Zie de disclaimerquote:Op woensdag 22 juni 2016 22:26 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik niet bij jan, na botst en baarmoeder ontsteking kwam er niks meer
Dat hebben we ook al wel gedaan ja. Het schijnt dat als je na het eten direct naar het toilet gaat en dan minimaal 3 minuten blijft zitten je een grote kans hebt dat je moetquote:Op donderdag 23 juni 2016 08:42 schreef Dot. het volgende:
Mijn neefje moest ook verplicht op de wc blijven zitten en daar heb ik toen een kaartspel met spelletjes voor gekocht. Daar kon je dan met een stift het spelletje op doen en het er vervolgens weer afvegen. Misschien kun je iets soortgelijks vinden en afspreken dat ze minimaal 2 of 3 kaarten doet op de wc? Even een hulpmiddel vinden waardoor het niet erg is om even te moeten blijven zitten.
Wij hebben volgens mij geen onweer gehad. Stip was wel wakker, maar hij was z'n speen kwijt en wilde vervolgens perse onder z'n deken, dus hij zweette zich rot.
Die reactie krijg ik zelf ook als ik om water vraag "Goh, doe maar luxe." "Maar ik heb ook sap/fris/wijn/..." "Water? Gewoon uit de kraan? Echt?"quote:Op donderdag 23 juni 2016 09:25 schreef exode het volgende:
Wat ontzettend naar GotC vooral ook zo voor de vakantie die nu geannuleerd moet worden.
Lekker Goitske, bijna vakantie! Wij moeten nog 2,5 week bikkelen. Ook echt bikkelen, met name mijn vrouw werkt al weken veel te veel (elke avond nakijken etc)
Wow TS, zonder zijwieltjes!![]()
Ten aanzien van water drinken, het valt mij vooral op in alle reacties dat mensen het vooral zielig vinden als je kind geen ranja of zo mag. B drinkt het liefste water en dat is enerzijds geluk en anderzijds wij geven hem gewoon niets anders. Maar dat is zielig horen wij best vaak. Waarom? Ik kreeg als kind ook gewoon water en ben best goed terecht gekomen.
Ik begrijp wat je bedoelt en vindt dat voor een basisschool naar middelbaar ook heel erg nuttig! Maar de psz is ze twee keer 3u per week, en dat maar een half jaar lang. Daar gaat in dit geval geen info verloren...quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:22 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ik snap dat punt, zeker omdat je geen goed gevoel had bij de psz en de leidsters daar. Maar wel goed om in gedachten te houden dat het in het onderwijs gebruikelijk is dat er overdracht plaatsvindt en dat er dus gegevens worden doorgegeven en uitgewisseld: van klas naar klas, van de ene docent naar de andere, en ook van school op school. Er zijn systemen waarin leerlinggegevens worden opgeslagen. Zo krijgen wij overdracht informatie van basisscholen van onze nieuwe leerlingen die binnenkomen in klas 1. De mentoren van klas 1 zijn ook verplicht die overdracht informatie te lezen om te kijken of daar zaken in staan waar wij rekening mee moeten houden (bijvoorbeeld dat een kind gepest is, ziek is geweest, e.d.). Soms staan er ook wel minder fraaie dingen in. Omdat wij als gymnasium vaak de slimste kinderen uit de klas krijgen, staan er ook wel eens opmerkingen van docenten in zo'n dossier die erop wijzen dat iemand weinig oog heeft gehad voor de zaken waar een heel slim of hoogbegaafd kind tegenaan kan lopen. Bijvoorbeeld een opmerking als: 'x heeft geen geduld' 'x is lui'. Maar ook dat is voor ons nuttige informatie want dan is de kans groot dat een kind zich niet begrepen voelde. Ik denk dat een goede docent altijd met een open blik naar een kind zal proberen te kijken, want juist in het onderwijs weet je dat een kind (ook door de invloed van de omgeving) continu verandert. Maar het is wel echt prettig als er informatie is.
Ja, ze willen toch echt wel dat kindjes zindelijk zijn. Ik vind het ook niet eerlijk maar het schijnt dat in het buitenland kinderen veel vroeger zindelijk zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2016 14:47 schreef Omentielvo het volgende:
Maar Cwen, Ellie moet toch nog drie worden? En hier lees je dat meerdere kindjes van (ruim) 3 jaar nog niet zindelijk zijn. Stelt de school dat echt als voorwaarde?
Vind ik dus een beetje een oneerlijke regel waar dan niet gekeken wordt naar het kind
Wij hebben die van lascal. Werkt primaquote:Op donderdag 23 juni 2016 14:52 schreef exode het volgende:
Ok, op zoek naar nieuw traphekje, nu ook onze traphekjes zijn teruggeroepen door Ikea. (net mail van Ikea gehad...). Wie heeft er hier een inklapbare/harmonica ding waar je tevreden over bent?
Maar dat verwachten staat toch lijnrecht tegenover het type onderwijs?quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:54 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ja, ze willen toch echt wel dat kindjes zindelijk zijn. Ik vind het ook niet eerlijk maar het schijnt dat in het buitenland kinderen veel vroeger zindelijk zijn.
Ik weet ook niet precies hoe het zit dat ze pas met 3 daar echt gevoel bij krijgen, want dat kan dan toch niet? Of wel en overdrijft iedereen?
Kijk, als het geen 'eis' van school was geweest had me er niet druk om gemaakt, maar helaas is dat het dus wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |