Nou! Wij maken wel vaak de grap dat het voor hem van levensbelang is om zich snel uit de voeten te kunnen maken. Zijn zus had geen natuurlijke vijanden.quote:Op zondag 29 mei 2016 20:18 schreef LadyBlack het volgende:
Wow Limone!Echt gek idd als je eerste kind veel later was! Ik had een behoorlijk trage dochter, dus we'll see...!
Hoe ging het met de wortel in de hand?quote:Op zondag 29 mei 2016 14:49 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ohh lekker bezig Wolk
Ik heb naar aanleiding van jouw post, gisteren wortelen gekookt en gepureerd gegeven 200 gram ging er als koek in. Ik kook nu nog een wortel los. Eentje om zometeen koud in de hand te geven en eentje voor morgen o.i.d. ben benieuwd hoe dat gaat.
Heel goed!quote:Op zondag 29 mei 2016 21:15 schreef LuDann het volgende:
Wat tof Limone!
[..]
Hoe ging het met de wortel in de hand?
quote:Op zondag 29 mei 2016 20:12 schreef Limone het volgende:
Nee joh. Hij stond net -heel nonchalant- aan de salontafel.![]()
En daarna viel hij heel elegant.
Wowie. Zijn zus was wat later, dus ik ben heel verbaasd dat hij dit nu al allemaal doet.
quote:Op zondag 29 mei 2016 20:45 schreef Limone het volgende:
[..]
Nou! Wij maken wel vaak de grap dat het voor hem van levensbelang is om zich snel uit de voeten te kunnen maken. Zijn zus had geen natuurlijke vijanden.
Ik ben ook aan het kijken. Wat ik tot nu toe bedacht heb:quote:Op maandag 30 mei 2016 09:57 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Wij willen eind juni naar Griekenland, iemand nog tips? Wat is handig, appartement/hotel/all inclusive/dicht bij stadje of strand? We komen er echt niet uit.
Haiiii! Hoe gaat het?quote:Op maandag 30 mei 2016 09:55 schreef dodoria het volgende:
Ik kom me ook maar even melden hier! Twee weken geleden baby F geboren. dus Ik zit weer vol op in de baby-perikelen.
Ja dat! Maar hoe vind je dat, zo'n kamer?quote:Op maandag 30 mei 2016 10:05 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik ben ook aan het kijken. Wat ik tot nu toe bedacht heb:
Kamer aan het zwembad. Dan kan W. dutjes doen (met airco!) en wij toch buiten zitten/zwemmen.
Haaai! Ja gaat wel goed eigenlijk. Ik vond de eerste weken vorige keer ook niet zo zwaar, Ik denk omdat Ik gewoon hele lage verwachtingen had. Ik vind het nog wel een beetje lastig om baby en peuter te combineren. Peuter is erg lief voor baby, maar soms iets te enthousiast en ook een beetje baldadig nu. Ook is hij ineens erg moeilijk met slapen, maar dat zal de veranderingen wel zijn.quote:
Oh, daar heb ik ook weer zo'n zin in! Heb 5 jaar in Engeland gewoond en daar heel veel gewandeld in the middel of niks. Nu al anderhalf jaar niet meer daar geweest, wil heel graag weer eens...quote:Op maandag 30 mei 2016 10:39 schreef Adrian4 het volgende:
Wij gaan volgende week naar Engeland met de auto/boot. Een huisje in het midden van niks. Dat is voor mij nu echt vakantie. Ook dat ik me geen zorgen hoef te maken dat iemand "last" heeft van m'n baby. En Engeland vind ik zo mooi! Maar het moet wel je ding zijn![]()
Woei! ik heb zo veel zin!! nog 2,5 dagen werken!![]()
![]()
Onze Koelstra (t4) heeft wel vering?quote:Op maandag 30 mei 2016 10:29 schreef Mineola het volgende:
Edit: hier naast drager ook een Koelstra voor op het vliegveld. Fijn in warme landen want grote zonnekap en hij kan plat. Maar qua comfort niet echt voor kleinere baby's vind ik, hij heeft geen vering. We gebruikten m voor het eerst toen oudste 11 maanden was.
