Dit. Grow the fuck up.quote:Op zondag 29 mei 2016 22:02 schreef deadprez het volgende:
[..]
Iemand van 17 in principe ook wel, het is meer de manier waarop TS over haar schrijft die ik een beetje raar vind.
Ik ben het er verder mee eens dat het een tenenkrommende uitspraak is maar wat jij daarna uitbrengt is wat dat betreft even tenenkrommend.quote:Op maandag 30 mei 2016 09:31 schreef Bananenpap het volgende:
Ik vind het altijd een beetje tenenkrommend wanneer iemand zegt 'dat ze zo volwassen voor haar leeftijd is'.Alsof het daarmee allemaal plotseling wel oké is. Ze is 17, dat vind ik persoonlijk veel te jong, ze is in de ontwikkeling van haar leven. Zo'n iemand 'hoort' te gaan studeren, haar leven uitvogelen, haar plaats in de maatschappij zien te vinden.
Want?quote:Op maandag 30 mei 2016 10:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ben het er verder mee eens dat het een tenenkrommende uitspraak is maar wat jij daarna uitbrengt is wat dat betreft even tenenkrommend.
Omdat "Zo'n iemand 'hoort' te gaan studeren, haar leven uitvogelen, haar plaats in de maatschappij zien te vinden." het is buiten dat het irrelevant is op het gebied van een relatie aangaan ja of nee ook niet gezegd dat dit met een (oudere) partner niet kan.quote:
preciesquote:Op zondag 29 mei 2016 23:53 schreef Nober het volgende:
[..]
En dan aan andere docenten vragen of ze een beetje intelligent overkomt?
Wil ook wel weten waarvan ze elkaar kennen.
Hij praat over een 17 jarige alsof ze het perfecte mens is wat niks meer hoeft te leren. Maar ze staat wel met d'r bek vol tanden als je "ik hou van je" zegt en dat vind ik al helemaal gek dat zo supersnel zeggen.quote:
Dat, en ook hoe hij zijn situatie dramatiseert.quote:Op maandag 30 mei 2016 09:23 schreef isax het volgende:
Het leeftijdsverschil vind ik niet zo het probleem maar hoe je over haar praat is niet gezond in mijn ogen.
De enige die hier naïef overkomt ben jij.quote:Op zondag 29 mei 2016 21:46 schreef Pantroop het volgende:
daardoor komt ze misschien op het eerste gezicht naïef over maar dat is ze absoluut niet.
Nuttige post voor TS, een 17-jarige die volwassen over weet te komen, is dat absoluut nog niet.quote:Op maandag 30 mei 2016 10:17 schreef Ouder1 het volgende:
Ik was 15, hij 28 en na een half jaar (vlak voor mijn 16e verjaardag) zijn we gaan samenwonen door omstandigheden.
Ja, ik was erg 'volwassen' voor mijn leeftijd, hij stond heel gemakkelijk in het leven.
8 jaar hebben we samengewoond. Toen was het voor mij klaar. 23 en nog steeds door hem en de omgeving bezien en behandeld als 'dat kleine meisje'.
Nu, 45, terugkijkend was ik helemaal niet zo volwassen. Ik was naïef, wist niet wat verantwoordelijkheid nemen inhield. Dacht het wel allemaal zo goed te weten. Dat ik zo volwassen overkwam kwam doordat ik al veel had meegemaakt en mezelf goed wist uit te drukken in taal.
Ik heb er geen spijt van; het was een mooie tijd. Maar ik denk dat ik wel enorm geluk heb gehad dat hij wel altijd goed voor mij gezorgd heeft en me de hand boven het hoofd hield.
We hebben nog steeds contact al is het niet vaak en zien elkaar nu als vrienden. Hij heeft spijt dat hij niet heeft kunnen inzien toen dat ik volwassen werd en ook klaar was om een volwassen leven te gaan leiden, mijn eigen keuzes te gaan maken en snakte naar een gelijkwaardige relatie.
Ik denk wel dat de kans groter is dat hun relatie beperkend werkt als ze ook overhaast gaan samenwonen enz.quote:Op maandag 30 mei 2016 10:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Omdat "Zo'n iemand 'hoort' te gaan studeren, haar leven uitvogelen, haar plaats in de maatschappij zien te vinden." het is buiten dat het irrelevant is op het gebied van een relatie aangaan ja of nee ook niet gezegd dat dit met een (oudere) partner niet kan.
Tsja, wat is overhaast samenwonen. Beetje zo'n vaag begrip.quote:Op maandag 30 mei 2016 11:15 schreef Chai het volgende:
[..]
Nuttige post voor TS, een 17-jarige die volwassen over weet te komen, is dat absoluut nog niet.
Scary_mary laat op basis van TS zijn posts al zien dat er wel degelijk aanwijzingen zijn dat ze niet zo 'sterk' is als ze doet voorkomen, maar TS wil dat duidelijk niet zien.
De basis voor een gelijkwaardige relatie is er in ieder geval niet.
[..]
Ik denk wel dat de kans groter is dat hun relatie beperkend werkt als ze ook overhaast gaan samenwonen enz.
Dat is helemaal niet irrelevant als je een relatie aangaat met iemand die die fase al voorbij is.quote:Op maandag 30 mei 2016 10:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Omdat "Zo'n iemand 'hoort' te gaan studeren, haar leven uitvogelen, haar plaats in de maatschappij zien te vinden." het is buiten dat het irrelevant is op het gebied van een relatie aangaan ja of nee ook niet gezegd dat dit met een (oudere) partner niet kan.
Jup en dan gaat TS een beetje dromerig doen omdat dat goed voelt.quote:Op zondag 29 mei 2016 21:50 schreef hugecooll het volgende:
Klinkt eigenlijk een beetje alsof ze het eerste meisje is dat jou ziet staan
Is het idd en zou dat normaal gesproken niet zo gauw zo noemen, maar bedoel er hier toch minimaal mee dat hun relatie de kans krijgt een beetje uit te balanceren. Communicatief een beetje op elkaar ingespeeld raken.quote:Op maandag 30 mei 2016 11:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, wat is overhaast samenwonen. Beetje zo'n vaag begrip.
Dus? Wat is je punt?quote:Op maandag 30 mei 2016 11:30 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet irrelevant als je een relatie aangaat met iemand die die fase al voorbij is.
Het is over het algemeen wel zo dat iemand van 17 anders in het leven staat dan iemand van 31quote:Op maandag 30 mei 2016 11:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus? Wat is je punt?![]()
In ieder geval blij dat niet iedereen op de wereld zo'n drama van het leven maakt. "het leven uitvogelen/plaats in de maatschappij vinden"
Ja, en iemand van 26 vergelijken met iemand van 54 idem.quote:Op maandag 30 mei 2016 11:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is over het algemeen wel zo dat iemand van 17 anders in het leven staat dan iemand van 31.
Is ook zo. En zo lang je aanvaardt dat er verschil in zit, zie ik niet waarom je er niet voor zou gaan.quote:Op maandag 30 mei 2016 11:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, en iemand van 26 vergelijken met iemand van 54 idem.
Sterker nog, je zal je verbazen hoeveel verschil er zelfs tussen twee 17-jarigenMaar dat wist je ook al.
Mijn punt is dat zo'n relatie gedoemd is te mislukken, is het niet vanuit haar kant dan wel uit de zijne. Het leven van dat meisje moet eigenlijk nog 'beginnen', mits ze voor een traditioneel studentenleven gaat. Zij gaat nu een fase in waar ze haarzelf leert kennen en het allemaal nog een beetje lang leven de lol is terwijl van hem min of meer wordt geacht al een volwassen leven te leiden. Dat botst in mijn ogen. Gaat het nu niet fout, dan wel over een paar jaar. Zo is hoe ik het zie.quote:Op maandag 30 mei 2016 11:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus? Wat is je punt?![]()
In ieder geval blij dat niet iedereen op de wereld zo'n drama van het leven maakt. "het leven uitvogelen/plaats in de maatschappij vinden"
Daarmee dat het punt van 'verschillende levensfases' echt enorm zinloos is.quote:Op maandag 30 mei 2016 11:57 schreef Samzz het volgende:
[..]
Is ook zo. En zo lang je aanvaardt dat er verschil in zit, zie ik niet waarom je er niet voor zou gaan.
Echter klinkt TS in zijn OP mij iets te veel obsessed. En dát kan problematisch zijn.
Oke, we verschillen blijkbaar zover in visie dat een conversatie levend houden niet echt nuttig is. Prettige dag nog.quote:Op maandag 30 mei 2016 11:58 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Mijn punt is dat zo'n relatie gedoemd is te mislukken
Wat als hij binnen een paar jaar wilt settelen en aan kinderen begint te denken en zij daar nog helemaal niet klaar voor is?quote:Op maandag 30 mei 2016 12:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Daarmee dat het punt van 'verschillende levensfases' echt enorm zinloos is.
Wat als je zusje wielen had, was ze dan een kruiwagen of eerder een trapwagen? Wat is jouw mening hieromtrent?quote:Op maandag 30 mei 2016 12:04 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Wat als hij binnen een paar jaar wilt settelen en aan kinderen begint te denken en zij daar nog helemaal niet klaar voor is?
Ik vind het geen zinloos punt en zeker wel belangrijk erbij stil te staan of je dezelfde verwachtingen hebt in je relatie. En leeftijd speelt daarin gewoon een rol.quote:Op maandag 30 mei 2016 12:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Daarmee dat het punt van 'verschillende levensfases' echt enorm zinloos is.
Zijn obsessie zal inderdaad meer een knelpunt zijn dan het verschil in leeftijd. Ik neem aan dat de meeste mensen zich niet bepaald op hun gemak voelen wanneer ze continu op een voetstuk worden geplaatst. Buiten het feit dat je dan ook nog eens enorm aan underselling doet.
Wow, je bent wel erg gepikeerd. Ook erg naïef om te denken dat leeftijd geen rol speelt.quote:Op maandag 30 mei 2016 12:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat als je zusje wielen had, was ze dan een kruiwagen of eerder een trapwagen? Wat is jouw mening hieromtrent?
Maar het is niet dat je wens aan leeftijd kan koppelen. Intrinsiek staat het er volledig los van. Daarmee is het dan ook compleet zinloos van meneer om het te omschrijven als een 'relatie gedoemd om te mislukken'. Ik wil eerlijk gezegd niet weten hoeveel perfecte koppeltjes er niet bestaan zouden hebben op het moment dat ze achter zijn advies aanlopen.quote:Op maandag 30 mei 2016 12:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind het geen zinloos punt en zeker wel belangrijk erbij stil te staan of je dezelfde verwachtingen hebt in je relatie. En leeftijd speelt daarin gewoon een rol.
Zo heb ik toen ik studeerde een relatie gehad met een 'oudere' man, welke al in het stadium zat van samenwonen, gezin stichten, terwijl ik net een nieuwe studie begonnen was en daar dus totaal niet mee bezig was. Dat hoeft voor TS niet van toepassing te zijn, uiteraard. Maar geheel onbelangrijk zijn leeftijd en fases bij die leeftijd niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |