abonnement Unibet Coolblue
pi_162735048
Het algemene sim race topic

Welkom in het algemene sim race topic. Hier kan alles besproken worden wat met sim racen te maken heeft. Zoals o.a. ervaringen met verschillende simulatie software en games, ervaringen met hardware, het laatste sim race nieuws of bijvoorbeeld het verloop van je laatste races. Omdat sim racen toch een beetje een niche hobby is, is er nu een algemeen topic, waar alle Fok! racers bij elkaar kunnen komen om te discussiëren over hun sim race hobby.

Wat is sim racen ?

Sim racen is het simuleren van autosport op de PC of consoles. Hierbij staat realisme over het algemeen voorop. Het is uiteraard niet verplicht, maar voor een goede simulatie wordt wel aangeraden een stuur en pedalen te gebruiken. Een goed stuur maakt gebruik van force feedback (ffb). Dit houdt in dat er motors in het stuur zitten die krachten uitoefenen op het stuur tijdens het rijden. Door middel van deze krachten wordt het gedrag van de auto op de baan gesimuleerd. Met goede ffb voel je dus elk moment van overstuur en onderstuur en elke hobbel, kuil of curbstone op de weg.

Hardware



Op het gebied van hardware is er onwijs veel te vinden. Je kunt het hierbij zo gek maken als je zelf wilt. Van enkel een stuur op het bureau tot een complete motion cockpit met 3 schermen, button boxes, gemodificeerde pedalen en alles erop wat je maar kunt bedenken. Er zijn veel kleine bedrijven die mooie op maat gemaakte apparatuur produceren en verkopen. De grote bekende merken op de markt die aan massa productie doen zijn Logitech, Thrustmaster en Fanatec. Deze merken leveren goede hardware op het gebied van sim racen in verschillende prijsklasses.

Software/games



Er zijn veel verschillende games en simulators op de markt. Hieronder een lijst met een paar van de beste en meest bekende simulators en games op de markt.

- Assetto Corsa
- Automobilista (voorheen Game Stock Car)
- Dirt rally
- Codemasters F1 201x
- Project Cars
- Rfactor 1&2
- RaceRoom Racing Experience
- Iracing
- Gran turismo
- Forza Motosport

[ Bericht 4% gewijzigd door Sjemmert op 04-06-2016 10:55:39 ]
  zaterdag 4 juni 2016 @ 10:38:44 #2
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_162735092
F1 2016 _O_

Is alleen geen sim, maar damn wat heb ik daar zin in *O*
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_162735571
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:38 schreef Fopje het volgende:
F1 2016 _O_

Is alleen geen sim, maar damn wat heb ik daar zin in *O*
Ik ook. 2015 heb ik geinstalleerd op mijn pc staan maar slechts een enkele keer opgestart :{

Ik ben nu voornamelijk bezig met Project CARS. Assetto Corsa heb ik ook, maar die heb ik nog niet veel gedaan. Vroeger heel veel rFactor gespeeld met een hele berg aan mods en tracks etc. Alleen de map waar al die mods in staan is al 13 gieg groot :)

Uit nostalgisch oogpunt bewaar ik die maar gewoon.

Ik rij nog altijd met een Logitech G25, gewoon op mn bureau met een 26 inch scherm en een bureaustoel op de laagste stand die een beetje naar achteren kan kiepen zegmaar. Dat gaat prima.

Na mn vakantie wil ik een Thrustmaster kopen.

Ik twijfel tussen deze twee:

http://shop.thrustmaster.(...)cantara-edition.html
http://shop.thrustmaster.(...)f1-wheel-add-on.html

Dat is dan alleen het stuur. Daar komt dan de T300 base nog bij:
http://shop.thrustmaster.(...)heel-servo-base.html

En als laatste moet ik dan nog pedalen hebben:
http://shop.thrustmaster.com/nl_nl/pc/racesturen/t3pa.html

Al met al een duur geintje, maar het geheel is ook goedkoper te krijgen als in de officiële shop. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162735695
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:38 schreef Fopje het volgende:
F1 2016 _O_

Is alleen geen sim, maar damn wat heb ik daar zin in *O*
Ik twijfel nog. Heb met f1 2015 wel een volledig seizoen met Verstappen gereden. Maar het voelt voor mij persoonlijk toch net ff te arcade aan. Ik wacht even af wat andere er straks over te zeggen hebben.
pi_162736731
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 11:09 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik ook. 2015 heb ik geinstalleerd op mijn pc staan maar slechts een enkele keer opgestart :{

Ik ben nu voornamelijk bezig met Project CARS. Assetto Corsa heb ik ook, maar die heb ik nog niet veel gedaan. Vroeger heel veel rFactor gespeeld met een hele berg aan mods en tracks etc. Alleen de map waar al die mods in staan is al 13 gieg groot :)

Uit nostalgisch oogpunt bewaar ik die maar gewoon.

Ik rij nog altijd met een Logitech G25, gewoon op mn bureau met een 26 inch scherm en een bureaustoel op de laagste stand die een beetje naar achteren kan kiepen zegmaar. Dat gaat prima.

Na mn vakantie wil ik een Thrustmaster kopen.

Ik twijfel tussen deze twee:

http://shop.thrustmaster.(...)cantara-edition.html
http://shop.thrustmaster.(...)f1-wheel-add-on.html

Dat is dan alleen het stuur. Daar komt dan de T300 base nog bij:
http://shop.thrustmaster.(...)heel-servo-base.html

En als laatste moet ik dan nog pedalen hebben:
http://shop.thrustmaster.com/nl_nl/pc/racesturen/t3pa.html

Al met al een duur geintje, maar het geheel is ook goedkoper te krijgen als in de officiële shop. :)
Ziet er goed uit !

Om de kosten wat te drukken of niet alles ineen te hoeven kopen zou je er voor kunnen kiezen je oude Logitech pedalen en shifter te blijven gebruiken. Er zijn adapters te koop die dit mogelijk maken. Ik gebruik zelf ook een T300 samen met g27 pedalen, aangesloten met een adapter van ricmotech.

http://www.ricmotech.com/product_p/rmt-t500w2g27p.htm
pi_162736758
Ja weet ik, maar bv die Ferrari Integral Alcantara is ook voor een goede prijs te koop als set met die pedalen erbij.

Hoe bevalt de T300 base en welk stuur heb je erbij? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 4 juni 2016 @ 12:12:31 #7
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_162736829
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 11:15 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik twijfel nog. Heb met f1 2015 wel een volledig seizoen met Verstappen gereden. Maar het voelt voor mij persoonlijk toch net ff te arcade aan. Ik wacht even af wat andere er straks over te zeggen hebben.
F12016 gaat veel beter worden. Een carrière van 10 seizoenen. En je kan je wagen upgraden en zo proberen van een midfield team een kampioensteam te maken. Zelf je racenummer en helm kiezen. Safetycar is ook terug... man man man, dat wordt genieten.

Ik ga McLaren naar de top brengen _O_
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_162736841
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 12:12 schreef Fopje het volgende:
Ik ga McLaren naar de top brengen _O_
Succes daarmee :')

:P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162736934
Er komt trouwens ook een nieuw stuur aan van Thrustmaster. Deze krijgt een drirect drive aandrijving. Dat is best mooi nieuws want dat wordt dan de eerste direct drive wheel die op massale schaal geproduceerd wordt. Verwacht alleen dat die wel aan de dure kant gaat zijn nog. Schat ergens tussen de 800 en 1500 euro voor het stuur alleen.

https://www.gtplanet.net/(...)-direct-drive-motor/
pi_162737436
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 12:08 schreef Geralt het volgende:
Ja weet ik, maar bv die Ferrari Integral Alcantara is ook voor een goede prijs te koop als set met die pedalen erbij.

Hoe bevalt de T300 base en welk stuur heb je erbij? :)
De base bevalt erg goed. De ffb is erg smooth en precies. Ik heb het playstation stuur en de f1 addon. Ben niet zo heel fan van de playstation knopjes maar het stuur en vooral de flippers zijn wel goed. De F1 addon voelt en oogt van dichtbij een beetje goedkoop en plastic achtig, terwijl het van een afstandje eruit ziet als een rete duur apparaat :p. De middelste draaiknoppen zijn niet functioneel maar dan blijven er nog genoeg knoppen over, wat wel heel erg fijn is. Voor de immersie voegt het naar mijn mening wel een hoop toe.

Dat alcantra stuur is wel heel erg nice. Die zou ik ook nog wel eens willen kopen ooit. Als je pedalen van thrustmaster neemt doe dan wel de T3PA PRO. Die standaard pedalen zijn best waardeloos en eerder een downgrade tov de logitech pedalen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sjemmert op 04-06-2016 13:15:11 ]
pi_162738028
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 12:45 schreef Sjemmert het volgende:
Dat alcantra stuur is wel heel erg nice. Die zou ik ook nog wel eens willen kopen ooit.
Ik kan nooit een keuze maken tussen open wheelers en GT cars. Dus ik denk dat ik op termijn ook allebei moet hebben :P

Hoe verhoudt de T300 base zich tot de G25/27? Ik lees dat je de G27 pedalen gebruikt, dus ongetwijfeld had je ook een G27 stuur eerst? Hoeveel beter is die T300? :)

[ Bericht 15% gewijzigd door Geralt op 04-06-2016 13:24:12 ]
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162738159
De T3PA pedalen die bij de integral set met dat alcantara stuur zitten zijn een stuk beter dan die van de G25 als ik internet en de reviews moet geloven. De standaard T300 set heeft die hele goedkope 2 pedalenset erbij. Die zou inderdaad niks zijn. De T3PA zou wel gewoon goed zijn, zeker met de meegeleverde brakemod.

Leuk feitje is overigens dat het alcantara wat op dat Ferrari 599XX stuur zit van exact dezelfde fabriek af komt als het alcantara wat in de echte auto gebruikt wordt :9



:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162739230
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 13:22 schreef Geralt het volgende:
De T3PA pedalen die bij de integral set met dat alcantara stuur zitten zijn een stuk beter dan die van de G25 als ik internet en de reviews moet geloven. De standaard T300 set heeft die hele goedkope 2 pedalenset erbij. Die zou inderdaad niks zijn. De T3PA zou wel gewoon goed zijn, zeker met de meegeleverde brakemod.

Leuk feitje is overigens dat het alcantara wat op dat Ferrari 599XX stuur zit van exact dezelfde fabriek af komt als het alcantara wat in de echte auto gebruikt wordt :9

[ afbeelding ]

:)
Ah dan bedoel ik inderdaad die T3PA. In ieder geval die met die brake mod, als je die erbij heb dan is het goed. Ik heb die toen niet genomen omdat ik al een brake mod (gteye) op me logitech set had.

Wat betreft de verschillen tussen g25/27 en de T300; de ffb van de T300 is veel smoother. De logitech stuurtjes zijn tandwiel aangedreven en dat voel je tijdens het rijden. De ffb was zeker niet slecht maar soms wel wat schokkerig en lawaaierig zeg maar. De T300 wordt met een band of riem aangedreven en heeft daar dus geen last van. Geen geratel meer als je over de curbs gaat of een flatspot heb opgelopen. De logitech stuurtjes hadden ook last van een deadzone in het midden, de t300 heeft dat niet. Wat kracht betreft is de T300 wel iets sterker maar verwacht daar geen wonderen. Als je opzoek bent naar pure kracht zal je toch voor een direct drive moeten gaan.

In het begin was het echt wel even wennen en twijfelde ik zelfs nog even. Maar na wat kilometers gereden te hebben en wat gespeeld te hebben met de settings voelde het toch wel als een flinke vooruitgang. Ik zou nu niet meer terug willen.
pi_162739468
Bedankt voor het delen van je ervaring. Direct drives zijn me te duur. Niet dat ik ze niet kan betalen; maar zo vaak race ik nou ook weer niet dat ik dergelijke bedragen in mijn hoofd kan justifyen daarvoor zegmaar :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162739658
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 14:32 schreef Geralt het volgende:
Bedankt voor het delen van je ervaring. Direct drives zijn me te duur. Niet dat ik ze niet kan betalen; maar zo vaak race ik nou ook weer niet dat ik dergelijke bedragen in mijn hoofd kan justifyen daarvoor zegmaar :P
Geen dank hoor daarvoor is dit topic.

Thrustmaster gaat al beginnen met de massa productie van direct drive wheels. Ik denk dat die over een aantal jaartjes wel wat betaalbaarder gaan worden.
pi_162740622
Dan is mijn nog aan te schaffen T300 misschien al versleten :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162740692
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 15:22 schreef Geralt het volgende:
Dan is mijn nog aan te schaffen T300 misschien al versleten :P
Prima uitrusting om die tijd mee uit te zingen ;)

Ik zal later op de dag wel een foto posten van mijn setup hier.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 02:39:52 #18
369251 Geralt
of Rivia
pi_162806989
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 15:25 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Prima uitrusting om die tijd mee uit te zingen ;)

Ik zal later op de dag wel een foto posten van mijn setup hier.
Waar blijft die foto? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162807030
Ooit begonnen met Grand Prix 2 met keyboard, daarna 3/2000 en 4 natuurlijk ook. Stuurtje aangeschaft voor Grand Prix Legends, waarna ik ook dingen als F1 Challenge (geloof ik) speelde. Daarna een paar jaar gestopt en nu weer bezig. Heb Assetto Corsa, Project CARS, RaceRoom, GTR zelfs nog en ik schijn ook nog een account te hebben bij dat spel wat nooit meer geupdate wordt. Geen idee hoe het heet..

Maar vooral iRacing hier, geeft toch de allerbeste online-ervaring en daarom speel ik de andere games eigenlijk nooit; tegen AI racen is niet meer interessant en online is het meestal gewoon dramatisch vergeleken met iRacing. En zo dus al 15742 laps oval en 8437 laps road in officiële races gemaakt, daarbuiten nog heel wat uur aan practice ;)

Meestal Nascar C en Indycar fixed en nog een road serie erbij, afgelopen seizoen de F2.0. Weet nog niet welke auto ik volgend seizoen ga pakken.

Daarbuiten wel eens een NiS race en natuurlijk dingen als de Indy 500. Begin dit jaar ook de 24 uur van Daytona in teamverband gedaan en dat is toch wel heel erg gaaf. :)
pi_162807834
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 02:52 schreef Bluurgh het volgende:
Ooit begonnen met Grand Prix 2 met keyboard, daarna 3/2000 en 4 natuurlijk ook. Stuurtje aangeschaft voor Grand Prix Legends, waarna ik ook dingen als F1 Challenge (geloof ik) speelde. Daarna een paar jaar gestopt en nu weer bezig. Heb Assetto Corsa, Project CARS, RaceRoom, GTR zelfs nog en ik schijn ook nog een account te hebben bij dat spel wat nooit meer geupdate wordt. Geen idee hoe het heet..

Maar vooral iRacing hier, geeft toch de allerbeste online-ervaring en daarom speel ik de andere games eigenlijk nooit; tegen AI racen is niet meer interessant en online is het meestal gewoon dramatisch vergeleken met iRacing. En zo dus al 15742 laps oval en 8437 laps road in officiële races gemaakt, daarbuiten nog heel wat uur aan practice ;)

Meestal Nascar C en Indycar fixed en nog een road serie erbij, afgelopen seizoen de F2.0. Weet nog niet welke auto ik volgend seizoen ga pakken.

Daarbuiten wel eens een NiS race en natuurlijk dingen als de Indy 500. Begin dit jaar ook de 24 uur van Daytona in teamverband gedaan en dat is toch wel heel erg gaaf. :)
Heel erg tof indd :D

Oh hallo trouwens, zag dit topic vanochtend pas :@ Ik kom later wel met mijn eigen sim-cv :D
pi_162815957
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 02:39 schreef Geralt het volgende:

[..]

Waar blijft die foto? :)
Even niet meer aan gedacht met dit mooie weer buiten :P

Hier mijn seat met TV erop gemonteerd. Zoals je ziet nog wel met de g27 (oude foto). Deze seat is van GT Omega.

Hier nog een foto van het F1 stuurtje van de T300
  dinsdag 7 juni 2016 @ 14:55:53 #22
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_162816191
Oh leuk, een simracing topic. (was er niet al ergens eentje ver in het verleden?) Ben ook ooit begonnen met Grand Prix 2, eerst met toetsenbord, vervolgens heel lang met een Thrustmaster Formula T2 die ik met allerlei hulpmiddelen steeds werkend hield.


Toen eens in een aanbieding in Duitsland een Logitech Driving Force Pro gekocht om de hobby weer eens op te pakken:


En na een aantal jaren eens een defecte G27 van een andere Fok!ker overgenomen, deze vrij eenvoudig kunnen repareren en inmiddels ziet 'ie er zo uit:

Mods:
* 320mm Suede stuur
* SLI-M Interface
* Eigengemaakte buttonplate
* Nixim brake mod

Momenteel heb ik het plan om een vaste sim te maken, maar mij ontbreekt het een beetje aan tijd.
Don't let my username fool you...
pi_162818094
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 02:52 schreef Bluurgh het volgende:
Ooit begonnen met Grand Prix 2 met keyboard, daarna 3/2000 en 4 natuurlijk ook. Stuurtje aangeschaft voor Grand Prix Legends, waarna ik ook dingen als F1 Challenge (geloof ik) speelde. Daarna een paar jaar gestopt en nu weer bezig. Heb Assetto Corsa, Project CARS, RaceRoom, GTR zelfs nog en ik schijn ook nog een account te hebben bij dat spel wat nooit meer geupdate wordt. Geen idee hoe het heet..

Maar vooral iRacing hier, geeft toch de allerbeste online-ervaring en daarom speel ik de andere games eigenlijk nooit; tegen AI racen is niet meer interessant en online is het meestal gewoon dramatisch vergeleken met iRacing. En zo dus al 15742 laps oval en 8437 laps road in officiële races gemaakt, daarbuiten nog heel wat uur aan practice ;)

Meestal Nascar C en Indycar fixed en nog een road serie erbij, afgelopen seizoen de F2.0. Weet nog niet welke auto ik volgend seizoen ga pakken.

Daarbuiten wel eens een NiS race en natuurlijk dingen als de Indy 500. Begin dit jaar ook de 24 uur van Daytona in teamverband gedaan en dat is toch wel heel erg gaaf. :)
Heey grappig mijn eerste sim ervaring was ook met grandprix 2. Was toen denk een jaar of 8, mischien nog wel jonger. Mijn pa was F1 fan en had er speciaal een stuurtje voor gekocht (ik geloof een Momo). Ik heb dat toen echt helemaal grijs gespeeld. Later ook nog Grandprix 3 en 4 gespeeld maar die laatste trok onze pc niet echt meer goed. In me puber jaren er niet meer zo mee bezig geweest en Jos reed ook niet meer dus de F1 hype werd ook wat minder.

Tot ik 7 jaar geleden een keer de mediamarkt in liep en er toevallig een competitie werd gehouden. Er stond zo'n playseat met een g27. Je mocht 3 rondjes rijden in GT5 prologe op de high speed ring. Diegene die de snelste tijd zette won een Logitech g27. Het was al 20.30 en wat denk je ? ik was de snelste en een klein half uur later liep ik naar buiten met een g27 onder mijn arm. Toen een simpele wheelstand gekocht en veel op ps3 geraced met de f1 titels en gt5 en 6. Toen ik op mezelf ging wonen kwam er een echte race seat en even later ook een goed game PC en uiteindelijk is die trouwe g27 vervangen door een T300. Tegenwoordig wissel ik kwa sims tussen Automobilista, Assetto Corsa, Raceroom en RaceFactor 2. Project cars heh ik ook nog maar die heb ik al een hele tijd niet meer gespeeld.
pi_162818166
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:55 schreef Metalfreak het volgende:
Oh leuk, een simracing topic. (was er niet al ergens eentje ver in het verleden?) Ben ook ooit begonnen met Grand Prix 2, eerst met toetsenbord, vervolgens heel lang met een Thrustmaster Formula T2 die ik met allerlei hulpmiddelen steeds werkend hield.
[ afbeelding ]

Toen eens in een aanbieding in Duitsland een Logitech Driving Force Pro gekocht om de hobby weer eens op te pakken:
[ afbeelding ]

En na een aantal jaren eens een defecte G27 van een andere Fok!ker overgenomen, deze vrij eenvoudig kunnen repareren en inmiddels ziet 'ie er zo uit:
[ afbeelding ]
Mods:
* 320mm Suede stuur
* SLI-M Interface
* Eigengemaakte buttonplate
* Nixim brake mod

Momenteel heb ik het plan om een vaste sim te maken, maar mij ontbreekt het een beetje aan tijd.
Die g27 van jou ziet er wel super vet uit zo met al die mods.
pi_162825080
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 16:08 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Heey grappig mijn eerste sim ervaring was ook met grandprix 2. Was toen denk een jaar of 8, mischien nog wel jonger. Mijn pa was F1 fan en had er speciaal een stuurtje voor gekocht (ik geloof een Momo). Ik heb dat toen echt helemaal grijs gespeeld. Later ook nog Grandprix 3 en 4 gespeeld maar die laatste trok onze pc niet echt meer goed. In me puber jaren er niet meer zo mee bezig geweest en Jos reed ook niet meer dus de F1 hype werd ook wat minder.

Tot ik 7 jaar geleden een keer de mediamarkt in liep en er toevallig een competitie werd gehouden. Er stond zo'n playseat met een g27. Je mocht 3 rondjes rijden in GT5 prologe op de high speed ring. Diegene die de snelste tijd zette won een Logitech g27. Het was al 20.30 en wat denk je ? ik was de snelste en een klein half uur later liep ik naar buiten met een g27 onder mijn arm. Toen een simpele wheelstand gekocht en veel op ps3 geraced met de f1 titels en gt5 en 6. Toen ik op mezelf ging wonen kwam er een echte race seat en even later ook een goed game PC en uiteindelijk is die trouwe g27 vervangen door een T300. Tegenwoordig wissel ik kwa sims tussen Automobilista, Assetto Corsa, Raceroom en RaceFactor 2. Project cars heh ik ook nog maar die heb ik al een hele tijd niet meer gespeeld.
Ik was 10 met GP2 (1996). Had zelfs nog een keer m'n computer geupgrade voor GP3-2000. Heb nog wel een standaard stuurtje (Fanatec Porsche GT3RS) aan m'n tafel staan, een seat enzo daar heb ik helaas geen ruimte voor.

Ik begon iig met deze, in 2001 ofzo:



Daarna een G25 en nu dus de Fanatec.

Anyway, de nieuwe build van iRacing is uit, zo maar even uitproberen. Merk wel dat ik wat veel speel, ik betaalde net voor Imola $1.21 in plaats van $14.95 :')
  dinsdag 7 juni 2016 @ 23:03:19 #26
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_162830074
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 16:11 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Die g27 van jou ziet er wel super vet uit zo met al die mods.
Ja, voelt ook meteen een stuk beter aan met een fullsize stuur. Ow ja, was de Momo pookknop nog vergeten ;)
Don't let my username fool you...
pi_162848190
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 20:43 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Ik was 10 met GP2 (1996). Had zelfs nog een keer m'n computer geupgrade voor GP3-2000. Heb nog wel een standaard stuurtje (Fanatec Porsche GT3RS) aan m'n tafel staan, een seat enzo daar heb ik helaas geen ruimte voor.

Ik begon iig met deze, in 2001 ofzo:

[ afbeelding ]

Daarna een G25 en nu dus de Fanatec.

Anyway, de nieuwe build van iRacing is uit, zo maar even uitproberen. Merk wel dat ik wat veel speel, ik betaalde net voor Imola $1.21 in plaats van $14.95 :')
Ik heb iRacing al een hele tijd niet meer gespeeld. Voor online is dat inderdaad zeker de beste. Hun ranking systeem dat je licenties moet halen om in hogere klassen te racen is wel geniaal en zorgt ervoor dat er clean geraced wordt. Volgens mij had ik een B licentie toen ik stopte. Ik vond de physics alleen nooit zo goed. Met name in langzame bochten is er gewoon onrealistisch weinig grip imo. Maar ondertussen zullen ze wel veel geupdate hebben. Misschien weer eens proberen binnenkort. De content is alleen ook vrij duur vind ik, maar de kwaliteit is dan wel weer heel goed.
pi_162849561
In de aanloop naar komend GP weekend zelf ook vast even geraced op Montreal.

pi_162853314
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 19:35 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik heb iRacing al een hele tijd niet meer gespeeld. Voor online is dat inderdaad zeker de beste. Hun ranking systeem dat je licenties moet halen om in hogere klassen te racen is wel geniaal en zorgt ervoor dat er clean geraced wordt. Volgens mij had ik een B licentie toen ik stopte. Ik vond de physics alleen nooit zo goed. Met name in langzame bochten is er gewoon onrealistisch weinig grip imo. Maar ondertussen zullen ze wel veel geupdate hebben. Misschien weer eens proberen binnenkort. De content is alleen ook vrij duur vind ik, maar de kwaliteit is dan wel weer heel goed.
De physics zijn ondertussen al een stuk verbeterd, al is het nog niet perfect. Ze zijn nu wel heel erg bezig met de dynamic track en dat is wel heel gaaf, steentjes die van je auto bouncen, rubber dat realtime op de track wordt gelegd en dergelijke. Als een auto voor je door het zand gaat, stuift het op en komt het op de baan te liggen, en als jij er doorheen rijdt blijft er een gedeelte aan je banden plakken (wat je ook daadwerkelijk merkt de volgende bocht) en verplaats je een gedeelte naar een ander stuk van de baan.

Er zijn zelfs een paar mensen een uur bezig geweest om de auto naast de baan te parkeren, gas te geven waardoor je het zand op de track 'sproeit' om zo een race te doen op een "dirt oval" :D

http://imagizer.imageshack.us/a/img921/2767/kbkDIm.jpg (copy/paste deze link)

filmpje:

https://www.twitch.tv/rarchevette/v/71203398?t=51m19s
pi_162890235
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 22:05 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

De physics zijn ondertussen al een stuk verbeterd, al is het nog niet perfect. Ze zijn nu wel heel erg bezig met de dynamic track en dat is wel heel gaaf, steentjes die van je auto bouncen, rubber dat realtime op de track wordt gelegd en dergelijke. Als een auto voor je door het zand gaat, stuift het op en komt het op de baan te liggen, en als jij er doorheen rijdt blijft er een gedeelte aan je banden plakken (wat je ook daadwerkelijk merkt de volgende bocht) en verplaats je een gedeelte naar een ander stuk van de baan.

Er zijn zelfs een paar mensen een uur bezig geweest om de auto naast de baan te parkeren, gas te geven waardoor je het zand op de track 'sproeit' om zo een race te doen op een "dirt oval" :D

[ http://imagizer.imageshack.us/a/img921/2767/kbkDIm.jpg (copy/paste deze link) ]

filmpje:

https://www.twitch.tv/rarchevette/v/71203398?t=51m19s
Ik heb weer een abbonoment genomen om het weer eens te proberen. Al weer een paar goede races gehad in de ford spec racer.

Ze zitten nu in de 13e week dus dan begint volgende week weer een nieuw seizoen toch ? Ik zit er wel aan te denken om een seizoen te draaien. Twijfel alleen nog in welke auto. Denk dat het of gt3 of renault 2.0 wordt.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 14:54:46 #31
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_162890932
Ik heb al meer dan een half jaar niets gedaan met mijn iRacing account, totaal geen tijd voor...
Don't let my username fool you...
pi_162893100
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 14:54 schreef Metalfreak het volgende:
Ik heb al meer dan een half jaar niets gedaan met mijn iRacing account, totaal geen tijd voor...
Welke sims speel jij dan op dit moment ? Of heb je gewoon helemaal geen tijd er voor ?
pi_162897132
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 10 juni 2016 @ 21:34:37 #34
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_162901890
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 16:36 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Welke sims speel jij dan op dit moment ? Of heb je gewoon helemaal geen tijd er voor ?
Assetto Corsa, de drempel om gewoon "even snel" wat te racen is veel lager dan bij iRacing.
Don't let my username fool you...
pi_162906704
quote:
Mooi stuurtje ^O^ Maar het aantal minuten dat ik rijd de laatste weken is het mij echt niet waard er zoveel voor uit te geve aan het simracen. Mn DFGT doet het nog steeds goed en ik heb nog een 2e dfgt op zolder liggen voor reserve onderdelen. Met Thrustmaster pedalen gekoppeld aan de DFGT een redelijke set up waar ik wel blij mee ben. Grootste wensen heb ik betreft het maken/kopen van een button box en eventueel een kleine sequentiele shifter (wtcc/toerwagen racerij).
pi_162907087
Mijn Logitech G25 is te koop vanaf morgen :P

Ik zie op marktplaats dat de allergoedkoopste 130 euro is en dan 160 euro een meer gangbare prijs is.

De mijn mag voor minder weg naar een liefhebber hoor. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162907424
Nee, ik denk dat ik toch andere prioriteiten heb.. Ik zou zeggen, iedereen die dit leest en zich afvraagt "Zou simracing wat voor mij zijn" , dan is dit je kans, G25 set is een erg gewild stuurtje en aanpasbaar, goede kwaliteit en doet weinig tot niets onder voor de meer recent uitgebrachte stuurwieltjes !

En het is verslavend, dus je bent gewaarschuwd w/
pi_162910200
Iracing hier, vanaf aankomend seizoen Formula Renault 2.0, zowel de official series en een private league _O_
pi_162910231
Ik zal vanmiddag een foto posten als de postbode geweest is :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162910266
Ik ook als ik weer in Nederland ben, ik heb een Thrustmaster t300rs met GTE stuur en Playseat challenge
pi_162911871
quote:
Nice man, veel plezier ermee !

En wat Meike zegt. Als er iemand is die erover nadenkt om hier mee te beginnen dan is zo'n g25 een heel mooi setje.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sjemmert op 11-06-2016 12:54:01 ]
pi_162911968
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 10:01 schreef Nerdslayer het volgende:
Iracing hier, vanaf aankomend seizoen Formula Renault 2.0, zowel de official series en een private league _O_
Ik heb gister ook de formula renault 2.0 gekocht en die bevalt wel goed hier. Ik ga ook de official series doen waarschijnlijk.
pi_162913971
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 11:46 schreef Sjemmert het volgende:
Nice man, veel plezier ermee !
Dankje!

Inmiddels al wat rondjes gereden ermee. Dit is toch wel een hele verbetering tov de G25 wat ik had, al was die ook lang niet gek.

Het is een mooie stap omhoog in elk geval :)



_O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162914170
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 00:01 schreef Geralt het volgende:
Mijn Logitech G25 is te koop vanaf morgen :P

Ik zie op marktplaats dat de allergoedkoopste 130 euro is en dan 160 euro een meer gangbare prijs is.

De mijn mag voor minder weg naar een liefhebber hoor. :)
Ik heb interesse. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_162914210
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 13:39 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik heb interesse. :)
Ik zal later vandaag eens in de kelder kijken of ik de doos nog erbij heb.

Wat voor prijs had je in gedachte?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162915007
Ik zie al iets voor een eerste aanpassing aan je stuur *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162915176
Later als ik groot en rijk ben dan komt er in onze game room ook een hele set-up.

Later. ;(
Ja doei.
pi_162917753
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 14:15 schreef Meike26 het volgende:
Ik zie al iets voor een eerste aanpassing aan je stuur *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whahahaha _O-

Ik moest even zoeken. Subtiele en uiterst handige aanpassing :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162918601
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 13:40 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik zal later vandaag eens in de kelder kijken of ik de doos nog erbij heb.

Wat voor prijs had je in gedachte?
Sorry, was even weg. Stuur je wel een PM.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_162918663
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 16:37 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Sorry, was even weg. Stuur je wel een PM.
Ok prima :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 11 juni 2016 @ 17:31:46 #51
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_162919964
Ik race op de PS4 maar ben aan t sparen voor een game pc
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_162921219
Er zijn dus meer mensen die nog gp2 gereden hebben :P
GPL was echt super, driften over de oude banen zoals Zandvoort, Spa en de oude ring.
GTR was ook enorm goed, heel wat uurtjes plezier gehad online.
Een aantal jaren heb ik niets meer gedaan met online racen maar vorige week heb ik via steam Raceroom Racing Experience gedownload.
Dat is leuk rijden, zeker de leaderboard is leuk om jezelf te meten aan anderen, de mogelijkheid tot afstellen en telemetrie zijn zwaar ondermaats helaas.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_162921284
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 13:30 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dankje!

Inmiddels al wat rondjes gereden ermee. Dit is toch wel een hele verbetering tov de G25 wat ik had, al was die ook lang niet gek.

Het is een mooie stap omhoog in elk geval :)

[ afbeelding ]

_O_
Ziet er goed uit, veel raceplezier ^O^
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_162925807
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 18:24 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ziet er goed uit, veel raceplezier ^O^
Dat plezier had ik ook al met mn G25 hoor :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 12 juni 2016 @ 11:43:33 #55
369251 Geralt
of Rivia
pi_162939039
Heeft iemand een tip hoe je een T300 base beter vast kan zetten? Hij schuift nu af en toe wat naar voren op mijn bureau. Ik was niet van plan gaten te boren of iets, het stuur staat gewoon vast met die klem zegmaar.

Zou wellicht een rubber matje of iets aan de onderkant van de base helpen? :@

De klem heb ik reeds zo vast gedraaid dat nog vaster de boel sloopt of dol draait en toch klemt hij niet heel hard.

De G25 zat veel beter vast wat dat aangaat.

Iemand?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162939204
quote:
7s.gif Op zondag 12 juni 2016 11:43 schreef Geralt het volgende:
Heeft iemand een tip hoe je een T300 base beter vast kan zetten? Hij schuift nu af en toe wat naar voren op mijn bureau. Ik was niet van plan gaten te boren of iets, het stuur staat gewoon vast met die klem zegmaar.

Zou wellicht een rubber matje of iets aan de onderkant van de base helpen? :@

De klem heb ik reeds zo vast gedraaid dat nog vaster de boel sloopt of dol draait en toch klemt hij niet heel hard.

De G25 zat veel beter vast wat dat aangaat.

Iemand?
Een rubber matje zou wel helpen ja. Doe je niet iets verkeerd? Mijn Fanatec zit veel strakker vast dan m'n G25 maar heeft ook een ander mechanisme (één aandraaischroef en 2 'flapjes' die je tegen de onderkant van de tafel duwt); je moet ze wel op de juiste volgorde 'aandraaien' anders zit het ook voor geen meter dacht ik.
  zondag 12 juni 2016 @ 11:53:01 #57
369251 Geralt
of Rivia
pi_162939271
Ik doe niets verkeerd. Je kan er ook niets verkeerd aan doen. Gewoon zorgen dat de klem in het midden in de uitsparing valt en de 2 voetjes plat tegen de onderkant van het bureau staan.

Ik heb het stuur er even afgehaald en merk dat zowel het "rubber" aan de onderkant van het stuur als ook op die 2 pootjes niet heel erg stroef is. Het lijkt meer op plastic dan echt op rubber.

Misschien dat iemand een goed idee heeft om het beter vast te zetten zonder gaten te boren.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 12 juni 2016 @ 12:08:30 #58
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_162939660
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 18:20 schreef bedachtzaam het volgende:
Er zijn dus meer mensen die nog gp2 gereden hebben :P
GPL was echt super, driften over de oude banen zoals Zandvoort, Spa en de oude ring.
GTR was ook enorm goed, heel wat uurtjes plezier gehad online.
Een aantal jaren heb ik niets meer gedaan met online racen maar vorige week heb ik via steam Raceroom Racing Experience gedownload.
Dat is leuk rijden, zeker de leaderboard is leuk om jezelf te meten aan anderen, de mogelijkheid tot afstellen en telemetrie zijn zwaar ondermaats helaas.
GP2 was zijn tijd zo ver vooruit. Niet alleen qua beeld en geluid maar ook het algoritme van auto-setups en hoe de tegenstanders reden was ongeevenaard.
Wie dit leest is gek
pi_162939803
Ik had ook GP2 maar ik was te jong om het te snappen en ik heb volgens mij nooit meer dan 4 rondes kunnem voltooien :')
pi_162940875
quote:
99s.gif Op zondag 12 juni 2016 12:08 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

GP2 was zijn tijd zo ver vooruit. Niet alleen qua beeld en geluid maar ook het algoritme van auto-setups en hoe de tegenstanders reden was ongeevenaard.
GP2 was geniaal, net als GP3/4 trouwens. Die laatste twee waren iets minder vooruitstrevend maar de mod-community gaf er leuke extra's aan mee met gpxpatch en dergelijke.

Gauw even gaan kijken en niet alleen de site van gpxpatch bestaat nog maar er zijn zelfs nog updates. Laatste update is van maart dit jaar en in de changelog wordt zelfs gp3 nog vernoemd; niet verkeerd voor een 16 jaar oud spel.

Maar de AI was (in m'n herinnering) geweldig. Als ik nu pCars opstart of Assetto Corso dan begrijp ik aan de ene kant niet hoe ze het zo kunnen verneuken. Het is gewoon niet leuk als de AI over het gras dendert en je er daarna afbeukt (pCars). Terwijl je met GP2 ook daadwerkelijk het idee had dat de AI 'wist' waar jij reed zegmaar..
pi_162942237
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 14:15 schreef Meike26 het volgende:
Ik zie al iets voor een eerste aanpassing aan je stuur *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha _O-

@Geralt, ziet er goed uit hoor ik zei het al eerder maar dat alcantra stuur is wel erg mooi. Als ik ooit nog is een nieuw stuurtje koop wordt het ook die denk. Wat het afklemmen betreft misch kijken of je er wat tussen kunt zetten ofzo. Ik heb er hier geen problemen mee gebruik zelf ook alleen de klem.
pi_162944748
quote:
99s.gif Op zondag 12 juni 2016 12:08 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

GP2 was zijn tijd zo ver vooruit. Niet alleen qua beeld en geluid maar ook het algoritme van auto-setups en hoe de tegenstanders reden was ongeevenaard.
Eens, heb ook flink wat races gereden en soms met 2kb download snelheid uren zitten wachten tot een mod eindelijk gedownload was.
En natuurlijk vaak een lam pedaal omdat de veren nogal eens kapot gingen, maar die kon je toen op voorraad kopen :)

Gisteren ook maar overstag gegaan en assetto corsa gekocht, vooral de Ferrari 2002 mod ziet er super uit in deze sim, hopelijk rijdt het net zo goed.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_162945158
quote:
7s.gif Op zondag 12 juni 2016 11:43 schreef Geralt het volgende:
Heeft iemand een tip hoe je een T300 base beter vast kan zetten? Hij schuift nu af en toe wat naar voren op mijn bureau. Ik was niet van plan gaten te boren of iets, het stuur staat gewoon vast met die klem zegmaar.

Zou wellicht een rubber matje of iets aan de onderkant van de base helpen? :@

De klem heb ik reeds zo vast gedraaid dat nog vaster de boel sloopt of dol draait en toch klemt hij niet heel hard.

De G25 zat veel beter vast wat dat aangaat.

Iemand?
Een rubber matje zal zeker helpen, heb dat vroeger ook eens gedaan om een stuurtje goed vast te zetten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zondag 12 juni 2016 @ 17:39:00 #64
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_162948715
Leuk topic! Speel zelf ook al jaren racesims, begonnen op een Logitech Momo en nu op een Logitech G27. Dit laatste stuurtje bevalt me nog erg goed, ik speel wel eens bij iemand op een Thrustmaster T500RS, maar ik moet zeggen dat het me de meerprijs nu nog niet waard is. Daarnaast vind ik die versnellingsbak veel te lange slagen maken.

Vandaag Circuit Gilles Villeneuve eens gedownload voor Assetto Corsa. Altijd leuk om dat tijdens een raceweekend te doen zodat je tijdens het kijken van de Grand Prix precies weet waar de moeilijkheden van de baan liggen.


Advies over het verbeteren van mijn rondje is trouwens altijd welkom!
pi_162979126
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 17:39 schreef Sjouveur het volgende:
Leuk topic! Speel zelf ook al jaren racesims, begonnen op een Logitech Momo en nu op een Logitech G27. Dit laatste stuurtje bevalt me nog erg goed, ik speel wel eens bij iemand op een Thrustmaster T500RS, maar ik moet zeggen dat het me de meerprijs nu nog niet waard is. Daarnaast vind ik die versnellingsbak veel te lange slagen maken.

Vandaag Circuit Gilles Villeneuve eens gedownload voor Assetto Corsa. Altijd leuk om dat tijdens een raceweekend te doen zodat je tijdens het kijken van de Grand Prix precies weet waar de moeilijkheden van de baan liggen.


Advies over het verbeteren van mijn rondje is trouwens altijd welkom!
Veel oefenrondes rijden werkt meestal het best :P Als je de baan en auto goed kent en telkens binnen een paar tienden kan lappen eens kijken of je met de setup nog wat kan winnen. Een meer algemene tip die ik je kan geven is om eens te kijken naar je fov, ik vermoed dat die iets te hoog is. Op deze site kan je je correcte fov uitrekenen.

http://www.projectimmersion.com/fov/

Het beste is om hier niet meer dan +-5° van af te wijken. Je correcte fov zal wss veel lager uitvallen en dat zal in het begin wel even wennen zijn maar bied uiteindelijk ook een hoop voordelen. Als je fov echt veel te laag uit valt staat wss je monitor te ver weg, zet deze zo dicht achter je stuur als mogelijk. Met een correcte fov zijn alle verhoudingen op het scherm mathematisch juist, hierdoor lijkt 100m ook echt 100m en niet 200m zoals met een te hoge fov het geval is. Rempunten bepalen wordt dan makkelijker en de baan lijkt wat breder en komt wat minder snel op je af. Ik kan iedereen aanraden hier eens naar te kijken en met een correcte fov te rijden.
pi_162979881
Deze week ben ik helemaal gevallen voor iRacing's formula renault 2.0. Wat een heerlijke auto om te rijden en racen is dat. Gelijk overstag gegaan en er 7 circuits bijgekocht zodat ik komend seizoen bijna alles kan racen. Deze week was een tussenweek in iRacing en werden er onofficiële races gereden op imola. Ik heb 5 races gedaan en heb 1 overwinning gehaald, 4 podiums en een 4e plaats. Komende week wordt er gereden op Spa.
pi_162980393
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 17:20 schreef Sjemmert het volgende:
Deze week ben ik helemaal gevallen voor iRacing's formula renault 2.0. Wat een heerlijke auto om te rijden en racen is dat. Gelijk overstag gegaan en er 7 circuits bijgekocht zodat ik komend seizoen bijna alles kan racen. Deze week was een tussenweek in iRacing en werden er onofficiële races gereden op imola. Ik heb 5 races gedaan en heb 1 overwinning gehaald, 4 podiums en een 4e plaats. Komende week wordt er gereden op Spa.
Zin om samen te oefenen? :)

Ik ben donderdagavond weer in Nederland en moet me heel vrijdag voorbereiden op mn eerste race :')
pi_162981177
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 17:47 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Zin om samen te oefenen? :)

Ik ben donderdagavond weer in Nederland en moet me heel vrijdag voorbereiden op mn eerste race :')
We kunnen wel een keertje samen rijden hoor. Vrijdag kan ik alleen niet en donderdag pas rond een uur of 23:00. Ik neem aan dat we elkaar gewoon kunnen toevoegen op iRacing ? Ik stuur je wel even mijn gegevens.
pi_162981354
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 18:24 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

We kunnen wel een keertje samen rijden hoor. Vrijdag kan ik alleen niet en donderdag pas rond een uur of 23:00. Ik neem aan dat we elkaar gewoon kunnen toevoegen op iRacing ? Ik stuur je wel even mijn gegevens.
23:00 kan als mn vliegtuig niet vertraagd is :)

Ik wil zelf dan nog een racelengte aan training rijden zodat ik vers aan de start verschijn in de private league race van vrijdag
pi_162981633
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 18:31 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

23:00 kan als mn vliegtuig niet vertraagd is :)

Ik wil zelf dan nog een racelengte aan training rijden zodat ik vers aan de start verschijn in de private league race van vrijdag
Welk circuit rijd die league volgen die een beetje de series want ik heb nog niet alle circuits. Zo'n league lijkt me ook wel gaaf maar daar kom ik door onregelmatige werktijden helaas niet aan toe.
pi_162982074
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 18:38 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Welk circuit rijd die league volgen die een beetje de series want ik heb nog niet alle circuits. Zo'n league lijkt me ook wel gaaf maar daar kom ik door onregelmatige werktijden helaas niet aan toe.
Degene waar ik in rijd volgt de kalender van de official series
  maandag 13 juni 2016 @ 18:59:43 #72
456319 Nouri
Exceptioneel talent
pi_162982361
Lijkt mij tof dit. Kost wel een hoop. 😞
Sometimes you make me cry, but my love for you will never die.
pi_162982657
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 18:59 schreef Nouri het volgende:
Lijkt mij tof dit. Kost wel een hoop. 😞
Echt racen is nog duurder ;)

En t kan goedkoper, een computer hebben de meeste mensen al, een bureau ook, monitor vaak ook. Tweedehands G27 stuur (toch wek het minimale) vanaf 100 euro.
  maandag 13 juni 2016 @ 19:34:35 #74
456319 Nouri
Exceptioneel talent
pi_162983784
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 19:07 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Echt racen is nog duurder ;)

En t kan goedkoper, een computer hebben de meeste mensen al, een bureau ook, monitor vaak ook. Tweedehands G27 stuur (toch wek het minimale) vanaf 100 euro.
Kan dat ook op de PS4?
Sometimes you make me cry, but my love for you will never die.
pi_162984033
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 19:34 schreef Nouri het volgende:

[..]

Kan dat ook op de PS4?
Echt simracen op de ps4 heb je niet. Simracen is echt hardcore zeg maar ;)
  maandag 13 juni 2016 @ 20:46:38 #76
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_162986205
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:48 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Veel oefenrondes rijden werkt meestal het best :P Als je de baan en auto goed kent en telkens binnen een paar tienden kan lappen eens kijken of je met de setup nog wat kan winnen. Een meer algemene tip die ik je kan geven is om eens te kijken naar je fov, ik vermoed dat die iets te hoog is. Op deze site kan je je correcte fov uitrekenen.

http://www.projectimmersion.com/fov/

Het beste is om hier niet meer dan +-5° van af te wijken. Je correcte fov zal wss veel lager uitvallen en dat zal in het begin wel even wennen zijn maar bied uiteindelijk ook een hoop voordelen. Als je fov echt veel te laag uit valt staat wss je monitor te ver weg, zet deze zo dicht achter je stuur als mogelijk. Met een correcte fov zijn alle verhoudingen op het scherm mathematisch juist, hierdoor lijkt 100m ook echt 100m en niet 200m zoals met een te hoge fov het geval is. Rempunten bepalen wordt dan makkelijker en de baan lijkt wat breder en komt wat minder snel op je af. Ik kan iedereen aanraden hier eens naar te kijken en met een correcte fov te rijden.
Thanks, ga ik zeker even naar kijken!
pi_162987520
Zelf race ik af en toe in RaceRoom, zo eens in de 2 a 3 weken. Zelf ben ik vooral fan van de toeristen klasse en kleine Formule klasse als de F4 Tatuus en de Formula RaceRoom. Het is laagdrempeliger, de software zelf is gratis en je kan alle auto's gratis testrijden. Als je nieuw bent in simracen, zou ik niet gelijk gaan voor iRacing, maar eerder inderdaad bij Assetto Corsa, pCars of Race Room Experience.
pi_162991731
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:14 schreef Meike26 het volgende:
Zelf race ik af en toe in RaceRoom, zo eens in de 2 a 3 weken. Zelf ben ik vooral fan van de toeristen klasse en kleine Formule klasse als de F4 Tatuus en de Formula RaceRoom. Het is laagdrempeliger, de software zelf is gratis en je kan alle auto's gratis testrijden. Als je nieuw bent in simracen, zou ik niet gelijk gaan voor iRacing, maar eerder inderdaad bij Assetto Corsa, pCars of Race Room Experience.
Ik zou juist bij iRacing beginnen omdat je het dan gelijk goed leert ;)

De Mazda MX5 rookie cup is ideaal voor roadracing en de steet stock voor ovals
pi_162994715
Iracing is aan het begin alleen behoorlijk prijzig en dat kan wel een drempel zijn als je nieuw bent. Je kan nu een jaar subscription aanschaffen voor $59.40 in plaats van $99. Dus net iets duurder dan een "normaal" spel. Echter heb je dan alleen de standaard content; 13 auto's en 14 circuits.

Hiermee kan je vooral rookie content rijden; hier kan je je al een hele tijd/jaren mee vermaken. Wil je echter hogerop de ladder een volledig seizoen meedraaien, dan moet je zo'n 10 tracks kopen en 1 auto. Dat is alleen al zo'n 220 euro inclusief kortingen. (gokje!)

Met een gedeeltelijk seizoen rijden (D licentie of hoger; 8 van de 12 weken racen) kan je echter wel credits verdienen, tot $10 als je meerdere auto's rijdt, totaal $40 per jaar. Eens per jaar krijg je $5 cadeau omdat je een jaar lid bent geweest en ze doen tweemaal per jaar een 50% korting actie. Zo betaal je dus nog $4 dollar voor een jaar lidmaatschap. In plaats van $99.

Of je geeft het uit aan circuits, gecombineerd met 25% korting op elke aankoop als je meer dan 40 items hebt, heb ik laatst Imola gekocht voor $1.22 ofzo in plaats van $14.95.

Maar uiteindelijk is het voor een spel gewoon duur! En is het qua aanpak meer een hobby dan "even een spelletje spelen". En zo moet je het dus ook zien, heb je niet zoveel geld of ben je nieuw in het "wereldje", ga dan eerst voor AC of pCars.

En als je dat leuk vindt, ga dan pas eens naar iRacing kijken en niet eerder. Het zit gewoon op een ander niveau dan AC/pCars/R3R, neem alleen de tracks al (rechts is Assetto Corsa)

pi_162996054
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 23:36 schreef Bluurgh het volgende:
Iracing is aan het begin alleen behoorlijk prijzig en dat kan wel een drempel zijn als je nieuw bent. Je kan nu een jaar subscription aanschaffen voor $59.40 in plaats van $99. Dus net iets duurder dan een "normaal" spel. Echter heb je dan alleen de standaard content; 13 auto's en 14 circuits.

Hiermee kan je vooral rookie content rijden; hier kan je je al een hele tijd/jaren mee vermaken. Wil je echter hogerop de ladder een volledig seizoen meedraaien, dan moet je zo'n 10 tracks kopen en 1 auto. Dat is alleen al zo'n 220 euro inclusief kortingen. (gokje!)

Met een gedeeltelijk seizoen rijden (D licentie of hoger; 8 van de 12 weken racen) kan je echter wel credits verdienen, tot $10 als je meerdere auto's rijdt, totaal $40 per jaar. Eens per jaar krijg je $5 cadeau omdat je een jaar lid bent geweest en ze doen tweemaal per jaar een 50% korting actie. Zo betaal je dus nog $4 dollar voor een jaar lidmaatschap. In plaats van $99.

Of je geeft het uit aan circuits, gecombineerd met 25% korting op elke aankoop als je meer dan 40 items hebt, heb ik laatst Imola gekocht voor $1.22 ofzo in plaats van $14.95.

Maar uiteindelijk is het voor een spel gewoon duur! En is het qua aanpak meer een hobby dan "even een spelletje spelen". En zo moet je het dus ook zien, heb je niet zoveel geld of ben je nieuw in het "wereldje", ga dan eerst voor AC of pCars.

En als je dat leuk vindt, ga dan pas eens naar iRacing kijken en niet eerder. Het zit gewoon op een ander niveau dan AC/pCars/R3R, neem alleen de tracks al (rechts is Assetto Corsa)

[ afbeelding ]
Duur is het zeker, maar ik verantwoord het me door te bedenken dst echt autoracen nog duurder is :D
pi_162997712
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:14 schreef Meike26 het volgende:
Zelf race ik af en toe in RaceRoom, zo eens in de 2 a 3 weken. Zelf ben ik vooral fan van de toeristen klasse en kleine Formule klasse als de F4 Tatuus en de Formula RaceRoom. Het is laagdrempeliger, de software zelf is gratis en je kan alle auto's gratis testrijden. Als je nieuw bent in simracen, zou ik niet gelijk gaan voor iRacing, maar eerder inderdaad bij Assetto Corsa, pCars of Race Room Experience.
Hier ben ik het ook wel mee eens. Als je net begint zou ik niet gelijk voor iRacing gaan. Ten eerste is het gewoon duur en je kunt alleen online racen of oefensessies doen, geen ai races. Als je net begint moet je gewoon lekker veel kilometers maken met verschillende auto's op verschillende banen. En dan kan je met pCars, assetto corsa of raceroom beter uit de voeten. Ik zou daar gewoon de basis aanleren en als je later meer online wil gaan racen kun je altijd nog met iRacing beginnen en dan zal dat ook veel makkelijker gaan.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:01:15 #82
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_163001821
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 17:20 schreef Sjemmert het volgende:
Deze week ben ik helemaal gevallen voor iRacing's formula renault 2.0. Wat een heerlijke auto om te rijden en racen is dat. Gelijk overstag gegaan en er 7 circuits bijgekocht zodat ik komend seizoen bijna alles kan racen. Deze week was een tussenweek in iRacing en werden er onofficiële races gereden op imola. Ik heb 5 races gedaan en heb 1 overwinning gehaald, 4 podiums en een 4e plaats. Komende week wordt er gereden op Spa.
Heb m ook gekocht. Maar nog niet gereden.

Heb op Windows 10 dat ie na een tijdje mikt ie allerlei USB dingen eruit.
Mijn draadloos toetsenbord en stuur.

Iemand een idee ?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:34:31 #83
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_163002970
Donderdag F1 2016 op E3 _O_
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_163005688
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 19:34 schreef Nouri het volgende:

[..]

Kan dat ook op de PS4?
De meeste sims zijn enkel op PC beschikbaar maar op de ps4 kan je ook racen als je wilt. Assetto corsa komt ook naar ps4 en er komt een nieuwe gran turismo aan. Project cars is ook op ps4 beschikbaar. Deze sims zijn misschien wat minder "hardcore" dan wat er op de pc beschikbaar is maar zijn meer dan prima om mee te beginnen. G27/25 worden alleen niet ondersteund op ps4 dan moet je of een thrustmaster t300 of t500 nemen of de logitech g29. Alleen is de g29 eigenlijk gewoon een g27 met ps4 support voor het dubbele geld dus die zou ik persoonlijk niet nemen. Ik heb zelf ook jaren op de ps3 geraced in gt5 en 6 en de f1 games.
pi_163006322
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:19 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

De meeste sims zijn enkel op PC beschikbaar maar op de ps4 kan je ook racen als je wilt. Assetto corsa komt ook naar ps4 en er komt een nieuwe gran turismo aan. Project cars is ook op ps4 beschikbaar. Deze sims zijn misschien wat minder "hardcore" dan wat er op de pc beschikbaar is maar zijn meer dan prima om mee te beginnen. G27/25 worden alleen niet ondersteund op ps4 dan moet je of een thrustmaster t300 of t500 nemen of de logitech g29. Alleen is de g29 eigenlijk gewoon een g27 met ps4 support voor het dubbele geld dus die zou ik persoonlijk niet nemen. Ik heb zelf ook jaren op de ps3 geraced in gt5 en 6 en de f1 games.
Ik had gelezen dat de G25 ook op de PS4 werkt, maar dat blijkt dus alleen met een PS3 -> PS4 converter te zijn. :(

Maar op de PS2 in ieder geval wel (die heb ik ook nog :) )
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 14 juni 2016 @ 15:04:32 #86
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_163006703
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:19 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

De meeste sims zijn enkel op PC beschikbaar maar op de ps4 kan je ook racen als je wilt. Assetto corsa komt ook naar ps4 en er komt een nieuwe gran turismo aan. Project cars is ook op ps4 beschikbaar. Deze sims zijn misschien wat minder "hardcore" dan wat er op de pc beschikbaar is maar zijn meer dan prima om mee te beginnen. G27/25 worden alleen niet ondersteund op ps4 dan moet je of een thrustmaster t300 of t500 nemen of de logitech g29. Alleen is de g29 eigenlijk gewoon een g27 met ps4 support voor het dubbele geld dus die zou ik persoonlijk niet nemen. Ik heb zelf ook jaren op de ps3 geraced in gt5 en 6 en de f1 games.
Je mist alleen iracing en rfactor op de console.
Ik mis de mods op een console.
Ofwel extra auto's of tracks toevoegen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:45 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik had gelezen dat de G25 ook op de PS4 werkt, maar dat blijkt dus alleen met een PS3 -> PS4 converter te zijn. :(

Maar op de PS2 in ieder geval wel (die heb ik ook nog :) )
Zoals ik begrepen heb wordt de T500 niet ondersteund door de PS4 maar mogen game uitgevers zelf bepalen of ze m ondersteunen.
Tot nu toe gelukkig allemaal.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_163007023
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:45 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik had gelezen dat de G25 ook op de PS4 werkt, maar dat blijkt dus alleen met een PS3 -> PS4 converter te zijn. :(

Maar op de PS2 in ieder geval wel (die heb ik ook nog :) )
Ja zo'n converter kan ik niet aanraden. Heb het zelf niet geprobeerd maar schijnt allerlei lag en andere FFB problemen te geven. Om deze reden ben ik ook naar PC gegaan waar ik mijn g27 nog een tijd gebruikt heb.
pi_163015570
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:45 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik had gelezen dat de G25 ook op de PS4 werkt, maar dat blijkt dus alleen met een PS3 -> PS4 converter te zijn. :(

Maar op de PS2 in ieder geval wel (die heb ik ook nog :) )
Dat is nogal vervelend. Net nu ik de G25 op de bus gedaan heb :(

Ik weet niet of je handig bent, maar hier staat een werkwijze waarop het zou moeten werken zonder lag en zonder problemen:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1125782

Geen garantie dat het werkt overigens; het is ook maar gewoon een topic wat ik vond.

Aan de andere kant, mocht het niet werken dan zul je geen probleem hebben om die G25 met een klein beetje winst weer te verkopen denk ik aangezien het een stuk goedkoper was dan de goedkoopste op Martkplaats.

Hopelijk werkt het toch prima op de PS2 of krijg je het werkend op de PS4. Mooi klote dit, maar zoals ik ook al zei via PM dat ik geen idee had of het werkt op consoles omdat ik alleen maar een pc heb.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_163021467
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 20:47 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat is nogal vervelend. Net nu ik de G25 op de bus gedaan heb :(

Ik weet niet of je handig bent, maar hier staat een werkwijze waarop het zou moeten werken zonder lag en zonder problemen:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1125782

Geen garantie dat het werkt overigens; het is ook maar gewoon een topic wat ik vond.

Aan de andere kant, mocht het niet werken dan zul je geen probleem hebben om die G25 met een klein beetje winst weer te verkopen denk ik aangezien het een stuk goedkoper was dan de goedkoopste op Martkplaats.

Hopelijk werkt het toch prima op de PS2 of krijg je het werkend op de PS4. Mooi klote dit, maar zoals ik ook al zei via PM dat ik geen idee had of het werkt op consoles omdat ik alleen maar een pc heb.
Geen probleem. Zal vooral sims op de PC spelen. Op de PS4 heb ik alleen F1 2015 waarvoor ik het zou gebruiken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_163021576
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 23:19 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Geen probleem. Zal vooral sims op de PC spelen. Op de PS4 heb ik alleen F1 2015 waarvoor ik het zou gebruiken.
Ow gelukkig! Ik was al bang dat je alleen maar een console had om te gamen :o

Veel plezier ermee. Voor de PC moet je de Logitech Gaming software downloaden. Die hoef je verder niet te gebruiken, deed ik ook niet, maar daar zitten de drivers bij die nodig zijn voor het stuur :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_163021654
http://support.logitech.com/en_us/software/lgs

Hier is die te vinden :)

Kan je gameprofielen mee instellen en per game verschillende settings automatisch gebruiken. Ik gebruikte het nooit, maar de benodigde driver zit daar ook bij, dus als je de software installeert en gewoon niet gebruikt en je settings in configuratiescherm en dan bij de G25 maakt en de rest in game komt het ook helemaal goed. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_163021729
Thanks!
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_163057389
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:34 schreef Fopje het volgende:
Donderdag F1 2016 op E3 _O_
Hier een rondje Baku door niemand minder dan Daniel Ricciardo

pi_163078564
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 12:08 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Hier een rondje Baku door niemand minder dan Daniel Ricciardo

Hij rijdt daar met een Thrustmaster T300 en de T3PA pedalen :9

Heeft toevallig iemand datzelfde base en dezelfde alcantare 599xx stuur wat ik heb én dat F1 stuur? Verschilt dat stuur ook qua aanvoelen van FFB tov mijn stuur?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 17 juni 2016 @ 09:50:48 #95
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_163079909
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 12:08 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Hier een rondje Baku door niemand minder dan Daniel Ricciardo

Ik zag het ja _O_

Ik ga of met Renault of met McLaren rijden *O*
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_163083942
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 07:49 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hij rijdt daar met een Thrustmaster T300 en de T3PA pedalen :9

Heeft toevallig iemand datzelfde base en dezelfde alcantare 599xx stuur wat ik heb én dat F1 stuur? Verschilt dat stuur ook qua aanvoelen van FFB tov mijn stuur?
Ik voel wel iets verschil tussen het f1 stuur en het ps4 stuur. Maar dat verschil komt vooral omdat het f1 stuur gewoon een stuk lichter is.
pi_163084275
Deze week 3 officiële races gereden in de formule renault 2.0 op spa. 1e race gestart als 9 finishde 3e. Tweede race gestart als 19 gefinisht als 5e en de laatste race gestart als 9e geëindigd als 10e. Sta momenteel 5e in mijn divisie van het kampioenschap. Maar weet iemand hoe dat nu precies werkt met die kampioenschaps punten ? telt je hoogste score van de week gewoon ? en wordt je score van de volgende week er dan bij opgeteld ?
pi_163105346
Is er hier iemand die iRacing doet en interesse heeft in enduranceraces in de GT3's?
pi_163338009
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 09:47 schreef Nerdslayer het volgende:
Is er hier iemand die iRacing doet en interesse heeft in enduranceraces in de GT3's?
Ik wel.
pi_163591743
Ik ben ook begonnen met iRacing. V
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 13:29 schreef Sjemmert het volgende:
Deze week 3 officiële races gereden in de formule renault 2.0 op spa. 1e race gestart als 9 finishde 3e. Tweede race gestart als 19 gefinisht als 5e en de laatste race gestart als 9e geëindigd als 10e. Sta momenteel 5e in mijn divisie van het kampioenschap. Maar weet iemand hoe dat nu precies werkt met die kampioenschaps punten ? telt je hoogste score van de week gewoon ? en wordt je score van de volgende week er dan bij opgeteld ?
Het werkt zo:
You do 1 race, that race counts as your weekly score
You do 2 races, your best race counts as your weekly score.
You do 3 races, the average of your 2 best races counts as your weekly score.
You do 4 races, the average of your 2 best races counts as your weekly score.
You do 5 races, the average of your 3 best races counts as your weekly score.
You do 6 races, the average of your 3 best races counts as your weekly score.
You do 7 races, the average of your 4 best races counts as your weekly score.
You do 8 races, the average of your 4 best races counts as your weekly score.
You do 9 races, the average of your 5 best races counts as your weekly score.
You do 10 races, the average of your 5 best races counts as your weekly score.
And so on.
"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."
pi_163598802
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:58 schreef Loekoe het volgende:
Ik ben ook begonnen met iRacing. V

[..]

Het werkt zo:
You do 1 race, that race counts as your weekly score
You do 2 races, your best race counts as your weekly score.
You do 3 races, the average of your 2 best races counts as your weekly score.
You do 4 races, the average of your 2 best races counts as your weekly score.
You do 5 races, the average of your 3 best races counts as your weekly score.
You do 6 races, the average of your 3 best races counts as your weekly score.
You do 7 races, the average of your 4 best races counts as your weekly score.
You do 8 races, the average of your 4 best races counts as your weekly score.
You do 9 races, the average of your 5 best races counts as your weekly score.
You do 10 races, the average of your 5 best races counts as your weekly score.
And so on.
Hey volgens mij is dit nog het oude systeem waar 50% telde. Nu telt nog maar 25%.

Nu is het zo; 1-4 races = beste score staat. 5-8 races = gemiddelde van beste 2 uitslagen. 9-12 = gemiddelde van beste 3 races.

Ik doe ongeveer 3-4 races in de week. Zitten nu in week 4. Ga voor een top 10 positie in Div 3 en ik denk dat dat wel gaat lukken.
  maandag 11 juli 2016 @ 19:07:13 #102
369251 Geralt
of Rivia
pi_163671686
quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2016 18:59 schreef Fopje het volgende:

[..]

Die Alcantara versie he, is dat hard plastic waar je vast pakt? Ik krijg altijd zweethanden als ik aan het rijden ben. Dan is plastic wat fijner dan een soort van leer/rubber _O-
Even gekwootlokt naar het juiste topic. En gewoon omdat het kan nog een foto van mijn stuurtje:


Het is geen plastic maar alcantara. Als je in de buurt woont mag je best een keer komen voelen. Aan dat stuur dan he; smeerlap :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 11 juli 2016 @ 19:55:55 #103
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_163672610
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:07 schreef Geralt het volgende:

[..]

Even gekwootlokt naar het juiste topic. En gewoon omdat het kan nog een foto van mijn stuurtje:
[ afbeelding ]

Het is geen plastic maar alcantara. Als je in de buurt woont mag je best een keer komen voelen. Aan dat stuur dan he; smeerlap :P
Haha ik heb nu een t300 rs. Die normale versie. Schakelen gaat in ieder geval een stuk minder fijn dan de t80. En binnen 15 minuten is mijn ps4 vastgelopen wat ik nog nooit heb gehad toen ik in de settings van het stuur wilde kijken.

Nog niet echt positief dus. :P
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  maandag 11 juli 2016 @ 19:58:28 #104
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_163672670
Had m gewoon gekocht om even te proberen. :+
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_163673028
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:58 schreef Fopje het volgende:
Had m gewoon gekocht om even te proberen. :+
Verkapte ik-smijt-met-geld post ? :')

;)
  maandag 11 juli 2016 @ 20:20:19 #106
369251 Geralt
of Rivia
pi_163673179
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:58 schreef Fopje het volgende:
Had m gewoon gekocht om even te proberen. :+
Verdomme wat zei ik nou; koop een versie met de T3PA pedalen }:| :(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 11 juli 2016 @ 20:25:43 #107
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_163673347
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:13 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Verkapte ik-smijt-met-geld post ? :')

;)
Nee, verkapte ik heb hem gekocht om te proberen. En breng hem weer terug als hij niet bevalt :P
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  maandag 11 juli 2016 @ 20:26:24 #108
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_163673366
quote:
11s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:20 schreef Geralt het volgende:

[..]

Verdomme wat zei ik nou; koop een versie met de T3PA pedalen }:| :(
Die pedalen maken mij niet zo veel uit, ik wilde even het FFB proberen.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  maandag 11 juli 2016 @ 20:26:49 #109
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_163673382
Ik zal hem morgen nog wel eens proberen. Maar voor nu lijkt de T80 onverslaanbaar.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  maandag 11 juli 2016 @ 20:27:50 #110
369251 Geralt
of Rivia
pi_163673416
quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:26 schreef Fopje het volgende:
T80
Een stuurtje van 8 tientjes gaat echt niet zo goed zijn als een van 400 euro!

Het is wellicht even wennen en wat anders aanvoelen, maar hij is op zeker beter dan de T80 hoor :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 11 juli 2016 @ 20:40:50 #111
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_163673813
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:27 schreef Geralt het volgende:

[..]

Een stuurtje van 8 tientjes gaat echt niet zo goed zijn als een van 400 euro!

Het is wellicht even wennen en wat anders aanvoelen, maar hij is op zeker beter dan de T80 hoor :)
Denk ook dat het wennen is. Maar die t80 werkt zo ontzettend lekker _O- Ik ga het nog een paar keer proberen *O*
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_163678871
Komende week rijdt de Skip Barber op de Nurburgring (iRacing), dus ff wat rondjes gereden. Werkt toch niet echt motiverend; bijna 20 seconden achter de toptijden :D
pi_163679770
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:40 schreef Fopje het volgende:

[..]

Denk ook dat het wennen is. Maar die t80 werkt zo ontzettend lekker _O- Ik ga het nog een paar keer proberen *O*
Is gewoon gewenning denk. Dat ik van g27 naar t300 ging was in het begin ook vreemd.
pi_163681775
Deze week reed de iRacing Forumula Renault 2.0 serie op Zandvoort. Hier een filmpje van de laatste 3 ronden van mijn race. Was een goed gevecht voor P4.



[ Bericht 0% gewijzigd door Sjemmert op 12-07-2016 03:12:26 ]
pi_164171388
Assetto Corsa heeft onlangs een nieuwe DLC pack uitgebracht met daarin de 2015 F1 Ferrari SF15-T. Het ERS systeem wordt ook gesimuleerd waardoor je een goed idee krijgt hoe het is om zo'n hybride auto te rijden en managen. Je hebt wel een stuur nodig met een hoop knoppen voor het bedienen van o.a. de DRS, KERS, MGU-K Re-gen rates, MGU-K Power output modes, MGU-H modes, Engine braking settings en brake bias. Voor diegene die het willen proberen raad ik aan om dit door te nemen: http://www.racedepartment(...)hnical-guide.123938/

Hier een filmpje van een snelle race tegen AI op de Hockeheim ring.

pi_164171513
Afgelopen weken geen tijd gehad om te simracen, denk dat ik vandaag weer ga beginnen.

Ik denk dat ik de FR 2.0 pak :)
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 10:52:31 #117
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_164171691
Te warm op zolder om te simracen, maar heb wel het AC Red Pack al aangeschaft :P

Nu nog een DIY sim fabriceren.
Don't let my username fool you...
pi_164171891
Ik snap wat jullie bedoelen hoor heb de laatste 3 weken ook geen officiële FR2.0 races meer gedaan in iRacing. Daardoor gezakt van p5 naar p40 in het klassement van divisie 3. Van de komende 5 weken kan ik er nog 1 missen. Als ik de rest rijd moet een top 10 klassering nog wel mogelijk zijn denk ik. Deze week rijden ze op Suzuka wat toch wel een van mijn favorieten is.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 14:37:05 #119
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_164176920
Ik zag wat games voor nieuwkomers genoemd worden, maar dat is allemaal console of pc. Is er een game die ook op de Mac gespeeld kan worden en een beetje leuk is voor als je start met simracen? Thanks :)
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_164177585
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:37 schreef Inbox4me het volgende:
Ik zag wat games voor nieuwkomers genoemd worden, maar dat is allemaal console of pc. Is er een game die ook op de Mac gespeeld kan worden en een beetje leuk is voor als je start met simracen? Thanks :)
Niet zoveel, F1 2013, Grid en Toca 3 (oudje) geloof ik. Maar daarover valt te discussieren over de sim-heid ;).

En iRacing, maar een grote leercurve. En duur. Maar wel heel gaaf en als je geluk hebt kan je het opnemen tegen echte coureurs, zoals Rubens Barrichello ;)
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:11:40 #121
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_164177831
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:01 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Niet zoveel, F1 2013, Grid en Toca 3 (oudje) geloof ik. Maar daarover valt te discussieren over de sim-heid ;).

En iRacing, maar een grote leercurve. En duur. Maar wel heel gaaf en als je geluk hebt kan je het opnemen tegen echte coureurs, zoals Rubens Barrichello ;)
F1 2013 ziet er na een (vluchtige) blik wel ok uit. Is dat een beetje leuke sim? En bedoel je met "valt te discussiëren over de sim-heid" Toca 3? Of alle 3 games die je noemt?
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_164177887
Toen ik vroeger gran Turismo 4 speelde vond ik die campaign map (zover je daarvan kon spreken, maar toch) ontzettend leuk. Hebben de hedendaagse Gran Turismos dat nog of andere race games een soort gelijk iets? (Forzo bijv?) Zou graag weer eens een racespel kopen.
pi_164179848
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:11 schreef Inbox4me het volgende:

[..]

F1 2013 ziet er na een (vluchtige) blik wel ok uit. Is dat een beetje leuke sim? En bedoel je met "valt te discussiëren over de sim-heid" Toca 3? Of alle 3 games die je noemt?
Alle drie eigenlijk, ze hebben wel wat sim-invloeden maar zijn over het algemeen toch meer arcade. Goed om mee te starten maar als je echt op zoek bent naar meer realistische dingen dan moet je toch kijken naar iRacing (of Assetto Corsa)
pi_164180754
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:11 schreef Inbox4me het volgende:

[..]

F1 2013 ziet er na een (vluchtige) blik wel ok uit. Is dat een beetje leuke sim? En bedoel je met "valt te discussiëren over de sim-heid" Toca 3? Of alle 3 games die je noemt?
F1 2013 is wel oke zijn ook nog een hoop mods voor te vinden met bijv 2016 liverys, meer realistische wegligging en extra tracks. Geen hardcore sim maar in principe prima om mee te beginnen. Als je het leuk vind kun je later altijd nog een pc kopen. Console kan ook maar op pc is wel het meeste te vinden + mods.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sjemmert op 03-08-2016 00:28:08 ]
pi_164368938
Mijn nieuwste aanwinst:

pi_164372730
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:14 schreef wvsnl het volgende:
Toen ik vroeger gran Turismo 4 speelde vond ik die campaign map (zover je daarvan kon spreken, maar toch) ontzettend leuk. Hebben de hedendaagse Gran Turismos dat nog of andere race games een soort gelijk iets? (Forzo bijv?) Zou graag weer eens een racespel kopen.
Gran turismo 6 is helaas niet meer zo uitgebreid als Gran Turismo 4 ,

Daarmee bedoel ik als je de "gran turismo mode " doet dat het eigenlijk vrijwel de zelfde races zijn, zijn helaas geen endurance races meer (geen full 24 Hours of le Mans of een 300 km van suzuka ) en dat is behoorlijk zonde :( dat was nou 1 van de leukste races om te doen met z,n 3en of 4en

Verder heb ik laatst ondervonden hoeveel leuker het is om met stuurtje gran turismo te doen (met force feedback) speelde eigenlijk altijd met controller, binnenkort maar eens online proberen

(Na F1 2016 te hebben geprobeerd :P )
  zondag 14 augustus 2016 @ 17:25:52 #127
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_164524754
PlaySeat challenge met 12 euro korting deze week bij MM:

http://publicaties.reclam(...)week33-16/page/32-33

Heb hem zelf ook. Prima zitje. Met t300. Als ik niet race lekker opgevouwen achter neerzetten. Hoogwaardig materiaal, goed ingepakt en over alles nagedacht.

[ Bericht 27% gewijzigd door maniack28 op 14-08-2016 17:51:08 ]
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  Redactie Games dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:23:49 #128
206706 crew  Racerblade
pi_164783188
Beetje een long shot vrees ik, maar zijn er hier nog Xbox One spelers die Assetto Corsa gaan spelen?
pi_164805065
Automobilista wordt vandaag officieel gereleased. Automobilista is de evolutie van Game Stock Car Extreme wat eigenlijk een ver doorontwikkelde versie van Rfactor 1 is. Ik heb het spel al een tijdje in early acces omdat ik hiervoor ook GSCE had. Deze sim wordt door vele gewaardeerd en mag eigenlijk niet ontbreken in de bibliotheek van een sim racer. Het is een mooi compleet pakket met verschillende race klassen, zowel officieel als onofficieel.

http://www.racedepartment(...)ase-tomorrow.125306/
pi_166284318

24h van Le Mans, top split

Met interviews met coureurs enzo. Behalve dat het niet nacht wordt (komt nog) just like the real deal ;)
pi_166691011
Gisteren is er een nieuwe patch uitgekomen voor RaceRoom Experience, de hele lijst aan updates/wijzigingen vind je hier ;
https://forum.sector3stud(...)s-been-updated.6547/

3 random updates die mij wel kunnen bekoren ;

Added new content for upcoming releases and competitions.
Altijd leuk natuurlijk, zelf hoop ik nog altijd op een klasse zoals de VW Funcup


Added punctures to the tire model. Past the lowest possible wear value, tires have a chance to puncture = ^O^


BMW M1 Procar : Better standing starts for AI, made AI less easily roll up on curbs. = Ook fijn, M1 ProCar is op dit moment mijn favoriete wagentje, zondag even op de Nordschleife gereden en die AI gingen kneiterhard over de curbs, ik deed het na en lag gelijk van de baan :D
pi_166691063
Ohja en ik heb sinds afgelopen weekend een nieuw stuurtje O+
DFGT gaat de deur uit, de Logitech G29 is zijn vervanger ^O^
pi_166695632
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:09 schreef Meike26 het volgende:
Ohja en ik heb sinds afgelopen weekend een nieuw stuurtje O+
DFGT gaat de deur uit, de Logitech G29 is zijn vervanger ^O^
Nice bevalt die ?
pi_166696984
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 17:04 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Nice bevalt die ?
Tot nu toe pas 1,5 uur meegereden, maar het voelt allemaal wat beter aan, materialen, iets zwaarder in het geheel en stiller. Oh en de FFB is een beul.. :D Ik had mijn DFGT settings overgenomen, maar terugslag is much more een polsbreker :P Vanavond nog wat settings aanpassen..
pi_166707659
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 18:13 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Tot nu toe pas 1,5 uur meegereden, maar het voelt allemaal wat beter aan, materialen, iets zwaarder in het geheel en stiller. Oh en de FFB is een beul.. :D Ik had mijn DFGT settings overgenomen, maar terugslag is much more een polsbreker :P Vanavond nog wat settings aanpassen..
Haha dat zal wel ja. Ik heb jaren met een g27 gereden en die had ook aardig wat kracht.

Als ik een tip mag geven dan zou ik ooit eens naar de gteye of nixim mods kijken. Dat zijn progressieve veren voor in het rempedaal. Dat geeft echt flink voordeel bij het aanremmen en kost maar 2 a 3 tientjes ofzo. Ik kan het echt iedere logitech G gebruiker aanraden. Ik gebruik nog steeds mijn oude g27 pedalen met gteye mod samen met een t300.
pi_166708777
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 18:13 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Tot nu toe pas 1,5 uur meegereden, maar het voelt allemaal wat beter aan, materialen, iets zwaarder in het geheel en stiller. Oh en de FFB is een beul.. :D Ik had mijn DFGT settings overgenomen, maar terugslag is much more een polsbreker :P Vanavond nog wat settings aanpassen..
Als je die al veel kracht vindt hebben, zou ik in jouw geval nooit naar een direct drive wheel gaan ;) Die hebben pas kracht.

En eens met Sjemmert, ik heb ook een van die mods (weet al niet meer welke van de twee), maar dat maakt meteen een stuk verschil. Let er wel op dat je pedalen dan goed vast staan, aangezien je wat harder op de rem moet drukken.

Ben momenteel bezig met de bouw van mijn Ricmotech RS-1 racing sim. Hij zit qua hout grotendeels in elkaar, nu nog de stoel monteren, een triple screen mount ervoor fabriceren en alles afwerken.
Don't let my username fool you...
pi_166742170
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 09:24 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Als je die al veel kracht vindt hebben, zou ik in jouw geval nooit naar een direct drive wheel gaan ;) Die hebben pas kracht.

En eens met Sjemmert, ik heb ook een van die mods (weet al niet meer welke van de twee), maar dat maakt meteen een stuk verschil. Let er wel op dat je pedalen dan goed vast staan, aangezien je wat harder op de rem moet drukken.

Ben momenteel bezig met de bouw van mijn Ricmotech RS-1 racing sim. Hij zit qua hout grotendeels in elkaar, nu nog de stoel monteren, een triple screen mount ervoor fabriceren en alles afwerken.

Zit er misschien wel aan te komen ja, niet direct, eerst een nieuw bureau in de woonkeuken. Een andere accessoire waar ik interesse in heb is deze SHH shifter, je kan zowel met H pattern schakelen als ook sequentieel heen en weer poken..


Bovendien lijkt het mij wel een leuke uitdaging om in de toekomst een eigen buttonbox te maken (ga dan waarschijnlijk gebruik maken van ds3 achtige controller).
pi_166766728
Morgen ochtend start ik een streampje, rond 09:00 ga ik wat oefenen met de BMW M1 O+ Vergeef het mij alvast, ik ben nog wat gewend aan het opnieuw opstarten van rondes/laps als het mij niet zint (Arcade gamer :') ). Het gevoel moet gewoon goed zijn denk ik dan, als ik het in het begin verkloot kom ik ook niet lekkerder weg in rest van de bochten. En de Bimmer is geen makkelijk karretje om te temmen :D

Twitch account : YukinoSuzuka

Nog geen idee waar ik ga rijden, Laguna Seca, Nordschleife, Suzuka of een hillclimb :@

Edit: Ik ben live w/ Twitch ; Watch ! http://www.twitch.tv/yukinosuzuka?sr=a

[ Bericht 12% gewijzigd door Meike26 op 20-11-2016 09:00:15 ]
pi_166772450
Net na de F3 race van Macau klein stukje gekeken. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_166772459
Ik ga zo rond half 11 even een 20 minuten race doen. met 50 bmw's op de baan achteraan starten en zoveel mogelijk inhalen.. :D

Zo, terug.. eerst even instellen, AI op 98/99, normaal heb ik die op 106 staan ofzoiets, maar de bmw heb ik nog niet echt onder controle :P Straks met de NSU TTtjes zet ik hem wel op zoiets.. Zandvoort denk ik 8-) Eerst Laguna Seca !

Ben helemaal hyper joh.. haha wat een lekker gevoel weer te kunnn racen, alles werkt eer naar behoren.. en mn rug stribbelt niet tegen *O*

[ Bericht 60% gewijzigd door Meike26 op 20-11-2016 10:14:56 ]
pi_166772816
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 10:01 schreef Meike26 het volgende:
Ik ga zo rond half 11 even een 20 minuten race doen. met 50 bmw's op de baan achteraan starten en zoveel mogelijk inhalen.. :D

Zo, terug.. eerst even instellen, AI op 98/99, normaal heb ik die op 106 staan ofzoiets, maar de bmw heb ik nog niet echt onder controle :P Straks met de NSU TTtjes zet ik hem wel op zoiets.. Zandvoort denk ik 8-) Eerst Laguna Seca !

Ben helemaal hyper joh.. haha wat een lekker gevoel weer te kunnn racen, alles werkt eer naar behoren.. en mn rug stribbelt niet tegen *O*
Haha van de baan af :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_166772849
Laguna Seca is wel een vette baan. :9

Nog aan het wennen aan de auto? Of aan het stuur? Of aan de baan? Of een combinatie van?

Je hebt er nog niet zoveel ingehaald zie ik P50 :'(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_166772980
Heb een minuutje of 10 mee zitten kijken. Als ik jou was zou ik proberen wat rustiger te rijden. Dat of die M1 is een schijtbak eerste klas :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_166773025
Hup starten met die NSU'tjes!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_166773042
quote:
12s.gif Op zondag 20 november 2016 10:45 schreef Geralt het volgende:
Laguna Seca is wel een vette baan. :9

Nog aan het wennen aan de auto? Of aan het stuur? Of aan de baan? Of een combinatie van?

Je hebt er nog niet zoveel ingehaald zie ik P50 :'(
Jaja, ik ga al.. Word ook wel wat.. tijd niet meer gereden hier :D
Een combinatie van.. de BMW is erg listig en enorm tailhappy. Sjemmert zei het net ook al op Twitch dat ik rustiger de bochten in moet gaan, maar als je jaren GranTurismo gewend ben geweest, voet dat wel raar traag aan, constant het idee dat ik dan te vroeg rem, dus ga ik automatisch weer harder en later remmen.
Misschien is die bmw wel een schijtbak, maar het geluid, het gevoel in die auto..het klopt allemaal wel.. zo rijden ze denk ik echt. En daarom ook wel weer leuk om zo'n schijtbak onder controle te krijgen. :)
pi_166773100
Heb net ook een stuk meegekeken. Die Corkscrew is wel een lastige bocht. Of was je aan het oefenen voor de Zanardi move? :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_166773108
Schakel je met flippers nu? Dat heeft die NSU toch niet? :o
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_166773136
Kussen onder de kont en weer gaan :D
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_166773167
Ik moet mijn T300 met 599xx wiel ook maar weer eens uit het stof trekken. Die was even aan de kant geschoven ivm schilderen en nieuwe meubels enzo.

Krijg wel weer zin om te racen nu; dat is al weer weken geleden :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_166773227
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 12:09 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Met, heb de t300 met f1 stuur.

[ afbeelding ]
Bevalt dat stuur? Die wil ik ook nog altijd erbij kopen. Heb je toevallig ook dat 599xx alcantara stuur en welke vind je fijner? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_166773265
quote:
11s.gif Op zondag 20 november 2016 11:04 schreef Geralt het volgende:
Schakel je met flippers nu? Dat heeft die NSU toch niet? :o
Daarom ook dat ik in de nabije toekomst een pookje erbij ga halen.. ik schakel nu met flippers inderdaad.. moet ook nog een afstelling zien te vinden zodat ik 'moet' koppelen ipv dat het voor me gedaan word.. Lui ofzo :@
Die M1 lijkt me ook erg gaaf om met H patroon te rijden.. en dan ook heel and toe kunnen rijden.. :D
pi_166773295
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 11:18 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Daarom ook dat ik in de nabije toekomst een pookje erbij ga halen.. ik schakel nu met flippers inderdaad.. moet ook nog een afstelling zien te vinden zodat ik 'moet' koppelen ipv dat het voor me gedaan word.. Lui ofzo :@
Zit bij die G29 geen schakelpookje meer bij?

Bij de G25 en G27 was dat wel het geval :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_166773307
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 11:18 schreef Meike26 het volgende:
en dan ook heel and toe kunnen rijden.. :D
Succes daarmee. Dat heb ik ook wel eens een tijd geprobeerd, maar ik kreeg dat niet onder de knie :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_166773310
Nee die zit er inderdaad niet bij. Ik kan wel een g27 pookje aansluiten op het stuur, maar ik wil ook wtcc kunnen rijden en die rijden sequentieel met push/pull pook.. en dat heeft de g27 pook niet toch?
pi_166773325
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 11:22 schreef Meike26 het volgende:
Nee die zit er inderdaad niet bij. Ik kan wel een g27 pookje aansluiten op het stuur, maar ik wil ook wtcc kunnen rijden en die rijden sequentieel met push/pull pook.. en dat heeft de g27 pook niet toch?
De G27 weet ik niet, de G25 kon je ook sequentieel instellen. Ik denk die van de G27 ook wel eigenlijk, maar dat weet ik niet zeker.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_166773335
Dat is toch allebei het zelfde ding?
pi_166773346
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 11:23 schreef Meike26 het volgende:
Dat is toch allebei het zelfde ding?
Dat dacht ik ook, maar een snelle google opdracht leerde mij zojuist dat die optie niet op de G27 zit. Geen idee waarom eigenlijk.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_166773394
http://gaming.logitech.com/nl-nl/product/driving-force-shifter

Die is speciaal voor de G29 en doet ook geen sequentieel volgens mij :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_166773411
quote:
7s.gif Op zondag 20 november 2016 11:14 schreef Geralt het volgende:

[..]

Bevalt dat stuur? Die wil ik ook nog altijd erbij kopen. Heb je toevallig ook dat 599xx alcantara stuur en welke vind je fijner? :)
Nee die 599 heb ik niet helaas, zou ik wel nog willen ooit ziet er wel nice uit. Ik heb het ps stuur en het f1 stuur. Het f1 is een stuk lichter en voelt daardoor wel iets anders aan. Het is wat makkelijker om er snelle correcties mee te doen. Het f1 stuur voelt en oogt wel wat goedkoper maar tijdens het rijden heb je dat toch niet door. Als je veel openwheelers rijd kan ik het wel aanraden. Er zitten echt onwijs veel knoppen op het stuur wat erg fijn is. Ik rijd vaker met het f1 stuur maar ik rijd dan ook voornamelijk openwheelers en soms gt3.
pi_166773443
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 11:29 schreef Sjemmert het volgende:
Het f1 stuur voelt en oogt wel wat goedkoper
Dat is eigenlijk ook de reden dat ik die nog niet gekocht heb. De 599xx ziet er een stuk meer premium uit zegmaar :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_166773449
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 11:22 schreef Meike26 het volgende:
Nee die zit er inderdaad niet bij. Ik kan wel een g27 pookje aansluiten op het stuur, maar ik wil ook wtcc kunnen rijden en die rijden sequentieel met push/pull pook.. en dat heeft de g27 pook niet toch?
De g27 heeft inderdaad alleen een H shifter.
pi_166773467
quote:
7s.gif Op zondag 20 november 2016 11:31 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk ook de reden dat ik die nog niet gekocht heb. De 599xx ziet er een stuk meer premium uit zegmaar :@
Ik dacht een tijdje terug wel iets te horen dat er mogelijk een nieuw f1 stuur aan zat te komen van TM.
pi_166773487
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 11:33 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik dacht een tijdje terug wel iets te horen dat er mogelijk een nieuw f1 stuur aan zat te komen van TM.
Dat zal deze zijn:
http://shop.thrustmaster.com/nl_nl/pc/racesturen/ts-pc-racer.html

Stuur is niet los te koop volgens mij. Nog niet althans. Is wel compatibel met dat ecosysteem van TM :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_166773881
Ben nu met iemand aan het onderhandelen voor zo'n g25 shifter :P
  zondag 20 november 2016 @ 12:08:14 #165
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_166773955
quote:
7s.gif Op zondag 20 november 2016 11:34 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat zal deze zijn:
http://shop.thrustmaster.com/nl_nl/pc/racesturen/ts-pc-racer.html

Stuur is niet los te koop volgens mij. Nog niet althans. Is wel compatibel met dat ecosysteem van TM :)
Is een nieuw stuur met nieuwe motoren enzo. Maar alleen voor pc en echt ontzettend lelijk.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_166774020
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 12:02 schreef Meike26 het volgende:
Ben nu met iemand aan het onderhandelen voor zo'n g25 shifter :P
Kijk wel ff voor de zekerheid of dat allemaal past en werkt he
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_166774030
quote:
3s.gif Op zondag 20 november 2016 12:12 schreef Geralt het volgende:

[..]

Kijk wel ff voor de zekerheid of dat allemaal past en werkt he
Ja, g29 is compatible met alle shifters van logitech ;)
pi_166774032
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 12:08 schreef maniack28 het volgende:
Is een nieuw stuur met nieuwe motoren enzo.
Ja maar dat stuur kan eraf en daar kan je eender elk ander Thrustmaster stuur opzetten van de laatste generaties. Dus dat stuur kunnen ze ook los verkopen en op een andere base zetten lijkt me zo :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 20 november 2016 @ 12:24:56 #169
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_166774216
quote:
7s.gif Op zondag 20 november 2016 12:13 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja maar dat stuur kan eraf en daar kan je eender elk ander Thrustmaster stuur opzetten van de laatste generaties. Dus dat stuur kunnen ze ook los verkopen en op een andere base zetten lijkt me zo :)
Los zou ik hem zeker niet kopen. Vind hem echt lelijk haha.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_166774355
Meike is een G25 shifter rijker... Nu nog wachten op de pakketbezorger... *O*
pi_166774778
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 12:34 schreef Meike26 het volgende:
Meike is een G25 shifter rijker... Nu nog wachten op de pakketbezorger... *O*
Lekker, blijf het toch stom vinden dat ze sequentieel bij latere series eruit gehaald hebben.
pi_166774833
Ja ik snap het ook niet.. kijk naar rallycross, wtcc en allerlei andere klasses en sequentieel poken is nog een veel gebruikt systeem. Ik heb al wel gezien dat er wat modificaties aan het pookje te doen zijn.. Eerst maar eens afwachten wat de eerste ervaringen zonder mods zijn..

Al is deze mod wel handig voor de huidige Logitech shifters ;



[ Bericht 28% gewijzigd door Meike26 op 20-11-2016 13:12:55 ]
pi_166783849
Weet iemand of je ergens een G29 kan huren of iets dergelijks? Ik zou hem graag eerst eens willen proberen voor ik er zoveel geld aan uit geef..
pi_166784991
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 18:43 schreef Justevo het volgende:
Weet iemand of je ergens een G29 kan huren of iets dergelijks? Ik zou hem graag eerst eens willen proberen voor ik er zoveel geld aan uit geef..
Moet je kijken of je doordeweeks even MediaMarkt kan vinden waar ze hem op voorraad hebben + stoeltje. Van Utrecht The Wall en Duivendrecht weet ik het zeker dat ze beiden wel demo's er van hebben. Gewoon vragen of je de G29 eerst wil proberen voor je overgaat op aankoop.
  maandag 21 november 2016 @ 10:46:35 #175
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_166796526
Misschien vloeken in de kerk :+ maar hoe is de ondersteuning van stuurtjes als bv G25 voor een Mac?

Ik heb F1 2013 geïnstalleerd, maar met het toetsenbord spelen is niks waard. Omdat ik nog niet weet hoe leuk ik simracing vind wil ik het eerst wat low budget proberen. Ik lees overal dat voor een Mac eigenlijk niks officieel ondersteund wordt, maar ik zou graag meer weten wat dat inhoudt. Onspeelbaar? Of alleen geen force feedback bv? :)
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_166796571
Weet iemand wanneer Project Cars 2 ongeveer verwacht wordt?
En of er dan ook slipstream bij zit?
Hell To The Liars
pi_166797367
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 10:46 schreef Inbox4me het volgende:
Misschien vloeken in de kerk :+ maar hoe is de ondersteuning van stuurtjes als bv G25 voor een Mac?

Ik heb F1 2013 geïnstalleerd, maar met het toetsenbord spelen is niks waard. Omdat ik nog niet weet hoe leuk ik simracing vind wil ik het eerst wat low budget proberen. Ik lees overal dat voor een Mac eigenlijk niks officieel ondersteund wordt, maar ik zou graag meer weten wat dat inhoudt. Onspeelbaar? Of alleen geen force feedback bv? :)
Zonder FFB is het onspeelbaar imo. Verder geen idee wat het inhoud heb geen ervaring met Mac. Heb je geen console ? G25 wordt wel ondersteund op de ps3 dus misschien dat je die ergens even kan lenen ofzo.
  maandag 21 november 2016 @ 13:46:06 #178
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_166800061
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 11:35 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Zonder FFB is het onspeelbaar imo. Verder geen idee wat het inhoud heb geen ervaring met Mac. Heb je geen console ? G25 wordt wel ondersteund op de ps3 dus misschien dat je die ergens even kan lenen ofzo.
Nee ook geen console (maar kan ms wel lenen). Wat is de meerwaarde van FFB? #noob
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_166800799
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 13:46 schreef Inbox4me het volgende:

[..]

Nee ook geen console (maar kan ms wel lenen). Wat is de meerwaarde van FFB? #noob
Uit de OP:

Een goed stuur maakt gebruik van force feedback (ffb). Dit houdt in dat er motors in het stuur zitten die krachten uitoefenen op het stuur tijdens het rijden. Door middel van deze krachten wordt het gedrag van de auto op de baan gesimuleerd. Met goede ffb voel je dus elk moment van overstuur en onderstuur en elke hobbel, kuil of curbstone op de weg.

FFB vertaalt het gedrag van van de auto naar het stuur. Bijvoorbeeld als je over hobbels rijdt of als je grip verliest etc.
  maandag 21 november 2016 @ 14:56:05 #180
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_166801350
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 14:25 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Uit de OP:

Een goed stuur maakt gebruik van force feedback (ffb). Dit houdt in dat er motors in het stuur zitten die krachten uitoefenen op het stuur tijdens het rijden. Door middel van deze krachten wordt het gedrag van de auto op de baan gesimuleerd. Met goede ffb voel je dus elk moment van overstuur en onderstuur en elke hobbel, kuil of curbstone op de weg.

FFB vertaalt het gedrag van van de auto naar het stuur. Bijvoorbeeld als je over hobbels rijdt of als je grip verliest etc.
Check, helder :)

[ Bericht 30% gewijzigd door Inbox4me op 21-11-2016 14:56:50 (2x gequote) ]
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
  Redactie Games maandag 21 november 2016 @ 16:26:57 #181
206706 crew  Racerblade
pi_166803328
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 10:49 schreef Droopie het volgende:
Weet iemand wanneer Project Cars 2 ongeveer verwacht wordt?
En of er dan ook slipstream bij zit?
Waarom zou er geen slipstream in zitten?

En ik gok ergens in 2018.
pi_166803450
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 16:26 schreef Racerblade het volgende:

[..]

Waarom zou er geen slipstream in zitten?

En ik gok ergens in 2018.
omdat dat er nu ook niet in zit
Hell To The Liars
  Redactie Games maandag 21 november 2016 @ 16:34:41 #183
206706 crew  Racerblade
pi_166803520
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 16:31 schreef Droopie het volgende:

[..]

omdat dat er nu ook niet in zit
Wel? :+
pi_166805810
Project Cars, ik denk 1 van de meest overschatte spellen die sim/cade wereld de laatste 5 jaar gezien heeft. Het gripgevoel veranderd steeds bij het remmen. Het is geen realistisch spel geworden, helaas, want er zat/zit een erg sterke community achter. Persoonlijk zou ik het van de populaire titels in Asseto Corsa of Auto Mobilista zoeken.
pi_166805846
Misleidende TT. Het enige Sim racespel is streets of SimCity
pi_166810002
Zijn de fatsoenlijke tijden in F1 2016 uberhaubt wel neer te zetten zonder stuurtje? Ik neem aan dat de iedereen in de bovenste regionen van de leaderboards met een stuurtje rijden..
  zondag 27 november 2016 @ 13:07:00 #187
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_166929052
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 20:47 schreef Justevo het volgende:
Zijn de fatsoenlijke tijden in F1 2016 uberhaubt wel neer te zetten zonder stuurtje? Ik neem aan dat de iedereen in de bovenste regionen van de leaderboards met een stuurtje rijden..
Nee die rijden met assists. Je kan met beide snelle tijden rijden btw
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_166929134
Dat dirt rally is wel gestoord met een stuurtje hoor.
Alleen denk dat een handpookje beter werkt ipv flippers
Hell To The Liars
pi_166945913
Vanavond ook nog even gereden.. Heb een Leaderboard Challenge gedaan en snelste Nederlander op Zandvoort geworden met de Chevrolet Cruze TC1 (2015)... *)
En de tijd die ik heb neergezet, 1:44.752 is verre van perfect, hopelijk binnenkort even wat tijd om die tijd te verbeteren = minder foutjes/minder ruig zoals me al eerder vertelt is.. :@ :D
pi_167090074
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 10:46 schreef Inbox4me het volgende:
Misschien vloeken in de kerk :+ maar hoe is de ondersteuning van stuurtjes als bv G25 voor een Mac?

Ik heb F1 2013 geïnstalleerd, maar met het toetsenbord spelen is niks waard. Omdat ik nog niet weet hoe leuk ik simracing vind wil ik het eerst wat low budget proberen. Ik lees overal dat voor een Mac eigenlijk niks officieel ondersteund wordt, maar ik zou graag meer weten wat dat inhoudt. Onspeelbaar? Of alleen geen force feedback bv? :)
F1 2013 is geen sim maar een racespel. Wel een leuk racespel met een leuke carriere-modus maar het is niet echt een sim.

"alleen geen force feedback" haalt de hele ervaring van het simracen weg omdat je door het stuur als het ware de weg 'voelt'. Als je gaat simracen is een G25/G27/G29 toch wel het minimale wat je nodig hebt. En met FFB natuurlijk.
  zondag 4 december 2016 @ 11:24:40 #191
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_167090638
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 18:31 schreef Meike26 het volgende:
Project Cars, ik denk 1 van de meest overschatte spellen die sim/cade wereld de laatste 5 jaar gezien heeft. Het gripgevoel veranderd steeds bij het remmen. Het is geen realistisch spel geworden, helaas, want er zat/zit een erg sterke community achter. Persoonlijk zou ik het van de populaire titels in Asseto Corsa of Auto Mobilista zoeken.
Project Cars is iets meer arcade maar rijdt wel lekker weg.
Ik krijg mijn stuur met Asetto niet lekker werkend (soms verander ie m'n view of zo terwijl ik nergens op druk) zowel als op de pc en op m'n PlayStation is t ook al voorgekomen.

Ik zou wel meer op de pc willen racen vanwege mods maar iemand een tip voor een goede pc die alle huidige race games op ultra kan spelen op full HD? Ik geloof dat race games niet zo zwaar zijn als andere games dus een 1080 gpu is misschien niet nodig?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_167091017
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 11:24 schreef nils7 het volgende:
Ik geloof dat race games niet zo zwaar zijn als andere games dus een 1080 gpu is misschien niet nodig?
Ik draai alles nog maxed out op 1920x1200 met een R9 290X. Die kaart is inmiddels alweer wat jaartjes oud.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167091061
En vergis je niet in hoe zwaar sims kunnen zijn. Misschien dat het er grafisch allemaal niet zo heel erg zwaar uitziet zit daar wel een hele bult berekeningen achter die razendsnel moeten lopen. Het hele simgebeuren zegmaar wordt realtime berekend. Dat kost behoorlijk wat rekenkracht. Ik neem aan dat die via je CPU loopt en niet via je GPU (weet ik niet zeker), maar met mn oude vertrouwde i5 2500K is dat zelfs op stockspeeds geen probleem.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167093378
quote:
7s.gif Op zondag 4 december 2016 11:46 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik draai alles nog maxed out op 1920x1200 met een R9 290X. Die kaart is inmiddels alweer wat jaartjes oud.
Ik heb dezelfde kaart als jij en ook hier draait bijna alles nog max op 1080p. En idd een goede CPU is ook belangrijk voor de berekeningen en bijv een groot veld AI enzo.
pi_167093439
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 13:30 schreef Sjemmert het volgende:
Ik heb dezelfde kaart als jij
Ik heb de Sapphire Vapor-X editie :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167093497
Over videokaarten gesproken: wat is een redelijk model dat niet al te duur is om iRacing op te kunnen spelen? Ik wil binnenkort weer beginnen maar m'n huidige PC is een ramp :')

Ik zit zelf naar de Nvidia Geforce GTX 960 te kijken, in combinatie met 8 gig ram en een i7 met 3.4 Ghz.
pi_167093516
quote:
7s.gif Op zondag 4 december 2016 13:33 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik heb de Sapphire Vapor-X editie :9
Ik heb geen idee wat voor uitvoering ben best wel een noob met pc hardware. Mijn broertje heeft het bij elkaar gezocht :P
pi_167093549
Als ie veel herrie maakt (de fans dan) dan heb je gewoon een referencemodel :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167093561
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 13:35 schreef Nerdslayer het volgende:
Over videokaarten gesproken: wat is een redelijk model dat niet al te duur is om iRacing op te kunnen spelen? Ik wil binnenkort weer beginnen maar m'n huidige PC is een ramp :')

Ik zit zelf naar de Nvidia Geforce GTX 960 te kijken, in combinatie met 8 gig ram en een i7 met 3.4 Ghz.
Iracing draait nog op een aardappel dus tenzij je triple screen gaat heb je voor alleen dat niet zo'n zware pc nodig volgens mij.
pi_167093593
quote:
7s.gif Op zondag 4 december 2016 13:38 schreef Geralt het volgende:
Als ie veel herrie maakt (de fans dan) dan heb je gewoon een referencemodel :+
Aah ja dat doet ie wel dus dan zal het die wel zijn inderdaad.

Gtx960 zou prima zijn
pi_167093617
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 13:38 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Iracing draait nog op een aardappel dus tenzij je triple screen gaat heb je voor alleen dat niet zo'n zware pc nodig volgens mij.
Ik doe nu nog single screen maar misschien later triple screen als ik er ruimte voor heb.

Of single screen met 50" monitor :9

Maar een GTX 960 is voldoende om iRacing met hoge FPS op max settings te doen?
pi_167094080
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 13:40 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Ik doe nu nog single screen maar misschien later triple screen als ik er ruimte voor heb.

Of single screen met 50" monitor :9

Maar een GTX 960 is voldoende om iRacing met hoge FPS op max settings te doen?
Je zou het nog op het iracing forum kunnen navragen natuurlijk maar die kaart is volgens mij redelijk vergelijkbaar met wat ik heb en hier draait het prima. Ik heb het hiervoor zelf weleens op een laptop gedraaid, en dat was geen gaming laptop ofzo maar gewoon een simpel ding met i3 en intel HD kaart. En zelfs daarmee redde ik nog 40-60 fps op lage settings :P
pi_167094520
Een 960 is toch wel wat minder dan een 290X hoor.

Een 970 zou je eerder ermee kunnen vergelijken.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167094573
quote:
3s.gif Op zondag 4 december 2016 14:09 schreef Geralt het volgende:
Een 960 is toch wel wat minder dan een 290X hoor.

Een 970 zou je eerder ermee kunnen vergelijken.
Maar wat is het exacte verschil dan? De 960 heeft toch ook gewoon 4 gig geheugen?
pi_167094599
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 14:11 schreef Nerdslayer het volgende:
Maar wat is het exacte verschil dan?
De 970 is sneller dan de 960. Net zoals dat de 290X sneller is dan bv een 270 om maar iets te noemen. Met welke marge weet ik niet, maar van de 960 en de 970 is de 970 de betere kaart.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167094675
quote:
7s.gif Op zondag 4 december 2016 14:12 schreef Geralt het volgende:

[..]

De 970 is sneller dan de 960. Net zoals dat de 290X sneller is dan bv een 270 om maar iets te noemen. Met welke marge weet ik niet, maar van de 960 en de 970 is de 970 de betere kaart.
Maar merk je dat in de praktijk bij iRacing max settings?

Het gaat mij er om dat ik iRacing op max settings met een goede FPS kan spelen en dat iSpeed en Teamspeak op de achtergrond mee kunnen draaien.
pi_167094693
Geen idee. Ik zou het eens op een iRacing forum vragen. Daar zitten vast gebruikers die je kunnen helpen :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167156016
Vanavond weer mijn tablet gereed gemaakt voor DashmeterPro.. Wat een uitvinding is dat toch :D
Leuk die lampjes op m''n stuur, maar met compleet functioneel dashboard voor m'n snuffert rijdt het toch wel wat lekkerder. Werkt trouwens met alle sims, iRacing etc en volgens mij ook met pCars (pc versie).

Vandaag ook even 'nieuwe' auto uitgeprobeerd, de Porsche (ruf) GTR2 op Zandvoort en Laguna Seca.. wat een beest..Heerlijk om dat overstuur onder controle proberen te krijgen, hoe lastiger de auto te besturen is, des te toffer voelt het aan als je er snelle rondes weet mee te zetten. De BMW M1 blijft wel een favoriet, maar m'n lijstje met favorieten groeit aardig hard :P Van de week nog maar eens wat pogingen doen om op de leaderboards te komen (met legaal/acceptabele rondes).
pi_167156466
iRacing week 3 met Formule Renault en Star Pro Mazda op Gilles Villeneuve :')

Wat een treurnis
pi_167172871
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 22:21 schreef Nerdslayer het volgende:
iRacing week 3 met Formule Renault en Star Pro Mazda op Gilles Villeneuve :')

Wat een treurnis
Oulton Park vandaag is erg tof moet ik zeggen :D
  donderdag 8 december 2016 @ 10:11:23 #211
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_167184657
Logitech G27 gekocht met stand, F1 2013 na wat pielen mét force feedback werkend gekregen op m' Mac en gisteravond de 1e rondjes opdrachten gedaan.

Werd op een gegeven moment alleen wat misselijk _O- Hoop/denk kwestie van wennen (en laptopscherm was mogelijk te klein en te ver weg geplaatst. Kijken of ik een setup voor m'n TV kan maken :) )
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_167206172
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:11 schreef Inbox4me het volgende:
Logitech G27 gekocht met stand, F1 2013 na wat pielen mét force feedback werkend gekregen op m' Mac en gisteravond de 1e rondjes opdrachten gedaan.

Werd op een gegeven moment alleen wat misselijk _O- Hoop/denk kwestie van wennen (en laptopscherm was mogelijk te klein en te ver weg geplaatst. Kijken of ik een setup voor m'n TV kan maken :) )
Als je ruimte hebt voor een stand, dan ook voor een game pc ;) Alhoewel het blijkbaar wel kan op een Mac, is het niet ideaal. Zelf heb ik een redelijk basis ding met een gtx640 kaart en die doet het nog naar behoren, toch wil ik wel de mogelijkheid hebben om up te graden en evt een koeler er bij te hangen. Als ik soms de aanbiedingen zie, heb je voor 500/600 euro een redelijke pc die de racegames van nu met gemak aankunnen.
  vrijdag 9 december 2016 @ 08:34:51 #213
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_167206578
Mijn Ricmotech is zo goed als klaar (op de afwerking en de triple screen mount na dan):



Rijdt zoveel lekkerder met een vaste opstelling.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 9 december 2016 @ 08:50:08 #214
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_167206722
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 07:11 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Als je ruimte hebt voor een stand, dan ook voor een game pc ;) Alhoewel het blijkbaar wel kan op een Mac, is het niet ideaal. Zelf heb ik een redelijk basis ding met een gtx640 kaart en die doet het nog naar behoren, toch wil ik wel de mogelijkheid hebben om up te graden en evt een koeler er bij te hangen. Als ik soms de aanbiedingen zie, heb je voor 500/600 euro een redelijke pc die de racegames van nu met gemak aankunnen.
Voor nu probeer ik voor niet al te veel geld eens te kijken hoe leuk ik het vind. Een game pc is een véél te grote investering voor nu ;)
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_167212190
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 08:34 schreef Metalfreak het volgende:
Mijn Ricmotech is zo goed als klaar (op de afwerking en de triple screen mount na dan):

[ afbeelding ]

Rijdt zoveel lekkerder met een vaste opstelling.
^O^ ziet er goed uit, ga je hem nog customizen?
  vrijdag 9 december 2016 @ 14:08:47 #216
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_167212288
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:04 schreef Meike26 het volgende:

[..]

^O^ ziet er goed uit, ga je hem nog customizen?
Hij gaat nog zwart gespoten worden, de bodemplaat wordt voorzien van tapijt en er komt nog een custom triple screen mount op. Het enige nadeel: daarvoor moet 'ie weer eerst compleet uit elkaar... En daar heb ik nu zo geen zin in :')
Ergens wil ik er misschien ook LED verlichting in verwerken, maar eerst de rest... Moest eerst eens testen hoe het allemaal in elkaar paste.
Don't let my username fool you...
pi_167212943
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 08:34 schreef Metalfreak het volgende:
Mijn Ricmotech is zo goed als klaar (op de afwerking en de triple screen mount na dan):

[ afbeelding ]

Rijdt zoveel lekkerder met een vaste opstelling.
Ziet er nice uit man. Staat die monitor nu los erop ? ziet er een beetje eng uit :P Maar met die triple mount zal dat wel goedkomen. Wat bedoel je met ricmotech ? Ik ken het merk, maar komen deze tekeningen dan van hun ofzo ?
  vrijdag 9 december 2016 @ 14:51:16 #218
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_167212993
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:47 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ziet er nice uit man. Staat die monitor nu los erop ? ziet er een beetje eng uit :P Maar met die triple mount zal dat wel goedkomen. Wat bedoel je met ricmotech ? Ik ken het merk, maar komen deze tekeningen dan van hun ofzo ?
Yep, heb de bouwtekeningen gewoon bij hen besteld: http://www.ricmotech.com/RS1_DIY_Cockpit_Plans_p/rmt-rs1-diy.htm

Verzendkosten zijn achterlijk hoog, maar goed, ik had geen zin om zelf iets te gaan kloten om er vervolgens achter te komen dat het niet gaat werken. Doet maar 1x pijn ;)
Don't let my username fool you...
pi_167213219
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:51 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Yep, heb de bouwtekeningen gewoon bij hen besteld: http://www.ricmotech.com/RS1_DIY_Cockpit_Plans_p/rmt-rs1-diy.htm

Verzendkosten zijn achterlijk hoog, maar goed, ik had geen zin om zelf iets te gaan kloten om er vervolgens achter te komen dat het niet gaat werken. Doet maar 1x pijn ;)
Ah oke, wel zo makkelijk ja met goede instructies en tekeningen, een soort semi-DIY dus. Het ziet er in ieder geval goed en stevig uit !
pi_167213266
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 08:50 schreef Inbox4me het volgende:

[..]

Voor nu probeer ik voor niet al te veel geld eens te kijken hoe leuk ik het vind. Een game pc is een véél te grote investering voor nu ;)
Haha kijk maar uit, als het bevalt staat er voor je het weet een hele setup :P
  vrijdag 9 december 2016 @ 15:16:43 #221
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_167213486
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 15:04 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ah oke, wel zo makkelijk ja met goede instructies en tekeningen, een soort semi-DIY dus. Het ziet er in ieder geval goed en stevig uit !
Stevig is het zeker, loodzwaar ook, maar gelukkig kun je wat dingen loshalen om het makkelijker trappen op te krijgen. Achteraf denk je natuurlijk wel van: "dat had ik anders gedaan", maar goed, dat is bij alle klussen volgens mij zo ;)
Don't let my username fool you...
pi_167229654
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 15:16 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Stevig is het zeker, loodzwaar ook, maar gelukkig kun je wat dingen loshalen om het makkelijker trappen op te krijgen. Achteraf denk je natuurlijk wel van: "dat had ik anders gedaan", maar goed, dat is bij alle klussen volgens mij zo ;)
Herkenbaar.. :Y
In 2012/2013 bouwde ik mijn racekist, geinspireerd op een flightcase, moest het compact blijven maar ook een solide ding zijn om geen trillingen etc te ervaren.





Meest irritante was de zit.. ik had het kart kuipje van mijn vriend gekregen, maar helaas heb ik het stoeltje 1 of anderhalve graad uit het lood gezet, naar links volgens mij. Dus ik kreeg tijdens het racen na een uur constant last van mijn rug. Wat dat betreft was het wel een goed systeem, maar de uitwerking nog niet optimaal. Wel veel plezier beleefd aan het maken ervan O+





Met oud gereedschap ook nog schakelflippers geprobeerd te maken, maar er zat teveel speling in. Ook wel weer leuk om te maken, maar het heeft nooit gewerkt helaas :(
pi_167229730
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:51 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Yep, heb de bouwtekeningen gewoon bij hen besteld: http://www.ricmotech.com/RS1_DIY_Cockpit_Plans_p/rmt-rs1-diy.htm

Verzendkosten zijn achterlijk hoog, maar goed, ik had geen zin om zelf iets te gaan kloten om er vervolgens achter te komen dat het niet gaat werken. Doet maar 1x pijn ;)
Kan je die plannen gewoon bij een doe het zelf zaak afleveren en zeggen dit moet ik hebben? Of moet je alsnog zelf alles op maat gaan lopen kutten en zagen etc? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 12 december 2016 @ 09:23:48 #224
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_167273771
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:13 schreef Geralt het volgende:

[..]

Kan je die plannen gewoon bij een doe het zelf zaak afleveren en zeggen dit moet ik hebben? Of moet je alsnog zelf alles op maat gaan lopen kutten en zagen etc? :@
Helaas is het zo simpel niet ;) Bij de doe het zelf zaak kun je alleen de rechthoekige platen laten zagen, alle andere zaagsnedes moet je gewoon zelf doen. Ik heb zelf alles met een decoupeerzaag gedaan, bij gebrek aan een cirkelzaag. Maar een cirkelzaag in combinatie met een decoupeerzaag werkt denk ik het beste. Fatsoenlijke lijmklemmen zijn ook onmisbaar en een bandschuurmachine was ook wel fijn om de beide zijkanten gelijk te krijgen.

De tekeningen zijn 1:1, dus die moet je eerst uitknippen/snijden. Vervolgens op het hout plakken (ik heb dit met tape gedaan zodat ze herbruikbaar zijn, in de handleiding staat dat je ze echt moet lijmen op het hout) en zagen maar.

Maar zoals ik ook eerder zei: eigenlijk moet je er eentje maken om te proberen om vervolgens bij de tweede alles te doen wat je geleerd hebt bij de eerste :P
Don't let my username fool you...
pi_167281054
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 09:23 schreef Metalfreak het volgende:
eigenlijk moet je er eentje maken om te proberen om vervolgens bij de tweede alles te doen wat je geleerd hebt bij de eerste :P
Maak er eentje voor mij zou ik zeggen 8-)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167291778
Ik zoek nog steeds een realsize wiel dus net als een autowiel en dan met de hendel om de richtingaanwijzer te gebruiken.
Is dat er uberhaubt wel?
pi_167332122
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 22:59 schreef 0108daniel het volgende:
Ik zoek nog steeds een realsize wiel dus net als een autowiel en dan met de hendel om de richtingaanwijzer te gebruiken.
Is dat er uberhaubt wel?
Zover ik weet is dat er niet. Dan kom je echt uit op DIY projecten, op basis van een Fanatec stuurwiel of iets dergelijks maak je dan een echt stuur aanvast en dan zelf er nog een klik/aan schakelaar + originele richtingaanwijzer zou op moeten lijmen. Maar dat soort zelfbouwsels zie je meer bij die gasten die ETS of ATS spelen, die bouwen in hun schuur gewoon een hele scania cabine op :D Dan krijg je dit soort geintjes..

pi_167914244
Weer eens bezig geweest. Ik had zin in een leaderboard challenge. Met de guitige NSU TT over de Nordschleife. Uiteindelijk een 30e tijd neergezet met 9:22.340 op de klok.

Lach je rot met :

  Redactie Games donderdag 2 februari 2017 @ 09:53:49 #229
206706 crew  Racerblade
pi_168612609
quote:
Tof nieuws, eerst was ik bang dat ze hierdoor, door de recente samenwerking van Sector3 en SimBin dat RaceRoom einde verhaal zou worden, maar ik heb van een developer begrepen dat de twee titels naast elkaar blijven bestaan. Ze gaan ook van elkaar leren, lenen en samen maken. Kan erg gaaf worden dus, voor beide titels ^O^ Geluid is in iedergeval dik oké, dus oordopjes voor de buren aanschaffen :D
  donderdag 2 februari 2017 @ 12:58:26 #231
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_168613241
quote:
Eindelijk _O_
Don't let my username fool you...
pi_168927654
Vanavond weer even racen... O.a. met een soort van lmp2 wagen gereden.. Irritant gedrag bij het schakelen = 1 schakelfoutje en gelijk gaat die kont om. Een andere auto die vanavond wel beter beviel dan eerder, was de FR2 in RaceRoom.. Op Suzuka wat rondjes geknald en die was dan ook wel nerveus, maar beter nerveus..realistischer. Degner 1 en Degner 2 zijn dan echt enorm uitdagende bochten (als je de Senna S'sen goed bent doorgekomen) om vloeiend en vlot door te rijden. Die eerste sector is denk ik wel de heftigste 1e sector van vele circuits :D

Sinds een tijdje rijd ik ook met de G25 shifter. Hiervoor een kleine module gekocht om hem als stand-alone device te gebruiken en dat bevalt goed. Klein minpuntje is dat ik nog geen gevoel/verschil merk tussen het wel en niet gebruiken van het koppelingspedaal. Dus vaak schakel ik nog gewoon door H patroon zonder te clutchen. Sequentieel schakelen gaat in vele auto's lekkerder, voelt beter aan en is leuker dan de flippers achter het stuur.

Wel een updateje binnenkort daarvoor.. Pookje wiebelt nog wat te veel..



Tot zover de sim-sores van mijn kant :s)
pi_168931922
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 21:19 schreef Meike26 het volgende:
Vanavond weer even racen... O.a. met een soort van lmp2 wagen gereden.. Irritant gedrag bij het schakelen = 1 schakelfoutje en gelijk gaat die kont om. Een andere auto die vanavond wel beter beviel dan eerder, was de FR2 in RaceRoom.. Op Suzuka wat rondjes geknald en die was dan ook wel nerveus, maar beter nerveus..realistischer. Degner 1 en Degner 2 zijn dan echt enorm uitdagende bochten (als je de Senna S'sen goed bent doorgekomen) om vloeiend en vlot door te rijden. Die eerste sector is denk ik wel de heftigste 1e sector van vele circuits :D

Sinds een tijdje rijd ik ook met de G25 shifter. Hiervoor een kleine module gekocht om hem als stand-alone device te gebruiken en dat bevalt goed. Klein minpuntje is dat ik nog geen gevoel/verschil merk tussen het wel en niet gebruiken van het koppelingspedaal. Dus vaak schakel ik nog gewoon door H patroon zonder te clutchen. Sequentieel schakelen gaat in vele auto's lekkerder, voelt beter aan en is leuker dan de flippers achter het stuur.

Wel een updateje binnenkort daarvoor.. Pookje wiebelt nog wat te veel..

[ afbeelding ]

Tot zover de sim-sores van mijn kant :s)
Zou dat met die koppeling niet gewoon ergens in je in-game settings zitten ? Misschien heb je autoclutch nog aanstaan ? Geen idee hoe het in RR zit maar lijkt me niet dat je straffeloos moet kunnen schakelen zonder koppeling.

De FR2.0 is zeker een fijne auto. Ik ben de laatste weken weer wat bezig met iracing in die klasse. De laatste weken op Zolder, Silverstone historic en Laguna Seca geraced. Deze week rijden ze op Montreal.

Ik heb ook de nieuwe Porsche 911 gt3 cup car gekocht maar weet nog niet of ik er veel in zal racen. Zo'n Porsche rijd toch een stuk logger en vereist een wat andere rijstijl dan in de openwheelers. Dat is opzich niet erg maar het gaat wel lastig worden om telkens om te schakelen als je die twee series gelijktijdig wilt racen.
pi_168937509
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 00:50 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Zou dat met die koppeling niet gewoon ergens in je in-game settings zitten ? Misschien heb je autoclutch nog aanstaan ? Geen idee hoe het in RR zit maar lijkt me niet dat je straffeloos moet kunnen schakelen zonder koppeling.

De FR2.0 is zeker een fijne auto. Ik ben de laatste weken weer wat bezig met iracing in die klasse. De laatste weken op Zolder, Silverstone historic en Laguna Seca geraced. Deze week rijden ze op Montreal.

Ik heb ook de nieuwe Porsche 911 gt3 cup car gekocht maar weet nog niet of ik er veel in zal racen. Zo'n Porsche rijd toch een stuk logger en vereist een wat andere rijstijl dan in de openwheelers. Dat is opzich niet erg maar het gaat wel lastig worden om telkens om te schakelen als je die twee series gelijktijdig wilt racen.
Ja dat moet ik dus nog eens goed na lopen dan. Zover ik weet stond autoclutch gewoon uit. Maar nu rijd ik voornamelijk wtcc en andere auto's waarmee sequentieel schakelen (pookje) wel de norm is. Enige vervelende/verschil is de wat oudere auto's zoals de NSU TT en Bmw M1 waarmee ik sequentieel schakel terwijl het echte handbakken zijn.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 17:10:27 #235
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_169435966

Dat was een lekkere :) jammer van de tik die ik daarna kreeg ;)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_169436258
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 17:10 schreef maniack28 het volgende:

Dat was een lekkere :) jammer van de tik die ik daarna kreeg ;)
:D Volgens mij is die AI makkelijk te foppen, reageert op bewegingen in de spiegels waardoor je makkelijk een Switchback kan maken. Tijdje geleden zat ik in een WTCC race op Zandvoort. Die gasten rijden dan echt zelf ook aanvallende lijnen etc en geen reacties op whatever ik doe in hun spiegel. Wel leuk om zo fel te vechten om de 13e en 12e plek. ^O^
  Redactie Games zaterdag 11 maart 2017 @ 17:24:32 #237
206706 crew  Racerblade
pi_169436282
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 17:23 schreef Meike26 het volgende:

[..]

:D Volgens mij is die AI makkelijk te foppen, reageert op bewegingen in de spiegels waardoor je makkelijk een Switchback kan maken. Tijdje geleden zat ik in een WTCC race op Zandvoort. Die gasten rijden dan echt zelf ook aanvallende lijnen etc en geen reacties op whatever ik doe in hun spiegel. Wel leuk om zo fel te vechten om de 13e en 12e plek. ^O^
Denk niet dat dit AI is.
pi_169436378
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 17:24 schreef Racerblade het volgende:

[..]

Denk niet dat dit AI is.
Als het online was tegen echt persoon, was die echte persoon wel dom door zo'n move te maken. Je kan echt het beste zelf breed maken + eigen lijn behouden en verdedigen zonder gelijk bij eerste schijnbeweging zo van je lijn te gaan. Daar verlies je veel meer mee dan dat je er mee kan winnen.
  Redactie Games zaterdag 11 maart 2017 @ 17:34:13 #239
206706 crew  Racerblade
pi_169436491
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 17:28 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Als het online was tegen echt persoon, was die echte persoon wel dom door zo'n move te maken. Je kan echt het beste zelf breed maken + eigen lijn behouden en verdedigen zonder gelijk bij eerste schijnbeweging zo van je lijn te gaan. Daar verlies je veel meer mee dan dat je er mee kan winnen.
Aan de lijn waarop hij de bocht ingaat te zien is het niet zo'n serieuze racer. :P Zoals 90% van de mensen online in F1 2016 hebben ze geen flauw benul van wat ze aan het doen zijn. Dit lijkt me gewoon een poging om maniack te blokken waardoor die misschien zijn voorvleugel aan gort rijdt. Zodra maniack ernaast zit en hij zich realiseert dat die niet kan winnen beukt die hem er maar af. Dat is meer typisch gedrag van een willekeurig persoon in F1 2016 dan van de AI. :P
  zaterdag 11 maart 2017 @ 17:35:43 #240
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_169436516
Was een online race, geen ai haha
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_169436631
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 17:34 schreef Racerblade het volgende:

[..]

Aan de lijn waarop hij de bocht ingaat te zien is het niet zo'n serieuze racer. :P Zoals 90% van de mensen online in F1 2016 hebben ze geen flauw benul van wat ze aan het doen zijn. Dit lijkt me gewoon een poging om maniack te blokken waardoor die misschien zijn voorvleugel aan gort rijdt. Zodra maniack ernaast zit en hij zich realiseert dat die niet kan winnen beukt die hem er maar af. Dat is meer typisch gedrag van een willekeurig persoon in F1 2016 dan van de AI. :P
Dat is idd wel zo'n beetje hoe dat gaat in f1 2016 :P
  zaterdag 11 maart 2017 @ 17:44:36 #242
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_169436688
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 17:41 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dat is idd wel zo'n beetje hoe dat gaat in f1 2016 :P
Ja ach ja. Je haalt je voldoening uit de kleine dingen :)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_169436931
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 17:44 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ja ach ja. Je haalt je voldoening uit de kleine dingen :)
Dat is waar, en zo'n kampioenschap met 5 lap races is echt wel leuk om te doen ook al wordt je er wel eens afgetikt.
  zondag 12 maart 2017 @ 00:13:26 #244
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_169449002
Vandaag een game laptop gekocht.
Althans een impuls aankoop (Omen met een GTX 1050) voor een leuk bedrag.
Kan nu alle games op High spelen dus heb net snel wat digitale kilometers gemaakt in Assetto en iRacing.
Helaas in rFactor 2 (nog nooit verder echt gespeeld omdat de demo niet soepel liep op mijn oude laptop) doet mijn stuur het niet.
Hij detecteert hem wel maar als ik een knop wil veranderen gebeurt er niks en in game hangt de gas maar verder doet ie niks met de input.
Iemand een idee? Met de demo op mijn oude laptop deed hij iets (maar was qua graphics niet echt speelbaar)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_169454238
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 00:13 schreef nils7 het volgende:
Vandaag een game laptop gekocht.
Althans een impuls aankoop (Omen met een GTX 1050) voor een leuk bedrag.
Kan nu alle games op High spelen dus heb net snel wat digitale kilometers gemaakt in Assetto en iRacing.
Helaas in rFactor 2 (nog nooit verder echt gespeeld omdat de demo niet soepel liep op mijn oude laptop) doet mijn stuur het niet.
Hij detecteert hem wel maar als ik een knop wil veranderen gebeurt er niks en in game hangt de gas maar verder doet ie niks met de input.
Iemand een idee? Met de demo op mijn oude laptop deed hij iets (maar was qua graphics niet echt speelbaar)
rFactor2 is volgens mij ook nooit echt verder ontwikkelt, mistte een hoop geld/budget om verder te groeien, had echt wel een grotere titel kunnen worden.

Afgelopen week een nieuwe update erbij gekomen voor RaceRoom, Karlskoga motorstadion. Zelf nog niet gereden, maar het baantje ziet er leuk uit, een soort mix tussen het club circuit van Zandvoort en het gt cicruit van de nurburgring.

pi_170090051
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 21:19 schreef Meike26 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even een kickje..

Een week geleden ontving ik de geprinte plaatjes voor mijn g25 pookje. Was even pielen, maar uiteindelijk wel gelukt om hem geinstalleerd te krijgen en het is wel een goede upgrade.. Meer gevoel in het op en terugschakelen (sequentieel en in manual mode zijn de slagen naar de versnellingen trefzekerder en voelt de pook zelf niet aan alsof het uit een Franse deukendoos komt. Geen geroer meer. Wat dat betreft dus wel een aanrader ! ^O^

Gisteravond even wat wezen rijden, voornamelijk sequentieel in wtcc wagens van 2015.. op Spa. Wat een werk om in de eerste divisie te komen qua rondetijden.. :D Zit nu in 3e divisie en zo'n 7 seconden van de snelste tijd af. ( > 104%) Doordat pedalen nu onder bureau niet in ideale hoek staan krijg ik nogal vrij snel last van spierpijn in de voeten zelf, hopelijk later dit jaar een vervanging van het bureau en hoop ik ook snel over te gaan op de pedalenset ondersteboven te kunnen monteren.
pi_170164078
Je kan je nu inschrijven voor de gesloten beta van Gran Turismo Sport. Geen idee hoe hoog de kans is dat je toegelaten wordt maar toch maar even gedaan.

http://www.gran-turismo.com/us/news/00_4079128.html
pi_170164200
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:56 schreef Sjemmert het volgende:
Je kan je nu inschrijven voor de gesloten beta van Gran Turismo Sport. Geen idee hoe hoog de kans is dat je toegelaten wordt maar toch maar even gedaan.

http://www.gran-turismo.com/us/news/00_4079128.html
Goede tip weer Sjemmert :D
Hell To The Liars
  † In Memoriam † donderdag 13 april 2017 @ 07:07:59 #249
231686 budvar
budvar
pi_170184846
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:56 schreef Sjemmert het volgende:
Je kan je nu inschrijven voor de gesloten beta van Gran Turismo Sport. Geen idee hoe hoog de kans is dat je toegelaten wordt maar toch maar even gedaan.

http://www.gran-turismo.com/us/news/00_4079128.html
Dat kon al veel langer, heb me een paar maanden geleden ingeschreven en gister een mail gehad dat ik ben toegelaten *O*
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_170184935
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 07:07 schreef budvar het volgende:

[..]

Dat kon al veel langer, heb me een paar maanden geleden ingeschreven en gister een mail gehad dat ik ben toegelaten *O*
Top, houdt ons op de hoogte (zover dat mag ?) :)
  † In Memoriam † donderdag 13 april 2017 @ 07:31:13 #251
231686 budvar
budvar
pi_170184954
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 07:26 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Top, houdt ons op de hoogte (zover dat mag ?) :)
Nog nergens iets gelezen dat het niet zou mogen, dus dat ga ik zeker wel doen :Y
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  † In Memoriam † zondag 16 april 2017 @ 11:43:57 #252
231686 budvar
budvar
pi_170255633
Gister een paar races kunnen doen, moest er even een beetje inkomen maar het rijdt wel weer lekker. Auto's zien er fantastisch uit, maar Brands Hatch was volgens mij gewoon gekopieerd van gt6. Nog steeds dezelfde 2d boompjes die met je mee draaien enz. :{
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_170262647
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 11:43 schreef budvar het volgende:
Gister een paar races kunnen doen, moest er even een beetje inkomen maar het rijdt wel weer lekker. Auto's zien er fantastisch uit, maar Brands Hatch was volgens mij gewoon gekopieerd van gt6. Nog steeds dezelfde 2d boompjes die met je mee draaien enz. :{
Ik heb er gister wat video's van de nieuwe circuits zitten kijken en wat vooral tegenvalt is weer het zelfde monotone vlakke geluid van de auto's.. Ik dacht echt dat ze daarop hadden ingezet. Het blijft gezellig onder de steen van PD -O- :N
pi_171014860
Weer even een update.. over een aanstaande update.. Bij Sector 3 Studio's dachten ze.. Wat nu als?

Afgelopen maanden hebben ze al een paar keer gehint over de komst van de alternatieve F1 van 2017 > Formula RaceRoom (afgekort tot); FR X17 ! Maar dan geen hybride motoren maar met wat vele fans van de autosport graag zouden willen zien en HOREN.. V10 geluid ! Met de huidige F1 regels en de legendarische V10 motoren komt er binnenkort een erg interessant ding online.. Aan het geluid zal het zeker niet liggen en als ik de FR4 en FR3 al een paar keer gereden heb.. Dan moet dat met die X17 ook wel goed komen.. Goed, geen licenties, dus fictieve teams en liveries waarvan sommigen best goed geinterpreteerd zijn.. niets om je druk over te maken. Nou, tijd voor wat beeld materiaal.

Announcement Thread on Sector 3 forums
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Grote review over de auto, hoe hij rijdt blabla.. videootje om eigenlijk een beetje doorheen te skippen.

Hier rijdt de zelfde user een race met de AI en dat kijkt en luistert toch een heel stuk prettiger :9~

Er is nog niet echt duidelijk wanneer de auto gereleased wordt maar ik verwacht binnen nu en 3 weken dat we kunnen gaan knallen :D Spa heb ik al, Nordschleife ook, maar vooral Suzuka, wat kijk ik daar naar uit. O+ O+

Prijs van de auto/DLC gok ik op zo'n 5 euro omgerekend naar vRP zal dit 499 of 500 vRP zijn. Pin mij er niet op vast.. kan er ook onder zitten, maar duurste auto in de 'store' is nu zo'n ¤ 3,50, daar kunnen ze ook niet veel hoger gaan zitten met deze auto. Bovendien houden ze nu vaak introductie weekenden waarbij de verse releases 48 uur vrij te gebruiken zijn op een bepaald toegewezen circuit.
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:47:36 #255
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_171021816
In F1 2017 komen wat recente kampioensauto's.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_171022550
Gaap. Fake auto's, das geen sim, dat is arcade.
pi_171594701
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:22 schreef Bluurgh het volgende:
Gaap. Fake auto's, das geen sim, dat is arcade.
En de wielen sturen niet :'(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171598286
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 13:09 schreef Geralt het volgende:

[..]

En de wielen sturen niet :'(
Dat meen je niet ?! :D _O-

Begin deze eeuw had ik van Ubisoft een F1 spel, eerste seizoen nog met licentie, de tweede editie zonder (waarschijnlijk, gerucht toen, omdat het spel voor zijn tijd vrij realistisch was qua crashes en onderdelen die van je auto af konden kletteren en de echte teams en sponsors het niet zo'n goede vertegenwoordiging van de sport vonden.

En ja, crashen kon je er best goed mee indd, wielen stuurden ook gewoon in en als je met voorwiel op achterwiel van je voorganger klapte, kon je de mooiste kurkentrekkers maken of backflips _O_ 8-)
pi_171600170
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 16:00 schreef Meike26 het volgende:
Dat meen je niet ?! :D _O-
Kijk je eigen filmpje dan. Die wielen sturen slechts heel erg minimaal. Zo minimaal dat je daarmee de bocht in het echt niet zou halen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171620208
Dat was me niet eens opgevallen. Ziet er wel heel stom uit :').
pi_171651672
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 16:44 schreef Bluurgh het volgende:
Dat was me niet eens opgevallen. Ziet er wel heel stom uit :').
Damn.. je hebt gelijk.. was mij ook niet opgevallen.. :D :{ Ga het gelijk doorgeven aan de devs. ^O^
pi_171653737
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 17:41 schreef Geralt het volgende:

[..]

Kijk je eigen filmpje dan. Die wielen sturen slechts heel erg minimaal. Zo minimaal dat je daarmee de bocht in het echt niet zou halen.
Ziet er idd wel een beetje raar uit :P

Morgen start het nieuwe seizoen weer bij iRacing. De FR2.0 rijd de eerste week op Mount Panorama/Bathurst. Altijd een lastig circuit om snel op te gaan en tegelijkertijd uit de muur te blijven :P
pi_171721469
Vandaag was de release van de Formula R x17 (kost ¤ 3,98) , je weet wel, die auto dus waarvan de banden niet echt insturen. Ik heb er op gelet en na 3 ronden wist ik niet beter meer. Wat ik prettiger vind is dat ze dus sinds een tijdje de optie hebben om je steering lock te matchen met je stuurwiel en met deze wannabe F1 kwam een 450 graden-lock best goed overéén, Fantastisch toch ? ^O^

Leuke wagen met venijnige randjes. Downforce/grip is echt absurd, wat hem vrij makkelijk te rijden maakt, maar ga je net over de grens heen, dan lig je er ook gelijk goed af en is ie ook echt niet meer te redden. Pouhon op Spa is één van mijn favoriete bochten van alle circuits, blind en idioot hard om doorheen te knallen.. Heb hem 2 keer verloren in het 2e deel over de curb.. Daarna ging het beter en een paar tijden neergezet. Nog niet echt denderend, maar in iedergeval ruimte voor verbetering _O-
Achteraf ook nog even met de Formula US gereden (testdrive) en die auto moet ik ook wel hebben. Maar dan word het ook wel tijd voor RaceRoom om er minimaal 2 ovals in te gooien !
pi_171738935
Vermaak me nog steeds uitstekend met Assetto Corsa hier. 8-)
Komen nog steeds nieuwe mods bij (Voor de PC althans.) en ook de Kunos DLC packs zijn zeer vermakelijk.







pi_171757261
De eerste week van het nieuwe iRacing seizoen gaat erg goed. Sta momenteel 1ste in de algemene rankings van de formule renault 2.0

Mijn snelste ronde van de week:
pi_171757485
Welk spel is het meeste realistisch?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_171757979
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:14 schreef Ferry_76 het volgende:
Vermaak me nog steeds uitstekend met Assetto Corsa hier. 8-)
Komen nog steeds nieuwe mods bij (Voor de PC althans.) en ook de Kunos DLC packs zijn zeer vermakelijk.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Ziet er wel erg tof uit. Heb er even aan zitten denken om AC te kopen voor de ps4, maar door de komst van project Cars 2, kan dat wel eens de winnaar worden. VR onderstuning en tal van erg goede upgrades tov pCars 1
pi_171758034
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 21:05 schreef Sjemmert het volgende:
De eerste week van het nieuwe iRacing seizoen gaat erg goed. Sta momenteel 1ste in de algemene rankings van de formule renault 2.0 [ link | afbeelding ]

Mijn snelste ronde van de week:
Mooie ronde inderdaad.. ^O^ Leuk die aanrem geluidjes in die 2e sectie. Bathurst.. Tja. In GT6 vond ik het niet zo'n fijne baan. In Real Racing 3 (mobile game) ging het nergens over om er volgas doorheen te jakkeren, maar dit ziet er wel tof uit. Misschien toch maar eens aanschaffen in RR. :)
pi_171758329
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 21:05 schreef Sjemmert het volgende:
De eerste week van het nieuwe iRacing seizoen gaat erg goed. Sta momenteel 1ste in de algemene rankings van de formule renault 2.0 [ link | afbeelding ]

Mijn snelste ronde van de week:
Wow,
dat is echt fokking goed :Y

Dat je hard kon racen wist ik wel, maar dit is wel erg hard.
Hell To The Liars
pi_171758559
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 21:44 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Mooie ronde inderdaad.. ^O^ Leuk die aanrem geluidjes in die 2e sectie. Bathurst.. Tja. In GT6 vond ik het niet zo'n fijne baan. In Real Racing 3 (mobile game) ging het nergens over om er volgas doorheen te jakkeren, maar dit ziet er wel tof uit. Misschien toch maar eens aanschaffen in RR. :)
Thanks :D

Bathurst is echt haat liefde :P Het is een onwijs moeilijk stratencircuit, zeer technisch met al die dips en hobbels onder het remmen en accelereren. Een foutje wordt meestal keihard afgestraft als je de muur raakt is het afgelopen of je heb 1-5 sec tijdsverlies per rondje door schade. Maar als je het eenmaal onder de knie hebt is het wel een heerlijk rondje. En er kan goed geraced worden, op de berg kan je niet inhalen maar in die eerste en laatste sector zijn er meestal wel kansen.

Dit was een kwalificatie rondje. Voor de race start doet iedereen 2 getimede rondjes. De eerste banker lap was al redelijk goed dus die laatste ging ik echt voluit. Net 1 tiende te langzaam voor pole :P Race pace ligt wel halve sec langzamer anders wordt de finish halen erg lastig.
pi_171758705
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 21:57 schreef Droopie het volgende:

[..]

Wow,
dat is echt fokking goed :Y

Dat je hard kon racen wist ik wel, maar dit is wel erg hard.
Haha thanks !

Speel je zelf ook nog wel eens ?
pi_171759347
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 22:13 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Haha thanks !

Speel je zelf ook nog wel eens ?
Nee, eigenlijk niet.
Misschien over 13 weken met het volgende seizoen.

Maar ja, dan is F1 2017 er ook weer en willen koekenbakker (maniac28) weer dat ik de ps4 aanslinger :P
Hell To The Liars
pi_171952108
Mooi gevecht met 5 auto's in de laatste ronden van een FR2.0 race op Suzuka.

  zaterdag 1 juli 2017 @ 12:57:53 #274
369251 Geralt
of Rivia
pi_172087504
Als ik dat zo zie krijg ik ook weer zin om te racen.

Dat zou eigenlijk pas vanaf 1 oktober kunnen, maar we verhuizen begin september al.
Dan komt mijn T300 weer uit de kelder. Heb er nu al zin in.

Ziet eruit als een leuke auto om mee te racen. Ik heb nog wel ergens een account voor iracing volgens mij, maar dat maandelijks betalen staat me gruwelijk tegen. :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172087864
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 12:57 schreef Geralt het volgende:
Als ik dat zo zie krijg ik ook weer zin om te racen.

Dat zou eigenlijk pas vanaf 1 oktober kunnen, maar we verhuizen begin september al.
Dan komt mijn T300 weer uit de kelder. Heb er nu al zin in.

Ziet eruit als een leuke auto om mee te racen. Ik heb nog wel ergens een account voor iracing volgens mij, maar dat maandelijks betalen staat me gruwelijk tegen. :@
Ja dat snap ik wel. Die maandelijkse kosten en de kosten voor de tracks waren ook de reden dat ik het een hele tijd niet meer gespeeld had. Maar sinds die FR2.0 is uitgekomen ben ik daar wel weer zwaar voor gevallen, heerlijke auto idd en de FR2.0 series kent een goede competitie.

Ondertussen heb ik bijna alle curcuits wel gekocht, dat kostte serieus een aardige klap geld. Maar ja nu heb ik enkel nog de maandelijkse kosten dus nu valt het wel mee.

Houd er wel rekening mee dat als je de FR2.0 wilt rijden dat je minimaal een C-licentie moet hebben en dat 90% van de circuits die de series bezoekt aangeschaft zulle moeten worden.
pi_172087921
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 12:57 schreef Geralt het volgende:
Als ik dat zo zie krijg ik ook weer zin om te racen.

Dat zou eigenlijk pas vanaf 1 oktober kunnen, maar we verhuizen begin september al.
Dan komt mijn T300 weer uit de kelder. Heb er nu al zin in.

Ziet eruit als een leuke auto om mee te racen. Ik heb nog wel ergens een account voor iracing volgens mij, maar dat maandelijks betalen staat me gruwelijk tegen. :@
Dat safety system (en daarmee ook clean racen ) is het dat bedrag meer dan waard.
Het is jammer dat ik een gamelaptop heb, maar als ik een dikke pc had gehad waarop ik dit spel met 120 fps op high quality had kunnen spelen had ik niet een eens F1 2016 of Project Cars 2 gekocht.

Maar snap je punt :)
Hell To The Liars
pi_172109302
Maar dat staat mij ook het meeste tegen van iRacing, het is zo professioneel en goed aangepakt, dat het ook een drempel legt voor nieuwe spelers.
Daarom viel ik twee jaar geleden voor RaceRoom, laagdrempelig en veelzijdig in ontdekking welke klasse je wil rijden + door mijn onregelmatige tijden kom ik toch amper aan racen toe.
Ik ben wel benieuwd hoe rFactor2 zich gaat ontwikkelen nu. Heeft een paar jaar stilgelegen maar zijn nu volop in ontwikkeling ^O^
  zondag 2 juli 2017 @ 12:05:13 #278
369251 Geralt
of Rivia
pi_172109383
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 12:00 schreef Meike26 het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe rFactor2 zich gaat ontwikkelen nu. Heeft een paar jaar stilgelegen maar zijn nu volop in ontwikkeling ^O^
Een Nederlands bedrijf wat dat vlot trekt toch? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172110600
Yay! Ik kan ook bij de club *O*

Ja doei.
  zondag 2 juli 2017 @ 13:13:34 #280
369251 Geralt
of Rivia
pi_172111110
Veel plezier. En niet te snel opgeven. Als je het eenmaal een beetje onder de knie hebt is het echt leuk. Ow en probeer ook meerdere games, niet alleen F1 2016.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172111308
Heb ook nog wat andere games zoals Grid klaarstaan!
Ja doei.
  zondag 2 juli 2017 @ 13:45:59 #282
407026 Sjemmert
sjemmert
pi_172112087
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 12:54 schreef motorbloempje het volgende:
Yay! Ik kan ook bij de club *O*

[ afbeelding ]
Welkom !

Veel plezier met je eerste stappen in deze hobby. En wat Geralt zegt, geef niet te snel op, want er zit toch wel een leercurve aan. Ik heb weleens vrienden over de vloer gehad die het wouden proberen maar heb eigenlijk nog nooit iemand gehad die er zo mee weg reed. Oefening baart kunst.

Het stuurtje is mij niet heel bekend. Heb hem even snel opgezocht maar volgens mij heeft ie geen force feedback (ffb)? Dat is wel een nadeel omdat het gedrag van de auto dan niet wordt vertaald naar het stuur. FFB is eigenlijk wel een vereiste imo. Dus als je het echt leuk blijkt te vinden zou ik na een tijdje toch eens gaan kijken voor een FFB stuur. Maar ga eerst maar eens lekker spelen, kijken of het wat voor je is. Voor vragen of adviezen kan je hier altijd terecht.
pi_172112163
Veel plezier motorbloempje.
Heb je ook een stoeltje?

Sjemmert, denk je dat Project Cars 2 in de buurt kan komen van Iracing?
Hell To The Liars
pi_172112201
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 13:48 schreef Droopie het volgende:
Veel plezier motorbloempje.
Heb je ook een stoeltje?

Sjemmert, denk je dat Project Cars 2 in de buurt kan komen van Iracing?
Ja, een eetkamerstoel _O-

Als het bevalt enzo staat voor ons volgende huis een éckte game room op het programma, oa met goede race stoeltjes enzo, maar da's voor later :Y
Ja doei.
pi_172112394
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 13:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, een eetkamerstoel _O-

Als het bevalt enzo staat voor ons volgende huis een éckte game room op het programma, oa met goede race stoeltjes enzo, maar da's voor later :Y
Voor 200 euro heb je een stoel die je kan opklappen en in de kast kan zetten.
Voor 5000 euro heeft een gast op tweakers een setup waar je u tegen zegt..

Maar het is erg leuk om te doen en ook met simpele sturen (heb zelf een trustmaster 300rs met pedalen) is de ervaring al zoveel meer.

Volgend jaar (als de PS5 komt?)
ga ik eens kijken of VR een optie op dat ding is of dat ik overstap naar een PC met VR (en headset).
Hell To The Liars
pi_172113034
Ik heb ook zo'n inklapbare racestoel gekocht. Bevalt veel beter dan een bureaustoel.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 2 juli 2017 @ 14:23:48 #287
369251 Geralt
of Rivia
pi_172113111
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 14:20 schreef sasquatsch het volgende:
Ik heb ook zo'n inklapbare racestoel gekocht. Bevalt veel beter dan een bureaustoel.
Welke heb je? Ik heb na de verhuizing een hele zolder tot mijn beschikking en wilde dan ook eens kijken voor een stoel.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172113200
Ik heb een playseat challenge.
Toen ik een foto zag bij een vriend dacht ik veredelde kampeerstoel, maar ik vind hem (zeker voor die prijs) een prima stoel.

Heb een tv kastje waar de pedalen onder kunnen, dus ik zit op 30 cm van mijn 50" tv :')
Hell To The Liars
  zondag 2 juli 2017 @ 14:46:25 #289
407026 Sjemmert
sjemmert
pi_172113809
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 13:48 schreef Droopie het volgende:
Veel plezier motorbloempje.
Heb je ook een stoeltje?

Sjemmert, denk je dat Project Cars 2 in de buurt kan komen van Iracing?
Ik moet zeggen dat ik me nog niet echt verdiept had in Project Cars 2. Ik heb 1 wel gespeeld maar die vond ik wat tegen vallen. De physics waren niet zo goed en er waren zo onmogelijk veel FFB instellingen dat je er gek van werd. Heb wel eens een paar online races gedaan met racedepartment.com dat was wel leuk. Maar publieke lobbys was vaak chaos en drama. Met VR heb ik helaas geen ervaring maar in dat opzicht schijnt project cars wel heel sterk te zijn.

Heb even gekeken naar Project Cars 2 nu en ziet er wel positief uit. Bij InsideSimRacing zijn ze er wel over te spreken. En die hebben echt bakken ervaring met sim racen. En met die VR bril ziet er wel echt sick uit hoor.

  zondag 2 juli 2017 @ 14:54:01 #290
407026 Sjemmert
sjemmert
pi_172114023
quote:
7s.gif Op zondag 2 juli 2017 14:23 schreef Geralt het volgende:

[..]

Welke heb je? Ik heb na de verhuizing een hele zolder tot mijn beschikking en wilde dan ook eens kijken voor een stoel.
Als je een hele zolder hebt moet ie dan nog inklapbaar zijn ?
  zondag 2 juli 2017 @ 15:02:29 #291
369251 Geralt
of Rivia
pi_172114208
quote:
5s.gif Op zondag 2 juli 2017 14:54 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Als je een hele zolder hebt moet ie dan nog inklapbaar zijn ?
Nee, niet echt eigenlijk.

Ik ben wel aan het denken; ik gebruik mijn gamepc ook gewoon als internetpc, dus heel handig is het niet als ik mijn monitor aan zo een stoel vastmaak. Dan moet ik eigenlijk sowieso een nieuwe monitor kopen en eigenlijk een nieuwe computer ook voor alleen het internetten. Gewoon een simpel dingetje van een paar honderd euro. Eerst maar eens verhuizen en dan maar eens kijken hoe of wat :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172114699
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 14:46 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik me nog niet echt verdiept had in Project Cars 2. Ik heb 1 wel gespeeld maar die vond ik wat tegen vallen. De physics waren niet zo goed en er waren zo onmogelijk veel FFB instellingen dat je er gek van werd. Heb wel eens een paar online races gedaan met racedepartment.com dat was wel leuk. Maar publieke lobbys was vaak chaos en drama. Met VR heb ik helaas geen ervaring maar in dat opzicht schijnt project cars wel heel sterk te zijn.

Heb even gekeken naar Project Cars 2 nu en ziet er wel positief uit. Bij InsideSimRacing zijn ze er wel over te spreken. En die hebben echt bakken ervaring met sim racen. En met die VR bril ziet er wel echt sick uit hoor.

Ja echt he, die VR bril is te tof icm met PC2.

Zeker in het begin was PC1 het net niet, halverwege is er een megapatch uitgekomen en toen vond ik het beter.

Bij Project Cars 2 denk ik dat ze heel veel geleerd hebben en verwacht ik er veel van.
Zeker omdat ze luisteren naar de community (ga ik maar vanuit).
Hell To The Liars
pi_172114885
quote:
7s.gif Op zondag 2 juli 2017 14:23 schreef Geralt het volgende:

[..]

Welke heb je? Ik heb na de verhuizing een hele zolder tot mijn beschikking en wilde dan ook eens kijken voor een stoel.
De Playseat Challenge.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 2 juli 2017 @ 15:45:11 #294
407026 Sjemmert
sjemmert
pi_172115168
quote:
7s.gif Op zondag 2 juli 2017 15:02 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nee, niet echt eigenlijk.

Ik ben wel aan het denken; ik gebruik mijn gamepc ook gewoon als internetpc, dus heel handig is het niet als ik mijn monitor aan zo een stoel vastmaak. Dan moet ik eigenlijk sowieso een nieuwe monitor kopen en eigenlijk een nieuwe computer ook voor alleen het internetten. Gewoon een simpel dingetje van een paar honderd euro. Eerst maar eens verhuizen en dan maar eens kijken hoe of wat :)
Oke naja iig heb ik zelf een stoel van GT Omega. Een merk uit de UK. Ben er wel tevreden mee.

Ik wou een seat die stevig was en waar je niet zo'n stang tussen je benen hebt wat je bij Playseat vaak ziet. Zo doende bij hun uitgekomen. Seat met monitor/tv stand add on kost inclusief verzenden ong 450eu.

Deze:
https://www.gtomegaracing(...)imulator-cockpit-rs6
pi_172117934
Mijn stuur was een ander type dan de andere :') dus die is terug naar de winkel, want die deed t alleen op de Xbox ;(

Iemand ervaring met de Thrustmaster Ferrari GT Experience?

[ Bericht 10% gewijzigd door motorbloempje op 02-07-2017 18:31:22 ]
Ja doei.
  zondag 2 juli 2017 @ 20:04:33 #296
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_172122049
Gebruikt iemand een Beamer of weet iemand waar ik op moet letten met een beamer voor sim racing?
Ik heb net als Geralt straks na de verhuizing een zolder :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 2 juli 2017 @ 20:32:02 #297
407026 Sjemmert
sjemmert
pi_172122797
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 17:22 schreef motorbloempje het volgende:
Iemand ervaring met de Thrustmaster Ferrari GT Experience?
Geen ervaring mee maar volgens mij kan die maar 180° draaien en heeft die ook geen FFB. Om eerlijk te zijn zou ik voor een goede simrace ervaring op zijn minst een thrustmaster t150 aanraden. Of een Logitech driving force GT, maar die zijn helaas bijna niet meer nieuw te vinden. Dat zijn de instap modellen die FFB hebben en 900° rotatie. En anders een tweedehands logitech DFGT/g25/27 als je de kosten nog laag wil houden. Die staan ook bekend als zeer betrouwbare stuurtjes dus tweedehands hoeft dan ook niet persee een groot risico te zijn.
pi_172123156
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 20:32 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Geen ervaring mee maar volgens mij kan die maar 180° draaien en heeft die ook geen FFB. Om eerlijk te zijn zou ik voor een goede simrace ervaring op zijn minst een thrustmaster t150 aanraden. Of een Logitech driving force GT, maar die zijn helaas bijna niet meer nieuw te vinden. Dat zijn de instap modellen die FFB hebben en 900° rotatie. En anders een tweedehands logitech DFGT/g25/27 als je de kosten nog laag wil houden. Die staan ook bekend als zeer betrouwbare stuurtjes dus tweedehands hoeft dan ook niet persee een groot risico te zijn.
De Logitech G25 en G27 doen het niet op de PS4. Daar heb je een G29 voor nodig.
Mocht je op een PS4 willen spelen is dat iets om rekening mee te houden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 2 juli 2017 @ 20:47:09 #299
407026 Sjemmert
sjemmert
pi_172123239
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 20:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De Logitech G25 en G27 doen het niet op de PS4. Daar heb je een G29 voor nodig.
Mocht je op een PS4 willen spelen is dat iets om rekening mee te houden.
Hier moet je inderdaad wel rekening mee houden. Ging er van uit dat je op PC speelt maar indien PS4 dan vallen de DFGT/G25/G27 af.
pi_172123912
PC, en we willen gewoon een beetje rendabel beginnen :)
Ja doei.
pi_172328731
Voor de RaceRoom simmers:

Doe met met Tom Coronel's Chevy op Zandvoort en win.

https://m.facebook.com/st(...)8&id=223946097629358
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')