Maidstone / Kent. In een huis bij een boer op het erf, dus ergens op het platteland daar.quote:Op maandag 30 mei 2016 10:45 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Oh, daar heb ik ook weer zo'n zin in! Heb 5 jaar in Engeland gewoond en daar heel veel gewandeld in the middel of niks. Nu al anderhalf jaar niet meer daar geweest, wil heel graag weer eens...
Waar zitten jullie ergens?
Oh ik weet niet welk type wij hebben. Ik vind het iig geen wagen voor echte baby's zeg maar, en ook niet voor mijne van 9 maanden die nog niet zelf zit. Al kan hij qua formaat wel goed denk ik. Het voelt iig alsof hij geen vering heeft, vergeleken met de kinderwagenquote:Op maandag 30 mei 2016 11:23 schreef coccinelle het volgende:
[..]
Onze Koelstra (t4) heeft wel vering?
Dan zou ik m nog niet voor hele kleine baby's adviseren. S. is nu 9 maanden, en ik geef nu toch echt nog de voorkeur aan de kinderwagen. De bedoeling was om de buggy (naast draagzak en doek) mee op vakantie te nemen als S. 11 maanden is, maar we twijfelen. Even zien hoeveel kofferbakruimte we kwijt zijn met bagage.
O maar hij ontwikkelt zich wel in die 5 maanden hoor. Hier zit er bijvoorbeeld een 'hehe'*smirk* tussen het op de grond gooien en huilen in.quote:
Ik zet sommige speeltjes aan een lint vast, dan hoef ik het in elk geval niet van de grond te rapen.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:29 schreef silliegirl het volgende:
W. Zit in de "ik gooi al mn speeltjes op de grond en kijk dan zeer verwachtingsvol naar mama en ga heel hard huilen als ze niet in actie komt om mijn speeltje op te pakken" fase. Duurt die lang?
Hier zit ook alles of aan haar of aan haar stoel vastquote:Op maandag 30 mei 2016 19:23 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik zet sommige speeltjes aan een lint vast, dan hoef ik het in elk geval niet van de grond te rapen.
Hier ook de T4 voor de vakanties / onderweg etc. F. is nu 7,5 maand, maar heeft er al wel een paar keer in gezeten ( en geslapen bij de kapperquote:Op maandag 30 mei 2016 11:23 schreef coccinelle het volgende:
[..]
Onze Koelstra (t4) heeft wel vering?
Dan zou ik m nog niet voor hele kleine baby's adviseren. S. is nu 9 maanden, en ik geef nu toch echt nog de voorkeur aan de kinderwagen. De bedoeling was om de buggy (naast draagzak en doek) mee op vakantie te nemen als S. 11 maanden is, maar we twijfelen. Even zien hoeveel kofferbakruimte we kwijt zijn met bagage.
Die heeft F. hier (gelukkig) nog niet door.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:29 schreef silliegirl het volgende:
W. Zit in de "ik gooi al mn speeltjes op de grond en kijk dan zeer verwachtingsvol naar mama en ga heel hard huilen als ze niet in actie komt om mijn speeltje op te pakken" fase. Duurt die lang?
quote:Op maandag 30 mei 2016 18:46 schreef Krisvc het volgende:
[..]
O maar hij ontwikkelt zich wel in die 5 maanden hoor. Hier zit er bijvoorbeeld een 'hehe'*smirk* tussen het op de grond gooien en huilen in.
Hier belandt alles wat ik 'm geef direct op de grondquote:Op maandag 30 mei 2016 19:23 schreef Ggirl het volgende:
Wij duwen hem gewoon iets anders in de handen Sillie, en dat werkt. Want dat wil ik niet en nu gooi ik niets meer op de grond! *voor zo lang het duurt*
Weet je nog, van die keycords waar je niets mee kunt? Klik er een speeltje aan vast, en de mama wint!quote:Op maandag 30 mei 2016 17:29 schreef silliegirl het volgende:
Spuit 11, maar... Het varieerde heel erg. We hadden van te voren kindvriendelijke restaurants opgezocht en daar was ik heel blij mee, want er waren inderdaad ook pubs waar we niet met baby naar binnen mochten. De regelgeving was ook heel onduidelijk, bij sommige pubs mocht het helemaal niet, en bij andere alleen als je een maaltijd kwam nuttigen, maar niet voor een drankje. En bijna niemand geeft het buiten of op de website aan, dus je moet echt naar binnen en vragen, heel onhandig.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:23 schreef Adrian4 het volgende:
Dank voor jullie reacties! Ik zal inderdaad wel zorgen dat ik een potje prut meeneem, voor de zekerheid.
