abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 mei 2016 @ 15:24:48 #76
426379 elamanilo
elämänilo
pi_162620437
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162620560
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:24 schreef elamanilo het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi! :Y
  maandag 30 mei 2016 @ 15:32:48 #78
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162620580
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:22 schreef Miezziej het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met een fluxus bij een thuisbevalling? Ik wilde het daar sowieso nog over hebben met mijn verloskundige, want een thuisbevalling lijkt mij ook wel wat, maar ik heb teveel fluxus-horror gelezen dat ik een beetje bang ben :@
Op 1,5km van mijn huis zit een ziekenhuis, maar ze hebben daar geen verloskamers dus daar kan ik ook niet bevallen. Zou je daar wel heen mogen bij een eventuele fluxus vraag ik mij dan af (dus dat de fluxus thuis is ontstaan he). Het andere ziekenhuis is zo'n 10-15 minuten rijden.
Je wordt sowieso met een ambulance met prio 1 naar het ziekenhuis vervoerd, en daar naar de OK. Maar daar moet wel een gyn zijn natuurlijk :).
KuikenGuppy
pi_162620701
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je wordt sowieso met een ambulance met prio 1 naar het ziekenhuis vervoerd, en daar naar de OK. Maar daar moet wel een gyn zijn natuurlijk :).
Zal denk ik dan het ziekenhuis verder weg zijn, maar dat zal mijn verloskundige wel weten.
Bij de vorige controle had ik het ook eventjes over een thuisbevalling gehad, en toen zei ze dat ze bij spoed een code doorbellen naar het ziekenhuis en dat de OK dan klaargemaakt wordt terwijl de kraamvrouw onderweg is met de ambulance. Ze zei dat ze dat gelukkig bijna nooit heeft hoeven doen.

Mooi Ela! O+
  maandag 30 mei 2016 @ 15:41:22 #80
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_162620798
Mooi Ela!
  maandag 30 mei 2016 @ 15:43:28 #81
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162620842
Marjolijntje gefeliciteerd!

*noteert kleine infuusnaald. Maar is nou de roze of de blauwe het kleinst?

Ikke vervelend en ziek kindje, dat breekt behoorlijk op dan dus lekker uitrusten :)

Hier zijn alle kastdelen van kast 1 voorzien van een eerste laag. Morgen maar de tweede laag. Nu even een rondje door het huis met stofzuigen en poetsdoek voordat ik Lucas moet ophalen. Moet het natuurlijk wel bijhouden in huis anders was al je gepoets eerder voor niks.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_162620932
Chanty wij hebben 3 naalden. Groen t grootst, roze de middelste (en t meest gebruikt) en blauw de kleinste.
Ik ben jaloers op je energie en gepoets :D ik wil ook maar kan t ff niet opbrengen.

Miezziej hoe is het om het huis weer voor jezelf te hebben?

Ela mooie naam voor een mooi mannetje O+
  maandag 30 mei 2016 @ 15:55:18 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162621136
Meh, ik word helemaal zenuwachtig van het denken aan de bevalling en alle protocollen die voor mij zouden gelden etc. Maar even terug naar struisvogelen.
KuikenGuppy
  maandag 30 mei 2016 @ 15:57:15 #84
52229 Chanty
pi_162621198
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:47 schreef ikke_84 het volgende:
Chanty wij hebben 3 naalden. Groen t grootst, roze de middelste (en t meest gebruikt) en blauw de kleinste.
Ik ben jaloers op je energie en gepoets :D ik wil ook maar kan t ff niet opbrengen.

*noteert blauw + iemand die wel kan prikken + bij veel vocht vasthouden direct in de hand prikken.

En al die energie leg ik mezelf ook wel een beetje op. Zou best op de bank willen hangen en niks doen maar dat staat mijn to do list niet toe.
pi_162621233
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:55 schreef Burdie het volgende:
Meh, ik word helemaal zenuwachtig van het denken aan de bevalling en alle protocollen die voor mij zouden gelden etc. Maar even terug naar struisvogelen.
Herkenbaar :*. Ik weet niet hoe je bevalling was vorige keer, sta je in het verhalentopic?
pi_162621528
Hopelijk krijg je er tegen het einde vanzelf weer zin in! Ik in elk geval wel. Ik moet ook een waakinfuus maar ik vond de weeën toch wel echt pijnlijker dan het infuus, en de vorige keer was het op papier echt geen droombevalling maar het kan altijd (oke, meestal) erger en je ontmoet je kind, eindelijk! *;
Oke die komende weken gaan nog lang duren :D Niet vanwege de zware zwangerschap maar ik ben gewoon zo nieuwsgierig hoe het gaat zijn!

Vandaag wel heel bewust nog een keer met 't gezin naar de dierentuin geweest, dit voel ik nu wel behoorlijk onaangenaam in mijn bekken maar het was het zo waard O+ Verder ben ik inmiddels niet meer zo lange fietstochterig en museumgaand enzo ;) en ik vond het maar niks dat die actieve uitstapjes ineens ongemerkt voorbij zijn!
pi_162621544
Hoe zou het met knifty zijn? Hoop dat ze aan het babyknuffelen is!

Ela, gefeliciteerd met je, ongetwijfeld práchtige zoon! Fijn dat het de bevalling was die je had gewenst.

Hier bijna 19wk en dit is een rare periode. Ik voel de baby niet echt en voel me verder prima. Soms vergeet ik dat ik zwanger ben. Laatst keekik in de spiegel en dacht ik 'holy crap, ik moet wat aan die pens doen!!!' En dan een moment later is het 'oh wait, ik ben zwanger 😂'

Ben ik de enige die de baby met bijna 19wk niet voelt? Dit is saaaaai.
Veruca Salt: Hey, Daddy, *I* want an Oompa Loompa! I want you to get me an Oompa Loompa right away!
  maandag 30 mei 2016 @ 16:16:09 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162621631
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:58 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Herkenbaar :*. Ik weet niet hoe je bevalling was vorige keer, sta je in het verhalentopic?
Niet meer, ik heb het na een paar dagen offline gehaald. Vond het toch wel erg persoonlijk... Maar ik had heel erg op een "hands off" bevalling gehoopt, en het werd een aaneenschakeling van protocollen en (in mijn optiek onnodig) medisch ingrijpen waar ik zelf heel weinig over te zeggen had.
KuikenGuppy
pi_162621664
Direct op de hand prikken bij het vasthouden van veel vocht kan een uitdaging zijn.
Bij mij was er niks te vinden toen terwijl ik hele mooie vaten heb op me handen.
Maar wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij een ander ook niet zal lukken ;)

Suiker leuk naar de dierentuin!
Jammer van je bekken.
Is het wel een beetje droog gebleven bij jullie? Hier komt het steeds met bakken uit de lucht vallen
pi_162622463
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:47 schreef ikke_84 het volgende:

Heerlijk rustig :D :@

Nu nog even bedenken hoe we het rond de bevalling gaan doen, maar daar komen we vast wel uit. Ze is zelf ook ooit bevallen, dus hopelijk begrijpt ze me.

Tijdens de cursus vroegen ze of ze in Vietnam wat speciaals doen met de placenta, begraven ofzo. Die blijkt daar dus opgegeten te worden, ze geloven dat dat de band versterkt tussen ouders en kind. Mijn man gaf aan dat ook wel te willen doen. Dus joepie :+

Jullie zijn slim, waar kan ik een goede thermometer kopen? Ik heb nu een digitale maar die is zo langzaam, en ik vind het ook weer wat om zolang een thermometer in mijn baby te stoppen :P

@Veruca:
Met 19 weken had ik ook nog niet echt beweging. Vergat ook regelmatig dat ik zwanger ben, nu nog steeds trouwens :@ :'). Ik lees vaak dat vrouwen bij een tweede vaak vergeten dat zij zwanger zijn door de drukte met de eerste enzo. Ik vraag me af of ik het nog vaker kan vergeten :')
  maandag 30 mei 2016 @ 16:50:57 #91
52229 Chanty
pi_162622470
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 16:16 schreef ikke_84 het volgende:
Direct op de hand prikken bij het vasthouden van veel vocht kan een uitdaging zijn.
Bij mij was er niks te vinden toen terwijl ik hele mooie vaten heb op me handen.
Maar wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij een ander ook niet zal lukken ;)

Suiker leuk naar de dierentuin!
Jammer van je bekken.
Is het wel een beetje droog gebleven bij jullie? Hier komt het steeds met bakken uit de lucht vallen
Bij mij lukte het niet om in mijn arm te prikken. Beide armen geprobeerd meerdere keren. Was compleet blauw :( in de hand dat hij er in een keer in.

Veruca het is niet volledig normaal dat je nog niks voelt. Zeker bij een eerste kindje. Geen zorgen dus, saai is het wel ja.
pi_162622511
Hier was het heel droog eigenlijk!

Miezziej, ik ben een thermometeridioot, en ik wil dus perse een thermometer met flexibele punt die snel meet. Na een rondje winkels heb ik dezelfde besteld als drie jaar geleden, want die is zo fijn. Er staat binnen 10 seconden meten maar 10 seconden heeft ie nooit nodig. Het is een Alecto BC-07.

Mijn zoon is nu drie en vindt thermometen niet leuk ofzo, maar ook echt niet erg. En dat állemaal dankzij de *O* *O* Ale.. oke ik stop al.
pi_162622623
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 16:12 schreef Veruca_Assault het volgende:
Hoe zou het met knifty zijn? Hoop dat ze aan het babyknuffelen is!

Ela, gefeliciteerd met je, ongetwijfeld práchtige zoon! Fijn dat het de bevalling was die je had gewenst.

Hier bijna 19wk en dit is een rare periode. Ik voel de baby niet echt en voel me verder prima. Soms vergeet ik dat ik zwanger ben. Laatst keekik in de spiegel en dacht ik 'holy crap, ik moet wat aan die pens doen!!!' En dan een moment later is het 'oh wait, ik ben zwanger 😂'

Ben ik de enige die de baby met bijna 19wk niet voelt? Dit is saaaaai.
Haha, V-A, je klinkt zoals ik klonk 2 weken geleden 😉 ik loop twee weken op je voor. Ik heb ook nergens last van, ben zelfs niet misselijk geweest dus ik vergat ook regelmatig dat ik zwanger ben.

Ik denk dat ik het met 19 weken al wel voelde maar nog niet zo herkenbaar, maar nu sinds een week ofzo herken ik het echt als iets dat niet van mijn darmen komt 😝 komt vanzelf goed. Mijn placenta schijnt voor te liggen dus ik dacht dat ik het nog veel later zou gaan voelen, valt me nog mee!

Dat van die pens, dat dacht ik ook steeds (en nog wel hoor!) en dan inderdaad, ohnee daar kan ik niks aan doen nu.
  maandag 30 mei 2016 @ 16:58:27 #94
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162622640
Zo'n flexibele hebben wij idd ook voor kuiken, gewoon van kruidvat. Meet in 10 seconden :).
KuikenGuppy
  maandag 30 mei 2016 @ 17:09:12 #95
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_162622860
nou dames ik zal jullie niet langet in spanning houden. :-)
Vanmorgen om 11.30 is na een bevalling van 1.5uur (ja echt) onze dochter geboren.
We hebben haar de naam P.hileine gegeven en ze doet t super goed.

Ze voelde na een uur en toen had ik al 6cm, niet snel erna korte heftige weeën en vo. Een echte perswee en ze was er.
Ik ben er zonder kleerscheuren vanaf gekomen.:-)
  maandag 30 mei 2016 @ 17:09:38 #96
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_162622867
Ela mooie naam!
pi_162622876
Thermometers! Goeie. Ik ga ook nog even een nieuwe halen. Een flexibele punt klinkt heel enerverend. :+ En 10 seconde vind ik als nog best lang duren sowieso, volgens mij doen ze het allemaal wel sneller?
  maandag 30 mei 2016 @ 17:10:06 #98
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162622885
Gefeliciteerd *O*.
KuikenGuppy
pi_162622896
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:09 schreef kniftyhooker het volgende:
nou dames ik zal jullie niet langet in spanning houden. :-)
Vanmorgen om 11.30 is na een bevalling van 1.5uur (ja echt) onze dochter geboren.
We hebben haar de naam P.hileine gegeven en ze doet t super goed.

Ze voelde na een uur en toen had ik al 6cm, niet snel erna korte heftige weeën en vo. Een echte perswee en ze was er.
Ik ben er zonder kleerscheuren vanaf gekomen.:-)
OOOOOOH djieses dat heb je verdomde rap gedaan! Een dochter! *; Gefeliciteerd!
Hoe was de verrassing dat het een meisje was?

Wat fijn zeg, zonder kleerscheuren! FOTO!
pi_162622907
Fantastisch Knifty wat snel! Super naam ook. Genieten nu!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')