abonnement Unibet Coolblue
pi_162858501
Bedankt voor al jullie reacties trouwens. Ik vind het leuk dat er een discussie is ontstaan.

quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 19:59 schreef Cat22 het volgende:
Mooi topic dit O+
Wat fijn om te zien dat zaken gezegd mogen worden, mensen even moeten slikken en er wellicht geïrriteerd door worden maar dat zaken later toch op hun plek vallen. Dat zie ik op fok wel eens anders.

Ik denk dat veel mensen hier een voorbeeld aan kunnen nemen.
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 22:03 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik ben blij om te lezen dat de stukjes op zijn plaats vallen.

Ik vind het erg bewonderingswaardig dat je de volwassenheid hebt om terug te komen op je woorden en open staat voor nieuwe inzichten.

Goed bezig!
Dit soort berichten zijn leuk om te lezen. :*
pi_162858923
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 06:50 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Ik begrijp het.

Vanaf gister is het klaar met de alcohol. Zit nog even te denken wat het meest verstandig is wat betreft de medicatie. Of ik er vandaag 1 of 2 neem. Maar ik zie wel hoe de dag verloopt.

[..]

Klopt. Ik voel me eigenlijk al een paar dagen behoorlijk goed. Wel leuk dat je dat kan zien aan mijn berichten. :)
Ik nam die medicijnen een beetje naar behoefte, de eerste dagen mocht ik er 4 nemen, wat al vrij veel is.
Maar na een dag had ik het eigenlijk al minder nodig vooral omdat ik het echt slikte tegen de ontwenningsverschijnselen.
Heb dat nog overlegd met de huisarts, iets minder was opzich geen probleem. Maar gelijk gewoon helemaal ermee stoppen was ook niet aan te raden, er moet weer een soort van afbouw inzitten namelijk.
Dus nam er 3 ipv van 4 en toen 1 per dag ofzo, na een week ben je wel van die ontwenning af, behalve slecht slapen enzo had ik weinig last meer.
Do what you love, love what you do!
pi_162858977
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 08:17 schreef kree het volgende:

[..]

Ik nam die medicijnen een beetje naar behoefte, de eerste dagen mocht ik er 4 nemen, wat al vrij veel is.
Maar na een dag had ik het eigenlijk al minder nodig vooral omdat ik het echt slikte tegen de ontwenningsverschijnselen.
Heb dat nog overlegd met de huisarts, iets minder was opzich geen probleem. Maar gelijk gewoon helemaal ermee stoppen was ook niet aan te raden, er moet weer een soort van afbouw inzitten namelijk.
Dus nam er 3 ipv van 4 en toen 1 per dag ofzo, na een week ben je wel van die ontwenning af, behalve slecht slapen enzo had ik weinig last meer.
Slecht slapen is bij mij ook een probleem.

4 per dag lijkt me idd veel, de arts zei dat meer dan 2 per dag niet nodig zal zijn in mijn geval.

Heb helemaal uitgerekend hoe en wanneer ik die pillen ga nemen en dan over 4 dagen volledig ermee stoppen (zo staat het ook in de bijsluiter die ze voor mij hebben opgesteld).
pi_162859733
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 02:10 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat komt op mij zo onwerkelijk over. Ik zeg absoluut niet dat het niet waar is, ik kan het me alleen eigenlijk niet voorstellen.

Kleine geschiedenis ter verduidelijking: ik heb jaren lang coke gebruikt. Op een gegeven moment ben ik bijna overleden door een overdosis(zie spoiler). Ik was ontzettend geschrokken van wat er was gebeurd maar juist om van de schrik te bekomen nam ik gelijk toen ik bij kwam weer een lijntje. Ik was echt ontzettend bang maar de drang om te blijven gebruiken was destijds groter dan mijn angst dat het mijn dood zou worden.

Ik kan me daardoor heel moeilijk voorstellen dat een dergelijke ervaring er toe kan leiden dat iemand zonder enige vorm van begeleiding stopt met gebruiken.
Zo is het in mijn beleving wel gegaan, maar goed dat is mijn beleving. Ik kan me voorstellen dat ik het mooier schets dan het is.
Maar de angst om dood te gaan was wel veel sterker dan de cravings. Niet omdat ik bang ben voor de dood maar vooral omdat mijn kinderen dan geen ouders meer hebben.
pi_162862325
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 02:10 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat komt op mij zo onwerkelijk over. Ik zeg absoluut niet dat het niet waar is, ik kan het me alleen eigenlijk niet voorstellen.

Kleine geschiedenis ter verduidelijking: ik heb jaren lang coke gebruikt. Op een gegeven moment ben ik bijna overleden door een overdosis(zie spoiler). Ik was ontzettend geschrokken van wat er was gebeurd maar juist om van de schrik te bekomen nam ik gelijk toen ik bij kwam weer een lijntje. Ik was echt ontzettend bang maar de drang om te blijven gebruiken was destijds groter dan mijn angst dat het mijn dood zou worden.

Ik kan me daardoor heel moeilijk voorstellen dat een dergelijke ervaring er toe kan leiden dat iemand zonder enige vorm van begeleiding stopt met gebruiken.
Tuurlijk kan dat, niet iedereen is hetzelfde maar ik denk inderdaad dat het ook meer uitzondering dan regel is.
pi_162862374
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2016 01:25 schreef madam-april het volgende:

[..]

Onderdrukken en wegnemen is niet hetzelfde.

Ik heb geen ervaring met baclofen maar wel met verslaving.

Er bestaat geen makkelijke weg, geen simpele oplossing.

En ik ben er geen voorstander van om iemand de rest van zijn leven afhankelijk te maken van medicijnen als iemand ook in remissie kan zijn zonder medicijnen.
Hangt er van af. Die verslaving is voor altijd ook al wordt het beter na bepaalde tijd als je het verslavende middel niet gebruikt. Maar als je verslaving wel ziet als een ziekte, iemand met suikerziekte krijgt ook medicatie(levenslang) Waarom dan niet bij verslaving?
pi_162864251
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:41 schreef Dejavu85 het volgende:

[..]

Hangt er van af. Die verslaving is voor altijd ook al wordt het beter na bepaalde tijd als je het verslavende middel niet gebruikt. Maar als je verslaving wel ziet als een ziekte, iemand met suikerziekte krijgt ook medicatie(levenslang) Waarom dan niet bij verslaving?
Iemand met diabetes krijgt helemaal niet altijd levenslang medicatie. Diabetes type 2 is in veel gevallen ook prima te reguleren doormiddel van enkel aanpassingen in het dieet en de levensstijl.
pi_162864622
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:14 schreef madam-april het volgende:

[..]

Iemand met diabetes krijgt helemaal niet altijd levenslang medicatie. Diabetes type 2 is in veel gevallen ook prima te reguleren doormiddel van enkel aanpassingen in het dieet en de levensstijl.
Zelfs al klopt dat, dan nog genoeg ziektes etc die wel levenslang behandeld moeten worden met medicatie. Daarnaast Baclofen hoeft ook niet perse voor altijd.
  donderdag 9 juni 2016 @ 14:17:14 #259
262 Re
Kiss & Swallow
pi_162865439
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:14 schreef madam-april het volgende:

[..]

Iemand met diabetes krijgt helemaal niet altijd levenslang medicatie. Diabetes type 2 is in veel gevallen ook prima te reguleren doormiddel van enkel aanpassingen in het dieet en de levensstijl.
dat was denk ik het punt niet...

is het erg als iemand het chronisch zou gebruiken om zo zijn verslaving buiten de deur te houden (of is dat ook een verslaving, net als een diabetes Type I patient? Mooi als het niet hoeft maar het eindresultaat lijkt me hetzelfde
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_162866077
Ik moet bv mijn hele leven anti-psychotica blijven slikken vanwege de kans op een psychose.

Heb precies om half 1 zo'n tablet genomen (tegen de ontwenningsverschijnselen). Voel me goed, rustig en verder totaal niet angstig. Zit wel hele potten koffie weg te werken.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2016 14:45:24 ]
pi_162866373
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:44 schreef DansNotreChute het volgende:
Ik moet bv mijn hele leven anti-psychotica blijven slikken vanwege de kans op een psychose.

Heb precies om half 1 zo'n tablet genomen (tegen de ontwenningsverschijnselen). Voel me goed, rustig en verder totaal niet angstig. Zit wel hele potten koffie weg te werken.
welke anti psychotica heb je?(ff tussendoor?)
pi_162866422
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:00 schreef Dejavu85 het volgende:

[..]

welke anti psychotica heb je?(ff tussendoor?)
Olanzapine 20 mg (in het begin toen ik nam heette het Zyprexa maar geloof dat de naam veranderd is)
pi_162866457
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:02 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Olanzapine 20 mg (in het begin toen ik nam heette het Zyprexa maar geloof dat de naam veranderd is)
Weer een naamsverandering dan :P (Denk ik) Dat ook een korte tijd geslikt. Maar bij mij tegen angst.
pi_162867757
quote:
3s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:17 schreef Re het volgende:

[..]

dat was denk ik het punt niet...

is het erg als iemand het chronisch zou gebruiken om zo zijn verslaving buiten de deur te houden (of is dat ook een verslaving, net als een diabetes Type I patient? Mooi als het niet hoeft maar het eindresultaat lijkt me hetzelfde
Als iemand verder alle soorten behandelingen al heeft geprobeerd vind ik er niks mis mee..
  donderdag 9 juni 2016 @ 16:07:33 #265
262 Re
Kiss & Swallow
pi_162867879
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:02 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Olanzapine 20 mg (in het begin toen ik nam heette het Zyprexa maar geloof dat de naam veranderd is)
olanzapine is de werkzame stof, Zyprexa was het oorspronkelijke merk maar dat is nu generiek en dan wordt de stofnaam weer gebruikt (bijvoorbeeld risperidone vs Risperdal, paliperidone vs Invega etc...)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_162867990
quote:
3s.gif Op donderdag 9 juni 2016 16:07 schreef Re het volgende:

[..]

olanzapine is de werkzame stof, Zyprexa was het oorspronkelijke merk maar dat is nu generiek en dan wordt de stofnaam weer gebruikt (bijvoorbeeld risperidone vs Risperdal, paliperidone vs Invega etc...)
Seroquel of Quetiapine, ook zoiets.
pi_162868112
Heb je een goede dag vandaag Dans? Nog lekker naar buiten geweest?
Wat staat er op het menu voor vandaag?
pi_162869220
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 16:20 schreef praadje het volgende:
Heb je een goede dag vandaag Dans? Nog lekker naar buiten geweest?
Wat staat er op het menu voor vandaag?
Ik heb een zeer goede dag gehad. Ben helemaal niet buiten geweest, hoefde nergens naartoe dus heb mijn huis een grondige schoonmaakbeurt gegeven. Heb ook nog een tekening gemaakt:



Ik heb drie kwartier geleden al gegeten. Knakworsten met broodjes en currysaus. Niet erg gezond maar dan heb ik in ieder geval genoeg gegeten.

Edit: en het belangrijkste is dat ik niks gedronken heb.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2016 17:24:56 ]
  donderdag 9 juni 2016 @ 17:32:36 #269
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_162869443
Goed bezig, DNC *O*.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 9 juni 2016 @ 17:47:16 #270
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162869740
quote:
:o
Wat een verrassend thema ineens. Spelen de hormonen op? Erg sensueel!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_162869926
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:32 schreef Samzz het volgende:
Goed bezig, DNC *O*.
Thanks

quote:
17s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

:o
Wat een verrassend thema ineens. Spelen de hormonen op? Erg sensueel!
Ik ben mijn vrouwelijke kant aan het ontdekken. :P

Nee serieus, al die doodshoofden begonnen mijn neus uit te komen. Had zin in iets totaal anders.
pi_162869980
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:24 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Ik heb een zeer goede dag gehad. Ben helemaal niet buiten geweest, hoefde nergens naartoe dus heb mijn huis een grondige schoonmaakbeurt gegeven. Heb ook nog een tekening gemaakt:

[ afbeelding ]

Ik heb drie kwartier geleden al gegeten. Knakworsten met broodjes en currysaus. Niet erg gezond maar dan heb ik in ieder geval genoeg gegeten.

Edit: en het belangrijkste is dat ik niks gedronken heb.
Ziet er weer mooi uit. Een stuk minder luguber dan die doodshoofden. Vond die ook mooi hoor. Maar toch wel een teken van een niet al te beste stemming. Dus goed om te zien dat het allemaal wat vrolijker wordt.
pi_162870559
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:57 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ziet er weer mooi uit. Een stuk minder luguber dan die doodshoofden. Vond die ook mooi hoor. Maar toch wel een teken van een niet al te beste stemming. Dus goed om te zien dat het allemaal wat vrolijker wordt.
thanks

Ja, aan mijn tekeningen is vaak te zien hoe ik me voel.

Merk dat ik weer te veel over mezelf aan het praten ben in dit topic. Er komt plotseling een enorme vermoeidheid over me heen dus ga offline.
pi_162871181
quote:
17s.gif Op donderdag 9 juni 2016 18:27 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

thanks

Ja, aan mijn tekeningen is vaak te zien hoe ik me voel.

Merk dat ik weer te veel over mezelf aan het praten ben in dit topic. Er komt plotseling een enorme vermoeidheid over me heen dus ga offline.
Welterusten. Mij maakt het niet uit, ik lees graag over je voortgang. Maar ik weet niet hoe de anderen, met name de ervaringsdeskundigen, er over denken.
  donderdag 9 juni 2016 @ 19:00:22 #275
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_162871203
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 18:59 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Welterusten. Mij maakt het niet uit, ik lees graag over je voortgang. Maar ik weet niet hoe de anderen, met name de ervaringsdeskundigen, er over denken.
Ik denk dat iedereen daar interesse in heeft :Y. Een goede dag is altijd toe te juichen, imo.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_162871471
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 19:00 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen daar interesse in heeft :Y. Een goede dag is altijd toe te juichen, imo.
+1
Hell To The Liars
pi_162871516
TS, ben je al een beetje beter voorbereid met deze nieuwe poging.
Wat heb je gedaan om de valkuilen van de vorige keren te voorkomen.
Hell To The Liars
pi_162871550
Ik vraag me af wat de mensen hier als een terugval beschouwen.

Hoe zien jullie dat in combinatie met psychische klachten of apart.
En wat weegt zwaarder?
Hell To The Liars
pi_162872487
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:24 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Ik heb een zeer goede dag gehad. Ben helemaal niet buiten geweest, hoefde nergens naartoe dus heb mijn huis een grondige schoonmaakbeurt gegeven. Heb ook nog een tekening gemaakt:

[ afbeelding ]

Ik heb drie kwartier geleden al gegeten. Knakworsten met broodjes en currysaus. Niet erg gezond maar dan heb ik in ieder geval genoeg gegeten.

Edit: en het belangrijkste is dat ik niks gedronken heb.
Wat een geweldig mooie tekening zeg. Super.
Thuis blijven en niets moeten is ook wel eens lekker en broodjes met knakworst hmm heerlijk.
Goed dat je niet gedronken hebt en je schrijft wat mij betreft maar zoveel als je wilt hoor.

Fijne avond.

[ Bericht 0% gewijzigd door praadje op 10-06-2016 06:32:01 ]
pi_162875576
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 19:18 schreef Droopie het volgende:
Ik vraag me af wat de mensen hier als een terugval beschouwen.

Hoe zien jullie dat in combinatie met psychische klachten of apart.
En wat weegt zwaarder?
Ik maak onderscheid tussen een uitglijder en een terugval.

Bij een uitglijder verlies je de controle niet. Het is eenmalig en je kunt jezelf daarna direct herpakken.

Een terugval is voor mij wanneer je (ookal is het maar voor een paar dagen) de controle verliest. Je valt terug in je oude patroon. Het kost je moeite om jezelf weer te herpakken.
pi_162882056
Van de week afspraken gemaakt met mijn psycholoog om mijn blow- en drinkgedrag. We hebben afgesproken dat ik per laatste keer direct gestopt ben met alcohol, en dat is sinds vandaag een week. We hebben ook samen een beloon- en strafsysteem aangehangen.
Wat blowen betreft ga ik het afbouwen, en hoop ik over een maandje fulltime clean van alcohol en drugs door het leven te gaan. Welke bijwerkingen e.d. dat allemaal geven, zullen we nog merken.

Vanavond ben ik heel erg boos geworden om iets, en ik merkte hoe erg ik snak naar alcohol. Maar we gaan door, zometeen weer proberen te slapen.
Iedereen een fijne nacht :)

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:24 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Ik heb een zeer goede dag gehad. Ben helemaal niet buiten geweest, hoefde nergens naartoe dus heb mijn huis een grondige schoonmaakbeurt gegeven. Heb ook nog een tekening gemaakt:

[ afbeelding ]

Ik heb drie kwartier geleden al gegeten. Knakworsten met broodjes en currysaus. Niet erg gezond maar dan heb ik in ieder geval genoeg gegeten.

Edit: en het belangrijkste is dat ik niks gedronken heb.
Mooie tekening! ^O^
Goed bezig, ga zo door. :)
pi_162882395
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 02:22 schreef Milan. het volgende:
Van de week afspraken gemaakt met mijn psycholoog om mijn blow- en drinkgedrag. We hebben afgesproken dat ik per laatste keer direct gestopt ben met alcohol, en dat is sinds vandaag een week. We hebben ook samen een beloon- en strafsysteem aangehangen.
Wat blowen betreft ga ik het afbouwen, en hoop ik over een maandje fulltime clean van alcohol en drugs door het leven te gaan. Welke bijwerkingen e.d. dat allemaal geven, zullen we nog merken.

Vanavond ben ik heel erg boos geworden om iets, en ik merkte hoe erg ik snak naar alcohol. Maar we gaan door, zometeen weer proberen te slapen.
Iedereen een fijne nacht :)

[..]

Mooie tekening! ^O^
Goed bezig, ga zo door. :)
Goed bezig Milan. En knap dat je de verleiding hebt weerstaan.
pi_162882399
Dit artikel kwam ik op een ander forum tegen. Interessant artikel.

https://www.psychologiema(...)gina/Verslaafd-1.htm
pi_162882440
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 19:57 schreef praadje het volgende:

[..]

Wat een geweldig mooie tekening zeg. Super.
Thuis blijven en niets moeten is ook wel eens lekker en broodjes met knakworst hmm heerlijk.
Goed dat je niet gedronken hebt en je schrijft wat mij betreft maar zoveel als je wilt hoor.

Fijne avond.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 02:22 schreef Milan. het volgende:
Van de week afspraken gemaakt met mijn psycholoog om mijn blow- en drinkgedrag. We hebben afgesproken dat ik per laatste keer direct gestopt ben met alcohol, en dat is sinds vandaag een week. We hebben ook samen een beloon- en strafsysteem aangehangen.
Wat blowen betreft ga ik het afbouwen, en hoop ik over een maandje fulltime clean van alcohol en drugs door het leven te gaan. Welke bijwerkingen e.d. dat allemaal geven, zullen we nog merken.

Vanavond ben ik heel erg boos geworden om iets, en ik merkte hoe erg ik snak naar alcohol. Maar we gaan door, zometeen weer proberen te slapen.
Iedereen een fijne nacht :)

[..]

Mooie tekening! ^O^
Goed bezig, ga zo door. :)
Bedankt allebei.

Milan, jij bent zo te lezen zeer goed bezig. :)

Wat houd een beloon- en strafsysteem precies in?
pi_162882470
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 19:16 schreef Droopie het volgende:
TS, ben je al een beetje beter voorbereid met deze nieuwe poging.
Wat heb je gedaan om de valkuilen van de vorige keren te voorkomen.
Ik heb lang over deze post na moeten denken maar soms snap ik mijn eigen brein niet eens. Als ik puur naar de positieve punten van het niet-drinken kijk:

-zal geleidelijk afvallen
-geen geld kwijt aan drank
-helderder nadenken
-ouders blij want die maken zich zorgen (sowieso zal ik weer mee contact met oude vrienden krijgen)
-en het belangrijkste, dat het beter is voor de gezondheid

De valkuil is denk ik dat ik me soms zo druk loop te maken om dingen uit het verleden. Ik moet gewoon eens leren het verleden achter me te laten en me te richten op de toekomst.
pi_162882530
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 06:35 schreef praadje het volgende:
Dit artikel kwam ik op een ander forum tegen. Interessant artikel.

https://www.psychologiema(...)gina/Verslaafd-1.htm
Zeker interessant artikel.

Dat verslaving soms erfelijk is aangelegd klopt denk ik zeker. Mijn familie aan vaderskant heeft (en had) voor een groot deel te kampen met rook- en alcoholverslaving.
pi_162882553
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 07:12 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Ik heb lang over deze post na moeten denken maar soms snap ik mijn eigen brein niet eens. Als ik puur naar de positieve punten van het niet-drinken kijk:

-zal geleidelijk afvallen
-geen geld kwijt aan drank
-helderder nadenken
-ouders blij want die maken zich zorgen (sowieso zal ik weer mee contact met oude vrienden krijgen)
-en het belangrijkste, dat het beter is voor de gezondheid

De valkuil is denk ik dat ik me soms zo druk loop te maken om dingen uit het verleden. Ik moet gewoon eens leren het verleden achter me te laten en me te richten op de toekomst.
Ik bedoel eigenlijk meer hoe je gaat voorkomen dat je een biertje gaat opentrekken als bv. de buurman voor de deur staat of een bbq hebt.
Hell To The Liars
pi_162882575
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 07:34 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk meer hoe je gaat voorkomen dat je een biertje gaat opentrekken als bv. de buurman voor de deur staat of een bbq hebt.
Die buurman staat nog steeds regelmatig aan de deur ondanks dat ik hem al tien keer heb verteld dat hij niet meer langs hoef te komen (maar dat vergeet hij een dag later weer).

Ik ga vanavond eten bij mijn broertje. Zal vanavond laten weten hoe het is gegaan.
pi_162882591
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 21:56 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik maak onderscheid tussen een uitglijder en een terugval.

Bij een uitglijder verlies je de controle niet. Het is eenmalig en je kunt jezelf daarna direct herpakken.

Een terugval is voor mij wanneer je (ookal is het maar voor een paar dagen) de controle verliest. Je valt terug in je oude patroon. Het kost je moeite om jezelf weer te herpakken.
ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben.
zelf heb ik periodes dat ik echt meer moeite moet doen om de controle te houden, maar dan spreek je over een paar weken.

de kans op een uitglijder is er dan, een terugval verwacht ik nooit meer te maken.

maar zeg nooit nooit
Hell To The Liars
pi_162882703
Droopie, de reden waarom ik nu niet gewoon zeg "nee" tegen alcohol is omdat het misschien ongeloofwaardig kan klinken aangezien ik pas twee dagen niks gedronken heb. Maar heb echt het idee dat het deze keer gaan lukken. Ik zou niet eens een biertje durven open te trekken met die medicijnen.
pi_162883375
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 08:02 schreef DansNotreChute het volgende:
Droopie, de reden waarom ik nu niet gewoon zeg "nee" tegen alcohol is omdat het misschien ongeloofwaardig kan klinken aangezien ik pas twee dagen niks gedronken heb. Maar heb echt het idee dat het deze keer gaan lukken. Ik zou niet eens een biertje durven open te trekken met die medicijnen.
Wat had jij tegen mij gezegd als het andersom was geweest
Hell To The Liars
pi_162887801
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 09:04 schreef Droopie het volgende:

[..]

Wat had jij tegen mij gezegd als het andersom was geweest
Dat jij wel volmondig "nee" kan zeggen, zeker omdat je al zo lang clean ben.
pi_162887860
Praadje en Cat22,

Ik ga morgenochtend vroeg naar de supermarkt om ingrediënten te halen voor de soeprecepten die jullie gestuurd hebben. Heb toch het hele weekend niks te doen. Ben benieuwd of het gaat lukken.
pi_162893300
Wat leuk, ik hoop dat de soep je gaat smaken. Mijn recept is een behoorlijke hoeveelheid en dan ook nog de soep van Cat22 dus zorg dat je genoeg bakjes in huis hebt om het in te vriezen.

Dat artikel is zeker interessant. Vooral dat stuk dat het een gewoonte moet worden op bepaalde patronen te doorbreken. Net als dat voorbeeld met die sigaretten. Je neemt altijd een sigaret bij de koffie bijvoorbeeld, omdat je dat nu eenmaal altijd doet.
Als je dat niet meer doet dan doorbreek je die gewoonte en wordt je brein ook niet getriggerd.
Ik heb ooit ergens gelezen dat het drie weken duurt voordat je een gewoonte hebt aan of afgeleerd. Ik heb het idee dat dat wel klopt.

Fijne avond alvast allemaal.
pi_162896038
Nou ik denk dat het stukje wat meer nuance brengt.
Geloof jij dat als je 3 weken niet aan coke, drank, nicotine of sex doet, dat je niet getriggerd wordt.
Er zijn mensen die na 15 jaar weer opeens heroine gaan gebruiken omdat ze iemand zien lopen met een oranje haarband en dat associeren met een afbindriem.

Ik ben helemaal blij dat NL elftal niet speelt tijdens het EK, al dat oranje feest triggerde mij enorm.
Hell To The Liars
pi_162896320
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:51 schreef Droopie het volgende:
Nou ik denk dat het stukje wat meer nuance brengt.
Geloof jij dat als je 3 weken niet aan coke, drank, nicotine of sex doet, dat je niet getriggerd wordt.
Er zijn mensen die na 15 jaar weer opeens heroine gaan gebruiken omdat ze iemand zien lopen met een oranje haarband en dat associeren met een afbindriem.

Ik ben helemaal blij dat NL elftal niet speelt tijdens het EK, al dat oranje feest triggerde mij enorm.
Ja je zult zeker wel getriggerd worden. Ik heb het meer over de gewoontes die je binnenshuis hebt opgebouwd. Externe factoren zullen altijd een trigger blijven.
Ikzelf merk dat ik nog maar door weinig/geen dingen getriggerd wordt. Zo heb ik net een fles drank gehaald voor een vriendin die jarig is maar die ik zondag pas zie. Dat doet me dus helemaal niets. Niet het uitzoeken, niet dat het hier staat en niet dat ik het zondag pas kan geven.
pi_162898768
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 19:02 schreef praadje het volgende:

[..]

Ja je zult zeker wel getriggerd worden. Ik heb het meer over de gewoontes die je binnenshuis hebt opgebouwd. Externe factoren zullen altijd een trigger blijven.
Ikzelf merk dat ik nog maar door weinig/geen dingen getriggerd wordt. Zo heb ik net een fles drank gehaald voor een vriendin die jarig is maar die ik zondag pas zie. Dat doet me dus helemaal niets. Niet het uitzoeken, niet dat het hier staat en niet dat ik het zondag pas kan geven.
Kan het zijn dat je je brein niet hoeft te triggeren want over zeven weken wordt ie weer beloond? En dat weet je hoofd hoor.
Hell To The Liars
pi_162900292
Ik ben terug van de BBQ bij mijn broertje. Er stond een hele krat bier klaar maar heb geen druppel gedronken. Had er ook totaal geen behoefte aan. Wel heerlijk gegeten.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 21:07:26 #299
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_162900791
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 20:57 schreef DansNotreChute het volgende:
Ik ben terug van de BBQ bij mijn broertje. Er stond een hele krat bier klaar maar heb geen druppel gedronken. Had er ook totaal geen behoefte aan. Wel heerlijk gegeten.
Dat klinkt goed.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_162900868
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 07:27 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Zeker interessant artikel.

Dat verslaving soms erfelijk is aangelegd klopt denk ik zeker. Mijn familie aan vaderskant heeft (en had) voor een groot deel te kampen met rook- en alcoholverslaving.
Genetische aanleg speelt altijd een rol bij verslaving. Zonder deze aanleg raakt iemand niet verslaafd.

Deze genetische aanleg is erfelijk overdraagbaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')