SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/![]()
Geslaagden 2009
![]()
Reintji 12-03-2009 - Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009![]()
Geslaagden 2010
![]()
![]()
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010![]()
Geslaagden 2011
![]()
![]()
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - Vinniiee 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - MaximumRush 19-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011![]()
Geslaagden 2012
![]()
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Salatrut 26-4-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012 - Danger.Mouse 09-07-2012 - RainofDeath 01-08-2012 - Dimitri_ 23-08-2012 - lbeew 03-09-2012 - SilentHunterNL 04-09-2012 - Stoeltafel 07-09-2012 - hlmllp 27-09-2012 - DubbelZout 11-10-2012 - Vrieskist 19-11-2012 - einschtein 10-12-2012![]()
Geslaagden 2013
![]()
Juicyhil 14-01-2013 - picodealion 04-04-2013 - Tunafish 08-04-2013 - muhahaha 27-05-2013 - Tommzzz 12-06-2013 - Piles 08-07-2013 - KYC 01-08-2013 - Poem 26-09-2013 - Tijgerbroodje 20-12-2013![]()
Geslaagden 2014
![]()
Pinkdwarf 07-01-2014 - Erasmo 08-01-2014 - Scheringa 04-03-2014 - Cobratjuh 14-04-2014 - sanger 20-08-2014 - DonnieDarko1979 31-10-2014![]()
Geslaagden 2015
![]()
sylvesterrr 15-04-2015 - Metro2005 07-10-2014
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Ja zo deed ik het inderdaad ook de terugweg. Rijdt veel fijner!quote:Op woensdag 8 juni 2016 22:37 schreef Catch22- het volgende:
Je moet het gewoon erg snel doen zodat je niet teveel in toeren terug valt. En gelijk goed t gas er op. Ik schakel niet eens altijd met de koppeling helemaal in volgens mij
Dan schakel ik net zo snel. Alleen is je koppeling langer en duurt het schakelen iets langer.quote:Op woensdag 8 juni 2016 22:49 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ja zo deed ik het inderdaad ook de terugweg. Rijdt veel fijner!
Ik dacht dat het meer zoals in de auto moest, alhoewel het daar ook vrij vlot kan.
Gewoon in de 1 houden met koppeling in, tenzij je echt lang stilstaat. Dan kan je hem net zo goed uit zettenquote:Op woensdag 8 juni 2016 23:57 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Is het vanaf een veiligheidsoogpunt aan te raden bij stilstand de schakelpedaal ingetrapt en de koppelingshendel ingedrukt te houden, of geniet 'neutraal' de voorkeur?
Vooraan zou ik hem sowieso in de versnelling laten mocht er iemand achter je niet opletten zodat je weg kan, anders kan hij in neutraal, maar ik zou niet weten waarom.quote:Op woensdag 8 juni 2016 23:57 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Is het vanaf een veiligheidsoogpunt aan te raden bij stilstand de schakelpedaal ingetrapt en de koppelingshendel ingedrukt te houden, of geniet 'neutraal' de voorkeur?
als je hem niet verwacht, zeker wel. Als het heel hard waait en je rijdt door een tunnel/viaduct en je bent de wind even kwijt dan komt het wel aan als het weer terug komtquote:Op donderdag 9 juni 2016 17:22 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Goed bezig!
Gaat op een gegeven moment het kwartje vanzelf vallen bij de snelle slalom? Blijkbaar kan men met een lichte tik tegen het stuur de motor laten vallen/hellen en komt de motor daarna 'vanzelf' omhoog? Wellicht een vanzelfsprekend techniek voor de meesten.
Het voelt wel onnatuurlijk aan, in mijn korte ervaring.
Kan een gemiddelde windstoot op de snelweg je makkelijk een halve meter doen 'verschuiven'?
ik vond de snelle slalom een van de makkelijkste dingen bij lessen, zelfs makkelijker dan de stopproeven denk ik. Waar loop je precies mee vast?quote:Op donderdag 9 juni 2016 17:22 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Goed bezig!
Gaat op een gegeven moment het kwartje vanzelf vallen bij de snelle slalom? Blijkbaar kan men met een lichte tik tegen het stuur de motor laten vallen/hellen en komt de motor daarna 'vanzelf' omhoog? Wellicht een vanzelfsprekend techniek voor de meesten.
Het voelt wel onnatuurlijk aan, in mijn korte ervaring.
Kan een gemiddelde windstoot op de snelweg je makkelijk een halve meter doen 'verschuiven'?
Het zal wel vaag klinken, maar de instructeur vond het meer 'draaien' dan 'slalommen'.quote:Op donderdag 9 juni 2016 21:58 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
ik vond de snelle slalom een van de makkelijkste dingen bij lessen, zelfs makkelijker dan de stopproeven denk ik. Waar loop je precies mee vast?
Het is een gevoel. Op een gegeven moment voel je dat het goed zit.quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:04 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Het zal wel vaag klinken, maar de instructeur vond het meer 'draaien' dan 'slalommen'.
Wellicht zit ik nog wat te stug/stijf op de motor. Ik kan (durf?) nog niet echt afgeschuind die slalom maken. De arm die niet 'de tik/duw' gaf, oefende nog te veel druk uit op de stuur denk ik. Geen techniek? Sturen met de heup zegt me ook niets
Hoe harder je rijdt, hoe meer je motor rechtdoor wil en hoe lastiger het eigenlijk is om bochten te maken.quote:Op donderdag 9 juni 2016 17:22 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Goed bezig!
Gaat op een gegeven moment het kwartje vanzelf vallen bij de snelle slalom? Blijkbaar kan men met een lichte tik tegen het stuur de motor laten vallen/hellen en komt de motor daarna 'vanzelf' omhoog? Wellicht een vanzelfsprekend techniek voor de meesten.
Het voelt wel onnatuurlijk aan, in mijn korte ervaring.
Kan een gemiddelde windstoot op de snelweg je makkelijk een halve meter doen 'verschuiven'?
Uitwijken ook niet?quote:Op donderdag 9 juni 2016 23:21 schreef Catch22- het volgende:
Ik vond de snelle slalom de enige echte leuke oefening tbh.
Die was ook wel prima ja.quote:
Wat bij mij altijd wel qua oefenen goed was om te kijken hoe schuin je de motor kon krijgen is op het oefenterrein tussen oefeningen door kleine rondjes te maken in zijn 1.quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:04 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Het zal wel vaag klinken, maar de instructeur vond het meer 'draaien' dan 'slalommen'.
Wellicht zit ik nog wat te stug/stijf op de motor. Ik kan (durf?) nog niet echt afgeschuind die slalom maken. De arm die niet 'de tik/duw' gaf, oefende nog te veel druk uit op de stuur denk ik. Geen techniek? Sturen met de heup zegt me ook niets
Met die oefening kreeg ik inderdaad een goed idee van wat er onder andere mogelijk was met de motor, en dat was meer dan ik in de eerste instantie dacht; bedankt voor de tip!quote:Op zaterdag 11 juni 2016 00:20 schreef hupsakesie het volgende:
[..]
Wat bij mij altijd wel qua oefenen goed was om te kijken hoe schuin je de motor kon krijgen is op het oefenterrein tussen oefeningen door kleine rondjes te maken in zijn 1.
Gewoon zo klein mogelijke rondjes rijden terwijl je de motor afschuint. Hiermee kan je op lage snelheden de motor schuin houden en in rondjes van ± 3 meter doorsnee rijden, als je dit beide kanten op kan weet je goed genoeg wat je met de motor kan doen.
Zoals Lenny ook zegt beter met de lesmotor een keer `omvallen` dan later met je eigen motor.
Langzame slalom heb ik ook heel lang problemen mee gehad, even in een notendop hoe ik dat heb opgelost:quote:Op zaterdag 11 juni 2016 21:25 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Met die oefening kreeg ik inderdaad een goed idee van wat er onder andere mogelijk was met de motor, en dat was meer dan ik in de eerste instantie dacht; bedankt voor de tip!
Bij de langzame slalom laat de motor zich lastig besturen, in mijn ervaring. Bij deze oefening heb ik dan ook op geen enkele moment gedacht controle over het voertuig te hebben.
Kunnen jullie bij lage snelheden (stapvoets) de motor 'tot de millimeter' nauwkeurig besturen? Ik had slechts het idee ongecontroleerd in de 'algemene richting' van links of rechts te kunnen, voor zover dat begrijpelijk is.
Hahaha, bij mij ging die altijd kut , haalde hem 50%, gelukkig op mijn examen in een keer goed . Maar dat is inderdaad een kutoefening, omdat je langzaam gaat en moet sturen is het lastig om je balans te houden. Maar gewoon oefenen oefenen oefenen, maar ik had wel het idee dat mensen die kleiner waren dan mijn het makkelijker hadden.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:39 schreef Tunafish het volgende:
Langzame slalom heb ik op mijn AVB nog verprutst, was altijd bij de een-na-laatste pylon dat ik verkeerd instuurde of teveel gas gaf en het niet meer haalde
Bij deze; succes!quote:Op maandag 13 juni 2016 22:46 schreef nattermann het volgende:
Vandaag les 7+8 gehad. Gaat steeds lekkerder, zelfs de langzame slalom lukt nu meestal. Over 1,5 week examen.
Bedankt. Die vraag kan ik niet beantwoorden, het is pas mijn avb-examen he. De openbare weg moet ik nogquote:Op dinsdag 14 juni 2016 00:58 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Bij deze; succes!
De exacte term weet ik niet, maar ik neem aan dat jij ondertussen weet wat de correcte 'positie op de weg' in elke situatie is?
-knip-
Rijp voor het AVB-examen dusquote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:07 schreef Mathijz het volgende:
Bij de vertragingsoefening moet ik nog harder doorremmen. Verder ging alles prima gisteren
Ik vond dat vooral eng bij een nat wegdek.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:07 schreef Mathijz het volgende:
Bij de vertragingsoefening moet ik nog harder doorremmen.
geen ABS op je lesfiets? Ik vond het de eerste keer echt verbazingwekkend hoe hard je kan remmen zonder dat er iets blokkeertquote:Op vrijdag 17 juni 2016 11:53 schreef Emi13 het volgende:
[..]
Ik vond dat vooral eng bij een nat wegdek.
Ik vond het verbazingwekkend te zien hoeveel dat uitmaakte per motorfiets. Op motorfiets A gelest, perfected noodstops op gemaakt. Op fiets B afgereden, en dat ding blokkeerde binnen 10cm met mijn standaard noodstop.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 12:13 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
geen ABS op je lesfiets? Ik vond het de eerste keer echt verbazingwekkend hoe hard je kan remmen zonder dat er iets blokkeert
Bij mij precies hetzelfde verhaal. Eerste keer onverwachte file in de regen en ik brak achter goed uit. Daar zat weinig rechte lijn meer in. Toen schrok ik behoorlijk. Oefenen op je eigen fiets. Geen gek idee. Is dat niet slecht voor de bandjes?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 12:16 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik vond het verbazingwekkend te zien hoeveel dat uitmaakte per motorfiets. Op motorfiets A gelest, perfected noodstops op gemaakt. Op fiets B afgereden, en dat ding blokkeerde binnen 10cm met mijn standaard noodstop.Tevens de reden dat ik dat op m'n eigen motor daarna direct ben gaan oefenen (zonder ABS).
Slecht? Het is vooral slecht voor mij als ik mezelf onderuit rem, wat ik overigens alsnog deed, ondanks het oefenen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 13:21 schreef Emi13 het volgende:
[..]
Bij mij precies hetzelfde verhaal. Eerste keer onverwachte file in de regen en ik brak achter goed uit. Daar zat weinig rechte lijn meer in. Toen schrok ik behoorlijk. Oefenen op je eigen fiets. Geen gek idee. Is dat niet slecht voor de bandjes?
Dan ga ik dat ook maar eens doen. Onderuit gegaan in de regen?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 13:35 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Slecht? Het is vooral slecht voor mij als ik mezelf onderuit rem, wat ik overigens alsnog deed, ondanks het oefenen.Banden kunnen wel wat hebben hoor, een paar remproeven ga je volgens mij echt niet merken op de levensduur.
Nee, ik heb geen issues met regen. Klein beetje minder grip, beetje meer afstand houden en dan maak ik me er niet druk om.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 13:47 schreef Emi13 het volgende:
[..]
Dan ga ik dat ook maar eens doen. Onderuit gegaan in de regen?
heb maar op een fiets gelest, een CB500 met ABS. Daar ging stoppen altijd prima mee, maar een paar keer ABS voelen ingrijpen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 12:16 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik vond het verbazingwekkend te zien hoeveel dat uitmaakte per motorfiets. Op motorfiets A gelest, perfected noodstops op gemaakt. Op fiets B afgereden, en dat ding blokkeerde binnen 10cm met mijn standaard noodstop.Tevens de reden dat ik dat op m'n eigen motor daarna direct ben gaan oefenen (zonder ABS).
Zowel motor A als B waren CB500's.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 17:12 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
heb maar op een fiets gelest, een CB500 met ABS. Daar ging stoppen altijd prima mee, maar een paar keer ABS voelen ingrijpen.
Nu met mijn eigen CB500 zonder ABS nog niet echt een noodstop gemaakt, hoewel het wel bijna fout ging gister met een auto die voor mij de weg opdraaide
Op de "kleine" waarop ik nu les heb ik ook geen abs.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 12:13 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
geen ABS op je lesfiets? Ik vond het de eerste keer echt verbazingwekkend hoe hard je kan remmen zonder dat er iets blokkeert
Het mag wel als je in het bezit bent van een aangepaste motor waarbij je een verzekeringsbewijs kan overleggen met een rijles claussule en een aantekening dat de motor verzekerd is tijdens het rijexamen. Maar ik raad het wel af. Duizenden mensen zijn voor jou geslaagd van alle lengtes en diktes en die konden het ook. Die motoren zijn geselecteerd op wendbaarheid en als je jouw Duke laat vallen wordt je niet vrolijk denk ik. Hier kan dat trouwens: http://www.woudagroep.nl/(...)otorverzekering.htmlquote:Op vrijdag 17 juni 2016 17:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Wil ook wel lessen op die grotere en lompere motor, maar als het mag en kan wil ik examen doen op de motor die me het beste ligt en ik vermoed dat mijn duke-je me het beste gaat liggen omdat die gewoon beter "mijn maat" is.
Je kan ook allebei je voeten los laten, als je maar je koppeling indrukt of hem in neutraal gooit.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:04 schreef BigSmurf het volgende:
Van de week de knoop doorgehakt, vandaag m'n eerste les gehad.![]()
Wel wennen als je nooit echt brommer hebt gereden zelf (op wat losse keren na) en 50k per jaar in de auto zit op halve autopilot. Vooral dat schakelen met je voet omhoog en omlaag, en het feit dat ik op m'n fiets eigenlijk altijd rem met links en linkervoet aan de grond zet.
Mijn 'brommerervaring' was eigenlijk meer een nadeel dan een voordeel tijdens de rijlessen. Ik deed blijkbaar dingen op de brommer die op een motor niet handig zijn. Het schakelen zit er na een paar lessen trouwens wel in.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:04 schreef BigSmurf het volgende:
Van de week de knoop doorgehakt, vandaag m'n eerste les gehad.![]()
Wel wennen als je nooit echt brommer hebt gereden zelf (op wat losse keren na) en 50k per jaar in de auto zit op halve autopilot. Vooral dat schakelen met je voet omhoog en omlaag, en het feit dat ik op m'n fiets eigenlijk altijd rem met links en linkervoet aan de grond zet.
Nee. Het is dan wel een noodstop, maar het moet ook een gecontroleerde noodstop zijn. Je mag ook niet omvallen bij het tot stilstand komen, bijvoorbeeld, ook niet als dat pas bij het neerzetten van je voet is. Je hoeft niet terug te schakelen en je mag in de ABS schieten, maar dat is het.quote:Op maandag 20 juni 2016 02:24 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Zou de examinator het licht opkomen van het achterwiel ('stoppie') bij de 'noodstop' tolereren?
Meeste rijscholen hebben toch motoren met ABS? Ik moest in ieder geval ABS zien aan te krijgen, dan was de proef geslaagd. Deed ik ook zo op het examen. Dan laat je zien dat je zo hard mogelijk durft te remmen. In het echt doe je dat natuurlijk niet zo , zeker als je geen ABS hebt.quote:Op maandag 20 juni 2016 02:40 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nee. Het is dan wel een noodstop, maar het moet ook een gecontroleerde noodstop zijn. Je mag ook niet omvallen bij het tot stilstand komen, bijvoorbeeld, ook niet als dat pas bij het neerzetten van je voet is. Je hoeft niet terug te schakelen en je mag in de ABS schieten, maar dat is het.
Wel veel, maar ook genoeg motoren zonder ABSquote:Op woensdag 22 juni 2016 16:24 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Meeste rijscholen hebben toch motoren met ABS? Ik moest in ieder geval ABS zien aan te krijgen, dan was de proef geslaagd. Deed ik ook zo op het examen. Dan laat je zien dat je zo hard mogelijk durft te remmen. In het echt doe je dat natuurlijk niet zo , zeker als je geen ABS hebt.
Zelfs een kwaliteitsmotor uit 1995 heeft al ABS en dan 20 jaar later... man man manquote:Op woensdag 22 juni 2016 16:31 schreef Anne het volgende:
[..]
Wel veel, maar ook genoeg motoren zonder ABS.
Ik heb altijd rijles gehad zonder ABS in ieder geval. Gelukkig maar, want mijn eigen motor heeft dat ook niet.
Ik heb ook op de harde manier ondervonden dat de motor geen ABS had trouwens.
Ja, mijn instructeur bleef maar roepen dat ik harder moest remmen.quote:Op woensdag 22 juni 2016 16:58 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Zelfs een kwaliteitsmotor uit 1995 heeft al ABS en dan 20 jaar later... man man man
Wat dan ben je er van af gevallen?
Ach heb je dat ook weer meegemaakt.quote:Op donderdag 23 juni 2016 08:57 schreef Anne het volgende:
[..]
Ja, mijn instructeur bleef maar roepen dat ik harder moest remmen.
En ik raakte na de zesde keer zo gefrustreerd en dacht "wacht maar!" en toen kneep ik de remhendels eigenlijk vol en hard in. Et voila, daar lag ik. Met een motor zonder ABS.
Ik moest gewoon zo hard mogelijk remmen, liefst zonder ABS, desnoods met. Mijn ervaring (persoonlijk) is dat ik na flink oefenen eerder stilstond zonder ABS dan met.quote:Op woensdag 22 juni 2016 16:24 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Meeste rijscholen hebben toch motoren met ABS? Ik moest in ieder geval ABS zien aan te krijgen, dan was de proef geslaagd. Deed ik ook zo op het examen. Dan laat je zien dat je zo hard mogelijk durft te remmen. In het echt doe je dat natuurlijk niet zo , zeker als je geen ABS hebt.
dat is toch per definitie zo met ABS, dat je een langere remweg hebt als die ingrijpt?quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:18 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik moest gewoon zo hard mogelijk remmen, liefst zonder ABS, desnoods met. Mijn ervaring (persoonlijk) is dat ik na flink oefenen eerder stilstond zonder ABS dan met.
Nee, wel bij AVD.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:31 schreef NJ het volgende:
Vraagje, moet je je theorie hebben voordat je je AVB gaat doen?
Als je perfect tegen de grens aan remt wel. Wat in een onverwachte noodsituatie vrij lastig is.quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:13 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
dat is toch per definitie zo met ABS, dat je een langere remweg hebt als die ingrijpt?
En gefeliciteerd nattermann!
Plaats op de weg, afstand houden en snelheid zijn de grootste issues meestal.quote:Op maandag 27 juni 2016 21:32 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Mocht een van jullie, of bekenden van jullie, ooit gezakt zijn voor het AVD-examen; wat waren de redenen hiervoor?
Niet dat ik graag anderen herinner aan hun 'pijnlijke' momenten, maar wellicht dat er wat te leren valt van andermans fouten
degene die samen met mij af moest rijden was niet geslaagd omdat hij reed alsof hij in een auto zat. In dit geval dus traag accelereren, zowel bij stoplichten als bij snelweg oprijden en niet goed opeisen van zijn plaats op de weg.quote:Op maandag 27 juni 2016 21:32 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Mocht een van jullie, of bekenden van jullie, ooit gezakt zijn voor het AVD-examen; wat waren de redenen hiervoor?
Niet dat ik graag anderen herinner aan hun 'pijnlijke' momenten, maar wellicht dat er wat te leren valt van andermans fouten
Ik ben een keer gezakt. Was iets op de snelweg, weet niet precies meer wat. En na de snelweg reed je op zo'n 1-richtingsweg maar een t-splitsing. Daar moest ik links maar had mezelf niet helemaal goed gepositioneerd. Zet die examinator zijn wagen naast me neer om dat goed duidelijk te maken.quote:Op maandag 27 juni 2016 21:32 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Mocht een van jullie, of bekenden van jullie, ooit gezakt zijn voor het AVD-examen; wat waren de redenen hiervoor?
Niet dat ik graag anderen herinner aan hun 'pijnlijke' momenten, maar wellicht dat er wat te leren valt van andermans fouten
dat commentaar krijg ik ook van mijn instructeur, wel ff aan werken dus.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:47 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
degene die samen met mij af moest rijden was niet geslaagd omdat hij reed alsof hij in een auto zat. In dit geval dus traag accelereren, zowel bij stoplichten als bij snelweg oprijden en niet goed opeisen van zijn plaats op de weg.
Klopt. Maar wel herkenbaar hoor. Daardoor bijna mijn AVB niet gehaald. Eerste keer met de noodproef maakte ik geen stoppie.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 11:02 schreef Catch22- het volgende:
Op de motor moet je wel lekker gas geven ja. Ik snap ook niet waarom je dat niet zo doen
POWEERRRR
Dankquote:Op dinsdag 28 juni 2016 11:43 schreef Anne het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Welke oefeningen kreeg je voor je kiezen? En alles foutloos
?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |