Omdat alles wat iedere EU burger doet, ook weer gevolgen heeft voor buurlanden.quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:49 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Waarom heb je zo weinig vertrouwen in Nederland. Waarom wil je corrupte, straatarme, incapabele EU-landen laten beslissen hoe wij in Nederland moeten leven?
Het is ook brood en spelen. En om eerlijk te zijn doe ik er zelf ook aan mee, want de status quo is op deze manier niet hoogst ongunstig voor mij. Anders had ik ook wel op straat gestaan, maar ik heb nu eenmaal een baan en een hypotheek dus het loont ook helemaal niet.quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:48 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik denk dat het echte onderliggende probleem onwetendheid is.
It is well enough that people of the nation do not understand our banking and monetary system, for if they did, I believe there would be a revolution before tomorrow morning. Henry Ford
Read more at: http://www.brainyquote.com/quotes/quotes/h/henryford136294.html
Omdat dat de minst slechte beslissing is die je kan nemen. Uiteindelijk gaat het er immers om de rust en de welvaart in Europa te behouden en dat kon op deze manier het beste.quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:27 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zoveel voorbeelden. Neem alleen al de hulppakketten voor Griekenland. Een aantal landen zei: "Nee, absoluut niet, over my dead body" en toch stemden ze ermee in. Hoe denk je dat dat komt?
Ik zei dat het machtswellustelingen zijn, niet dat ze slim zijn.quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:46 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En op welke manier helpt een toetreding van een krachtige nationale leider als Erdogan ze in godsnaam bij het behouden van hun macht in een supranationaal instituut?
Nee, ik ben niet aan het trollen, dat de EU minder democratisch zou zijn dan de natiestaten waaruit zij bestaat is gewoonweg onzin.quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Geloof je dit echt of ben je aan het trollen? Iedere malloot weet dat de democratie in de EU ver te zoeken is. Hoe groter en logger je word hoe minder democratie. Of denk je dat de burgers van de EU het prima vinden dat er elke maand een volksverhuizing plaats die enorm veel geld kost van de ene locatie naar de ander? Of de belachelijke vergoedingen die te verdienen zijn in het EU parlement? Of het redden van de banken ten koste van alles? Zo kan ik nog wel een half uur doorgaan.
Hoe groter en logger het wordt hoe minder invloed mensen hebben. En er gaat heel stiekem steeds meer macht van nationale overheden richting de EU wat natuurlijk een hele zorgelijke zaak is.
Het is niet zo dat de macht van het Oostblok absoluut is en dat wij ons maar laten knechten. Wel is de EU een log, ondemocratisch en onbruikbaar apparaat geworden waar ik ook steeds minder nut in zie.quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:49 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Waarom heb je zo weinig vertrouwen in Nederland. Waarom wil je corrupte, straatarme, incapabele EU-landen laten beslissen hoe wij in Nederland moeten leven?
Dus slim genoeg om de macht te grijpen, jarenlang ongestoord uit te bouwen en er oprechte voorstanders voor te verzamelen, maar niet slim genoeg om na te kunnen denken over de gevolgen van een toetreding van Turkije?quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:54 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik zei dat het machtswellustelingen zijn, niet dat ze slim zijn.
Maar het volk dat de PVV wil is geen 20% maar minstens 99%! Het gros wordt gewoon nog steeds voorgelogen over hun eigen wensen of worden structureel genegeerd door de media!quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:57 schreef Mystikvm het volgende:
Dus ook zonder EU werkt in Nederland de democratie hetzelfde, waarin het gedachtengoed van de PVV zo'n 20% van de stemmers trekt en dus nooit meer dan 20% van het beleid zal vormen. Democratie is er niet zodat jij 100% je zin kunt krijgen. Democratie houdt in dat je concessies moet doen aan andere mensen die iets anders willen.
Ben ik niet met je eens. Het systeem doorzien en je erbij neerleggen is wel inherent slecht.quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:52 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is ook brood en spelen. En om eerlijk te zijn doe ik er zelf ook aan mee, want de status quo is op deze manier niet hoogst ongunstig voor mij. Anders had ik ook wel op straat gestaan, maar ik heb nu eenmaal een baan en een hypotheek dus het loont ook helemaal niet.
Op zich is het systeem doorzien en je er bij neerleggen ook niet inherent slecht. Met een manke hond kun je ook jagen. Wat wel vreemd is, is roepen om revolutie, maar feitelijk alleen maar het beleid willen veranderen. Dat is geen revolutie, dat is gewoon een andere figurehead installeren die toevallig andere dingen roept.
quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:00 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Maar het volk dat de PVV wil is geen 20% maar minstens 99%! Het gros wordt gewoon nog steeds voorgelogen over hun eigen wensen of worden structureel genegeerd door de media!
Persoonlijk ga ik liever voor een partij die zich niet bezig houdt met kopvoddentax, nepparlement, zwartepietenwet, tsunami's (tenzij het een natuurramp na een zeebeving betreft), opsluiten van mannelijke asielzoekers etc etc.quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dus als meer mensen VVD stemmen komen ze bij zinnen?
Hoe walgelijk ik de PVV ook vind, ik zie mensen liever PVV stemmen dan VVD.....
Maar ik ben niet tegen samenwerking. Het is heel goed mogelijk om daar zonder EU uit te komen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:52 schreef Godshand het volgende:
[..]
Omdat alles wat iedere EU burger doet, ook weer gevolgen heeft voor buurlanden.
Als wij flink industrieel tekeer gaan, waaien hele rookwalmen richting Duitsland.
Nu kan dat Europees opgelost worden met regelgeving. Vroeger moest dat allemaal in aparte verdragen geregeld worden.
En jij maakt onderdeel van het probleem uit door Braindead structureel neer te zetten als hersendood.quote:
Welk probleem?quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:04 schreef hoink581 het volgende:
[..]
En jij maakt onderdeel van het probleem uit door Braindead structureel neer te zetten als hersendood.
Rutte is net zo populistisch als Wilders alleen verpakt hij het in wat minder aanstootgevende taal. Wat zei Rutte nou ook al weer over visie?quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Persoonlijk ga ik liever voor een partij die zich niet bezig houdt met kopvoddentax, nepparlement, zwartepietenwet, tsunami's (tenzij het een natuurramp na een zeebeving betreft), opsluiten van mannelijke asielzoekers etc etc.
Als je leest, beweer ik ook niet dat dit niet lukt. Alleen lastiger (speciale verdragen)...quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar ik ben niet tegen samenwerking. Het is heel goed mogelijk om daar zonder EU uit te komen.
Dat de revolutie nog niet gestart is natuurlijk. Dat het volk nog niet tot de conclusie is gekomen dat zij niet maar de 20% maar de 99% zijn!quote:
99% van wat?quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:08 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dat de revolutie nog niet gestart is natuurlijk. Dat het volk nog niet tot de conclusie is gekomen dat zij niet maar de 20% maar de 99% zijn!
Een democratischere samenwerking dan de huidige kan onmogelijk de naam EU hebben?quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar ik ben niet tegen samenwerking. Het is heel goed mogelijk om daar zonder EU uit te komen.
Erbij neerleggen is misschien wel erg dik aangezet van mijzelf, maar revolutie is geen optie. Ten eerste gaat het daarvoor te goed en ten tweede ben ik ook teveel slaaf van het systeem dat ik mij dat helemaal niet kan veroorloven.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:00 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Het systeem doorzien en je erbij neerleggen is wel inherent slecht.
"The oppite of good is not evil but indifference." Als je bepaalde kennis hebt en iets doorziet moet je er ook naar handelen vind ik.
Persoonlijk denk ik dat er veel meer nodig is voor echte verandering dan alleen verandering van beleid maar ik ben blij met ieder klein beetje verandering ten goede.
Jij denkt dat 99% van de mensen binnen de EU tegen de EU zijn?quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:09 schreef hoink581 het volgende:
[..]
De mensen die tegen de EU en uitholling van de huidige democratie zijn!
Ik wil iig een kans hebben dat er in Nederland beleid wordt uitgevoerd zoals ik wil. Nu zijn we slechts een provincie van Europa die zich aan allerlei regeltjes uit Brussel moet houden.quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:57 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is niet zo dat de macht van het Oostblok absoluut is en dat wij ons maar laten knechten. Wel is de EU een log, ondemocratisch en onbruikbaar apparaat geworden waar ik ook steeds minder nut in zie.
Maar het is het systeem waar je voor kiest met een EU. Waarom zou onze stem belangrijker moeten zijn dan die van bijvoorbeeld Litouwen?
Wat ik met de laatste zin wil zeggen is dat ik merk in de discussie dat jij helemaal niet zo democratisch redeneert, maar dat jij vooral jouw eigen stem belangrijker wilt maken. Dus ook zonder EU werkt in Nederland de democratie hetzelfde, waarin het gedachtengoed van de PVV zo'n 20% van de stemmers trekt en dus nooit meer dan 20% van het beleid zal vormen. Democratie is er niet zodat jij 100% je zin kunt krijgen. Democratie houdt in dat je concessies moet doen aan andere mensen die iets anders willen.
Dat is inderdaad ook een van de enige dingen die je kunt doen. En natuurlijk erover praten met anderen. Veel mensen (ook hoogopgeleiden) hebben geen idee hoe de vork werkelijk in de steel zit.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:10 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Erbij neerleggen is misschien wel erg dik aangezet van mijzelf, maar revolutie is geen optie. Ten eerste gaat het daarvoor te goed en ten tweede ben ik ook teveel slaaf van het systeem dat ik mij dat helemaal niet kan veroorloven.
Wel kan ik stemmen op partijen die een andere economische wind willen laten waaien, en die af willen rekenen met de lobbycultuur. Dat doe ik dan ook. Dat is mijn bijdrage. Maar ik maak mij geen illusies dat de partijen waar ik op stem immuun zijn voor het gevoel van macht. Power corrupts. Altijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |