quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:12 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Is uitgelegd in een extra boek: A song of Moon and Fish.
Is geen theorie. In de boeken kunnen alle Stark kids wargen, in de show nietquote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:12 schreef Kokoswater het volgende:
[..]
Nee, kan ze niet, is een theorie die gebaseerd is op de boeken.
Al die Arya bashers hier.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik vind haar ook wel een lekker ding ten opzichte van arya
dat ook weer nietquote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Al die Arya bashers hier.![]()
Ze is het mooiste meisje uit de serie.
Wel jammer.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:57 schreef Nielsch het volgende:
Voor wat betreft de tt; ik ben er wel van overtuigd dat Bran / Three Eyed Raven verantwoordelijk is voor het doordraaien van de Mad King en dat wargen en het verbranden van White Walkers er iets mee te maken heeft.
schijnt een profetie uit de boeken te zijn, heb het vaker in theorievideo's voorbij zien komen. zal wel even terugzoeken of ik nog zo'n video kan vinden.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:12 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Er is absoluut niet waaruit blijkt dat ze überhaupt weet wat wargen is. Al die loze kreten van je steeds..
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:12 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Is uitgelegd in een extra boek: A song of Moon and Fish.
Je mag toch weigeren? Bronn had toch de 2e keer geweigerd bij Tyrion?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:16 schreef Nielsch het volgende:
High Sparrow: Cersei, we veroordelen je tot...
Cersei: Ik wil Trial by Combat...
High Sparrow: Okee...
Cersei: Ik kies The Mountain![]()
High Sparrow: Om zijn trouw aan The Faith te testen, kies ik... Tommen Baratheon
Ach ja, ook zonder het lezen van de boeken had je de riverlandsverhaallijn al gekend, want dat was achtergrondinformatie uit boeken waar we toch al voorbij waren dachten spoilende boeklezers.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
de serie is veel minder leuk/ervarend geworden sinds het lezen van de boeken, omdat ik de hele tijd aan het vergelijken ben met de boeken. neem ik de serie niet aan zoals het is. iets wat ik wel kon toen ik de boeken niet had gelezen.
neem bv jamie riverlands/riverrun/blackfish/edmure verhaal
als ze de verhaal aanhouden als in affc ken ik de verhaallijn. als ze gaan afwijken van het verhaallijn zit ik van: "in het boek was het zus en zo. dat wa toch leuker"
ik heb er dus geen profijt van bij het lezen van de boeken. als serie kijker zijnde.
true, maar dan gaat ie dus in tegen de wil van de Goden...quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:17 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Je mag toch weigeren? Bronn had toch de 2e keer geweigerd bij Tyrion?
Dat heb ik ook al een paar keer geopperd ja, maar anderen konden zich dat niet voorstellen...quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:19 schreef De-Hamster het volgende:
Kan het niet zo zijn, dat The Faith het hele idee van Trial by Combat gewoon niet erkent?
Want ze hint nu wel erg gemakkelijk: Ach ik doe gewoon een Trial by Combat etc. Het lijkt mij zo dik erop te liggen, dat het juist niet kan.
Denk dat we inderdaad niet moeten hopen dat Tommen in de arena aan zijn eind komt, hij kan wel andere domme zaken doen zodat Cersei hem ziet sterven.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:17 schreef DonRaja het volgende:
Je mag toch weigeren? Bronn had toch de 2e keer geweigerd bij Tyrion?
Zou wel een leuke plottwist zijn. Of dat de Faith Loras kiest, zodat hij op die manier z'n boetedoening kan doen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
true, maar dan gaat ie dus in tegen de wil van de Goden...
quote:I will now tell the story of what GRRM said when asked about the Stark children and their ability as wargs. He was asked if the trait of being a warg ran in the Stark family.
"I don't know if I want to get into genetics - this is fantasy, not scifi" He replied. "I don't think this is necessarily a 'Stark' ability, though all the children have it to one extent or another. They also realize it to one extent or another. Arya doesn't realize she has it, she keeps thinking she has these weird dreams, and of course Bran is much further along". Thats all I have in of an exact quote in my notes. I believe he went on to say something about how Bran was seeking the crow and then took the next question.
hmm ja, ergens is dat wel logischer... de koning inzetten is strategisch nogal dom, aangezien het juist een erg sterkte partner is voor The Faith.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:20 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Zou wel een leuke plottwist zijn. Of dat de Faith Loras kiest, zodat hij op die manier z'n boetedoening kan doen.
Dan zijn wij het in ieder geval eens.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat heb ik ook al een paar keer geopperd ja, maar anderen konden zich dat niet voorstellen...
Trial by combat wordt erkend door The Faith, volgens mij hebben zij het zelfs ooit verzonnen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:19 schreef De-Hamster het volgende:
Kan het niet zo zijn, dat The Faith het hele idee van Trial by Combat gewoon niet erkent?
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik vind de waif wel stoer met haar lege, enge blik
Waif is wel een geile taifquote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
zodra arya doorheeft dat ze kan wargen wordt ze zoveel machtiger
Maar hier gaat het al fout natuurlijk:quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Trial by combat wordt erkend door The Faith, volgens mij hebben zij het zelfs ooit verzonnen.
Zo'n onderscheid zou the Faith nooit maken. Het lijkt me juist eerder een reden om het niet toe te kennen.quote:Only highborn noblemen have the right to request a trial by combat: smallfolk do not possess this right.
Het hele idee achter trial by combat is dat de Goden de kampioen van degene die gelijk heeft laat winnen. Dus dan zou het raar zijn als juist de Faith dat niet zou erkennen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:19 schreef De-Hamster het volgende:
Want ze hint nu wel erg gemakkelijk: Ach ik doe gewoon een Trial by Combat etc. Het lijkt mij zo dik erop te liggen, dat het juist niet kan.
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:18 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ach ja, ook zonder het lezen van de boeken had je de riverlandsverhaallijn al gekend, want dat was achtergrondinformatie uit boeken waar we toch al voorbij waren dachten spoilende boeklezers.
Trial by combat legt het lot in de handen van de goden, kan me niet voorstellen dat ze daar problemen mee hebben.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:19 schreef De-Hamster het volgende:
Ja, maar dan kan het nog wel verzonnen zijn door een koning of een lord om er zelf misbruik van te maken.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:23 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Het hele idee achter trial by combat is dat de Goden de kampioen van degene die gelijk heeft laat winnen. Dus dan zou het raar zijn als juist de Faith dat niet zou erkennen.
Eén van die hoertjes die bij Oberyn en dingetje in bed kroop, dát was een lekkertjequote:
Dus? Dat bewijst niets. Dat kan net zo goed verzonnen zijn door de adel om onder veroordeling uit te komen en daarbij misbruiken ze de goden als motivatie. The Faith hoeft dat dan nog helemaal niet te erkennen. Bovendien is Trial by Combat alleen voor de adel; zo'n onderscheid zou The Faith nooit maken.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:24 schreef Tanin het volgende:
[..]
Trial by combat legt het lot in de handen van de goden, kan me niet voorstellen dat ze daar problemen mee hebben.
Dat het backfired is evident.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |