SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
dehaakster
Breiwebshop.nl
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Een paar leuke projecten uit het vorige topic:
Marjo's knip:
Donna's oto's!
Harrie's poppenhuis accessoires
Nijntje's zelf ontworpen onderzeeër:
amnistia's gothic lolita met voodoo pop
[ Bericht 2% gewijzigd door Samzz op 13-08-2016 16:20:34 ]in de haak.
Ik haak nooit kleding, maar het is een lekker warme deken. Het ligt er natuurlijk ook aan of het een patroon met open of juist met een dichte structuur is.quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:47 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Fijn om te horen! Ik had er niet bij stilgestaan dat het 100% wol isIs het erg warm om te dragen?
Oh jaaa 😄 dat is ook zo!quote:Op donderdag 2 juni 2016 15:46 schreef trui het volgende:
Spuuglokje, shawls vind ik toch ook wel een beetje onder kleding vallen hoor.
Ze ziet er zeker uit als een echt Elsa!quote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:44 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Boekje cijfers van Krukkert toch maar gekocht. een van de prinsesjes zo gemaakt dat het een Elsa is geworden. Voort de 4e verjaardag van een vriendinnetje van mijn dochter. Ze was er heel blij mee.. (Was even bang dat ze m niet zou herkennen, maar ze riep gelukkig meteen "Oh, Elsa!")
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
armpje in de haast niet heel netjes aangezet
Dochterlief mocht ook iets kiezen uit het boekje en dat zou ik dan maken.. Het wordt een gele taxi, maar daar ben ik nog mee bezig..
Ooo die is tof. Ik ben zelf bezig met een kodama, het wil alleen nog niet geheel lukken.quote:
Dat zijn mooie patronen! Ik heb ze even aan mijn favorieten toegevoegd.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:07 schreef trui het volgende:
klinkt als een fijn project voor op vakantie, Sarabi, succes met kiezen! Ik heb ook nog een paar omslagdoeken / shawls op m'n wensenlijstje staan. Patronen heb ik al, nu nog tijd vinden om ze te maken. Zou ook wel eens de vakantie kunnen worden. deze bijvoorbeeld. En iets minder ingewikkeld: deze.
Ik zag dat het met haaknaald 4 of 5 gehaakt moet worden. Ik bedacht mij dat het dan een redelijk los dekentje zou worden. Verkeerd gedacht?quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:38 schreef trui het volgende:
Geweldig geworden, Nijntje!
Susie, Aran is wel een wat dikkere kwaliteit geloof ik, dus bekijk even of je het dan niet te zwaar vindt worden (bovendien heb je dan misschien meer bollen nodig).
Dat klopt wel, denk ik. Misschien eerst even een proeflapje haken? En Nijntje, wat ontzettend leuk, je duikboot. Ga je het patroon ook verkopen?quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:43 schreef Susie het volgende:
[..]
Ik zag dat het met haaknaald 4 of 5 gehaakt moet worden. Ik bedacht mij dat het dan een redelijk los dekentje zou worden. Verkeerd gedacht?
de aanbevolen naalddikte zegt in eerste instantie iets over de dikte van 't garen. Je kunt dat ook zien aan de looplengte die op 1 bolletje garen zit van 50gram. Als je er een los gehaakt dekentje van wil maken, kun je beter een naaldmaat groter nemen dan aanbevolen. (afhankelijk van of je strak of los haakt natuurlijk).quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:43 schreef Susie het volgende:
[..]
Ik zag dat het met haaknaald 4 of 5 gehaakt moet worden. Ik bedacht mij dat het dan een redelijk los dekentje zou worden. Verkeerd gedacht?
Klopt helemaal, ik dacht dat die naalddikte aanbevolen was in het patroon en ik dacht dat het katoen wat dunner was, voor naald 3. Ben nog niet helemaal wakker😴 Ik vind het zowieso wel mooi voor een deken of sjaal om een grotere maat te nemen, dan wordt je werk wat soepeler.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:26 schreef trui het volgende:
[..]
de aanbevolen naalddikte zegt in eerste instantie iets over de dikte van 't garen. Je kunt dat ook zien aan de looplengte die op 1 bolletje garen zit van 50gram. Als je er een los gehaakt dekentje van wil maken, kun je beter een naaldmaat groter nemen dan aanbevolen. (afhankelijk van of je strak of los haakt natuurlijk).
Proeflapje wordt lastig, want koop gelijk 10 bollenquote:Op donderdag 9 juni 2016 09:00 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Dat klopt wel, denk ik. Misschien eerst even een proeflapje haken? En Nijntje, wat ontzettend leuk, je duikboot. Ga je het patroon ook verkopen?
Mooie deken. Ik bedoelde een proeflapje met de maat haaknaald. Ik zou zeggen, haak er een met maat 4 en een met 5 en kijk dan welk lapje je het mooist vind.quote:Op donderdag 9 juni 2016 18:15 schreef Susie het volgende:
[..]
Proeflapje wordt lastig, want koop gelijk 10 bollenAls het dan toch niks is, dan heb ik nog veel bollen over.
Maar anyway; voor de garen wordt haaknaald 4 of 5 aangeraden. Ik heb een leuk patroon gevonden op Pinterest ( http://solgrim.blogspot.nl/2015/02/harlequin-blanket.html?m=1 ), ik denk dat dat wel moet kunnen met deze garen? Lastig vind ik dit wel.
Thanks. Ik ga morgen eens mooie kleurtjes uitzoeken.quote:Op donderdag 9 juni 2016 19:11 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Mooie deken. Ik bedoelde een proeflapje met de maat haaknaald. Ik zou zeggen, haak er een met maat 4 en een met 5 en kijk dan welk lapje je het mooist vind.
Maar dan wel in het geel😄quote:Op donderdag 9 juni 2016 21:31 schreef NijntjesUk het volgende:
Bedankt iedereen.![]()
@MarSust, dat weet ik nog niet eigenlijk. Kzal m dan sowieso nog n keertje moeten maken om te kijken of het helemaal klopt.
Leuk patroon☺quote:Op donderdag 9 juni 2016 18:15 schreef Susie het volgende:
[..]
Proeflapje wordt lastig, want koop gelijk 10 bollenAls het dan toch niks is, dan heb ik nog veel bollen over.
Maar anyway; voor de garen wordt haaknaald 4 of 5 aangeraden. Ik heb een leuk patroon gevonden op Pinterest ( http://solgrim.blogspot.nl/2015/02/harlequin-blanket.html?m=1 ), ik denk dat dat wel moet kunnen met deze garen? Lastig vind ik dit wel.
Ja. Alleen ik loop te klooien met het minderen op de een of andere manierquote:
Hier op het forum snappen we je wel, maar ik zou het niet hardop zeggen😂quote:Op maandag 20 juni 2016 08:35 schreef dedodo het volgende:
Als het goed is maak ik nu mijn eerste halve stokjes.
Ik heb soms wel wel moeite om het juiste gaatje te vinden (klinkt vast verkeerd als man, zeker met in de achtergrond Nick Cave met
Come on, admit it, babe
It's a wonderful life
If you can find it
If you can find it
If you can find it
It's a wonderful life that you bring
Ooh it's a wonderful thing)
Hoeveel het er zijn bedoel je? 5 zo te zien. Ik heb een tijdje terug een muts gemaakt van halve stokjes, het lijkt dan net of het in boordsteek gebreid is.quote:Het raadsel: benoem de toeren.
quote:Op een ketting van lossen of op een steek van de vorige toer, maakt u een omslag (???) en steekt de naald in de steek. Dan maakt u weer een omslag, haalt deze als een lus door de steek, maakt nog een omslag en trekt deze door de drie lussen die op de naald staan.
Ja preciesquote:En Liesanne, is dat niet de steek waarbij je steeds in 't achterste (extra) lusje van het halve stokje uit de vorige rij moet haken? Dat geeft zo'n mooi ribbelpatroon toch?
Haal je je haaknaald wel door beide lusjes? Op youtube staan veel duidelijke filmpjes, heb ik zelf vaak meer aan dan alleen geschreven uitleg.quote:Op maandag 20 juni 2016 12:42 schreef dedodo het volgende:
![]()
Mijn moeder herkent niet wat ik gedaan heb: [ afbeelding ]
Jullie dus vast ook niet en ik zal wel iets fout doen
Het raadsel: benoem de toeren.
Als ik dat lees, dan haak je een stokje, geen half stokje.quote:Op maandag 20 juni 2016 14:24 schreef dedodo het volgende:
Dat bedoel ik ja. Ik vind het kansloos als het toch niet te zien is, maar moet volgens de beschrijving (van een minipopje notabene).
Ik had hem niet moeten afknippen, nu weer zo'n gedoe om weer een nieuw lapje te maken om weer te proberen
Ik heb het volgens het libelle 250 haakstekenboek gedaan:
[..]
Je bedoelt voor en achteren?quote:Op maandag 20 juni 2016 19:55 schreef Bleie het volgende:
[..]
Haal je je haaknaald wel door beide lusjes? Op youtube staan veel duidelijke filmpjes, heb ik zelf vaak meer aan dan alleen geschreven uitleg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |