quote:Op woensdag 1 juni 2016 13:40 schreef marathon2000 het volgende:
Goede policy van IVM (inzake een noodzakelijke aov) :wat ik vooral goed vind is dat ze leren van eerdere pitches. Geeft veel vertrouwen. Maar we moeten ze niet te veel promoten want dan krijgen we straks GvE problemen dat we geen tijd meer hebben de pitch te lezen voordat de funding vol isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
quote:Op woensdag 1 juni 2016 13:40 schreef marathon2000 het volgende:
Goede policy van IVM (inzake een noodzakelijke aov) :SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nette oplossing natuurlijk, maar eerlijk gezegd hoop ik dat het project gewoon doorgaat.quote:Op woensdag 1 juni 2016 13:58 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Bijna hopen dat het niet luk. 1% in twee maanden!
Stel dat je 500 euro investeert, dan krijg je na ruim een maand 505 euro terug. Procentueel een mooi rendement, maar zowel de ondernemer als de investeerder en het platform schieten hier natuurlijk niets mee op.
Zeker weten. Ik snap eigenlijk niet hoe ze nu op een B uitkomen. De cijfers zijn een heel stuk slechter dan vorig jaar. Totale risicoscore 2015 = 12. Totale risicoscore 2016 = 16.quote:Op woensdag 1 juni 2016 15:47 schreef bleyenburg het volgende:
KOM loopt weer lekker te goochelen. Althans: Agium goochelt en KOM dekt het af
Kunnen beiden dan op een gemiddeld risico uitkomen?quote:Op woensdag 1 juni 2016 15:59 schreef Baklapper het volgende:
De risicoscore van de eerste tranche is gebaseerd op de GmbH. Bij de tweede tranche is de score gebaseerd op de eenmanszaak.
Waarom ze geen cijfers van GmbH geven is mij een raadsel. Nu valt er namelijk niet veel te vergelijken en weten wij ook niet hoe het bedrijf ervoor staat.
Dat is ook niet de bedoeling, wijsneus!quote:Op woensdag 1 juni 2016 15:59 schreef Baklapper het volgende:
Nu valt er namelijk niet veel te vergelijken en weten wij ook niet hoe het bedrijf ervoor staat.
[kommode]quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:04 schreef djh77 het volgende:
Kunnen beiden dan op een gemiddeld risico uitkomen?
Je kan ook investeren in de GmbH: http://powerkombimodule.c(...)WachstumII-final.pdfquote:Op woensdag 1 juni 2016 15:59 schreef Baklapper het volgende:
De risicoscore van de eerste tranche is gebaseerd op de GmbH. Bij de tweede tranche is de score gebaseerd op de eenmanszaak.
Waarom ze geen cijfers van GmbH geven is mij een raadsel. Nu valt er namelijk niet veel te vergelijken en weten wij ook niet hoe het bedrijf ervoor staat.
TailerMates heeft een hoog risico met 15 risicopunten. Power Combi heeft een gemiddeld riscio met 16 risicopunten.quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:06 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
[kommode]
Jazeker, want 'hoog' en 'zeer hoog' gebruiken we niet meer.
En aangezien het niet 'laag' of 'zeer laag' is blijft 'gemiddeld' over.
[/kommode]
dat is zeker droevig.quote:Op woensdag 1 juni 2016 13:06 schreef bleyenburg het volgende:
droevig verhaal in de Q&A hij Hofman (KOM)
Dankje, ik spreek wel geen duits, maar ik begreep wel waar ik een kruisje moest zetten.quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:07 schreef djh77 het volgende:
[..]
Je kan ook investeren in de GmbH: http://powerkombimodule.c(...)WachstumII-final.pdf
[kommode]quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:09 schreef djh77 het volgende:
[..]
TailerMates heeft een hoog risico met 15 risicopunten. Power Combi heeft een gemiddeld riscio met 16 risicopunten.
quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:10 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
[kommode]
Klopt, die pich is op een vrijdag online gegaan en dan bepalen we het risico door te dobbelen.
[/kommode]
Spelregels:quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:10 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
[kommode]
Klopt, die pich is op een vrijdag online gegaan en dan bepalen we het risico door te dobbelen.
[/kommode]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Erg grappig. Het hele idee van crowdfunding is juist dat je vermogenbeheerders en beleggingsinstellingen overbodig maakt door geld leners direct in contact te brengen met particulieren. Er is geen enkele reden voor dat soort partijen om zich hier tegenaan te bemoeien.quote:
Bij GvE als het er maar een beetje goed uit ziet, inschrijven en daarna rustig lezen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 14:11 schreef komrad het volgende:
[..]
wat ik vooral goed vind is dat ze leren van eerdere pitches. Geeft veel vertrouwen. Maar we moeten ze niet te veel promoten want dan krijgen we straks GvE problemen dat we geen tijd meer hebben de pitch te lezen voordat de funding vol is
Ik zou niet te veel in de statuten proberen te regelen. In principe besluit het bestuur waar zij mee aan de slag gaan. Eventueel gedelegeerd aan een werkgroep o.i.d. Dit alles op basis van een mandaat van de ledenvergadering. Het streven is volgens mij om juridische zaken zo veel mogelijk te vermijden - kost veel geld en duurt lang. Voor je zo iets doet zul je normaal gesproken eerst in overleg treden met je leden. Bij voorkeur dus in overleg gaan met platforms, eventueel de media inschakelen, of klachten indienen.quote:[...]
- Ik begrijp dat het idee achter de vereniging blokvorming is om zo een betere gesprekspartner voor de platformen te zijn. Maakt het dan nog uit hoeveel geld of hoeveel leden er gemoeid zijn bij een bepaald geschil? Ik stel me zo voor dat je geen vereniging wilt inroepen wanneer het 1 lid aangaat die ¤100 heeft geinvesteerd, terwijl met 50 leden en ¤25.000 het belang duidelijker aanwezig is. Moet dit in de statuten gedefinieerd worden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:10 schreef iw84t het volgende:
UpdateSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekkere aktie. Geen 25k voor de investeerders terwijl dat toch echt de deal was met B&D.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |