die men doet voor ze beginnen met echt werken. Lijkt me terecht dat ze niet uitbetaald krijgen als ze meteen na de cursus opstappen.quote:Op zondag 12 juni 2016 14:25 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Die gelijkenis gaat niet helemaal op, lijkt mij. Bij een betaalde cursus betaalt de baas de cursus, niet zozeer de studietijd (of wel). Bij vervroegd weggaan moet je de cursus (deels) terugbetalen, maar als je hebt gestudeerd in de baas zijn tijd, hoef je niet je loon terug te betalen.
Dat is in de situatie van TS wel het geval.
Waarom niet? De baas wil toch dat je inzetbaar bent? Ik heb ook een betaalde inwerktraining gehad van 5 dagen. Ik ben geen liefdadigheidsinstelling... Ik vind het wel terecht dat je loon krijgt.quote:Op zondag 12 juni 2016 14:20 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarom zou je betaald moeten krijgen voor je training?![]()
Ben je prof ofzo?
Natuurlijk mag dat.quote:Op zondag 12 juni 2016 13:52 schreef PaarseStabilo het volgende:
Hoi
Ik heb werk gedaan waarvoor ik twee hele dagen eerst naar de training moest. Drie dagen na de training waren alle trainees al weg.en dit gaat dus elke week zo.
In mijn contract staat wanneer de training wordt uitbetaald. Dit is niet het geval als je tijdens de proeftijd stopt.
Mijn vraag is mag dit eigenlijk wel?
Het gaat om een inbound callcenter. Elke week 5 nieuwe werknemers en bijna iedereen wordt in de proeftijd ontslagen of gaat gillend weg.quote:Op zondag 12 juni 2016 14:26 schreef mootie het volgende:
[..]
Dit klinkt als een cursus die men doet voor ze beginnen met echt werken. Lijkt me terecht dat ze niet uitbetaald krijgen als ze meteen na de cursus opstappen.
Ik ga de naam van de werkgever niet noemen, maar het was vergelijkbaar met een klantenservice.quote:Op zondag 12 juni 2016 14:39 schreef karr-1 het volgende:
Heb ik in het verleden ook wel eens gedaan. Een training van 2 weken lang die uitbetaald zou worden op het moment dat je langer dan een X periode in dienst zou zijn. Lekker makkelijk geld verdienen voor de werkgever, want bijna niemand blijft zo lang.
Lees je topic even door, je snapt het zelf niet helemaalquote:Op zondag 12 juni 2016 13:58 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
zet je bril op en lees het dan opnieuw. Het is geen gesprek waar ik iets moet herhalen.
Dat betekent niet dat het mag.quote:Op zondag 12 juni 2016 15:18 schreef Luxuria het volgende:
Als bijna iedereen in de proeftijd weer stopt, vind ik het nogal logisch dat ze dit niet voor iedereen uitbetalen. Hoeveel geld kost dat ze wel niet waar ze niks voor terug krijgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |