abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162999476
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 09:44 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Nahh, niet helemaal mee eens. Er zullen vast mensen zijn die zeggen dat ze er tegen aan zitten omdat ze in een situatie zijn gekomen dat ze het haast niet meer volhouden en dat nooit eerder hebben meegemaakt. Verhaal niet kennende van TS, denk ik niet dat je dit zomaar kan zeggen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:19 schreef viceversa het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet flapdrol. Als je ervaring zou hebben met een burn-out zou je weten dat het meer is dan een modewoord of normale vermoeidheid. Het lijkt meer op een depressie.

Wellicht dat mensen te snel zeggen dat ze overspannen zijn, maar dat maakt echte overspannenheid niet minder echt. Langdurige blootstelling aan stress is een van de slechtste dingen die er is.
Gelukkig toch nog wat mensen die er anders over denken. :) Je voelt je als jong persoon vaak niet serieus genomen als je er voor uitkomt. Ach, je moet het ook (van dichtbij) meemaken denk ik.
pi_162999574
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:29 schreef habitue het volgende:
Wat mij trouwens hielp was om zo gauw ik wakker werd meteen er aan te beginnen en dan knalde ik de hele dag door. Zodra ik dingen begon uit te stellen op een dag kwam het er niet meer van.

Sowieso presteer ik 's ochtends veel beter dan 's avonds.
En in je hoofd blijf je er door het uitstellen de hele dag mee bezig -> stress.

Dus inderdaad, beginnen!
pi_162999587
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:27 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik niet de enige. :') Begeleiding is bij mij ook knap waardeloos. Heel mijn afstudeertraject hoor ik bijna niks van mijn begeleider en heeft ze bijna geen opmerkingen over mijn onderzoek/scriptie wanneer ik hem tussentijds opstuur. Vervolgens lever ik de conceptversie in en besluit ze het opeens serieus na te kijken en mankeert er van alles aan. Moest ik 'm helemaal aanpassen en uitbreiden terwijl ik ook al met die herkansingen zat. Maar goed, ik hoor van iedereen dat het zo gaat. :')
Damnn.. exact hetzelfde wat ik heb. Ook nul op rekest op het moment dat ik mijn stage zelf liep. Nu mijn scriptie bijna af, heb ik mijn concept ingeleverd, krijg ik als beoordeling: het zit tussen een GO en NO GO in, dus je kan op eigen risico hem inleveren. Wat betekent dat hij er perspectief in zit als ik een aantal dingen aanpas, maar het dan nog niet zeker is.. wtf heb ik daar aan? Met alle gevolgen van dien dat ik een nieuw onderzoek moet gaan doen als het uiteindelijk toch niet goed blijkt te zijn.
pi_163000693
quote:

[..]

Gelukkig ben ik niet de enige. :') Begeleiding is bij mij ook knap waardeloos. Heel mijn afstudeertraject hoor ik bijna niks van mijn begeleider en heeft ze bijna geen opmerkingen over mijn onderzoek/scriptie wanneer ik hem tussentijds opstuur. Vervolgens lever ik de conceptversie in en besluit ze het opeens serieus na te kijken en mankeert er van alles aan. Moest ik 'm helemaal aanpassen en uitbreiden terwijl ik ook al met die herkansingen zat. Maar goed, ik hoor van iedereen dat het zo gaat. :')
Komt omdat meeste begeleiders PhD studentjes zijn. Geen zin en tijd om een BSc thesis te begeleiden. Ik zal van die mij quoten: "Ik moet mijn PhD nu afronden en loop nogal achter, verwacht dus van mij kant niks qua begeleiding, ik zal alleen maar zeggen of je onderwerp goed is."

Nou daar zit je dan braaf je scriptie te schrijven van 8000 woorden en waarschijnlijk gaat het straks de grond ingeboord worden. Dus dat is opzich wel chil :')
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_163000735
Daar kan en mag en moet je gewoon over klagen hoor. Ik zou dat echt nooit doen :{ men. Het hoort gewoon bij je taken als je een onderwijstakenpakket hebt aangenomen. Ze krijgen er voor betaald.
Ja doei.
pi_163000956
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:24 schreef motorbloempje het volgende:
Daar kan en mag en moet je gewoon over klagen hoor. Ik zou dat echt nooit doen :{ men. Het hoort gewoon bij je taken als je een onderwijstakenpakket hebt aangenomen. Ze krijgen er voor betaald.
Die docenten van tegenwoordig zijn weinig meer serieus te noemen. Waarom willen ze ook alweer alle schooluren naar de avond verplaatsen? Omdat ze het docentschap erbij doen als parttime job.

Ik ben al 8 maanden bezig om mijn punten voor een bepaald vak ingevoerd te krijgen, waarvan het vak is overgegaan naar een andere docent maar die ik wel heb afgerond en ook recht heb op de punten. Allemaal correspondentie met de voormalig docent over dat ik deze punten hoor te krijgen, is ook kortgesloten met de nieuwe docent, zegt dat ze er voor 1 van de 2 delen (bestaat uit 2 modulecodes) niet bij kan. Vervolgens moet ik er om de maand achteraan om te vragen hoe het ermee staat.. Uiteindelijk een hele mail neergezet waarin ik haar onbeschoft bezig vindt als verantwoordelijke met zo'n functie en dat ik haar positie zeer betwijfel. Krijg ik als reactie: je noemt mij onbeschoft, zou ik in het vervolg niet meer doen. Maar ook niet effe op de kwestie zelf ingaan :')

En nu blijkt ze volgend schooljaar weer terug te komen, omdat ze 'ziek' zou zijn. Dikke lul aan die docenten, neem ze geen van allen meer serieus.
pi_163001131
Schandalig wel, maar verder wel een beetje offtopic. Misschien even overhevelen naar SES deze discussie? -O-
Ja doei.
pi_163001181
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:38 schreef motorbloempje het volgende:
Schandalig wel, maar verder wel een beetje offtopic. Misschien even overhevelen naar SES deze discussie? -O-
Misschien heb je daar gelijk in haha. Blijven natuurlijk wel dingen waardoor je niet gemotiveerd wordt om de laatste stap te nemen.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 11:49:45 #134
456432 Kamina
Tenacious!
pi_163001472
quote:

[..]

Yup. ;(

Ook mooi, dat ze een aanpassing eisen, jij die toepast, en ze de volgende versie die aanpassing bekritiseren en eisen dat je die verandert.
1 + 1 = blauw
pi_163001496
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:24 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb het drie keer gezien in 10 weken, 3 sessies van een uur in groepsverband, geen een keer 1op 1. Geen mail contact, ja alleen als de deadline weer even vervroegd wordt met een week. Of als je 48 uur van te voren krijgt dat je moet gaan presenteren.

Ik ga hierdoor dus mooi studievertraging oplopen waarschijnlijk, of ik moet uit mezelf gewoon een goede scriptie afleveren, maar dat gaat denk ik niet gebeuren. Hij gaat er vast van alles op aanmerken. Klagen heb ik al gedaan, maar standaard antwoord: Probeer er met je begeleider uit te komen.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 11:51:06 #136
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_163001520
ja laten we er een centraal "mijn school is waardeloos"-topic van maken
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 14 juni 2016 @ 11:52:46 #137
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_163001569
Lange termijn planning maken en daarin korte termijn doelen stellen die je kunt afvinken. Maak voor jezelf inzichtelijk wat er van je verwacht wordt op welk moment.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_163001584
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:49 schreef Kamina het volgende:

[..]

Yup. ;(

Ook mooi, dat ze een aanpassing eisen, jij die toepast, en ze de volgende versie die aanpassing bekritiseren en eisen dat je die verandert.
_O- zo herkenbaar.

Ja je kan beter deze variable veranderen naar deze. Doe je dat, schrijf je 3/4 scriptie, krijg je te horen dat die andere variabele toch beter was :'(

Ik heb al zo'n dergelijk slechte ervaring met dit soort dingen dat ik liever nog putjesschepper wordt dan PhD student, alle fun uit onderzoeken is totaal weg. Voor mijn gevoel ben ik nu gewoon tekst aan het produceren om daar maar een 5,5 voor te kunnen halen.
pi_163003639
Anders maakt een van jullie een topic in SES en dropt hier de link?
pi_163004607
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:31 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Die docenten van tegenwoordig zijn weinig meer serieus te noemen. Waarom willen ze ook alweer alle schooluren naar de avond verplaatsen? Omdat ze het docentschap erbij doen als parttime job.

Ik ben al 8 maanden bezig om mijn punten voor een bepaald vak ingevoerd te krijgen, waarvan het vak is overgegaan naar een andere docent maar die ik wel heb afgerond en ook recht heb op de punten. Allemaal correspondentie met de voormalig docent over dat ik deze punten hoor te krijgen, is ook kortgesloten met de nieuwe docent, zegt dat ze er voor 1 van de 2 delen (bestaat uit 2 modulecodes) niet bij kan. Vervolgens moet ik er om de maand achteraan om te vragen hoe het ermee staat.. Uiteindelijk een hele mail neergezet waarin ik haar onbeschoft bezig vindt als verantwoordelijke met zo'n functie en dat ik haar positie zeer betwijfel. Krijg ik als reactie: je noemt mij onbeschoft, zou ik in het vervolg niet meer doen. Maar ook niet effe op de kwestie zelf ingaan :')

En nu blijkt ze volgend schooljaar weer terug te komen, omdat ze 'ziek' zou zijn. Dikke lul aan die docenten, neem ze geen van allen meer serieus.
Waarom zit je dan ook iemand zo keihard af te zeiken terwijl je diegene nog nodig hebt. Ga dan stoom afblazen bij je vriendin of ouders.
pi_163004771
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:33 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom zit je dan ook iemand zo keihard af te zeiken terwijl je diegene nog nodig hebt. Ga dan stoom afblazen bij je vriendin of ouders.
Pardon? Het gaat over punten invullen, een handeling die binnen 5 minuten is gedaan. Daarnaast betreft het mijn SLC-coach, die hoort de student serieus te nemen. Zij heeft alle correspondentie per mail ontvangen, toegezegd dat ze hier achteraan zou gaan. En jij gaat mij wijsmaken dat ik haar daar niet op mag aanspreken als ze daar 8 fucking maanden voor nodig heeft?

Ik studeer binnen een maand af, daarvoor heb ik al mijn punten nodig. Deze beste vrouw zorgt er nu voor dat ik naar de examencommissie kan om nogmaals heel het verhaal uit te kunnen leggen dat er wederom een lakse houding wordt aangenomen door die fijne docenten binnen hun instantie.

Leg mij even uit wat ik verkeerd doe als zij zelf ook nog eens heeft aangegeven dat als je punten mist, je contact op moest nemen per mail en ze vervolgens na maanden nog niet reageert.

Dus nee, dit motiveert je niet als zelfs je eigen coach je tegenwerkt.
pi_163004828
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:40 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Pardon? Het gaat over punten invullen, een handeling die binnen 5 minuten is gedaan. Daarnaast betreft het mijn SLC-coach, die hoort de student serieus te nemen. Zij heeft alle correspondentie per mail ontvangen, toegezegd dat ze hier achteraan zou gaan. En jij gaat mij wijsmaken dat ik haar daar niet op mag aanspreken als ze daar 8 fucking maanden voor nodig heeft?

Ik studeer binnen een maand af, daarvoor heb ik al mijn punten nodig. Deze beste vrouw zorgt er nu voor dat ik naar de examencommissie kan om nogmaals heel het verhaal uit te kunnen leggen dat er wederom een lakse houding wordt aangenomen door die fijne docenten binnen hun instantie.

Leg mij even uit wat ik verkeerd doe als zij zelf ook nog eens heeft aangegeven dat als je punten mist, je contact op moest nemen per mail en ze vervolgens na maanden nog niet reageert.

Dus nee, dit motiveert je niet als zelfs je eigen coach je tegenwerkt.
Maar je hebt wel door dat je jezelf er niet mee aan het helpen bent?
pi_163004863
En ik denk dat een examencommissie ook geen zin heeft in dit soort gezeik. Houd het zakelijk, kom met feiten en bewijzen maar ga niet zo kinderachtig janken.
pi_163004917
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:44 schreef MCH het volgende:
En ik denk dat een examencommissie ook geen zin heeft in dit soort gezeik. Houd het zakelijk, kom met feiten en bewijzen maar ga niet zo kinderachtig janken.
Goos.. je leest echt niet he? Ik heb alle correspondentie waaruit blijkt dat zowel de eerste docent zegt dat ik recht heb op die punten en de tweede, nu afwezige door wat voor reden dan ook, ze zou invullen. Zij is mijn begeleider vanuit school, een ander aanspreekpunt zou ik niet 1,2,3 weten. Wat zit je toch stom te ouwehoeren man?
pi_163004972
aanspreken mag wel, maar als je mensen onbeschoft gaat noemen maak je het alleen voor jezelf moeilijk.

blijf gewoon zakelijk.
There are only 151 Pokémon.
pi_163004992
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:47 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Goos.. je leest echt niet he? Ik heb alle correspondentie waaruit blijkt dat zowel de eerste docent zegt dat ik recht heb op die punten en de tweede, nu afwezige door wat voor reden dan ook, ze zou invullen. Zij is mijn begeleider vanuit school, een ander aanspreekpunt zou ik niet 1,2,3 weten. Wat zit je toch stom te ouwehoeren man?
Je zit zelf dom te lullen. Je zegt toch dat je nu naar die commissie moet. Dan komt het toch goed.
pi_163005122
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:49 schreef Eenskijken het volgende:
aanspreken mag wel, maar als je mensen onbeschoft gaat noemen maak je het alleen voor jezelf moeilijk.

blijf gewoon zakelijk.
Ik vind het niet echt netjes om mij persoonlijk niet per mail te beantwoorden, maar vervolgens wel mij meeneemt in een algemeen mailtje naar de gehele klas. Denk dat je je dan wel behoorlijk gepasseerd voelt mag ik aannemen? En als je dan reageert, dat er niet op de kwestie zelf wordt ingegaan. Dan ben ik verbaal behoorlijk sterk om je dat duidelijk te maken, zeker gezien zij een verantwoordelijke rol heeft gekregen binnen de schoolinstantie.
pi_163005233
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:56 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Ik vind het niet echt netjes om mij persoonlijk niet per mail te beantwoorden, maar vervolgens wel mij meeneemt in een algemeen mailtje naar de gehele klas. Denk dat je je dan wel behoorlijk gepasseerd voelt mag ik aannemen? En als je dan reageert, dat er niet op de kwestie zelf wordt ingegaan. Dan ben ik verbaal behoorlijk sterk om je dat duidelijk te maken, zeker gezien zij een verantwoordelijke rol heeft gekregen binnen de schoolinstantie.
Zware struggles hoor. Wat voor matige onderwijsinstelling is dit dan?
pi_163005876
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:00 schreef MCH het volgende:

[..]

Zware struggles hoor. Wat voor matige onderwijsinstelling is dit dan?
HRO.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')