Hoi! Leuk dat je het vraagt, zou bijna denken dat iedereen hier mij was vergeten.quote:
Het topic is een beetje stil ja, maar wat netjes van je en tof om te horen dat het goed gaat.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 05:49 schreef Milan. het volgende:
[..]
Hoi! Leuk dat je het vraagt, zou bijna denken dat iedereen hier mij was vergeten.
Gaat nog steeds goed hier, nu langer dan 3 weken alcoholvrij (3 juni voor het laatst). De afgelopen week ben ik ook best druk geweest en voor je het weet, ben je weer een week verder. De behoefte naar alcohol is er wel regelmatig 's avonds, maar dat kan ik vrij snel weer uit mijn hoofd zetten.
Ik had met mijn psycholoog afgesproken dat ik na 3 augustus (na 2 maanden dus) voor de theorie van A mocht gaan, anders niet. En dat wil ik wel graag, dus daar gaan we voor.
Het blowen is nog steeds een probleem, misschien moet ik maar een topic openen daarvoor.
Er is één voor theorie en twee voor praktijk voor A (motor), toch? Snap niet wat je met 'welke theorie' bedoelt.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 05:58 schreef Droopie het volgende:
[..]
Het topic is een beetje stil ja, maar wat netjes van je en tof om te horen dat het goed gaat.
Misschien had je het gezegd hoor, welke theorie A wil je halen?
Blowen kan wat mij betreft ook hier hoorBlow je om je hoofd een beetje rustig te krijgen of is het gewenning?
Oh een motor, dat stond er niet.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 07:21 schreef Milan. het volgende:
[..]
Er is één voor theorie en twee voor praktijk voor A (motor), toch? Snap niet wat je met 'welke theorie' bedoelt.
Ik blow om inderdaad rust te krijgen in mijn hoofd, maar ook deels gewenning natuurlijk. Beide moeten doorbroken worden, en daar ben ik bang voor. Ik weet niet wat het is, maar het moet anders. Los van het feit dat ik ook wss borderline heb, dus emoties zijn een no go bij mij.
Ik had eens gevraagd of het topic omgedoopt kon worden naar het algemene drugstopic, maar dat wilden ze niet doen. Weet niet hoe de rest tegenover staat.
Ben van de week een paar dagen heel ziek geweest. Niet lichamelijk maar vooral in mijn hoofd. Zat tegen een psychose aan te hikken. Voel me eigenlijk pas sinds gister weer oké.quote:
Nee, dat gaan we van dit topic niet maken. Dat heb ik Milan ook gezegd. Hij mocht van mij graag een topic over drugsverslaving openen, maar heeft daar niks mee gedaan.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 08:22 schreef Droopie het volgende:
[..]
Oh een motor, dat stond er niet.
Nou dat ga ik dus nooit halen, een brommer lukt net haha.
Waarom zijn gevoelens een no-go?
En als je compleet nuchter zou zijn, zou je dan niet anders in het leven staan op de lange termijn.
Gevoelens zijn soms enorm klote, klopt, maar gevoelens laten je wel voelen dat je leeft.
Omgaan met gevoelens uit het verleden en heden waren het aller moeilijkst in mijn herstel, maar tegelijkertijd de mooiste prijs.
Desnoods maken we er een algemeen verslavingstopic, zolang het niet over chocolade gaat
Er werd helemaal niet uitgelegd wat de beweegredenen waren om het hierbij te laten. Ik heb geprobeerd uit te leggen waarom ik het (nog) niet heb geopend, daarop werd alleen 'ja, snap ik' gezegd. Meer niet.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 10:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, dat gaan we van dit topic niet maken. Dat heb ik Milan ook gezegd. Hij mocht van mij graag een topic over drugsverslaving openen, maar heeft daar niks mee gedaan.
Dit topic blijft gericht op het stoppen met alcohol.
A staat voor motor, dacht ik. B voor auto, AM voor brommer/scooterachtigiets. Ik heb altijd al A gewild, maar nooit iets mee gedaan. Leek mij nu een goed moment.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 08:22 schreef Droopie het volgende:
[..]
Oh een motor, dat stond er niet.
Nou dat ga ik dus nooit halen, een brommer lukt net haha.
Waarom zijn gevoelens een no-go?
En als je compleet nuchter zou zijn, zou je dan niet anders in het leven staan op de lange termijn.
Gevoelens zijn soms enorm klote, klopt, maar gevoelens laten je wel voelen dat je leeft.
