abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juni 2016 @ 00:58:47 #51
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_162806097
Reconquista 2.0. Puik plan.
The more debt, the better
pi_162806209
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 23:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik zat ook al te denken, dat wordt patat met mayonaise.
Hoe kun je dat soort rasidioten bij mekaar krijgen.
Het is allemaal een cyclus en de geschiedenis gaat zich weer ergens herhalen

We hebben sinds WO2 een lange tijd een kunstmatig taboe op potentiele warlords en andere idioten aan de top gehad, maar de geest is weer vrij. Het moet eerst weer ergens geweldig fout gaan, willen de nieuwe generaties het probleem weer voelen en zien.

Ik las een jaar of 10 geleden berichten over bepaalde delen van de Nederlandse jeugd die best wel weer eens een oorlog zouden willen. Dat zal in andere landen ook wel z'n parallel hebben, Amerikaanse jeugd schreef b.v. positieve berichten over de film American sniper, die wilden ook graag 'moslims knallen'. Het afschaffen van de dienstplicht en leven in vrede brengt verveling als negatief aspect, en die verveling en het zoeken naar een groep en sensatie draagt ook bij aan een bepaald klimaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 07-06-2016 01:11:37 ]
pi_162806338
Er wonen meer dan 30 miljoen moslims in Rusland. Als die een oorlog tegen Turkije start dan is Tsjetsjenie het laatste van zijn zorgen.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 02:24:44 #54
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_162806919
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 01:15 schreef Atak het volgende:
Er wonen meer dan 30 miljoen moslims in Rusland. Als die een oorlog tegen Turkije start dan is Tsjetsjenie het laatste van zijn zorgen.
En jij denkt dat de Russen daar bang voor zijn? Ze hebben wel voor hetere vuren gestaan in de tweede wereldoorlog.
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_162806984
Laten we de ene gek geven wat de andere gek heeft.
pi_162807086
Wat onze zelfbenoemde generaaltjes hier vergeten zijn de volgende punten:

1. Turkije is een belangrijk lid van de Navo. Waarom? Anders zouden er geen nukes van de Navo in incirlik zijn opgeslagen.

2. De Amerikanen hebben de Russen altijd indirect bestreden. Ten eerste heeft Turkije de 2 na grootste leger van de Navo. Ten tweede gaan de Amerikanen echt op geen enkele manier toelaten dat hun militaire springplank naar het Midden-Oosten in gevaar komt.

3. Als Poetin zou willen terugslaan dan was het perfecte moment na het neerschieten van die straaljager zijn. Gaat niet gebeuren, en dat weet Poetin verrekte goed. Als ie zo zeker van zijn zaak was dan had ie allang aangevallen: zie de Krim.

4. De Navo houd weer trainingen in de Baltische staten om Rusland te sarren.Zoals in punt 2 uitgelegd is Turkije dus een belangrijke factor in dat afschrikkende effect ervan.

Het is wel tekenend om te zien hoeveel fokkertjes voor Rusland zijn terwijl de Russen ze als hun vijanden zien. Stelletje dombo's, als je zo graag Russenlovertje wil spelen moet je de VS je rug keren ten eerste en uit de Navo stappen. Nederland hoort net zo goed bij dit geopolitieke militaire spel als Turkije.
pi_162807092
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 03:11 schreef yup het volgende:

1. Turkije is een belangrijk lid van de Navo. Waarom? Anders zouden er geen nukes van de Navo in incirlik zijn opgeslagen.

2. De Amerikanen hebben de Russen altijd indirect bestreden. Ten eerste heeft Turkije de 2 na grootste leger van de Navo. Ten tweede gaan de Amerikanen echt op geen enkele manier toelaten dat hun militaire springplank naar het Midden-Oosten in gevaar komt.

3. Als Poetin zou willen terugslaan dan was het perfecte moment na het neerschieten van die straaljager zijn. Gaat niet gebeuren, en dat weet Poetin verrekte goed. Als ie zo zeker van zijn zaak was dan had ie allang aangevallen: zie wat ik heb gequote, de Krim.

4. De Navo houd weer trainingen in de Baltische staten om Rusland te sarren.Zoals in punt 2 uitgelegd is Turkije dus een belangrijke factor in dat afschrikkende effect ervan.

Het is wel tekenend om te zien hoeveel fokkertjes voor Rusland zijn terwijl de Russen ze als hun vijanden zien. Stelletje dombo's, als je zo graag Russenlovertje wil spelen moet je de VS je rug keren ten eerste en uit de Navo stappen. Nederland hoort net zo goed bij dit geopolitieke militaire spel als Turkije.
Je hoeft niet voor Turkije te zijn om tegen Rusland te zijn. Wat je zegt geeft gewoon aan hoe afhankelijk Turkije is van het westen.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 05:54:51 #58
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162807227
quote:

3. Als Poetin zou willen terugslaan dan was het perfecte moment na het neerschieten van die straaljager zijn. Gaat niet gebeuren, en dat weet Poetin verrekte goed. Als ie zo zeker van zijn zaak was dan had ie allang aangevallen: zie de Krim.

Ik heb de VS mijn rug al gekeerd. En ik ben ook geen Rusland lover. Ik wil gewoon met rust gelaten worden en mijn eigen ding doen onafhankelijk van allerlei rand debielen die mij proberen te betrekken in hun gestoorde spelletjes.
Nu jullie nog. :Y
pi_162807231
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 23:13 schreef Szikha2 het volgende:
Kom op jongens. Wordt eens wakker. Wie zit er achter moslim terrorisme??? Dat Islam een radicaal religie is weten we allemaal maar dit soort aanslagen wie zit daar werkelijk achter???
Erdogan. Eerst heeft ie de boel lopen opstoken in Afrikaanse landen, toen heeft ie Isis opgezet en gesteund. De aanslagen in Parijs en Brussel hebben we rechtstreeks aan Turkije te danken. Het is misschien niet leuk om te horen voor de Turken hier, maar Turkije is momenteel één grote beerput.
pi_162807236
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 05:59 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Erdogan. Eerst heeft ie de boel lopen opstoken in Afrikaanse landen, toen heeft ie Isis opgezet en gesteund. De aanslagen in Parijs en Brussel hebben we rechtstreeks aan Turkije te danken.
Dat gaat wel heel ver. Daar is geen bewijs voor.
pi_162807242
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 05:59 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Erdogan. Eerst heeft ie de boel lopen opstoken in Afrikaanse landen, toen heeft ie Isis opgezet en gesteund. De aanslagen in Parijs en Brussel hebben we rechtstreeks aan Turkije te danken. Het is misschien niet leuk om te horen voor de Turken hier, maar Turkije is momenteel één grote beerput.
Turkije is een beerput, maar dat wat daarboven staat kan vrij makkelijk worden ontkracht.
pi_162807274
quote:

Het heeft buiten deze om een grote geheime basis ver daar vandaan. Meer kan ik er niet over zeggen.

quote:
Het zijn geen banden die er voor altijd zijn. Amerika kan Trump kiezen, die wil uit de NAVO (omdat ie er de ballen van begrijpt waarschijnlijk). Maar goed, dat brengt de NAVO nog niet in gevaar. En Trump kan alfijd naar zn Saudische vrienden gaan met zijn units. Erdogan kan zich ineens verheven voelen en eruitstappen om met anderen een rommel-pact op te zetten. Die bases zijn geen garantie voor stabiele processen.

quote:
Het krim drukte hij er als 't ware half- politiek doorheen met bezettingen en verkiezingen. Het voordeel dat er Russen woonden speelde mee.

In deze zaak is het zoals ik eerder schreef niet een kwestie van de korte maar lange termijn. Erdogan heeft een dictatuur opgebouwd dat veel in puin heeft gegooid. De oppositie is op een zijspoor gezet, rechters en burocraten worden vervangen en de lira is vorig jaar nog aan de kunstmatige reanimatie gezet. Het politieapparaat is een Akp gezinde sub-divisie geworden (dropouts op een topsalaris)

In bijna ieder denkbaar post-Erdogan / AKP scenario valt het huidige Turkije vermoedelijk uiteen, 50% die een dictatoriaal moslimland willen vs 50% seculieren. Dat los je met heel veel geluk zonder een burgeroorlog op. En zonder IS recruitering. Maar Erdogan wordt op dit moment ook als het tape gezien dat de boel niet uit elkaar laat donderen. Binnen 't leger tolereren ze m nog even, maar het is de vraag hoever ze voor m willen gaan, ondanks zn vele pogingen daar volledige grip op te krijgen.

Blueprints voor een nieuwe verdeling na de kater van Erdogan's weg naar de afgrond liggen al klaar. Putin zou rond die tijd best rond de roulettetafel kunnen gaan zitten. Maar dan hebben we 't echt over andere tijden.

quote:

Dat klopt

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 07-06-2016 06:45:03 ]
  dinsdag 7 juni 2016 @ 06:37:16 #63
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162807286
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 06:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het heeft buiten deze om een grote geheime basis ver daar vandaan. Meer kan ik er niet over zeggen.

Dat is heerlijk vaag. De USA heeft meer dan 250 basissen over de gehele wereld of je moet kamp Bondsteel bedoelen in Kosovo?
  dinsdag 7 juni 2016 @ 06:49:06 #64
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_162807308
Waarom een topic voor iets wat overduidelijk een BS bericht is?
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_162807343
_O_ Roep het al jaren. NATO moet Turkije eruit flikkeren, binnenvallen en verdelen met Rusland. Griekenland verdient echter het grootste deel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 05:54 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik heb de VS mijn rug al gekeerd. En ik ben ook geen Rusland lover. Ik wil gewoon met rust gelaten worden en mijn eigen ding doen onafhankelijk van allerlei rand debielen die mij proberen te betrekken in hun gestoorde spelletjes.
Nu jullie nog. :Y
Ah, de Hobbit-strategie; Als ik geen kwaad opzoek, dan blijft het kwaad ook zeker weg.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2016 07:06:11 ]
pi_162807349
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 07:04 schreef LelijKnap het volgende:
_O_ Roep het al jaren. NATO moet Turkije eruit flikkeren, binnenvallen en verdelen met Rusland.

[..]

Ah, de Hobbit-strategie; Als ik geen kwaad opzoek, dan blijft het kwaad ook zeker weg.
Nee. Gewoon normaal denken.
pi_162807368
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 06:37 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat is heerlijk vaag. De USA heeft meer dan 250 basissen over de gehele wereld of je moet kamp Bondsteel bedoelen in Kosovo?
Binnen Turkije bedoel ik. Ik ken 'm en er valt met de kaart erbij en het opvragen van vrij gewone gegevens wel redelijk een lijn om te trekken ook. Het is een behoorlijk grote geheime basis.

Een paar jaar later kwam ik een Amerikaan tegen die iets met satteliet-communicatie-systemen deed. Ik vroeg m waar en toen grapte hij "I have to kill you if you'd know it", maar ik hoefde 't niet meer te raden.
pi_162807371
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 07:06 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nee. Gewoon normaal denken.
Hoezo? Turken hebben het grootste deel van Turkije gekoloniseerd. Waarom mogen de Grieken hun land niet terug?
pi_162807498
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 07:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoezo? Turken hebben het grootste deel van Turkije gekoloniseerd. Waarom mogen de Grieken hun land niet terug?
Turken terug naar de steppe.
pi_162807571
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 07:43 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Turken terug naar de steppe.
pi_162807638
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 07:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

"Hun land"? Dan kan Erdogan net zo goed beweren dat als tot aan Wenen "zijn" land is. En Merkel dat alles totaan Kaliningrad "haar" land. Denk eens na wat er gebeurt als iedereen zulke claims militair gaat proberen te veroveren.

Echt volkomen geschift, zo te denken.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 08:10:53 #72
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_162807659
Laat die Erdo en Poetin het lekker in de ring uitvechten, wat hebben die toch te compenseren.
Graag op anoniem
pi_162807667
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 08:05 schreef Igen het volgende:

[..]

"Hun land"? Dan kan Erdogan net zo goed beweren dat als tot aan Wenen "zijn" land is. En Merkel dat alles totaan Kaliningrad "haar" land. Denk eens na wat er gebeurt als iedereen zulke claims militair gaat proberen te veroveren.

Wat is dan het criterium? Als het maar lang genoeg veroverd is? Houden zoals het nu is?
pi_162807677
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 08:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Ach joh, dit is gewoon semi-puberale grootspraak van iemand die bij elke oorlogsbeweging op televisie een klein stijfje krijgt. Iemand die denkt dat soldaten units zijn zoals in een potje Civilization.

Ik vraag me wel af waarom er zoveel semi-megalomane wereldleiders zijn, die vooral gebrand lijken op gebiedsuitbreiding. Ik dacht dat we dat al 70 jaar achter ons hadden gelaten.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 08:17:37 #75
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_162807706
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 08:13 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ach joh, dit is gewoon semi-puberale grootspraak van iemand die bij elke oorlogsbeweging op televisie een klein stijfje krijgt. Iemand die denkt dat soldaten units zijn zoals in een potje Civilization.

Ik vraag me wel af waarom er zoveel semi-megalomane wereldleiders zijn, die vooral gebrand lijken op gebiedsuitbreiding. Ik dacht dat we dat al 70 jaar achter ons hadden gelaten.
Mweh, de mens is al tienduizenden jaren oorlog aan het voeren, aard van het beestje, dat krijg je er met slechts 70 jaar relatieve vrede niet bij iedereen uit, verder heb je zeker gelijk dat oorlog vaak verheerlijkt wordt door mensen die geen oorlog meegemaakt hebben. Daarom ook de massale uitstroom van jihadisten vanuit Europa, glory on the battlefield enzo.
Graag op anoniem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')