abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162648610
De lage rente
Nauwelijks cijfers
Dunne marge
Een tros aan BV's
Zekerheden????
Bankfinanciering????
Verhaalsmogelijkheden privé???

En dan toch een 2 ?????
Pecunia non olet
pi_162648719
maar dat zie je dan toch weer terug in de creditsafe en gradon scores... die 2 slaat alleen maar terug op hoeveel van hun aflosmogelijkheden wordt gebruikt. In dit geval dus relatief weinig... Die twee is dus ook gewoon gebaseerd op feiten...
pi_162648847
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 17:55 schreef najra1990 het volgende:
Die twee is dus ook gewoon gebaseerd op feiten...
Vooral op de prognose denk ik........
Pecunia non olet
  dinsdag 31 mei 2016 @ 18:09:51 #29
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162648994
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 17:09 schreef Benger het volgende:
Ok, ik zie 2 andere personen die overwegen in het bestuur te gaan, maar gebrek hebben aan tijd. Dat betekent dat ik op dit moment alleen de kar kan gaan trekken. Ik wacht nog af tot morgenmiddag, als niemand anders er hobby in heeft om het op te zetten, doe ik het alleen (vind ik eerlijk gezegd ook het makkelijkste). Ik zal dan een email mailinglist opzetten om belangstellenden te informeren met gelegenheid voor input en feedback.
Hallo Benger,
Je staat er wat mij betreft zeker niet alleen voor. Ik zal zeker mijn steentje bijdragen. Ik denk dat het een belangrijke stap is om te zetten. Bestuurder is meer dan de man die het kruisje bij de notaris zet. Den bestuurder moet kennis hebben van financiele en juridische zaken en dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.

Maar ik zit dolgraag in een tweede lijn, (technisch, klankbord groep, penning meester).
Ik denk we met een klein commitee bij elkaar moeten komen om te zien wat we kunnen betekenen.
Tot nooit .......
pi_162652762
Beste leden,

Ik ben nieuw hier en zit momenteel in 23 projecten bij KOM. Momenteel heeft enkel project 1260 DC vertraging, weet iemand hier meer van. In B&D heb ik niet geinvesteerd, maar ik begrijp een aantal zaken niet, misschien is dat omdat ik naar Belgisch recht denk. Misschien kan iemand verduidelijken. De eigenaresse in kwestie wil de zaak overlaten aan een overnemer. Bij een overname neemt de overnemer toch alle resterende schuld over, zelfs klanten die bv een cadeaubon gekocht hebben bij B&D hebben nog het recht deze op te eisen bij de nieuwe eigenaar.
Ook heeft zij hoofdelijke aansprakelijkheid voor 30000 euro. Als ze dan failliet gaat, worden deze 30000 euro waarvoor ze hoofdelijk aansprakelijk is toch gerecupereerd van haar persoonlijk inkomen en eigendommen van de gezinswoning (via de beslagrechter). Ook al heeft ze nadien geen baan, ze zal toch eens aan haar persoonlijke schulden moeten of kunnen voldoen.

Graag iemand die dit kan verduidelijken.
pi_162653892
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:30 schreef gike25 het volgende:
Beste leden,

Ik ben nieuw hier en zit momenteel in 23 projecten bij KOM. Momenteel heeft enkel project 1260 DC vertraging, weet iemand hier meer van. In B&D heb ik niet geinvesteerd, maar ik begrijp een aantal zaken niet, misschien is dat omdat ik naar Belgisch recht denk. Misschien kan iemand verduidelijken. De eigenaresse in kwestie wil de zaak overlaten aan een overnemer. Bij een overname neemt de overnemer toch alle resterende schuld over, zelfs klanten die bv een cadeaubon gekocht hebben bij B&D hebben nog het recht deze op te eisen bij de nieuwe eigenaar.
Ook heeft zij hoofdelijke aansprakelijkheid voor 30000 euro. Als ze dan failliet gaat, worden deze 30000 euro waarvoor ze hoofdelijk aansprakelijk is toch gerecupereerd van haar persoonlijk inkomen en eigendommen van de gezinswoning (via de beslagrechter). Ook al heeft ze nadien geen baan, ze zal toch eens aan haar persoonlijke schulden moeten of kunnen voldoen.

Graag iemand die dit kan verduidelijken.
Stelling van KOM was dat B&D bereid was de inboedel over te nemen indien mevrouw ontslaan zou worden uit de hoofdelijke aansprakelijk. Men ik akkoord gegaan omdat de verwachting was dat er niet genoeg bezittingen / inkomsten zouden zijn.
pi_162656000
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:56 schreef papernote het volgende:

[..]

[..]

Lokquotes. Wat denken jullie hier van? Uit eerdere reacties begreep ik dat jullie ook hierin geïnvesteerd hadden.

Wellicht kunnen jullie ook naar KoM mailen hierover? Want Peter-Paul scheept me af door te zeggen dat ik de enige ben die deze interpretatie heeft ("Overigens heeft geen enkele andere investeerder uit dit project het geïnterpreteerd zoals u dat deed.")
Ik had dezelfde interpretatie van de mail van KOM over B&D. Ik had wel twijfels bij de mail van KOM en heb op 26 april een aantal vragen daarover gesteld, maar helaas geen antwoord gekregen. Heb maar weer een mail naar KOM gestuurt.
pi_162656202
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:03 schreef djh77 het volgende:
Renovatie paviljoen (FNC) was dus wel degelijk wat mee aan de hand. Project is geannuleerd. Investering is teruggestort
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:19 schreef Baklapper het volgende:
Heb ineens geld teruggekregen van FNC. Project recreatiepark Amigo gaat niet door. Mis nog wel alle overige betalingen.
Ik had wel geinvesteerd in Renovatie paviljoen. Niet geinvesteerd in recreatie park Amigo

Heb het investeringsbedrag teruggekregen voor recreatie park Amigo 8)7 8)7
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:22:53 #34
132191 -jos-
Money=Power
pi_162656376
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:17 schreef iw84t het volgende:

[..]

[..]

Ik had wel geinvesteerd in Renovatie paviljoen. Niet geinvesteerd in recreatie park Amigo

Haha, wat een drama, blij dat ik daar niet zit.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_162656388
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 17:07 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nee toch? Rond 9 mei volgens mij
6 Mei bij mij.
pi_162661082
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:17 schreef iw84t het volgende:

[..]

[..]

Amigo is de naam van het bedrijf die Funding heeft gevraagd voor het renoveren van het paviljoen. Zie de aanvraag op de site van FNC
pi_162661230
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:11 schreef iw84t het volgende:

[..]

Ik had dezelfde interpretatie van de mail van KOM over B&D. Ik had wel twijfels bij de mail van KOM en heb op 26 april een aantal vragen daarover gesteld, maar helaas geen antwoord gekregen. Heb maar weer een mail naar KOM gestuurt.
Goed om te horen dat ik hierin inderdaad niet alleen sta! Blijf KoM mailen overigens, ze reageren uiteindelijk wel. Als we opgeven, dan hebben we niets meer te zeggen en neemt KoM de boel over.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_162661538
Ik heb maar eens geklaagd bij de AFM over de praktijken van KoM. Geen idee of dat wat gaat uithalen.
pi_162661574
24 mei onderstaande mail verstuurd aan KoM. Geen reactie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 01-06-2016 08:51:02 ]
pi_162661682
quote:
Ok, ik zie 2 andere personen die overwegen in het bestuur te gaan, maar gebrek hebben aan tijd. Dat betekent dat ik op dit moment alleen de kar kan gaan trekken. Ik wacht nog af tot morgenmiddag, als niemand anders er hobby in heeft om het op te zetten, doe ik het alleen (vind ik eerlijk gezegd ook het makkelijkste). Ik zal dan een email mailinglist opzetten om belangstellenden te informeren met gelegenheid voor input en feedback.
WoW! Ik ben enigszins overdonderd door je enthousiasme.

Het voelt aan als een gemiddeld CF project bij de grotere sites. Voor je hebt kunnen nadenken zit het al vol, alleen door blind instappen kom je nog mee. ;-).

Zelf heb ik wel interesse in crowdfunders vereniging, en wil ook wel een rol spelen. Welke rol wil ik bekijken qua tijd zit ik momenteel erg lastig, maar ik verwacht dat dit beter wordt volgend jaar.
Voordat ik een bestuurdersrol (overweeg) op te nemen, zou ik eerst graag de rol en houding van deze vereniging willen definiëren in het Nederlandse CF landschap. Ik denk om succesvol te zijn moet je een substantieel aantal crowdfunders vertegenwoordigen, hoeveelheid geld is belangrijk, maar denk ondergeschikt. Want vele kleintjes worden vanzelf groot.

De houding zie ik twee vormen, enerzijds een meewerkende meedenkende modus met de platformen, waarbij we gezamenlijk met hun de CF markt professionaliseren. Hierbij kunnen we wellicht eenmalig gebruikmaken van hun mailbestanden om crowdfunders te bereiken. Echter in zo'n houding zou ik niet adviseren om actief een juridische strijd aan te gaan per individueel project. Focus blijft op de lange termijn.

Een andere houding is de advocaat van de duivel. Waarbij vaker de strijd aangegaan zal worden met de platformen om zo verbeteringen door te voeren. Hiervoor zul je zelf de leden actief moeten zoeken en veel juridische kennis in huis te hebben (+diepe zakken).
Signature
pi_162661719
quote:
Behoefte aan een mailinglijstsysteem?
జ్ఞ‌ా
  woensdag 1 juni 2016 @ 08:47:36 #42
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162661812
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 17:48 schreef obligataire het volgende:
De lage rente
Nauwelijks cijfers
Dunne marge
Een tros aan BV's
Zekerheden????
Bankfinanciering????
Verhaalsmogelijkheden privé???

En dan toch een 2 ?????
Je zal maar een auto-invest aan hebben staan voor alles van classificatie 2 en beter.....
Tot nooit .......
pi_162661909
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:47 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Je zal maar een auto-invest aan hebben staan voor alles van classificatie 2 en beter.....
Auto invest lijkt mij sowieso een slecht idee..
జ్ఞ‌ా
pi_162661942
[quote]2s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:56 schreef papernote het volgende:

[..]

[..]

Lokquotes. Wat denken jullie hier van? Uit eerdere reacties begreep ik dat jullie ook hierin geïnvesteerd hadden.

Poelifinario
pi_162661996
quote:
8s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:02 schreef Justme7005 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 31 mei 2016 09:56 schreef papernote het volgende:

[..]

[..]

Poelifinario
?
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  woensdag 1 juni 2016 @ 09:15:05 #46
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162662087
quote:
5s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:39 schreef µ het volgende:

[..]

Behoefte aan een mailinglijstsysteem?
Wat mij betreft wel.
Tot nooit .......
pi_162662145
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=13851

Avenue Haarwerk
Project:13851 Zakelijk
Leendoel:Onroerend goed / verbouwing
Classificatie:5
G-PD percentage:0,03
Creditsafe score:67
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 110.000
Geinvesteerd:¤ 1.200
Product:
Annuïteit
Rente per jaar:8,0%
Looptijd:
60 maanden
pi_162662149
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:47 schreef Speekselklier het volgende:
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:59 schreef µ het volgende:

Auto invest lijkt mij sowieso een slecht idee..
Bestaat ook niet op GvE. Enige platformen die dit voeren zijn naar mijn idee KOM, en Lendahand.
pi_162662244
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:35 schreef Jackthe het volgende:
Het voelt aan als een gemiddeld CF project bij de grotere sites. Voor je hebt kunnen nadenken zit het al vol, alleen door blind instappen kom je nog mee. ;-).
ik moest een beetje lachen :D

OT Nieuwe

Naam: Avenue Haarwerk
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 110.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5
Graydon rating: 0,03
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_162662545
Ladies and gentleman, we have lists:

http://crowdfundmailer.nl/mailman/listinfo

*O*.
జ్ఞ‌ా
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')