Heeft die motor een versnelling achteruit, of lees ik het gewoon verkeerd?quote:Op donderdag 7 juli 2016 17:17 schreef Daywalk3r het volgende:
...
Ik mocht beginnen met de motor even naar achter te rijden, om hem daarna in het vak te zetten. (eitje) 1
...
Ja het was een honda goldwingquote:Op maandag 11 juli 2016 13:19 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Heeft die motor een versnelling achteruit, of lees ik het gewoon verkeerd?
Nee. Officieel niet. Maar volgens mij wordt het wel gedoogd.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 20:40 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Is het toegestaan voertuigen die gestopt zijn in verband met een verkeerslicht in te halen danwel passeren?
Bijvoorbeeld in het geval van twee stroken voor 'rechtdoor'; mag je hier tussen de twee rijstroken andere voertuigen passeren?
Als je even de maximum snelheid overschrijdt kunnen ze dat toch niet metenquote:Op zaterdag 16 juli 2016 21:25 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Mooi om te horen dat het gedoogd wordt.
Zijn de meeste agenten dan ook begripvol als je 'even' de maximumsnelheid overschrijdt om een potentieel gevaar te vermijden?
Genoeg examinators die je af zouden kunnen straffen als je dat niet doet, heb ik begrepen
Uiteraard, idioten heb je overal en als ze bij je in de buurt kunnen komen zullen ze altijd plakken. De oplossing daarvoor is in je rechterhandquote:Op zaterdag 16 juli 2016 22:08 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Kan je overigens ook op de motor bumperklevers verwachten op de snelweg of halen mensen dat wel uit hun hoofd?
Oké. Maar op het examen is dat niet toegestaan.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 21:04 schreef Tunafish het volgende:
Ik heb het een paar keer moeten doen van mijn instructeur. Dan zei hij gewoon in mijn oortje dat ik maar vooraan moest zien te komen.
Moet ik dan denken aan bijvoorbeeld een extra opdracht om te keren in een straat (halve draai), of is het daadwerkelijk eerst een afzonderlijk gedeelte AVB en vervolgens het AVD gedeelte?quote:Een doorstromer (dus iemand met 2 jaar A1 die A2 wil halen of iemand met 2 jaar A2 die A wil halen) moet
1 combi-praktijkexamen doen, waarin zowel de voertuigbeheersing (AVB) als de verkeersdeelneming (AVD)
in één examen worden getoetst.
Nero22 denk ik.quote:Op zondag 17 juli 2016 18:46 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Heeft een van jullie ervaring met een 'combi-praktijkexamen'?
[..]
Moet ik dan denken aan bijvoorbeeld een extra opdracht om te keren in een straat (halve draai), of is het daadwerkelijk eerst een afzonderlijk gedeelte AVB en vervolgens het AVD gedeelte?
ik zou voor je rijlessen aanhouden wat het makkelijkste gaat, maak het niet onnodig moeilijk voor jezelfquote:Op woensdag 20 juli 2016 17:16 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Hoe zit het met de bediening van de hendels? Sommigen raden 'slechts' twee vingers aan, anderen weer vier.
Wanneer je twee vingers gebruikt voor de voorrem, gaat het 'rev matchen' bij het terugschakelen wat makkelijker heb ik begrepen.
Wat raden jullie aan, en waarom?
Laat dat lekker zitten man. Je hebt genoeg te leren. Dat gevoel komt vanzelfquote:Op woensdag 20 juli 2016 17:16 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Hoe zit het met de bediening van de hendels? Sommigen raden 'slechts' twee vingers aan, anderen weer vier.
Wanneer je twee vingers gebruikt voor de voorrem, gaat het 'rev matchen' bij het terugschakelen wat makkelijker heb ik begrepen.
Wat raden jullie aan, en waarom?
Op een evenwichtsvoertuig zou ik persoonlijk ongewenste gewichtsverschuivingen tot een minimum willen beperken. Wat dat betreft is revmatching geen overbodige handigheid, naar mijn bescheiden mening.quote:Op woensdag 20 juli 2016 23:40 schreef Catch22- het volgende:
Dat revmatchen doet niks met je veiligheid. En seinen ook niet.
Kerel, relax. Je rijdt op een fiets met een motortje. Het is geen Rocket science. Gewoon luisteren naar wat je instructeur zegt en genieten
Een klassiek schoolvoorbeeld van wat je niet moet doen ja. Zo creëer je onnodige hellingshoek, waardoor je minder contactoppervlak hebt en dus minder grip.quote:Op donderdag 21 juli 2016 00:05 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Op een evenwichtsvoertuig zou ik persoonlijk ongewenste gewichtsverschuivingen tot een minimum willen beperken. Wat dat betreft is revmatching geen overbodige handigheid, naar mijn bescheiden mening.
Hoe meer ik (hopelijk) leer, des te meer ik geniet
Valt er wellicht wat te zeggen over de lichaamshouding van de volgende bestuurder?
[ afbeelding ]
Als je gewoon snel schakelt heb je daar echt geen problemen mee hoor. Als ik agressief rij dan schakel ik ook wel eens te vroeg terug met een blokkerende achterwiel tot gevolg. Dat overleef je ook wel.quote:Op donderdag 21 juli 2016 00:05 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Op een evenwichtsvoertuig zou ik persoonlijk ongewenste gewichtsverschuivingen tot een minimum willen beperken. Wat dat betreft is revmatching geen overbodige handigheid, naar mijn bescheiden mening.
Hoe meer ik (hopelijk) leer, des te meer ik geniet
Valt er wellicht wat te zeggen over de lichaamshouding van de volgende bestuurder?
[ afbeelding ]
Ik weet niet eens wat die termen betekenen.quote:Op donderdag 21 juli 2016 07:33 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Als je gewoon snel schakelt heb je daar echt geen problemen mee hoor. Als ik agressief rij dan schakel ik ook wel eens te vroeg terug met een blokkerende achterwiel tot gevolg. Dat overleef je ook wel.
Zorg dat je eerst de basis onder de knie hebt, dan kan je bezig gaan met blippen, revmatching etc
Het is ook moeilijkdoenerij (of dikdounerij op zijn Gronings).quote:Op donderdag 21 juli 2016 07:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik weet niet eens wat die termen betekenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |