ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Tussen Gouda Goverwelle en Rotterdam C. rijden minder Sprinters door het onverwacht ontbreken van personeel. Houdt u rekening met extra overstappen en een extra reistijd van ongeveer 15 min. De verstoring is naar verwachting rond 19:00 uur verholpen.
Die reden kende ik nog niet
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Op vrijdag 3 juni 2016 18:02 schreef b2py het volgende: Rik van de Westelaken net bij het nieuws. "Het is nu droog, maar hoe lang nog?" Ik moest wel aan dit topic denken
Hoera, NS heeft dit jaar weer een nieuwe slinkse prijsverhoging bedacht. Met korting verder reizen na inchecken in de spits zit er blijkbaar niet meer in vanaf september.
En de zogenaamde "oplossing" waarmee men aan komt zetten:
quote:
Wat kunnen abonnementhouders doen die een deel van hun reis in de ochtendspits afleggen en na 9 uur verder willen reizen tegen daltarief? Voor het deel van de reis dat deze reizigers afleggen in de ochtendspits kunnen ze: 1. een e-ticket kopen (zonder korting) 2. een eenmalige chipkaart ( + ¤ 1,- toeslag) kopen bij de NS-kaartautomaat 3. inchecken met een OV-chipkaart zonder abonnement erop Wanneer de trein stopt na 9 uur, kunnen ze uit de trein stappen om in te checken met hun OVchipkaart waarmee ze tegen daltarief verder kunnen reizen naar hun eindbestemming (en voor het geval ze gebruik maken van optie 3 moeten ze uitchecken met hun OV-chipkaart waarmee ze voor 9 uur zijn ingecheckt).
Typerend dat NS wederom volledig voorbij is gegaan aan de mensen met Traject Vrij...
Op vrijdag 3 juni 2016 19:24 schreef Salatrel het volgende: Met traject vrij maakt het toch geen zak uit of je in de spits zit of niet? Tenzij je structureel buiten je traject gaat reizen
Best veel mensen reizen ook wel eens een stukje verder. Met een traject vrij Zwolle-Amersfoort en soms voor een afspraak door naar Utrecht bijvoorbeeld.
Op vrijdag 3 juni 2016 19:24 schreef Salatrel het volgende: Met traject vrij maakt het toch geen zak uit of je in de spits zit of niet? Tenzij je structureel buiten je traject gaat reizen
Voor het afgekochte traject maakt het inderdaad niet uit, als je wel eens een stukje verder wil reizen en daarvoor niet de hoofdprijs wil betalen maakt het natuurlijk wel degelijk uit. NS heeft eerst tijdenlang willens en wetens een groep reizigers te heeft laten betalen om maar zo snel mogelijk de poortjes op Hilversum te kunnen sluiten en nu komt men eindelijk met een "oplossing" die eruit bestaat dat een andere groep reizigers voortaan te veel mag gaan betalen.
Ik weet niet of dit een doelbewuste keuze is om de reizigers op te lichten of dat het gewoon een gevolg is van het ontbreken van iedere vorm van competentie bij de beleidsmakers bij de NS, maar ik weet eigenlijk niet welk van beide opties ik kwalijker zou vinden
Op vrijdag 3 juni 2016 19:44 schreef Kansenjongere het volgende: Ik weet niet of dit een doelbewuste keuze is om de reizigers op te lichten of dat het gewoon een gevolg is van het ontbreken van iedere vorm van competentie bij de beleidsmakers bij de NS, maar ik weet eigenlijk niet welk van beide opties ik kwalijker zou vinden
Dat lijkt me dat op zich een nobel streven. Een zeer nobel streven. Een dermate ontzettend ongelofelijk nobel streven, dat het wel jeugdige naīviteit MOET zijn
Op vrijdag 3 juni 2016 20:05 schreef Dr_Flash het volgende: Sowieso, de volgende staking al aankondigen terwijl de vorige nog bezig is. Waar ben je dan mee bezig man
Op vrijdag 3 juni 2016 20:05 schreef Dr_Flash het volgende: Sowieso, de volgende staking al aankondigen terwijl de vorige nog bezig is. Waar ben je dan mee bezig man
Dan ben je pas bezig een eckte eckte Belg te wezen.
Blijkbaar heeft dat ding een rondje Utrecht-Arnhem-Zwolle-Utrecht gedaan vanavond. Morgen trouwens ook weer op pad, 11.19u uit Amersfoort. Richting is mij helaas onbekend...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 3 juni 2016 23:19 schreef Prins_Pils het volgende: Er waren nog wat plaatsen vrij... dus ik ga morgenmiddag naar metrostation Rokin in Amsjedam Foto's komen morgenavond of zondag
Op vrijdag 3 juni 2016 19:44 schreef Kansenjongere het volgende: Ik weet niet of dit een doelbewuste keuze is om de reizigers op te lichten of dat het gewoon een gevolg is van het ontbreken van iedere vorm van competentie bij de beleidsmakers bij de NS, maar ik weet eigenlijk niet welk van beide opties ik kwalijker zou vinden
Ach nee, het is veel eenvoudiger. NS levert gewoon meer argumenten voor de bewering dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Vraag die ik via Twitter voorbij zag komen maar ik ook niet kan vinden. Aanduidingen voor stations hebben linksboven een wit vierkantje staan en aanduidingen in de stations een blauwe:
Wat heeft dat voor functie?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op zaterdag 4 juni 2016 09:16 schreef Ajaxfan het volgende: Vraag die ik via Twitter voorbij zag komen maar ik ook niet kan vinden. Aanduidingen voor stations hebben linksboven een wit vierkantje staan en aanduidingen in de stations een blauwe: [ afbeelding ]
Wat heeft dat voor functie?
Je analyse klopt niet want lift en toilet komen ook in het station voor. De kleuren van ingang/uitgang zijn redelijk internationaal en het blokje geeft herkenbaarheid dat het bewegwijzering van NS is. Ik vind het altijd wel prettig en het is uniform. Wat is er mis mee?
Je analyse klopt niet want lift en toilet komen ook in het station voor. De kleuren van ingang/uitgang zijn redelijk internationaal en het blokje geeft herkenbaarheid dat het bewegwijzering van NS is. Ik vind het altijd wel prettig en het is uniform. Wat is er mis mee?
Verwoorde het verkeerd. Vroeg mij meer af of dat een design is of dat er iets mee word uitgelegd. Zeg niet dat het lelijk is.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Verwoorde het verkeerd. Vroeg mij meer af of dat een design is of dat er iets mee word uitgelegd. Zeg niet dat het lelijk is.
Nee, ik vraag ook niet waarom je het lelijk vindt Als jij herformuleert laat mij het dan ook doen; Vanwaar de vraag? Want het antwoord opzich is uniformiteit.
Nee, ik vraag ook niet waarom je het lelijk vindt Als jij herformuleert laat mij het dan ook doen; Vanwaar de vraag? Want het antwoord opzich is uniformiteit.
Maar die uniformiteit is er ook zonder dat vlakje. Dan heb je gewoon allemaal blauw / witte borden.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Maar die uniformiteit is er ook zonder dat vlakje. Dan heb je gewoon allemaal blauw / witte borden.
Ja dat hadden ze hiervoor. Toen waren de hoeken afgerond. Tja, ook dat is een design en ze wilden wat nieuws, iets onderscheidends. Het is nog wel een klein relletje geweest vanwege de kosten (1500 gulden per stationsnaambord, de overige bordjes nog niet meegerekend) in een tijd dat NS geen rooie rotcent had. Waarom verandert het Windows-logo? Ik denk niet dat je ooit werkelijk antwoord krijgt op dit soort vragen.
Ja dat hadden ze hiervoor. Toen waren de hoeken afgerond. Tja, ook dat is een design en ze wilden wat nieuws, iets onderscheidends. Het is nog wel een klein relletje geweest vanwege de kosten (1500 gulden per stationsnaambord, de overige bordjes nog niet meegerekend) in een tijd dat NS geen rooie rotcent had. Waarom verandert het Windows-logo? Ik denk niet dat je ooit werkelijk antwoord krijgt op dit soort vragen.
Veel meer dan dit zal het niet zijn:
Hoge pief: 'Wij moeten vernieuwen' Ontwerper: 'Ik heb een briljant idee!' Account: 'Maar de kosten dan?' Hoge pief: 'Maakt niet uit! Het moet allemaal anders!'
Beetje zoals dit geweldige idee rond de NZ lijn:
quote:
Mogelijk krijgen bussen en trams letteraanduidingen in plaats van cijfers zoals nu.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op zaterdag 4 juni 2016 10:06 schreef dennistd het volgende: Het Panorama Rail Restaurant komt straks naar Zwolle en Deventer. Vertrek 11.09u uit Amersfoort.
En nog een reden dat het hebben van 2 kaarten loont, wat natuurlijk belachelijk is...
Voor de situatie die ik beschreef maakt een tweede kaart nog steeds geen verschil, pas bij het hebben van een tweede kaart met daarop minimaal Dal Voordeel zou ik weer de juiste prijs betalen voor de reis. Dat zou ook een mogelijke uitkomst kunnen zijn, dat NS alle gedupeerde abonnementhouders een tweede kaart met Dal Voordeel biedt, maar iets zegt me dat ze liever hun trouwe klanten dubbel laten betalen...
Voor de situatie die ik beschreef maakt een tweede kaart nog steeds geen verschil, pas bij het hebben van een tweede kaart met daarop minimaal Dal Voordeel zou ik weer de juiste prijs betalen voor de reis. Dat zou ook een mogelijke uitkomst kunnen zijn, dat NS alle gedupeerde abonnementhouders een tweede kaart met Dal Voordeel biedt, maar iets zegt me dat ze liever hun trouwe klanten dubbel laten betalen...
Ja klopt in jouw situatie werkt dat natuurlijk niet, aangezien dalvoordeel automatisch met je trajectvrij kaart verwerkt zit....
Op zaterdag 4 juni 2016 10:06 schreef dennistd het volgende: Het Panorama Rail Restaurant komt straks naar Zwolle en Deventer. Vertrek 11.09u uit Amersfoort.
12.11u uit Zwolle en om 12.59u uit Olst (naar FlesPilsTown)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Blijkbaar heeft dat ding een rondje Utrecht-Arnhem-Zwolle-Utrecht gedaan vanavond. Morgen trouwens ook weer op pad, 11.19u uit Amersfoort. Richting is mij helaas onbekend...
Ik heb 'm uit Amersfoort zien vertrekken maar ik heb in dat station nooit enig idee wat noord of zuid is
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Nu het fijnste traject des lands: Zwolle-Assen non-stop in een stille stiltecoupe in ICM.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Panorama Rail komt om 13.08u aan in Deventer op spoor 3 en vertrekt om 13.52u van spoor 4. Tussendoor gaat ie naar het Goederenemplacement waar de loc omloopt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 4 juni 2016 12:55 schreef dennistd het volgende: Panorama Rail komt om 13.08u aan in Deventer op spoor 3 en vertrekt om 13.52u van spoor 4. Tussendoor gaat ie naar het Goederenemplacement waar de loc omloopt.
Pak ik hem op de terugweg wel even. Ik moet toch nog naar de AKO.
Hoge pief: 'Wij moeten vernieuwen' Ontwerper: 'Ik heb een briljant idee!' Account: 'Maar de kosten dan?' Hoge pief: 'Maakt niet uit! Het moet allemaal anders!'
Gezien de verloopdatum van die ovchipkaart zou dat nog wel eens de laatste Mifare Classic kaarten kunnen zijn. Oftewel kans dat het saldo op dat ding er niet legaal opgezet is...
En daar staan we dan: de IC Defect, net buiten Rotterdam. Machinist schijnt geen verbinding te krijgen met level 2 en is nu al vijf minuten bezig met opnieuw inbellen...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Al die stations met meerdere kleuren paaltjes . Alleen dat al is toch het failliet van dat hele bliepsysteem. Man man man.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zaterdag 4 juni 2016 17:17 schreef dennistd het volgende: En daar staan we dan: de IC Defect, net buiten Rotterdam. Machinist schijnt geen verbinding te krijgen met level 2 en is nu al vijf minuten bezig met opnieuw inbellen...
Ff handmatig inbellen en als dat niet werkt, modem reset. Totale vertraging 5 minuten
Heb je heel veel pech en doet het nog steeds niets, dan loc reset. Totale vertraging (met eerdere poging tot handmatig inbellen en modem reset) 15 minuten. Werkt ie dan nog niet: afslepen, dan is er iets fysiek in de loc mis of met de tweede loc de andere kant op rijden.
[ Bericht 2% gewijzigd door MTL op 04-06-2016 17:43:34 ]
Op zaterdag 4 juni 2016 17:32 schreef dennistd het volgende: Na tien minuten met hooguit 40km/h door de tunnel bij Rotterdam. Daarna weer normale snelheid
Kijk, probleem opgelost dus 30 km/u als het goed is. Dan in modus Staff Responsible naar het eerste SMB oprijden. Ongeveer 80 meter voor het SMB krijg je een TAF-request (Track Ahead Free?), waarop je bevestigend moet antwoorden dat het stuk baan tussen jou en het SMB niet geblokkeerd wordt. Na de bevestiging krijg je korte tijd later de rijweg doorgestuurd en kan je, na het volledig passeren van het SMB weer met normale snelheid rijden.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Modems gaan toch alleen over analoog verkeer? Is er 3g / 4G analoog verkeer, bestaat zoiets?
Een modem moduleert en demoduleert. Jij hebt thuis ook gewoon een glasvezelmodem of een kabelmodem of een ADSL modem. Signalen worden anders ingedeeld en geëncodeerd na een handshake. Het maakt niet zoveel uit wat het medium is. Een modem kan analoog of digitaal zijn, en zelfs ouderwetse modems met het gepiep en gekraak, zijn gewoon digitaal, evenals het signaal wat over de lijn ging naar je internetprovider/verbonden peer.
Bij Conrad heb je een los 4G modem voor 180 euro btw, daar kan je dus een simkaart in doen en dan kan je je ADSL-verbinding opzeggen. Handig voor het buitengebied waar ze 128KB upload halen. Maar is nog steeds allemaal digitaal.
Het is zelfs een GSM-R modem Snelheid van dat netwerk is (theoretisch maximum, dus up- en down gecombineerd, als ik mij niet vergis) 32 Kbyte/s. Heel hip en snel dus Maar goed, voor ETCS heb je ook niet zo veel nodig, dus dat is geen enkel probleem.
Op zaterdag 4 juni 2016 18:55 schreef DeaDLocK2K het volgende: Bij Conrad heb je een los 4G modem voor 180 euro btw, daar kan je dus een simkaart in doen en dan kan je je ADSL-verbinding opzeggen. Handig voor het buitengebied waar ze 128KB upload halen. Maar is nog steeds allemaal digitaal.
Maar dan GSM-R, ja.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zaterdag 4 juni 2016 18:55 schreef MTL het volgende: Het is zelfs een GSM-R modem Snelheid van dat netwerk is (theoretisch maximum, als ik mij niet vergis) 32 Kbyte/s. Heel hip en snel dus
2G dus. In de geüpdatete specs die volgens mij net klaar zijn of in de laatste fase, staat dat 3G of 4G ook gebruikt kan worden.
32KB/sec is trouwens vrij veel als je alleen maar een beetje je GPS coördinaten moet doorgeven en wat snelheid. Dat kan met die bandbreedte enkele duizenden keren per seconde.
Op zaterdag 4 juni 2016 18:55 schreef MTL het volgende: Het is zelfs een GSM-R modem Snelheid van dat netwerk is (theoretisch maximum, als ik mij niet vergis) 32 Kbyte/s. Heel hip en snel dus Maar goed, voor ETCS heb je ook niet zo veel nodig, dus dat is geen enkel probleem.
Meer heb je blijkbaar niet nodig. En het RBC kan misschien ook niet meer aan?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zaterdag 4 juni 2016 18:55 schreef DeaDLocK2K het volgende: Bij Conrad heb je een los 4G modem voor 180 euro btw, daar kan je dus een simkaart in doen en dan kan je je ADSL-verbinding opzeggen. Handig voor het buitengebied waar ze 128KB upload halen. Maar is nog steeds allemaal digitaal.
Zijn er ook al abonnementen die dat een beetje leuk maken dan? Ik verstook mobiel al 6/7 GB per maand, wil niet weten wat de vaste lijn doet.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Nah, ik geloof niet dat de snelheid het probleem is en ook niet de stabiliteit van de verbinding. Probleem zit 'm in het maximale aantal verbindingen die het basisstation aan kan. Ik geloof dat dit tot maximaal 20 treinen tegelijk mogelijk is. Dat is dus een van de uitdagingen bij de drukke stations omdat je daar dus al heel snel over de limiet heen gaat. Voor een snelle uitrol van ERTMS is dan ook het advies om op de drukke punten L1 neer te leggen met infill-balises.
Zijn er ook al abonnementen die dat een beetje leuk maken dan? Ik verstook mobiel al 6/7 GB per maand, wil niet weten wat de vaste lijn doet.
De meeste providers hebben een abonnement wat daar wel bij past. Maar tetheren is lastiger, even goed de kleine lettertjes lezen, en het hoeft niet goedkoop te zijn. Ik heb zo'n ding in het buitengebied tussen Epe en 't Harde geīnstalleerd, 4MB/sec up nu tegenover 128KB/sec via ADSL want heel goed 4G bereik maar ontzettend lange koperkabels in de telefoonlijn. Iemand op GoT moet je vraag goed kunnen beantwoorden.
2G dus. In de geüpdatete specs die volgens mij net klaar zijn of in de laatste fase, staat dat 3G of 4G ook gebruikt kan worden.
32KB/sec is trouwens vrij veel als je alleen maar een beetje je GPS coördinaten moet doorgeven en wat snelheid. Dat kan met die bandbreedte enkele duizenden keren per seconde.
Dat is wel zo ja. Bandbreedte heb je nauwelijks nodig.
2G dus. In de geüpdatete specs die volgens mij net klaar zijn of in de laatste fase, staat dat 3G of 4G ook gebruikt kan worden.
32KB/sec is trouwens vrij veel als je alleen maar een beetje je GPS coördinaten moet doorgeven en wat snelheid. Dat kan met die bandbreedte enkele duizenden keren per seconde.
Ik dacht juist te hebben begrepen dat men keek naar wifi-achtige technieken om het maximale aantal treinen per basisstation op te hogen, maar het kan goed zijn dat ik het verkeerd begrepen heb Ik kan de technieken net uit elkaar houden, en dan houdt het op
Ik dacht juist te hebben begrepen dat men keek naar wifi-achtige technieken om het maximale aantal treinen per basisstation op te hogen, maar het kan goed zijn dat ik het verkeerd begrepen heb Ik kan de technieken net uit elkaar houden, en dan houdt het op
MIMO? Ja dan kan je betrouwbaar ophogen tot 15 clients per access point in het geval van wifi, 2G is stiekem een best wel robuuste techniek, wifi en 3G zijn dat niet, 4G is wel weer beter. 4G hangt van de frequentie af of je afstanden of veel gebruikers wil (2G trouwens ook maar CDMA wordt hier praktisch niet gebruikt).
Hmm. Blijkbaar heb ik een abonnement op 'de laatste trein willen nemen, maar voor de één na laatste gooit iemand zich ervoor' Aanrijding tussen Gilversum en Baarrun, zou me niks verbazen als het bij die instelling is. Ik wilde op Amsterdam C de laatste IC van 0:31 naar Deventer nemen, maarjah aanrijding dus. IC naar Amersfoort van 1:03 ingestuurd, die via Utrecht Overvecht reed. In Amersfoort is de trein doorgetrokken naar Deventer, waar ik om 3:02 met zeker honderd anderen aankwam. De 'geplande' vertrektijd in Amersfoort was 1:57 maar werd +25, want er werd nog op twee andere treinen gewacht. In Deventer was natuurlijk de fietsenstalling al dicht dus dat werd lopend naar huis.
Vervelende situatie natuurlijk, toen het net bekend was hoorde ik reizigers om me heen wel 'altijd weer die kut NS' uitroepen maar na een tijdje kwam wel het besef 'joh alsof zij er wat aan kunnen doen'. Er is wel van alles aan gedaan om ons toch thuis te krijgen, door treinen om te leiden, door te trekken, en door aansluitingen op te wachten van treinen die eigenlijk niet eens horen te rijden op die tijdstippen In Hilversum werd nog omgeroepen 'reizigers naar Baarn kunnen hier overstappen op een NS-bus'. Een jongen had dat blijkbaar gemist. Na kopmaken in Overvecht, waarbij de HC's door de trein gingen om de reisbestemmingen te vragen, werd er omgeroepen 'de jongen die naar Baarn moet kan zich bij ons melden, voorin'. Tijdens het lange halteren in Amersfoort vertrok er op een gegeven moment een DDZ naar Baarn... er is dus een privétrein voor die jongen geregeld
Op zondag 5 juni 2016 04:03 schreef Prins_Pils het volgende: In Deventer was natuurlijk de fietsenstalling al dicht dus dat werd lopend naar huis.
Toch jammer dat ze die niet kunnen openen dan voor je. Nou zal het voor jou een goede 2km zijn, maar stel je voor dat je helemaal naar Bathmen zou moeten....
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De NVBS organiseerde vandaag een lunchrit met het Panorama Rail Restaurant. Met een stuk vriendelijker prijzen dan het 'echte' restaurant (¤65-¤85 in plaats van ¤100-¤150) werd een rondje Amersfoort-Zwolle-Deventer-Amersfoort gemaakt, met onderweg een paar fotostops.
Op station Zwolle was één van deze fotostops. Vanwege de veiligheidswaanzin van tegenwoordig mogen deze alleen nog aan het perron plaatsvinden, waardoor de mogelijkheden hiervoor steeds beperkter worden. De deelnemers zijn inmiddels bijna allemaal alweer in de trein gestapt, die op punt van vertrekken staat.
.
De Vrienden van het Spoorwegmuseum maakten vandaag hun jaarlijkse rit met museummaterieel door Nederland. Dit keer werd er gekozen voor de mat'46 273, die vanaf de Maliebaan een rit via Amersfoort, Diemen Zuid, Breukelen en Rotterdam maakte naar Hoek van Holland Strand. Op de terugweg werd er via Schiedam, Rotterdam Noord, Gouda, Alphen aan de Rijn, Haarlem en Hollandsche Rading gereden.
Tussen Diemen Zuid en Amsterdam Bijlmer Arena werd via de normaliter alleen voor goederentreinen gebruikte boog onder de perrons van station Duivendrecht gereden. Op de achtergrond de in 1879 gebouwde Sint-Urbanuskerk.
Op station Rotterdam Centraal ontstond een kleine line-up met de Beneluxtrein, die dit weekend overigens slechts tot de Maasstad reed en via het emplacement met een wisselloc weer terug naar België ging.
Met nog een klein jaar te gaan voor treinen op de Hoekse lijn werd er vervolgens koers gezet naar Hoek van Holland Strand. Hierbij werd ook het ooit belangrijke station Hoek van Holland Haven gepasseerd, waard vroeger belangrijke internationale treinen vertrokken. Nu wordt het nog slechts bediend door twee sprinters per uur. Ook dat zal volgend jaar afgelopen zijn als het station degradeert tot een metrohalte van de RET.
Terug naar Utrecht Maliebaan kan nog altijd via 'de boogjes' worden gereden. Hoewel er plannen zijn voor opbraak ligt het kruis bij Blauwkapel nog altijd op zijn plek, waardoor de trein bij Hilversum rechtsaf dook en hier door Hilversum Sportpark reed.
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 05-06-2016 07:18:51 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 5 juni 2016 07:12 schreef dennistd het volgende: De NVBS organiseerde vandaag een lunchrit met het Panorama Rail Restaurant. Met een stuk vriendelijker prijzen dan het 'echte' restaurant (¤65-¤85 in plaats van ¤100-¤150) werd een rondje Amersfoort-Zwolle-Deventer-Amersfoort gemaakt, met onderweg een paar fotostops.
Zal trouwens wel een flinke kookoven geweest zijn onder die kap. Hele dag vol in de zon gereden En of er airco in zit....?
Op zondag 5 juni 2016 10:10 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] 2 dagen Maintal (aan de drukke goederencorridor Gemünden am Main - Würzburg) zitten er weer op. Volgen zometeen nog een paar foto's.
* Darkwing_Duck gaat met zijn hoofd tegen de muur bonken
Op zondag 5 juni 2016 10:10 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] 2 dagen Maintal (aan de drukke goederencorridor Gemünden am Main - Würzburg) zitten er weer op. Volgen zometeen nog een paar foto's.
Greavy Groenvernietiging BV komt naar je toe deze zomer
Ik zag gisteren om 13:10 een boel fotografenvolk staan op perron 6/7 in Amersfoort (ReisT stond er sowieso tussen zag ik in de gauwigheid), maar nu weet ik dus waarom dat was
Toch jammer dat ze die niet kunnen openen dan voor je. Nou zal het voor jou een goede 2km zijn, maar stel je voor dat je helemaal naar Bathmen zou moeten....
Rijdt alles daar bij jou in de buurt al weer een beetje na dat vele water?
Ironisch genoeg heeft de RER A geen last van de staking of van het weer
Alle andere lijnen hebben last van het weer en de staking, waar door er voor iedere lijn, iedere dag een apart spoorboekje opgesteld word met wat wel en niet rijd
Op zondag 5 juni 2016 15:45 schreef Darkwing_Duck het volgende: waar door er voor iedere lijn, iedere dag een apart spoorboekje opgesteld word met wat wel en niet rijd
Dus straks die planners weer overwerkt, staken tegen de werkdruk en shit alles
Naarstationbrengplicht misschien, veel meer kun je moeilijk verlangen, wel?
Als jij je aansluiting mist en daardoor niet meer thuis kunt komen heeft NS, op basis van de concessie, de plicht om je thuis te brengen en niet slechts op je beoogde eindstation. Of dat in het genoemde voorbeeld, waar men wel op het boogde station aankwam, maar waar inmiddels de fietsenstalling gesloten was, ook opgaat betwijfel ik.
Ach zo gaat het toch altijd. Als hier de pleuris uitbreekt weet de reisplanner app ook een eindeloze lijst te produceren met
RIJDT VANDAAG NIET RIJDT VANDAAG NIET RIJDT VANDAAG NIET RIJDT VANDAAG NIET RIJDT VANDAAG NIET RIJDT VANDAAG NIET RIJDT VANDAAG NIET RIJDT VANDAAG NIET RIJDT VANDAAG NIET RIJDT VANDAAG NIET
Op zondag 5 juni 2016 16:19 schreef Dr_Flash het volgende: Ach zo gaat het toch altijd. Als hier de pleuris uitbreekt weet de reisplanner app ook een eindeloze lijst te produceren met
RIJDT VANDAAG NIET RIJDT VANDAAG NIET RIJDT VANDAAG NIET RIJDT VANDAAG NIET RIJDT VANDAAG NIET RIJDT VANDAAG NIET RIJDT VANDAAG NIET RIJDT VANDAAG NIET RIJDT VANDAAG NIET RIJDT VANDAAG NIET
Nee maar zelfs dat staat er niet...er staat gewoon info over dat er een aangepaste dienstregeling is en dat er wifi is op de stations
Ironisch genoeg heeft de RER A geen last van de staking of van het weer
Alle andere lijnen hebben last van het weer en de staking, waar door er voor iedere lijn, iedere dag een apart spoorboekje opgesteld word met wat wel en niet rijd
Als jij je aansluiting mist en daardoor niet meer thuis kunt komen heeft NS, op basis van de concessie, de plicht om je thuis te brengen en niet slechts op je beoogde eindstation. Of dat in het genoemde voorbeeld, waar men wel op het boogde station aankwam, maar waar inmiddels de fietsenstalling gesloten was, ook opgaat betwijfel ik.
Net de fiets even opgehaald. Fietsenstallingmeneer zei 'in principe wachten we wel op vertraagde laatste treinen, maar als het echt dik een uur is zoals gisteravond dan doen we dat niet'
Op zondag 5 juni 2016 16:58 schreef Dr_Flash het volgende: echt overdreven idd. Ik heb ook nog o.a. Villiers sur Marne - Le Plessis Trévise in de aanbieding
Deventer heet toch ook niet Stad-met-kerk-op-rivierduin-aan-de-IJssel-bij-de-monding-van-de-Schipbeek?
Op zondag 5 juni 2016 16:56 schreef Prins_Pils het volgende: Wat een namen daar ook Orry la ville coye la foręt Villiers le bel gonesse arnouville Savigny le temple nandy Le bras de fer evry genopole
De langte is volgensmij Saint-Nom-la-Bretčche - Foręt de Marly en de kortse Us...
Nou RER A B en D zijn in 2 en gesplitst. alle 3 ter hoogte van de spanningsluis en bij de RER A en B heeft het natuurlijk ook te maken met dat een SNCF machinist wisselt met een RATP knakker en vice versa
Vaak is het zo bij stakingen dat, om logistieke redenen, zo een verbinding (interconnexion) als eerste eruit geschopt word.
Bij de RER A is die bij Nanterre Prefecture, de RER B Gare du Nord, en de RER D bij Chatelet
Bij de RER B is het zo dat de treinen naar het noorden dan niet ondergronds vertrekken maar echt op gare du nord zelf...
Chatelet les Halles is qua station een uitzondering, alle sporen en het gebouw is volledig in handen van de RATP terwijl de SNCF er stopt.
Nu om op jou vraag terug te komen, ik denk dat de werkbereidheid dan wel de vervoersvraag tussen noord en zuid verschillend zijn, of er zoveel treinseries zijn geschrapt dat ze maar niet verder gaan keren/jongleren met treinen op Chatelet (Sommige series door de week zelfs eindigen op Chatelet of Gare de Lyon.)
Oh, de RER wordt door twee bedrijven uitgebaat op dezelfde lijnen? Wie heeft dat bedacht
En Chatelet is dus afgekruist omdat daar niks stopt. Maar die andere rode lijnen dan? Daar is niks afgekruist. Rijdt daar dan wel wat? Of niks? Vragen, vragen..
Op zondag 5 juni 2016 17:20 schreef Prins_Pils het volgende: Oh, de RER wordt door twee bedrijven uitgebaat op dezelfde lijnen? Wie heeft dat bedacht
En Chatelet is dus afgekruist omdat daar niks stopt. Maar die andere rode lijnen dan? Daar is niks afgekruist. Rijdt daar dan wel wat? Of niks? Vragen, vragen..
Ik denk dat dat kruis daar staat om dus aan te duiden dat er geen interconnexion is, wie op perrons gaat kijken naar tijden van de RER D zal altijd zien dat dat in 2 gesplitst is: RER D Nord en RER D Sud..
Maargoed, als je dus niet beter weet, en gewoon maar een treingebruiker bent dan weet je dus ook niet wat ze bedoelen met interconexxion...
'De verbinding op Nanterre prefecture is gehadhaafd' zegt niemand wat als je niet weet hoe de lijn in elkaar zit, dus ik heb die term nooit begrepen. 80 procent weet niet wie wat uitbaat, die checkt en en checkt uit en zal t aan zn baguette roesten
Per 12 juni 2016 zouden de Belgische M6-dubbeldekkers ook 200km/h mogen op de L2. De serie rijtuigen die hiervoor aangepast zijn blijven bij depot Kortrijk in onderhoud, en er zijn inmiddels succesvolle proeven geweest om de rijtuigen aangepast te krijgen. Daar zijn ze wel meer dan 2 jaar mee bezig geweest. De eerste keer upgrade voor 200 km/h was geen succes, en is het teruggeschroefd naar 170. Dat is later ook weer geupgrade naar 180, maar ook dat slaagde niet, en is het teruggebracht naar 170. Nu zou het dus weer 200 worden.
Op zondag 5 juni 2016 20:57 schreef MTL het volgende: Dan kan Nederland niet achter blijven. ICRmhi even upgraden naar minimaal 180 en de Traxx-locs ook
Überhaupt keine Chance!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 5 juni 2016 23:24 schreef b2py het volgende: Die doortrekking van perron hebben ze in Almelo ook binnen no-time uit de grond gestampt. Vorige week was er nog niets van te zien..
Dat hebben ze inderdaad snel gedaan, hoewel het natuurlijk niet meer was dan het uitgraven, keerwanden plaatsen, betegelen en spoor aanleggen was.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In België is een passagierstrein tussen Luik en Namen gebotst op een goederentrein. Dat melden Belgische media. Bij het ongeluk zijn volgens spoorbeheerder Infrabel gewonden gevallen.
Hoeveel passagiers gewond zijn geraakt, is onduidelijk. Een verslaggeefster van de Belgische krant De Morgen twittert dat er ongeveer dertig gewonden zouden zijn. Over de aard van hun verwondingen is niets bekend. De botsing gebeurde bij Hermalle-sous-Huy, zo'n 25 kilometer ten westen van Luik.
Hoe de twee treinen op hetzelfde spoor terecht zijn gekomen, is niet bekend. Ook is niet duidelijk hoe hard de treinen reden op het moment van het ongeluk.
De Belgische minister van Verkeer Bellot heeft contact met de vervoerders van de twee treinen over het ongeluk.
Eerder op de dag was er daar een seinstoring, veroorzaakt door blikseminslag. Onderzocht wordt of dat iets te maken heeft met het ongeluk dat later gebeurde.
Op zondag 5 juni 2016 23:24 schreef b2py het volgende: Die doortrekking van perron hebben ze in Almelo ook binnen no-time uit de grond gestampt. Vorige week was er nog niets van te zien..
Dat was mijn gevoel ook inderdaad, ik liep er woensdag langs en toen was het nog een grote puinhoop.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Op maandag 6 juni 2016 09:35 schreef James1988 het volgende: Eerder op de dag was er daar een seinstoring, veroorzaakt door blikseminslag. Onderzocht wordt of dat iets te maken heeft met het ongeluk dat later gebeurde.
Ik moet maar eens vaker naar Berlijn geloof ik. Wat is het hier goed geregeld. Die u en s bahn vormt gewoon 1 netwerk en rijdt heerlijk frequent, en het mooiste van alles: geen poortjes en ook geen lastige mensen op het perron. Enkel wat zwerfers die pfand flesjes zoeken. Ook lekker goedkoop. 7 euro voor een dagkaartje
Op maandag 6 juni 2016 18:25 schreef Prins_Pils het volgende: EditieNL op RTL4 had net een stukje over 'fluiten = niet meer instappen'. Zoveel domme reizigers die denken dat dat juist wél instappen betekent...
Op maandag 6 juni 2016 18:45 schreef derLudolf het volgende: Eigenlijk zit ik altijd wel op tijd in de trein, maar goed, zolang de deuren nog open staan zou ik proberen binnen te komen
Op maandag 6 juni 2016 18:45 schreef derLudolf het volgende: Eigenlijk zit ik altijd wel op tijd in de trein, maar goed, zolang de deuren nog open staan zou ik proberen binnen te komen
ja maar daar wonen fransen en fransen zijn uitschot dus daar moet je het niet mee vergelijken.
Nee, de RER is tievesdruk en een teringzooi dus als je de mogelijkheid thuiskomen vergroot door een sluitende deur binnen te springen dan doe je dat, je weet maar nooit of er nog een trein komt
Wie stuurt die aan, machinist of HC? Of gaan die automatisch 30 seconden voor vertrek aan?
Wat zijn trouwens die lampen die altijd knipperen die voor Zutphen ("Zutphen goederen") staan.
Denk dat het geheel 2m hoog is en ziet er een beetje uit als zo'n tuinlantaarn. Een paal en dan hangen er twee lampen aan (lijken gloeilampen) die altijd knipperen.
In Zwolle (aan de noordkant) stonden ze ook altijd een waren ze best oud. Nu zie ik ze nooit meer. Die in Zutphen zien behoorlijk nieuw uit.
Vertreklicht is gekoppeld aan het sein na het perron (in de meeste gevallen). Zodra de treindienstleiding het sein 'veilig' zet, gaat het vertreklicht branden. Dit is grofweg 50 seconden voor de daadwerkelijke vertrektijd. Ongeveer 20 seconden voor de vertrektijd zal de HC de vertrekprocedure starten, dus kijken of er veilig vertrokken kan worden, fluiten, deuren sluiten, nogmaals kijken of alle deuren goed gesloten zitten en er niets in zit én of het vertreklicht nog altijd brandt. Waarna de eigen deur gesloten wordt en de Machinist een groene lamp krijgt in de cabine ten teken dat alle deuren gesloten zijn en er vertrokken kan worden.
Die rare lampen zijn WIDO's, oftewel vaste Waarschuwingsinstallatie voor DienstOverpaden. Branden deze continu, dan komt er geen trein aan. Knipperen deze, dan komt er een trein aan (of beter gezegd, dan is er een rijweg ingesteld).
Edit: of bedoel je de WIBR (vaste Waarschuwingsinstallatie op BRuggen) installaties op de brug? Deze hebben dezelfde functie: waarschuwen dat er een trein aankomt. Deze zijn echter per spoor (er hangen er ook twee), terwijl de WIDO's voor elk spoor zijn waar het overpad overheen ligt.
Vertreklicht gaat aan op het moment dat je rijweg wordt ingesteld/vrijgegeven.
Die tuinlantaarns die je in Zutphen ziet is een WIBR (waarschuwingsinstallatie bruggen). Twee lampen boven elkaar staan steeds voor één spoor, als de lampen knipperen betekent het dat een rijweg in ingesteld op dat spoor. Als de twee linkerlichten knipperen betekent het dus dat er over het linker spoor een trein kan komen.
Edit: oh de WIDO bedoelde hij natuurlijk, ik zie altijd alleen de WIBR knipperen in Zutphen
Op maandag 6 juni 2016 19:34 schreef MTL het volgende: Vertreklicht is gekoppeld aan het sein na het perron (in de meeste gevallen). Zodra de treindienstleiding het sein 'veilig' zet, gaat het vertreklicht branden. Dit is grofweg 50 seconden voor de daadwerkelijke vertrektijd. Ongeveer 20 seconden voor de vertrektijd zal de HC de vertrekprocedure starten, dus kijken of er veilig vertrokken kan worden, fluiten, deuren sluiten, nogmaals kijken of alle deuren goed gesloten zitten en er niets in zit én of het vertreklicht nog altijd brandt. Waarna de eigen deur gesloten wordt en de Machinist een groene lamp krijgt in de cabine ten teken dat alle deuren gesloten zijn en er vertrokken kan worden.
Die rare lampen zijn WIDO's, oftewel vaste Waarschuwingsinstallatie voor DienstOverpaden. Branden deze continu, dan komt er geen trein aan. Knipperen deze, dan komt er een trein aan (of beter gezegd, dan is er een rijweg ingesteld).
Edit: of bedoel je de WIBR (vaste Waarschuwingsinstallatie op BRuggen) installaties op de brug? Deze hebben dezelfde functie: waarschuwen dat er een trein aankomt. Deze zijn echter per spoor (er hangen er ook twee), terwijl de WIDO's voor elk spoor zijn waar het overpad overheen ligt.
Op maandag 6 juni 2016 18:45 schreef derLudolf het volgende: Eigenlijk zit ik altijd wel op tijd in de trein, maar goed, zolang de deuren nog open staan zou ik proberen binnen te komen
Het had de NS gesierd als ze eerst haar personeel had bijgeschoold voor ze met het beschuldigende vingertje naar de reiziger zou gaan wijzen. Zolang conducteurs in de spits fluiten terwijl er nog mensen aan het UITstappen zijn, kun je niet verwachten dat mensen dat fluitsignaal gaan interpreteren als "Niet meer instappen".
Ik vind het ook waanzin hoor. Die dingen weghalen, en dan wel het hele baanvak platleggen als er een schroefje aangedraaid moet worden 'want gevaarlijk'.
Op maandag 6 juni 2016 19:34 schreef MTL het volgende: Vertreklicht is gekoppeld aan het sein na het perron (in de meeste gevallen). Zodra de treindienstleiding het sein 'veilig' zet, gaat het vertreklicht branden.
Is dat officieel niet "uit de stand STOP"?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik heb wel eens die dingen zien knipperen terwijl ik er langs reed met de trein (dat er dus vanaf de andere kant een trein aan zou komen.) Terwijl dat gebeurde had ik een groen sein voor de neus, dus er waren geen conflicterende rijwegen/danwel spoorbezetting. Toch maar voor de zekerheid snelheid er uit gehaald en de treindienstleider gebeld wat er nu precies aan de hand was.
Bleek een overwegstoring te zijn geweest vlak daarvoor, en dat de monteur zo'n printplaat uit de kast had getrokken om de overwegen weer netjes te krijgen. Daardoor gingen de WUBO's branden. Had 'ie over het hoofd gezien.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2016 21:26:28 ]
Op maandag 6 juni 2016 21:26 schreef Monopoly het volgende: Ik heb wel eens die dingen zien knipperen terwijl ik er langs reed met de trein (dat er dus vanaf de andere kant een trein aan zou komen.) Terwijl dat gebeurde had ik een groen sein voor de neus, dus er waren geen conflicterende rijwegen/danwel spoorbezetting. Toch maar voor de zekerheid snelheid er uit gehaald en de treindienstleider gebeld wat er nu precies aan de hand was.
Bleek een overwegstoring te zijn geweest vlak daarvoor, en dat de monteur zo'n printplaat uit de kast had getrokken om de overwegen weer netjes te krijgen. Daardoor gingen de WUBO's branden. Had 'ie over het hoofd gezien.
Oh dat zijn mooie dingen!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
NS komt eindelijk met echte e-tickets. Uit de changelog van de Reisplanner-app:
quote:
Nieuwe functies (4.4): Reis met een e-ticket in uw app: plan een reis en koop direct een kaartje. Met de vierkante code op uw e-ticket kunt u poortjes openen en kan de conducteur uw vervoerbewijs controleren.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 6 juni 2016 22:09 schreef b2py het volgende: Iedere dag 200.000 reizigers in een ICE, wat is de gemiddelde afstand die een ICE reiziger aflegt?
Twee keer de helft van het dubbele gedeeld door twee.
Op maandag 6 juni 2016 22:09 schreef b2py het volgende: Iedere dag 200.000 reizigers in een ICE, wat is de gemiddelde afstand die een ICE reiziger aflegt?
Ik probeer regelmatig mijn bijdrage te leveren om het gemiddelde omlaag te duwen.
Op maandag 6 juni 2016 21:26 schreef Monopoly het volgende: Ik heb wel eens die dingen zien knipperen terwijl ik er langs reed met de trein (dat er dus vanaf de andere kant een trein aan zou komen.) Terwijl dat gebeurde had ik een groen sein voor de neus, dus er waren geen conflicterende rijwegen/danwel spoorbezetting. Toch maar voor de zekerheid snelheid er uit gehaald en de treindienstleider gebeld wat er nu precies aan de hand was.
Bleek een overwegstoring te zijn geweest vlak daarvoor, en dat de monteur zo'n printplaat uit de kast had getrokken om de overwegen weer netjes te krijgen. Daardoor gingen de WUBO's branden. Had 'ie over het hoofd gezien.
Mwoah, dat zien ze niet over het hoofd hoor. Alleen een correct werkende overweg is belangrijker dan een correct werkende WUBO. Quick fix, gaan ze daarna wel weer een printplaat regelen voor die WUBO. Wel mooi dat dat uitwisselbaar is trouwens.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Gisteren organiseerde de NVBS Afdeling Twente de inmiddels traditionele dagexcursie. Dit jaar waren de Hespertalbahn, het Eisenbahnmuseum Bochum en de Ruhrtalbahn de reisdoelen.
Met Wismarer Schienenbus T 2 wordt de pendeltrein tussen het S-Bahn-station Bochum-Dahlhausen en het museum verzorgt. Deze motorwagen is afkomstig van de Bremen-Thedinghauser Eisenbahn en gebouwd in 1936. Elk half uur rijdt dit Schweineschnäuzchen op en neer en zorgt ervoor dat treinreizigers 1,5km lopen bespaard wordt.
Als trein 204 komt loc 38 2267 binnen in het Eisenbahnmuseum Bochum. De trein, afkomstig uit Hagen Hbf, heeft een vertraging van ongeveer een kwartier, nadat deze drie uur eerder met +30 uit het museum vertrokken was. Na aankomst werd de loc verzorgd en voorzien van water en kolen, om daarna als trein 205 van de Ruhrtalbahn weer naar Hagen te vertrekken met 66 NVBS'ers aan boord.
Door de vertraging van de Ruhrtalbahn werd besloten om in Hagen-Vorhalle uit te stappen om daar de S5 naar Dortmund te nemen. Helaas werd na het uitstappen een storing bekend waardoor deze trein uitviel. Een geluk bij een ongeluk was dan nog het passeren van deze Uerdinger Schienenbusse die voor de Ruhrtalbahn op Linie T tussen Herdecke en Ennepetal Kluterthöhle dienst deden, en nu leeg naar het Eisenbahnmuseum Bochum op weg waren.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 6 juni 2016 22:03 schreef MTL het volgende: Hé Maegrim, ik krijg hier in Breda vandaag allemaal mooie locs met rembriefjes van jou, alleen mis ik telkens wel nog het stamnummer
Heeft NS geen thuisbrengplicht op dat moment of eindigt dat bij de treeplank?
Goede vraag. Ik heb echt niet het flauwste idee wat de regel precies is, het enige wat ik je kan vertellen is dat ik altijd thuis ben afgezet, één keer vanuit Utrecht naar Zwolle, één keer vanaf Eindhoven naar Utrecht, drie keer van Deventer naar Zwolle, één keer van Enschede naar Zwolle en last but not least, één keer vanaf Utrecht Centraal naar de Beneluxlaan in Utrecht. Die laatste kostte de meeste moeite en het argument van de mevrouw was; "Normaliter verzorgen we alleen vervoer als het niet in dezelfde plaats is." Maar ik heb nooit ergens kunnen vinden of dat echt een regel was. Mind you dit is ruim 10 jaar geleden.
Ik ben één keer thuis afgezet vanuit Zutphen (laatste aansluiting uit D in Venlo gemist), een andere keer in 2008 had ik in dezelfde situatie het aanbod geweigerd omdat mijn fiets nog op het station stond.
Vorig jaar mei kwam ik uit Belgjesland - Eindhoven en strandde in Herzogenbusch door een springer bij Houten. In Utrecht een busje naar Deventer voor mij, twee anderen, mijn fiets en een rolstoel. Rolstoelmeneer en zijn vriendin wilden graag naar huis gebracht worden in de wijk Keizerslanden maar dat kon niet mocht niet want NS betaalde de rit en dat ging tot het station. Op een rit van ¤200.- van Utrecht naar Deventer kunnen die paar cent naar hun huis er dus niet meer van af Ze moesten dus om het station heen lopen want tunnel dicht, vriendin pakt fiets en lopend/rollend drie kilometer naar huis. Ik was blij dat ik de fiets bij me had, het kostte al genoeg moeite om die mee te krijgen.. al zei de medewerkster in Utrecht wel dat ik, als ik de fiets moest achterlaten, de reis Deventer-Utrecht v.v. om de fiets weer op te halen vergoed kon krijgen.
Op dinsdag 7 juni 2016 01:43 schreef Salatrel het volgende: Tja naar huis gebracht worden doen de chauffeurs alleen als het voor hun gunstiger is....
Ik geef ze overigens geen ongelijk. Trouwens als die chauffeur hun wel voor de voordeur had afgezet had jij dat waarschijnlijk ook wel gewild.
Naja die keer dat ik thuis werd afgezet was met een chauffeur die zelf ook in Deventer woonde, dus die paar straatjes maakte voor hem niet meer uit. Voor we de stad inreden vroeg hij me nog 'moet je naar het station of wil je ergens anders heen?' Toffe man was dat ook, gezellig gekletst onderweg
Maar ik geef toe, als de chauffeur uit het laatste voorbeeld dat stel kon wegbrengen, dan mij ook maar Al had ik het ook niet erg gevonden als hij alleen dat stel uit piëteit wegbracht want rolstoel, ik had toch de fiets bij me en was in ieder geval weer in mijn eigen stad
Als jij door omstandigheden de laatste trein mist (door vertraging of een verstoring), dan heeft NS inderdaad een verplichting om jou thuis te brengen (sinds vorig jaar).
Op dinsdag 7 juni 2016 02:04 schreef MTL het volgende: Als jij door omstandigheden de laatste trein mist (door vertraging of een verstoring), dan heeft NS inderdaad een verplichting om jou thuis te brengen (sinds vorig jaar).
En terecht. Jij zorgt er als reiziger voor dat je de laatste trein neemt waarmee je op je aankomststation je bus naar Reetketelpikkumerschans nog kunt halen. Als dat niet lukt door treinvertraging heb je er niks aan om SEV naar je aankomststation te hebben, je bent nog steeds niet thuis in je bedje, dķķr die vertraging..
Waarom staan er op ieder station poorten bij de in/uitgang? Dan check je op het station al uit en moet je daarna nog een keer je pas ervoor houden bij verlaten van station.
Stations met paaltjes én gesloten poortjes kom je alleen tegen in de volgende gevallen: 1) Er stoppen internationale treinen 2) Er stoppen treinen van meerdere vervoerders (bijvoorbeeld Amersfoort, Dordrecht, Arnhem)
In dat geval is het de bedoeling dat je uitcheckt bij een paaltje van NS, en dan overstapt op een andere trein. Bij bijvoorbeeld Thalys heb je dan al een ticket, als je verder reist met Arriva check je in bij Arriva.
Als je reis in dat station eindigt hoef je de paaltjes niet te gebruiken, dan kun je gewoon uitchecken bij de poortjes.
Op dinsdag 7 juni 2016 09:43 schreef Vjenne12345 het volgende: Waarom staan er op ieder station poorten bij de in/uitgang? Dan check je op het station al uit en moet je daarna nog een keer je pas ervoor houden bij verlaten van station.
In Breda staan er op dit moment enkel IC Direct-toeslagpaaltjes op het perron, maar wanneer de Beneluxtrein ook in Breda stopt zullen er wel weer NSR-paaltjes verschijnen.
Op dinsdag 7 juni 2016 09:56 schreef James1988 het volgende: In Breda staan er op dit moment enkel IC Direct-toeslagpaaltjes op het perron, maar wanneer de Beneluxtrein ook in Breda stopt zullen er wel weer NSR-paaltjes verschijnen.
In Almelo staan ze dus alleen op het perron, heel erg verwarrend. De voor na laatste keer dat ik er was had ik een zicht-abonnement en de keer daarvoor was er nog geen OVC; Station uitlopen, op zoek naar een paaltje; geen paaltje, 150 meter teruglopen naar perron, uitchecken, aansluitende bus missen. Grmbl.
In Almelo staan ze dus alleen op het perron, heel erg verwarrend. De voor na laatste keer dat ik er was had ik een zicht-abonnement en de keer daarvoor was er nog geen OVC; Station uitlopen, op zoek naar een paaltje; geen paaltje, 150 meter teruglopen naar perron, uitchecken, aansluitende bus missen. Grmbl.
In Veenendaal-De Klomp zijn de paaltjes verplaatst van einde perron naar onderaan de trap. Waar was dat voor nodig?
Nog niet, maar zal vast lang duren aangezien er een Duitse trein stopt.
Misschien wordt Almelo wel behandeld als het dorp dat het is en krijgt het geen poortjes! De paaltjes op het perron blijven in ieder geval staan in Almelo omdat er meerdere binnenlandse vervoerder komen. Eigenlijk is het raar dat Deventer geen paaltjes op het perron heeft ķmdat de IC Berlijn er stopt, niet andersom.
Serie over markante spoorlijnen overal ter wereld.Afl.:Zwitserland:Bern- Domodossola.
Het verhaal van een van de noord- zuidspoorverbindingen door de Zwitserse Alpen van Bern naar Italië.Het vertelt over de bouw van deze spoorlijn door smalle dalen langs hoge bergen, ontworpen door kundige ingenieurs.
Waar de lijn niet meer langs de bergen kon,werden kilometerslange tunnels er dwars doorheen gemaakt,zoals de Lötschberg- en Simplontunnel.
Op dinsdag 7 juni 2016 11:06 schreef Dr_Flash het volgende: Typisch zo'n gevalletje "dat had je met een kwart seconde langer nadenken ook in 1 keer goed kunnen doen" dus. Het zoveelste.
Er worden hele supercomputers geüpgradet om stromen van mensenmassa's correcter te kunnen voorspellen maar Fles kan het met z'n blote buik.
Je kan nu wel kaartjes via de NS-app kopen maar uiteraard GEEN kaartjes met korting. Dieptriest, het is geen rocketscience het is ook bijzonder klantonvriendelijk
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 7 juni 2016 02:04 schreef MTL het volgende: Als jij door omstandigheden de laatste trein mist (door vertraging of een verstoring), dan heeft NS inderdaad een verplichting om jou thuis te brengen (sinds vorig jaar).
Er worden hele supercomputers geüpgradet om stromen van mensenmassa's correcter te kunnen voorspellen maar Fles kan het met z'n blote buik.
Heb je die kop van hem wel es gezien? Een supercomputer is er niets bij.
Maar het gebeurt toch vaak genoeg dat je met supercomputers iets simuleert wat achteraf niet lijkt te werken. Wat je met boerenverstand wel goed had gedaan
Op dinsdag 7 juni 2016 11:45 schreef bork het volgende: Je kan nu wel kaartjes via de NS-app kopen maar uiteraard GEEN kaartjes met korting. Dieptriest, het is geen rocketscience het is ook bijzonder klantonvriendelijk
Die kun je ook niet uit de automaat halen. Is gedaan zodat mensen geen kaartje met korting kopen en zich vervolgens van de domme houden als een conducteur vraagt om een kortingskaart.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Heb je die kop van hem wel es gezien? Een supercomputer is er niets bij.
Maar het gebeurt toch vaak genoeg dat je met supercomputers iets simuleert wat achteraf niet lijkt te werken. Wat je met boerenverstand wel goed had gedaan
Als het vaak genoeg gebeurt heb je vast wel een paar leuke voorbeelden.
Die kun je ook niet uit de automaat halen. Is gedaan zodat mensen geen kaartje met korting kopen en zich vervolgens van de domme houden als een conducteur vraagt om een kortingskaart.
I know maar het een sluit het andere niet uit? Dat is zowiezo ook een schande btw dat, dat niet kan en niemand die er iets aan doet .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
laatste treinen geven heel vaak geen aansluiting meer op stad/streekvervoer als je met een fiets reist is het al helemaal niet meer aannemelijk
En als nou bij aankomst de bewaakte NS-stalling inmiddels is gesloten?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Die kun je ook niet uit de automaat halen. Is gedaan zodat mensen geen kaartje met korting kopen en zich vervolgens van de domme houden als een conducteur vraagt om een kortingskaart.
Dat is natuurlijk een hele rare manier van redeneren.
Je moest eens weten vaak ik die situatie meegemaakt heb in de trein.
Dat snap ik ook wel. Maar er wordt hier een gewenste functionaliteit opzettelijk weggehouden omdat wat...? Omdat conducteurs bepaalde mensen niet durven te beboeten of zo?
Dat snap ik ook wel. Maar er wordt hier een gewenste functionaliteit opzettelijk weggehouden omdat wat...? Omdat conducteurs bepaalde mensen niet durven te beboeten of zo?
Daar komt het wel op neer ja... Een kaartje met korting is alleen nog mogelijk door met de ov-chipkaart te reizen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat snap ik ook wel. Maar er wordt hier een gewenste functionaliteit opzettelijk weggehouden omdat wat...? Omdat conducteurs bepaalde mensen niet durven te beboeten of zo?
Inderdaad. Dit is een redenering van: Kinderverkrachting is een groot probleem, weet je wat? We schieten alle kinderen dood. Probleem opgelost. Euhhh.