abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162864438
'Prijs pakje sigaretten moet naar 23 euro'

De accijns op sigaretten moet met 5 procent per jaar omhoog. Het aantal rokers zal dan halveren en het levert de samenleving jaarlijks 1,7 miljard euro op.
Dit blijkt uit nieuw onderzoek van de Universiteit Maastricht, het RIVM en het Trimbos Instituut in opdracht van KWF Kankerbestrijding. De onderzoekers hebben exact doorgerekend wat antirookmaatregelen opleveren en kosten.

Bij ongewijzigd beleid zal het aantal rokende Nederlanders - nu zo'n 3,9 miljoen mensen, een vijfde van de bevolking - nauwelijks dalen. In 2050 paft dan nog steeds één op de zes Nederlanders. De zorgkosten nemen met 2,5 miljard toe.

Beduidend gunstiger is het als de overheid het aantal antirookcampagnes fors opvoert, en de accijnzen ongemoeid laat.

Ziekteverzuim
Het aantal rokers neemt dan af met enkele honderdduizenden, in 2050 ruim 7 procent minder dan nu. Minder mensen krijgen longkanker, hart- en vaatziekten of COPD en het ziekteverzuim daalt, maar het rijk vangt ook minder accijns. Netto gaat de economie er zo in 2050 toch 194 miljoen euro per jaar op vooruit.

Het optimale scenario is een mix van belastingen en ontmoedigingsmaatregelen. Als de tabakstaks jaarlijks met 5 procent stijgt, keldert het aantal rokers spectaculair naar 7,7 procent. Dat zijn een kleine 2,5 miljoen rokende landgenoten minder dan nu. Minder ziekten en een hogere arbeidsproductiviteit leveren de samenleving 1,7 miljard euro per jaar op. Volgens dit ideaalplaatje kost een pakje in 2050 23 euro, een bedrag dat nog veel hoger wordt bij een accijnsverhoging van 10 procent.

'Positieve ontwikkeling'
KWF Kankerbestrijding is blij met de bevindingen. Die ontkrachten het veelgehoorde fabeltje dat rokers goed zijn voor de maatschappij, omdat ze de schatkist spekken en eerder doodgaan. ,,Dit bewijst dat tabaksontmoedigende scenario's de gezondheid bevorderen en tegelijk financieel aan de samenleving bijdragen", zegt KWF-directeur Michel Rudolphie.

Rudolphie, die het onderzoek vanmiddag aanbiedt aan staatssecretaris Van Rijn, roept het kabinet op om blijvend te investeren in tabaksontmoediging. Volgens het KWF zit er voor het eerst sinds tijden weer wat schot in het antirookbeleid. ,,Kortgeleden zijn de pakjes met afschrikwekkende plaatjes ingevoerd en supermarkten halen sigarettenpakjes nu uit het zicht. Ook is er dit jaar een accijnsverhoging op shag geweest. We hopen dat deze positieve ontwikkeling zich voortzet."
http://www.ad.nl/nieuws/p(...)ar-23-euro~abded89f/
  donderdag 9 juni 2016 @ 13:24:20 #2
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_162864465
Alles is geoorloofd om roken te ontmoedigen en rokers te dwarsbomen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_162864485
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:22 schreef Wootism het volgende:

[..]

Is geen betutteling.
Vind ik wel.
quote:
Als je lekker rook wil inademen omdat je het lekker vindt moet je dat natuurlijk zelf weten. Maar val anderen alsjeblieft niet lastig met die kankerverwekende stank. Simpel als wat.
Dat is inderdaad een vrij simpele mening.
quote:
Er zijn trouwens mooie cijfertjes die aangeven dat roken sterk aan het dalen is in populariteit.
Mooi toch? Dan hoeven we dus niet dergelijke betuttelende maatregelen te nemen gezien het 'probleem' zichzelf oplost.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:22 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat er niet geklaagd wordt betekent natuurlijk niet dat iedereen er bij staat te juichen. Niet klagen is niet het allemaal wel prima vinden.
Klopt. Maar dan lijkt het me wat voorbarig om voor jezelf maar even in te vullen wat de mensen die niet klagen stiekem toch wel vinden.
Conscience do cost.
pi_162864491
Ems, ik kan je niet quoten uit het vorige topic omdat fok geen neuk geeft om de mobiele versie van haar website, maar een eventuele mening over roken van mij is niet wat het irrationeel maakt, maar iets fundamenteler: puur het feit dat wanneer je onder invloed bent van een verslaving, die je per definitie niet langer in staat stelt om het rationeel te zien. Daarbij wordt je immers beïnvloed door je verslaving.
pi_162864523
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:25 schreef Kaas- het volgende:
Ems, ik kan je niet quoten uit het vorige topic omdat fok geen neuk geeft om de mobiele versie van haar website, maar een eventuele mening over roken van mij is niet wat het irrationeel maakt, maar iets fundamenteler: puur het feit dat wanneer je onder invloed bent van een verslaving, die je per definitie niet langer in staat stelt om het rationeel te zien. Daarbij wordt je immers beïnvloed door je verslaving.
Kort samengevat: Omdat roken mensen in hersenloze zombies veranderd moet wij dat soort beslissingen voor hen gaan nemen, puur voor hun eigen bestwil natuurlijk.
pi_162864577
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:25 schreef ems. het volgende:

Klopt. Maar dan lijkt het me wat voorbarig om voor jezelf maar even in te vullen wat de mensen die niet klagen stiekem toch wel vinden.
Dat is het ook. Maar mensen die niet roken zouden het in principe geen probleem moeten vinden als het terras ineens rookvrij is. Waarom je hier de gewoontes van de minderheid per definitie op zou willen leggen aan de meerderheid ontgaat mij dan ook weer.

Als die gewoonte nou nog eens onschadelijk was, maar dat is het ook niet. Ik vind de redenatie dus niet zo onbegrijpelijk.
pi_162864649
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:31 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is het ook. Maar mensen die niet roken zouden het in principe geen probleem moeten vinden als het terras ineens rookvrij is.
Eveneens zouden ze in principe ook geen problemen kunnen hebben met een sigaret die dichtbij aangestoken wordt. Mij maakt dat bijvoorbeeld verdomd weinig uit.
quote:
Waarom je hier de gewoontes van de minderheid per definitie op zou willen leggen aan de meerderheid ontgaat mij dan ook weer.
Ik begrijp niet wat je bedoelt?
Conscience do cost.
pi_162864732
Lijken mij prima ideeën, zal wel in samenwerking met andere landen moeten omdat anders velen sloffen over de grens zullen gaan halen.
pi_162864747
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:28 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Kort samengevat: Omdat roken mensen in hersenloze zombies veranderd moet wij dat soort beslissingen voor hen gaan nemen, puur voor hun eigen bestwil natuurlijk.
Ik zit er iets anders in. Wanneer volwassenen dat hebben besloten bij hun volle - soort van - verstand dat lekker zo laten. Maar je moet wel alles op alles zetten om te voorkomen dat de jeugd van nu dezelfde kant op gaat. Niemand wenst toch dat z'n kinderen later elke dag gaan roken? En helaas is het niet echt mogelijk om dit onderscheid te maken in je beleid dus focus je automatisch op beide groepen, maar daar moeten de oudere verslaafden maar niet te veel over zeuren want de jeugd is veel belangrijker dan zij die al verloren zijn in hun verslaving. De jeugd is de toekomst.
  donderdag 9 juni 2016 @ 13:44:43 #10
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_162864799
Ja en Big MAc menu`s moeten ook 50 euro worden want dik zijn is ook niet goed voor je gezondheid en benzine moet ook naar 10 de liter, want uitlaat gassen zijn ook niet goed... enz enz...
pi_162864819
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:41 schreef J.B. het volgende:
Lijken mij prima ideeën, zal wel in samenwerking met andere landen moeten omdat anders velen sloffen over de grens zullen gaan halen.
Maar ook dat geldt enkel voor mensen die al verslaafd zijn en bereid zijn naar andere landen te rijden om maar aan hun verslaving te kunnen voldoen. Iemand die er nog niet verslaafd aan is zal er minder snel aan beginnen met die prijzen en gaat zonder verslaving ook echt niet zomaar naar het buitenland rijden ervoor. Dus zelfs zonder harmonisatie van beleid in de EU is het waarschijnlijk al effectief in het ontmoedigen van nieuwe rokers, waardoor het aantal in de toekomst vanzelf daalt.
  donderdag 9 juni 2016 @ 13:46:34 #12
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_162864831
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:20 schreef Atak het volgende:

[..]

Mijn comment stelen. :')

Lekker creatief.
Als je me niet quote sta je gewoon netjes in mijn ignore lijstje hoor makker.
pi_162864845
Gooi de prijzen van fastfood ook maar met 500% omhoog, en drank, en auto's...

Nee, nog beter, schaf letterlijk alles af op gezond eten en sportfaciliteiten na. Oh, en iedereen moet verplicht een pak van schuimrubber dragen en mag geen contact hebben met andere mensen om de kans op emotionele schade te vermijden.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_162864879
Voor de gelijkheid in Nederland is ontmoediging van roken ook goed. Laagopgeleiden leven gemiddeld circa 6-8 jaar korter dan hoogopgeleiden, voor een groot deel doordat laagopgeleiden minder goed voor zichzelf kunnen zorgen. Laagopgeleiden willen heus niet zoveel korter leven, maar kunnen de consequenties van hun keuzes die daartoe leiden gewoon minder goed overzien. Je helpt hen dan door hen via ontmoedigingsbeleid te stimuleren om dezelfde gezondheidskeuzes te maken als hoogopgeleiden.
  donderdag 9 juni 2016 @ 13:49:37 #15
440653 BarryOSeven
pi_162864911
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:46 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

Nee, nog beter, schaf letterlijk alles af op gezond eten en sportfaciliteiten na. Oh, en iedereen moet verplicht een pak van schuimrubber dragen en mag geen contact hebben met andere mensen om de kans op emotionele schade te vermijden.
Maak er dan meteen een ondoorzichtige bol van met een beeldscherm waarop een aantal voorgeselecteerde berichten kunnen worden afgebeeld: "1 brood alstublieft" etc.

Elk contact wat je zou kunnen identificeren als wellicht hollander of migrant kan zo worden vermeden en alleen zo kunnen we racisme uitbannen.
pi_162864937
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:41 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik zit er iets anders in. Wanneer volwassenen dat hebben besloten bij hun volle - soort van - verstand dat lekker zo laten. Maar je moet wel alles op alles zetten om te voorkomen dat de jeugd van nu dezelfde kant op gaat. Niemand wenst toch dat z'n kinderen later elke dag gaan roken? En helaas is het niet echt mogelijk om dit onderscheid te maken in je beleid dus focus je automatisch op beide groepen, maar daar moeten de oudere verslaafden maar niet te veel over zeuren want de jeugd is veel belangrijker dan zij die al verloren zijn in hun verslaving. De jeugd is de toekomst.
Hebben we de jeugd niet al voldoende beschermd door hen te verbieden om te roken (tot je 18e mag je immers geen sigaretten kopen)?
pi_162864953
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:36 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik begrijp niet wat je bedoelt?
Ik bedoel dat door te verwachten dat niet-rokers het roken op terrassen gedogen (doordat ze niet klagen) je eigenlijk je gewoonte als rokende minderheid aan de niet-rokende meerderheid aan het opleggen bent.

Dit is niet om op alle slakken zout te leggen, maar ik vind het een vreemde gedachtengang. Dat je als roker meer recht zou hebben om een ongezonde gewoonte te bezigen en dan tegen mensen die daar geen behoefte aan hebben zeggen dat zij dat stukje openbare ruimte maar even niet moeten gebruiken als het ze dwars zit.
pi_162864999
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:50 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Hebben we de jeugd niet al voldoende beschermd door hen te verbieden om te roken (tot je 18e mag je immers geen sigaretten kopen)?
Nee.
  donderdag 9 juni 2016 @ 13:55:16 #19
440653 BarryOSeven
pi_162865034
Hoezo denkt er ook maar iemand dat dit met bescherming te maken heeft :') Als dat zo was zou het wel verboden worden.

Goedkoop spekken van de staatskas en schandalig dat ze naar de 23 euro willen.

Mensen die bijvoorbeeld psychisch zwakker zijn pak je op deze manier. Iedereen die z'n toekomst zich lief is stopt wel bij dat soort bedragen.
  donderdag 9 juni 2016 @ 13:56:49 #20
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162865063
Prima idee. Stoppen is niet zo moeilijk, heb ik zelf ook gedaan meer dan een jaar geleden.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_162865067
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:55 schreef BarryOSeven het volgende:
Hoezo denkt er ook maar iemand dat dit met bescherming te maken heeft :') Als dat zo was zou het wel verboden worden.

Goedkoop spekken van de staatskas en schandalig dat ze naar de 23 euro willen.

Mensen die bijvoorbeeld psychisch zwakker zijn pak je op deze manier. Iedereen die z'n toekomst zich lief is stopt wel bij dat soort bedragen.
Iedereen wiens toekomst zich echt lief is zou er al mee stoppen wanneer het gratis was. :P
  donderdag 9 juni 2016 @ 13:57:11 #22
440653 BarryOSeven
pi_162865072
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:56 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Iedereen wiens toekomst zich echt lief is zou er al mee stoppen wanneer het gratis was. :P
Daar heb je een punt :P
pi_162865085
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:51 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik bedoel dat door te verwachten dat niet-rokers het roken op terrassen gedogen (doordat ze niet klagen) je eigenlijk je gewoonte als rokende minderheid aan de niet-rokende meerderheid aan het opleggen bent.
Tsja. Eenzelfde uitspraak zou je kunnen doen over mensen met baby's in restaurants of terrassen. Dat is ook niet altijd even fijn maar persoonlijk voel ik dan niet behoefte om meteen de wetgeving te veranderen.
quote:
Dit is niet om op alle slakken zout te leggen, maar ik vind het een vreemde gedachtengang. Dat je als roker meer recht zou hebben om een ongezonde gewoonte te bezigen en dan tegen mensen die daar geen behoefte aan hebben zeggen dat zij dat stukje openbare ruimte maar even niet moeten gebruiken als het ze dwars zit.
Sowieso ben ik van mening dat deze kwestie geheel door de eigenaar van de zaak beslist moet worden. Mijn argument is dan ook voornamelijk bedoelt om dat aspect aan te stippen, niet zozeer de mogelijke ethische bezwaren over het wel of niet roken in "openbare" ruimtes.
Conscience do cost.
pi_162865099
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:46 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

Roken schaadt ook mensen om je heen, in tegenstelling tot eten. Bovendien is het gewoon vies.

Ik ben overigens meer voor een algeheel verbod op roken in openbare plekken. Als die sjektoeten zo nodig willen paffen doen ze dat maar lekker thuis. Er zit ook voorbeeldgedrag aan vast voor kinderen.
pi_162865127
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:58 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Roken schaadt ook mensen om je heen, in tegenstelling tot eten. Bovendien is het gewoon vies.

Ik ben overigens meer voor een algeheel verbod op roken in openbare plekken. Als die sjektoeten zo nodig willen paffen doen ze dat maar lekker thuis. Er zit ook voorbeeldgedrag aan vast voor kinderen.
Een een gevangenisstraf van minimaal 20 jaar voor de mensen die altijd staan te roken in de hoofdingang van een ziekenhuis.
  donderdag 9 juni 2016 @ 14:01:56 #26
440653 BarryOSeven
pi_162865164
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:58 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Dikke mensen vind ik viezer dan een roker eerlijk gezegd.
pi_162865174
Kolere wat een bedrag. Als men echt om de gezondheid van de bevolking geeft dan verhoog het naar 10.000 euro. Gegarandeerd dat niemand meer KAN roken

Dit is gewoon smerig
pi_162865177
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:01 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dikke rokers dan. :'(
pi_162865206
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:00 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Een een gevangenisstraf van minimaal 20 jaar voor de mensen die altijd staan te roken in de hoofdingang van een ziekenhuis.
Dat zou sowieso verboden moeten worden.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:01 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ik vind het beide vies, maar dat is weer een andere discussie.
Gezond eten is veel te duur op dit moment. Hier zou de overheid mijns inziens ook zeker een rol in moeten spelen. Je moet de burger dmv prijzen stimuleren danwel ontmoedigen.
  donderdag 9 juni 2016 @ 14:05:19 #30
440653 BarryOSeven
pi_162865232
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:02 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dikke rokers dan. :'(
Ja dikke rokende mensen bij 35 graden Celsius in een afgesloten cabine in de trein waar patat en sigaretten afgewisseld worden naast de doordringende zweetlucht.

Gelukkig ga ik al 10 jaar niet meer met het OV maar dat is wat me bij is gebleven.
pi_162865264
Echt hoor, mensen die last hebben van rokers die buiten roken.
Wat een flopshow ben je dan.
Ja ik weet het, lekker bevooroordeeld. :6

Dan krijg je later wat we vroeger hadden.
Alleen de welvarenden zullen nog pakjes sigaretten kopen.
De rest gaat ze zelf maken, zwart kopen of uit het buitenland halen.

Ik vraag me af wat voor auto's deze slimmeriken rijden, die dit geweldige idee hebben bedacht.
pi_162865311
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:24 schreef Mani89 het volgende:
Alles is geoorloofd om roken te ontmoedigen en rokers te dwarsbomen.
Alle rokers neerschieten, dat ontmoedigt.
pi_162865329
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:09 schreef grimselman het volgende:

[..]

Alle rokers neerschieten, dat ontmoedigt.
I would like to see you try :P
  donderdag 9 juni 2016 @ 14:13:40 #34
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_162865377
quote:
3s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:07 schreef anonymoussie het volgende:
Echt hoor, mensen die last hebben van rokers die buiten roken.
Wat een flopshow ben je dan.
Ja ik weet het, lekker bevooroordeeld. :6
Of je nou binnen of buiten staat, een dikke wolk rook in je bakkes is nooit lekker. Als ik zelf rook op een terrasje kijk ik ook altijd ff om me heen waar de rook heengaat.

Een beetje rekening houden met elkaar is niet zo gek toch.

Ik sta er wat duaal in, op zich geen probleem om het duur te maken. Maar krijg je dan inderdaad niet veel meer illegale import, zelfgroei, zwarthandel, diefstal, etc.

Coke kost ook wat en dat wordt ook nog vrolijk gedaan :P
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_162865434
quote:
12s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:13 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Of je nou binnen of buiten staat, een dikke wolk rook in je bakkes is nooit lekker. Als ik zelf rook op een terrasje kijk ik ook altijd ff om me heen waar de rook heengaat.

Een beetje rekening houden met elkaar is niet zo gek toch.

Ik sta er wat duaal in, op zich geen probleem om het duur te maken. Maar krijg je dan inderdaad niet veel meer illegale import, zelfgroei, zwarthandel, diefstal, etc.

Coke kost ook wat en dat wordt ook nog vrolijk gedaan :P
Wie blaast er nou bewust rook uit recht in iemands gezicht?
Hoe vaak zou dat buiten voorkomen?

Tenzij je ruzie zoekt of zo.
  donderdag 9 juni 2016 @ 14:18:22 #36
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_162865475
quote:
15s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:16 schreef anonymoussie het volgende:
Wie blaast er nou bewust rook uit recht in iemands gezicht?
Hoe vaak zou dat buiten voorkomen?

Tenzij je ruzie zoekt of zo.
Je hebt daar niet altijd een stuur op natuurlijk, dat is het vervelende van rook. En je zou je verbazen (tenminste dat doe ik en misschien is het dom :') ) hoeveel mensen er absoluut geen oog hebben voor hun omgeving.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_162865489
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:25 schreef ems. het volgende:

[..]

Vind ik wel.

[..]

Dat is inderdaad een vrij simpele mening.

[..]

Mooi toch? Dan hoeven we dus niet dergelijke betuttelende maatregelen te nemen gezien het 'probleem' zichzelf oplost.

[..]

Best vreemd dat mensen zoals jij je verslaving blijven verdedigen.
Verslaaft zijn aan iets waardoor je gaat stinken, lichamelijk er op achteruit gaat en anderen lastig valt met je stank is al ernstig genoeg.
Maar het blijven verdedigen als iets wat eigenlijk overal mogelijk zou moeten zijn omdat er anders teveel 'betuttelt' wordt is natuurlijk nog ernstiger.

Ik hoop dat je ooit gaat inzien hoe smerig je verslaving is en dat mensen last van je hebben.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_162865507
Sowieso slaat het nergens op om sigaretten te roken. Dan ben je serieus gewoon echt stom, sorry.

Een grote sigaar rook ik soms omdat het verschrikkelijk lekker is. Een joint smaakt vies, maar rook ik incidenteel omdat de effecten ervan leuk zijn. Maar sigaretten zijn gewoon vieze meuk en je hebt er ook niks aan. Het heeft je niets te bieden. Geen enkele reden om het te roken, behalve dan aan je gekke verslaving voldoen.

Sowieso kan ik geen respect opbrengen voor verslaafde mensen. Wees een vent en heb jezelf een klein beetje onder controle zeg.
pi_162865537
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:18 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je hebt daar niet altijd een stuur op natuurlijk, dat is het vervelende van rook. En je zou je verbazen (tenminste dat doe ik en misschien is het dom :') ) hoeveel mensen er absoluut geen oog hebben voor hun omgeving.
Ieder normaal mens probeert rekening te houden met een ander lijkt me. Ik ken weinig rokers die dat niet doen.
pi_162865560
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:19 schreef Kaas- het volgende:

Sowieso kan ik geen respect opbrengen voor verslaafde mensen. Wees een vent en heb jezelf een klein beetje onder controle zeg.
Dus alcoholisten en gokverslaafden zijn eigenlijk maar treurige hoopjes mens en zouden meer als jij moeten zijn?

Verslaving is heel ernstig en ook niet zomaar even op te lossen door te denken "Ah joh, doe ik het toch lekker niet meer. Kaas- kan het ook dus moet ik dat varkentje ook wel even wassen!".

Als het zo makkelijk was, zouden er geen verslaafden bestaan.
pi_162865589
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dus alcoholisten en gokverslaafden zijn eigenlijk maar treurige hoopjes mens en zouden meer als jij moeten zijn?
Natuurlijk. Waarom zou je daar in hemelsnaam anders over denken?
pi_162865593
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:19 schreef Kaas- het volgende:
Sowieso slaat het nergens op om sigaretten te roken. Dan ben je serieus gewoon echt stom, sorry.

Een grote sigaar rook ik soms omdat het verschrikkelijk lekker is. Een joint smaakt vies, maar rook ik incidenteel omdat de effecten ervan leuk zijn. Maar sigaretten zijn gewoon vieze meuk en je hebt er ook niks aan. Het heeft je niets te bieden. Geen enkele reden om het te roken, behalve dan aan je gekke verslaving voldoen.

Kwestie van smaak.
pi_162865596
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:53 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Nee.
Hoezo niet? Is puur het idee dat er ergens in het land een volwassene rookt volgens jou al een dermate grote trigger voor een jongere dat het acceptabel wordt om het te verbieden?
pi_162865610
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:22 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Natuurlijk. Waarom zou je daar in hemelsnaam anders over denken?
Ja, ik bedacht me later ook dat dat natuurlijk een domme opmerking van mij was.
pi_162865622
quote:
3s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:23 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Kwestie van smaak.
Ja maar zijn smaak is superieur natuurlijk, daarom moeten we wettelijk vastleggen dat iedereen zich daar naar gaat vormen.
pi_162865646
quote:
6s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:23 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ja, ik bedacht me later ook dat dat natuurlijk een domme opmerking van mij was.
:P
pi_162865667
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:18 schreef Wootism het volgende:

[..]

Best vreemd dat mensen zoals jij je verslaving blijven verdedigen.
quote:
Ik hoop dat je ooit gaat inzien hoe smerig je verslaving is en dat mensen last van je hebben.
Ik heb die verslaving niet meer. Het enige dat ik nog rook is een jointje aan het einde van een maand hard werken ;) En dat doe ik dan ook lekker thuis.
quote:
Verslaaft zijn aan iets waardoor je gaat stinken, lichamelijk er op achteruit gaat en anderen lastig valt met je stank is al ernstig genoeg.
Maar het blijven verdedigen als iets wat eigenlijk overal mogelijk zou moeten zijn omdat er anders teveel 'betuttelt' wordt is natuurlijk nog ernstiger.
Ik stel helemaal niet dat het overal mogelijk zou moeten zijn. Ik stel dat de eigenaar van een cafe of restaurant zoiets zelf moet kunnen beslissen. En ja, als er dan van bovenaf wordt opgelegd dat zij dat niet meer mogen vind ik dat betutteling.
Conscience do cost.
pi_162865688
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:24 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ja maar zijn smaak is superieur natuurlijk, daarom moeten we wettelijk vastleggen dat iedereen zich daar naar gaat vormen.
Dat is niet omdat sigaretten roken van een inferieure smaak getuigt - dat is slechts een bijkomstigheid - maar om andere redenen die ik in deze twee topics al genoemd heb.
pi_162865719
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:26 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat is niet omdat sigaretten roken van een inferieure smaak getuigt - dat is slechts een bijkomstigheid - maar om andere redenen die ik in deze twee topics al genoemd heb.
En die redenen zijn ook allemaal van toepassing op sigaren, maar dat vormt volgens jou geen enkel probleem?
pi_162865778
Gewoon hele goedkope accijnsloze sigaretten fabriceren, maar dan met asbest in de filter. Probleem voor de boze roker ook direct opgelost.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2016 14:30:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')