quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:26 schreef ikke_84 het volgende:
Vraagje voor de mensen die de kinkhoest vaccinatie hebben gehad. Zijn jullie nou ook van plan om een ander vaccinatie schema aan te houden bij jullie kindjes?
Ik twijfel of ik het schema van die miki studie aan wil gaan houden, maar weet niet zo goed waar ik advies kan vragen hierover omdat er nog maar zo weinig mensen op de hoogte zijn. Duurt nog even voor het zover is maar ik heb nu alle tijd om daar over na te denken.
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:28 schreef Arja het volgende:
Geen idee ikke, daar heb ik nog niet over nagedacht. Ik denk dat ik het reguliere schema aanhoudt, zodat er niks vergeten wordt. Tenzij wijzere personen op fok me iets anders aanraden![]()
Vivi bv
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:07 schreef ikke_84 het volgende:
Ik vind zelf met 2 maanden vaccineren zo vroeg. Vooral omdat de baby nu eigenlijk zijn eerste vaccinatie via mij heeft gekregen zou ik zeggen sla er 1 over en hanteer het schema van die miki studie (maar ja het is niet voor niets nog een studie)
Ik ben ook wel benieuwd wat vivi hier van denkt/weet.
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:27 schreef Chanty het volgende:
Hij zat dicht
Trouwens een zwangerschapsmassage geboekt vandaag voor 11 juni. Hopen dat ze zo lang blijft zitten
Ben benieuwd wat je kunt vindenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:27 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
[..]
[..]![]()
Het is wel een lastige kwestie. Ze hebben nu wel aangetoond dat het voor de bescherming van pasgeborenen nuttig is om zwangere vrouwen te vaccineren, maar of het vaccinatieprogramma van het kind op deze nieuwe situatie moet worden aangepast is kennelijk nog onduidelijk. Ik zal eens opzoeken hoe dit in andere landen geregeld is, waar ze al langer ervaring hebben met kinkhoestvaccinaties bij zwangere vrouwen.
Ben er zo blij omquote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:09 schreef Piekie81 het volgende:
Quoi, fijn dat het nu zo'n stuk beter gaat! Zo ging het bij mij ook. Veel last van 16-24 weken ongeveer en daarna bijna niet meer. Alleen omdraaien in bed![]()
Vanmiddag slimme actie... Mobiel uit mijn zak laten vallen en de straat heeft gewonnendus nu een stuk lastiger bereikbaar. Vanavond direct een nieuwe besteld. En de verzekering gebeld om te kijken of dit valt onder de inboedel. Echt, timing...
![]()
Ik ben ook erg benieuwd naar de bevindingen van vivi.
Jaaaaaquote:
Sowieso irritant dat anderen met koosnamen voor je baby komen. Vooral als het inderdaad de naam blijkt te zijn en er een beetje lollig om gedaan wordt. Ben heel blij dat mensen dat bij ons niet doen...quote:Op woensdag 1 juni 2016 12:20 schreef Quoi het volgende:
Dat is wel het type telefoon waar je wat aan hebt Piekie! Komt vast goed
Ikke, wat een vervelend nieuws. Net nadat mijn nichtje een miskraam had gehad kondigde ik aan bij de familie dat ik zwanger was. Tóch - ook al weet je beter - een raar gevoel. Ze is gelukkig snel weer zwanger geworden en so far so good (inmiddels richting 20 wkn).
Mijn pa heeft net nog wat resterende klusjes gedaan. Van het een kwam het ander, dus nu is onze hal ook helemaal oppietoppie met een mooie bergkast (die nog helemaal leeg is!). Intussen richt ik mijn werkgedeelte in in de babykamer. Het is toch een combikamer geworden. Mijn spulletjes zijn geminimaliseerd en worden op een nog nader te bepalen leuke manier afgeschermd. Tot nu toe zitten ze in een roomdivider/kast en is de helft daarvan open voor de kleine.
Oh en tot voor kort noemde mijn ouders de baby grappend 'kleine Bram'. Wij reageerden nergens op. Nu hebben ze dat koosnaampje gewijzigd (en al 3x genoemd!) en guess what? Het is DE naam![]()
Ik hoop dat mijn pokerface goed heeft gefunctioneerd.
Lichaamshaar?quote:Op woensdag 1 juni 2016 12:59 schreef Queens het volgende:
Oja, mijn lichaamshaar groeit echt veel te snel
Ik voel na 1 dag alweer stoppels op mijn benen/oksels/poesquote:Op woensdag 1 juni 2016 13:04 schreef Quoi het volgende:
[..]
Lichaamshaar?![]()
Het wordt hier inmiddels aardig 'op de tast' opereren onder de buik. Verder vind ik die lieve donshaartjes op mijn buik zo lief![]()
Er komen in onze directe vrienden/familiekring geen babies vóór ons (sowieso komt er weinig), dus qua naam geen gevaren. En dan nog ís hij het al. Ik zou moeite hebben met een andere naam
Mijn pa flikte dat ook bij onze dochter.... dat was ineens, GM weet je wat ik een leuke naam vind? Saar! (Dochter heet S.arah)quote:Op woensdag 1 juni 2016 12:29 schreef Quoi het volgende:
Ik kan het van mijn ouders wel hebben gelukkig. Ik vraag me alleen af hoe ze bij die naam zijn gekomen. Of ze het daardoor juist een leuke of niet leuke naam vinden? Dat boeit niet, want de naam staat (muur!)vast, maar toch typisch dat ze het goed hebben![]()
Ik praat al tegen mijn buik met zijn naam trouwens. En vriend gebruikt 'm ook al. We moeten dus echt gaan uitkijken dat we ons niet verspreken.
Dat hebben mijn schoonouders destijds wel gedaan toen zij zwanger was van mijn manquote:Op woensdag 1 juni 2016 14:04 schreef Arja het volgende:
Juni omdat ik dan heel waarschijnlijk eindelijk moeder ga worden!
En omdat ik de babyboom op fok ook wel leuk vind!
Ikke wat verdrietig!
Fien hoe is het met je schoonzus?
Wij gebruiken de naam Emmy al sinds het begin en onze omgeving is er zo aan gewend en noemt haar ook zo. Ondertussen zijn ze druk aan het namen raden, maar ze raden het toch nooit en ik heb pokerface.
Ik zei wel straks heet ze gewoon Emmy en hebben jullie het al die tijd geweten!
Ik ben van buikslaper getransformeerd naar rugslaper. Kan niet platleggen dus heb een constructie van een hard vormvast kussen, stevig bolletjesvoedingskussen en 1 of 2 gewone dikke kussens gebouwd.quote:Op woensdag 1 juni 2016 14:49 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
zo even bijlezen! eerst een vraagje.
inmiddels is mijn buikje toch wel aan het groeien, en kan ik als buikslaper niet meer zo fijn slapen. Nu zat ik te denken aan een voedingskussen om daarmee te slapen. is dat handig, of kan ik net zo goed een gewoon kussen pakken? hebben jullie ervaringen?
hihi dat klinkt een beetje als een vesting ;-) ben bang dat het ook zoiets bij mij moet gaan worden. echt op mn rug kan ik echt niet slapen, dan lig ik de hele nacht naar het plafond te staren.quote:Op woensdag 1 juni 2016 15:10 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Ik ben van buikslaper getransformeerd naar rugslaper. Kan niet platleggen dus heb een constructie van een hard vormvast kussen, stevig bolletjesvoedingskussen en 1 of 2 gewone dikke kussens gebouwd.
Heel soms nog even op de zij met het voedingskussen in de rug. Ik ben heel blij daarmee. Het is niet optimaal en nog steeds pijnlijk maar gaat een beetje.
Vorige keer heb ik vanaf 15 a 20 weken met een voedingskussen geslapen, mijn buik had er daadwerkelijk veel meer steun aan en het was ook fijn om mijn knieën wat uit elkaar te kunnen houden. Zonder sliep ik echt vele malen minder lekker.quote:Op woensdag 1 juni 2016 14:49 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
zo even bijlezen! eerst een vraagje.
inmiddels is mijn buikje toch wel aan het groeien, en kan ik als buikslaper niet meer zo fijn slapen. Nu zat ik te denken aan een voedingskussen om daarmee te slapen. is dat handig, of kan ik net zo goed een gewoon kussen pakken? hebben jullie ervaringen?
Dat is wel heel leuk!quote:Op woensdag 1 juni 2016 14:08 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Dat hebben mijn schoonouders destijds wel gedaan toen zij zwanger was van mijn manHeel de tijd zijn naam gebruikt, iedereen dacht dat het een werknaam was en toen stond ie ineens toch op het geboortekaartje. En toen was het dus alsnog een verrassing
Hihi ja dat denk ik ook. Mijn schoonmoeder nuanceerde het wel gelijk, zo van ja maar nu ben jij aan je eigen naam gewend, dus dan past die naam niet meer bij jou. Niet dat ze weet dat die naam bij ons echt hoog op de ranglijst staat, trouwens!quote:Op woensdag 1 juni 2016 15:24 schreef ikke_84 het volgende:
Ik slaap nog steeds op mijn buik![]()
Bij Mats vond ik het voedingskussen te dik om lekker op te liggen. Die is nu inmiddels ingezakt en als ik bij hem in bed lig dan gebruik ik die om lekker op mijn zij te liggen. Nadeel is als je wil draaien dan moet je alles mee slepen naar de andere kant.
Just je schoonzus zal wel balen van haar uitspraak als ze de naam van jullie kleine hoort![]()
Ach ja smaken verschillen gelukkig.
Haha, ik hoop dat ze mij wat later bellen. Binnen nu en 9 weken zie ik de babykamer niet af zijn. Staat allemaal zooi in die kamer, omdat we de zolder aan het renoveren zijn. Stucadoor is wel vandaag begonnen, dus zal nu wel een beetje opschieten maar of we het binnen 9 weken gaan redden vraag ik me af. Stresssssss bij mij, wat minder bijquote:Op woensdag 1 juni 2016 15:20 schreef Quoi het volgende:
JustMe, dat lijkt me zo lastig, die transformatie van buik- naar rugslaper. Hoop dat een voedingskussen helpt, voor het opzij liggen. Ik sliep vannacht voor het eerst met een kussen onder mijn buik. Ik ben rugslaper, maar had pijn in mijn rug en dus naar zijkant. Alleen: aan mijn favo kant zit meneer opgekruld sinds een paar dagen. Daar dus maar een kussen onder gelegd.
Zo, mijn werkplek is er weer! Even hard doorgewerkt en nu op mijn kont zitten.
En WHOEA!! Ik werd gebeld door kraamzorg voor de intake!Wat snel al! Voor 13 juni mag ik dus aan de plintenpoets. Dan ben ik 30 wkn zwanger en hoeft toch nog niet álles aanwezig te zijn, of wel? Zeg maar nee, anders krijg ik stress. Ik zit nog niet echt in de checklist-fase. Wel fijn dat het kamertje vrijwel klaar is.
[..]
Dat is wel heel leuk!
Wij hadden de intake later in de zwangerschap en ook nog niet alles in huis, is echt niet nodig hoor! Ze vroegen wel hoe ver we waren maar verder niet. We hadden bv de wieg nog bij schoonouders thuis staan. Dat is dan aan haar of ze dat gelooft of nietquote:Op woensdag 1 juni 2016 15:20 schreef Quoi het volgende:
JustMe, dat lijkt me zo lastig, die transformatie van buik- naar rugslaper. Hoop dat een voedingskussen helpt, voor het opzij liggen. Ik sliep vannacht voor het eerst met een kussen onder mijn buik. Ik ben rugslaper, maar had pijn in mijn rug en dus naar zijkant. Alleen: aan mijn favo kant zit meneer opgekruld sinds een paar dagen. Daar dus maar een kussen onder gelegd.
Zo, mijn werkplek is er weer! Even hard doorgewerkt en nu op mijn kont zitten.
En WHOEA!! Ik werd gebeld door kraamzorg voor de intake!Wat snel al! Voor 13 juni mag ik dus aan de plintenpoets. Dan ben ik 30 wkn zwanger en hoeft toch nog niet álles aanwezig te zijn, of wel? Zeg maar nee, anders krijg ik stress. Ik zit nog niet echt in de checklist-fase. Wel fijn dat het kamertje vrijwel klaar is.
[..]
Dat is wel heel leuk!
hihi dat je man ook echt gelijk had.. ik vind dat ik gelijk heb en dat het af MOET. hij dus ook niet. tijd zat, zegtie. En ik maar zenuwen. Ongetwijfeld krijgt hij ook gelijk, haha. Mijn hormonen vinden echter dat het af moet moet moet! haha.quote:Op woensdag 1 juni 2016 15:40 schreef ikke_84 het volgende:
Bij mij was de intake nu telefonisch en hebben ze er niet naar gevraagd of alles klaar was. En bij Mats hebben ze er ook niet naar gevraagd of op de kamer gekeken.
Just die stress herken ik wel.
Ik had dat ook enorm. Het MOEST af! En man was heel relax en vond dat we nog tijd genoeg hadden. (Hij had gelijk)
Maar alles is nu klaar en dat geeft zoveel rust in mijn hoofd.
Nu die naam nog![]()
Fijn dat de stucadoor er is, dat maakt al zn verschil als dat klaar is.
Ach ja, wat je ook beslist mensen hebben er toch wel wat op te zeggen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:09 schreef Quoi het volgende:
Ieks, de kraamzorgorganisatie is erg pro-borstvoeding zie ik nu. Tot nu toe heeft nog geen haan gekraaid naar mijn voorkeuren, maar hier moet ik waarschijnlijk toch gaan uitleggen waarom niet. Nou ja, ze hebben het maar te accepteren
Ik denk dat het wel meevalt en dat ze je keuze gewoon respecteren. Je bent de enige niet die bewust kiest voor flesvoeding.quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:09 schreef Quoi het volgende:
maar hier moet ik waarschijnlijk toch gaan uitleggen waarom niet. Nou ja, ze hebben het maar te accepteren
quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:17 schreef Miezziej het volgende:
[..]
mijn schoonzus zei dat ik dat niet langer moest doen dan 3 maanden want anders wil de baby niet gaan eten ofzo?
Ja die zitten nog steeds aan de tietquote:Op woensdag 1 juni 2016 16:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel meevalt en dat ze je keuze gewoon respecteren. Je bent de enige niet die bewust kiest voor flesvoeding.
[..]![]()
Want alle generaties die voor kunstvoeding geboren werden gingen ook nooit over op vast voedsel?
Heel goed van je werkgever.quote:Op woensdag 1 juni 2016 13:56 schreef angelatje het volgende:
Verder ben ik vrijdag door mijn wg naar huis gestuurd omdat ik gewoon bijna niet meer kon lopenmaandag bij de vk geweest en die zag meteen al hoe het ervoor stond en ik moest dus per direct stoppen met werken
Denk dat dat wel meevalt. Jouw lijf, jouw beslissing. Ik zou niet eens gaan uitleggen waarom niet als ze vragen. Ik heb besloten geen borstvoeding te gaan geen. Punt.quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:09 schreef Quoi het volgende:
Ieks, de kraamzorgorganisatie is erg pro-borstvoeding zie ik nu. Tot nu toe heeft nog geen haan gekraaid naar mijn voorkeuren, maar hier moet ik waarschijnlijk toch gaan uitleggen waarom niet. Nou ja, ze hebben het maar te accepteren
Je gaat hopelijk toch niet nu al bevallen? Ik zou even de vk contacteren als het zo heftig is, lijkt me niet de bedoeling nee.quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:34 schreef _Ophelia_ het volgende:
Over rustig aan doen gesproken, als je echt even moet gaan staan/ hangen om het weg te zuchten mag je het geen harde buik meer noemen vrees ik?
haha, ja hij snapt het hier wel, alleen kan hij niet harder (en wil niet iemand betalen om het af te maken, puntje van regelmatige onenigheid hierquote:Op woensdag 1 juni 2016 16:01 schreef Unihipili het volgende:
Maar snapt hij dan niet dat het fijner is het zsm af te hebben voor je rust? Dat het voor hem nou niet zo werkt oké, het gaat er ook niet om of het klopt of niet.
Wen er maar vast aan dat mensen altijd een mening hebben over je handelen. Of dat nu om de manier van voeden gaat, over de manier hoe je je kind in bed legt, hoe je hem troost .. en zo nog 100 andere dingen. Als ze vragen of je bv of fv gaat geven gewoon zeggen wat je gaat doen en dan gewoon PUNTquote:Op woensdag 1 juni 2016 16:09 schreef Quoi het volgende:
Volgens mij is elke kraamzorg organisatie dat, maar dat is niet hetzelfde als anti-flesvoeding hoor. Gewoon aangeven wat je keuze is.quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:09 schreef Quoi het volgende:
Ik heb er dus wel 1 van 50+ euro, aan zo'n slap cheapass ding die inzakt heb ik niks.quote:Op woensdag 1 juni 2016 17:05 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Dank voor alle tips over wel/geen voedingskussenIk ga er zo een ophalen via Marktplaats, mits ie er een beetje uit ziet, dan kan ik het eens proberen. Niet zo'n zin om 50+ eurie uit te geven aan iets dat de helft van jullie niet gebruikt
Hoi Vivi, ik ben benieuwd wat je vindt. Maar mijn boeren(oke, dokters-)verstand zegt dat aanpassen niet nodig is. Want zwangeren krijgen een boostervaccinatie zodat de moeder even weer goed antistoffen aanmaakt, en die worden doorgegeven aan het kind, maar die verdwijnen weer en het kind moet zelf met de normale vaccinaties antistoffen zelf aanmaken. Daarnaast is de boostervaccinatie meestal een combinatieprik die niet perse overeenkomt met wat in het rijksvaccinatieprogramma aan baby's wordt gegeven.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:27 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
[..]
[..]![]()
Het is wel een lastige kwestie. Ze hebben nu wel aangetoond dat het voor de bescherming van pasgeborenen nuttig is om zwangere vrouwen te vaccineren, maar of het vaccinatieprogramma van het kind op deze nieuwe situatie moet worden aangepast is kennelijk nog onduidelijk. Ik zal eens opzoeken hoe dit in andere landen geregeld is, waar ze al langer ervaring hebben met kinkhoestvaccinaties bij zwangere vrouwen.
In Australie krijgen moeders de kinkhoestvaccinatie. En het inentingprogramma is daar niet heel afwijkend tov Nederland. Een maand eerder of later of net een iets andere combinatie maar wel dezelfde vaccinaties.quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:21 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Hoi Vivi, ik ben benieuwd wat je vindt. Maar mijn boeren(oke, dokters-)verstand zegt dat aanpassen niet nodig is. Want zwangeren krijgen een boostervaccinatie zodat de moeder even weer goed antistoffen aanmaakt, en die worden doorgegeven aan het kind, maar die verdwijnen weer en het kind moet zelf met de normale vaccinaties antistoffen zelf aanmaken. Daarnaast is de boostervaccinatie meestal een combinatieprik die niet perse overeenkomt met wat in het rijksvaccinatieprogramma aan baby's wordt gegeven.
- ik zie trouwens dat dat overeenkomt met wat het RIVM zegt. En ik lees daar ook dat er een tekort is aan vaccins wereldwijd! Maar zwangeren in dit topic hebben nog geen probleem gehad met de levering begrijp ik?
quote:Op woensdag 1 juni 2016 18:14 schreef nectarientje het volgende:
Mm vandaag even wat uitzetlijsten met elkaar vergeleken en opgeschreven wat we allemaal nog moeten halen en ik heb nu lichte stressLief is de komende tijd best veel weekenden weg en ik weet nu even niet wanneer we alles moeten gaan halen. Natuurlijk kunnen we veel gewoon bestellen maar sommige dingen wil je toch eerst zien. We moeten deze week ook echt een knoop gaan doorhakken over opvang, ook zo'n keuze waar je echt even voor moet gaan zitten en tijd voor moet maken. Ga m maar eens vasttapen aan de bank straks ofzo..
FTR: ik ben hormonaal reuze stabiel![]()
Ik heb hem net opgehaald, hij is best stevig hoor! En als het niet bevalt verpats ik hem wel weer!quote:Op woensdag 1 juni 2016 18:04 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Ik heb er dus wel 1 van 50+ euro, aan zo'n slap cheapass ding die inzakt heb ik niks.
En anders is het bij de voedingen nog handig.
Besides .. Radboud (waar ik loop) is ook pro bv. Goede zaak ook vind ik overigens. Eerste keer toen ik die vraag kreeg bij 1e, dacht ik ook afgeschoten te wordenquote:Op woensdag 1 juni 2016 17:36 schreef Quoi het volgende:
ok, ik zal denken aan de 'punt'. Ben er ook niet echt bang voor, maar schrik best van hun stelligheid op de website. Laat dan de keuze echt open. Maarja
*Boks*quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:49 schreef Crumpette het volgende:
Wrom niet eigk? (Interesse he,geen oordeel. Ik ben ook freelancer en derhalve nu fulltime mama)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |