Dat lijkt mij ook het meest waarschijnlijk. Ik zou als de ruimte dat toelaat die muur denk ik half slopen (bovenkant weghalen) en er dan een barretje van maken, of helemaal slopen en voor een kookeiland kiezenquote:Op donderdag 9 juni 2016 21:31 schreef ArnosL het volgende:
Zo van de plattegrond uitgegaan lijkt het me echt heel sterk als dat muurtje een draagmuur is. Het lijkt me het meest waarschijnlijk dat enkel de dik getekende muren draagmuren zijn.
inderdaad, barretje van maken. Dan heb je vanuit de keuken toch zicht in de woonkamer en andersom, maar zit je vanuit de woonkamer niet continue tegen alle ongewassen vaat aan te staren.quote:Op donderdag 9 juni 2016 21:43 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook het meest waarschijnlijk. Ik zou als de ruimte dat toelaat die muur denk ik half slopen (bovenkant weghalen) en er dan een barretje van maken, of helemaal slopen en voor een kookeiland kiezen.
Ten koste van de keuken? Of, waar wilde je de meters vandaan halen?quote:Op donderdag 9 juni 2016 23:27 schreef Andromache het volgende:
Ok. Even voorbereiden op een paar maanden kamperen in eigen huis. Vanwege het geld wil ik dsn veel zelf doen. Want het wordt dan wel heel aantrekkelijk om ook de badkamer te vergroten. Meer oppervlakte lijkt me daar best wel prettig.
Heb je ook een lade open getrokken en er dan langs proberen te lopen? Of een onderkastje open gezet en daaruit al bukkend wat proberen te pakken?quote:Op zondag 19 juni 2016 23:45 schreef Andromache het volgende:
...80 cm looppad is te doen. Uitgetest in een winkel... ]
Ik neem geen onderkastjes met deuren. Ik ga niet achter lades langs lopen als ze open staan. Dan doe ik ze eerst dicht.quote:Op maandag 20 juni 2016 00:18 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Heb je ook een lade open getrokken en er dan langs proberen te lopen? Of een onderkastje open gezet en daaruit al bukkend wat proberen te pakken?
80cm is echt te weinig hoor.
Ok, maar ik heb je gewaarschuwd!quote:Op maandag 20 juni 2016 00:23 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ik neem geen onderkastjes met deuren. Ik ga niet achter lades langs lopen als ze open staan. Dan doe ik ze eerst dicht.
Ik weet wel zeker dat je jezelf voor je kop gaat slaan. Niets zo onhandig als een te krappe keuken. Kun je beter hogere en diepere kasten nemen dan het aan twee kanten volproppen. Mooie apothekerskast oid.quote:Op maandag 20 juni 2016 00:23 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ik neem geen onderkastjes met deuren. Ik ga niet achter lades langs lopen als ze open staan. Dan doe ik ze eerst dicht.
Ik zei deur, niet deurtje. Dus de standaard kamer/keukendeur. Maar als jij 1 m zeer ruim vindt, dan zal 80 cm inderdaad wel te doen zijn. Wij vonden het vroeger niet ruim, we stonden vaak tijdens het afwascorvee met z'n tweeën in de keuken. In veel huishoudens staan er meer mensen tegelijk in de keuken.quote:Op maandag 20 juni 2016 23:49 schreef Andromache het volgende:
Ik weet niet wat voor megakeuken jij hebt maar een standaard deurtje is 60 cm breed. En met twee mensen sta je toch niet in de keuken. Mijn moeders keuken met loopruimte 100 cm vind ik zeer ruim. Maar goed. Ik vraag het morgen wel aan een zelfstandige keukenboer, wellicht kan ik kastjes van 50 cm diep nemen aan een kant.
Kinderen zijn wel ook vaak in de keuken, mocht je plannen doorzetten.quote:Op maandag 20 juni 2016 23:49 schreef Andromache het volgende:
Ik weet niet wat voor megakeuken jij hebt maar een standaard deurtje is 60 cm breed. En met twee mensen sta je toch niet in de keuken. Mijn moeders keuken met loopruimte 100 cm vind ik zeer ruim. Maar goed. Ik vraag het morgen wel aan een zelfstandige keukenboer, wellicht kan ik kastjes van 50 cm diep nemen aan een kant.
Interessant. Ik ben zelf bij Kvik geweest, vind ik net wat mooier dan ikea, maar zelfde concept. Zou daar hetzelfde voor gelden?quote:Op zondag 5 juni 2016 08:14 schreef Kreator het volgende:
Als je goed kunt afdingen, dan is Ikea nirt perse de goedkoopste trouwens. Ik was bij Bruynzeel uiteindelijk minder kwijt voor een (imho) betere keuken.
Als ik mocht kiezen werd het toch echt zo iets. Sta je gelijk niet zo opgesloten in die keuken en toch redelijk compact te houden.quote:Op donderdag 9 juni 2016 23:22 schreef Glider76 het volgende:
[..]
inderdaad, barretje van maken. Dan heb je vanuit de keuken toch zicht in de woonkamer en andersom, maar zit je vanuit de woonkamer niet continue tegen alle ongewassen vaat aan te staren.
Dit gezien mijn ervaring dat ik s'avonds nooit meer zin heb om op te ruimen.
Geen idee, die winkel ken ik niet. Maar niet geschoten is altijd mis.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 22:49 schreef Loopfiets het volgende:
[..]
Interessant. Ik ben zelf bij Kvik geweest, vind ik net wat mooier dan ikea, maar zelfde concept. Zou daar hetzelfde voor gelden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |