SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Updates:
The Levantine War - Reddit
https://twitter.com/IraqiSecuritySay what?
is het niet on hold gezet?quote:
twitter:LizSly twitterde op zondag 05-06-2016 om 08:45:44Hezbollah have redeployed nearly all their forces to the Damascus area, especially Qalamoun. No longer in Aleppo https://t.co/IJch0ZFT8J reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
Oud nieuwsquote:Op zondag 5 juni 2016 21:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
twitter:LizSly twitterde op zondag 05-06-2016 om 08:45:44Hezbollah have redeployed nearly all their forces to the Damascus area, especially Qalamoun. No longer in Aleppo https://t.co/IJch0ZFT8J reageer retweet
Even op adem komen, werd ze te veel. Te veel casualties.quote:Op zondag 5 juni 2016 21:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ze zijn al 1/3 van hun totale leger kwijt.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:30 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Even op adem komen, werd ze te veel. Te veel casualties.
Dat eerste filmpje de laatste minuut, ik heb op de grond gelegen van het lachen!quote:Op zondag 5 juni 2016 22:08 schreef UpsideDown het volgende:
Bewoners rond Manbij lijken redelijk blij met het verslaan van ISIS
twitter:BosnjoBoy twitterde op zondag 05-06-2016 om 22:55:44@BosnjoBoy HUGE advances at this moment. After taking 14 locations, Bir Qassab #IS stronghold about to fall. #Syria https://t.co/JP4aafpkr9 reageer retweet
Wat een volk, je zou inderdaad denken dat ze vrijwillig afstand er van hebben genomen.quote:Op zondag 5 juni 2016 23:04 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Dat eerste filmpje de laatste minuut, ik heb op de grond gelegen van het lachen!![]()
twitter:VivaRevolt twitterde op zondag 05-06-2016 om 23:38:19NSA has taken Tal Makhloul from ISIS reageer retweet
"redelijk"quote:Op zondag 5 juni 2016 22:08 schreef UpsideDown het volgende:
Bewoners rond Manbij lijken redelijk blij met het verslaan van ISIS
Je kan oude kaarten vergelijken maar het is zeker 30 procent kleiner vergeleken met het hoogtepunt. Tevens is IS nergens meer in staat overwinningen te boeken behalve wat gebieden in Deir-Ezzor. Heel even leek het erop dat ze nog in staat waren Mare'a en Azaz in te nemen maar er gaan nu ook al geruchten dat ze vechters van dat front hebben gehaald om richting Manbij te gaan. Aan de andere kant schijnen ze toch weer dichter bij Azaz te zijn gekomen:quote:Op maandag 6 juni 2016 04:54 schreef Beathoven het volgende:
Hoe groot is het huidige totale kalifaat eigenlijk vergeleken met het hoogtepunt?
valt dat ergens te monitoren?
Interessant, 30% is een behoorlijk gatquote:Op maandag 6 juni 2016 04:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je kan oude kaarten vergelijken maar het is zeker 30 procent kleiner vergeleken met het hoogtepunt. Tevens is IS nergens meer in staat overwinningen te boeken behalve wat gebieden in Deir-Ezzor. Heel even leek het erop dat ze nog in staat waren Mare'a en Azaz in te nemen maar er gaan nu ook al geruchten dat ze vechters van dat front hebben gehaald om richting Manbij te gaan. Aan de andere kant schijnen ze toch weer dichter bij Azaz te zijn gekomen:
[ afbeelding ]
Nee, die worden niet bij het oppervlak van het Kalifaat opgeteld. Nusra heeft nog steeds vrij weinig terrein verloren helaas. Hun invloed op de overige rebellen blijft ook erg groot gezien geen één groep afstand van ze neemt in het noorden.quote:Op maandag 6 juni 2016 05:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Interessant, 30% is een behoorlijk gat
Worden groeperingen als Nusra e.a. ook tot IS gerekend op dit vlak? (ze hangen min of meer dezelfde filosofie aan) of staan die apart?
Het voordeel van Nusra is, dat ze samenwerken met anderen partijen, en een stuk gematigder zijn, ze voeren geen executies uit, christen respecteren ze over het algemeen, en boerka's e.d zijn niet nodig, maar het blijft een groep met een islamitisch randje.quote:Op maandag 6 juni 2016 05:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Interessant, 30% is een behoorlijk gat
Worden groeperingen als Nusra e.a. ook tot IS gerekend op dit vlak? (ze hangen min of meer dezelfde filosofie aan) of staan die apart?
Sorry maar dat is echt nonsens. Nusra is ultraradicaal.quote:Op maandag 6 juni 2016 07:21 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Het voordeel van Nusra is, dat ze samenwerken met anderen partijen, en een stuk gematigder zijn, ze voeren geen executies uit, christen respecteren ze over het algemeen, en boerka's e.d zijn niet nodig, maar het blijft een groep met een islamitisch randje.
twitter:Syria_Protector twitterde op zondag 05-06-2016 om 20:09:35#SAA soldiers, T72 B, technical, MRLS, on the way to #Raqqa. https://t.co/MjPkZN7GjU reageer retweet
twitter:Syria_Protector twitterde op maandag 06-06-2016 om 01:15:31#SAA #Tiger_Forces soldier with T-90A tank on the battlefield in #Aleppo, "battle is about to begin !" https://t.co/Pf7fzA2xnu reageer retweet
twitter:Syria_Protector twitterde op maandag 06-06-2016 om 11:17:46#BREAKING: #SAA #Tiger_Forces have made new advance towards #Arak oilfield, almost 4 km left. https://t.co/P9FY9ph4Tu reageer retweet
twitter:sayed_ridha twitterde op zondag 05-06-2016 om 19:39:20#SAA capture Bīr Ambaj east of Abo al-'Alaj #Raqqa reageer retweet
twitter:TheArabSource twitterde op maandag 06-06-2016 om 07:51:28Syrian Army, Desert Hawks liberates new point in west #Raqqa https://t.co/qNaXAsXzdl #ISIS #Syria https://t.co/ANhhG0xtUO reageer retweet
twitter:TheArabSource twitterde op maandag 06-06-2016 om 07:07:39Syrian Army's 60th Brigade advances in northeast #Palmyra https://t.co/ZlcLyyI6ml #Homs #ISIS #Syria https://t.co/NNszcgm1GF reageer retweet
twitter:TheArabSource twitterde op maandag 06-06-2016 om 10:13:13Breaking: Iraqi Army liberates southern #Fallujah https://t.co/8b1GZrOXVi #Iraq #ISIS https://t.co/KLB9jkfzMm reageer retweet
Ik geloof van niet.quote:Op maandag 6 juni 2016 11:47 schreef Szura het volgende:
Ja leuk dat Arak, maar ze hebben Shaer nog steeds niet terug toch?
nusra scheelt in ideologie niet gek veel van isis. het grootste verschil tussen beide groepen is de toegepaste tactiek. daar waar isis tegen de mede rebellen zegt, "wij hebben de waarheid in pacht en als je niet schikt naar mij verklaar ik jou de oorlog" zegt nusra tegen de mede rebellen, "wij hebben de waarheid in pacht en ik zal vooralsnog je proberen jou daarvan in woorden te overtuigen, ondertussen kunnen we wel samenwerken tegen een gezamenlijke vijand, maar je moet me niet dwarsbomen, want dan ruim ik je op"quote:Op maandag 6 juni 2016 07:21 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Het voordeel van Nusra is, dat ze samenwerken met anderen partijen, en een stuk gematigder zijn, ze voeren geen executies uit, christen respecteren ze over het algemeen, en boerka's e.d zijn niet nodig, maar het blijft een groep met een islamitisch randje.
quote:Op maandag 6 juni 2016 12:12 schreef Slayage het volgende:
palmyra is kennelijk een pr paradepaard geworden voor de russenmanhattan overigens
[ afbeelding ]
En als ISIS verslagen is zeggen ze: "zo nu gaan wij lekker de rest of afmaken".quote:Op maandag 6 juni 2016 11:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
nusra scheelt in ideologie niet gek veel van isis. het grootste verschil tussen beide groepen is de toegepaste tactiek. daar waar isis tegen de mede rebellen zegt, "wij hebben de waarheid in pacht en als je niet schikt naar mij verklaar ik jou de oorlog" zegt nusra tegen de mede rebellen, "wij hebben de waarheid in pacht en ik zal vooralsnog je proberen jou daarvan in woorden te overtuigen, ondertussen kunnen we wel samenwerken tegen een gezamenlijke vijand, maar je moet me niet dwarsbomen, want dan ruim ik je op"
deze stellingname van beide groepen heeft ervoor gezorgd dat isis alleen maar vijanden heeft onder de rebellen en met nusra iedereen samenwerkt. het is dan ook niet reeel dat rebellen die op alle fronten belegerd worden afstand nemen van een van de belangrijkste spelers op het front tegen assad. dit terwijl de rebellen donders goed weten dat nusra heel sluw bezig is om hun denkbeelden verder te verspreiden.
Zoland Nusrah tegen Assad vecht kunnen ze hun ideologie verbloemen en zieltjes winnen. Soms komt het wel naar boven zoals paar maanden geleden toen ze Hadi abdallah oppakten. Iemand die al zijn strepen meer dan heeft verdiend en als oorlogsjournalist in Aleppo zit. Zo ook toen ergens in en rond Idlib een demonstratie tegen Nusrah was paar maanden geleden en men met FSA vlaggen liep en de demo werd neergeslagen en tonen van de vlag verboden. Vooral een probleem met die vlag hebben gaat tegen de pro-revolutie Syriers in. Daarnaast heeft Nusrah ook een ideologisch probleem met hoe Syriers de Islam voor de revolutie aanhingen en vorm gaven. Dat komt pas aan de orde als Assad is verdreven en dat men wakker wordt.quote:Op maandag 6 juni 2016 11:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
nusra scheelt in ideologie niet gek veel van isis. het grootste verschil tussen beide groepen is de toegepaste tactiek. daar waar isis tegen de mede rebellen zegt, "wij hebben de waarheid in pacht en als je niet schikt naar mij verklaar ik jou de oorlog" zegt nusra tegen de mede rebellen, "wij hebben de waarheid in pacht en ik zal vooralsnog je proberen jou daarvan in woorden te overtuigen, ondertussen kunnen we wel samenwerken tegen een gezamenlijke vijand, maar je moet me niet dwarsbomen, want dan ruim ik je op"
deze stellingname van beide groepen heeft ervoor gezorgd dat isis alleen maar vijanden heeft onder de rebellen en met nusra iedereen samenwerkt. het is dan ook niet reeel dat rebellen die op alle fronten belegerd worden afstand nemen van een van de belangrijkste spelers op het front tegen assad. dit terwijl de rebellen donders goed weten dat nusra heel sluw bezig is om hun denkbeelden verder te verspreiden.
De vechters kregen er dus even wat man bijquote:Op maandag 6 juni 2016 04:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je kan oude kaarten vergelijken maar het is zeker 30 procent kleiner vergeleken met het hoogtepunt. Tevens is IS nergens meer in staat overwinningen te boeken behalve wat gebieden in Deir-Ezzor. Heel even leek het erop dat ze nog in staat waren Mare'a en Azaz in te nemen maar er gaan nu ook al geruchten dat ze vechters van dat front hebben gehaald om richting Manbij te gaan. Aan de andere kant schijnen ze toch weer dichter bij Azaz te zijn gekomen:
[ afbeelding ]
Ja lekker doorgaan met proberen Deir-Ezzor te veroveren terwijl je twee belangrijkste steden (Raqqa en Mosul) omsingeld en onder vuur worden genomen.quote:Op maandag 6 juni 2016 04:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ik denk dat heel veel syriers hen zien als een noodzakelijk kwaad, een gelegenheidscoalitie, ik denk dat weinig syriers liefde hebben voor hun ideologie.quote:Op maandag 6 juni 2016 13:26 schreef Aloulu het volgende:
Zoland Nusrah tegen Assad vecht kunnen ze hun ideologie verbloemen en zieltjes winnen. Soms komt het wel naar boven zoals paar maanden geleden toen ze Hadi abdallah oppakten. Iemand die al zijn strepen meer dan heeft verdiend en als oorlogsjournalist in Aleppo zit. Zo ook toen ergens in en rond Idlib een demonstratie tegen Nusrah was paar maanden geleden en men met FSA vlaggen liep en de demo werd neergeslagen en tonen van de vlag verboden. Vooral een probleem met die vlag hebben gaat tegen de pro-revolutie Syriers in. Daarnaast heeft Nusrah ook een ideologisch probleem met hoe Syriers de Islam voor de revolutie aanhingen en vorm gaven. Dat komt pas aan de orde als Assad is verdreven en dat men wakker wordt.
Ik heb van Nusra wel eens een filmpje gezien dat ze fel tegen IS zijn, omdat ze te gewelddadig zijn, en ze vinden dat ze moslims laten bloeden, en gruwelijkheden plegen waar kinderen bij zijn.quote:Op maandag 6 juni 2016 13:26 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Zoland Nusrah tegen Assad vecht kunnen ze hun ideologie verbloemen en zieltjes winnen. Soms komt het wel naar boven zoals paar maanden geleden toen ze Hadi abdallah oppakten. Iemand die al zijn strepen meer dan heeft verdiend en als oorlogsjournalist in Aleppo zit. Zo ook toen ergens in en rond Idlib een demonstratie tegen Nusrah was paar maanden geleden en men met FSA vlaggen liep en de demo werd neergeslagen en tonen van de vlag verboden. Vooral een probleem met die vlag hebben gaat tegen de pro-revolutie Syriers in. Daarnaast heeft Nusrah ook een ideologisch probleem met hoe Syriers de Islam voor de revolutie aanhingen en vorm gaven. Dat komt pas aan de orde als Assad is verdreven en dat men wakker wordt.
twitter:green_lemonnn twitterde op maandag 06-06-2016 om 16:49:39#Syria Gloves off? Russian FM Lavrov says Russia will provide air support in Aleppo following JN/AQ led offensive. https://t.co/rPgIRcBaLr reageer retweet
Hun clash met de ideologie is nog niet groots aan het licht gekomen omdat het dikke oorlog is en overleven tussen de puinhopen. Dan ben je met elke vorm van gezag snel tevreden of geneigd te accepterenquote:Op maandag 6 juni 2016 15:07 schreef Slayage het volgende:
ik denk dat heel veel syriers hen zien als een noodzakelijk kwaad, een gelegenheidscoalitie, ik denk dat weinig syriers liefde hebben voor hun ideologie.
klopt dat is ook zo. ik las een keer interview van een syrier in ik meen douma die zei, "ik zou isis met open armen verwelkomen als dat zou betekenen dat de bombardementen zouden stoppen". gewoon als beeld hoe hopeloos ze zijn voor welke vorm van hulp dan ookquote:Op maandag 6 juni 2016 18:43 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Hun clash met de ideologie is nog niet groots aan het licht gekomen omdat het dikke oorlog is en overleven tussen de puinhopen. Dan ben je met elke vorm van gezag snel tevreden of geneigd te accepteren
Overlevingsinstict. Daarom kunnen ze de strijd tegen Assad zo goed misbruiken (IS en Nusrah).
ja dat is wat ie ermee bedoeltquote:Op maandag 6 juni 2016 17:36 schreef Adrie072 het volgende:
Gloves off? Als in, nu wordt het echt menens!?
De Maghreb-landen inclusief Libie blijven wel bijeen. Maar de Levant plus Irak is de natie-staat volledig gevallen in de praktijk. Vergelijkbaar met ex-Joegoslavie. Enkel op papier en een papieren paspoortje ben je Irakees, maar al die groepen hebben totaal geen binding die hun verschillen achter zich laten of een "sociaal contract" waardoor ze toch kunnen samenleven vreedzaam en ieder zijn eigen ding kan doen. Nu regeren de "alawieten/sjieten" over de soennieten. Als de verhoudingen anders liggen meoten de alawieten zich uit een wurggreep worstelen. Zodra Assad's regime valt zullen de Alawieten hun gebied verdedigen tot op de laatste man. Feitelijk zijn de soennieten in het Noorden en het Oosten van Syrie de baas en hebben een eigen defacto staat. En de centrale alawi-regering heeft de grootste steden nog in handen hoewel het in sommige gebieden niet een monopolie op het geweld heeft of de veiligheid kan garanderen. Denk aan Zuid-Syrie waar ook de regering in delen de macht kwijt is. Irak idemdito, nu gaat IS verjaagd worden maar denk maar niet dat de soennitische minderheid door een deur kan met de centrale regering (meerendeels sjia).quote:Op maandag 6 juni 2016 16:17 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Verder is dit allemaal een overgang denk in het Midden Oosten, feit blijft dat Tunesië een democratie heeft gekregen, Libië krijgt eindelijk een regering, Irak heeft een democratie, alleen Syrië laat even op zich wachten, ik ben toch gematigd positief op de lange termijn over het Midden Oosten
Die claim van Elaijah wordt in elk geval erg hard bestreden door Sidorenko:quote:Op maandag 6 juni 2016 19:03 schreef Zahreddine het volgende:
Blijkbaar gaat het goed naar Tabqatwitter:
http://www.dailystar.com.(...).V1V4ROmfP3h.twitter
Klopt.quote:Op maandag 6 juni 2016 19:26 schreef Szura het volgende:
[..]
Die claim van Elaijah wordt in elk geval erg hard bestreden door Sidorenko:
@EjmAlrai @supportingassad @LegitCFCPundit Operations have NOT resumed at all today. Still 40 KM.
@EjmAlrai How is Bir Abu al `Allaj 20 KM from the Airport?
#Syria #Raqqa #To_Raqqa #To_Tabqah #Tabqah #SAA are still 40KM from #Taqba Airport.
@EjmAlrai Haha That Al Mayadeen Report was completely bullshit and Syrian Reporter on the ground @AboZain6 Called them out on there LIES.
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op maandag 06-06-2016 om 20:06:09#Syria #Raqqa #To_Raqqa #To_Taqbah #Taqbah Fierce BATTLES ONGOING AS #SAA #SyrianArmy #Desert_Hawks tr yto advance to #Rusafa_Crossroads reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |