SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Als het komt dan is het oosten en/of zuid oosten weer aan de beurt...quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:50 schreef -0- het volgende:
Hopen dat het vandaag met de neerslaghoeveelheden mee gaat vallen. Vooral in de gebieden die gisteren getroffen zijn. Problemen zijn anders wel te verwachten.
In NRW staan ook al wat rivieren op overstromen.
Gaaf.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als het komt dan is het oosten en/of zuid oosten weer aan de beurt...
d'r komt nu al een mooie pluk aan vanuit Hamburg e.o.
Meteoalarm geeft code rood, maar neem aan dat het dezelfde classificatie zal zijnquote:Op donderdag 2 juni 2016 12:17 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Code paars in Duitsland
In Duitsland heb je 4 waarschuwingsniveaus maar in de meeste landen in Europa heb je maar 3 waarschuwingsniveaus en Meteoalarm gaat dus maar tot code rood.quote:Op donderdag 2 juni 2016 13:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Meteoalarm geeft code rood, maar neem aan dat het dezelfde classificatie zal zijn
[ afbeelding ]
Meteo heeft groen, geel, oranje en roodquote:Op donderdag 2 juni 2016 13:17 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
In Duitsland heb je 4 waarschuwingsniveaus maar in de meeste landen in Europa heb je maar 3 waarschuwingsniveaus en Meteoalarm gaat dus maar tot code rood.
Na vandaag ziet dat er zo uitquote:Op donderdag 2 juni 2016 13:20 schreef SoldMayor het volgende:
Ben benieuwd wat het wordt vandaag.
Ik heb van zaterdag tot en met woensdag in Ierland gezeten en man man man wat een weertje was het daar.Lijkt wel of ik uit Spanje ben gekomen zo bruin.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Ik had groen niet mee geteldquote:Op donderdag 2 juni 2016 13:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Meteo heeft groen, geel, oranje en rood
DWD lijkt groen, geel, rood/oranje, paars of zit er nog meer?
aaahh... nou ben benieuwd hoe paarsig het hier vanmiddag wordtquote:Op donderdag 2 juni 2016 13:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ik had groen niet mee geteld![]()
DWD heeft dan groen-geel-oranje-rood-paars
Komt ook omdat er verschillende riviertjes en beekjes op overstromen staan in NRWquote:Op donderdag 2 juni 2016 13:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
aaahh... nou ben benieuwd hoe paarsig het hier vanmiddag wordt
tis al aardig benauwd
Hoop het niet.quote:Op donderdag 2 juni 2016 13:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Na vandaag ziet dat er zo uit
[ afbeelding ]
Klopt... in regio Dusseldorf ook veel problemen... dreigt ook een dam door te breken ergens bij Wesel. Wordt nog wat als daar nog zon bak water gaat vallenquote:Op donderdag 2 juni 2016 13:26 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Komt ook dat er verschillende riviertjes en beekjes op overstromen staan in NRW
Echt niet hèquote:Op donderdag 2 juni 2016 13:56 schreef Rabieluh het volgende:
Het is nog vroeg, boel kan misschien nog wat opwarmen in die regio waar de buien ontstaan.
Hoezo niet, temperatuur loopt nu toch nog steeds op in Duitsland.quote:
Ow, bij de Moffen. Ik dacht dat je alles ten westen van Eindhoven bedoelde, waar het troosteloos weer is.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:00 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Hoezo niet, temperatuur loopt nu toch nog steeds op in Duitsland.
Tot hoe laat? Want momenteel is het in Venlo warm en zonnig... Er zijn wel wolken, maar niet meteen heel dreigend.quote:Op donderdag 2 juni 2016 13:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Meteoalarm geeft code rood, maar neem aan dat het dezelfde classificatie zal zijn
[ afbeelding ]
Achter die lijn gaat nog een tweede ontstaan, volgens estofexquote:Op donderdag 2 juni 2016 14:00 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Hoezo niet, temperatuur loopt nu toch nog steeds op in Duitsland.
Nee joh, natuurlijk in Duitsland. In Nederland is het nu gewoon goor, kil en grijsquote:Op donderdag 2 juni 2016 14:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ow, bij de Moffen. Ik dacht dat je alles ten westen van Eindhoven bedoelde, waar het troosteloos weer is.
Nee hoor hier schijnt de zon door de wolkjesquote:Op donderdag 2 juni 2016 14:03 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Nee joh, natuurlijk in Duitsland. In Nederland is het nu gewoon goor, kil en grijs.
Er is dus nog hoop!quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:04 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nee hoor hier schijnt de zon door de wolkjes
Jij bent dan ook reserveBelg.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:04 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nee hoor hier schijnt de zon door de wolkjes
ja die hadden ook nog niets gehad deze weekquote:Op donderdag 2 juni 2016 14:12 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Code Oranje voor N-Brabant en Limburg
Joh. Het was pas echt nieuws geweest als het in Holland het geval was.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:12 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Code Oranje voor N-Brabant en Limburg
Nog even en Brabant en Limburg drijven af naar België.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ja die hadden ook nog niets gehad deze week
Jezelf identificeren als volk dat eeuwenlang speelbal van grootmachten is geweestquote:Op donderdag 2 juni 2016 14:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Beter een reserve-Belg dan een Hollander![]()
zitten we wel vlak bij zeequote:Op donderdag 2 juni 2016 14:13 schreef Infection het volgende:
[..]
Nog even en Brabant en Limburg boven de rivieren drijft af naar Noorwegen.
twitter:VlbVolkel twitterde op donderdag 02-06-2016 om 11:44:48Tussen 14:00-15:00u testvlucht v.a. @VlbVolkel. Mogelijk #knal hoorbaar #Steenbergen #Tielhttps://t.co/RMW230rOE3 https://t.co/YIEQyTprGg reageer retweet
F-16 mag boven land niet door de geluidsbarriëre... Dus die valt afquote:Op donderdag 2 juni 2016 14:24 schreef Rabieluh het volgende:
Ik hoorde net een enorme klap in Breda, maar dat is of een F16 met haast, of de mysterieuze dreun die niemand kan verklaren.
Dat mag helemaal niet toch?quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:24 schreef Rabieluh het volgende:
Ik hoorde net een enorme klap in Breda, maar dat is of een F16 met haast, of de mysterieuze dreun die niemand kan verklaren.twitter:VlbVolkel twitterde op donderdag 02-06-2016 om 11:44:48Tussen 14:00-15:00u testvlucht v.a. @VlbVolkel. Mogelijk #knal hoorbaar #Steenbergen #Tielhttps://t.co/RMW230rOE3 https://t.co/YIEQyTprGg reageer retweet
Er zijn dus uitzonderingen lees ik netquote:
Tijdens oefeningen mag het dus. Is het niet altijd een oefening als ze gaan vliegen?quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:31 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Er zijn dus uitzonderingen lees ik net
https://www.defensie.nl/o(...)harde-knal-door-f-16
Ook langs soesterberg zie ik, dan zal ik ze ook nog wel voorbij horen komen, ik woon er zo'n 10km vandaan.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:31 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
En strakjes gaat de F-35A en F-16 een rondje Nederland doen
[ afbeelding ]
twitter:Kon_Luchtmacht twitterde op donderdag 02-06-2016 om 14:33:27De #F35naarNL rondvlucht gaat niet door i.v.m. het laaghangende wolkendek. Blijf ons volgen voor de nieuwe datum! https://t.co/ER1TnxPlYg reageer retweet
Hij heeft een mooi geluid vind ik. mooier dan de F-16.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:36 schreef Infection het volgende:
[..]
Ook langs soesterberg zie ik, dan zal ik ze ook nog wel voorbij horen komen, ik woon er zo'n 10km vandaan.
quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:36 schreef Infection het volgende:
[..]
Ook langs soesterberg zie ik, dan zal ik ze ook nog wel voorbij horen komen, ik woon er zo'n 10km vandaan.
Edit: Ik lees net dat het niet doorgaat:twitter:Kon_Luchtmacht twitterde op donderdag 02-06-2016 om 14:33:27De #F35naarNL rondvlucht gaat niet door i.v.m. het laaghangende wolkendek. Blijf ons volgen voor de nieuwe datum! https://t.co/ER1TnxPlYg reageer retweet
Ook raar, tijdens oefeningen mag het, maar als er dan straks een keer echt haast is vanwege het moeten onderscheppen van een vliegtuig moeten ze rustig aan doen?quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:34 schreef Infection het volgende:
[..]
Tijdens oefeningen mag het dus. Is het niet altijd een oefening als ze gaan vliegen?
Dan mag het dus eigenlijk altijd.
Beetje amateuristisch van ze. Met bewolking moet je toch wel kunnen vliegen?quote:
Ook dan mogen ze het staat erbij.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:41 schreef -0- het volgende:
[..]
Ook raar, tijdens oefeningen mag het, maar als er dan straks een keer echt haast is vanwege het moeten onderscheppen van een vliegtuig moeten ze rustig aan doen?
Tegen onweer kan de F-35 ook niet.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:41 schreef Infection het volgende:
[..]
Beetje amateuristisch van ze. Met bewolking moet je toch wel kunnen vliegen?
Of willen ze graag hun vliegtuigje showen aan heel Nederland?
RIP Enschede.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:41 schreef Frutsel het volgende:
Die bui die via Nordhorn - Denekamp Nederland binnenkomt zitten gewoon paarse pitten in
Ook maar een code oranje voor Overijssel dan maar.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Gaat Enschede missenreken meer op Almelo - Rijssen
Volgende is wel voor Enschedequote:Op donderdag 2 juni 2016 14:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Gaat Enschede missenreken meer op Almelo - Rijssen
quote:Op donderdag 2 juni 2016 15:02 schreef Infection het volgende:
Is giro 555 alvast geopend over Limburg en Noord-Brabant?
Zal wel weer langs Venlo gaanquote:
quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:41 schreef Infection het volgende:
[..]
Beetje amateuristisch van ze. Met bewolking moet je toch wel kunnen vliegen?
Of willen ze graag hun vliegtuigje showen aan heel Nederland?
twitter:Kon_Luchtmacht twitterde op donderdag 02-06-2016 om 14:56:28@embodt I.v.m. het laaghangende wolkendek zal de #F35 niet vanaf de grond te zien zijn. Er wordt wel een reguliere oefenmissie gevlogen. ^J reageer retweet
Ik val zelf ook al de hele week buiten het onweersgebied. Regen genoeg gehad, maar daar bleef het ook bij.quote:
Klopt, had de tweet ook al geplaatst.quote:Op donderdag 2 juni 2016 15:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]twitter:Kon_Luchtmacht twitterde op donderdag 02-06-2016 om 14:56:28@embodt I.v.m. het laaghangende wolkendek zal de #F35 niet vanaf de grond te zien zijn. Er wordt wel een reguliere oefenmissie gevlogen. ^J reageer retweet
Ja, maar hij is dus niet te zienquote:Op donderdag 2 juni 2016 15:24 schreef Infection het volgende:
[..]
Klopt, had de tweet ook al geplaatst.
Edit: Oh, dit is een andere, hij vliegt dus wel?![]()
slecht gepland, heel Tukkerland ziet dit vorige week zaterdag al aankomen, hele dag tijd gehad voor je schapboodjes en dan nu gaan en manlief sturen zekerquote:
Jammer, had een leuk alternatief voor het onweer geweest.quote:Op donderdag 2 juni 2016 15:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ja, maar hij is dus niet te zien. En wellicht andere route dan die showroute.
Alleen een oefenmissie. Zal zeker op vlieland zijnquote:Op donderdag 2 juni 2016 15:28 schreef Infection het volgende:
[..]
Jammer, had een leuk alternatief voor het onweer geweest.
Hele dag druk geweest en net in slaap gevallen op de bank. Ik wacht wel even.quote:Op donderdag 2 juni 2016 15:27 schreef Frutsel het volgende:
[..]
slecht gepland, heel Tukkerland ziet dit vorige week zaterdag al aankomen, hele dag tijd gehad voor je schapboodjes en dan nu gaan en manlief sturen zeker
nix van merktquote:Op donderdag 2 juni 2016 15:32 schreef MaLo het volgende:
Een dikke knal net![]()
De regen wordt er spontaan minder van
slaakopquote:Op donderdag 2 juni 2016 15:31 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hele dag druk geweest en net in slaap gevallen op de bank. Ik wacht wel even.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |