abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 juni 2016 @ 22:46:07 #276
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163229007
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 22:26 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ik niet bij jan, na botst en baarmoeder ontsteking kwam er niks meer
Zie de disclaimer :P
  woensdag 22 juni 2016 @ 23:04:37 #277
73386 Fazz
onderweg
pi_163229697
Beterschap GotC! Ik wist niet dat het zo heftig is als je als volwassene geïnfecteerd wordt :o

Hier een relaxte dag gehad, lunchen in de stad en 's middags naar het strand O+ Ik kijk zo uit naar de terugkomst van mn vriend, nog 1 week (als het goed is :X )
Morgen komt m'n poets voor de 2e keer, ik hou nu al van haar :+ :')
pi_163233121
De poets. O+ . Fijn he. Gelukkig duurt het niet lang meer, Fazz, tot je vriend weer terug is. Tenminste, als het goed is dus?

Meer kinderen vannacht wakker door onweer? I heeft nu voor het eerst bewust onweer meegemaakt. Het ging echt tekeer hier in DH. Veel flitsen en donders. Ze klampte zich helemaal aan me vast, handen voor de ogen. Maar ze sliep ook heel snel weer in. Nu vanochtend steeds weer samen met mij doornemen wat er vannacht gebeurde en ook de leidster op het kdv kreeg het meteen te horen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 23 juni 2016 @ 08:21:50 #279
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_163233130
Oei beterschap GotC, dat klinkt heftig!

Zindelijkheid vond ik ook best een lastig topic. E. wordt eind volgende maand 4 en is nu 98% zindelijk. Ze heeft zo nu en dan moeite met de grote boodschap op het toilet. Dan lukt het niet omdat ze er (denk ik) de tijd niet voor neemt en dan begint ze met ophouden. Ze kan zo makkelijk een dag of 5 niet poepen maar daarna gaat het natuurlijk onwijs zeer doen :X. We kunnen nu 1. haar dwingen op het toilet te blijven zitten tot ze heeft gepoept of 2. haar een luier aandoen als het op het toilet niet lukt en dat ze daarin poept. Wij doen nu de 2e optie omdat ik het gevoel heb dat pijn bij poepen alleen maar averechts werkt. Ze poept dan ook in de luier (vrijwel meteen) en komt daarna om alles schoon te maken. Misschien dat ze bij optie 1. wel eerder doorheeft dat poepen op het toilet eigenlijk veel fijner is? Ik weet niet waar we goed aan doen. Zolang ze wel het grootste gedeelte van de tijd op het toilet poept geloof ik het wel en zal het vanzelf goedkomen..

Sinds gister kan ze zonder zijwieltjes fietsen :o! Zomaar, ineens. Grote meid O+
pi_163233138
Knap van haar, Soesa!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163233266
Mijn neefje moest ook verplicht op de wc blijven zitten en daar heb ik toen een kaartspel met spelletjes voor gekocht. Daar kon je dan met een stift het spelletje op doen en het er vervolgens weer afvegen. Misschien kun je iets soortgelijks vinden en afspreken dat ze minimaal 2 of 3 kaarten doet op de wc? Even een hulpmiddel vinden waardoor het niet erg is om even te moeten blijven zitten. Zoiets bijv: https://m.bol.com/nl/p/10(...)biel_product_product

Wij hebben volgens mij geen onweer gehad. Stip was wel wakker, maar hij was z'n speen kwijt en wilde vervolgens perse onder z'n deken, dus hij zweette zich rot.
  donderdag 23 juni 2016 @ 08:45:10 #282
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_163233285
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 08:42 schreef Dot. het volgende:
Mijn neefje moest ook verplicht op de wc blijven zitten en daar heb ik toen een kaartspel met spelletjes voor gekocht. Daar kon je dan met een stift het spelletje op doen en het er vervolgens weer afvegen. Misschien kun je iets soortgelijks vinden en afspreken dat ze minimaal 2 of 3 kaarten doet op de wc? Even een hulpmiddel vinden waardoor het niet erg is om even te moeten blijven zitten.

Wij hebben volgens mij geen onweer gehad. Stip was wel wakker, maar hij was z'n speen kwijt en wilde vervolgens perse onder z'n deken, dus hij zweette zich rot.
Dat hebben we ook al wel gedaan ja. Het schijnt dat als je na het eten direct naar het toilet gaat en dan minimaal 3 minuten blijft zitten je een grote kans hebt dat je moet :P. Maar ook dat werkt niet bij haar. Boekjes lezen, filmpje op de Ipad, spelletje doen, verhaaltjes verzinnen etc. Van alles al geprobeerd. Maar daardoor raakt ze alleen maar meer afgeleid van haar doel :D
pi_163233766
Wat ontzettend naar GotC vooral ook zo voor de vakantie die nu geannuleerd moet worden.
Lekker Goitske, bijna vakantie! Wij moeten nog 2,5 week bikkelen. Ook echt bikkelen, met name mijn vrouw werkt al weken veel te veel (elke avond nakijken etc)
Wow TS, zonder zijwieltjes! *O*

Ten aanzien van water drinken, het valt mij vooral op in alle reacties dat mensen het vooral zielig vinden als je kind geen ranja of zo mag. B drinkt het liefste water en dat is enerzijds geluk en anderzijds wij geven hem gewoon niets anders. Maar dat is zielig horen wij best vaak. Waarom? Ik kreeg als kind ook gewoon water en ben best goed terecht gekomen. :D

B plast ongeveer 2 keer per dag op het potje, ook op het KDV. De ene keer per ongeluk en gisteren toevallig een 'Mama ik moet plassen' moment. Maar de weg naar zindelijkheid is hier echt nog ver weg. Ik maak me daar niet druk om (nog niet :@ )

Hier een gebroken nacht gehad, B was vannacht wakker van een nare droom en vanochtend al om 06:00 wakker. Koffie!
pi_163233816
Over zindelijkheid: vriendin van me heeft bij haar iets oudere kinderen training gedaan, uiteindelijk gelukt met veel frustratie van beide kanten..
Bij ons ging t soepel, ze ging al af en toe op t potje. Ik had bedacht om in de zomer met trainen te beginnen, maar W dacht daar anders over. Het was nog winter en van t een op t andere moment wilde ze geen luier meer aan. Vanaf toen was ze overdag zindelijk ( met in de 2e week helaas een klein buikgriepje waardoor ze vreselijk moest huilen dat ze t ibeens niet op kon houden). S nachts heeft nog een tijd geduurd, maar ik heb t haar zelf aan laten geven.. (luier was ook echt nooit droog s ochtends).
Trainen had hier denk ik geen zin gehad, bij dwingen gaat ze heel hard de kont tegen de krib gooien..
pi_163233995
Volgens mijn moeder was ik exact op mijn 2e jaar zindelijk. We waren op vakantie (ik ben in juli jarig) en wilde geen luier meer om, ook 's nachts niet. Nou vraag ik me af of ze niet een jaar miszit, het verhaal steeds sterker wordt of ik gewoon een superkind was. :P
pi_163234343
Ach, mijn moeder wist zeker dat ik met 1,5 zindelijk was. Ruim voor ik naar de peuterspeelzaal ging. Laatst zat ik in een oud fotoboek te bladeren en daar stond bij 2,5: hoera, zindelijk! De luiers zijn niet meer nodig..
Dus hier had mn moeder zich een jaar vergist. W ging trouwens af en toe op t potje met 2,5 en was echt zindelijk net voor ze 3 was.
L van 1,5 wil nu ook steeds op t potje, maar daar gebeurt nog helemaal niets. Maar t is wel schattig. W ging voor t slapen altijd op de wc, nu plast ze dan op t potje zodat ze naast elkaar ieder op hun eigen potje kunnen zitten.
pi_163234689
Ik was met 2,5 zindelijk. Tja mijn moeder had er ook meer tijd voor.

Sac gaf gisteten wel zelf aan dat ze moest poepen en idd op het potje. Maar ik denk dat het nog wel even duurt voor ze echt zindelijk is.

Gotc beterschap. Hopelijk gaat het snel beter.

Exode tijd voor c_/
pi_163235558
Kayler is hier nu een goede 2 maanden zindelijk. Zo ineens! En waar ze eerst helemaal door het lint ging van de gewone wc bril gaat dat nu ineens ook goed. Ook snachts zonder luier. Af en toe roept ze snachts dat ze moet plassen. Vanacht heb ik haar helaas niet gehoord door de hele harde onweer en regen en was daar het eerste ongelukje in bed sinds ze zonder luier slaapt. Ze was er echt heel erg verdrietig van zo sneu. Na verschonenn van haar bed ging ze gelukkig wel weer lekker slapen ondank dat het hier dus echt noodweer was!
pi_163236105
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 09:25 schreef exode het volgende:
Wat ontzettend naar GotC vooral ook zo voor de vakantie die nu geannuleerd moet worden.
Lekker Goitske, bijna vakantie! Wij moeten nog 2,5 week bikkelen. Ook echt bikkelen, met name mijn vrouw werkt al weken veel te veel (elke avond nakijken etc)
Wow TS, zonder zijwieltjes! *O*

Ten aanzien van water drinken, het valt mij vooral op in alle reacties dat mensen het vooral zielig vinden als je kind geen ranja of zo mag. B drinkt het liefste water en dat is enerzijds geluk en anderzijds wij geven hem gewoon niets anders. Maar dat is zielig horen wij best vaak. Waarom? Ik kreeg als kind ook gewoon water en ben best goed terecht gekomen. :D
Die reactie krijg ik zelf ook als ik om water vraag "Goh, doe maar luxe." "Maar ik heb ook sap/fris/wijn/..." "Water? Gewoon uit de kraan? Echt?"
Als mijn oudste vraagt om water, krijgt ze vervolgens de wedervraag welke smaak ze erin wil :') Pas nog kwam ze terug van een speeldate en bleek ze niks te hebben gedronken. Ze kreeg namelijk (vieze) limonade ipv water. Tja.
pi_163236150
Zindelijkheid is hier nog geen topic. Peuter voelt het totaal nog niet aan. Komt wel.
pi_163236196
Tja WupWup, ik heb altijd zoiets van: drink lekker waar je zin in hebt, dat geldt ook voor je kind. Je zal mij nooit horen zeggen 'Jouw peuter chocomel, zou je dat wel doen?' maar dat B water krijgt is vrij vaak voer voor vragen en opmerkingen.
Afgelopen weekend logeerde hij bij schoonzus en zwager en die waren verbaasd dat hij na een glas melk graag water wilde bij zijn lunch. En dat hij eigenlijk de hele dag om water vroeg. 'Wil hij nooit iets zoets drinken?' nou vast wel, maar hij mist het niet. En ja hoor, hij krijgt wel eens iets lekkers te drinken, bij feestjes of andere 'bijzonderheden' en dan geniet ie extra.

Maar goed ik verbaas me sowieso over de bemoeizucht als het om kinderen gaat, doe lekker je eigen ding, dat is toch altijd goed?
pi_163240357
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juni 2016 12:22 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik snap dat punt, zeker omdat je geen goed gevoel had bij de psz en de leidsters daar. Maar wel goed om in gedachten te houden dat het in het onderwijs gebruikelijk is dat er overdracht plaatsvindt en dat er dus gegevens worden doorgegeven en uitgewisseld: van klas naar klas, van de ene docent naar de andere, en ook van school op school. Er zijn systemen waarin leerlinggegevens worden opgeslagen. Zo krijgen wij overdracht informatie van basisscholen van onze nieuwe leerlingen die binnenkomen in klas 1. De mentoren van klas 1 zijn ook verplicht die overdracht informatie te lezen om te kijken of daar zaken in staan waar wij rekening mee moeten houden (bijvoorbeeld dat een kind gepest is, ziek is geweest, e.d.). Soms staan er ook wel minder fraaie dingen in. Omdat wij als gymnasium vaak de slimste kinderen uit de klas krijgen, staan er ook wel eens opmerkingen van docenten in zo'n dossier die erop wijzen dat iemand weinig oog heeft gehad voor de zaken waar een heel slim of hoogbegaafd kind tegenaan kan lopen. Bijvoorbeeld een opmerking als: 'x heeft geen geduld' 'x is lui'. Maar ook dat is voor ons nuttige informatie want dan is de kans groot dat een kind zich niet begrepen voelde. Ik denk dat een goede docent altijd met een open blik naar een kind zal proberen te kijken, want juist in het onderwijs weet je dat een kind (ook door de invloed van de omgeving) continu verandert. Maar het is wel echt prettig als er informatie is.
Ik begrijp wat je bedoelt en vindt dat voor een basisschool naar middelbaar ook heel erg nuttig! Maar de psz is ze twee keer 3u per week, en dat maar een half jaar lang. Daar gaat in dit geval geen info verloren...

Overigens is het precies wat jij zegt: ze hebben er naderhand nog ingeschreven dat ze niet luistert en geen opdrachten kan uitvoeren :(. Niet sympathiek.
Home is where the O+ is...
pi_163240557
GotC, beterschap zeg! Heftig!

Tja, het voelt idd als falen als Ellie straks niet zindelijk is als ze naar school gaat, want heb ik toch alle tijd... Maar ze lijkt het niet (meer) te voelen en eigenlijk wil haar niet dwingen. Alleen... We hebben nog 2 maanden dus ik maak me er toch druk om... :X.

Peuterbuien gaan hier af en aan. Geduld helpt, maar soms weet ik het ook niet meer.
pi_163240956
Maar Cwen, Ellie moet toch nog drie worden? En hier lees je dat meerdere kindjes van (ruim) 3 jaar nog niet zindelijk zijn. Stelt de school dat echt als voorwaarde?
Vind ik dus een beetje een oneerlijke regel waar dan niet gekeken wordt naar het kind :@
pi_163241006
Ik kan me wel voorstellen dat het voor een school erg vervelend is als een kind niet zindelijk is. Dat heeft nog wel wat voeten in aarde voor de kleuterjuf/meester denk ik.
En ik heb makkelijk praten want B tikt de 2,5 jaar nog niet eens aan.
pi_163241038
Ja. Met vier jaar kan ik het me voorstellen. Met drie jaar dus niet. :@
pi_163241068
Ok, op zoek naar nieuw traphekje, nu ook onze traphekjes zijn teruggeroepen door Ikea. (net mail van Ikea gehad...). Wie heeft er hier een inklapbare/harmonica ding waar je tevreden over bent?
pi_163242563
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 14:47 schreef Omentielvo het volgende:
Maar Cwen, Ellie moet toch nog drie worden? En hier lees je dat meerdere kindjes van (ruim) 3 jaar nog niet zindelijk zijn. Stelt de school dat echt als voorwaarde?
Vind ik dus een beetje een oneerlijke regel waar dan niet gekeken wordt naar het kind :@
Ja, ze willen toch echt wel dat kindjes zindelijk zijn. Ik vind het ook niet eerlijk maar het schijnt dat in het buitenland kinderen veel vroeger zindelijk zijn.

Ik weet ook niet precies hoe het zit dat ze pas met 3 daar echt gevoel bij krijgen, want dat kan dan toch niet? Of wel en overdrijft iedereen?
Kijk, als het geen 'eis' van school was geweest had me er niet druk om gemaakt, maar helaas is dat het dus wel.
pi_163243054
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 14:52 schreef exode het volgende:
Ok, op zoek naar nieuw traphekje, nu ook onze traphekjes zijn teruggeroepen door Ikea. (net mail van Ikea gehad...). Wie heeft er hier een inklapbare/harmonica ding waar je tevreden over bent?
Wij hebben die van lascal. Werkt prima
pi_163243278
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 15:54 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ja, ze willen toch echt wel dat kindjes zindelijk zijn. Ik vind het ook niet eerlijk maar het schijnt dat in het buitenland kinderen veel vroeger zindelijk zijn.

Ik weet ook niet precies hoe het zit dat ze pas met 3 daar echt gevoel bij krijgen, want dat kan dan toch niet? Of wel en overdrijft iedereen?
Kijk, als het geen 'eis' van school was geweest had me er niet druk om gemaakt, maar helaas is dat het dus wel.
Maar dat verwachten staat toch lijnrecht tegenover het type onderwijs?
Juist van zo'n school zou ik verwachten dat ze naar het kind kijken in plaats van wat er in het buitenland standaard is. Of wat er volgens de boekjes moet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')