Dan heb je ze hoogst waarschijnlijk ook niet nodig, zijn technieken die op het circuit gebruikt worden en die je op de openbare weg vrijwel geen voordeel opleveren. Het zal je in het normale verkeer toch redelijk een worst moeten zijn of je normaal schakelt of een paar milliseconden sneller schakelt door die technieken te gebruiken.quote:Op donderdag 21 juli 2016 07:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik weet niet eens wat die termen betekenen.
ANWB. De regels veranderen niet elk jaarquote:Op zaterdag 23 juli 2016 15:11 schreef Xaryna het volgende:
Welk theorieboek raden jullie aan? Mijn rijschool biedt alleen een online pakket wat ik te duur vind. Heb liever een papieren boek.
Wat ik op Bol zie staan is ook voornamelijk oude boeken, niet van 2016...
Ik weet niet wanneer ze wel veranderen, daarom vraag ik hetquote:Op zaterdag 23 juli 2016 15:13 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ANWB. De regels veranderen niet elk jaar
Ik heb de 2014 versie van dat ANWB boek+cd met oefenexamens wel te koop voor je, heeft zowel Catch als ik door het examen geloodstquote:Op zaterdag 23 juli 2016 15:29 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ik weet niet wanneer ze wel veranderen, daarom vraag ik hetIk bedoel, is een boek uit 2012/2013 nog up to date?
Maar goed, ANWB dus. Dank je.
Dank je wel, maar nee. Ik ben een boek-o-fiel en wil ze nieuw hebben.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:06 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Ik heb de 2014 versie van dat ANWB boek+cd met oefenexamens wel te koop voor je, heeft zowel Catch als ik door het examen geloodstLaat maar weten als je interesse hebt.
Lokquotequote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:12 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Dank je wel, maar nee. Ik ben een boek-o-fiel en wil ze nieuw hebben.
Hmm? Ik had je post gezien, alleen ik wilde voor ANWB gaan. Maar die is niet meer leverbaar... Vekabest gaat het waarschijnlijk worden, ja.quote:
O, m'n bericht was niet helder. Je mag hem zo overnemenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 08:58 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Hmm? Ik had je post gezien, alleen ik wilde voor ANWB gaan. Maar die is niet meer leverbaar... Vekabest gaat het waarschijnlijk worden, ja.
Je hebt DM.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 10:05 schreef Mathijz het volgende:
[..]
O, m'n bericht was niet helder. Je mag hem zo overnemen
van harte! Al wat op het oog?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:45 schreef Daywalk3r het volgende:
Net een nagenoeg perfecte rit gereden!![]()
En dus geslaagd!!
M'n instructeur moest zo lachen omdat hij vrijdag zei van morgen moet het beter, en zaterdag progressie zag en dus zei dat als ik het vandaag nog beter zou doen het goed zou komen.. en ik reed echt goed! Niet altijd even vlot, maar juist daardoor wel heel veilig en goed geanticipeerd.
Mijn mede-lesser die het uur voor mij was (wat een spanning had ik) had zichzelf een beetje voorbij gereden qua vlotheid, waardoor hij geen fout-marge meer had en dus wat fouten had gemaakt.
Morgen naar het gemeentehuis!
Niet echt. Bij m'n vaste autogarage (achter-oom en m'n broer werkt er) staat een diversion 600. Die wil ik sowieso even meenemen voor een testrit. Maar ik heb gelezen dat een bandit of een fazer ofzo al een stukje meer fun-factor heeft. Maar kom maar met tips mensen, altijd leuk om uit te zoeken.quote:
Diversion is wel echt een goede en betrouwbare fiets om het op te leren. Die kopen en leren rijden is echt geen slecht plan hoor.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 22:24 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Niet echt. Bij m'n vaste autogarage (achter-oom en m'n broer werkt er) staat een diversion 600. Die wil ik sowieso even meenemen voor een testrit. Maar ik heb gelezen dat een bandit of een fazer ofzo al een stukje meer fun-factor heeft. Maar kom maar met tips mensen, altijd leuk om uit te zoeken.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:45 schreef Daywalk3r het volgende:
Net een nagenoeg perfecte rit gereden!![]()
En dus geslaagd!!
M'n instructeur moest zo lachen omdat hij vrijdag zei van morgen moet het beter, en zaterdag progressie zag en dus zei dat als ik het vandaag nog beter zou doen het goed zou komen.. en ik reed echt goed! Niet altijd even vlot, maar juist daardoor wel heel veilig en goed geanticipeerd.
Mijn mede-lesser die het uur voor mij was (wat een spanning had ik) had zichzelf een beetje voorbij gereden qua vlotheid, waardoor hij geen fout-marge meer had en dus wat fouten had gemaakt.
Morgen naar het gemeentehuis!
Heb zowel voor auto- en motortheorie een boek van Vekabest gebruikt en vond het prettig opgestelde boeken. Mijn auto instructeur raadde het mij destijds ook aan. Of andere boeken echt zoveel minder zijn weet ik niet, maar denk dat je hier prima mee uit de voeten kuntquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 22:44 schreef Xaryna het volgende:
Mocht het iemand nog interesseren, Vekabest boek gekocht. Instructeur raadde ANWB boek om wat voor reden dan ook af.
Ja nu heb je even geproefd aan het echte werkquote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:30 schreef nattermann het volgende:
Vandaag eerste les op de weg gehad. Wat leukEindelijk beetje gassen ipv op het besloten terrein.
Haha, schattigquote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:04 schreef Verbodsbord het volgende:
Gister eerste les gehad! Mocht meteen de weg op, twee uur lang door de polders/duinen gereden, wat 60 wegen en alles.
Wat vet zegRij op een ktm duke 390, ding trekt flink door
Spannond. Wat denk je zelf van het examen?quote:Op maandag 22 augustus 2016 00:20 schreef nattermann het volgende:
Inmiddels 3x2 uur les op de weg gehad. Gaat goed. Morgenmiddag weer 2 uurtjes rijden en dan bijna examen.
Ktm 390, dat is de motor die ik heb gekocht!quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:04 schreef Verbodsbord het volgende:
Gister eerste les gehad! Mocht meteen de weg op, twee uur lang door de polders/duinen gereden, wat 60 wegen en alles.
Wat vet zegRij op een ktm duke 390, ding trekt flink door
Kan je echt de leervideo's/boek the twist of te wrist aanraden. Heb er zelf al veel aan gehad en dat als iemand die zelfs nog nooit op een schakelbrommer heeft gereden.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 17:30 schreef Pixels. het volgende:
Hallo!
Ik ben net gestart en zit in mn tweede les, ik zit veel met de techniek en gaat vaak fout, heb heel lang crossmotor gereden waardoor ik redelijk in race/stationaire stand zit, iemand die hier iets op weet?. Ik doe de VB oefeningen meestal fout, rij voor A1 als dat uitmaakt.
Ik kan dit niet vaak genoeg herhalen inderdaad.quote:Op maandag 22 augustus 2016 18:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Kan je echt de leervideo's/boek the twist of te wrist aanraden. Heb er zelf al veel aan gehad en dat als iemand die zelfs nog nooit op een schakelbrommer heeft gereden.
Voor iemand die een beetje weet hoe rijden op een motor werkt is het zelfs nog beter.
Laat maar komen, voor mijn gevoel en de feedback die ik krijg van mijn rij-instructrice ben ik er klaar voor.quote:Op maandag 22 augustus 2016 17:58 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Spannond. Wat denk je zelf van het examen?
Idd zelfs ( en ms vooral de zg) ervaren rijders kunnen daar een hoop uit leren.quote:Op maandag 22 augustus 2016 18:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Kan je echt de leervideo's/boek the twist of te wrist aanraden. Heb er zelf al veel aan gehad en dat als iemand die zelfs nog nooit op een schakelbrommer heeft gereden.
Voor iemand die een beetje weet hoe rijden op een motor werkt is het zelfs nog beter.
Die diversion was niet wat, daarna op 3 fazers gereden waarvan er 1 op 3 cilinders liep, 1 lang stil had gestaan en best last van rijwind had heb ik ook naar een ZZR600 gekeken en die ook gekocht. Minder rechtop, en minder vergevensgezind maar dat komt wel goed!quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 22:25 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Diversion is wel echt een goede en betrouwbare fiets om het op te leren. Die kopen en leren rijden is echt geen slecht plan hoor.
Ook een leuke fiets. Het ligt ook maar aan je instelling en zelfbeheersing. Ik ben begonnen (en rij nog steeds) op een gsxr600 van 1997.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 22:38 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Die diversion was niet wat, daarna op 3 fazers gereden waarvan er 1 op 3 cilinders liep, 1 lang stil had gestaan en best last van rijwind had heb ik ook naar een ZZR600 gekeken en die ook gekocht. Minder rechtop, en minder vergevensgezind maar dat komt wel goed!
Idd. Ik heb o.a. een Div600 en die fiets uit 1993 kan je snel van je RB ontdoen en wil met wind mee al neuzend op het stuur soms FF 200 aantikken. Naast wendbaar een prima (relatief lichte) fiets die je - ook qua kosten - niet snel zal verrassen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 22:25 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Diversion is wel echt een goede en betrouwbare fiets om het op te leren. Die kopen en leren rijden is echt geen slecht plan hoor.
Leuk om te horen dat het zo goed gaatquote:Op maandag 22 augustus 2016 23:53 schreef nattermann het volgende:
Twee uurtjes vandaag gingen overigens ook weer prima. Voel me steeds lekkerder op de motor, bochten aansnijden/inkantelen is heerlijkKan niet wachten totdat ik dat nieuwe stukje plastic mag aanvragen
Mwah, ben nog niet concreet op zoek. Moet toch eerst kijken wat bij mij past qua model, neig zelf naar de naked/enduro, en dan in de richting van een suzuki v-strom of dergelijks.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 23:58 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Leuk om te horen dat het zo goed gaatAl gekeken naar een motor?
mijn vader heeft nog wel een V-stroom 1000 met Takkoni uitlaten waar ie vanaf wilquote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:19 schreef nattermann het volgende:
[..]
Mwah, ben nog niet concreet op zoek. Moet toch eerst kijken wat bij mij past qua model, neig zelf naar de naked/enduro, en dan in de richting van een suzuki v-strom of dergelijks.
Ach. Ik kreeg mijn Bmw niet op de bok en ik ben best een grote vent.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 22:37 schreef Daywalk3r het volgende:
Goh ik ben wel dom.. Heb de fiets vandaag opgehaald en hij kon net in het bijschuurtje staan op de standaard. Maar bedenk me ineens dat die natuurlijk ook een middenbok heeft.
en heb je al de zenuwen?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 01:14 schreef nattermann het volgende:
Morgenochtend nog 2 uur, maandag nog 2 uur en dinsdag is D-day
Gewoon je tijd nemenquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:49 schreef Xaryna het volgende:
Mijn lessen gaan langzaamaan beter. Ik begin er nu ook lol in te hebben en me iets zekerder te voelen waardoor ik meer kan ontspannen.
Gefeliciteerdquote:
quote:
Bedanktquote:
Ik dacht dat je net 4 lessen ofzo hadquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 16:28 schreef nattermann het volgende:
[..]
[..]
BedanktBen begin juni begonnen met lessen, dus al met al +/- 3 maanden (avb+avd+theorie).
Op de weg heb ik 9 lessen gehad, 3 weken geleden mee begonnen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:42 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ik dacht dat je net 4 lessen ofzo hadLaatst zei je eerste les toch?
Dat verklaart, dacht dat eerste les op de motor überhaupt was. Alsnog snel gedaanquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:45 schreef nattermann het volgende:
[..]
Op de weg heb ik 9 lessen gehad, 3 weken geleden mee begonnen.
Dat is lekker. Hopelijk slaag je meteen. Met een beetje mazzel kun je dan dit jaar nog lekker rondrijden!quote:Op maandag 12 september 2016 13:58 schreef Verbodsbord het volgende:
Werd vandaag gebeld, omdat de avb lessen erg goed gaan mag ik 21 september voor het examen
Is er niet.quote:Op dinsdag 20 september 2016 21:12 schreef Hamzoef het volgende:
Waarschijnlijk al vaker gevraagd, maar ik heb niet het hele topic doorgenomen.
Is er naar jullie mening een correlatie tussen hoe lang je het over je autorijbewijs gedaan hebt, en hoelang over je motorrijbewijs?
Na hoeveel keren zijn jullie geslaagd voor rijbewijs B, en na hoeveel keren voor A?
Ik overig voorzichtig of ik misschien mijn motorrijbewijs wil halen, maar ik heb bijzonder lang gedaan over mijn autorijbewijs, en daarom ben ik bang dat ik ook lang over mijn motorrijbewijs doe.![]()
Ik heb rijschool gebeld vandaag, die meldde hetzelfde.quote:
Dan ga je naar een ander. Is het lang geleden en heb je veel gereden in de tussentijd? Op de motor heb je meer verkeersinzicht nodig dan in de auto.quote:Op dinsdag 20 september 2016 21:15 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik heb rijschool gebeld vandaag, die meldde hetzelfde.
Ik vertrouw hun oordeel echter niet zo. Zij hebben natuurlijk alle belang bij mij als klant, als ik weer 100 lessen nodig heb.
Ja, ik heb al dik meer dan 10 jaar mijn rijbewijs, veel kilometers gemaakt, nooit schade gereden. Maar ik heb wel veel lessen nodig gehad, en ook vaak gezakt.quote:Op dinsdag 20 september 2016 21:29 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dan ga je naar een ander. Is het lang geleden en heb je veel gereden in de tussentijd? Op de motor heb je meer verkeersinzicht nodig dan in de auto.
Er is geen verband, zoals Catch meldt helpt verkeersinzicht/ ervaring zeker.quote:Op dinsdag 20 september 2016 21:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, ik heb al dik meer dan 10 jaar mijn rijbewijs, veel kilometers gemaakt, nooit schade gereden. Maar ik heb wel veel lessen nodig gehad, en ook vaak gezakt.
Sowieso ben ik geen held in het besturen van dingen.
Neem een proefles en kijk hoe het gaat. Niemand kan je vertellen of je het kan en hoe lang het duurt.quote:Op dinsdag 20 september 2016 21:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, ik heb al dik meer dan 10 jaar mijn rijbewijs, veel kilometers gemaakt, nooit schade gereden. Maar ik heb wel veel lessen nodig gehad, en ook vaak gezakt.
Sowieso ben ik geen held in het besturen van dingen.
Nee, volgens mij geen correlatie.quote:Op dinsdag 20 september 2016 21:12 schreef Hamzoef het volgende:
Waarschijnlijk al vaker gevraagd, maar ik heb niet het hele topic doorgenomen.
Is er naar jullie mening een correlatie tussen hoe lang je het over je autorijbewijs gedaan hebt, en hoelang over je motorrijbewijs?
Na hoeveel keren zijn jullie geslaagd voor rijbewijs B, en na hoeveel keren voor A?
Ik overig voorzichtig of ik misschien mijn motorrijbewijs wil halen, maar ik heb bijzonder lang gedaan over mijn autorijbewijs, en daarom ben ik bang dat ik ook lang over mijn motorrijbewijs doe.![]()
Ik ben bijna 2 meter en weeg 100kg, maar als mijn motor van 180kg valt, hou ik hem ook niet hoorquote:Op woensdag 21 september 2016 12:33 schreef erodome het volgende:
Toen over op de "grote mensen motor" en vooral even over het mentale heen komen dat ik die motor niet kan houden als hij omvalt (ding weegt over de 200 kilo). Vooral dat dat niet zo snel gebeurd dus, dat moest ik gewoon ervaren.
Maar jij hebt wel benen die lang genoeg zijn om je motor op te kunnen vangen voor die een te grote hoek maakt waardoor dat vallen niet meer te vermijden is. Ik ben 1,90m en weeg 116 kg maar mijn vorige BMW K100RS met een 265 kg "nat" gewicht had ik toch echt wel onder controle. Het is meer het idee dat de motor zo zwaar is dat je hem niet zou kunnen houden, maar een gezond been kan een verbazingwekkende kracht leveren.quote:Op woensdag 21 september 2016 12:40 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik ben bijna 2 meter en weeg 100kg, maar als mijn motor van 180kg valt, hou ik hem ook niet hoor
Dat schakelen enzo, dat kan je heel snel onder de knie hebben. Maar je moet vooral gewoon lekker op je eigen tempo gaan
Ja bij normaal gebruik gaat het prima. Maar als je hem niet helemaal lekker pakt, wordt het al gauw zwaar natuurlijk. Ik pakte hem bijvoorbeeld uit de paddockstand en hij ging toen al bijna (tegenwoordig zet ik eerst de standaard uit als ik hem uit de stand haal). Het is handelbaar gewicht, maar als je moet het wel 'handig' aanpakkenquote:Op woensdag 21 september 2016 12:55 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Maar jij hebt wel benen die lang genoeg zijn om je motor op te kunnen vangen voor die een te grote hoek maakt waardoor dat vallen niet meer te vermijden is. Ik ben 1,90m en weeg 116 kg maar mijn vorige BMW K100RS met een 265 kg "nat" gewicht had ik toch echt wel onder controle. Het is meer het idee dat de motor zo zwaar is dat je hem niet zou kunnen houden, maar een gezond been kan een verbazingwekkende kracht leveren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |