Vergeet ook niet het stukje waar je bedreigingen en stenen terecht vond.quote:Op woensdag 29 juni 2016 13:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Haha het zit je wel diep he dat ik heb gezegd dat de Joodse vlag een symbool is voor moord, discriminatie en apartheid en dat deze vlag derhalve niet in ons straatbeeld hoort.
Oké ik ken James en zijn vader niet..quote:Op woensdag 29 juni 2016 13:57 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Zijn vader is een relaxte vent, had dus niet gehoeven
Ik welquote:Op woensdag 29 juni 2016 14:01 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Oké ik ken James en zijn vader niet..
Eensquote:Op woensdag 29 juni 2016 13:48 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Schelden is niet netjes, maar om nou een typisch scheldwoord gericht aan het adres van een donker iemand zwaarder te laten wegen dan een soortgelijk typisch scheldwoord gericht aan blanken, homo's, vrouwen of andere specifieke groepen gaat m.i. te ver.
Dat weet ik, maar er waren lieden die blijkbaar niet begrepen hoe jij het bedoelde.quote:Op woensdag 29 juni 2016 14:07 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Eens
Zoiets had ik geloof ik eerder in dit topic ook gepost
de foto deed het niet?quote:Op woensdag 29 juni 2016 13:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat een sjaak. Mis wel een subtiele verwijzing naar Zwarte Piet in je stukje.
Ja, jouw versie komt iets beter overquote:Op woensdag 29 juni 2016 14:08 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar er waren lieden die blijkbaar niet begrepen hoe jij het bedoelde.
Dank je.quote:Op woensdag 29 juni 2016 14:18 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, jouw versie komt iets beter over
Prima, maar ga dan geen jankverhaal op facebook zetten.quote:Op woensdag 29 juni 2016 13:53 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Mwah James is 17 dus ik kan mij nog wel voorstellen dat hij tegen zijn ouders niet durfde te vertellen dat hij dronken van zijn fiets geflikkerd is en er dus dit verhaal maar van gemaakt heeft..
Dat verhaal met foto's heeft zijn broer toch op facebook gezet en niet James zelf?quote:Op woensdag 29 juni 2016 14:38 schreef bascross het volgende:
[..]
Prima, maar ga dan geen jankverhaal op facebook zetten.
Dit idd...quote:Op woensdag 29 juni 2016 14:39 schreef probeer het volgende:
Hm, zou nu toch wel netjes zijn als James een paar parkjes mag gaan schoffelen, wellicht eventueel in combinatie met een zelf-betaald berichtje in het lokale sufferdje waarin hij zijn excuses aanbied voor het beschuldigen van zijn dorpsgenoten van mishandeling en racisme.
Dat soort leugens vind ik toch niet meer bij een 17-jarige horen. Die wordt geacht bijna volwassen te zijn, en dan mag ik hopen dat je niet meer zomaar anderen van racisme en mishandeling beschuldigt omdat je bang bent een vrij onschuldige fout op te biechten aan je ouders. Dat vind ik meer bij beginnende pubers passen, en zelfs dan zou ik denken 'goh, er is iets goed mis met dat kind'.quote:Op woensdag 29 juni 2016 13:53 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Mwah James is 17 dus ik kan mij nog wel voorstellen dat hij tegen zijn ouders niet durfde te vertellen dat hij dronken van zijn fiets geflikkerd is en er dus dit verhaal maar van gemaakt heeft..
Mwah zat James niet op het speciaal onderwijs?quote:Op woensdag 29 juni 2016 14:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat soort leugens vind ik toch niet meer bij een 17-jarige horen. Die wordt geacht bijna volwassen te zijn, en dan mag ik hopen dat je niet meer zomaar anderen van racisme en mishandeling beschuldigt omdat je bang bent een vrij onschuldige fout op te biechten aan je ouders. Dat vind ik meer bij beginnende pubers passen, en zelfs dan zou ik denken 'goh, er is iets goed mis met dat kind'.
Ik twijfel er totaal niet over. Niemand in Nederland zegt shit als 'Heil Wilders'.quote:Op woensdag 29 juni 2016 14:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik heb ook nog steeds grote twijfels over de herkomst van de dreigbrieven richting moskees.
Mijn vermoeden van false flag mbt deze brieven is er niet minder op geworden.
wat bij mij vooral de argwaan opwekte is dat ze direct al begonnen over het instellen van een eigen burgerwacht. Dat is inmiddels alweer een oude wens van moslims die steeds weer bij andere gebeurtenissen de kop opsteektquote:Op woensdag 29 juni 2016 14:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik heb ook nog steeds grote twijfels over de herkomst van de dreigbrieven richting moskees.
Mijn vermoeden van false flag mbt deze brieven is er niet minder op geworden.
Het zou me overigens niks verbazen dat de politie dit ook wel vermoed, en wellicht dat men al bewijzen heeft van de echte afzenders, maar dat men dat "onder de pet" houdt.
Maar: het is een vermoeden.
Het is niet de eerste keer dat racisme een hoax blijkt te zijn.
In ieder geval verdient onze James de "Jules Croiset"-troffee.
http://www.digibron.nl/se(...)-ontvoering-in-scene
En wat er zo cru is ... Die beschuldiging van racisme en mishandeling is wat er bij mensen blijft hangen. Niet deze rectificatie / uitkomst van het onderzoek.quote:Op woensdag 29 juni 2016 14:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit idd...
Hij heeft toch aangifte gedaan, of begrijp ik dat verkeerd? Dan is het een valse aangifte en dat hoort bestraft te worden.
Dat was de verkeerde James. Zo komen de verhalen de wereld wel in.quote:Op woensdag 29 juni 2016 14:46 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Mwah zat James niet op het speciaal onderwijs?
Althans dat meen ik in het eerste topic over James te hebben gelezen.
Nee, dat was hem dus niet.quote:Op maandag 6 juni 2016 19:35 schreef Braindead2000 het volgende:
Is dit hem?
https://www.facebook.com/james.nkomo.35
Dan had hij al psychische problemen. OPDC 't NIJREES is een Ortho Pedagogisch Didactisch Centrum voor kinderen met speciale onderwijsbehoeften op het gebied van het schoolse leren en/of het omgaan met zichzelf en met anderen.
Dat met die burgerwachten is het engste, we leven hier in Nederland alwaar we een justitieapparaat hebben die voor orde en veiligheid moet zorgen, een stel bij elkaar geraapte 'geloofsfanaten' die op eigen initiatief een 'burgerwacht' meent te moeten oprichten kunnen we missen als kiespijn.quote:Op woensdag 29 juni 2016 14:48 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
wat bij mij vooral de argwaan opwekte is dat ze direct al begonnen over het instellen van een eigen burgerwacht. Dat is inmiddels alweer een oude wens van moslims die steeds weer bij andere gebeurtenissen de kop opsteekt
quote:Ik ben het er niet mee eens", zegt James in een reactie op het politiebericht dat de Almeloër waarschijnlijk gewond is geraakt doordat hij dronken van zijn fiets is gevallen.
Stomp
"Ik heb die avond wel wat gedronken, maar ik was niet dronken. En als ik van de fiets was gevallen, had ik ook andere verwondingen moeten hebben", zegt Nzima, die bij zijn lezing blijft dat hij door een stomp op de stoep is gevallen."
Valse aangifte
Het openbaar ministerie onderzoekt of de Almeloër moet worden vervolgd wegens het doen van een valse aangifte. "Over de uitkomsten daarvan kunnen we nog niets zeggen", zegt woordvoerster Barbara van Heerde.
James heeft 'twee' achternamenquote:Op woensdag 29 juni 2016 14:59 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat was de verkeerde James. Zo komen de verhalen de wereld wel in.
Volgens onderstaande bron heet hij James Nzima:
http://www.tubantia.nl/re(...)jk-geraakt-1.6084882
[..]
Nee, dat was hem dus niet.
Dit wordt verder behandeld in:quote:Op woensdag 29 juni 2016 14:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik twijfel er totaal niet over. Niemand in Nederland zegt shit als 'Heil Wilders'.De NVU haat Wilders en de PVV haat Nazi's en andere jodenhaters.
Het is verzonnen door een stel moslims met een hele dikke duim die een idioot fantasiebeeld van 'de Nederlandse moslimhater' hanteren.
Ow kakquote:Op woensdag 29 juni 2016 15:20 schreef Toto69 het volgende:
[..]
James heeft 'twee' achternamen
Dat is hem dus wel.
James moet gewoon even een schop onder zijn reet hebben van zijn vader en dan kunnen we weer over tot de orde van de dag.quote:Op woensdag 29 juni 2016 15:12 schreef Kaas- het volgende:
Als je van je fiets vol op je bakkes valt is het helemaal niet noodzakelijk om ook andere verwondingen te hebben.
Beter maakt die jongen het niet nog erger dan het nu al is.
"Schop onder de kont" voor een "valse aangifte". Komt hij er mooi mee weg.quote:Op woensdag 29 juni 2016 15:40 schreef bascross het volgende:
[..]
James moet gewoon even een schop onder zijn reet hebben van zijn vader en dan kunnen we weer over tot de orde van de dag.
quote:Op dinsdag 7 juni 2016 18:18 schreef Pendora het volgende:
[..]
Is dat zo? Van een vecht partij krijg je niet zomaar schrammen. Het zou zomaar kunnen dat hij slechts gevallen is.
Uit het bericht op rtvoost:
Toen de Almeloër vroeg of ze daarmee wilden stoppen, werd hij door de groep aangevallen en kreeg van één van de mannen een enorme harde klap in zijn gezicht. Daardoor raakte zijn gebit ernstig beschadigd en mist hij een voortand. Ook liep hij diverse verwondingen in zijn gezicht op.
Van 1 klap kreeg hij al die verwondingen? Of waren het toch meer klappen? Het verhaal is ontzettend inconsistent.
Dit soort berichten zie je vaker bij pubers (blank/donker/getint/etc) die iets stoms doen en anderen proberen de schuld te geven bij hun ouders om te voorkomen dat ze zelf in de problemen komen. Vaak hebben ze niet door dat ze uiteindelijk in nog grotere problemen komen.
quote:Op zaterdag 11 juni 2016 16:42 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Het is eerder een kwestie van ongeloof. Zulke racistische uitspraken komen nu eenmaal ongeloofwaardig over.
Wat zou de straf dan zijn als de daders wel veroordeel zouden worden voor de (gelogen) voorgestelde daad?quote:Op woensdag 29 juni 2016 15:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
"Schop onder de kont" voor een "valse aangifte". Komt hij er mooi mee weg.
????quote:Op woensdag 29 juni 2016 16:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat zou de straf dan zijn als de daders wel veroordeel zouden worden voor de (gelogen) voorgestelde daad?
Dat die 2 met elkaar in verhouding zijn vind ik niet meer dan redelijk. Dus als de daders grofweg gezegd een schop onder de kont zouden krijgen zou het (gelogen) slachtoffer dat ook moeten krijgen bij bewijs van een valse aangifte...
Wat is hun straf geweest? Wat zou hun straf geweest zijn?quote:Op woensdag 29 juni 2016 16:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
????
Bedoel je dat als die 2 Geesterense jongens daadwerkelijk die jongen hebben mishandeld, dat ze dan ook wegkomen met "een schop onder de kont". Zij zouden dan (zeer terecht) een zware straf moeten krijgen.
Ik moet bekennen dat ik niet weet of die jongens al een straf hebben gekregen, en in hoeverre dat proces liep. Toch kan het niet precies één op één zijn, want James had nl een biertje gestolen. Dat is (al met al) toch diefstal. Weliswaar een klein attribuut, maar toch. Dat wordt ook niet ontkend door James. Dan kunnen emoties bij die Geesterense jongens een rol spelen, en ook een "verzachtende omstandigheid".quote:Op woensdag 29 juni 2016 16:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat is hun straf geweest? Wat zou hun straf geweest zijn?
De vraag die ik stel is wat is de straf als dit werkelijkheid was geweest, wat zouden de daders voor straf krijgen?
Naar mijn persoonlijke mening zou de straf voor een valse aangifte in verhouding moeten zijn van de straf die de vermeende daders zouden hebben gekregen.
Dus als de straf voor de vermeende daders 50 uur schoffelen zou zijn dan ook 50 uur schoffelen voor de valse aangifte. Zou de straf 3 jaar cel zijn voor de vermeende dader dan ook om en nabij de 3 jaar cel voor een valse aangifte.
Let op, persoonlijke mening, niet perse hoe ons strafrecht werkt.
Ja hier dus! Ik spreek er schande van. Heb zelfs het eerste topic geopend, aangezien de commotie zo groot was. Achteraf was het dus één grote leugen. James is erg dom bezig geweest en wat mij betreft kan ie rekenen op een flinke schoffelstraf (hij is per slot van rekening 17 jaar).quote:Op woensdag 29 juni 2016 12:50 schreef bascross het volgende:
Nu is het wachten op alle mensen die hier schande van spraken.
Blijkbaar is ie dus met zijn bezopen kop van zijn fiets gepleurt en is hij daarbij een tand kwijtgeraakt.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:33 schreef MakkieR het volgende:
Met dit soort verhalen ben ik altijd nieuwsgierig wat er nu werkelijk is gebeurd.
ja die dacht even een nieuw click gebitje te scorenquote:Op woensdag 29 juni 2016 17:21 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja hier dus! Ik spreek er schande van. Heb zelfs het eerste topic geopend, aangezien de commotie zo groot was. Achteraf was het dus één grote leugen. James is erg dom bezig geweest en wat mij betreft kan ie rekenen op een flinke schoffelstraf (hij is per slot van rekening 17 jaar).
Treurig idd.quote:Op woensdag 29 juni 2016 21:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Typisch weer dit. De welbekende figuren en site stonden het hardst te brullen en nu zijn ze oorverdovend stil.
eens kijken:quote:De 17-jarige James meldt aan RTL Nieuws dat hij wel degelijk in elkaar geslagen is en vanwege intimidatie van de politie zich maar heeft neergelegd bij het verhaal van de vermeende daders.
Ik ben het niet eens met de conclusie van de politie. De getuigen beschermen elkaar. Ik heb alleen letsel in mijn gezicht en verder geen kras of schade aan mijn fiets, die stond ergens anders en zij hebben mij niet zien fietsen. Uit angst heb ik toegegeven dat ik ben gevallen. Ik wilde zo snel mogelijk weg.
De politie noemt deze uitspraken ‘niet handig’ en laat de zaak verder over aan de officier van justitie.
Als het verhaal waar is heeft hij 1 duw gekregen en 1 klap. Dat hij ongelukkig terecht zou zijn gekomen, ok, daar heb je een verzekering voor.quote:Op woensdag 29 juni 2016 16:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
????
Bedoel je dat als die 2 Geesterense jongens daadwerkelijk die jongen hebben mishandeld, dat ze dan ook wegkomen met "een schop onder de kont". Zij zouden dan (zeer terecht) een zware straf moeten krijgen.
http://www.rtvoost.nl/nie(...)611947346.1467278144quote:"Ik heb de mishandeling niet verzonnen." Dat zegt de 17-jarige James Nzima. Volgens de Almeloër heeft de politie hem in een verhoor geïntimideerd en zou hij uit angst hebben toegegeven dat hij van zijn fiets is gevallen.
"Ik ben donderdag naar het bureau gegaan met nieuw bewijs van de mishandeling." De jongen doelt op een WhatsApp-gesprek waarin iemand zou pochen over de mishandeling.
"Op het bureau werd ik meteen van mijn moeder gescheiden, dat vond ik al raar. Vervolgens ben ik twee uur verhoord. De politie zei dat ik van mijn fiets ben gevallen en dat er geen mishandeling heeft plaatsgevonden."
Intimiderende toon
Volgens de Almeloër heeft de politie op een intimiderende toon op hem ingepraat.
"De agenten zeiden dat ik straalbezopen was, en dat ik niet meer normaal kon fietsen. Ook zeiden ze dat ik een tijd in mijn eigen kots heb gelegen. Daar is niets van waar. Mijn handen, kleren en fiets hebben geen schade, dat zou toch wel moeten als ik gevallen was. Ze zeiden steeds: 'Accepteer het maar James, je bent van je fiets gevallen'."
"Uiteindelijk heb ik gezegd dat ik inderdaad van mijn fiets ben gevallen, ik zag geen uitweg meer en uit angst heb ik toegegeven. Maar het is niet waar."
James is aan het nadenken over vervolgstappen.
Verschillende getuigenverklaringen
De politie blijft bij de resultaten van haar onderzoek. "Het wordt ondersteund door verschillende getuigenverklaringen en sporen die zijn aangetroffen op de plek waar hij van de fiets is gevallen", aldus een woordvoerster.
Het Openbaar Ministerie gaat de zaak bekijken. Het is mogelijk dat James wordt vervolgd voor het doen van een valse aangifte of laster. Hij heeft namelijk zelf via Facebook verteld dat hij door een aantal mensen is mishandeld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |