..... Zegt degene die als enige commentaar op kritiek op zijn clubje kan melden "Heb ik me niet in verdiept" of "ik volg geen linkjes"quote:Op maandag 6 juni 2016 20:19 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Spijtig dat je inhoudelijk niets te melden hebt. Het is verder volkomen zwak dat ik aantoon dat de basis voor je atheïstische visie non-existent is, je daar vervolgens niets tegen in kunt brengen, maar je je visie niet eens wil heronderzoeken. Heet dat niet de oren laten kittelen?
En dat met je uitgebreide studie van je goeroes.
Dit is natuurlijk onzin.. stel dat een god, of een alien, of meerdere goden, of wat dan ook heeft gezorgd voor de eerste levende cellen, maakt dan al het andere bewijs dat we gevonden hebben voor evolutie onwaar? Nee natuurlijk niet!quote:Op maandag 6 juni 2016 14:56 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Zonder bedoelde verklaring is het filosoferen over hoe leven zich vervolgens heeft ontwikkeld volstrekt zinloos, is immers filosofie op drijfzand. Beter gezegd: op helemaal geen zand.
Dat kan mooi hier.. er is al een topic over:quote:Op maandag 6 juni 2016 12:35 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Verder geef je aan veel boeken te hebben gelezen over het evolutie vraagstuk en je oordeel te hebben gevormd.
Dat is mooi, want dan kun je dat oordeel inmiddels goed verdedigen. Dat plaatst mij in de riante positie van leerling en jou in die van belerende leraar. Ik kan je dus nu toetsen. Waar zullen wij dat eens doen?
Zat nog even te denken. Als je dit echt zo graag wilt, waarom doen we het niet zo: jij beschrijft op een onderdeel naar keus de leer van het Judaïsme en ik reageer er vervolgens op met de leer van Jezus.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:16 schreef ATON het volgende:
Ik ben nergens ingegaan op je vraag de verschillen tussen de leer van Jezus en het Judaïsme te omschrijven.
Ja, vannacht ook weer een heerlijk nachtje gehad. 't Werkt best oké met "God did it".quote:Op dinsdag 7 juni 2016 08:48 schreef falling_away het volgende:
Dit is natuurlijk onzin.. stel dat een god, of een alien, of meerdere goden, of wat dan ook heeft gezorgd voor de eerste levende cellen, maakt dan al het andere bewijs dat we gevonden hebben voor evolutie onwaar? Nee natuurlijk niet!
Maar hou jij vooral vast aan je "God did it" verhaal als je daardoor goed kunt slapen.
O.K., Laat maar horen wat de leer van Jezus is.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:19 schreef Loekie111 het volgende:
Zat nog even te denken. Als je dit echt zo graag wilt, waarom doen we het niet zo: jij beschrijft op een onderdeel naar keus de leer van het Judaïsme en ik reageer er vervolgens op met de leer van Jezus.
Reden te meer om hen ernstig te nemen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:01 schreef Loekie111 het volgende:
En dat in een buurt met alleen maar moslims. Hahaha.
Kijk eens naar de namen. Die zijn Joods.
Ja nee, jij beschrijft op een onderdeel naar keus de leer van het Judaïsme en ik reageer vervolgens met de leer van Jezus op dat onderdeel.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:38 schreef ATON het volgende:
[..]
O.K., Laat maar horen wat de leer van Jezus is.
En laat ook gelijk weten wat de bronnen zijn van het N.T.
Mwa, ja omdat ze een bovengemiddeld IQ bezitten. Maar goed, ik schijn ook Joods bloed te hebben stromen en kijk eens naar het resultaat.quote:
Schrijf het maar op je buik.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:44 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Ja nee, jij beschrijft op een onderdeel naar keus de leer van het Judaïsme en ik reageer vervolgens met de leer van Jezus op dat onderdeel.
Ik volg dus.
En dan niet in één keer zo'n lawine, gewoon bit by bit. Anders wordt het me teveel werk.
Bellen, deur aan deur joh.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:51 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Mwa, ja omdat ze een bovengemiddeld IQ bezitten. Maar goed, ik schijn ook Joods bloed te hebben stromen en kijk eens naar het resultaat.![]()
En ze beschikken over wat meer specifieke know how misschien.
Nee, omdat de namen wel Joods klinken, maar dit verder niks zegt. Trouwens, met het verloren gaan van de geslachtsregisters kan niemand een Joodse komaf bewijzen.
Boos?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:25 schreef ATON het volgende:
[..]
Schrijf het maar op je buik.![]()
Moet je met dit mooi weer niet ergens gaan aanbellen ?
Begrijp nog steeds je weigering niet. Jij geeft aan vanuit het Judaïsme, ik vul in met de leer van Jezus. En je zegt bekijk het maarquote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:25 schreef ATON het volgende:
[..]
Schrijf het maar op je buik.![]()
Moet je met dit mooi weer niet ergens gaan aanbellen ?
Dat geef ik niet aan vanuit het Judaïsme. Ik vraag je enkel wat de leer van Jezus is en waar het verschil zit met het Judaïsme.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:19 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Begrijp nog steeds je weigering niet. Jij geeft aan vanuit het Judaïsme, ik vul in met de leer van Jezus. En je zegt bekijk het maar![]()
Op dinsdag 7 juni 2016 14:22 schreef ATON het volgende:
Zucht.. het heeft geen zin.. zometeen kom je nog met het excuus dat evolutie slechts een theorie is en geen feit. Ik dacht dat jij je had ingelezen? Maar ik spreek je graag in het andere topic.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:34 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Ja, vannacht ook weer een heerlijk nachtje gehad. 't Werkt best oké met "God did it".
Wist wel dat je daar je vingers achter zou zetten.
Maar je bouwt een theorie op die een schepper uitsluit en je kunt al niet van start. Het uitgangspunt, de vooronderstelling van je theorie, de basis is drijfzand. Als het zo uitkomt halen we God er weer bij, ja ja.
Wat maakt het uit of ik uitgesloten ben of niet? Wat heeft dat met respect te maken?quote:Maar zeg eens, praat ik hier tegen een uitgeslotene? Ik mag aannemen van niet; anders heb je totaal geen respect voor een ander.
Omdat je donders goed weet wat die regeling inhoud waarmee je zelf akkoord bent gegaan.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:24 schreef falling_away het volgende:
[..]
Zucht.. het heeft geen zin.. zometeen kom je nog met het excuus dat evolutie slechts een theorie is. Ik dacht dat jij je had ingelezen? Maar ik spreek je graag in het andere topic.
[..]
Wat maakt het uit of ik uitgesloten ben of niet? Wat heeft dat met respect te maken?
Weet je wat pas respectloos is? De uitsluitingsregeling!
Eerst antwoord op m'n vraag. Zo ja, dan nee. Eigen keuze geweest.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:24 schreef falling_away het volgende:
Zucht.. het heeft geen zin.. zometeen kom je nog met het excuus dat evolutie slechts een theorie is en geen feit. Ik dacht dat jij je had ingelezen? Maar ik spreek je graag in het andere topic.
Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in, hoewel de bijbel er toch bepaalde uitzonderingen op na houdquote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:24 schreef falling_away het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of ik uitgesloten ben of niet? Wat heeft dat met respect te maken?
Weet je wat pas respectloos is? De uitsluitingsregeling!
Je bent dus JG? En waarom zou hij lak hebben ik begrijp het niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:28 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Omdat je donders goed weet wat die regeling inhoud waarmee je zelf akkoord bent gegaan.
Als ik een JG zou zijn, weet je wat dat voor mij betekent en heb je dus totaal lak aan een ander.
Grappig, ga je in alle topics en fora waar je post vragen of mensen uitgesloten zijn? Wie weet met hoe veel uitgeslotenen je wel niet contact hebt op internet? Wat een overspannen gedoe.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:28 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Omdat je donders goed weet wat die regeling inhoud waarmee je zelf akkoord bent gegaan.
Als ik een JG zou zijn, weet je wat dat voor mij betekent en heb je dus totaal lak aan een ander.
Dat was toch wel duidelijk inmiddels? En ik zou in dat geval lak hebben aan het feit dat hij eigenlijk niet met uitgeslotenen zou mogen praten volgens zijn geloof.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:55 schreef Argo het volgende:
[..]
Je bent dus JG? En waarom zou hij lak hebben ik begrijp het niet.
Ik laat in het midden wat ik ben omdat dit stigmatiseert en discrimineert en vooral: het is voor de discussie niet relevant.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:55 schreef Argo het volgende:
[..]
Je bent dus JG? En waarom zou hij lak hebben ik begrijp het niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |