abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162618826
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:08 schreef Lavenderr het volgende:
Wat is nu eigenlijk het probleem? Ze is praktisch volwassen en waarom zouden jullie geen relatie kunnen hebben? Gewoon leuk hebben samen en je ziet wel waar het heen gaat. Of niet heen gaat. Niet zo'n drama van maken.
Ja precies!

drama voor niks eigenlijk :D
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 14:16:14 #157
249559 crew  Lavenderr
pi_162618981
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:10 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja precies!

drama voor niks eigenlijk :D
Echt he. Geniet er gewoon van en maak er geen Romeo en Julia-drama van.
pi_162619004
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Echt he. Geniet er gewoon van en maak er geen Romeo en Julia-drama van.
Ik hoop dat ze een fijne tijd krijgen en of het lang of kort gaat duren zal de tijd leren.
  maandag 30 mei 2016 @ 14:24:54 #159
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_162619224
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:08 schreef Lavenderr het volgende:
Wat is nu eigenlijk het probleem? Ze is praktisch volwassen en waarom zouden jullie geen relatie kunnen hebben? Gewoon leuk hebben samen en je ziet wel waar het heen gaat. Of niet heen gaat. Niet zo'n drama van maken.
Ik heb net wat levendelolie op mijn arm gesmeerd en moest eventjes aan jou denken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 14:28:38 #160
249559 crew  Lavenderr
pi_162619322
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:24 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik heb net wat levendelolie op mijn arm gesmeerd en moest eventjes aan jou denken.
*;
pi_162619561
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:01 schreef Dven het volgende:

[..]

Uiteraard werken relaties tussen een 31-jarige en 17-jarige over het algemeen niet. Daarom komen ze ook niet zo vaak voor. Maar is de relatie er eenmaal dan geloof ik niet dat het zoveel meer of minder kansrijk is dan wanneer het een relatie tussen een 17- en 18-jarige of 30- en 31-jarige betreft.

Verder ook niet zo belangrijk, uiteindelijk sneuvelt toch 90% van de relaties vroeg of laat :D
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:19 schreef Cue_ het volgende:
Denk dat het grootste struikelpunt zal zitten in dat zij de komende jaren zich nog erg veel zal ontwikkelen. Zowel wta ze doet / wil gaan doen, maar ook haar visies, haar denkwijzes etc.
Dat is onderdeel van het puberen en het volwassen worden.
Dat wat Cue schrijft dus Dven. En dat zeg ik als ervaringsdeskundige.

Hij is 31 en eigenlijk al klaar met 'ontwikkelen' en 'groeien'. Hij is wie hij is en dat zal zo blijven.
Zij is 17 en nog niet door de puberteit heen; de periode waarin ze haar eigen persoonlijkheid gaat ontwikkelen; los van ouders. Daarna volgt de periode van adolescentie waarin ze haar eigen persoonlijkheid gaat ontwikkelen los van haar peergroep. Wanneer zij straks 23-25 is, lijkt ze in veel dingen niet meer op dat meisje van 17.

Gelijkwaardig zal de relatie ook niet zijn; Hij heeft levenservaring, herinneringen die terug gaan tot voor haar geboorte, hij heeft vrijheid, bewegingsvrijheid en ws meer geld te besteden dan zij. Grote kans ook dat zij mee zal moeten in zijn wereldje omdat haar wereldje hem maar 'vreemd', akward vinden terwijl zij als jongere vriendin eerder geaccepteerd zal worden door zijn omgeving. (En geld speelt ook daar in een rol; haar vriendinnen zullen ws financieel niet kunnen doen wat hij en zijn vrienden kunnen.) Tegelijk zal het vrijwel onmogelijk zijn om die ongelijkheid later weg te poetsen; het wordt een ingesleten patroon.

Is het erg? Mmm.. ik heb heel veel dingen gedaan en beleefd die mijn leeftijdsgenootjes toen niet konden. Denk bv aan naar bed gaan wanneer ik daar zin in had. Vakanties, weekeindjes weg. De beschikking over een auto, een motor, een boot.. Veel vrijheid dus. Maar de normale dingen zoals toen uitgaan en de disco heb ik volledig gemist. Hij heeft achteraf het gevoel dat hij zijn beste jaren in een relatie zat die achteraf geen toekomst had.

Ik zou het niet aanraden.
pi_162619641
Man man man, wat denk jezelf :{
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
  maandag 30 mei 2016 @ 14:42:13 #163
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_162619665
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

[..]

Dat wat Cue schrijft dus Dven. En dat zeg ik als ervaringsdeskundige.

Hij is 31 en eigenlijk al klaar met 'ontwikkelen' en 'groeien'. Hij is wie hij is en dat zal zo blijven.
Zij is 17 en nog niet door de puberteit heen; de periode waarin ze haar eigen persoonlijkheid gaat ontwikkelen; los van ouders. Daarna volgt de periode van adolescentie waarin ze haar eigen persoonlijkheid gaat ontwikkelen los van haar peergroep. Wanneer zij straks 23-25 is, lijkt ze in veel dingen niet meer op dat meisje van 17.

Gelijkwaardig zal de relatie ook niet zijn; Hij heeft levenservaring, herinneringen die terug gaan tot voor haar geboorte, hij heeft vrijheid, bewegingsvrijheid en ws meer geld te besteden dan zij. Grote kans ook dat zij mee zal moeten in zijn wereldje omdat haar wereldje hem maar 'vreemd', akward vinden terwijl zij als jongere vriendin eerder geaccepteerd zal worden door zijn omgeving. (En geld speelt ook daar in een rol; haar vriendinnen zullen ws financieel niet kunnen doen wat hij en zijn vrienden kunnen.) Tegelijk zal het vrijwel onmogelijk zijn om die ongelijkheid later weg te poetsen; het wordt een ingesleten patroon.

Is het erg? Mmm.. ik heb heel veel dingen gedaan en beleefd die mijn leeftijdsgenootjes toen niet konden. Denk bv aan naar bed gaan wanneer ik daar zin in had. Vakanties, weekeindjes weg. De beschikking over een auto, een motor, een boot.. Veel vrijheid dus. Maar de normale dingen zoals toen uitgaan en de disco heb ik volledig gemist. Hij heeft achteraf het gevoel dat hij zijn beste jaren in een relatie zat die achteraf geen toekomst had.

Ik zou het niet aanraden.
Brr, mensen die denken dat je op een gegeven moment klaar bent met groei en ontwikkeling, brrrr.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 14:56:40 #164
249559 crew  Lavenderr
pi_162619956
Het gaat om een meisje van 17, waarom zou die geen relatie kunnen hebben met een jongen van 31? Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet. Ze doet ervaring op en als het niks wordt heeft ze er wat van geleerd en gaat ze verder met haar leven. En hij ook. Het is toch niet zo dat elke scharrel die je hebt onverbiddelijk leidt naar trouwen en levenslang bij elkaar blijven?
Dit heeft een hoog drama-om-niks-gehalte.
pi_162620037
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:42 schreef Dven het volgende:

[..]

Brr, mensen die denken dat je op een gegeven moment klaar bent met groei en ontwikkeling, brrrr.
Het is toch wel een feit dat de persoonlijke ontwikkeling tussen 15 en 25 jaar het grootste is en die verandering in het gehele verdere leven niet meer geëvenaard zal worden.

Hoe oud ben jij eigenlijk?
Ik vind je toon trouwens erg onprettig.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ouder1 op 30-05-2016 15:06:29 ]
  maandag 30 mei 2016 @ 15:11:40 #166
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_162620224
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het is toch wel een feit dat de persoonlijke ontwikkeling tussen 15 en 25 jaar het grootste is en die verandering in het gehele verdere leven niet meer geëvenaard zal worden.

Hoe oud ben jij eigenlijk?
Ik vind je toon trouwens erg onprettig.
Wat jij vindt mag je gerust voor jezelf houden hoor. Ik ben daar helemaal niet in geïnteresseerd.

Persoonlijke ontwikkeling duurt een leven lang en hoe en wanneer deze het grootst is, is maar net per persoon afhankelijk. "Hij is wie hij is en dat zal zo blijven." Je woorden zijn bijna eng.
  maandag 30 mei 2016 @ 15:12:58 #167
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_162620247
Het leeftijdsverschil is op zich geen probleem en ook niet elkaar aangetrokken voelen, maar voor een serieuze relatie moet je wel op een lijn zitten en veel gemeen hebben.
Ik had op mijn 37e ook een kroegscharrel van 21 en dat vonden we beide wel even leuk en spannend voor een tijdje, maar echt iets serieus hebben we beide niet overwogen.
pi_162620250
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, laat het ze lekker zelf even uitzoeken, als dat meisje zo wijs is zal ze zelf wel
kunnen beslissen of ze een relatie met hem wil aangaan of niet.

Hij is ook nog niet klaar met zijn ontwikkeling hoor, misschien kunnen ze iets van elkaar leren
weet jij veel...

Hoelang het gaat duren weet niemand natuurlijk, maar dat weet je gewoon NOOIT, ook niet
als je dezelfde leeftijd hebt als je partner.
pi_162620263
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:12 schreef escalatie het volgende:
Het leeftijdsverschil is op zich geen probleem en ook niet elkaar aangetrokken voelen, maar voor een serieuze relatie moet je wel op een lijn zitten en veel gemeen hebben.
Ik had op mijn 37e ook een kroegscharrel van 21 en dat vonden we beide wel even leuk en spannend voor een tijdje, maar echt iets serieus hebben we beide niet overwogen.
én hebben jullie er een trauma van opgelopen? :P
pi_162620296
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 21:46 schreef Pantroop het volgende:
Beste fokkers...

Ik zit momenteel best diep in in de put..
Momenteel ben ik tot over mijn oren verliefd op het meest bijzondere en mooie meisje in mijn leven. Dit is meisje is 17.. en zelf ben ik 31 jaar oud..

Het meisje is niet zoals jullie denken dat ze is.. Het is het meest bijzondere meisje die ik ooit heb ontmoet. (Iedereen die haar tegenkomt denkt er hetzelfde over als ik..) Ze laat man én vrouw hypnotiseren met haar natuurlijke charme die om haar heen hangt.. Het meisje tja.. ze is ontzettend lief, knap (ontzettend natuurlijk.. net alsof ze uit een sprookje is gestapt), intelligent én nu al buitengewoon wijs voor haar leeftijd..Ze is nu al op deze leeftijd wijzer dan ik. Ze ziet het goede in van mensen....daardoor komt ze misschien op het eerste gezicht naïef over maar dat is ze absoluut niet. Ze blijft met beide benen op de grond staan en ze doet niets ten koste van zichzelf. Ze is zo sterk en bewust van zichzelf en de mensen om haar heen..Ze heeft ook ontzettend veel mensenkennis... ze prikt zo door mensen heen..en vooral door mij.
Echter heeft ze ook zo haar jeugdige trekjes.. ze is echter geen type meisje dat graag 'volwassen' wilt worden of iets in die richting.. ze is heel anders dan de andere tieners van haar leeftijd..

Nu heeft ze ook gevoelens voor mij... alleen is ze ook nu ontzettend door de war.. Laatst tijdens een intiem moment met z'n tweeën en zij mij aankeek met haar twinkelende ogen kon ik het niet laten om 'ik hou van jou' te zeggen vanuit de grond van mijn hart... Ze was geschrokken hoewel ze al wist dat ik verliefd op haar was.. ze zei alleen dat ze niet zo goed wist wat ze moest zeggen...

We hebben meerdere malen geprobeerd om afstand van elkaar te nemen..
Ik ben nu heel wanhopig.. we hebben geprobeerd om afstand van elkaar te nemen maar die afstand deed ons beide verdriet. We willen het liefst op dit moment het liefst de hele tijd bij elkaar zijn..

Ik ben radeloos, ik weet niet wat ik moet doen. Ik zou zo graag iets met haar willen beginnen...maar ik weet dat het niet kan. Ze is het meisje waar ik altijd van heb gedroomd.. eentje die er voor je is, je aan het lachen maakt, je helemaal accepteert zoals je bent en nog wel bewust is van je min en pluspunten..Ik wil er ook voor haar zijn, haar beschermen...haar al mijn liefde geven...

Ze weet het zelf ook niet meer zegt ze.. ze denkt dat de fase waarin wij beide bevinden zal botsen.....ze is enorm in de war en vooral ook nadat ik haar heb gezegd dat ik van haar hou...
Dat zelfbewuste hoort bij haar levensfase, de late adolescentie. 16 tot 22 staat er geloof ik voor in de boekjes maar de een is vroeger dan de ander. En vrouwen zijn in het algemeen ook weer vroeger volwassen dan mannen naar het schijnt dus je vergelijking daar is niet maatgevend. Het verklaart wel waarom ze zich blijkbaar aangetrokken voelt tot een wat oudere, als het goed is volwassenere, man. Echter, ze kan dan wel wijs overkomen (en ook zijn) maar op die leeftijd is een terugval naar onvolwassenheid niet vreemd.

Ik denk dat er best meer jonge vrouwen zijn die aan jou beschrijving over haar voldoen. Zou het kunnen dat de dikgedrukte regel in de quote vooral iets over jezelf (of de levensfase waar jij je in bevindt) zegt?

[ Bericht 1% gewijzigd door Hineni op 30-05-2016 15:25:42 ]
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  maandag 30 mei 2016 @ 15:25:53 #171
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_162620452
Ik snap de #ophef niet zo goed hoor.
Gast, gewoon actie ondernemen en zien waar het schip strand.

Hartstikke leuk toch.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 30 mei 2016 @ 15:27:12 #172
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_162620477
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:13 schreef FANN het volgende:

[..]

én hebben jullie er een trauma van opgelopen? :P
Nee, wel leuke herinneringen aan overgehouden. ~O>

Het scheelt natuurlijk als je er beide niet heel serieus in zit.
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 15:28:28 #173
249559 crew  Lavenderr
pi_162620499
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:25 schreef avotar het volgende:
Ik snap de #ophef niet zo goed hoor.
Gast, gewoon actie ondernemen en zien waar het schip strand.

Hartstikke leuk toch.
Zo simpel is het. Lekker van genieten ipv een probleem van maken.
pi_162620619
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:11 schreef Dven het volgende:

[..]

Wat jij vindt mag je gerust voor jezelf houden hoor. Ik ben daar helemaal niet in geïnteresseerd.

Persoonlijke ontwikkeling duurt een leven lang en hoe en wanneer deze het grootst is, is maar net per persoon afhankelijk. "Hij is wie hij is en dat zal zo blijven." Je woorden zijn bijna eng.
Stel je aan gast. Wat zij zegt is helemaal niet vreemd. Pas op grofweg je 24e zijn je hersenen uitontwikkeld. Dat bedoelt zij en dat weet jij ook wel.

Daarom is dat gat tussen 17 en 31 jaar zo groot.
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 15:41:19 #175
249559 crew  Lavenderr
pi_162620797
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:35 schreef Zure het volgende:

[..]

Stel je aan gast. Wat zij zegt is helemaal niet vreemd. Pas op grofweg je 24e zijn je hersenen uitontwikkeld. Dat bedoelt zij en dat weet jij ook wel.

Daarom is dat gat tussen 17 en 31 jaar zo groot.
Als het 14 en 26 was is het een probleem. Niks mis met 17 en 31.
  Official ESF Kreviewer maandag 30 mei 2016 @ 15:43:41 #176
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162620849
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:13 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, laat het ze lekker zelf even uitzoeken, als dat meisje zo wijs is zal ze zelf wel
kunnen beslissen of ze een relatie met hem wil aangaan of niet.

Hij is ook nog niet klaar met zijn ontwikkeling hoor, misschien kunnen ze iets van elkaar leren
weet jij veel...

Hoelang het gaat duren weet niemand natuurlijk, maar dat weet je gewoon NOOIT, ook niet
als je dezelfde leeftijd hebt als je partner.
De kans dat dit niet goed gaat is natuurlijk vele malen groter dan een relatie tussen leeftijdsgenoten.
pi_162620981
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:11 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat je overal zo aanvallend en gefrustreerd op reageert is ook een beetje eng.
pi_162620989
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat maken haar ouders wel uit :+
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 15:54:05 #179
249559 crew  Lavenderr
pi_162621105
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:50 schreef Koral het volgende:

[..]

Dat maken haar ouders wel uit :+
Bij 14 jaar wel ja.
  maandag 30 mei 2016 @ 15:57:16 #180
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_162621200
Ik mis de TS.
Ik ga naar huis.
pi_162621232
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het bekijkt. Als iemand op zijn/haar 31e meer overeenkomsten heeft met een 17-jarig meisje dan met mensen die ouder zijn, dan is degene ergens blijven hangen in zijn/haar ontwikkeling.

Dat meisje zit nog vol in haar pubertijd. Ik geloof er niets van dat als zij straks 25 is, dat zij nog steeds op hetzelfde niveau zit als waar zij nu is.

Fysiek zal het allemaal prima kunnen, maar om op je 31e een relatie te nemen met iemand van 17 vind ik echt niet normaal.
  Official ESF Kreviewer maandag 30 mei 2016 @ 16:06:55 #182
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162621440
Toen ik 14 was, had ik een relatie met een foetus. Voelde heel natuurlijk en merkte echt niks van het leeftijdsverschil. Ja, soms vielen er wel eens stiltes, maar meestal zaten we aardig op 1 lijn.
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 16:11:46 #183
249559 crew  Lavenderr
pi_162621535
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2016 16:06 schreef Kreator het volgende:
Toen ik 14 was, had ik een relatie met een foetus. Voelde heel natuurlijk en merkte echt niks van het leeftijdsverschil. Ja, soms vielen er wel eens stiltes, maar meestal zaten we aardig op 1 lijn.
:D
pi_162621569
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:43 schreef Kreator het volgende:

[..]

De kans dat dit niet goed gaat is natuurlijk vele malen groter dan een relatie tussen leeftijdsgenoten.
Misschien wel misschien niet :+ en wat dan nog?
I elke relatie van jou geëindigd in een huwelijk of samenwonen?

quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2016 16:06 schreef Kreator het volgende:
overdrijven is ook een vak _O-
  maandag 30 mei 2016 @ 16:15:39 #185
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162621616
quote:
9s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:57 schreef nietzman het volgende:
Ik mis de TS.
Ben je radeloos?
The love you take is equal to the love you make.
pi_162621732
Al die 'ruimdenkende' mensen die het als de normaalste zaak van de wereld beschouwen en TS adviseren om er gewoon voor te gaan. :') Ze is 17.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')