Omgaan met gevoelens uit het verleden en heden waren het aller moeilijkst in mijn herstel, maar tegelijkertijd de mooiste prijs.
Hey, ik ben ook niet zonder reden gaan drinken hequote:Op zaterdag 25 juni 2016 10:19 schreef Milan. het volgende:
[..]
Er werd helemaal niet uitgelegd wat de beweegredenen waren om het hierbij te laten. Ik heb geprobeerd uit te leggen waarom ik het (nog) niet heb geopend, daarop werd alleen 'ja, snap ik' gezegd. Meer niet.
Dan krijgen we 100 stille topics, iedereen voor zijn eigen verslaving, ook prima.
[..]
A staat voor motor, dacht ik. B voor auto, AM voor brommer/scooterachtigiets. Ik heb altijd al A gewild, maar nooit iets mee gedaan. Leek mij nu een goed moment.
Ik kan niet met gevoelens omgaan en om ze te onderdrukken/weg te stoppen, dronk/blow ik.
Gevoelens uit het verleden (en het recentelijk verliezen van een dierbaar iemand voor mij mede dankzij mijn alcohol/wietgebruik) vind ik heel erg moeilijk los te laten. Daarmee ben ik bezig bij de psycholoog.
Als je 6 maanden niet gedronken hebt ben je wat mij betreft sowieso een held en mag je sowieso trots op jezelf zijn.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 13:08 schreef eNGine10 het volgende:
Hallo, ik lees ook even mee. Sinds latere tienerjaren eigenlijk altijd moeite gehad om controle te houden. Laatste 2 jaar uitgegroeid tot iedere dag 10 bier, valium en wat wiet.
Inmiddels 6 maanden niet gedronken en ook gestopt met valium.
Woon momenteel in het buitenland en kom binnenkort weer thuis. Mijn ouders en broertje weten wel dat ik niet meer drink maar tegen mijn vrienden niks over gezegd. Maakt me nu een beetje nerveus hoe dat te brengen![]()
Verder succes en een fijne dag allemaal
6 maanden gestopt zijn is al een hele overwinning, mag je trots op zijn. Gewoon lekker doorgaan zo!quote:Op zaterdag 25 juni 2016 13:08 schreef eNGine10 het volgende:
Hallo, ik lees ook even mee. Sinds latere tienerjaren eigenlijk altijd moeite gehad om controle te houden. Laatste 2 jaar uitgegroeid tot iedere dag 10 bier, valium en wat wiet.
Woon momenteel in het buitenland en kom binnenkort weer thuis. Mijn ouders en broertje weten wel dat ik niet meer drink maar tegen mijn vrienden niks over gezegd. Maakt me nu een beetje nerveus hoe dat te brengen![]()
oh..ik begrijp het alquote:Op zaterdag 25 juni 2016 10:19 schreef Milan. het volgende:
[..]
Er werd helemaal niet uitgelegd wat de beweegredenen waren om het hierbij te laten. Ik heb geprobeerd uit te leggen waarom ik het (nog) niet heb geopend, daarop werd alleen 'ja, snap ik' gezegd. Meer niet.
Dan krijgen we 100 stille topics, iedereen voor zijn eigen verslaving, ook prima.
[..]
A staat voor motor, dacht ik. B voor auto, AM voor brommer/scooterachtigiets. Ik heb altijd al A gewild, maar nooit iets mee gedaan. Leek mij nu een goed moment.
Ik kan niet met gevoelens omgaan en om ze te onderdrukken/weg te stoppen, dronk/blow ik.
Gevoelens uit het verleden (en het recentelijk verliezen van een dierbaar iemand voor mij mede dankzij mijn alcohol/wietgebruik) vind ik heel erg moeilijk los te laten. Daarmee ben ik bezig bij de psycholoog.
Daar komt het op neer ja.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 14:38 schreef Droopie het volgende:
[..]
oh..ik begrijp het al
Jij mag gewoon ook over je drugszaken erbij hebben hoor volgens mij. Maar het is niet de bedoeling dat mensen met alleen drugs en gokverslavingen hier komen.
Tenzij ze komen om te adviseren natuurlijk.
Zo begreep ik het zojuist, toch Sammz
Klopt.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 14:38 schreef Droopie het volgende:
[..]
oh..ik begrijp het al
Jij mag gewoon ook over je drugszaken erbij hebben hoor volgens mij. Maar het is niet de bedoeling dat mensen met alleen drugs en gokverslavingen hier komen.
6 maanden niks gedronken is echt goed man.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 13:08 schreef eNGine10 het volgende:
En een compliment voor deze meneerquote:Op zaterdag 25 juni 2016 13:08 schreef eNGine10 het volgende:
quote:Op zaterdag 25 juni 2016 13:08 schreef eNGine10 het volgende:
Flink duidelijker nu idd.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 14:38 schreef Droopie het volgende:
[..]
oh..ik begrijp het al
Wat bedoel je met dubbele diagnose behandeling?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 11:58 schreef Droopie het volgende:
Daarom had ik heel veel baat bij de dubbele diagnose behandeling.
6 maanden! Heldquote:Op zaterdag 25 juni 2016 13:08 schreef eNGine10 het volgende:
Een behandeling voor psychische klachten icm met verslaving of andersom..net wat je wiltquote:Op zaterdag 25 juni 2016 19:31 schreef Milan. het volgende:
[..]
Flink duidelijker nu idd.
[..]
Wat bedoel je met dubbele diagnose behandeling?
[..]
6 maanden! HeldGa zo door.
Vandaag een dagje op Texel geweest met een vriend, naar een speciaalbierbrouwerij. Kregen ook een proefplankje, uiteraard niks genomen en appelsap besteld.
Ik dacht al. Mijn behandeling voor borderline komt later, eerst van die verslavingen afkomen (is ook weer een lang verhaal, welke ik hier niet ga neerzetten). Dus het is heel bewust zo gekozenquote:Op zaterdag 25 juni 2016 19:42 schreef Droopie het volgende:
[..]
Een behandeling voor psychische klachten icm met verslaving of andersom..net wat je wilt
Een bierbrouwerij, je maakt het jezelf ook niet makkelijk he.
Vond je het niet moeilijk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Milan. op 25-06-2016 19:56:53 ]
quote:Op zaterdag 25 juni 2016 19:51 schreef Milan. het volgende:
[..]
Ik dacht al. Mijn behandeling voor borderline komt later, eerst van die verslavingen afkomen (is ook weer een lang verhaal, welke ik hier niet ga neerzetten). Dus het is heel bewust zo gekozen
Ik was met een vriend, en die weet ervan, dus die wist dat ik toch niks hoefde en hij mocht mijn plankje hebben. Verder niks mis met een informatieve rondleiding.
Moet het toch leren, maar de drang viel wel erg mee verder. Buitenhuis afleiding hebben is ook wat anders dan alleen thuis zitten (met alcohol in de voorraadkast). Vind ik dan.Ik associeer bier niet met alcohol 😂SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A. Ik lust het niet
B. Dus dat was en zal het probleem ook nooit wordenHell To The Liars
Korsakov is echt bizar om in je omgeving mee te maken.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:15 schreef DansNotreChute het volgende:
Vond dit wel een interessante video.
Ik ben natuurlijk geen psychiater ofzo maar herken in die video veel van mijn buurman. Als hij hier 10 minuten voor de deur staat vertelt hij 5x hetzelfde verhaal.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:27 schreef Droopie het volgende:
[..]
Korsakov is echt bizar om in je omgeving mee te maken.
Ergste is nog dat de mensen het zelf veroorzaakt hebben, dat maakt het voor familie nog veel triester om mee te maken.
Dan hebben ze waarschijnlijk hun portie van te voren al gehad.
Ik snap niet waarom alcoholverslaving er ook bij moet staan. Dit topic heeft toch aardig wat aandacht gekregen van veel mensen. Nota bene nog een naamsverandering gekregen (van AA tot stoppen met alcohol).quote:Op zaterdag 25 juni 2016 23:43 schreef Droopie het volgende:
Grand opening morgen van ons nieuwste topic R&P / Alles over afkicken van een drugs en/of alcoholverslaving
gemaakt door de lieftallige Madam-April
Omdat we daar wat dieper kunnen discusseren denk ik en minder persoonlijk worden. Maar dat laat ik aan Madam-April of de mods.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 23:49 schreef DansNotreChute het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom alcoholverslaving er ook bij moet staan. Dit topic heeft toch aardig wat aandacht gekregen van veel mensen. Nota bene nog een naamsverandering gekregen (van AA tot stoppen met alcohol).
Ah, oke. Dat klinkt logisch.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 23:53 schreef Droopie het volgende:
[..]
Omdat we daar wat dieper kunnen discusseren denk ik en minder persoonlijk worden. Maar dat laat ik aan Madam-April of de mods.
Hier moeten we soms op onze woorden letten en daar kunnen we meer theoretisch worden.
Dat hoeft juist nu niet meer.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 23:55 schreef DansNotreChute het volgende:
[..]
Ah, oke. Dat klinkt logisch.
Ik heb 2 uur geleden een verzoek gedaan bij Tinypic om alle foto's van mijn tekeningen te verwijideren. Wil er geen lief dagboektopic meer van maken en ook geen tekeningen meer posten. Puur over alcoholproblematiek.
Dat is prima man.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 23:57 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat hoeft juist nu niet meer.
Hier kunnen we mensen bv advies geven over hoe ze schuldhulpverlening kunnen vinden of wat ze kunnen verwachten bij een intake gesprek.
Dat andere topic gaan we bijvoorbeeld hebben over de regulering van de dopamine en/ of serotonine afgifte. De uitgeputte bijnier en neurotransmitters.
Geen enkel probleem, ik heb hem wel gelezenquote:Op zondag 26 juni 2016 00:02 schreef DansNotreChute het volgende:
[..]
Dat is prima man.Ik zie de discussies graag tegemoet. Soms ben ik paranoide (jaja, mijn eeuwige excuus) maar zal een algemeen verslavingstopic wel volgen.
heb jij wel eens geleerd om je grenzen aan te geven en waarom gaan ze jou een biertje aanbieden denk je?quote:Op zondag 26 juni 2016 08:30 schreef DansNotreChute het volgende:
Alle tekeningen zijn verwijderd.![]()
Vanmiddag ga ik langs familie. Voetbal kijken. Ik weet dat ze mij een biertje gaan aanbieden.
Jammer.quote:
Jammer. En niet nodig. Het is niet nodig om rigoureus dit soort stappen te zetten Jouw tekeningen maken dit nog geen DNS-topic. Vertellen dat je ze hebt laten weghalen heeft meer impact.quote:Op zondag 26 juni 2016 08:30 schreef DansNotreChute het volgende:
Alle tekeningen zijn verwijderd.![]()
Vanmiddag ga ik langs familie. Voetbal kijken. Ik weet dat ze mij een biertje gaan aanbieden.
Ik kom uit een familie waar uitzonderlijk veel gedronken wordt. Vind het soms moeilijk om "nee" te zeggen.quote:Op zondag 26 juni 2016 10:48 schreef Droopie het volgende:
[..]
heb jij wel eens geleerd om je grenzen aan te geven en waarom gaan ze jou een biertje aanbieden denk je?
Zou iedereen vinden.quote:Op zondag 26 juni 2016 11:42 schreef DansNotreChute het volgende:
[..]
Ik kom uit een familie waar uitzonderlijk veel gedronken wordt. Vind het soms moeilijk om "nee" te zeggen.
quote:
Het is ook een stukje paranoia van mijn kant. Ik zet alles maar online zonder na te denken. Een bekende die dit topic leest zou me aan de hand van 1 willekeurige tekening al herkennen.quote:Op zondag 26 juni 2016 11:41 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Jammer. En niet nodig. Het is niet nodig om rigoureus dit soort stappen te zetten Jouw tekeningen maken dit nog geen DNS-topic. Vertellen dat je ze hebt laten weghalen heeft meer impact.
Hoe ga je om met je familie vanmiddag? En waarom bieden ze je bier aan?
Als je advies wilt tzt laat het maar weten, succes vanmiddag en gewoon nee zeggen.quote:Op zondag 26 juni 2016 11:42 schreef DansNotreChute het volgende:
[..]
Ik kom uit een familie waar uitzonderlijk veel gedronken wordt. Vind het soms moeilijk om "nee" te zeggen.
Zat hier nog eens over na te denken en vind het belachelijk dat ze je bier blijven aanbieden terwijl ze weten dat je wilt (en moet) stoppen.quote:Op zondag 26 juni 2016 11:42 schreef DansNotreChute het volgende:
[..]
Ja, het zou behulpzaam zijn maar het blijft familie. Al dit gedoe komt van mijn vaderskant. Allemaal rokers en drinkers.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:27 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Zat hier nog eens over na te denken en vind het belachelijk dat ze je bier blijven aanbieden terwijl ze weten dat je wilt (en moet) stoppen.
Een andere, niet drinkende, sociale omgeving zoeken zou heel hulpzaam kunnen zijn.
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat dat je echte motivatie is, gezien je strijd met de drank.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:47 schreef DansNotreChute het volgende:
Ik heb 10 flesjes bier gedronken. Iedereen dronk en ik vond het ongezellig niet mee te doen. En er heeft weer iemand leverkanker in de familie en ik dacht, fuck it ik drink gewoon mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |