abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juni 2016 @ 22:25:19 #1
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_162854058
Hier kun je je ervaringen op het gebied van motorrijles delen en kun je vragen stellen over de meest uiteenlopende (motor)onderwerpen. Ben je van plan om binnenkort met motorrijlessen te beginnen, schroom dan niet en meld je in dit topic. Ook oud lessers zijn van harte welkom om hun ervaringen en kennis aan ons over te dragen.

Newbierit 2013!

Meld je in onderstaand topic aan voor de FOK!meet der motornieuwelingen!

Motorrijders newbierit!

De lessers

Phaelanx_NL Eerste les: 28-05-2015 Theorie: 01-06-2015 AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: Avanti, Lesmotor: Honda CB650F

Rrrroedie Eerste les: 01-08-2013 Theorie: 06-08-2013 AVB: 08-08-2013 AVD: 30-08-2013 Rijschool: Bruinsma, Utrecht Lesmotor: Honda CBF500

Wokkel1982 Eerste les: 13-10-2012 Theorie: 08-11-2012 AVB: 23-11-2012 AVD: 18-12-2012 Rijschool: Mike motoropleidingen, Tilburg Lesmotor: Kawasaki ER-5

Bijzondere verrichtingen op Youtube:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige sites:

Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/

*O* Geslaagden 2009 *O*
Reintji 12-03-2009 - Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009

*O* Geslaagden 2010 *O*
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010

*O* Geslaagden 2011 *O*
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - Vinniiee 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - MaximumRush 19-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011

*O* Geslaagden 2012 *O*
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Salatrut 26-4-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012 - Danger.Mouse 09-07-2012 - RainofDeath 01-08-2012 - Dimitri_ 23-08-2012 - lbeew 03-09-2012 - SilentHunterNL 04-09-2012 - Stoeltafel 07-09-2012 - hlmllp 27-09-2012 - DubbelZout 11-10-2012 - Vrieskist 19-11-2012 - einschtein 10-12-2012

*O* Geslaagden 2013 *O*
Juicyhil 14-01-2013 - picodealion 04-04-2013 - Tunafish 08-04-2013 - muhahaha 27-05-2013 - Tommzzz 12-06-2013 - Piles 08-07-2013 - KYC 01-08-2013 - Poem 26-09-2013 - Tijgerbroodje 20-12-2013

*O* Geslaagden 2014 *O*
Pinkdwarf 07-01-2014 - Erasmo 08-01-2014 - Scheringa 04-03-2014 - Cobratjuh 14-04-2014 - sanger 20-08-2014 - DonnieDarko1979 31-10-2014

*O* Geslaagden 2015 *O*
sylvesterrr 15-04-2015 - Metro2005 07-10-2014

Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR (mod.gif) met je gegevens of aanpassingen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 8 juni 2016 @ 22:25:32 #2
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_162854064
Laatste bericht:

M'n instructeur zei afgelopen zaterdag dat ik juist zo rustig koppel, als in een auto. Dan gaat je snelheid er zo uit, dus dat moest ik beter doen. Dus de terugweg na de oefeningen deed ik het gewoon "rally/streetrace-stijl" als in de auto.

zoals op 1:36 in het volgende filmpje

Dat vond hij beter, al mocht ik wel een klein beetje koppeling vasthouden.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 8 juni 2016 @ 22:37:38 #3
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_162854564
Je moet het gewoon erg snel doen zodat je niet teveel in toeren terug valt. En gelijk goed t gas er op. Ik schakel niet eens altijd met de koppeling helemaal in volgens mij
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 8 juni 2016 @ 22:49:59 #4
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_162855093
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 22:37 schreef Catch22- het volgende:
Je moet het gewoon erg snel doen zodat je niet teveel in toeren terug valt. En gelijk goed t gas er op. Ik schakel niet eens altijd met de koppeling helemaal in volgens mij
Ja zo deed ik het inderdaad ook de terugweg. Rijdt veel fijner!
Ik dacht dat het meer zoals in de auto moest, alhoewel het daar ook vrij vlot kan.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 8 juni 2016 @ 22:58:34 #5
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_162855425
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 22:49 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ja zo deed ik het inderdaad ook de terugweg. Rijdt veel fijner!
Ik dacht dat het meer zoals in de auto moest, alhoewel het daar ook vrij vlot kan.
Dan schakel ik net zo snel. Alleen is je koppeling langer en duurt het schakelen iets langer.

Schakelde trouwens, heb een automaat nu
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_162856951
Is het vanaf een veiligheidsoogpunt aan te raden bij stilstand de schakelpedaal ingetrapt en de koppelingshendel ingedrukt te houden, of geniet 'neutraal' de voorkeur?
  donderdag 9 juni 2016 @ 08:19:28 #7
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_162858951
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 23:57 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Is het vanaf een veiligheidsoogpunt aan te raden bij stilstand de schakelpedaal ingetrapt en de koppelingshendel ingedrukt te houden, of geniet 'neutraal' de voorkeur?
Gewoon in de 1 houden met koppeling in, tenzij je echt lang stilstaat. Dan kan je hem net zo goed uit zetten
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 9 juni 2016 @ 11:39:11 #8
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_162862337
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 23:57 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Is het vanaf een veiligheidsoogpunt aan te raden bij stilstand de schakelpedaal ingetrapt en de koppelingshendel ingedrukt te houden, of geniet 'neutraal' de voorkeur?
Vooraan zou ik hem sowieso in de versnelling laten mocht er iemand achter je niet opletten zodat je weg kan, anders kan hij in neutraal, maar ik zou niet weten waarom.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_162863046
Theorie in de pocket!

Studenten tien maar ach
pi_162869181
Goed bezig!

Gaat op een gegeven moment het kwartje vanzelf vallen bij de snelle slalom? Blijkbaar kan men met een lichte tik tegen het stuur de motor laten vallen/hellen en komt de motor daarna 'vanzelf' omhoog? Wellicht een vanzelfsprekend techniek voor de meesten.

Het voelt wel onnatuurlijk aan, in mijn korte ervaring.

Kan een gemiddelde windstoot op de snelweg je makkelijk een halve meter doen 'verschuiven'?
  donderdag 9 juni 2016 @ 17:24:34 #11
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_162869225
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:22 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Goed bezig!

Gaat op een gegeven moment het kwartje vanzelf vallen bij de snelle slalom? Blijkbaar kan men met een lichte tik tegen het stuur de motor laten vallen/hellen en komt de motor daarna 'vanzelf' omhoog? Wellicht een vanzelfsprekend techniek voor de meesten.

Het voelt wel onnatuurlijk aan, in mijn korte ervaring.

Kan een gemiddelde windstoot op de snelweg je makkelijk een halve meter doen 'verschuiven'?
als je hem niet verwacht, zeker wel. Als het heel hard waait en je rijdt door een tunnel/viaduct en je bent de wind even kwijt dan komt het wel aan als het weer terug komt
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_162875611
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:22 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Goed bezig!

Gaat op een gegeven moment het kwartje vanzelf vallen bij de snelle slalom? Blijkbaar kan men met een lichte tik tegen het stuur de motor laten vallen/hellen en komt de motor daarna 'vanzelf' omhoog? Wellicht een vanzelfsprekend techniek voor de meesten.

Het voelt wel onnatuurlijk aan, in mijn korte ervaring.

Kan een gemiddelde windstoot op de snelweg je makkelijk een halve meter doen 'verschuiven'?
ik vond de snelle slalom een van de makkelijkste dingen bij lessen, zelfs makkelijker dan de stopproeven denk ik. Waar loop je precies mee vast?
pi_162875819
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 21:58 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

ik vond de snelle slalom een van de makkelijkste dingen bij lessen, zelfs makkelijker dan de stopproeven denk ik. Waar loop je precies mee vast?
Het zal wel vaag klinken, maar de instructeur vond het meer 'draaien' dan 'slalommen'.

Wellicht zit ik nog wat te stug/stijf op de motor. Ik kan (durf?) nog niet echt afgeschuind die slalom maken. De arm die niet 'de tik/duw' gaf, oefende nog te veel druk uit op de stuur denk ik. Geen techniek? Sturen met de heup zegt me ook niets
pi_162878144
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 22:04 schreef PleadingTheFifth het volgende:

[..]

Het zal wel vaag klinken, maar de instructeur vond het meer 'draaien' dan 'slalommen'.

Wellicht zit ik nog wat te stug/stijf op de motor. Ik kan (durf?) nog niet echt afgeschuind die slalom maken. De arm die niet 'de tik/duw' gaf, oefende nog te veel druk uit op de stuur denk ik. Geen techniek? Sturen met de heup zegt me ook niets
Het is een gevoel. Op een gegeven moment voel je dat het goed zit.

Wat makkelijk is om dat gevoel te krijgen is door met je knie/been die motor nog extra plat te gooien. Dus gewoon met bewuster dat ding plat duwen.

Sturen doe je niet echt met je stuur (op hele lage snelheden na).

En verder: de motor kan echt veel schuiner dan je denkt. Vooral op hogere snelheden gooi je hem echt niet zomaar tegen de grond met zo'n oefening.
En als dat wel gebeurt. Wat dan nog? De motor loopt schade? Je bent er om te leren motorrijden. Je hoeft niet bang zijn om dat ding ooit om te gooien. Heb hem ook een aantal keer op de grond gegooid tijdens avb oefeningen. Beter toen dan nu met mijn eigen motor. :9
pi_162878372
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:22 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Goed bezig!

Gaat op een gegeven moment het kwartje vanzelf vallen bij de snelle slalom? Blijkbaar kan men met een lichte tik tegen het stuur de motor laten vallen/hellen en komt de motor daarna 'vanzelf' omhoog? Wellicht een vanzelfsprekend techniek voor de meesten.

Het voelt wel onnatuurlijk aan, in mijn korte ervaring.

Kan een gemiddelde windstoot op de snelweg je makkelijk een halve meter doen 'verschuiven'?
Hoe harder je rijdt, hoe meer je motor rechtdoor wil en hoe lastiger het eigenlijk is om bochten te maken.

Verder kan wat catch zegt natuurlijk wel ooit voorkomen. Zeker op een naked bike (je lesmotor waarschijnlijk) heb je best wat wind te verwerken. Als dat even weg is dan voel je dat wel als dat ineens weer terug komt.
  donderdag 9 juni 2016 @ 23:21:15 #16
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_162879123
Ik vond de snelle slalom de enige echte leuke oefening tbh.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_162879168
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 23:21 schreef Catch22- het volgende:
Ik vond de snelle slalom de enige echte leuke oefening tbh.
Uitwijken ook niet?
  donderdag 9 juni 2016 @ 23:32:33 #18
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_162879629
quote:
11s.gif Op donderdag 9 juni 2016 23:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Uitwijken ook niet?
Die was ook wel prima ja.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_162907505
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 22:04 schreef PleadingTheFifth het volgende:

[..]

Het zal wel vaag klinken, maar de instructeur vond het meer 'draaien' dan 'slalommen'.

Wellicht zit ik nog wat te stug/stijf op de motor. Ik kan (durf?) nog niet echt afgeschuind die slalom maken. De arm die niet 'de tik/duw' gaf, oefende nog te veel druk uit op de stuur denk ik. Geen techniek? Sturen met de heup zegt me ook niets
Wat bij mij altijd wel qua oefenen goed was om te kijken hoe schuin je de motor kon krijgen is op het oefenterrein tussen oefeningen door kleine rondjes te maken in zijn 1.
Gewoon zo klein mogelijke rondjes rijden terwijl je de motor afschuint. Hiermee kan je op lage snelheden de motor schuin houden en in rondjes van ± 3 meter doorsnee rijden, als je dit beide kanten op kan weet je goed genoeg wat je met de motor kan doen.

Zoals Lenny ook zegt beter met de lesmotor een keer `omvallen` dan later met je eigen motor.
pi_162927536
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 00:20 schreef hupsakesie het volgende:

[..]

Wat bij mij altijd wel qua oefenen goed was om te kijken hoe schuin je de motor kon krijgen is op het oefenterrein tussen oefeningen door kleine rondjes te maken in zijn 1.
Gewoon zo klein mogelijke rondjes rijden terwijl je de motor afschuint. Hiermee kan je op lage snelheden de motor schuin houden en in rondjes van ± 3 meter doorsnee rijden, als je dit beide kanten op kan weet je goed genoeg wat je met de motor kan doen.

Zoals Lenny ook zegt beter met de lesmotor een keer `omvallen` dan later met je eigen motor.
Met die oefening kreeg ik inderdaad een goed idee van wat er onder andere mogelijk was met de motor, en dat was meer dan ik in de eerste instantie dacht; bedankt voor de tip!


Bij de langzame slalom laat de motor zich lastig besturen, in mijn ervaring. Bij deze oefening heb ik dan ook op geen enkele moment gedacht controle over het voertuig te hebben.

Kunnen jullie bij lage snelheden (stapvoets) de motor 'tot de millimeter' nauwkeurig besturen? Ik had slechts het idee ongecontroleerd in de 'algemene richting' van links of rechts te kunnen, voor zover dat begrijpelijk is.
pi_162931211
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 21:25 schreef PleadingTheFifth het volgende:

[..]

Met die oefening kreeg ik inderdaad een goed idee van wat er onder andere mogelijk was met de motor, en dat was meer dan ik in de eerste instantie dacht; bedankt voor de tip!


Bij de langzame slalom laat de motor zich lastig besturen, in mijn ervaring. Bij deze oefening heb ik dan ook op geen enkele moment gedacht controle over het voertuig te hebben.

Kunnen jullie bij lage snelheden (stapvoets) de motor 'tot de millimeter' nauwkeurig besturen? Ik had slechts het idee ongecontroleerd in de 'algemene richting' van links of rechts te kunnen, voor zover dat begrijpelijk is.
Langzame slalom heb ik ook heel lang problemen mee gehad, even in een notendop hoe ik dat heb opgelost:

Naderen, gas geven met hand op uiteinde om het gas "vast" te zetten, koppeling slippend en de voetrem.
Ongeveer 2 meter van te voren een richting kiezen (ik deed altijd rechts) en dan insturen zodra je voorwiel bij de pylon is.
Vervolgens in een constant ritme links-rechts zodra het voorwiel bij de pylon is.

Ik had in het begin ook erg veel moeite met de controle houden, heb hem zelfs een keer laten vallen tijdens de slalom. Mijn uiteindelijke oplossing was gewoon om simpelweg harder te gaan rijden, op de grens van wat toegestaan is. Je moet dan wel sneller handelen, maar ik vond zelf dat je de motor dan veel beter kan controleren.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 23:10:05 #22
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_162931600
Vind de langzame slalom tot nu toe ook de meest lastige oefening. Langzame draai/achtje gaat prima, stapvoets rijden ook, maar die ellendige slalom blijf ik moeilijk vinden.

Snelle oefeningen vind ik leuker :D
Tics van je petten.
  maandag 13 juni 2016 @ 09:39:00 #23
177940 Tunafish
met staart
pi_162968730
Langzame slalom heb ik op mijn AVB nog verprutst, was altijd bij de een-na-laatste pylon dat ik verkeerd instuurde of teveel gas gaf en het niet meer haalde :')
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  maandag 13 juni 2016 @ 10:03:50 #24
286575 Roces18
Chef de party
pi_162969163
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 09:39 schreef Tunafish het volgende:
Langzame slalom heb ik op mijn AVB nog verprutst, was altijd bij de een-na-laatste pylon dat ik verkeerd instuurde of teveel gas gaf en het niet meer haalde :')
Hahaha, bij mij ging die altijd kut , haalde hem 50%, gelukkig op mijn examen in een keer goed . Maar dat is inderdaad een kutoefening, omdat je langzaam gaat en moet sturen is het lastig om je balans te houden. Maar gewoon oefenen oefenen oefenen, maar ik had wel het idee dat mensen die kleiner waren dan mijn het makkelijker hadden.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 13 juni 2016 @ 10:09:02 #25
177940 Tunafish
met staart
pi_162969290
Meh, ik heb het achteraf geleerd met filerijden :+
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  maandag 13 juni 2016 @ 22:46:02 #26
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_162992876
Vandaag les 7+8 gehad. Gaat steeds lekkerder, zelfs de langzame slalom lukt nu meestal. Over 1,5 week examen.
Tics van je petten.
pi_162995889
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:46 schreef nattermann het volgende:
Vandaag les 7+8 gehad. Gaat steeds lekkerder, zelfs de langzame slalom lukt nu meestal. Over 1,5 week examen.
Bij deze; succes!

De exacte term weet ik niet, maar ik neem aan dat jij ondertussen weet wat de correcte 'positie op de weg' in elke situatie is?

Is de vuistregel dat je standaard 'wat links' van het midden van de rijstrook rijdt tenzij de situatie (bocht, tegenligger, in-/uitvoegen, obstakel, voorsorteren) om een andere positie vraagt?

Wat markeringen (pijlen) op het asfalt betreft; zo mogelijk over de 'hals' en anders links ervan?

Tenzij je uitvoegt, want dan blijf je wat rechts van het midden?

Het moge helaas duidelijk zijn dat ik het niet met zekerheid durf te zeggen.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 01:04:24 #28
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_162995938
De exacte term weet ik niet, maar ik neem aan dat jij ondertussen weet wat de correcte 'positie op de weg' in elke situatie is?

- ter hoogte van autobestuurders

Is de vuistregel dat je standaard 'wat links' van het midden van de rijstrook rijdt tenzij de situatie (bocht, tegenligger, in-/uitvoegen, obstakel, voorsorteren) om een andere positie vraagt?

- voorsorteren moet je niet doen. Behalve voor een rotonde.

Wat markeringen (pijlen) op het asfalt betreft; zo mogelijk over de 'hals' en anders links ervan?

- over de hals ivm gladheid van de pijl.


Tenzij je uitvoegt, want dan blijf je wat rechts van het midden?

- nee. Nooit over de pijl rijden. Je pakt dan de buitenkant van de bocht uiteraard.

Het moge helaas duidelijk zijn dat ik het niet met zekerheid durf te zeggen.

- komt vanzelf, als je instructeur net zo fel is als de mijne
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_162996056
Positie op de weg heeft als hoofddoel je eigen zicht vergroten en als tweede doel je plaats claimen, imo. Dus je gaat daar rijden waar je alles het beste kunt overzien. Buitenkant bocht, zijkant van de rijstrook (tussen rijen auto's door kijken), extra afstand houden van dichte busjes etc. En je zorgt ervoor dat er geen auto het idee kan krijgen dat 'ie er wel naast past. Dus niet rechts op de uitvoegstrook gaan rijden, niet links op de linkerbaan, niet voorsorteren, etc. Ik kon al die situaties niet zo goed uit m'n hoofd leren, dus toen ben ik gaan rijden volgens die twee uitgangspunten. Vervolgens had m'n instructeur opeens bijna geen opmerkingen meer over m'n positie. :P Maak het functioneel, snap de gedachte erachter. :Y


Overigens doe ik het nog steeds weleens fout hoor, maar ervaring komt met schrikmomenten. :+
Your opinion of me is none of my business.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 16:40:48 #30
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_163008827
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 00:58 schreef PleadingTheFifth het volgende:

[..]

Bij deze; succes!

De exacte term weet ik niet, maar ik neem aan dat jij ondertussen weet wat de correcte 'positie op de weg' in elke situatie is?

-knip-
Bedankt. Die vraag kan ik niet beantwoorden, het is pas mijn avb-examen he. De openbare weg moet ik nog :7
Tics van je petten.
pi_163080244
Bij de vertragingsoefening moet ik nog harder doorremmen. Verder ging alles prima gisteren :)
pi_163081531
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 10:07 schreef Mathijz het volgende:
Bij de vertragingsoefening moet ik nog harder doorremmen. Verder ging alles prima gisteren :)
Rijp voor het AVB-examen dus 8-) ?
pi_163082546
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 10:07 schreef Mathijz het volgende:
Bij de vertragingsoefening moet ik nog harder doorremmen.
Ik vond dat vooral eng bij een nat wegdek.
pi_163082902
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 11:53 schreef Emi13 het volgende:

[..]

Ik vond dat vooral eng bij een nat wegdek.
geen ABS op je lesfiets? Ik vond het de eerste keer echt verbazingwekkend hoe hard je kan remmen zonder dat er iets blokkeert :P
pi_163082971
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 12:13 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

geen ABS op je lesfiets? Ik vond het de eerste keer echt verbazingwekkend hoe hard je kan remmen zonder dat er iets blokkeert :P
Ik vond het verbazingwekkend te zien hoeveel dat uitmaakte per motorfiets. Op motorfiets A gelest, perfected noodstops op gemaakt. Op fiets B afgereden, en dat ding blokkeerde binnen 10cm met mijn standaard noodstop. :') Tevens de reden dat ik dat op m'n eigen motor daarna direct ben gaan oefenen (zonder ABS).
Your opinion of me is none of my business.
pi_163084125
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 12:16 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik vond het verbazingwekkend te zien hoeveel dat uitmaakte per motorfiets. Op motorfiets A gelest, perfected noodstops op gemaakt. Op fiets B afgereden, en dat ding blokkeerde binnen 10cm met mijn standaard noodstop. :') Tevens de reden dat ik dat op m'n eigen motor daarna direct ben gaan oefenen (zonder ABS).
Bij mij precies hetzelfde verhaal. Eerste keer onverwachte file in de regen en ik brak achter goed uit. Daar zat weinig rechte lijn meer in. Toen schrok ik behoorlijk. Oefenen op je eigen fiets. Geen gek idee. Is dat niet slecht voor de bandjes?
pi_163084390
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 13:21 schreef Emi13 het volgende:

[..]

Bij mij precies hetzelfde verhaal. Eerste keer onverwachte file in de regen en ik brak achter goed uit. Daar zat weinig rechte lijn meer in. Toen schrok ik behoorlijk. Oefenen op je eigen fiets. Geen gek idee. Is dat niet slecht voor de bandjes?
Slecht? Het is vooral slecht voor mij als ik mezelf onderuit rem, wat ik overigens alsnog deed, ondanks het oefenen. :P Banden kunnen wel wat hebben hoor, een paar remproeven ga je volgens mij echt niet merken op de levensduur. ;)
Your opinion of me is none of my business.
pi_163084680
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 13:35 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Slecht? Het is vooral slecht voor mij als ik mezelf onderuit rem, wat ik overigens alsnog deed, ondanks het oefenen. :P Banden kunnen wel wat hebben hoor, een paar remproeven ga je volgens mij echt niet merken op de levensduur. ;)
Dan ga ik dat ook maar eens doen. Onderuit gegaan in de regen?
pi_163085965
Remoefeningen kan je het beste doen in de regen, als je hierbij goed door kan/ durft te remmen heb je (in principe) nooit problemen met droog weer.
Laatste x tijdens nat weer er ook achter] gekomen dat de zwarte lijnen op het wegdek flink glad kunnen worden. Achterkant van de motor brak hierbij ook uit en is dan ook goed om even meegemaakt te hebben.

Had dit met lessen nog nooit meegemaakt. Je let altijd wel op de zebra's en witte lijnen, maar ook de zwarte lijnen zijn dus om op te letten. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door hupsakesie op 17-06-2016 15:38:25 (tekst kloppend gemaakt) ]
pi_163086978
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 13:47 schreef Emi13 het volgende:

[..]

Dan ga ik dat ook maar eens doen. Onderuit gegaan in de regen?
Nee, ik heb geen issues met regen. Klein beetje minder grip, beetje meer afstand houden en dan maak ik me er niet druk om. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_163091005
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 12:16 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik vond het verbazingwekkend te zien hoeveel dat uitmaakte per motorfiets. Op motorfiets A gelest, perfected noodstops op gemaakt. Op fiets B afgereden, en dat ding blokkeerde binnen 10cm met mijn standaard noodstop. :') Tevens de reden dat ik dat op m'n eigen motor daarna direct ben gaan oefenen (zonder ABS).
heb maar op een fiets gelest, een CB500 met ABS. Daar ging stoppen altijd prima mee, maar een paar keer ABS voelen ingrijpen.
Nu met mijn eigen CB500 zonder ABS nog niet echt een noodstop gemaakt, hoewel het wel bijna fout ging gister met een auto die voor mij de weg opdraaide :')
pi_163091801
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 17:12 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

heb maar op een fiets gelest, een CB500 met ABS. Daar ging stoppen altijd prima mee, maar een paar keer ABS voelen ingrijpen.
Nu met mijn eigen CB500 zonder ABS nog niet echt een noodstop gemaakt, hoewel het wel bijna fout ging gister met een auto die voor mij de weg opdraaide :')
Zowel motor A als B waren CB500's. ;)
Your opinion of me is none of my business.
pi_163091953
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 12:13 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

geen ABS op je lesfiets? Ik vond het de eerste keer echt verbazingwekkend hoe hard je kan remmen zonder dat er iets blokkeert :P
Op de "kleine" waarop ik nu les heb ik ook geen abs.
Maar het remmen ging prima op een nat wegdek, alhoewel de instructeur zich er wel zorgen om maakte en zei dat ik wel rustiger kon remmen.

Volgende les moet ik over op de "grote", hoop dat dat een beetje soepel gaat aangezien ik echt een kabouter ben. Maar wat anderen hebben me al verteld dat die veel makkelijker rijdt dan de veredelde brommer waar ik tot nu toe op gezeten heb.

Weet iemand trouwens of het verzekering technisch goed te regelen is om te lessen/examen te doen op je eigen motor? Mijn duke 390 komt volgende week en daar ga ik iig op oefenen (niet in de drukke randstad wonen heeft zo zijn voordelen). Ik mag ook daarop gaan lessen evt en ook examen doen staat hij niet wars tegenover.
Wil ook wel lessen op die grotere en lompere motor, maar als het mag en kan wil ik examen doen op de motor die me het beste ligt en ik vermoed dat mijn duke-je me het beste gaat liggen omdat die gewoon beter "mijn maat" is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163092185
Daar heb je volgens mij een speciale verzekering voor nodig, wat best duur is. En hoe krijg je dat ding bij je rijles? Dan moet je instructeur je al constant komen ophalen. Bovendien is de kans in het begin veel groter dat je dat ding neerlegt, zeker met AVB. Dat zou ik liever op een lesmotor doen dan op je eigen fiets. ;)

Kortom: het kán wel, maar ik zou er zelf niet voor kiezen. Het is goedkoper en makkelijker om gewoon de lesmotor te gebruiken, zo kun je ook je eigen fiets niet in de prak rijden, en zodra een motor eenmaal rijdt, merk je niks meer van het gewicht.

Ik heb ook een keer gelest op een motor die eigenlijk te groot voor me was, ik kon net niet/wel bij de grond. Het waaide een beetje, en bij elk stoplicht moest m'n instructeur de motor aan de achterkant vastpakken, anders ging ik om. :') Maar rijden ging verder prima. :)
Your opinion of me is none of my business.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 18:04:55 #45
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_163115896
Van de week de knoop doorgehakt, vandaag m'n eerste les gehad. *O*

Wel wennen als je nooit echt brommer hebt gereden zelf (op wat losse keren na) en 50k per jaar in de auto zit op halve autopilot. Vooral dat schakelen met je voet omhoog en omlaag, en het feit dat ik op m'n fiets eigenlijk altijd rem met links en linkervoet aan de grond zet. :')
  zaterdag 18 juni 2016 @ 19:52:18 #46
286575 Roces18
Chef de party
pi_163119090
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 17:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Wil ook wel lessen op die grotere en lompere motor, maar als het mag en kan wil ik examen doen op de motor die me het beste ligt en ik vermoed dat mijn duke-je me het beste gaat liggen omdat die gewoon beter "mijn maat" is.
Het mag wel als je in het bezit bent van een aangepaste motor waarbij je een verzekeringsbewijs kan overleggen met een rijles claussule en een aantekening dat de motor verzekerd is tijdens het rijexamen. Maar ik raad het wel af. Duizenden mensen zijn voor jou geslaagd van alle lengtes en diktes en die konden het ook. Die motoren zijn geselecteerd op wendbaarheid en als je jouw Duke laat vallen wordt je niet vrolijk denk ik. Hier kan dat trouwens: http://www.woudagroep.nl/(...)otorverzekering.html

Maar ik denk dat je niet vrolijk wordt van de prijs. En je betaalt al voor het lessen, waarom zou je in godsnaam nog meer betalen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Roces18 op 18-06-2016 19:57:25 ]
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 18 juni 2016 @ 19:58:03 #47
286575 Roces18
Chef de party
pi_163119289
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 18:04 schreef BigSmurf het volgende:
Van de week de knoop doorgehakt, vandaag m'n eerste les gehad. *O*

Wel wennen als je nooit echt brommer hebt gereden zelf (op wat losse keren na) en 50k per jaar in de auto zit op halve autopilot. Vooral dat schakelen met je voet omhoog en omlaag, en het feit dat ik op m'n fiets eigenlijk altijd rem met links en linkervoet aan de grond zet. :')
Je kan ook allebei je voeten los laten, als je maar je koppeling indrukt of hem in neutraal gooit. :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 19 juni 2016 @ 09:12:46 #48
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_163131680
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 18:04 schreef BigSmurf het volgende:
Van de week de knoop doorgehakt, vandaag m'n eerste les gehad. *O*

Wel wennen als je nooit echt brommer hebt gereden zelf (op wat losse keren na) en 50k per jaar in de auto zit op halve autopilot. Vooral dat schakelen met je voet omhoog en omlaag, en het feit dat ik op m'n fiets eigenlijk altijd rem met links en linkervoet aan de grond zet. :')
Mijn 'brommerervaring' was eigenlijk meer een nadeel dan een voordeel tijdens de rijlessen. Ik deed blijkbaar dingen op de brommer die op een motor niet handig zijn. Het schakelen zit er na een paar lessen trouwens wel in.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_163154348
Zou de examinator het licht opkomen van het achterwiel ('stoppie') bij de 'noodstop' tolereren?
pi_163154465
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 02:24 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Zou de examinator het licht opkomen van het achterwiel ('stoppie') bij de 'noodstop' tolereren?
Nee. Het is dan wel een noodstop, maar het moet ook een gecontroleerde noodstop zijn. Je mag ook niet omvallen bij het tot stilstand komen, bijvoorbeeld, ook niet als dat pas bij het neerzetten van je voet is. Je hoeft niet terug te schakelen en je mag in de ABS schieten, maar dat is het.
Your opinion of me is none of my business.
  woensdag 22 juni 2016 @ 14:09:41 #51
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_163214048
Gisteren nog 2 uurtjes les gehad als laatste voorbereiding op mijn AVB-examen. Morgenochtend om 10:30 nog een uurtje om de puntjes op de i te zetten, en om 14:50 mag ik op examen. Heb er vertrouwen in :)
Tics van je petten.
  woensdag 22 juni 2016 @ 16:24:08 #52
286575 Roces18
Chef de party
pi_163216361
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 02:40 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Nee. Het is dan wel een noodstop, maar het moet ook een gecontroleerde noodstop zijn. Je mag ook niet omvallen bij het tot stilstand komen, bijvoorbeeld, ook niet als dat pas bij het neerzetten van je voet is. Je hoeft niet terug te schakelen en je mag in de ABS schieten, maar dat is het.
Meeste rijscholen hebben toch motoren met ABS? Ik moest in ieder geval ABS zien aan te krijgen, dan was de proef geslaagd. Deed ik ook zo op het examen. Dan laat je zien dat je zo hard mogelijk durft te remmen. In het echt doe je dat natuurlijk niet zo , zeker als je geen ABS hebt.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_163216506
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 16:24 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Meeste rijscholen hebben toch motoren met ABS? Ik moest in ieder geval ABS zien aan te krijgen, dan was de proef geslaagd. Deed ik ook zo op het examen. Dan laat je zien dat je zo hard mogelijk durft te remmen. In het echt doe je dat natuurlijk niet zo , zeker als je geen ABS hebt.
Wel veel, maar ook genoeg motoren zonder ABS :Y.
Ik heb altijd rijles gehad zonder ABS in ieder geval. Gelukkig maar, want mijn eigen motor heeft dat ook niet.

Ik heb ook op de harde manier ondervonden dat de motor geen ABS had trouwens :').
  woensdag 22 juni 2016 @ 16:58:08 #54
286575 Roces18
Chef de party
pi_163217077
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2016 16:31 schreef Anne het volgende:

[..]

Wel veel, maar ook genoeg motoren zonder ABS :Y.
Ik heb altijd rijles gehad zonder ABS in ieder geval. Gelukkig maar, want mijn eigen motor heeft dat ook niet.

Ik heb ook op de harde manier ondervonden dat de motor geen ABS had trouwens :').
Zelfs een kwaliteitsmotor uit 1995 heeft al ABS en dan 20 jaar later... man man man
Wat dan ben je er van af gevallen :P ?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_163233404
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 16:58 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Zelfs een kwaliteitsmotor uit 1995 heeft al ABS en dan 20 jaar later... man man man
Wat dan ben je er van af gevallen :P ?
Ja, mijn instructeur bleef maar roepen dat ik harder moest remmen.
En ik raakte na de zesde keer zo gefrustreerd en dacht "wacht maar!" en toen kneep ik de remhendels eigenlijk vol en hard in. Et voila, daar lag ik. Met een motor zonder ABS :P.
  donderdag 23 juni 2016 @ 14:34:36 #56
286575 Roces18
Chef de party
pi_163240652
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2016 08:57 schreef Anne het volgende:

[..]

Ja, mijn instructeur bleef maar roepen dat ik harder moest remmen.
En ik raakte na de zesde keer zo gefrustreerd en dacht "wacht maar!" en toen kneep ik de remhendels eigenlijk vol en hard in. Et voila, daar lag ik. Met een motor zonder ABS :P.
Ach heb je dat ook weer meegemaakt.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 23 juni 2016 @ 14:56:10 #57
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_163241152
Geslaagd voor AvB *O*
Tics van je petten.
pi_163241174
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2016 14:56 schreef nattermann het volgende:
Geslaagd voor AvB *O*
Mooi! Gefeliciteerd.
pi_163241649
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 16:24 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Meeste rijscholen hebben toch motoren met ABS? Ik moest in ieder geval ABS zien aan te krijgen, dan was de proef geslaagd. Deed ik ook zo op het examen. Dan laat je zien dat je zo hard mogelijk durft te remmen. In het echt doe je dat natuurlijk niet zo , zeker als je geen ABS hebt.
Ik moest gewoon zo hard mogelijk remmen, liefst zonder ABS, desnoods met. Mijn ervaring (persoonlijk) is dat ik na flink oefenen eerder stilstond zonder ABS dan met.
Your opinion of me is none of my business.
pi_163244052
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 15:18 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik moest gewoon zo hard mogelijk remmen, liefst zonder ABS, desnoods met. Mijn ervaring (persoonlijk) is dat ik na flink oefenen eerder stilstond zonder ABS dan met.
dat is toch per definitie zo met ABS, dat je een langere remweg hebt als die ingrijpt?

En gefeliciteerd nattermann!
  zaterdag 25 juni 2016 @ 20:31:24 #61
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_163294916
Vraagje, moet je je theorie hebben voordat je je AVB gaat doen?
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_163298271
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:31 schreef NJ het volgende:
Vraagje, moet je je theorie hebben voordat je je AVB gaat doen?
Nee, wel bij AVD.
  zondag 26 juni 2016 @ 00:38:05 #63
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_163302688
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2016 14:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Mooi! Gefeliciteerd.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 17:13 schreef Dudeweiser het volgende:

En gefeliciteerd nattermann!
Thx :) Nu de rest nog :D
Tics van je petten.
pi_163309778
Mag de snelle slalom 'wat links' (of rechts) van het eerste pylon benaderd worden?
  zondag 26 juni 2016 @ 13:55:40 #65
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163309828
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 17:13 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

dat is toch per definitie zo met ABS, dat je een langere remweg hebt als die ingrijpt?

En gefeliciteerd nattermann!
Als je perfect tegen de grens aan remt wel. Wat in een onverwachte noodsituatie vrij lastig is.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_163353068
Mocht een van jullie, of bekenden van jullie, ooit gezakt zijn voor het AVD-examen; wat waren de redenen hiervoor?

Niet dat ik graag anderen herinner aan hun 'pijnlijke' momenten, maar wellicht dat er wat te leren valt van andermans fouten
  maandag 27 juni 2016 @ 21:41:41 #67
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163353414
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:32 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Mocht een van jullie, of bekenden van jullie, ooit gezakt zijn voor het AVD-examen; wat waren de redenen hiervoor?

Niet dat ik graag anderen herinner aan hun 'pijnlijke' momenten, maar wellicht dat er wat te leren valt van andermans fouten
Plaats op de weg, afstand houden en snelheid zijn de grootste issues meestal.

Ik had helaas alles in 1x dus ik kan je niet helpen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_163358398
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:32 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Mocht een van jullie, of bekenden van jullie, ooit gezakt zijn voor het AVD-examen; wat waren de redenen hiervoor?

Niet dat ik graag anderen herinner aan hun 'pijnlijke' momenten, maar wellicht dat er wat te leren valt van andermans fouten
degene die samen met mij af moest rijden was niet geslaagd omdat hij reed alsof hij in een auto zat. In dit geval dus traag accelereren, zowel bij stoplichten als bij snelweg oprijden en niet goed opeisen van zijn plaats op de weg.
pi_163361031
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:32 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Mocht een van jullie, of bekenden van jullie, ooit gezakt zijn voor het AVD-examen; wat waren de redenen hiervoor?

Niet dat ik graag anderen herinner aan hun 'pijnlijke' momenten, maar wellicht dat er wat te leren valt van andermans fouten
Ik ben een keer gezakt. Was iets op de snelweg, weet niet precies meer wat. En na de snelweg reed je op zo'n 1-richtingsweg maar een t-splitsing. Daar moest ik links maar had mezelf niet helemaal goed gepositioneerd. Zet die examinator zijn wagen naast me neer om dat goed duidelijk te maken. :(
pi_163363537
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 23:47 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

degene die samen met mij af moest rijden was niet geslaagd omdat hij reed alsof hij in een auto zat. In dit geval dus traag accelereren, zowel bij stoplichten als bij snelweg oprijden en niet goed opeisen van zijn plaats op de weg.
dat commentaar krijg ik ook van mijn instructeur, wel ff aan werken dus.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  dinsdag 28 juni 2016 @ 11:02:45 #71
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163363677
Op de motor moet je wel lekker gas geven ja. Ik snap ook niet waarom je dat niet zo doen

POWEERRRR
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_163364364
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:02 schreef Catch22- het volgende:
Op de motor moet je wel lekker gas geven ja. Ik snap ook niet waarom je dat niet zo doen

POWEERRRR
Klopt. Maar wel herkenbaar hoor. Daardoor bijna mijn AVB niet gehaald. Eerste keer met de noodproef maakte ik geen stoppie. :')
pi_163364526
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2016 14:56 schreef nattermann het volgende:
Geslaagd voor AvB *O*
Gefeliciteerd! Welke oefeningen kreeg je voor je kiezen :P ? En alles foutloos *O* ?
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:56:11 #74
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_163368408
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:43 schreef Anne het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Welke oefeningen kreeg je voor je kiezen :P ? En alles foutloos *O* ?
Dank :) Naast de 4 verplichte oefeningen moest ik de halve draai, vertragingsoefening en de stopproef doen. Vertragingsoefening moest ik een keer overdoen omdat ik gelijktijdig de rem en de koppeling bekrachtigde, ipv eerst krachtig remmen en daarna pas koppelen+schakelen.
Tics van je petten.
pi_163378708
Morgen AVB examen, hopelijk blijft het droog.
N A P O L I
C A M P A N I A
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')