abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162937303
Welkom in Zwangerschap en Geboorte!

11 juni: Nouk84
14 juni: Svane
19 juni: Arja (meisje)
19 juni: Molo (meisje)
21 juni: *** Chanty & DirtyHarry *** (meisje)
28 juni: Sull (Meisje)

3 juli: Suikertante (meisje)
18 juli: Amsel (jongen)
25 juli: Gaddle (meisje)
28 juli: Fien10 (jongen)
31 juli: Ggirl (meisje)
31 juli: _Ophelia_ (meisje)

7 augustus: Fieder (jongen)
7 augustus: Miezziej (meisje)
8 augustus: ikke_84 (jongen)
9 augustus: Marjolijntje (jongen)
13 augustus: angelatje (meisje)
27 augustus: Quoi (jongen)
29 augustus: Nazil (jongen)

10 september: Ereshkigal
13 september: NisaSayshi (jongen)
14 september: Soof-87
19 september: Twinkle20 (meisje)
24 september: Unihipili
28 september: Klaprooss (meisje)

1 oktober: Little_Acorn (jongen)
8 oktober: Saarah (jongen)
10 oktober: jUsTmE13o2 (meisje)
23 oktober: *** Burdie & webspider ***
23 oktober: ViviRAWRS & Kyran (meisje)
27 oktober: Veruca_Assault

3 november: snoenk (meisje)
5 november: gewoonmezelf87 (jongen)
9 november: sproetjes (jongen)
10 november: Roomsnoes
27 november: Queens (jongen)

1 december: Radyhyn
12 december: Goudreinette
16 december: Ooi86
23 december: Mienepien

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.
pi_162937312
Ik heb geen krampen Suiker dus ik hoef nooit te schrikken! :') bij jou klinkt het wel echt al spannender. :D
pi_162937327
Wel heb ik het idee dat het indalen nog steeds doorgaat terwijl ie echt al megalaag ligt. Af en toe zo'n venijnige steek suuuuuuuperlaag. Nou, hijzij gaat iig de goede kant op. :+
  zondag 12 juni 2016 @ 10:20:46 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162937352
Ik voel sinds gisteren af en toe lekker een hand/arm onderin mijn baarmoeder grabbelen (en het is niet de verloskundige of mijn man _O- :+ )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_162937472
_O- Dat is te hopen, als ze dat onverwacht voor elkaar krijgen zit je echt niet op te letten :D :+

Svane het is inderdaad gewoon bandenpijn ofzo of als ik opsta zo'n enorme steek omdat ze weer zakt en dat het dan niet meteen wegtrekt. Maar vannacht werd ik wakker en ik wist niet of ik pijn had en daardoor wakker werd, of dat ik wakker werd en toen verkeerd had bewogen :o En toen kreeg ik wel hartkloppingen!
Wat echt belachelijk is exact met 37 weken :') Maar de vorige keer was ik ook zo verrast. Dus nu denk ik de hele dag: het kán over vijf minuten. Dat houd ik vast geen vijf weken vol, dat hoort vast bij deze datum :D

Mijn buik hangt nu over de rand van mijn onderbroek }:|
  zondag 12 juni 2016 @ 10:29:02 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162937499
Dat je zo uitgelubberd bent dat je dat niet meer voelt als iemand zijn hele arm erin stopt, Oh my lord _O-
pi_162937513
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 10:20 schreef Molo het volgende:
Ik voel sinds gisteren af en toe lekker een hand/arm onderin mijn baarmoeder grabbelen (en het is niet de verloskundige of mijn man _O- :+ )
_O-

Toen ik wakker werd had ik wat buikpijn. Ik twijfel nog steeds of het mijn baarmoeder of mijn darmen waren :')
  zondag 12 juni 2016 @ 10:34:43 #8
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162937581
Ik denk aan jullie, 37+ dames. Ik was mijn buik vannacht echt even zat, zo zat 'ie in de weg. Heb het idee dat die kleine vanaf nu richting Beer (ofwel: formaat vader) aan het groeien is :+

Fijn, de positieve kraamzorgverhalen. Het is een van die dingen die ik niet in de hand heb, dus ik laat het los. Schoonmaken vóór de intake, daar heb ik maar een beetje tijd voor. Verder nemen ze de boel maar zoals het is :P
  zondag 12 juni 2016 @ 10:34:48 #9
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162937583
Mogguh wij zijn er ook nog steeds. 2 jaar geleden was dit de UD van mijn zoontje. Hij kwam de 21e. Zou natuurlijk grappig zijn als Judith vandaag komt, maar dat gevoel heb ik niet.

Stagiaires. Vorige keer niet gehad maar van mij mag dat best bij de kraamzorg. Bevalt het niet dan geef ik dat wel aan. Met een bevalling hoeft dat niet voor mij.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 12 juni 2016 @ 10:43:36 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162937736
Oh Arja, 39 weken boks *O*

Serieuze datum weer man :D

Ik heb nog maar één weekje info in de Pregnancy + app staan, daarna MOET de baby geboren zijn volgens de app, want dan houdt de info op :o :+
pi_162937856
Haa, hier ook regelmatig een handje dat naar benden graait. Heel bizar, vrij heftig gevoel vind ik dat en ik ben dan echt even niet meer in staat tot communiceren of lopen of wat dan ook.
pi_162937897
Spannend suikertante. Sowieso extra spannend als je al eens eerder bent bevallen en dat was te vroeg.

Ik kan me niet eens voorstellen binnen nu en drie weken te bevallen, terwijl ik toch echt 38w 3 d ben.
pi_162937961
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 10:34 schreef Quoi het volgende:
Ik denk aan jullie, 37+ dames. Ik was mijn buik vannacht echt even zat, zo zat 'ie in de weg. Heb het idee dat die kleine vanaf nu richting Beer (ofwel: formaat vader) aan het groeien is :+

Fijn, de positieve kraamzorgverhalen. Het is een van die dingen die ik niet in de hand heb, dus ik laat het los. Schoonmaken vóór de intake, daar heb ik maar een beetje tijd voor. Verder nemen ze de boel maar zoals het is :P
Wel in gedachten houden dat je gewoon een ander kunt vragen he. Je heb natuurlijk niet élke eigenschap van je kraamhulp in de hand maar je mag wel je voorkeuren aangeven en je bent zelf de baas in je huis en over je eigen lijf he!

Mijn eigen voorbeelden: niet anaal temperaturen, ik luister wel naar adviezen maar soms wil ik gewoon liever beneden liggen dan in mijn bed, ik slaap uit als ik daar zin in heb, ons huis is erg klein dus als het niet klikt op persoonlijk vlak dan wordt het of een andere kraamhulp of we maken er wat minder uren van.

Groofsken ik was wel over de 37 weken! Maar ik rekende echt op meer dan 40, gewoon omdat het de eerste is en wie bevalt er nou zo vroeg :? Nu weet ik het echt niet meer :D
Kijk jij er naar uit of is het een soort roes?

Qua raar gevoel als je baby beweegt, ze ligt nu ondersteboven in foetushouding met haar rug aan de rechterkant. Maar soms dan draait ze even om haar as en dan zit haar rug recht naar voren, dan duwt ze echt alles uit elkaar in mijn buik, dat is echt misselijkmakend en gaaf indrukwekkend tegelijk O+
pi_162938026
Ik merk dat ik sinds gisteren wel een beetje een verlamd gevoel heb ofzo. Geen echte zin meer om dingen te ondernemen. Voel me meestal erg levenslustig, maar wil nu vooral gewoon rust, hangen, thuis zijn....

Met de kinderen in hun weekend is dat niet heel handig, dus we trekken er zo maar weer op uit :') .

Ik kijk er enorm naar uit. Heb superveel zin in de komst van de baby. O+ En ik ben heel benieuwd naar hoe ze eruit ziet. En heb ook heel veel zin om zonder dikke buik weer door het leven te kunnen :P
pi_162938047
Met welke termijn beviel je vorige keer?

Hier was het 41+2 en 40+6 (en allebei met meerder strippogingen)
pi_162938229
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 10:56 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Met welke termijn beviel je vorige keer?

Hier was het 41+2 en 40+6 (en allebei met meerder strippogingen)
Ohja, zeker na twee zulke termijnen snap ik dat het gek is om te bedenken dat het morgen ook kan! Mijn vliezen braken met 37+2 en de dag erna was F er.
Ik heb vooral zin in de kraamtijd, maar ik kan me helemaal niet voorstellen dat als het nu begint het dus gewoon echt doorgaat op hele korte termijn :D
pi_162938307
Meldplicht voor de eerste van juli :o (als je dat haalt natuurlijk) Ik moet misschien ook maar een stoppen met denken dat het nog heeeel lang duurt, vandaag 33 weken.
*pakt schepje om kop uit te graven
  zondag 12 juni 2016 @ 11:16:03 #18
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162938437
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 10:53 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Wel in gedachten houden dat je gewoon een ander kunt vragen he. Je heb natuurlijk niet élke eigenschap van je kraamhulp in de hand maar je mag wel je voorkeuren aangeven en je bent zelf de baas in je huis en over je eigen lijf he!

Mijn eigen voorbeelden: niet anaal temperaturen, ik luister wel naar adviezen maar soms wil ik gewoon liever beneden liggen dan in mijn bed, ik slaap uit als ik daar zin in heb, ons huis is erg klein dus als het niet klikt op persoonlijk vlak dan wordt het of een andere kraamhulp of we maken er wat minder uren van.

Groofsken ik was wel over de 37 weken! Maar ik rekende echt op meer dan 40, gewoon omdat het de eerste is en wie bevalt er nou zo vroeg :? Nu weet ik het echt niet meer :D
Kijk jij er naar uit of is het een soort roes?

Qua raar gevoel als je baby beweegt, ze ligt nu ondersteboven in foetushouding met haar rug aan de rechterkant. Maar soms dan draait ze even om haar as en dan zit haar rug recht naar voren, dan duwt ze echt alles uit elkaar in mijn buik, dat is echt misselijkmakend en gaaf indrukwekkend tegelijk O+
Ja, dat soort dingen, als het zover is. Maar die kan ik vooraf (en vooral bij een eerste) niet bedenken, dus denk ik er ook maar niet aan ;)

Sterkte met de draaiende dame :)
pi_162938921
Oh ja draaien, kan iemand dat de mijne ook leren. Ze ligt nog in stuit.
pi_162939537
Oh ja, kraamzorg. Eerste keer super kraamzorg, lief mens ook.
Tweede keer vrouwtje wat vooral goed was in koffie drinken en niet teveel 'mocht' doen blijkbaar. Dit keer ander bureau, dus hoop weer een goede. Zeker ivm de oudere kinderen.

Zo heftig draaien hebben de oudste twee nooit gedaan. En deze voel ik nog niet. Denk af en toe wel wat te voelen, maar dat zal tussen mijn oren zitten.
Kijk er wel heel erg naar uit, dat leven voelen. Kan het hartje nu thuis wel horen met een doppler, maar schopjes en zo O+
pi_162940587
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 11:06 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ohja, zeker na twee zulke termijnen snap ik dat het gek is om te bedenken dat het morgen ook kan! Mijn vliezen braken met 37+2 en de dag erna was F er.
Ik heb vooral zin in de kraamtijd, maar ik kan me helemaal niet voorstellen dat als het nu begint het dus gewoon echt doorgaat op hele korte termijn :D
Gek hoor, je weet nu dan echt dat het elk moment kan gaan gebeuren. Maar hoe raar zal het zijn om nu nog weken rond te lopen. :D
  zondag 12 juni 2016 @ 12:53:50 #22
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162940758
Ik heb trouwens mijn rechte buikspieren volgens mij definitief kapot gelachen gisteravond. Waren op bezoek bij de buurtjes en de buuf had het over het breken van vruchtvlees. En of we al plastic zakjes hadden, voor het opvangen van het vruchtwater. OMG :D

Ik sta overigens op ontploffen. Bij de geplande verjaardag vanmiddag moeten ze me maar alles aangeven :+
pi_162940761
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 11:16 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ja, dat soort dingen, als het zover is. Maar die kan ik vooraf (en vooral bij een eerste) niet bedenken, dus denk ik er ook maar niet aan ;)

Sterkte met de draaiende dame :)
Nee dat snap ik helemaal :) Tis meer dat ik wel eens moeders hoor die er überhaupt niet aan hebben gedacht dat ze zelf de baas zijn en dat het helemaal niet raar is om aan te geven hoe je dingen wil hebben.
  zondag 12 juni 2016 @ 12:57:45 #24
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162940842
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 12:53 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Nee dat snap ik helemaal :) Tis meer dat ik wel eens moeders hoor die er überhaupt niet aan hebben gedacht dat ze zelf de baas zijn en dat het helemaal niet raar is om aan te geven hoe je dingen wil hebben.
Precies! Helemaal mee eens :) Ze komt tenslotte jou ondersteunen, denk ik dan maar.
pi_162940874
Ik heb wel vertrouwen in onze kraamzorg. Met de intake een heel fijn gesprek gehad. Ook vind ik dat ze echt een hoop gaan doen als ik alles moet geloven wat de vrouw van de intake zegt. Nu heb ik in m'n omgeving ook alleen maar hele positieve verhalen gehoord. Ze bereiden zelfs de avond maaltijd voor en gaan iedere dag het bed verschonen. Ik heb aangegeven er geen problemen mee te hebben als er een stagiair mee komt, maar eigenlijk twijfel ik daar een beetje over. Ik wil vooral heel veel rust in huis en ik denk niet dat ze hier in huis zoveel te doen hebben aangezien het toch wel opgeruimd en schoon is en er niet al een kindje rond loopt. Nu zei de vrouw van de kraamzorg dat ze het nogmaals vragen als we bellen dat de baby geboren is dus ik altijd nog kan zeggen dat ik het toch liever niet heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')