Alle rokers neerschieten, dat ontmoedigt.quote:Op donderdag 9 juni 2016 13:24 schreef Mani89 het volgende:
Alles is geoorloofd om roken te ontmoedigen en rokers te dwarsbomen.
I would like to see you tryquote:Op donderdag 9 juni 2016 14:09 schreef grimselman het volgende:
[..]
Alle rokers neerschieten, dat ontmoedigt.
Of je nou binnen of buiten staat, een dikke wolk rook in je bakkes is nooit lekker. Als ik zelf rook op een terrasje kijk ik ook altijd ff om me heen waar de rook heengaat.quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:07 schreef anonymoussie het volgende:
Echt hoor, mensen die last hebben van rokers die buiten roken.
Wat een flopshow ben je dan.
Ja ik weet het, lekker bevooroordeeld.![]()
Wie blaast er nou bewust rook uit recht in iemands gezicht?quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:13 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Of je nou binnen of buiten staat, een dikke wolk rook in je bakkes is nooit lekker. Als ik zelf rook op een terrasje kijk ik ook altijd ff om me heen waar de rook heengaat.
Een beetje rekening houden met elkaar is niet zo gek toch.
Ik sta er wat duaal in, op zich geen probleem om het duur te maken. Maar krijg je dan inderdaad niet veel meer illegale import, zelfgroei, zwarthandel, diefstal, etc.
Coke kost ook wat en dat wordt ook nog vrolijk gedaan
Je hebt daar niet altijd een stuur op natuurlijk, dat is het vervelende van rook. En je zou je verbazen (tenminste dat doe ik en misschien is het domquote:Op donderdag 9 juni 2016 14:16 schreef anonymoussie het volgende:
Wie blaast er nou bewust rook uit recht in iemands gezicht?
Hoe vaak zou dat buiten voorkomen?
Tenzij je ruzie zoekt of zo.
Best vreemd dat mensen zoals jij je verslaving blijven verdedigen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 13:25 schreef ems. het volgende:
[..]
Vind ik wel.
[..]
Dat is inderdaad een vrij simpele mening.
[..]
Mooi toch? Dan hoeven we dus niet dergelijke betuttelende maatregelen te nemen gezien het 'probleem' zichzelf oplost.
[..]
Klopt. Maar dan lijkt het me wat voorbarig om voor jezelf maar even in te vullen wat de mensen die niet klagen stiekem toch wel vinden.
Ieder normaal mens probeert rekening te houden met een ander lijkt me. Ik ken weinig rokers die dat niet doen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:18 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je hebt daar niet altijd een stuur op natuurlijk, dat is het vervelende van rook. En je zou je verbazen (tenminste dat doe ik en misschien is het dom) hoeveel mensen er absoluut geen oog hebben voor hun omgeving.
Dus alcoholisten en gokverslaafden zijn eigenlijk maar treurige hoopjes mens en zouden meer als jij moeten zijn?quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:19 schreef Kaas- het volgende:
Sowieso kan ik geen respect opbrengen voor verslaafde mensen. Wees een vent en heb jezelf een klein beetje onder controle zeg.
Natuurlijk. Waarom zou je daar in hemelsnaam anders over denken?quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:21 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dus alcoholisten en gokverslaafden zijn eigenlijk maar treurige hoopjes mens en zouden meer als jij moeten zijn?
Kwestie van smaak.quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:19 schreef Kaas- het volgende:
Sowieso slaat het nergens op om sigaretten te roken. Dan ben je serieus gewoon echt stom, sorry.
Een grote sigaar rook ik soms omdat het verschrikkelijk lekker is. Een joint smaakt vies, maar rook ik incidenteel omdat de effecten ervan leuk zijn. Maar sigaretten zijn gewoon vieze meuk en je hebt er ook niks aan. Het heeft je niets te bieden. Geen enkele reden om het te roken, behalve dan aan je gekke verslaving voldoen.
Sowieso kan ik geen respect opbrengen voor verslaafde mensen. Wees een vent en heb jezelf een klein beetje onder controle zeg.
Hoezo niet? Is puur het idee dat er ergens in het land een volwassene rookt volgens jou al een dermate grote trigger voor een jongere dat het acceptabel wordt om het te verbieden?quote:
Ja, ik bedacht me later ook dat dat natuurlijk een domme opmerking van mij was.quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:22 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Natuurlijk. Waarom zou je daar in hemelsnaam anders over denken?
Ja maar zijn smaak is superieur natuurlijk, daarom moeten we wettelijk vastleggen dat iedereen zich daar naar gaat vormen.quote:
quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ja, ik bedacht me later ook dat dat natuurlijk een domme opmerking van mij was.
quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:18 schreef Wootism het volgende:
[..]
Best vreemd dat mensen zoals jij je verslaving blijven verdedigen.
Ik heb die verslaving niet meer. Het enige dat ik nog rook is een jointje aan het einde van een maand hard werkenquote:Ik hoop dat je ooit gaat inzien hoe smerig je verslaving is en dat mensen last van je hebben.
Ik stel helemaal niet dat het overal mogelijk zou moeten zijn. Ik stel dat de eigenaar van een cafe of restaurant zoiets zelf moet kunnen beslissen. En ja, als er dan van bovenaf wordt opgelegd dat zij dat niet meer mogen vind ik dat betutteling.quote:Verslaaft zijn aan iets waardoor je gaat stinken, lichamelijk er op achteruit gaat en anderen lastig valt met je stank is al ernstig genoeg.
Maar het blijven verdedigen als iets wat eigenlijk overal mogelijk zou moeten zijn omdat er anders teveel 'betuttelt' wordt is natuurlijk nog ernstiger.
Dat is niet omdat sigaretten roken van een inferieure smaak getuigt - dat is slechts een bijkomstigheid - maar om andere redenen die ik in deze twee topics al genoemd heb.quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ja maar zijn smaak is superieur natuurlijk, daarom moeten we wettelijk vastleggen dat iedereen zich daar naar gaat vormen.
En die redenen zijn ook allemaal van toepassing op sigaren, maar dat vormt volgens jou geen enkel probleem?quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:26 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is niet omdat sigaretten roken van een inferieure smaak getuigt - dat is slechts een bijkomstigheid - maar om andere redenen die ik in deze twee topics al genoemd heb.
Nee, want een sigaar rook je misschien eens per maand ipv dat je je er helemaal vol mee gooit.quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En die redenen zijn ook allemaal van toepassing op sigaren, maar dat vormt volgens jou geen enkel probleem?
Dat lijkt me te verschillen per sigarenrokerquote:Op donderdag 9 juni 2016 14:31 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nee, want een sigaar rook je misschien eens per maand ipv dat je je er helemaal vol mee gooit.
Er zijn ook dirt-cheap sigaren hoor.quote:Een sigaar kost ook al gauw 15 euro per stuk. Ik wil niks verbieden, het moet alleen lekker duur zijn. Dat is een sigaar al. Ik spreek mezelf hier niet op tegen hoor.
Die zou ik geen sigaren willen noemen. Die kan je ook niet twee uur over doen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:35 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat lijkt me te verschillen per sigarenroker
[..]
Er zijn ook dirt-cheap sigaren hoor.
Dat komt uiteindelijk ook gewoon neer op verbieden, je geeft het alleen een andere naam omdat het ethisch gezien nogal lastig is om van overheidswege zaken te verbieden om mensen tegen (alleen) zichzelf in bescherming te nemen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:31 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nee, want een sigaar rook je misschien eens per maand ipv dat je je er helemaal vol mee gooit.
Een sigaar kost ook al gauw 15 euro per stuk. Ik wil niks verbieden, het moet alleen lekker duur zijn. Dat is een sigaar al. Ik spreek mezelf hier niet op tegen hoor.
Natuurlijk niet, ontmoedigen en verbieden zijn echt twee totaal verschillende zaken.quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat komt uiteindelijk ook gewoon neer op verbieden, je geeft het alleen een andere naam omdat het ethisch gezien nogal lastig is om van overheidswege zaken te verbieden om mensen tegen (alleen) zichzelf in bescherming te nemen.
Ontmoedigen komt evengoed in hetzelfde grijze gebied terecht wanneer er niet meer alleen sprake is van voorlichting over de gevaren maar er ook (zachte) dwang bij komt kijken.quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:38 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, ontmoedigen en verbieden zijn echt twee totaal verschillende zaken.
Die zorg is allang in accijns betaald die je voor al die pakjes sigaretten uitgegeven hebt.quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:43 schreef Atak het volgende:
Ik vind sigaretten niet meer van deze tijd. Vroeger wist je niet dat het slecht voor je was. Nu weet je gewoon dat het slecht voor je is. En ik geloof ook niet in het argument "mijn leven, mijn keuzes". Als je straks een nare ziekte krijgt dan betaalt iedereen voor jouw zorg dus ik vind dat de overheid ook een belangrijke taak heeft om mensen prikkels te geven zodat ze stoppen met roken of tenminste het verminderen. Ik rook ook wel is. Als ik een pakje koop gaat het voor 2-3 weken mee. Elke dag roken is niet meer van deze tijd.
Milieuvervuilende auto's en liegende politici ook niet.quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:43 schreef Atak het volgende:
Ik vind sigaretten niet meer van deze tijd. Vroeger wist je niet dat het slecht voor je was. Nu weet je gewoon dat het slecht voor je is. En ik geloof ook niet in het argument "mijn leven, mijn keuzes". Als je straks een nare ziekte krijgt dan betaalt iedereen voor jouw zorg dus ik vind dat de overheid ook een belangrijke taak heeft om mensen prikkels te geven zodat ze stoppen met roken of tenminste het verminderen. Ik rook ook wel is. Als ik een pakje koop gaat het voor 2-3 weken mee. Elke dag roken is niet meer van deze tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |