Nee ik bedoel gewoon een buurtslager van wie je een karbonade wil kopen en dat dan negen Italianen zich bemoeien met je aankoop en met het feit dat je kennelijk hebt voorgedrongen, want er is een lokale hiërarchie waarin je als toerist niet voorkomt, en dat je dan haastig maar een stuk vlees aanwijst dat op karbonade lijkt en bij de kassa er vier euro voor afrekent (de kilo) en dat je dan toch denkt: wat eet ik straks.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een echte beenhouwer bedoel je? Veel slagers - zeker in de steden- zijn vleesverkooppunten
Oh nog nooit meegemaakt! Maar dan snap ik het.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Omdat er gek genoeg vaak geen geschikte spatel is om bijv. je gebakken ei met bacon uit de koekenpan te halen. Geen idee wat er dan met de spatel is gebeurd die ongetwijfeld wel ooit tot de inventaris behoorde.
Maar zul je zien dat je zelf een meeneemt en dat er gewoon wel een is.
Schouderkarbonade doet hier ook ¤4,60 de kgquote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:21 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nee ik bedoel gewoon een buurtslager van wie je een karbonade wil kopen en dat dan negen Italianen zich bemoeien met je aankoop en met het feit dat je kennelijk hebt voorgedrongen, want er is een lokale hiërarchie waarin je als toerist niet voorkomt, en dat je dan haastig maar een stuk vlees aanwijst dat op karbonade lijkt en bij de kassa er vier euro voor afrekent (de kilo) en dat je dan toch denkt: wat eet ik straks.
Got to love it.
Ik ben dan dus niet uit op karbonade van vier euro de kilo.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Schouderkarbonade doet hier ook ¤4,60 de kg
Maar klinkt gezellig... Hmm misschien dat ik es ga vragen bij de b&b die ik heb gehuurd in Vilnius of er ook een bbq is. En dan daar ook een slager opzoek.
Ik eet wel graag saoto, maar gewoon Hollandse kippensoep doet me niet zoveel. Ik hou van champignonsoep.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:19 schreef derLudolf het volgende:
En ik vond de structuur van die soepen meestal ook niet zo prettig eigenlijk![]()
Lekkerste vind ik een kippensoep en dan met knapperige prei en vlees als enige stukjes
Beter leven 1 ster keurmerk is datquote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:36 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik ben dan dus niet uit op karbonade van vier euro de kilo.![]()
Ook in Nederland niet trouwens. Lijkt me bioindustrie en aan die gekkigheid doen we sowieso maar niet mee.
Kijk eens naar getpocket.com. Werkt iets anders maar nig nooit problemen gehad.quote:
Er is er niks te doen verder. Maar het was er heerlijk biertjes wegtikken op een zonnige zomeravondquote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:14 schreef Lonaa het volgende:
Boris, ik ga even googlen als ik weer thuis ben!
Ik breng zelfs de auto van te voren naar de garage om m ff na te laten kijkenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:00 schreef AnneX het volgende:
En Berlijn voor loona. En goed voorbereid, lees ik.
Moet je ook een vignet voor in Berlijn, Lonaa? Hoe zit dat tegenwoordig?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik breng zelfs de auto van te voren naar de garage om m ff na te laten kijken
Nee, wel een milieukeurmerk. Die moet ik nog even aanvragen. Vignets alleen voor Oosterijk en Zwitserland. En zo'n tolding voor Frankrijkquote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:41 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Moet je ook een vignet voor in Berlijn, Lonaa? Hoe zit dat tegenwoordig?
Ik weet het niet AnneX, was dat echt vorig jaar? We zullen zien wat er opkomt!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:00 schreef AnneX het volgende:
Heeee Dude...doen de papavers het van het zaad van vorig jaar?!?!
Wat ben je trouwens heerlijk lyrisch over het theaterbeleven.
Ik ga en geniet / verbaas mij ( meestal) en ga weer naar huis.
Je enthousiasme werkt wel aanstekelijk.
En Berlijn voor loona. En goed voorbereid, lees ik.
Twee weken terug in Domburg was er alles in het app. ( van goede bekenden) .
Inieder geval de zee weer gezien.
Eind deze week zijn we drie dagen in Enkhuizen (jazzfestival) in leuke huisjes bij de haven.
In ieder geval gaat het hoofdkussen van mn.X mee.
Met TiTaTovernaar als junkquote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:33 schreef AnneX het volgende:
Dokter Pulder paait pazavers...en de crêpe achtige bloemen vind ik mooi en was helemaal vergeten dat ik kan oogsten![]()
# https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dokter_Pulder_zaait_papavers
Wat Bechterew betreft...er was een man 40+ onder behandeling vanwege forse Bechterew klachten.
Komt een paar jaar later zijn dochtertje van 12 in de praktijk : forse rugklachten vanwege hyper hyper mobiel![]()
# voor molo![]()
Volgens mij krijgen we een vrijkaart per seizoen wegens 'vrienden van' het theater. Ik ben geneigd je mee te slepen!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:29 schreef Lot_1 het volgende:
Heel tof om je ervaringen mer het theater te horen Dude! Ik heb wel ervaring met (klassieke) muziekvoorstellingen, maar niet met toneel of dans inderdaad. Ik weet gewoon niet waar ik dan moet beginnen en vind het te duur om gewoon maar iets uit te proberen.
Wij kamperen vaak en koken dan vooral zelf, op 1 gaspitje. Vergt wat creativiteit, maar ik vind dat fantastisch. Het eet heerlijk in de buitenlucht nadat het relatief veel moeite heeft gekost.
De koffie op de camping is ook veel lekkerder dan thuis, want uit de caffetierre met opgeklopte warme melk
Misschien het niet direct als heroïne te gebruiken is? Het schijnt nogal een omslachtig proces te zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Vind dat zo merkwaardig, tuin vol papavers en is niets aan de hand, paar wietplanten en je bent strafbaar, zeker hier in D. Man heeft last van zijn rug en krijgt opiaten, heel normaal, maar medicinale wiet of derivaten van hennep is taboe. Zelfs in NL is er nog steeds een krampachtige houding over mediwiet.
Mijn broer heeft Bechtew, en sinds hij mediwiet gebruikt is hij met sprongen vooruit gegaan
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Bechterew
Ik denk dat er geen enkel nuchter argument achter zit, maar slechts domme politici.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Misschien het niet direct als heroïne te gebruiken is? Het schijnt nogal een omslachtig proces te zijn.
Wiet is meer ready to use
Is het niet eerder het issue dat er (nog) geen heftige uit proportie getrokken zijnde accijns-wetgeving op van toepassing is?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk dat er geen enkel nuchter argument achter zit, maar slechts domme politici.
Zoals?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:23 schreef Isegrim het volgende:
Er zijn heel veel 'recreatieve' drugs die potentie hebben voor de behandeling van van alles en nogwat.
Ik neem aan van je wek, boor? Of politiekgewijs?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:12 schreef borisz het volgende:
Middag
Halve dag gespendeerd over de zin en onzin van Impactmeting. Interessante sessie.
Mijn werk. Wat is goed doen? Wat is het meest effectief en heeft het zin om impact te meten?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:37 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik neem aan van je wek, boor? Of politiekgewijs?
Ik zou de term bij beide kunnen begrijpen.
Mijn ervaring is dat derde wereld =/= derde wereld. Ben schooltjes aan het bouwen geweest. In Centraal Amerika wordt dat opgenomen in het dorp, vinden ouders het belangrijk en gaan kinderen naar school, ze komen helpen. In het oogst seizoen niet, dan zijn de kinderen ook op het land, net als de ouders.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:55 schreef borisz het volgende:
[..]
Mijn werk. Wat is goed doen? Wat is het meest effectief en heeft het zin om impact te meten?
Paar leuke uurtjes tussen wetenschap en praktijk en hoe wij daar als toezichthouder mee om moeten gaan.
Oh en het antwoord kort: Als NGO kan je beter eens goed de theorie er op naslaan van wat werkt en wat niet en niet zelf dure impactsystemen gaan bouwen waar geen geldige data uit voort komt.
Kort voorbeeld: Kinderen in de derde wereld naar school laten gaan en onderwijs laten genieten. Wat is het effectiefst om dat te bereiken? Nou geen schooltjes bouwen of voor kleding zorgen. Maar wel ontwormingskuren verstrekken voor kinderen en voorlichting voor ouders.
Als NGO is het slim daar op in te spelen ipv zelf dingen te gaan bedenken. Impactmeting is een leuke term en de discussie is erover losgebarsten in de goede doelen wereld, maar in de meeste gevallen is het wiel al uitgevonden en moet je dat kopiëren.
Je doet goed werk zeg. De effectiviteit die je aangeeft is wel een eye opener.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:55 schreef borisz het volgende:
[..]
Mijn werk. Wat is goed doen? Wat is het meest effectief en heeft het zin om impact te meten?
Paar leuke uurtjes tussen wetenschap en praktijk en hoe wij daar als toezichthouder mee om moeten gaan.
Oh en het antwoord kort: Als NGO kan je beter eens goed de theorie er op naslaan van wat werkt en wat niet en niet zelf dure impactsystemen gaan bouwen waar geen geldige data uit voort komt.
Kort voorbeeld: Kinderen in de derde wereld naar school laten gaan en onderwijs laten genieten. Wat is het effectiefst om dat te bereiken? Nou geen schooltjes bouwen of voor kleding zorgen. Maar wel ontwormingskuren verstrekken voor kinderen en voorlichting voor ouders.
Als NGO is het slim daar op in te spelen ipv zelf dingen te gaan bedenken. Impactmeting is een leuke term en de discussie is erover losgebarsten in de goede doelen wereld, maar in de meeste gevallen is het wiel al uitgevonden en moet je dat kopiëren.
Tja, sommige mensen hebben een actief leven, anderen lopen alleen maar hun frustraties te verkopen op internet.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:08 schreef Duderinnetje het volgende:
Gaaf Pietverdriet, dat je schooltjes hebt gebouwd. Veelzijdg man ben je, in je relatief jonge leven!
Het regentquote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:54 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik hoop dat Kiki vanavond speelt, dan kan ik eindelijk kijken![]()
Maar volgens de site staat de wedstrijd voor haar al bijna een uur op dezelfde stand...?
Daar ben ik sowieso niet zo goed in. Als iemand iets gemeens zegt tegen mij, ben ik de volgende dag vaak alweer vergeten wie dat was.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:53 schreef RobinOok het volgende:
Zeg maar gerust bitch fight.
Ik kan alleen nooit zo goed onthouden wie ook alweer wat zei en wat voor oud zeer er waar zit en.
Ach ik ook, maar duderinnetje heeft gewoon een Bully mentaliteit naar mij toe, ze kan niet anders dan zeiken en sneren, heb daar gewoon genoeg van. Verder draagt ze hier nauwelijks tot niets bij anders dan ook naar anderen zeiken. Zal IRL wel niet veel anders met haar zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daar ben ik sowieso niet zo goed in. Als iemand iets gemeens zegt tegen mij, ben ik de volgende dag vaak alweer vergeten wie dat was.
Aangemeld. Ik ga iig even m'n bookmarks erin importeren. Als het lukt.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:49 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Kijk eens naar getpocket.com. Werkt iets anders maar nig nooit problemen gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |