Ik heb een soortgelijk geval. Bedrijf maakt een bedrag van ¤ 25.000 over aan mijn cliënt met een bijstandsuitkering. Zelfde dag was het geld lang en breed uitgegevenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:18 schreef Renesite het volgende:
De bank zal wel meewerken op ten duur. Een cliënt van mij heeft een schuld bij de bank omdat een persoon geld heeft overgemaakt naar mijn cliënt. Onverschuldigd. De bank heeft dit toentertijd op zich genomen. Dit is wel 8 jaar geleden gebeurd.
Oh, jij doet hetzelfde werkquote:Op donderdag 2 juni 2016 18:06 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Ik heb een soortgelijk geval. Bedrijf maakt een bedrag van ¤ 25.000 over aan mijn cliënt met een bijstandsuitkering. Zelfde dag was het geld lang en breed uitgegevenNu zit ze in de Wsnp:')
Ik dacht dat je alleen in wsnp terecht kon komen als je er weinig aan kon doen in dit geval van in 1 dag 25k uitgeven lijkt me dat toch niet het geval.quote:Op donderdag 2 juni 2016 18:06 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Ik heb een soortgelijk geval. Bedrijf maakt een bedrag van ¤ 25.000 over aan mijn cliënt met een bijstandsuitkering. Zelfde dag was het geld lang en breed uitgegevenNu zit ze in de Wsnp:')
Dat was in het pre Iban tijdperk zo maar nu niet meer omdat IBAN nummers een controlegetal hebben en als je 2 getallen omdraait een fout melding krijgt omdat het controlegetal dan niet klopt.quote:Op donderdag 2 juni 2016 08:56 schreef MCH het volgende:
Misschien zit ik heel erg uit m'n nek te lullen maar ik dacht ooit gehoord te hebben dat wanneer ING rekeningen onderling geld naar elkaar overmaken dat er een automatische correctie of invulling plaatsvindt van de persoonsgegevens als ze geld naar elkaar overmaken ook al is de eerst onjuist. Kun je dus niet iemand vinden die ook een ING rekening heeft en daar weer een cent naar overmaakt?
Hahahahaquote:Op donderdag 2 juni 2016 20:25 schreef Jordaan020 het volgende:
Mijn moeder had vorig jaar ook geld overgemaakt naar een verkeerde rekening. Ik heb toen even gebeld met onze bank (abn) en de medewerker aan de lijn wilde het "voor deze keer" wel even terugboeken. Het geld stond gelijk weer op de rekening.
quote:Op donderdag 2 juni 2016 20:25 schreef Jordaan020 het volgende:
Mijn moeder had vorig jaar ook geld overgemaakt naar een verkeerde rekening. Ik heb toen even gebeld met onze bank (abn) en de medewerker aan de lijn wilde het "voor deze keer" wel even terugboeken. Het geld stond gelijk weer op de rekening.
oke manquote:Op donderdag 2 juni 2016 20:56 schreef xzaz het volgende:
[..]dat is een vergoeding geen terugboeking.
Ja en nee. Niet drie maanden later misschien maar wel een jaar later. Ligt ook aan je stoornis of iets dergelijks.quote:Op donderdag 2 juni 2016 18:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je alleen in wsnp terecht kon komen als je er weinig aan kon doen in dit geval van in 1 dag 25k uitgeven lijkt me dat toch niet het geval.
Ik insinueer toch ook niet dat het raar is.. ben gewoon benieuwd.quote:Op donderdag 2 juni 2016 08:05 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo raar. Ik heb laatst een groter bedrag overgemaakt naar een stukadoor.
Het is totaal irrelevant.quote:Op donderdag 2 juni 2016 23:23 schreef RijstNatie het volgende:
Ik insinueer toch ook niet dat het raar is.. ben gewoon benieuwd.
Als het zo gewoon is kan hij het toch wel zeggen...
Goed afgelopen dus. Mooi.quote:Op woensdag 8 juni 2016 22:11 schreef KimJong-un het volgende:
Ja sorry had jullie wel even op de hoogte kunnen houden. Het geld staat weer op mijn rekening. Het werd volledig + 1 euro overgemaakt. Er zijn nog eerlijke mensen dus. Wat een opluchting op het moment dat je de app opent en ziet dat er zo'n bedrag is bijgeboekt.
Ander bedrag dus... wordt binnenkort als onverschuldigde betaling teruggevorderdquote:
Welkom bij IBAN.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:45 schreef Sapstengel het volgende:
Het is eigenlijk idioot dat er nergens een controle ingebouwd zit. Het zou toch niet zo lastig zijn om naam + rekeningnummer te vergelijken met een database en een foutmelding te geven als iets niet overeenkomt.
Alleen bij ING->ING, en dat was nou niet de meest privacyvriendelijke methode overigens.quote:Op woensdag 8 juni 2016 22:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Welkom bij IBAN.
Want daarvoor gebeurde dat iig wel bij ING rekeningnummers.
Ja, totdat mensen gingen huilen dat het inbreuk was op privacy en ING er vervolgens mee is gestopt.quote:Op woensdag 8 juni 2016 22:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Welkom bij IBAN.
Want daarvoor gebeurde dat iig wel bij ING rekeningnummers.
wauw!quote:Op woensdag 8 juni 2016 22:11 schreef KimJong-un het volgende:
Ja sorry had jullie wel even op de hoogte kunnen houden. Het geld staat weer op mijn rekening. Het werd volledig + 1 euro overgemaakt. Er zijn nog eerlijke mensen dus. Wat een opluchting op het moment dat je de app opent en ziet dat er zo'n bedrag is bijgeboekt.
gefeliciteerd met deze onverwachte wendingquote:Op woensdag 8 juni 2016 22:11 schreef KimJong-un het volgende:
Ze hoeven ook niet de naam weer te geven toch? Kan ook gewoon iets staan als "de naam en het rekeningnummer komen niet overeen."quote:Op woensdag 8 juni 2016 22:24 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ja, totdat mensen gingen huilen dat het inbreuk was op privacy en ING er vervolgens mee is gestopt.
Onzin.quote:Op woensdag 8 juni 2016 22:24 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ja, totdat mensen gingen huilen dat het inbreuk was op privacy en ING er vervolgens mee is gestopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |