abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162780040
Een werkende vrouw die omwille van haar carrière afziet van het moederschap, is onvolwaardig, vindt de Turkse president Erdogan. "Hoe succesvol ze ook mag zijn, ze schiet dan toch tekort", zei hij volgens de Engelstalige website van Hürriyet.

Erdogan sprak bij de officiële start van de vereniging van Vrouwen en Democratie, KADEM, in Istanbul. Hij zei dat het zijn vaste overtuiging is dat een werkende vrouw die geen kinderen wil haar vrouwelijkheid verloochent. "Als ze het moederschap en het huishouden weigert, dreigt ze haar vrijheid kwijt te raken. Ze schiet tekort en is in feite onvolwaardig."

Dat vrouwen in allerlei bedrijfstakken aan de slag kunnen juicht Erdogan toe, maar betaald werk mag het moederschap nooit in de weg staan. "De zakenwereld kan en mag geen alternatief worden voor het moederschap."

De president vindt dat Turkse vrouwen zeker drie kinderen moeten krijgen, "want sterke gezinnen vormen een sterke natie". Zelf heeft hij twee zoons en twee dochters.

Anticonceptie
Erdogan haalt af en toe het nieuws met zijn visie op de positie van de vrouw in Turkije. Afgelopen week kreeg hij kritiek van feministische activisten toen hij zei dat dat gezinsplanning en anticonceptie niet aan de orde zijn in moslimgezinnen.

http://nos.nl/artikel/210(...)is-onvolwaardig.html

kan die ouwe demente lamzak geen plaats maken voor zijn vrouw, als we nu toch in een dictatuur zitten.
pi_162780061
Zijn er nog mensen die opkijken van Erdolf z'n achterlijke visie? Die gast is gewoon een radicale moslim en wil de vrouw als niets anders dan broedmachine. Tja. Turken kiezen er zelf voor.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  maandag 6 juni 2016 @ 03:18:02 #3
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_162780467
Ja Turkije zou echt een aanwinst zijn. Man man man
Fade to Black
pi_162780611
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 03:18 schreef Achterhoker het volgende:
Ja Turkije zou echt een aanwinst zijn. Man man man
Er bestaat een kleine kans dat het land nog weleens een naamswijziging gaat krijgen. De AKP noemt het al 't "nieuwe" Turkije, en als Erdogan het weer omdoopt tot het Ottomaanse Rijk, dan krijgen veel AKP'ers een spontane zaadlozing. Dus dat ligt vermoedelijk nog wel in de pijplijn, niet op zeer korte termijn maar als dit zo een aantal jaren doorkabbelt is daar wel ruimte voor.
pi_162780970
Sorry hoor, maar dat mens ziet er toch niet uit op die foto? _O-
pi_162781377
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 07:46 schreef TheJanitor het volgende:
Sorry hoor, maar dat mens ziet er toch niet uit op die foto? _O-
Dat maakt niets uit.
  Redactie Frontpage maandag 6 juni 2016 @ 09:12:36 #8
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_162781578
Heel de wereld behalve 75 miljoen Turklaven: "Erdogan is een randdebiele dictator."
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_162781594
En dat denken we ook over Trump.
pi_162781624
Trump is een mindere mongool dan Erdogan.
pi_162781646
quote:
10s.gif Op maandag 6 juni 2016 09:16 schreef TheJanitor het volgende:
Ik vraag het mij af.
pi_162781705
Ik denk dat dit wereldwijd helemaal niet zo'n rare visie is, ook in verscheidene bevriende (westerse) naties. Sowieso voor een natie is het natuurlijk leuk als vrouwen heel succesvol meedraaien, maar als er vervolgens nauwelijks kinderen komen houdt het allemaal niet lang stand. Kan mooi in een religieus sausje gedoopt worden voor hun die dat leuk vinden, maar is eigenlijk gewoon basisnationalisme.
pi_162781813
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 09:22 schreef FlyDutchMan het volgende:
Ik denk dat dit wereldwijd helemaal niet zo'n rare visie is, ook in verscheidene bevriende (westerse) naties. Sowieso voor een natie is het natuurlijk leuk als vrouwen heel succesvol meedraaien, maar als er vervolgens nauwelijks kinderen komen houdt het allemaal niet lang stand. Kan mooi in een religieus sausje gedoopt worden voor hun die dat leuk vinden, maar is eigenlijk gewoon basisnationalisme.
De visie is wel raar.
  maandag 6 juni 2016 @ 09:38:44 #14
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_162781906
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 09:12 schreef JeMoeder het volgende:
Heel de wereld behalve 75 miljoen Turklaven: "Erdogan is een randdebiele dictator."
'De hele wereld'...? Nee.

In islamitische landen is Erdogan bijna een legende geworden. Vooral omdat hij meer voor het volk doet dan andere regeringen en weigert een 'international deep state' gestuurde kloon regering te zijn.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_162781948
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 09:38 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

In islamitische landen is Erdogan bijna een legende geworden. Vooral omdat hij meer voor het volk doet dan andere regeringen en weigert een 'international deep state' gestuurde kloon regering te zijn.
Vooral omdat hij zonder reden tegen het westen is. Maar wel graag mee wil doen. En zijn uitspraak over vrouwen zegt veel.
  Redactie Frontpage maandag 6 juni 2016 @ 09:42:22 #16
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_162781960
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 09:38 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Meer doet voor het volk? Erdogan doet alleen meer voor Erdogan. Wel grappig dat Turken dat zelf niet zien. Maar goed, ze willen blijkbaar zelf minder vrijheden (wat ik een erg rare keuze vind).
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_162782014
hij is zelf onvolwaardig.
  maandag 6 juni 2016 @ 09:47:54 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162782040
Je zult maar geen kinderen kunnen krijgen, gaan dat soort figuren je ook nog eens minderwaardig noemen omdat je geen kinderen hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_162782043
De man doet niets voor zijn volk. Daarom vlucht men ook graag. Daarom zijn vluchtelingen er liever niet. Men gaat onaardig om met mensen. Gelukkig heeft hij wel een groot illegaal paleis en daar een rare mening over vrouwen. Ik zou mij kapot schamen als Turk.
  maandag 6 juni 2016 @ 10:07:36 #20
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_162782306
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 09:48 schreef Jaroon het volgende:
De man doet niets voor zijn volk. Daarom vlucht men ook graag. Daarom zijn vluchtelingen er liever niet. Men gaat onaardig om met mensen. Gelukkig heeft hij wel een groot illegaal paleis en daar een rare mening over vrouwen. Ik zou mij kapot schamen als Turk.
Speciaal voor moslimleider haters als jij:

Somalische Erdogan lied

Palestijnse lied voor Erdogan

En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
pi_162782377
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:07 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Somalische Erdogan lied

Volgens google translate zingen ze: Erdogan de geitenneuker.
  maandag 6 juni 2016 @ 10:13:43 #22
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_162782418
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:11 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Volgens google translate zingen ze: Erdogan de geitenneuker.
Volgens jullie omgekochte anti islami international media bestuurde zieltjes zingen ze dat inderdaad.
  maandag 6 juni 2016 @ 10:15:07 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162782448
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:07 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Somalische Erdogan lied

Dit soort posts, met moslimhater en wat compleet onzinnige video's zijn juist niet de manier om aan te tonen dat hij wel deugt.

Over het algemeen zijn er maar weinig "leiders" die door hele meutes in naam worden toegezongen en wel deugen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 6 juni 2016 @ 10:15:58 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162782465
Maar goed, een normale discussie is kennelijk te hoog gegrepen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162782478
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 09:22 schreef FlyDutchMan het volgende:
In zekere zin is dat waar in zowel China, Japan als Singapore maakt men zich ernstig zorgen over de daling van het geboortecijfer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 6 juni 2016 @ 10:17:52 #26
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_162782500
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:15 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, een normale discussie is kennelijk te hoog gegrepen.
Je reageert op mij terwijl anderen woorden als 'mongool' en 'geiteneuker' gebruiken in hun 'intelligente discussie'. Hoezo wegkijken, heb overal printscreens van.
  maandag 6 juni 2016 @ 10:19:25 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162782533
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:17 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Je reageert op mij terwijl anderen woorden als 'mongool' en 'geiteneuker' gebruiken in hun intelligente discussie. Hoezo wegkijken, heb overal printscreens van.
Die post waar jij op reageerde had hoeveel van die opmerkingen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162782573
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:17 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Je reageert op mij terwijl anderen woorden als 'mongool' en 'geiteneuker' gebruiken in hun 'intelligente discussie'. Hoezo wegkijken, heb overal printscreens van.
Het viel best mee. Ik ben allergisch voor dat soort opmerkingen. Het viel mij niet op.
  maandag 6 juni 2016 @ 10:22:07 #29
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_162782589
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die post waar jij op reageerde had hoeveel van die opmerkingen?
Maakt dat wat uit dan? Terwijl er elders in dit topic wordt gescholden zeg jij dat mijn post kwalitatief niet goed is om te discussiëren.
Alsof anderen met bronnen komen, zij komen met loze woorden en onderbuik gevoelens, ik kom tenminste nog met beeldmateriaal ter ondersteuning.
pi_162782610
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 09:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Vooral omdat hij zonder reden tegen het westen is. Maar wel graag mee wil doen. En zijn uitspraak over vrouwen zegt veel.
Erdogan is in veel opzichten een eng mannetje, maar deze uitspraken over vrouwen is vrij gangbaar in conservatieve kringen. Een beetje SGP'er zal er soortgelijke gedachten op nahouden.

Ik snap dan ook niet waarom deze opmerkingen een eigen topic verdienen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 6 juni 2016 @ 10:24:19 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162782633
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:22 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Maakt dat wat uit dan? Terwijl er elders in dit topic wordt gescholden zeg jij dat mijn post kwalitatief niet goed is om te discussiëren.
Alsof anderen met bronnen komen, zij komen met loze woorden en onderbuik gevoelens, ik kom tenminste nog met beeldmateriaal.
Okay, dus als Pietje allerlei shit post is dat voor jou een prima reden om Jantje te quoten, voor van alles en nogwat uit te maken en dat soort nonsensfilmpjes te posten?

Iedereen over één kam scheren zeg maar?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162782637
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Erdogan is in veel opzichten een eng mannetje, maar deze uitspraken over vrouwen is vrij gangbaar in conservatieve kringen. Een beetje SGP'er zal er soortgelijke gedachten op nahouden.

Het gaat over iemand die van belang is voor Europa. Dat Sjaak zoiets roept is iets anders.
  maandag 6 juni 2016 @ 10:24:54 #33
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_162782641
quote:

[..]

Dit topic was al aangemaakt door PSVCL, die is zonder opgaaf van reden gesloten. Daarna aangemaakt door Beathoven en die mag wel blijven terwijl er geen verschil was.
  maandag 6 juni 2016 @ 10:25:31 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162782657
quote:
3s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:24 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Dit topic was al aangemaakt door PSVCL, die is zonder opgaaf van reden gesloten. Daarna aangemaakt door Beathoven en die mag wel blijven terwijl er geen verschil was.
Dat eerste deel is gewoon volgepost.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 6 juni 2016 @ 10:25:44 #35
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_162782660
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Okay, dus als Pietje allerlei shit post is dat voor jou een prima reden om Jantje te quoten, voor van alles en nogwat uit te maken en dat soort nonsensfilmpjes te posten?

Iedereen over één kam scheren zeg maar?
Iedereen post nonsens, maar IK moet op mijn tellen letten? Waarom richt je je pijlen op mij?
pi_162782689
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:25 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Iedereen post nonsens, maar IK moet op mijn tellen letten? Waarom richt je je pijlen op mij?
Omdat je een bepaalde mening hebt.
  maandag 6 juni 2016 @ 10:27:59 #37
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_162782703
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:27 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Omdat je een bepaalde mening hebt.
Hahaha!! En die hebben jullie niet??
  maandag 6 juni 2016 @ 10:28:20 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162782710
quote:

[..]

Ik zie jou vanuit het niets op de man spelen tegen iemand die gewoon een keurige post gedaan had.

En kijk even naar het tijdstip van deze LaPo en ga nog eens verontwaardigd doen dat dit topic wel open mocht blijven:
NWS / Erdogan: carrièrevrouw is onvolwaardig
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162782717
quote:

[..]

De kwaliteit van je posts is gewoon laag. Je moet je niet zo snel aangevallen voelen.
pi_162782723
quote:

[..]

Omdat Erdogan van een democratisch vrij Turkije afstevent naar een dictoriale moslimstaat. De ondermijnende positie en rol van de vrouw in het openbare leven hoort bij die procesvorming. Hetzelfde Turkije wat de EU in de tang probeert te houden inzake het vluchtelingenprobleem en zijn voet zet binnen de Europese toetreding. Bovendien veel invloed uitoefent via zijn buitenlandse aanhang.

Dat vind ik een andere vergelijking dan met de SGP die politiek nauwelijks iets voorstelt, voor een appel en een ei zijn ziel verkoopt aan Rutte en Samson en waar we als land nauwelijks iets van merken. Ik bedoel, de winkels zijn nog gewoon open op zondag en steeds vaker op christelijke feestdagen. Dus wederom een onzinnige vergelijking.
pi_162782728
Gezellig. Eerst zaten de dictatoren een stukje weg, nu hebben we Poetin en Erdogan en met een beetje geluk ook Trump.

Misschien toch tijd om die kelder te gaan graven :P
pi_162782737
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:24 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het gaat over iemand die van belang is voor Europa. Dat Sjaak zoiets roept is iets anders.
Mijn punt is vooral dat dergelijke opvattingen ook in het westen vrij breed worden gedragen. Vooral in Oost-Europa. Dit is gewoon een conservatief religieus standpunt.
pi_162782742
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:27 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Hahaha!! En die hebben jullie niet??
Zeker. Daarom hebben we hier soms een discussie. Daar bestaat een forum ook voor. Dat maakt jou niet minder.
  maandag 6 juni 2016 @ 10:30:27 #44
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_162782750
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zie jou vanuit het niets op de man spelen tegen iemand die gewoon een keurige post gedaan had.

En kijk even naar het tijdstip van deze LaPo en ga nog eens verontwaardigd doen dat dit topic wel open mocht blijven:
NWS / Erdogan: carrièrevrouw is onvolwaardig
User Beathoven nooit gezien zeker?????????

Hij post plaatjes van mij en PSVCL dat we boven een vuur (gaspit dat de hel moet voorstellen) aan het branden zijn!
Nee dat zie je voor het gemak maar niet, ik heb er geen melding van gemaakt omdat ik dacht 'laat maar'.
pi_162782770
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Omdat Erdogan van een democratisch vrij Turkije afstevent naar een dictoriale moslimstaat. De ondermijnende positie en rol van de vrouw in het openbare leven hoort bij die procesvorming. Hetzelfde Turkije wat de EU in de tang probeert te houden inzake het vluchtelingenprobleem en zijn voet zet binnen de Europese toetreding. Bovendien veel invloed uitoefent via zijn buitenlandse aanhang.

Dat vind ik een andere vergelijking dan met de SGP die politiek nauwelijks iets voorstelt, voor een appel en een ei zijn ziel verkoopt aan Rutte en Samson en waar we als land nauwelijks iets van merken. Ik bedoel, de winkels zijn nog gewoon open op zondag en steeds vaker op christelijke feestdagen. Dus wederom een onzinnige vergelijking.
Ik vermoed dat jij toejuicht wat er nu in Polen gebeurt.
pi_162782779
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:30 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Hij post plaatjes van mij en PSVCL dat we boven een vuur (gaspit dat de hel moet voorstellen) aan het branden zijn!
Nee dat zie je voor het gemak maar niet, ik heb er geen melding van gemaakt omdat ik dacht 'laat maar'.
Dat lijkt mij ook niet okay. Voor de rest komt hij normaal over.
  maandag 6 juni 2016 @ 10:33:32 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162782806
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:30 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

En dat is een reden om tegen een andere user op de man te spelen?

En had een deel 2 alleen maar geopend mogen worden door iemand die deze uitspraken van Erdogan wel waardeert, of maakt het feitelijk weinig uit wie deel 2 opent?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 6 juni 2016 @ 10:36:20 #48
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_162782866
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dat is een reden om tegen een andere user op de man te spelen?

En had een deel 2 alleen maar geopend mogen worden door iemand die deze uitspraken van Erdogan wel waardeert, of maakt het feitelijk weinig uit wie deel 2 opent?
Nee dat maakt niet uit wie het topic opent en ik had een fout gemaakt door over het hoofd te zien dat het topic was volgepost.

Maar als er gekeken wordt naar 'op de man spelen' wil ik graag dat daar naar gekeken wordt zonder onderscheid te maken in user, want sommigen doen dat erg vaak en die worden niet gezien.
pi_162782926
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mijn punt is vooral dat dergelijke opvattingen ook in het westen vrij breed worden gedragen. Vooral in Oost-Europa. Dit is gewoon een conservatief religieus standpunt.
Daar geloof ik niets van.
pi_162782987
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:39 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daar geloof ik niets van.
Dit is in feite gewoon een religieus 'de vrouw hoort thuis te zijn om de kids op te voeden'-standpunt.

Een beetje priester zal hetzelfde vinden. Hoewel hij dat gelul over onvolwaardig vermoedelijk voor zich zou houden.

Er zijn extremere uitspraken van Erdogan om over te discussiëren.
pi_162783020
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit is in feite gewoon een religieus 'de vrouw hoort thuis te zijn om de kids op te voeden'-standpunt.

Een beetje priester zal hetzelfde vinden. Hoewel hij dat gelul over onvolwaardig vermoedelijk voor zich zou houden.

Maar dit is er 1 van. Zo denk jij ook niet over vrouwen. En dit is dan iemand die we serieus moeten nemen binnen Europa? Ik doe ook geen zaken met priesters trouwens.
pi_162783068
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vermoed dat jij toejuicht wat er nu in Polen gebeurt.
Een ontwikkeling als gevolg van het falende EU beleid die onze democratie en soevereiniteit afbreekt. Overal zie je als reactie hierop de opkomst van het rechtse nationalisme/populisme. Ik noem het de opkomst van de Westerse Zomer, al gaat dit proces natuurlijk langzamer en stapsgewijs.

Inmiddels zijn hele Westerse samenlevingen tot op het bot verdeeld tussen voor- en tegenstanders van de EU. (kijk maar naar de huidige peilingen inzake Brexit) Maar waar het aantal tegenstanders in vergelijking met een aantal jaren geleden exceptioneel groeit, neemt het aantal voorstanders van het huidige EU-beleid zienderogen af. Dit proces gaat nog wel even door en uiteindelijk zal dat leiden tot de val van de EU. Hopelijk wordt 23 juni de dag waarop Brexit de eerste echte mijlpaal voor die afbraak zal inluiden.

De twee wegen erna toe is een democratische weg (zoals in Polen het geval was) of via een volksopstand. (een burgeroorlog zoals we zien in Oekraïne) Zoals Harry Mens het laatst in een interview verwoordde, Nederland zou nog niet eens zo slecht af zijn met een kleine Poetin. Want wáár leiderschap en daadkracht ontbreekt in onze politiek. In die zin begrijp ik de Erdogan-Turken wel. Maar de ideologie van Erdogan sluit niet aan bij mijn eigen nationalistische kijk over hoe onze samenleving er tien jaar moet uitzien. Een republiek der Nederlanden die onafhankelijk van de EU zijn kracht en positie als handelsland weer heeft heroverd, in plaats de financieel uitgemolken melkkoe van de EU te willen zijn.
  maandag 6 juni 2016 @ 10:47:25 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162783081
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:36 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Nee dat maakt niet uit wie het topic opent en ik had een fout gemaakt door over het hoofd te zien dat het topic was volgepost.

Maar als er gekeken wordt naar 'op de man spelen' wil ik graag dat daar naar gekeken wordt zonder onderscheid te maken in user, want sommigen doen dat erg vaak en die worden niet gezien.
Dan moet je dat rapporteren, maar in dit topic had nog niemand op de man gespeeld tot jij vanuit Let niets iemand een moslimhater ging noemen, en ik wees je erop dat die manier van discussiëren je niet bepaald helpt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162783089
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar dit is er 1 van. Zo denk jij ook niet over vrouwen. En dit is dan iemand die we serieus moeten nemen binnen Europa? Ik doe ook geen zaken met priesters trouwens.
Nee, duh denk ik niet zo.

Maar we doen we zaken met een land als Polen, waar conservatieve christenen de macht hebben gekregen en de klok terugzetten op het gebied van homo- en vrouwenrechten. Maar dat vindt men in NWS geen probleem, omdat de huidige Poolse regering lekker anti-EU is.
pi_162783117
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:46 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een ontwikkeling als gevolg van het falende EU beleid die onze democratie en soevereiniteit afbreekt. Overal zie je als reactie hierop de opkomst van het rechtse nationalisme/populisme. Ik noem het de opkomst van de Westerse Zomer, al gaat dit proces natuurlijk langzamer en stapsgewijs.

Inmiddels zijn hele Westerse samenlevingen tot op het bot verdeeld tussen voor- en tegenstanders van de EU. (kijk maar naar de huidige peilingen inzake Brexit) Maar waar het aantal tegenstanders in vergelijking met een aantal jaren geleden exceptioneel groeit, neemt het aantal voorstanders van het huidige EU-beleid zienderogen af. Dit proces gaat nog wel even door en uiteindelijk zal dat leiden tot de val van de EU. Hopelijk wordt 23 juni de dag waarop Brexit de eerste echte mijlpaal voor die afbraak zal inluiden.

De twee wegen erna toe is een democratische weg (zoals in Polen het geval was) of via een volksopstand. (een burgeroorlog zoals we zien in Oekraïne) Zoals Harry Mens het laatst in een interview verwoordde, Nederland zou nog niet eens zo slecht af zijn met een kleine Poetin. Want wáár leiderschap en daadkracht ontbreekt in onze politiek. In die zin begrijp ik de Erdogan-Turken wel. Maar de ideologie van Erdogan sluit niet aan bij mijn eigen nationalistische kijk over hoe onze samenleving er tien jaar moet uitzien. Een republiek der Nederlanden die onafhankelijk van de EU zijn kracht en positie als handelsland weer heeft heroverd, in plaats de financieel uitgemolken melkkoe van de EU te willen zijn.
Leuk. Jij hekelt Erdogan vanwege deze uitspraken, maar juicht tegelijkertijd de ontwikkelingen in Polen toe. Dat wringt, beste jongen.
pi_162783137
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, duh denk ik niet zo.

Maar we doen we zaken met een land als Polen, waar conservatieve christenen de macht hebben gekregen en de klok terugzetten op het gebied van homo- en vrouwenrechten. Maar dat vindt men in NWS geen probleem, omdat de huidige Poolse regering lekker anti-EU is.
Er is een verschil tussen zaken doen met een land of met priesters. Ik zou nu geen zaken doen met Polen. Men wil meedoen met de EU maar doet het niet.
  maandag 6 juni 2016 @ 10:50:29 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162783151
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, en in de geciviliseerde wereld is er al geen politiek leider meer die het in z'n hoofd haalt het zo te stellen.

Maar goed, vrouwen minderwaardig noemen omdat ze geen kinderen krijgen is een mooie eerste stap naar vrouwen in het algemeen minderwaardig noemen en hen rechten ontnemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162783220
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:49 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen zaken doen met een land of met priesters. Ik zou nu geen zaken doen met Polen. Men wil meedoen met de EU maar doet het niet.
Polen is een belangrijke EU-partner, beste jongen.
pi_162783239
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Polen is een belangrijke EU-partner, beste jongen.
Deels. Het land kost ook veel.
pi_162783289
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, en in de geciviliseerde wereld is er al geen politiek leider meer die het in z'n hoofd haalt het zo te stellen.

Maar goed, vrouwen minderwaardig noemen omdat ze geen kinderen krijgen is een mooie eerste stap naar vrouwen in het algemeen minderwaardig noemen en hen rechten ontnemen.
Erdogan, de conservatief-islamitische, dictatoriale, vrijheidshatende despoot heeft een broertje dood aan vrouwenrechten. Stop de persen!
pi_162783307
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Deels. Het land kost ook veel.
Het ging om het 'zaken doen', om in jouw woorden te blijven. We doen meer en intensiever zaken met Polen dan met Turkije.
pi_162783332
Je hebt ook gekken hier die dat vinden hoor, dat een vrouw geen echte vrouw is als ze geen kinderen wil.
pi_162783336
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het ging om het 'zaken doen', om in jouw woorden te blijven. We doen meer en intensiever zaken met Polen dan met Turkije.

Niet voor niets. Ik wil geen zaken doen met een land waar een Erdogan zo praat over vrouwen.
pi_162783347
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:58 schreef LurkJeRot het volgende:
Je hebt ook gekken hier die dat vinden hoor, dat een vrouw geen echte vrouw is als ze geen kinderen wil.
Maar die zet je ook gewoon weg als gek en niet als leider van een land.
pi_162783413
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Leuk. Jij hekelt Erdogan vanwege deze uitspraken, maar juicht tegelijkertijd de ontwikkelingen in Polen toe. Dat wringt, beste jongen.
Waar zou de schoen moeten wringen? De Polen hebben in ruime meerderheid gekozen voor deze koers. Dat is natuurlijk huilie voor de pro-Europeanen in dat land (die er schande van spreken) maar feitelijk spreken we hier over een eerlijk verlopen democratische ontwikkeling.

Polen laat zich niet afzetten door Erdogan. Evenmin door Merkel. Polen houdt gewoon zijn grenzen dicht en zegt basta. Hoe fijn zou het zijn dat in Nederland zo'n leider opstapt en zegt nu is het genoeg? Zich niet laat chanteren door allerlei EU-dreigementen en alsnog de portemonnee trekt? (zoals Rutte die verkondigde dat er geen cent extra naar Griekenland zou gaan maar vervolgens een miljardencheck uitschreef)

Ik geef deze Poolse regering geen ongelijk nu ze met een overduidelijke meerderheid wetten kunnen aanpassen of wijzigen. Dat zou men in ieder land doen met een overgrote meerderheid. Wat Erdogan doet in Turkije zal mij eerlijk gezegd een worst wezen. Laat hem daar vooral dictator spelen. Maar beperk zijn invloed in ons land via zijn aanhang. Hou grenzen indien nodig dicht in plaats dat je vrij visum geeft. Voor zo'n beleid kies ik wel en daarover heb ik geen enkele gewetenswroeging.
pi_162783498
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 11:02 schreef Elzies het volgende:

[..]

Waar zou de schoen moeten wringen? De Polen hebben in ruime meerderheid gekozen voor deze koers. Dat is natuurlijk huilie voor de pro-Europeanen in dat land (die er schande van spreken) maar feitelijk spreken we hier over een eerlijk verlopen democratische ontwikkeling.

Polen laat zich niet afzetten door Erdogan. Evenmin door Merkel. Polen houdt gewoon zijn grenzen dicht en zegt basta. Hoe fijn zou het zijn dat in Nederland zo'n leider opstapt en zegt nu is het genoeg? Zich niet laat chanteren door allerlei EU-dreigementen en alsnog de portemonnee trekt? (zoals Rutte die verkondigde dat er geen cent extra naar Griekenland zou gaan maar vervolgens een miljardencheck uitschreef)

Ik geef deze Poolse regering geen ongelijk nu ze met een overduidelijke meerderheid wetten kunnen aanpassen of wijzigen. Dat zou men in ieder land doen met een overgrote meerderheid. Wat Erdogan doet in Turkije zal mij eerlijk gezegd een worst wezen. Laat hem daar vooral dictator spelen. Maar beperk zijn invloed in ons land via zijn aanhang. Hou grenzen indien nodig dicht in plaats dat je vrij visum geeft. Voor zo'n beleid kies ik wel en daarover heb ik geen enkele gewetenswroeging.
Het ging erom dat jij Erdogan hekelt vanwege deze uitspraken, maar een Poolse regering die eveneens de reet afveegt met vrouwenrechten juist prijst.

Dat de Polen hebben gekozen voor deze club, betwist ik ook nergens.
pi_162783546
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:58 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Niet voor niets. Ik wil geen zaken doen met een land waar een Erdogan zo praat over vrouwen.
En dat is prima. Maar mijn punt was dus dat dit standpunt ook in ons Europa vrij breed gedragen. Bijvoorbeeld door bondgenoot Polen. Maar op dat land is nauwelijks kritiek in NWS, integendeel.
pi_162783591
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 11:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat is prima. Maar mijn punt was dus dat dit standpunt ook in ons Europa vrij breed gedragen. Bijvoorbeeld door bondgenoot Polen. Maar op dat land is nauwelijks kritiek in NWS, integendeel.
Niet vrij breed. Door bepaalde staten die uberhaupt nooit lid hadden mogen zijn. Zoals Polen.
pi_162783688
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 11:09 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Niet vrij breed. Door bepaalde staten die uberhaupt nooit lid hadden mogen zijn. Zoals Polen.
Maar Polen is nou eenmaal wel lid. En de huidige koers van het land oogst hier blijkbaar lof, zie immers de post van Elzies hierboven.
pi_162783710
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 11:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar Polen is nou eenmaal wel lid. En de huidige koers van het land oogst hier blijkbaar lof, zie immers de post van Elzies hierboven.
Er is weinig lof voor. Maar dat is dan mijn idee.
  maandag 6 juni 2016 @ 11:27:40 #71
117098 Hathor
Effe niet
pi_162784145
quote:
3s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:24 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Was niet gesloten, was gewoon vol.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 6 juni 2016 @ 11:43:43 #72
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_162784556
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan moet je dat rapporteren, maar in dit topic had nog niemand op de man gespeeld tot jij vanuit Let niets iemand een moslimhater ging noemen, en ik wees je erop dat die manier van discussiëren je niet bepaald helpt.
Ik heb hem geen moslimhater genoemd.
pi_162788192
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 11:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het ging erom dat jij Erdogan hekelt vanwege deze uitspraken, maar een Poolse regering die eveneens de reet afveegt met vrouwenrechten juist prijst.

Dat de Polen hebben gekozen voor deze club, betwist ik ook nergens.
De ideologische moslimachtergrond van Erdogan zou ik niet willen vergelijken met de Poolse visie op vrouwen. Dat is spijkers op laag water proberen te zoeken. :D

Feit wat ik aanhaal is dat de Polen massaal een regering gekozen hebben die een anti-EU koers volgt en de nationalistische belangen van het eigen volk voorop stellen. Belangen die onze eigen politieke leiders (Wilders uitgezonderd) hebben verkwanseld aan Brussel. Dat is een politieke koers die veel nationalisten in andere West-Europese landen ook willen volgen en hun aanhang groeit.
pi_162788338
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 14:27 schreef Elzies het volgende:

[..]

De ideologische moslimachtergrond van Erdogan zou ik niet willen vergelijken met de Poolse visie op vrouwen. Dat is spijkers op laag water proberen te zoeken. :D

Feit wat ik aanhaal is dat de Polen massaal een regering gekozen hebben die een anti-EU koers volgt en de nationalistische belangen van het eigen volk voorop stellen. Belangen die onze eigen politieke leiders (Wilders uitgezonderd) hebben verkwanseld aan Brussel. Dat is een politieke koers die veel nationalisten in andere West-Europese landen ook willen volgen en hun aanhang groeit.
Nationalistisch en anti-EU. Klinkt als Erdogan. :')
pi_162788480
Net zoals in Turkije, waait er in Polen een ultra-nationalistische wind. Polen in Nederland zijn ook bijzonder nationalistisch, en daarmee schaar ik ook de 2e generatie Polen onder, die net zoals Turken en Marokkanen een dubbele paspoort en loyaliteit hebben.

Echter op Polen hoor je weinig kritiek.
pi_162788657
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 14:36 schreef Atak het volgende:

[..]

Nationalistisch en anti-EU. Klinkt als Erdogan. :')
Niet helemaal aangezien Erdogan aast op pro-Europese privileges met twee miljoen (economische) vluchtelingen aan de Turks-Europese grens.

Maar je kunt ook de vergelijking met Poetin trekken. Er is niets mis met een gezonde dosis nationalisme zolang het maar het eigen volk, de eigen culturele wortels en het eigen belang dient.

Iedere revolutionair mag dat natuurlijk op zijn eigen wijze doen. Maar in EU-verband heeft dat tot het tegenovergestelde geleid. De belangen van de buitenlander dienen binnen EU-verband een groter doel dan de belangen van het eigen volk. (waaronder het financieel onderhouden van een volledig Europees lidstaat)

Een rechtse nationalistische partij in Nederland met een volledige meerderheid in beide Kamers is de natte droom van iedere rechtse revolutionair. Vergelijkbaar als in Polen zou niets meer in de weg staan de samenleving te hervormen volgens het rechtse ideaal. Decennia links verraad zou worden weggesnoeid uit onze samenleving, pro-Europese instellingen zouden worden afgebroken en diens bestuurders worden vervolgd. Zo'n Nederland zou inderdaad op een dictatuur gaan lijken. Maar soms zijn bepaalde omwentelingen nodig om het oude af te breken en iets nieuws op te bouwen. De menselijke geschiedenis laat geen ander beeld zien. Dat kan via een democratisch proces of via oorlog en onderdrukking.

Misschien staat de wereld wel op een keerpunt. De Arabische Lente heeft laten zien dat wanneer je die dictators allemaal afzet je een nog ergere variant krijgt. De Westerse Zomer zal juist het tegenovergestelde laten zien. Afbraak van het democratische kapitalisme waar het meer dictoriale nationalisme voor terug zal komen. We zien het in Rusland, nu in Turkije, in China en onder Trump straks ook binnen de VS.
  maandag 6 juni 2016 @ 14:54:40 #77
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_162788687
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 11:27 schreef Hathor het volgende:

[..]

Was niet gesloten, was gewoon vol.
Volle topics sluiten is je reinste discriminatie.
pi_162788825
quote:
8s.gif Op maandag 6 juni 2016 14:54 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Volle topics sluiten is je reinste discriminatie.
Vol = Vol!!!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_162790085
quote:
10s.gif Op maandag 6 juni 2016 09:16 schreef TheJanitor het volgende:
Een betere of een mindere?
pi_162790199
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 09:12 schreef JeMoeder het volgende:
FYI 49,6% loopt achter 'm aan. 51,4% vindt het ook een randdebiele dictator, maar mag dit niet op social media schrijven; anders belandt men achter slot en grendel als de gedachtenpolitie langskomt.

Ken je dictatuur...
  maandag 6 juni 2016 @ 16:08:20 #81
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_162790508
Heeft ome Erdo geen genocides te ontkennen? Turken gonna Turk :')
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
  maandag 6 juni 2016 @ 16:08:56 #82
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_162790520
En Erdolf trolt het Westen weer eens...

Moeten vrouwen helemaal zelf weten. Maar van die overdreven ambitieuze carrièrevrouwtjes die echt dat carrièregedoe helemaal boven hun natuurlijke instincten plaatsen valt ook wel wat te zeggen.

Maar verder ben ik van mening dat de mensheid beter wat kan inkrimpen, dus ik ben sowieso voorstander van meer kinderloosheid.

We leven niet meer in de tijden waaruit dat 'gaat heen en vermenigvuldig u' 'opgaat. In tijden dat zulke uitspraken werden opgetekend was de wereld nog één groot bos en weiland, met hier en daar een dorpje en een stad, maar dan heb je het ook wel gehad.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_162791569
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 16:08 schreef Villas__Rubin het volgende:
En Erdolf trolt het Westen weer eens...

Moeten vrouwen helemaal zelf weten. Maar van die overdreven ambitieuze carrièrevrouwtjes die echt dat carrièregedoe helemaal boven hun natuurlijke instincten plaatsen valt ook wel wat te zeggen.

Maar verder ben ik van mening dat de mensheid beter wat kan inkrimpen, dus ik ben sowieso voorstander van meer kinderloosheid.

We leven niet meer in de tijden waaruit dat 'gaat heen en vermenigvuldig u' 'opgaat. In tijden dat zulke uitspraken werden opgetekend was de wereld nog één groot bos en weiland, met hier en daar een dorpje en een stad, maar dan heb je het ook wel gehad.
Dat was ook de tijd dat je een vrouw gewoon nam. Omdat ze vrij rondliep.
pi_162792261
Hoelang bespringen we mensen al niet meer?
  maandag 6 juni 2016 @ 17:31:34 #85
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162792617
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 15:57 schreef Beathoven het volgende:

[..]

FYI 49,6% loopt achter 'm aan. 51,4% vindt het ook een randdebiele dictator, maar mag dit niet op social media schrijven; anders belandt men achter slot en grendel als de gedachtenpolitie langskomt.

Ken je dictatuur...
Wie is die 1% die hem een randdebiele dictator vindt en nog steeds achter hem aanloopt?
pi_162792778
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 17:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wie is die 1% die hem een randdebiele dictator vindt en nog steeds achter hem aanloopt?
correctie...

50,4
pi_162793107
:{ Enge seksist is het toch.
pi_162793598
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 17:51 schreef -Strawberry- het volgende:
Erdogan ligt aardig op een lijn met de ISIS kneuzen.

"He was working with media. Also, a lot of guys there were working in computers -- the media center." Since they were employed making new propaganda, these men spent a lot less time on the front line. K thus had the chance to get to know Abu Anas a little bit. "He told one of the women with our group who was enslaved for [sexual purposes] that he wanted her to bear him eight kids," while simultaneously "trying to teach me Islam with his wife."
pi_162811375
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 17:51 schreef -Strawberry- het volgende:
Over het algemeen types die juist op het gebied van mannelijkheid héél wat te compenseren hebben....

Zijn die koters wel echt van hem? >:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')