quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:26 schreef ikke_84 het volgende:
Vraagje voor de mensen die de kinkhoest vaccinatie hebben gehad. Zijn jullie nou ook van plan om een ander vaccinatie schema aan te houden bij jullie kindjes?
Ik twijfel of ik het schema van die miki studie aan wil gaan houden, maar weet niet zo goed waar ik advies kan vragen hierover omdat er nog maar zo weinig mensen op de hoogte zijn. Duurt nog even voor het zover is maar ik heb nu alle tijd om daar over na te denken.
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:28 schreef Arja het volgende:
Geen idee ikke, daar heb ik nog niet over nagedacht. Ik denk dat ik het reguliere schema aanhoudt, zodat er niks vergeten wordt. Tenzij wijzere personen op fok me iets anders aanraden![]()
Vivi bv
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:07 schreef ikke_84 het volgende:
Ik vind zelf met 2 maanden vaccineren zo vroeg. Vooral omdat de baby nu eigenlijk zijn eerste vaccinatie via mij heeft gekregen zou ik zeggen sla er 1 over en hanteer het schema van die miki studie (maar ja het is niet voor niets nog een studie)
Ik ben ook wel benieuwd wat vivi hier van denkt/weet.
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:27 schreef Chanty het volgende:
Hij zat dicht
Trouwens een zwangerschapsmassage geboekt vandaag voor 11 juni. Hopen dat ze zo lang blijft zitten
Ben benieuwd wat je kunt vindenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:27 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
[..]
[..]![]()
Het is wel een lastige kwestie. Ze hebben nu wel aangetoond dat het voor de bescherming van pasgeborenen nuttig is om zwangere vrouwen te vaccineren, maar of het vaccinatieprogramma van het kind op deze nieuwe situatie moet worden aangepast is kennelijk nog onduidelijk. Ik zal eens opzoeken hoe dit in andere landen geregeld is, waar ze al langer ervaring hebben met kinkhoestvaccinaties bij zwangere vrouwen.
Ben er zo blij omquote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:09 schreef Piekie81 het volgende:
Quoi, fijn dat het nu zo'n stuk beter gaat! Zo ging het bij mij ook. Veel last van 16-24 weken ongeveer en daarna bijna niet meer. Alleen omdraaien in bed![]()
Vanmiddag slimme actie... Mobiel uit mijn zak laten vallen en de straat heeft gewonnendus nu een stuk lastiger bereikbaar. Vanavond direct een nieuwe besteld. En de verzekering gebeld om te kijken of dit valt onder de inboedel. Echt, timing...
![]()
Ik ben ook erg benieuwd naar de bevindingen van vivi.
Jaaaaaquote:
Sowieso irritant dat anderen met koosnamen voor je baby komen. Vooral als het inderdaad de naam blijkt te zijn en er een beetje lollig om gedaan wordt. Ben heel blij dat mensen dat bij ons niet doen...quote:Op woensdag 1 juni 2016 12:20 schreef Quoi het volgende:
Dat is wel het type telefoon waar je wat aan hebt Piekie! Komt vast goed
Ikke, wat een vervelend nieuws. Net nadat mijn nichtje een miskraam had gehad kondigde ik aan bij de familie dat ik zwanger was. Tóch - ook al weet je beter - een raar gevoel. Ze is gelukkig snel weer zwanger geworden en so far so good (inmiddels richting 20 wkn).
Mijn pa heeft net nog wat resterende klusjes gedaan. Van het een kwam het ander, dus nu is onze hal ook helemaal oppietoppie met een mooie bergkast (die nog helemaal leeg is!). Intussen richt ik mijn werkgedeelte in in de babykamer. Het is toch een combikamer geworden. Mijn spulletjes zijn geminimaliseerd en worden op een nog nader te bepalen leuke manier afgeschermd. Tot nu toe zitten ze in een roomdivider/kast en is de helft daarvan open voor de kleine.
Oh en tot voor kort noemde mijn ouders de baby grappend 'kleine Bram'. Wij reageerden nergens op. Nu hebben ze dat koosnaampje gewijzigd (en al 3x genoemd!) en guess what? Het is DE naam![]()
Ik hoop dat mijn pokerface goed heeft gefunctioneerd.
Lichaamshaar?quote:Op woensdag 1 juni 2016 12:59 schreef Queens het volgende:
Oja, mijn lichaamshaar groeit echt veel te snel
Ik voel na 1 dag alweer stoppels op mijn benen/oksels/poesquote:Op woensdag 1 juni 2016 13:04 schreef Quoi het volgende:
[..]
Lichaamshaar?![]()
Het wordt hier inmiddels aardig 'op de tast' opereren onder de buik. Verder vind ik die lieve donshaartjes op mijn buik zo lief![]()
Er komen in onze directe vrienden/familiekring geen babies vóór ons (sowieso komt er weinig), dus qua naam geen gevaren. En dan nog ís hij het al. Ik zou moeite hebben met een andere naam
Mijn pa flikte dat ook bij onze dochter.... dat was ineens, GM weet je wat ik een leuke naam vind? Saar! (Dochter heet S.arah)quote:Op woensdag 1 juni 2016 12:29 schreef Quoi het volgende:
Ik kan het van mijn ouders wel hebben gelukkig. Ik vraag me alleen af hoe ze bij die naam zijn gekomen. Of ze het daardoor juist een leuke of niet leuke naam vinden? Dat boeit niet, want de naam staat (muur!)vast, maar toch typisch dat ze het goed hebben![]()
Ik praat al tegen mijn buik met zijn naam trouwens. En vriend gebruikt 'm ook al. We moeten dus echt gaan uitkijken dat we ons niet verspreken.
Dat hebben mijn schoonouders destijds wel gedaan toen zij zwanger was van mijn manquote:Op woensdag 1 juni 2016 14:04 schreef Arja het volgende:
Juni omdat ik dan heel waarschijnlijk eindelijk moeder ga worden!
En omdat ik de babyboom op fok ook wel leuk vind!
Ikke wat verdrietig!
Fien hoe is het met je schoonzus?
Wij gebruiken de naam Emmy al sinds het begin en onze omgeving is er zo aan gewend en noemt haar ook zo. Ondertussen zijn ze druk aan het namen raden, maar ze raden het toch nooit en ik heb pokerface.
Ik zei wel straks heet ze gewoon Emmy en hebben jullie het al die tijd geweten!
Ik ben van buikslaper getransformeerd naar rugslaper. Kan niet platleggen dus heb een constructie van een hard vormvast kussen, stevig bolletjesvoedingskussen en 1 of 2 gewone dikke kussens gebouwd.quote:Op woensdag 1 juni 2016 14:49 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
zo even bijlezen! eerst een vraagje.
inmiddels is mijn buikje toch wel aan het groeien, en kan ik als buikslaper niet meer zo fijn slapen. Nu zat ik te denken aan een voedingskussen om daarmee te slapen. is dat handig, of kan ik net zo goed een gewoon kussen pakken? hebben jullie ervaringen?
hihi dat klinkt een beetje als een vesting ;-) ben bang dat het ook zoiets bij mij moet gaan worden. echt op mn rug kan ik echt niet slapen, dan lig ik de hele nacht naar het plafond te staren.quote:Op woensdag 1 juni 2016 15:10 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Ik ben van buikslaper getransformeerd naar rugslaper. Kan niet platleggen dus heb een constructie van een hard vormvast kussen, stevig bolletjesvoedingskussen en 1 of 2 gewone dikke kussens gebouwd.
Heel soms nog even op de zij met het voedingskussen in de rug. Ik ben heel blij daarmee. Het is niet optimaal en nog steeds pijnlijk maar gaat een beetje.
Vorige keer heb ik vanaf 15 a 20 weken met een voedingskussen geslapen, mijn buik had er daadwerkelijk veel meer steun aan en het was ook fijn om mijn knieën wat uit elkaar te kunnen houden. Zonder sliep ik echt vele malen minder lekker.quote:Op woensdag 1 juni 2016 14:49 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
zo even bijlezen! eerst een vraagje.
inmiddels is mijn buikje toch wel aan het groeien, en kan ik als buikslaper niet meer zo fijn slapen. Nu zat ik te denken aan een voedingskussen om daarmee te slapen. is dat handig, of kan ik net zo goed een gewoon kussen pakken? hebben jullie ervaringen?
Dat is wel heel leuk!quote:Op woensdag 1 juni 2016 14:08 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Dat hebben mijn schoonouders destijds wel gedaan toen zij zwanger was van mijn manHeel de tijd zijn naam gebruikt, iedereen dacht dat het een werknaam was en toen stond ie ineens toch op het geboortekaartje. En toen was het dus alsnog een verrassing
Hihi ja dat denk ik ook. Mijn schoonmoeder nuanceerde het wel gelijk, zo van ja maar nu ben jij aan je eigen naam gewend, dus dan past die naam niet meer bij jou. Niet dat ze weet dat die naam bij ons echt hoog op de ranglijst staat, trouwens!quote:Op woensdag 1 juni 2016 15:24 schreef ikke_84 het volgende:
Ik slaap nog steeds op mijn buik![]()
Bij Mats vond ik het voedingskussen te dik om lekker op te liggen. Die is nu inmiddels ingezakt en als ik bij hem in bed lig dan gebruik ik die om lekker op mijn zij te liggen. Nadeel is als je wil draaien dan moet je alles mee slepen naar de andere kant.
Just je schoonzus zal wel balen van haar uitspraak als ze de naam van jullie kleine hoort![]()
Ach ja smaken verschillen gelukkig.
Haha, ik hoop dat ze mij wat later bellen. Binnen nu en 9 weken zie ik de babykamer niet af zijn. Staat allemaal zooi in die kamer, omdat we de zolder aan het renoveren zijn. Stucadoor is wel vandaag begonnen, dus zal nu wel een beetje opschieten maar of we het binnen 9 weken gaan redden vraag ik me af. Stresssssss bij mij, wat minder bijquote:Op woensdag 1 juni 2016 15:20 schreef Quoi het volgende:
JustMe, dat lijkt me zo lastig, die transformatie van buik- naar rugslaper. Hoop dat een voedingskussen helpt, voor het opzij liggen. Ik sliep vannacht voor het eerst met een kussen onder mijn buik. Ik ben rugslaper, maar had pijn in mijn rug en dus naar zijkant. Alleen: aan mijn favo kant zit meneer opgekruld sinds een paar dagen. Daar dus maar een kussen onder gelegd.
Zo, mijn werkplek is er weer! Even hard doorgewerkt en nu op mijn kont zitten.
En WHOEA!! Ik werd gebeld door kraamzorg voor de intake!Wat snel al! Voor 13 juni mag ik dus aan de plintenpoets. Dan ben ik 30 wkn zwanger en hoeft toch nog niet álles aanwezig te zijn, of wel? Zeg maar nee, anders krijg ik stress. Ik zit nog niet echt in de checklist-fase. Wel fijn dat het kamertje vrijwel klaar is.
[..]
Dat is wel heel leuk!
Wij hadden de intake later in de zwangerschap en ook nog niet alles in huis, is echt niet nodig hoor! Ze vroegen wel hoe ver we waren maar verder niet. We hadden bv de wieg nog bij schoonouders thuis staan. Dat is dan aan haar of ze dat gelooft of nietquote:Op woensdag 1 juni 2016 15:20 schreef Quoi het volgende:
JustMe, dat lijkt me zo lastig, die transformatie van buik- naar rugslaper. Hoop dat een voedingskussen helpt, voor het opzij liggen. Ik sliep vannacht voor het eerst met een kussen onder mijn buik. Ik ben rugslaper, maar had pijn in mijn rug en dus naar zijkant. Alleen: aan mijn favo kant zit meneer opgekruld sinds een paar dagen. Daar dus maar een kussen onder gelegd.
Zo, mijn werkplek is er weer! Even hard doorgewerkt en nu op mijn kont zitten.
En WHOEA!! Ik werd gebeld door kraamzorg voor de intake!Wat snel al! Voor 13 juni mag ik dus aan de plintenpoets. Dan ben ik 30 wkn zwanger en hoeft toch nog niet álles aanwezig te zijn, of wel? Zeg maar nee, anders krijg ik stress. Ik zit nog niet echt in de checklist-fase. Wel fijn dat het kamertje vrijwel klaar is.
[..]
Dat is wel heel leuk!
hihi dat je man ook echt gelijk had.. ik vind dat ik gelijk heb en dat het af MOET. hij dus ook niet. tijd zat, zegtie. En ik maar zenuwen. Ongetwijfeld krijgt hij ook gelijk, haha. Mijn hormonen vinden echter dat het af moet moet moet! haha.quote:Op woensdag 1 juni 2016 15:40 schreef ikke_84 het volgende:
Bij mij was de intake nu telefonisch en hebben ze er niet naar gevraagd of alles klaar was. En bij Mats hebben ze er ook niet naar gevraagd of op de kamer gekeken.
Just die stress herken ik wel.
Ik had dat ook enorm. Het MOEST af! En man was heel relax en vond dat we nog tijd genoeg hadden. (Hij had gelijk)
Maar alles is nu klaar en dat geeft zoveel rust in mijn hoofd.
Nu die naam nog![]()
Fijn dat de stucadoor er is, dat maakt al zn verschil als dat klaar is.
Ach ja, wat je ook beslist mensen hebben er toch wel wat op te zeggen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:09 schreef Quoi het volgende:
Ieks, de kraamzorgorganisatie is erg pro-borstvoeding zie ik nu. Tot nu toe heeft nog geen haan gekraaid naar mijn voorkeuren, maar hier moet ik waarschijnlijk toch gaan uitleggen waarom niet. Nou ja, ze hebben het maar te accepteren
Ik denk dat het wel meevalt en dat ze je keuze gewoon respecteren. Je bent de enige niet die bewust kiest voor flesvoeding.quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:09 schreef Quoi het volgende:
maar hier moet ik waarschijnlijk toch gaan uitleggen waarom niet. Nou ja, ze hebben het maar te accepteren
quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:17 schreef Miezziej het volgende:
[..]
mijn schoonzus zei dat ik dat niet langer moest doen dan 3 maanden want anders wil de baby niet gaan eten ofzo?
Ja die zitten nog steeds aan de tietquote:Op woensdag 1 juni 2016 16:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel meevalt en dat ze je keuze gewoon respecteren. Je bent de enige niet die bewust kiest voor flesvoeding.
[..]![]()
Want alle generaties die voor kunstvoeding geboren werden gingen ook nooit over op vast voedsel?
Heel goed van je werkgever.quote:Op woensdag 1 juni 2016 13:56 schreef angelatje het volgende:
Verder ben ik vrijdag door mijn wg naar huis gestuurd omdat ik gewoon bijna niet meer kon lopenmaandag bij de vk geweest en die zag meteen al hoe het ervoor stond en ik moest dus per direct stoppen met werken
Denk dat dat wel meevalt. Jouw lijf, jouw beslissing. Ik zou niet eens gaan uitleggen waarom niet als ze vragen. Ik heb besloten geen borstvoeding te gaan geen. Punt.quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:09 schreef Quoi het volgende:
Ieks, de kraamzorgorganisatie is erg pro-borstvoeding zie ik nu. Tot nu toe heeft nog geen haan gekraaid naar mijn voorkeuren, maar hier moet ik waarschijnlijk toch gaan uitleggen waarom niet. Nou ja, ze hebben het maar te accepteren
Je gaat hopelijk toch niet nu al bevallen? Ik zou even de vk contacteren als het zo heftig is, lijkt me niet de bedoeling nee.quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:34 schreef _Ophelia_ het volgende:
Over rustig aan doen gesproken, als je echt even moet gaan staan/ hangen om het weg te zuchten mag je het geen harde buik meer noemen vrees ik?
haha, ja hij snapt het hier wel, alleen kan hij niet harder (en wil niet iemand betalen om het af te maken, puntje van regelmatige onenigheid hierquote:Op woensdag 1 juni 2016 16:01 schreef Unihipili het volgende:
Maar snapt hij dan niet dat het fijner is het zsm af te hebben voor je rust? Dat het voor hem nou niet zo werkt oké, het gaat er ook niet om of het klopt of niet.
Wen er maar vast aan dat mensen altijd een mening hebben over je handelen. Of dat nu om de manier van voeden gaat, over de manier hoe je je kind in bed legt, hoe je hem troost .. en zo nog 100 andere dingen. Als ze vragen of je bv of fv gaat geven gewoon zeggen wat je gaat doen en dan gewoon PUNTquote:Op woensdag 1 juni 2016 16:09 schreef Quoi het volgende:
Volgens mij is elke kraamzorg organisatie dat, maar dat is niet hetzelfde als anti-flesvoeding hoor. Gewoon aangeven wat je keuze is.quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:09 schreef Quoi het volgende:
Ik heb er dus wel 1 van 50+ euro, aan zo'n slap cheapass ding die inzakt heb ik niks.quote:Op woensdag 1 juni 2016 17:05 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Dank voor alle tips over wel/geen voedingskussenIk ga er zo een ophalen via Marktplaats, mits ie er een beetje uit ziet, dan kan ik het eens proberen. Niet zo'n zin om 50+ eurie uit te geven aan iets dat de helft van jullie niet gebruikt
Hoi Vivi, ik ben benieuwd wat je vindt. Maar mijn boeren(oke, dokters-)verstand zegt dat aanpassen niet nodig is. Want zwangeren krijgen een boostervaccinatie zodat de moeder even weer goed antistoffen aanmaakt, en die worden doorgegeven aan het kind, maar die verdwijnen weer en het kind moet zelf met de normale vaccinaties antistoffen zelf aanmaken. Daarnaast is de boostervaccinatie meestal een combinatieprik die niet perse overeenkomt met wat in het rijksvaccinatieprogramma aan baby's wordt gegeven.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:27 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
[..]
[..]![]()
Het is wel een lastige kwestie. Ze hebben nu wel aangetoond dat het voor de bescherming van pasgeborenen nuttig is om zwangere vrouwen te vaccineren, maar of het vaccinatieprogramma van het kind op deze nieuwe situatie moet worden aangepast is kennelijk nog onduidelijk. Ik zal eens opzoeken hoe dit in andere landen geregeld is, waar ze al langer ervaring hebben met kinkhoestvaccinaties bij zwangere vrouwen.
In Australie krijgen moeders de kinkhoestvaccinatie. En het inentingprogramma is daar niet heel afwijkend tov Nederland. Een maand eerder of later of net een iets andere combinatie maar wel dezelfde vaccinaties.quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:21 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Hoi Vivi, ik ben benieuwd wat je vindt. Maar mijn boeren(oke, dokters-)verstand zegt dat aanpassen niet nodig is. Want zwangeren krijgen een boostervaccinatie zodat de moeder even weer goed antistoffen aanmaakt, en die worden doorgegeven aan het kind, maar die verdwijnen weer en het kind moet zelf met de normale vaccinaties antistoffen zelf aanmaken. Daarnaast is de boostervaccinatie meestal een combinatieprik die niet perse overeenkomt met wat in het rijksvaccinatieprogramma aan baby's wordt gegeven.
- ik zie trouwens dat dat overeenkomt met wat het RIVM zegt. En ik lees daar ook dat er een tekort is aan vaccins wereldwijd! Maar zwangeren in dit topic hebben nog geen probleem gehad met de levering begrijp ik?
quote:Op woensdag 1 juni 2016 18:14 schreef nectarientje het volgende:
Mm vandaag even wat uitzetlijsten met elkaar vergeleken en opgeschreven wat we allemaal nog moeten halen en ik heb nu lichte stressLief is de komende tijd best veel weekenden weg en ik weet nu even niet wanneer we alles moeten gaan halen. Natuurlijk kunnen we veel gewoon bestellen maar sommige dingen wil je toch eerst zien. We moeten deze week ook echt een knoop gaan doorhakken over opvang, ook zo'n keuze waar je echt even voor moet gaan zitten en tijd voor moet maken. Ga m maar eens vasttapen aan de bank straks ofzo..
FTR: ik ben hormonaal reuze stabiel![]()
Ik heb hem net opgehaald, hij is best stevig hoor! En als het niet bevalt verpats ik hem wel weer!quote:Op woensdag 1 juni 2016 18:04 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Ik heb er dus wel 1 van 50+ euro, aan zo'n slap cheapass ding die inzakt heb ik niks.
En anders is het bij de voedingen nog handig.
Besides .. Radboud (waar ik loop) is ook pro bv. Goede zaak ook vind ik overigens. Eerste keer toen ik die vraag kreeg bij 1e, dacht ik ook afgeschoten te wordenquote:Op woensdag 1 juni 2016 17:36 schreef Quoi het volgende:
ok, ik zal denken aan de 'punt'. Ben er ook niet echt bang voor, maar schrik best van hun stelligheid op de website. Laat dan de keuze echt open. Maarja
*Boks*quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:49 schreef Crumpette het volgende:
Wrom niet eigk? (Interesse he,geen oordeel. Ik ben ook freelancer en derhalve nu fulltime mama)
Het is nog steeds best weinig en met veel pauzes. Maar apparrently too muchquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:49 schreef Crumpette het volgende:
Ja dus je hebt miljoen uren in de dag om je vanalles in je hoofd te halen om te doen, zo blijkt.
Wrom niet eigk? (Interesse he,geen oordeel. Ik ben ook freelancer en derhalve nu fulltime mama)
Heerlijk! Ik denk - maar weet niet zeker - dat ik het zou gaan missen. Ik vind het zo fijn om iets voor mezelf te hebben, dat ik dat graag wil houden. Maar hoe en wat, no clue. Wel minder werkenquote:Op woensdag 1 juni 2016 21:03 schreef Crumpette het volgende:
verassend goed eigenlijk! ik kan me nu eerlijk gezegd niet voorstellen fulltime te werken en alles te missen van mijn kintmaar dat is puur geluk dat dat zo goed uitgepakt heeft.
Vandaag nog niet gekotstquote:Op woensdag 1 juni 2016 21:21 schreef Quoi het volgende:
[..]
Heerlijk! Ik denk - maar weet niet zeker - dat ik het zou gaan missen. Ik vind het zo fijn om iets voor mezelf te hebben, dat ik dat graag wil houden. Maar hoe en wat, no clue. Wel minder werken
@Molo: Kijk je uit met dat burpen en jouw kotseritis?
* Molo slaat nog harderquote:Op woensdag 1 juni 2016 21:35 schreef Quoi het volgende:
Mayo was op. Daarom noodscenariootje. Was niet verkeerd hoor, echt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ik lieg, ik werk één dag per week en tussendoor schraap ik ook her en der wat uurtjes bij elkaar. Ik heb de luxe dat mijn bedrijf redelijk blijft lopen qua omzet als ik er nauwelijks naar omkijkquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:58 schreef Quoi het volgende:
En hoe bevalt dat Burdie & Crumpette, fulltime thuis?
Nee, dat is goed, want anders was je naar de patatzaak gelopen en dan had je nog meer gedaan, dus daarin ben ik trots op jequote:Op woensdag 1 juni 2016 21:40 schreef Quoi het volgende:
Je gaat vast nog harder slaan als ik vertel dat het frietjes uit de oven waren
Dat.quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:41 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik lieg, ik werk één dag per week en tussendoor schraap ik ook her en der wat uurtjes bij elkaar. Ik heb de luxe dat mijn bedrijf redelijk blijft lopen qua omzet als ik er nauwelijks naar omkijk.
Bijna fulltime moeder zijn vind ik heerlijkniet altijd natuurlijk, maar ik vind het heerlijk om alles op rolletjes te laten lopen in en om huis, om mijn man te kunnen ontzien op dat vlak (hoewel hij ook best veel meehelpt in huis) en mijn kind de rust van een thuisblijfmama te bieden. Ik vind het heel luxe dat het zo kan eigenlijk
.
Ermagherd ja weer +1. Kijk ik vind mijn werk ook heel leuk, maar het is niet alsof ik dat heb ingeruild voor een gapende leegtequote:Op woensdag 1 juni 2016 21:47 schreef Burdie het volgende:
Overigens kan ik ook wel eens jaloers zijn op meiden die gewoon een leuke baan hebben, ik heb in het verleden ook hele leuke functies gehad waar ik zo weer terug zou willen, maar wij hebben daar voor nu een andere keuze in gemaakt. (En die wordt regelmatig geëvalueerd)
Dat is vaak zittend. In plaats daarvan ga jij de hele dag klussen doen in huis en dan ook nog sporten.quote:
Dawwwwwwwwwquote:Op woensdag 1 juni 2016 22:00 schreef Arja het volgende:
[..]
Dat is vaak zittend. In plaats daarvan ga jij de hele dag klussen doen in huis en dan ook nog sporten.
Kun je niks rustigs bedenken? Tekenen of haken of zo?
![]()
Wij hebben vandaag de proefdruk van het geboortekaartje opgehaald en alles klopt![]()
Het ontwerp, het papier, de naam en het hele plaatje. En het past perfect bij de enveloppen.
Ik moet er bijna van huilen.
ja dat chille over andere zaken heb ik ook, heerlijk wel, lekker relativerendquote:Op woensdag 1 juni 2016 22:08 schreef ViviRAWRS het volgende:
Dat leuke huis waar ik het laatst over had, is (onder voorbehoud) van ons! Opvallend is dat het me helemaal geen stress oplevert, en dat komt echt door de zwangerschap want normaal krijg ik wel de zenuwen in dit soort situaties. Kan er echt niet wakker van liggen of het lukt met de financiering en de verhuizing en alles. Ik zie het allemaal wel, en zo niet, dan niet.
Vergeet niet dat het met voeden ook best handig kan zijn hè. Ik heb m ook gekocht met het idee ermee te gaan slapen, maar dat heb ik nog geen nacht gedaan. Ligt hier dus te wachten op de kast tot er een baby op gaat liggenquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:13 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
Ik heb hem net opgehaald, hij is best stevig hoor! En als het niet bevalt verpats ik hem wel weer!
Vent sturenquote:Op woensdag 1 juni 2016 23:41 schreef Unihipili het volgende:
Haken heb ik wel zin in maar kan geen goede houding of moment vinden. Misschien na de verhuizing.
Nice Vivihoop dat je zo verhuisproof blijft.
Ik ben chagrijnig omdat een aangetekend pakketje bij de buren is afgeleverd. Mag niet. En ik wil helemaal niet aanbellen bij die buren
.
/Postnl-rant
Daar is zo'n ding natuurlijk ook handig voor,maar wel meer voor bv dan bij fv he? Ik ben eigenlijk niet van plan om bv te geven.quote:Op woensdag 1 juni 2016 22:31 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het met voeden ook best handig kan zijn hè. Ik heb m ook gekocht met het idee ermee te gaan slapen, maar dat heb ik nog geen nacht gedaan. Ligt hier dus te wachten op de kast tot er een baby op gaat liggen
Onzin. Het kan dat het moeilijk op hang komt, de baby niet goed hapt etc waardoor je er meer energie in "moet" steken om het te Laten slagen. Maar genoeg vrouwen bij wie het gewoon goed gaat. Natuurlijk moet je even wat dingen leren over hoe aan te leggen ed en ja de eerste dagen is het pijnlijk omdat je tepels moeten wennen. Ik heb zonder problemen borstvoeding gegeven en geef het nu nog bijna twee jaar later. Productie kwam goed op gang, geen borstontstekingen, baby hapte goedquote:Op donderdag 2 juni 2016 07:38 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
Daar is zo'n ding natuurlijk ook handig voor,maar wel meer voor bv dan bij fv he? Ik ben eigenlijk niet van plan om bv te geven.
Gisteren even gesprekje met vriendin, die wel bv gegeven heeft, zegt ze je moet het echt doen het is het mooiste dat er is. Je moet het proberen.
Volgens mij is bv niet een kwestie van proberen, ik denk dat je er echt voor moet gaan, anders werkt het denk ik niet.
Wat denken jullie?
Eensch.quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:51 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Ermagherd ja weer +1. Kijk ik vind mijn werk ook heel leuk, maar het is niet alsof ik dat heb ingeruild voor een gapende leegte. Dit is overigens wel veel harder werken quoi
die rust is meer voor het kint en het huishouden van voor de moeder.
Hoeft niet... bij mij ging het redelijk makkelijk, dus ik hoefde er niet veel moeite voor te doen. Ik had denk ik kunnen stoppen als ik had gewild. Maar toen het eenmaal zo lekker liep, had ik helemaal geen zin om ermee te stoppen, dus nu voed ik nog steeds, na 10 maanden.quote:Op donderdag 2 juni 2016 07:38 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
Daar is zo'n ding natuurlijk ook handig voor,maar wel meer voor bv dan bij fv he? Ik ben eigenlijk niet van plan om bv te geven.
Gisteren even gesprekje met vriendin, die wel bv gegeven heeft, zegt ze je moet het echt doen het is het mooiste dat er is. Je moet het proberen.
Volgens mij is bv niet een kwestie van proberen, ik denk dat je er echt voor moet gaan, anders werkt het denk ik niet.
Wat denken jullie?
Ja dat kan pas vanavondquote:
Bij fv kan het ook heel goed hoor, daarbij is het ook gewoon een lekker kussen voor je baby om op te liggen.quote:Op donderdag 2 juni 2016 07:38 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
Wat denken jullie?
Maar dat is dan toch ook precies goed voor die vrouwen, als ze fv dus geen enkel probleem vinden? En dan denk ik 'als borstvoeder'; alleen maar mooi, die eerste dagen of weken toch meegepiktquote:Op donderdag 2 juni 2016 09:06 schreef Burdie het volgende:
Vwb het 100% voor bv te moeten willen gaan, ben ik het half met mijn voorgangers eens; ik heb veel meiden om me heen gezien die van te voren zeiden: "och, proberen kan geen kwaad, maar fv vind ik ook best" en die waren zo goed als allemaal binnen een paar weken over op de fles, sommige al na 1 of 2 dagen. Maar het kan ook inderdaad gewoon vanaf het begin af aan wel heel lekker lopen en weinig moeite kosten; het verschilt gewoon erg per persoon en baby en situatie.
Ja, dat bedacht ik ook toen ik mijn post nog eens terug lasquote:Op donderdag 2 juni 2016 09:17 schreef Svane het volgende:
Maar dat is dan toch ook precies goed voor die vrouwen, als ze fv dus geen enkel probleem vinden? En dan denk ik 'als borstvoeder'; alleen maar mooi, die eerste dagen of weken toch meegepikt
Helemaal mee eens. Vroegtijdig stoppen is zeker geen falen.quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, dat bedacht ik ook toen ik mijn post nog eens terug las.
Zo dit had mijn verhaal kunnen zijn! Echt exact hetzelfde als wat jij beschrijft (ook qua 'klachten' en triggers angststoornis).quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:39 schreef Suikertante het volgende:
Haha![]()
Mijn overweging is dus echt een gevoelsmatige. Ik heb nooit gedacht dat ik bv zou geven, ook nooit over nagedacht tot ik in verwachting was. Toen werd het gevraagd en dacht ik nog even: moet ik dit toch doen vanwege de positieve factoren voor de baby? Maar ik kreeg het al benauwd bij het idee.
Nu heb ik een angststoornis waar ik op dit moment weinig last van heb maar die soms toch de kop opsteekt, daardoor heb ik een ietsje verhoogde kans op een postnatale depressie. Weinig slaap en onzekerheid of geen controle hebben zijn bijvoorbeeld triggers. De vk zei toen dat iets waar ik tegenop zie en wat energie gaat kosten en waardoor ik minder slaap niet per se iets is waar ik mezelf verplicht toe moet voelen. Een ontspannen en uitgeruste moeder is ook wat waard. * Maar ik zie echt de voordelen wel van bv, daarom zou ik het ook zeker overwegen als ze voor de 37 weken geboren wordt. Het is dus wel een afweging maar ik heb de keuze voornamelijk op gevoel gemaakt.
(ik denk nu dat jij dit al wist Burdie, maar nu heb ik het al getypt)
* Disclaimer: ik denk niet dat je van bv uitgeput raakt en nooit slaapt enzo, maar wel als je het eigenlijk niet wil, de kans is aanwezig in mijn geval bedoel ik.
Las ik nu ergens dat je het deze keer wel gaat proberen? Ben je toch nieuwsgierig?quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:27 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Zo dit had mijn verhaal kunnen zijn! Echt exact hetzelfde als wat jij beschrijft (ook qua 'klachten' en triggers angststoornis).
Bij Saar wist ik de hele zwangerschap niet beter dan dat het geven van bv icm mijn medicatie word afgeraden, Na de geboorte leerde ik toen dat het wel mogelijk was, maar als ik vraag naar de gevolgen op langere termijn kan niemand mij daar iets over vertellen, Tijdens de zwangerschap ontkomt de kleine niet aan mijn medicatie maar daarna kan ik het wel stoppen, door de kiezen voor flesvoeding.quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:06 schreef Burdie het volgende:
Dat heb je nog lang volgehouden Q, die kat op de slaapkamer. Ik heb het in mijn studententijd ook gehad, dat mijn kat op bed plaste, zo ranzig
. Na een verhuizing mochten ze niet meer op de slaapkamer en daarmee was het verholpen. Ze pist nog heel af en toe wel eens op het wasgoed, als ik dat per ongeluk ergens heb laten staan waar ze bij kan.
Chanty, heb je al foto's van je noeste kinderkamerwerk?.
Van de dames die vooraf al kiezen voor KV, ben ik eigenlijk wel benieuwd wat daarvoor de afweging is? Voel je niet verplicht te antwoorden, is puur interesse.
Vwb het 100% voor bv te moeten willen gaan, ben ik het half met mijn voorgangers eens; ik heb veel meiden om me heen gezien die van te voren zeiden: "och, proberen kan geen kwaad, maar fv vind ik ook best" en die waren zo goed als allemaal binnen een paar weken over op de fles, sommige al na 1 of 2 dagen. Maar het kan ook inderdaad gewoon vanaf het begin af aan wel heel lekker lopen en weinig moeite kosten; het verschilt gewoon erg per persoon en baby en situatie.
Maar het is wel zo dat je op elk moment nog van bv naar fv kunt overstappen en andersom niet. Dus als je erover twijfelt, zou ik zeggen: begin altijd eerst met bv, want daarvoor krijg je maar één kans (dit is ook waarom die kraamzorg organisaties bijvoorbeeld zo de nadruk er op leggen).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Welkom bij de meldclubquote:Op donderdag 2 juni 2016 10:35 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ja hoi, ik meld me!![]()
37 weken vandaag
Stuivertje wisselenquote:Op donderdag 2 juni 2016 12:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Fijn van fysio-ontslag.
Mijn bekken is sinds gisteren weer veranderd in een wrak dus ik mag morgen weer naar de fysio.
Eerst vanavond samen uit etensinds hele hele lange tijd
De hele familiequote:Op donderdag 2 juni 2016 12:29 schreef Chanty het volgende:
Quoi wat fijn dat je bekken nu zoveel beter gaat Benieuwd wat de dierenarts gaat zeggen. Ik ga morgen met de hele familie (3 katten) naar de dierenarts voor de jaarlijkse check-up en de inentingen, wordt weer feest in de auto
Mooi zo. De baby is nu af en het kan niet lang meer duren.quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:35 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ja hoi, ik meld me!![]()
37 weken vandaag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 2 juni 2016 15:57 schreef angelatje het volgende:
Hier werd het laminaat voor de keuken geleverd en de bezorger schrok van mijn buik Ik denk omdat zelfs de betonvloer nog gestort moet worden. En de woonkamer ligt ook nog helemaal open. Hij zal wel gedacht hebben.. Dat komt nooit goed
En nu willen we weten welke jurk het is geworden natuurlijk!quote:Op donderdag 2 juni 2016 17:44 schreef Molo het volgende:
Ik heb over 2,5 week een bruiloft (als ik die haal qua niet-werpen ), en heb einnnnnndelijk een geschikte jurk
Van Kiabi, dus ook nog cheap ook!
En nog steeds lekker head first? Lekker man!quote:Op donderdag 2 juni 2016 18:04 schreef Chanty het volgende:
En weer goedgekeurd bij de gyn. Judith is ingedaald zei ze. Het laatste stukje gebeurt blijkbaar met de weeën maar hoef niet te gaan liggen als t water breekt
Het wordt ook bijna te klein voor haar, dat scheeltquote:Op donderdag 2 juni 2016 18:39 schreef Arja het volgende:
Ik heb soms echt het gevoel dat mijn buik te klein wordt voor Emmy. Buik staat dan helemaal strak en het voetje komt er helemaal bij mijn zij uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Harde buiken? Die had je toch nog nog niet gehad laatst?quote:Op donderdag 2 juni 2016 19:17 schreef Arja het volgende:
Q ik heb die feliway een keer verkeerd om in het stopcontact gehad en een paar uur later was dat ding aardig gesmolten en hadden we bijna brand gehad.
Dus kijk goed hoe hij moet.
Of wees minder blond dan ik.
Ja dat strakke gevoel wordt erger, maar het is met momenten en vlagen. Nooit een hele dag gelukkig
Ja echt compleet anders. Voel Judith veel meer en duidelijker bewegen. Snap nu eindelijk hoe mensen een voetje kunnen voelen uitstekenquote:Op donderdag 2 juni 2016 20:24 schreef Sull het volgende:
[..]
Harde buiken? Die had je toch nog nog niet gehad laatst?
Molo, ik ben ook wel benieuwd naar de jurk. Goedkoop is het daar zeker.
Chanty, wat fijn! Vind jij het ook zo anders dan met een stuitligging? Andere houdingen/bewegingen van de beeb en niet een hoofd in je ribbenboog...
Ik heb er in totaal 2 gehad de laatste weken/maanden, maar dat is niet wat ik nu bedoel. Ik bedoel nu meer dat de baby te groot wordt voor mijn buik en mijn huid dan zo strak kan staan en er een voetje tussen mijn ribben zit, of uitsteekt.quote:Op donderdag 2 juni 2016 20:24 schreef Sull het volgende:
[..]
Harde buiken? Die had je toch nog nog niet gehad laatst?
Otje was 34 maanden. Ik ben vanaf een maand of 30 actief gaan ontmoedigen/ afleiden (ivm ziekenhuistraject) en dat werkte. Al kan ik nog steeds merken dat het initiatief bij mij lag want als ze heel moe of verdrietig is vraagt ze nog steeds of ze bij mij mag drinken.quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:42 schreef BlueEyes het volgende:
Momenteel hoef ik daar nog niet mee aan te komen![]()
Dan knikt hij ja en vraagt om 'kinkuh mama'
Dan is hij 2,5 dus moet er vast wat op te verzinnen zijn.
Kuiken was ook heel stellig, maar is toch vlak na zijn tweede verjaardag gestopt.quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:42 schreef BlueEyes het volgende:
Momenteel hoef ik daar nog niet mee aan te komen![]()
Dan knikt hij ja en vraagt om 'kinkuh mama'
Dan is hij 2,5 dus moet er vast wat op te verzinnen zijn.
Is "Otje" eigenlijk bedoeld als "kleine O" of als "kleine Ot"?quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Otje was 34 maanden. Ik ben vanaf een maand of 30 actief gaan ontmoedigen/ afleiden (ivm ziekenhuistraject) en dat werkte. Al kan ik nog steeds merken dat het initiatief bij mij lag want als ze heel moe of verdrietig is vraagt ze nog steeds of ze bij mij mag drinken.
Optie 1 i.c.m. optie 3quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:53 schreef Burdie het volgende:
[..]
Is "Otje" eigenlijk bedoeld als "kleine O" of als "kleine Ot"?
Klinkt goed welquote:Op donderdag 2 juni 2016 21:57 schreef Arja het volgende:
Wat een leuke echo, molo![]()
Minderen met koolhydraten is voor mij denk ik ook wel een goed idee. Ik krijg denk ik ook een grote baby.
Hm zit me net te bedenken wat ik vandaag heb gegeten en dat is dus wel turks brood met tapenades en pasta peperonata met parmezaanse kaas
(En ook nog griekse salade; mango voor de goede stofjes. En chocola en zelfgemaakte ijskoffie met gecondenseerde melk voor het tegenwicht).
Wie is hier nou de mopperkont?quote:Op donderdag 2 juni 2016 22:18 schreef Unihipili het volgende:
Die plaatjes kan ik zo ook wel opslaan, hoef ik geen kind voor te vernoemen.
Dan vind ik dat zielig voor het kind.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op donderdag 2 juni 2016 22:33 schreef ViviRAWRS het volgende:
Pff Rady wat een stress met die Doppler, na een minuut tevergeefs zoeken zou ik al de zenuwen krijgen.
Oscar was mijn favoriet in Sesamstraatmaar ik krijg ook een meisje.
Dat gevoel had ik ook steeds, maar de werkwereld draait echt ook door zonder jouquote:Op vrijdag 3 juni 2016 03:28 schreef Amsel het volgende:
Niet kunnen slapen sucksVeel te veel tijd om na te denken over alles wat ik op werk nog wil bereiken en waar ik nog maar 10 dagen de tijd voor heb (whaaaaah
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder was ze uitermate slecht te zien door diep ingedaald hoofdje, op wat spekwangetjes na die bewegend wel goed te zien waren maar op foto te wazig.
Ben zo benieuwd hoe ze eruit ziet in het echt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Hoe zou dat anders zijn dan bij fv?quote:Op vrijdag 3 juni 2016 07:36 schreef ikke_84 het volgende:
Ik vroeg me vannacht af hoe dat met bv moet als je ook nog naar een peuter moet die niet door slaapt
ik kon er geen oplossing voor bedenken dus was in me hoofd al klaar met de bv
Molo leuk jurkje! En fijn dat de echo er verder goed uitzag.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 07:36 schreef ikke_84 het volgende:
Piekie 41 weken!! Aankomende week gaat het gewoon gebeuren![]()
Molo leuk jurkje!
Spek baby's zaten in de familie toch?
Dat handje op de echo![]()
Rady dat is schrikken als ze zo lang moeten zoeken naar je kindje.
Mijn schoonzus is vandaag (gelukkig al) 34+3. Ze hebben vandaag een gesprek. Ben benieuwd hoe het gaat lopen. Neefje is met 27 weken geboren dus als deze nu gehaald wordt dan is ze al een stuk groter.
Ik vroeg me vannacht af hoe dat met bv moet als je ook nog naar een peuter moet die niet door slaapt
ik kon er geen oplossing voor bedenken dus was in me hoofd al klaar met de bv
Papa borstvoeding laten geven wordt wat lastig zeker?quote:Op vrijdag 3 juni 2016 09:10 schreef ikke_84 het volgende:
Burdie: ik naar peuter man die baby de fles geeft?![]()
Chanty dat zal dan idd wel moeten maar voor nu werkt dat niet. Als man gaat dan is het echt moord en brand. Als ik ga is er niks aan de hand. (Ik snap dat ook wel, mama is veel leuker)
Maar zal vast wel goed komen. We zullen vast niet de enige zijn die hiermee zitten.
Dat lijkt me ook onpraktisch. En wie weet slaapt hij ineens wel door of wordt hij wakker op momenten dat je niet aan het voeden bent (quote:Op vrijdag 3 juni 2016 09:25 schreef ikke_84 het volgende:
Bv in fles kan natuurlijk wel maar ik wilde eigenlijk niet gaan kolven.
Ach ja...ik was vannacht moe en dacht dat er absoluut geen oplossing voor was. Maar die zijn er natuurlijk welkomt vast goed
Peuter zal vanzelf wel leren dat hij niet altijd gaat zoals hij wil... Wat nou als baby ook alleen maar Mama wil, en moord en brand gaat schreeuwen als Papa komt? Dan heeft er toch echt een van tweeën pechquote:Op vrijdag 3 juni 2016 09:10 schreef ikke_84 het volgende:
Burdie: ik naar peuter man die baby de fles geeft?![]()
Chanty dat zal dan idd wel moeten maar voor nu werkt dat niet. Als man gaat dan is het echt moord en brand. Als ik ga is er niks aan de hand. (Ik snap dat ook wel, mama is veel leuker)
Maar zal vast wel goed komen. We zullen vast niet de enige zijn die hiermee zitten.
Hier de laatste weken ook crappy nachten weer, kunnen we alvast wennenquote:Op vrijdag 3 juni 2016 10:24 schreef ikke_84 het volgende:
Ik hoop dat hij voor de tijd idd weer door slaapt. Dit is ook echt iets van de laatste tijd. Hij droomt denk ik veel en is daarna vaak bang om alleen te zijn.
En wat je zegt burdie, het zal zich vast vanzelf wijzen.
Twinkle ik snap dat de verleiding groot is om even een dag niks te doen. Nog een paar weekjes volhouden
Dat leren ze inderdaad best snel, soms kon ik mij daar wel schuldig over voelen.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 09:56 schreef Burdie het volgende:
[..]
Peuter zal vanzelf wel leren dat hij niet altijd gaat zoals hij wil... Wat nou als baby ook alleen maar Mama wil, en moord en brand gaat schreeuwen als Papa komt? Dan heeft er toch echt een van tweeën pech.
Dat lijkt me overigens wel lastig van twee kinderen, maar zal zichzelf vast wijzen.
Welk geslacht zijn jouw eerste twee kindjes? En welke leeftijd?quote:Op vrijdag 3 juni 2016 10:21 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Spannend is dat he, hoe het zal gaan in de nieuwe gezinssamenstelling straks?
Ik word ook steeds nieuwsgieriger naar het karakter/ temperament van mijn buikdochter.En naar hoe ze zal meedraaien in dit gezin. En hoe het voor mijn duo zal zijn. Ben heel benieuwd.
LOL, jaja, alleen spiekenquote:Op vrijdag 3 juni 2016 10:03 schreef Quoi het volgende:
Twinkle, herkenbaar! Ik ging op dat soort zwakke momenten 's ochtends op het fietsje naar een bieb of koffietent om te 'werken'. Thuis was ik dan echt vrijOptie? Succes iig!
Dat lijkt me dus zo onpraktisch, die totale afhankelijkheid van twee kids van jou. Maar overal zijn oplossingen voor natuurlijk![]()
Oja, en het jurkje is mooi Molo! Zelf ook ff gaan spieken op de www. Alleen spieken hoor..
Dat denk ik ook wel jaquote:
Meisje- 8 jaarquote:Op vrijdag 3 juni 2016 11:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Welk geslacht zijn jouw eerste twee kindjes? En welke leeftijd?
Hebben ze zin om hun zusje te gaan leren kennen? Ik vond dat met mijn nichtjes zo ontzettend schattig toen hun jongste zusje geboren werd
Oh wow, mooie leeftijd voor ze om echt bewust mee te maken.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 11:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Meisje- 8 jaar
Jongen- 6 jaar
Ja, ze hebben er veel zin in. Hun nichtje is twee weken geleden geboren en ik sta echt versteld van hoe ze daarop reageren. Met zoveel interesse en ontroering. Ik zie ze bijna denken "wow, zo-een hebben we zelf straks ook in huis"...
Wow, das pas echt oud!quote:
Geestelijk niet hoorquote:
Mijn bekken is een wrak en ik hoop deze maand 29 te worden dus ik denk dat t niet leeftijdsgerelateerd is.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 11:49 schreef Quoi het volgende:
Kan ik me voorstellen! Hoe oud ben je als ik mag vragen?
Ik vraag me soms af of het crappy bekkengestel ook niet samenhangt met mijn bejaarde leeftijd (36) om moeder te wordenJij kunt vergelijken!
Dezelfde verloskundige helpt wel natuurlijk.
Valt reuze mee! Je zit al bijna aan de verkeerde kant van de 25quote:Op vrijdag 3 juni 2016 12:10 schreef Miezziej het volgende:
Ik voel me nu wel weer erg jong(24).
Lichamelijk valt het mij ook nog allemaal mee. Ik weet niet of leeftijd daarin een rol speelt of dat ik gewoon "geluk" heb. Emotioneel vind ik het soms wel wat moeilijker dan verwacht, wellicht dat dat anders zou zijn als ik ouder was. Maarja, hormonen kun je niet vertrouwen natuurlijk
Begin van het eindequote:Op vrijdag 3 juni 2016 12:12 schreef Skittles het volgende:
[..]
Valt reuze mee! Je zit al bijna aan de verkeerde kant van de 25!
Ja, daar gaat de aftakeling. Mocht je borstvoeding geven, worden die theezakjes ook al niet beter. Dan ben je 24 en heb je twee theezakjes, een buikflap en een blubberkontquote:
? Ik snap m ff niet...quote:Op vrijdag 3 juni 2016 12:18 schreef Quoi het volgende:
Ach ja, ik denk dat de kans op lichamelijke 'bijverschijnselen' best ietsie groter zal zijn, maar dat zegt natuurlijk nog niks over maar een aantal ervaringen in dit topic. Bij jou weer niks, gewoonmezelf (houden zo!). En daarvoor dingen doen/laten is helemaal onzin. Iedereen op z'n eigen tijd en tempo
Oh wel juist, zie ik nu met mijn zeefhersenenquote:
Gelukkig toch nog een tienermama met wie ik posten kanquote:Op vrijdag 3 juni 2016 12:10 schreef Miezziej het volgende:
Ik voel me nu wel weer erg jong(24).
Lichamelijk valt het mij ook nog allemaal mee. Ik weet niet of leeftijd daarin een rol speelt of dat ik gewoon "geluk" heb. Emotioneel vind ik het soms wel wat moeilijker dan verwacht, wellicht dat dat anders zou zijn als ik ouder was. Maarja, hormonen kun je niet vertrouwen natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |