Lijkt me wel, sowieso buien vanuit het oost van dit kaliber, dagenlang, ik vind het wel bijzonder.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:43 schreef Igen het volgende:
Zo te zien blijft het nog een week van dit weer. Dat is toch best wel uitzonderlijk, of niet?
twitter:Weerplaza twitterde op woensdag 01-06-2016 om 20:58:11Erwin Klein van @AmazingSkyNL heeft een prachtige bui gespot nabij de grens, vlakbij Venray. Prachtige #shelfcloud! https://t.co/JDZQW5qXTh reageer retweet
quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Weerplaza twitterde op woensdag 01-06-2016 om 20:58:11Erwin Klein van @AmazingSkyNL heeft een prachtige bui gespot nabij de grens, vlakbij Venray. Prachtige #shelfcloud! https://t.co/JDZQW5qXTh reageer retweet
Zet dan de sproeier aanquote:Op woensdag 1 juni 2016 21:02 schreef Koelkastje het volgende:
Ik hoef niet perse onweer maar een beetje regen zou wel fijn zijn, het is zo verschrikkelijk benauwd in Twente
Hier boven noord aparte wolken maar vooralsnog droog.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:48 schreef DemonRage het volgende:
Op het moment duikt bij Nuenen weer een onweersbui op. Dus Eindhoven is zo weer aan de beurt.
is dat niet meer een rolwolk?quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Weerplaza twitterde op woensdag 01-06-2016 om 20:58:11Erwin Klein van @AmazingSkyNL heeft een prachtige bui gespot nabij de grens, vlakbij Venray. Prachtige #shelfcloud! https://t.co/JDZQW5qXTh reageer retweet
Kolkende lucht idd en goed donker, maar er komt niets uit.quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hier boven noord aparte wolken maar vooralsnog droog.
Deze komt ten zuiden van EHV, maar we zullen zien. Het is vandaag echt een optocht.quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:15 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Kolkende lucht idd en goed donker, maar er komt niets uit.
QFT.quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:02 schreef Koelkastje het volgende:
Ik hoef niet perse onweer maar een beetje regen zou wel fijn zijn, het is zo verschrikkelijk benauwd in Twente
Coolquote:Op woensdag 1 juni 2016 21:31 schreef Houtenbeen het volgende:
https://www.facebook.com/(...)2985/?type=2&theater
Stormchasing in NL
Nu al legendarische quote uit deze chase: "Door al die bomen zie je geen donder"quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:34 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Oh wacht deze
https://www.facebook.com/(...)2470/?type=2&theater
quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:38 schreef DemonRage het volgende:
D'r zit weer een hele dikke neerslagkern boven de grens van Brabant en Limburg.
Deurne mag zo nog een keer verzuipen.
Denk voor beter zicht?quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:40 schreef marcel-o het volgende:
welke chaser rijdt er nou van de shelf af.
zou er heen rijden
Dan pak je de speedboot.quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:43 schreef MissionPhailed het volgende:
Zou wel willen chasen maar de straten zijn hier (Deurne) onbegaanbaar
Je hoeft de straat dus niet eens op. Pics!quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:43 schreef MissionPhailed het volgende:
Zou wel willen chasen maar de straten zijn hier (Deurne) onbegaanbaar
Ja ik merkte het hier ook net. Wat een felle lucht zegquote:Op woensdag 1 juni 2016 21:43 schreef DemonRage het volgende:
Op dit moment met de zonsondergang ziet de lucht er naar het zuidoosten oranje-grijs uit.
Dat doen ze al. Die hele lange lijn inclusief deze gaan straal onder Son en Breugel door, terwijl EHV inmiddels zeiknat is.quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:47 schreef Houtenbeen het volgende:
Hopelijk trekt hij niet te zuidelijk
[ afbeelding ]
Mooie krul ook in de neerslagkern (bij Someren)quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:47 schreef Houtenbeen het volgende:
Hopelijk trekt hij niet te zuidelijk
[ afbeelding ]
Uur of 2 geledenquote:Op woensdag 1 juni 2016 21:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hoeft de straat dus niet eens op. Pics!
Not badquote:Op woensdag 1 juni 2016 21:52 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Uur of 2 geleden![]()
[ afbeelding ]
Is nu inderdaad weinig onweer te horen. Valt op dat gebied sowieso mee vandaag, 't is meer de regen dat onderhand een serieus probleem vormtquote:Op woensdag 1 juni 2016 22:01 schreef DemonRage het volgende:
In Eindhoven kun je nu tegen de zijkant van de buien kijken, maar zie nog weinig weerlicht.
Scud, kunnen ook geen engelsquote:Op woensdag 1 juni 2016 22:02 schreef marcel-o het volgende:
die beelden van die chaser![]()
skootcloud.. wat?
Zie wel wat flitsen en hoor gerommel.quote:Op woensdag 1 juni 2016 22:01 schreef DemonRage het volgende:
In Eindhoven kun je nu tegen de zijkant van de buien kijken, maar zie nog weinig weerlicht.
Lijkt wel een tsunami.quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:01 schreef Houtenbeen het volgende:
De lucht werd groen, toen grijs en toen pikzwart. Niet veel bliksem tot nu toe maar dat zit er kennelijk wel in zo begrepen we van vrienden aan de andere kant van de stad. Tot nu toe gelukkig ook weinig neerslag, dat is er al genoeg geweest.quote:Op woensdag 1 juni 2016 22:01 schreef DemonRage het volgende:
Wauwquote:Op woensdag 1 juni 2016 21:52 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Uur of 2 geleden![]()
[ afbeelding ]
Ik kan me maar één keer herinneren dat zoiets gebeurd is hier in Den Helder, paar jaar terug. Toen waren er plassen die tot de andere kant van de weg reikten, maar de hele weg blank, nee dat niet.quote:Op woensdag 1 juni 2016 22:41 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zie je bijvoorbeeld nooit in mijn dorp gebeuren
Dit stuk is een paar jaar geleden met een halve meter opgehoogd, was zeer ernstig verzakt. Zal wel niet zo snel meer gebeuren, want het is ook de laatste keer dat het water überhaupt hoger stond dan het zou moeten staan.quote:Op woensdag 1 juni 2016 22:47 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik kan me maar één keer herinneren dat zoiets gebeurd is hier in Den Helder, paar jaar terug. Toen waren er plassen die tot de andere kant van de weg reikten, maar de hele weg blank, nee dat niet.
Je user name is wel van toepassingquote:Op woensdag 1 juni 2016 22:21 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Denk dat ik ook maar de zandzakken klaar leg
Nah, ik hield gewoon droge voetenquote:Op woensdag 1 juni 2016 22:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Je user name is wel van toepassing
Morgen het laatste stukje naar de ardennen maar met de boot dan.quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:12 schreef Dagoduck het volgende:
Al het water is naar beneden gezakt.
[ afbeelding ]
net een zeer mooie CG gezien zo rond de 100 meter van mij vandaan. Als ik mijn ogen dicht doe zie ik hem nogsteeds. Verder idd veel CC's.quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:22 schreef Yvesss het volgende:
Vanuit fotografisch oogpunt, stellen die buien van de afgelopen week nog wat voor? Zelf zou ik het niet weten, ik zit in die puntzak onder de Flevopolder. Gortdroog hier. Ik krijg de indruk dat het veel CC werk is, geen mooie vertakte CG's. De regen helpt dan ook niet overigens.Ik heb iig nog geen mooie pica's de revue zien passeren.
Dit kan bijna niet kloppen lijkt mij. Ik heb vanmorgen een paar behoorlijke plensbuien gezien. Duurde echt wel even. Kan mij niet wijsmaken dat daar slechts 0.2 mm uitgevallen is.quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:12 schreef Dagoduck het volgende:
Al het water is naar beneden gezakt.
[ afbeelding ]
en waar zie ik dat dan?quote:Op donderdag 2 juni 2016 00:31 schreef Adrie072 het volgende:
Windkracht 6 regio Egmond-Alkmaar, wel apart als je de rest van Nederland ziet.
quote:A level 2 is issued for N Germany mainly for excessive convective precipitation and to a lesser extent for large hail and severe convective wind gusts.
A level 1 is issued for parts of Italy, Austria, Germany, Denmark, the Czech Republic, Slovakia, Poland, the SW Ukraine and N Romania mainly for excessive convective precipitation.
Ik woon midden in dat gebied en ik ben weer blij dat ik "hoog" woon. En dat het water weg kanquote:Op donderdag 2 juni 2016 08:19 schreef aloa het volgende:
WKN / Snelwegen Limburg afgesloten door modder en stenen
quote:
quote:widespread storms are expected and will possibly merge into one or two MCSs in the afternoon and evening.
Weer twee rondes waarschijnlijkquote:Storms will likely reach the Netherlands and Belgium in the evening while slowly weakening
Tering heyquote:Op donderdag 2 juni 2016 08:19 schreef aloa het volgende:
WKN / Snelwegen Limburg afgesloten door modder en stenen
straks maar jassen meenemen naar school dus. m'n jongens werden met de auto gebracht, dus ze weigerden hun jas aan te doenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |