quote:Op woensdag 1 juni 2016 08:35 schreef Jackthe het volgende:
[..]
WoW! Ik ben enigszins overdonderd door je enthousiasme.
Het voelt aan als een gemiddeld CF project bij de grotere sites. Voor je hebt kunnen nadenken zit het al vol, alleen door blind instappen kom je nog mee. ;-).
Okay thanx dat had ik even gemist. Overigens had ik FNC eerder deze week al gevraagd om de projecten duidelijker te publiceren met bedrijfsnaam, en ook in de incasso van de investering de projectnaam en bedrijfsnaam te vermelden.quote:Op woensdag 1 juni 2016 05:51 schreef djh77 het volgende:
[..]
Amigo is de naam van het bedrijf die Funding heeft gevraagd voor het renoveren van het paviljoen. Zie de aanvraag op de site van FNC
Lijsten per project lijkt me een goed idee. Bij wanpraktijken van het platform (zoals wat KoM nu doet bij B&D Arnhem) kunnen dan besproken worden. Er is namelijk geen enkele manier om met de overige, vaak anonieme, investeerders in contact te komen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:59 schreef µ het volgende:
Lijsten per project, is dat een idee (voor later)?
Laat ff weten hoe het gaat met subscriben enzo.
Ik heb hem inmiddels gemaild. Ik wacht op antwoord. Zo te zien ging het bij PIVN vooral over Boober. De afhandeling van het faillisement van Boober wordt door de uit PIVN voortgekomen stichting SBAG gedaan.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:33 schreef Murene het volgende:
[..]
Zou eens beginnen om met de oude voorzitter van de belangenvereniging contact op te nemen om te vragen hoe hun dat hadden aangepakt en waarom ze zijn opgeheven.
Zal ik later naar kijkenquote:Op woensdag 1 juni 2016 10:09 schreef papernote het volgende:
[..]
Lijsten per project lijkt me een goed idee. Bij wanpraktijken van het platform (zoals wat KoM nu doet bij B&D Arnhem) kunnen dan besproken worden. Er is namelijk geen enkele manier om met de overige, vaak anonieme, investeerders in contact te komen.
Ik denk dat ik deze mee neem, wel slecht dat de BKR score zo laag is alleen omdat hij 19 jaar is...quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:15 schreef CaLeX het volgende:
Naam: ToTheMaxx
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 50.000 euro
Rente: 8,5%
Looptijd: 48 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,12
eerste 24 maanden een garantie van de helft van het bedrag
Ik ben met je eens dat we voor een professionele oplossing moeten kiezen en het geen houtje-touwtje vereniging moet worden die af en toe een mailtje stuurt naar de platformen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]![]()
Horseman, Bleyenburg en ik bezoeken met enige regelmaat platformen, AFM om de dingen die verbetering behoeven te bespreken. Dit doen we op persoonlijke titel maar wel met in onze achterzak de problemen die we hier lezen. Op persoonlijke titel met onze eigen verantwoordelijkheid voor wat we zeggen en op eigen kosten.
Ik ben voor een vereniging , maar als jet het doet moet je het goed doen en niet half.
Je zal je er dus van moeten vergewissen dat er financieel draagvlak is naast beschikbaarheid van capabele mensen en een goede strategie.
Ga je mensen uitsturen als landelijke vereniging dan is dit anders dan zoals wij het nu doen. Je zal er voor moeten zorgen dat de mensen die je uitstuurt juridisch afgedekt zijn. Dat je ze een onkosten vergoeding geeft voor de gemaakte kosten, (Autokosten etc. geen uur vergoeding)
Je zal dus een zware vereniging moeten oprichten met statuten die door een jurist afgestemd zijn op het (financiële ) karakter van de vereniging met KvK en Notaris registratie.
Als je het goed wil doen zal je het eerste jaar zomaar een bedrag van tussen de 2000,- en 5000,- euro kwijt kunnen zijn.
Met de natte vinger geschat:
10 000 km a 0.19= ongeveer 2000 euro
statuten 500 tot 1000 euro
notaris 250 euro,
Jaarvergadering 500 euro
Website, hosting, kantoorkosten 1000 euro.
Dus heb je zo’n 50 tot 100 man die het initiatief steunen nodig en die moeten dan rekenen op een contributie van ongeveer 50 euro per jaar.
Zijn die mensen er? Ja vast, maar kunnen we ze ook bereiken en zijn ze ook bereid om 50 euro per jaar te dokken, voor iets waar van de waarde zich nog moet bewijzen?
Overigens wil ik best meedenken maar dan en slechts dan als er een insteek is van praktisch denken waar ik geen zin in heb is bijeenkomsten met oeverloos gezwam over details.
Mee eens m.b.t de BKR score.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:32 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ik denk dat ik deze mee neem, wel slecht dat de BKR score zo laag is alleen omdat hij 19 jaar is...
1500 zijn eenmalige kosten, dus daar zou je bij 100 leden al van 50 naar 35 zakken.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:33 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat we voor een professionele oplossing moeten kiezen en het geen houtje-touwtje vereniging moet worden die af en toe een mailtje stuurt naar de platformen.
Om als serieuze partij gezien te worden zijn er denk ik echter wel een paar honder leden nodig.
Daarnaast kan je de kosten denk ik nog wel beperken; veel van deze zaken kunnen we waarschijnlijk via de leden tegen kostprijs krijgen; er is toch vast wel iemand met een ruimte/bedrijfskantine waar we een jaarvergadering kunnen houden? En welke kantoorkosten zouden we eigenlijk moeten maken?
Al met al denk ik dat bij een animo van een paar honderd leden de 'contributie' ongeveer 10 euro kan bedragen.
en de jaarvergaderingen plannen op locaties die we zelf gefund hebbenquote:Is er trouwens niet ergens vanuit de overheid een potje met geld voor de oprichting van zo'n vereniging? De AFM zou bij zo'n vereniging toch ook gebaat zijn..
Om dezelfde redenen meegepakt, als die omvalt dan heb je de helft al terug en blijft er een klein bedrag openstaan waar wel een regeling voor getroffen kan worden.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:36 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Mee eens m.b.t de BKR score.
Jonge knaap, van jongs af aan met deze spullen bezig, Heeft voor de eerste twee jaar backup gezocht voor als het mis gaat voor helft leenbedrag. Max risico voor mij dus helft uitgeleend bedrag. Leuk als zo'n jongen het voor elkaar krijgt. Ik heb er vertrouwen in. Ik doe ook mee.
Ja! Dat worden dan de nieuwe incentives: als uw vereniging ons voor meer dan 25% fund, mag u gebruik maken van onze kantine gedurende de looptijd van de lening.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:40 schreef CaLeX het volgende:en de jaarvergaderingen plannen op locaties die we zelf gefund hebben
allemaal een klapstoeltje mee en in de hal van de fruitteler gaan zitten
De branchevereniging Crowdfunding Nederland is mede mogelijk gemaakt door het Ministerie van Economische zaken, dus ik verwacht dat er wel iets te regelen is voor de oprichtingskosten. Dan blijft er een bedrag over voor de operationele kosten. Als we een twintigtal tientjesleden hebben bij oprichting, dan denk ik dat er wel mensen bereid zijn (waaronder ik) om bij te springen als we niet uit de kosten komen. Er zijn mensen die een flink bedrag via crowdfunding hebben geïnvesteerd. Vervolgens is het dan zaak om te groeien.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:33 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat we voor een professionele oplossing moeten kiezen en het geen houtje-touwtje vereniging moet worden die af en toe een mailtje stuurt naar de platformen.
Om als serieuze partij gezien te worden zijn er denk ik echter wel een paar honder leden nodig.
Daarnaast kan je de kosten denk ik nog wel beperken; veel van deze zaken kunnen we waarschijnlijk via de leden tegen kostprijs krijgen; er is toch vast wel iemand met een ruimte/bedrijfskantine waar we een jaarvergadering kunnen houden? En welke kantoorkosten zouden we eigenlijk moeten maken?
Al met al denk ik dat bij een animo van een paar honderd leden de 'contributie' ongeveer 10 euro kan bedragen.
Is er trouwens niet ergens vanuit de overheid een potje met geld voor de oprichting van zo'n vereniging? De AFM zou bij zo'n vereniging toch ook gebaat zijn..
Ik heb net een mailtje gestuurd naar mijn contacten bij AFM.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:33 schreef Mynheer007 het volgende:
Is er trouwens niet ergens vanuit de overheid een potje met geld voor de oprichting van zo'n vereniging? De AFM zou bij zo'n vereniging toch ook gebaat zijn..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voornamelijk voor de vereniging denk ik. Rest van discussie kan prima hier. En het maakt mij allemaal niet heel veel uit, maar ik weet dat zo'n systeem vaak goed werktquote:Op woensdag 1 juni 2016 10:41 schreef -jos- het volgende:
Is die maillist nou voor dit forum of voor een aparte vereniging? Mij lijkt het het beste om de discussies op 1 kanaal te houden, hier dus. Ben niet zon voorstander van nieuwe communicatiekanalen,
Aardig project (betrouwbare mensen), inmiddels al vol.quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:28 schreef CaLeX het volgende:
[..]
ik moest een beetje lachen
OT Nieuwe
Naam: Avenue Haarwerk
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 110.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5
Graydon rating: 0,03
Lol. Ik doelde meer op een bedrijfseigenaar die lid is van de vereniging;).quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:42 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Ja! Dat worden dan de nieuwe incentives: als uw vereniging ons voor meer dan 25% fund, mag u gebruik maken van onze kantine gedurende de looptijd van de lening.
quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik heb net een mailtje gestuurd naar mijn contacten bij AFM.Top, ik ben benieuwd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |