abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162865264
Echt hoor, mensen die last hebben van rokers die buiten roken.
Wat een flopshow ben je dan.
Ja ik weet het, lekker bevooroordeeld. :6

Dan krijg je later wat we vroeger hadden.
Alleen de welvarenden zullen nog pakjes sigaretten kopen.
De rest gaat ze zelf maken, zwart kopen of uit het buitenland halen.

Ik vraag me af wat voor auto's deze slimmeriken rijden, die dit geweldige idee hebben bedacht.
pi_162865311
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:24 schreef Mani89 het volgende:
Alles is geoorloofd om roken te ontmoedigen en rokers te dwarsbomen.
Alle rokers neerschieten, dat ontmoedigt.
pi_162865329
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:09 schreef grimselman het volgende:

[..]

Alle rokers neerschieten, dat ontmoedigt.
I would like to see you try :P
  donderdag 9 juni 2016 @ 14:13:40 #34
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_162865377
quote:
3s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:07 schreef anonymoussie het volgende:
Echt hoor, mensen die last hebben van rokers die buiten roken.
Wat een flopshow ben je dan.
Ja ik weet het, lekker bevooroordeeld. :6
Of je nou binnen of buiten staat, een dikke wolk rook in je bakkes is nooit lekker. Als ik zelf rook op een terrasje kijk ik ook altijd ff om me heen waar de rook heengaat.

Een beetje rekening houden met elkaar is niet zo gek toch.

Ik sta er wat duaal in, op zich geen probleem om het duur te maken. Maar krijg je dan inderdaad niet veel meer illegale import, zelfgroei, zwarthandel, diefstal, etc.

Coke kost ook wat en dat wordt ook nog vrolijk gedaan :P
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_162865434
quote:
12s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:13 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Of je nou binnen of buiten staat, een dikke wolk rook in je bakkes is nooit lekker. Als ik zelf rook op een terrasje kijk ik ook altijd ff om me heen waar de rook heengaat.

Een beetje rekening houden met elkaar is niet zo gek toch.

Ik sta er wat duaal in, op zich geen probleem om het duur te maken. Maar krijg je dan inderdaad niet veel meer illegale import, zelfgroei, zwarthandel, diefstal, etc.

Coke kost ook wat en dat wordt ook nog vrolijk gedaan :P
Wie blaast er nou bewust rook uit recht in iemands gezicht?
Hoe vaak zou dat buiten voorkomen?

Tenzij je ruzie zoekt of zo.
  donderdag 9 juni 2016 @ 14:18:22 #36
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_162865475
quote:
15s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:16 schreef anonymoussie het volgende:
Wie blaast er nou bewust rook uit recht in iemands gezicht?
Hoe vaak zou dat buiten voorkomen?

Tenzij je ruzie zoekt of zo.
Je hebt daar niet altijd een stuur op natuurlijk, dat is het vervelende van rook. En je zou je verbazen (tenminste dat doe ik en misschien is het dom :') ) hoeveel mensen er absoluut geen oog hebben voor hun omgeving.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_162865489
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:25 schreef ems. het volgende:

[..]

Vind ik wel.

[..]

Dat is inderdaad een vrij simpele mening.

[..]

Mooi toch? Dan hoeven we dus niet dergelijke betuttelende maatregelen te nemen gezien het 'probleem' zichzelf oplost.

[..]

Klopt. Maar dan lijkt het me wat voorbarig om voor jezelf maar even in te vullen wat de mensen die niet klagen stiekem toch wel vinden.
Best vreemd dat mensen zoals jij je verslaving blijven verdedigen.
Verslaaft zijn aan iets waardoor je gaat stinken, lichamelijk er op achteruit gaat en anderen lastig valt met je stank is al ernstig genoeg.
Maar het blijven verdedigen als iets wat eigenlijk overal mogelijk zou moeten zijn omdat er anders teveel 'betuttelt' wordt is natuurlijk nog ernstiger.

Ik hoop dat je ooit gaat inzien hoe smerig je verslaving is en dat mensen last van je hebben.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_162865507
Sowieso slaat het nergens op om sigaretten te roken. Dan ben je serieus gewoon echt stom, sorry.

Een grote sigaar rook ik soms omdat het verschrikkelijk lekker is. Een joint smaakt vies, maar rook ik incidenteel omdat de effecten ervan leuk zijn. Maar sigaretten zijn gewoon vieze meuk en je hebt er ook niks aan. Het heeft je niets te bieden. Geen enkele reden om het te roken, behalve dan aan je gekke verslaving voldoen.

Sowieso kan ik geen respect opbrengen voor verslaafde mensen. Wees een vent en heb jezelf een klein beetje onder controle zeg.
pi_162865537
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:18 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je hebt daar niet altijd een stuur op natuurlijk, dat is het vervelende van rook. En je zou je verbazen (tenminste dat doe ik en misschien is het dom :') ) hoeveel mensen er absoluut geen oog hebben voor hun omgeving.
Ieder normaal mens probeert rekening te houden met een ander lijkt me. Ik ken weinig rokers die dat niet doen.
pi_162865560
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:19 schreef Kaas- het volgende:

Sowieso kan ik geen respect opbrengen voor verslaafde mensen. Wees een vent en heb jezelf een klein beetje onder controle zeg.
Dus alcoholisten en gokverslaafden zijn eigenlijk maar treurige hoopjes mens en zouden meer als jij moeten zijn?

Verslaving is heel ernstig en ook niet zomaar even op te lossen door te denken "Ah joh, doe ik het toch lekker niet meer. Kaas- kan het ook dus moet ik dat varkentje ook wel even wassen!".

Als het zo makkelijk was, zouden er geen verslaafden bestaan.
pi_162865589
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dus alcoholisten en gokverslaafden zijn eigenlijk maar treurige hoopjes mens en zouden meer als jij moeten zijn?
Natuurlijk. Waarom zou je daar in hemelsnaam anders over denken?
pi_162865593
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:19 schreef Kaas- het volgende:
Sowieso slaat het nergens op om sigaretten te roken. Dan ben je serieus gewoon echt stom, sorry.

Een grote sigaar rook ik soms omdat het verschrikkelijk lekker is. Een joint smaakt vies, maar rook ik incidenteel omdat de effecten ervan leuk zijn. Maar sigaretten zijn gewoon vieze meuk en je hebt er ook niks aan. Het heeft je niets te bieden. Geen enkele reden om het te roken, behalve dan aan je gekke verslaving voldoen.

Kwestie van smaak.
pi_162865596
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:53 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Nee.
Hoezo niet? Is puur het idee dat er ergens in het land een volwassene rookt volgens jou al een dermate grote trigger voor een jongere dat het acceptabel wordt om het te verbieden?
pi_162865610
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:22 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Natuurlijk. Waarom zou je daar in hemelsnaam anders over denken?
Ja, ik bedacht me later ook dat dat natuurlijk een domme opmerking van mij was.
pi_162865622
quote:
3s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:23 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Kwestie van smaak.
Ja maar zijn smaak is superieur natuurlijk, daarom moeten we wettelijk vastleggen dat iedereen zich daar naar gaat vormen.
pi_162865646
quote:
6s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:23 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ja, ik bedacht me later ook dat dat natuurlijk een domme opmerking van mij was.
:P
pi_162865667
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:18 schreef Wootism het volgende:

[..]

Best vreemd dat mensen zoals jij je verslaving blijven verdedigen.
quote:
Ik hoop dat je ooit gaat inzien hoe smerig je verslaving is en dat mensen last van je hebben.
Ik heb die verslaving niet meer. Het enige dat ik nog rook is een jointje aan het einde van een maand hard werken ;) En dat doe ik dan ook lekker thuis.
quote:
Verslaaft zijn aan iets waardoor je gaat stinken, lichamelijk er op achteruit gaat en anderen lastig valt met je stank is al ernstig genoeg.
Maar het blijven verdedigen als iets wat eigenlijk overal mogelijk zou moeten zijn omdat er anders teveel 'betuttelt' wordt is natuurlijk nog ernstiger.
Ik stel helemaal niet dat het overal mogelijk zou moeten zijn. Ik stel dat de eigenaar van een cafe of restaurant zoiets zelf moet kunnen beslissen. En ja, als er dan van bovenaf wordt opgelegd dat zij dat niet meer mogen vind ik dat betutteling.
Conscience do cost.
pi_162865688
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:24 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ja maar zijn smaak is superieur natuurlijk, daarom moeten we wettelijk vastleggen dat iedereen zich daar naar gaat vormen.
Dat is niet omdat sigaretten roken van een inferieure smaak getuigt - dat is slechts een bijkomstigheid - maar om andere redenen die ik in deze twee topics al genoemd heb.
pi_162865719
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:26 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat is niet omdat sigaretten roken van een inferieure smaak getuigt - dat is slechts een bijkomstigheid - maar om andere redenen die ik in deze twee topics al genoemd heb.
En die redenen zijn ook allemaal van toepassing op sigaren, maar dat vormt volgens jou geen enkel probleem?
pi_162865778
Gewoon hele goedkope accijnsloze sigaretten fabriceren, maar dan met asbest in de filter. Probleem voor de boze roker ook direct opgelost.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2016 14:30:10 ]
pi_162865820
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:27 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En die redenen zijn ook allemaal van toepassing op sigaren, maar dat vormt volgens jou geen enkel probleem?
Nee, want een sigaar rook je misschien eens per maand ipv dat je je er helemaal vol mee gooit.

Een sigaar kost ook al gauw 15 euro per stuk. Ik wil niks verbieden, het moet alleen lekker duur zijn. Dat is een sigaar al. Ik spreek mezelf hier niet op tegen hoor.
pi_162865892
quote:
3s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:31 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Nee, want een sigaar rook je misschien eens per maand ipv dat je je er helemaal vol mee gooit.
Dat lijkt me te verschillen per sigarenroker :P
quote:
Een sigaar kost ook al gauw 15 euro per stuk. Ik wil niks verbieden, het moet alleen lekker duur zijn. Dat is een sigaar al. Ik spreek mezelf hier niet op tegen hoor.
Er zijn ook dirt-cheap sigaren hoor.
Conscience do cost.
pi_162865923
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:35 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat lijkt me te verschillen per sigarenroker :P

[..]

Er zijn ook dirt-cheap sigaren hoor.
Die zou ik geen sigaren willen noemen. Die kan je ook niet twee uur over doen. :P
pi_162865940
quote:
3s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:31 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat komt uiteindelijk ook gewoon neer op verbieden, je geeft het alleen een andere naam omdat het ethisch gezien nogal lastig is om van overheidswege zaken te verbieden om mensen tegen (alleen) zichzelf in bescherming te nemen.
pi_162865966
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:37 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat komt uiteindelijk ook gewoon neer op verbieden, je geeft het alleen een andere naam omdat het ethisch gezien nogal lastig is om van overheidswege zaken te verbieden om mensen tegen (alleen) zichzelf in bescherming te nemen.
Natuurlijk niet, ontmoedigen en verbieden zijn echt twee totaal verschillende zaken.
pi_162865996
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:38 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, ontmoedigen en verbieden zijn echt twee totaal verschillende zaken.
Ontmoedigen komt evengoed in hetzelfde grijze gebied terecht wanneer er niet meer alleen sprake is van voorlichting over de gevaren maar er ook (zachte) dwang bij komt kijken.
pi_162866072
Ik vind sigaretten niet meer van deze tijd. Vroeger wist je niet dat het slecht voor je was. Nu weet je gewoon dat het slecht voor je is. En ik geloof ook niet in het argument "mijn leven, mijn keuzes". Als je straks een nare ziekte krijgt dan betaalt iedereen voor jouw zorg dus ik vind dat de overheid ook een belangrijke taak heeft om mensen prikkels te geven zodat ze stoppen met roken of tenminste het verminderen. Ik rook ook wel is. Als ik een pakje koop gaat het voor 2-3 weken mee. Elke dag roken is niet meer van deze tijd.
pi_162866128
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:43 schreef Atak het volgende:
Ik vind sigaretten niet meer van deze tijd. Vroeger wist je niet dat het slecht voor je was. Nu weet je gewoon dat het slecht voor je is. En ik geloof ook niet in het argument "mijn leven, mijn keuzes". Als je straks een nare ziekte krijgt dan betaalt iedereen voor jouw zorg dus ik vind dat de overheid ook een belangrijke taak heeft om mensen prikkels te geven zodat ze stoppen met roken of tenminste het verminderen. Ik rook ook wel is. Als ik een pakje koop gaat het voor 2-3 weken mee. Elke dag roken is niet meer van deze tijd.
Die zorg is allang in accijns betaald die je voor al die pakjes sigaretten uitgegeven hebt.
pi_162866178
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:43 schreef Atak het volgende:
Milieuvervuilende auto's en liegende politici ook niet.
pi_162866411
Ik vind het een beetje raar dat er zulke stellige beweringen over 2050 in de OP staan. Knap dat die onderzoekers zo'n goeie glazen bol hebben.
٩๏̯͡๏)۶
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')