[..]
Was het een beetje te doen in schotland, qua restaurants waar kinderen welkom zijn? We gaan volgende week naar Engeland en ik heb begrepen dat in heel veel restaurants / pubs kinderen niet welkom zijn, ook niet onder begeleiding van volwassenen. Ik heb wel al twee gezinsvriendelijke pubs ontdekt in het dorp waar wij zitten, dus neem aan dat die van ons daar naar binnen mag![]()
Oi, heb ik al gezegd dat ik bijna vakantie heb?? nog 3,5 dagen werken!!!
Ik vind jongetje ook makkelijker hoorquote:Op dinsdag 31 mei 2016 10:51 schreef elamanilo het volgende:
Haha Dodoria, dat vind ik hier precies andersom! Een meisje is veel eenvoudiger dan zo'n jongetje waar van alles aanhangt! Het zal te maken hebben met eerdere ervaringen.
Nou dit! Bij een meisje is het gewoon links-rechts-midden-klaarquote:Op dinsdag 31 mei 2016 10:51 schreef elamanilo het volgende:
Haha Dodoria, dat vind ik hier precies andersom! Een meisje is veel eenvoudiger dan zo'n jongetje waar van alles aanhangt! Het zal te maken hebben met eerdere ervaringen.
de duutser is een keer zo geschrokken van T die begon te wildplassen, dat T spontaan ophield met plassen. Het was hilarisch!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 10:55 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik vind jongetje ook makkelijker hoorJe ziet gelijk waar wat zit
![]()
En ik heb geen wildplasser, dat scheelt ook
wacht maar tot de stinkpoep komt!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:15 schreef Bloesem. het volgende:
Hahah Jagar
Ela in het babytopichoiii
Dodoria, tegen de billenpijn zou je wat heilwol tussen de luier en de billen kunnen doen, mocht een luier toch nodig zijn.
Luna, bv is retezwaar in 't begin. Mijn moeder zei steeds (over alles) wacht tot ze drie maanden is, dan wordt alles anders. Dat bleek waar te zijn. Hou vol
Mijn kind laat sinds kort stinkscheten
Die gevoelige delen zijn (gelukkig) nog niet zo gevoeligquote:Op dinsdag 31 mei 2016 10:55 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Nou dit! Bij een meisje is het gewoon links-rechts-midden-klaar. Bij Tas zit ik elke keer weer te zoeken waarom het doekje nog niet schoon eraf komt
. Of dan zit z'n piemel er weer onder. En ik vind de gevoelige delen ook nog steeds wat eng, hoe hard/zacht ik daarmee om kan gaan. Gedoe
.
quote:
Pics or it didn't happen!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:14 schreef Mariposas het volgende:
Mijlpaal!![]()
"Vandaag ben ik voor het eerst van bed gevallen"
had natuurlijk weer m'n telefoon niet bij de hand.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:18 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Pics or it didn't happen!![]()
Maar nee, arme L.Valt de schade mee?
Hebben ze daar ook al van die fotokaarten voor?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:14 schreef Mariposas het volgende:
Mijlpaal!![]()
"Vandaag ben ik voor het eerst van bed gevallen"
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:31 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Hebben ze daar ook al van die fotokaarten voor?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[/spoiler]Carpe diem, quam minimum credula postero.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Precies dit, tijdens mijn PhD werkte ik nooit meer dan in mijn contract stond. Daarna als postdoc ook niet. Maar in mijn onderwijsbanen was het vaak 50-60 uur. Dat zou ik nu dus echt niet meer willen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:20 schreef Clubsoda het volgende:
Ludann, ik vond promoveren met een baby (-dreumes-peuter) echt uitermate relaxedDe vrijheid, goddelijk. Later beginnen, eerder ophouden, geen gedoe als je kind een dag ziek is en niet naar het kdv kan. Hoewel ik best een pittig project had (voortdurend maar geen significante resultaten) heb ik nooit structureel overgewerkt en er ook niet extreem veel meer tijd in gestoken dan mijn werkuren. Het hangt denk ik ook erg af van je groep. Bij ons hing een fijne sfeer en werden er aan de lopende band kinderen geboren en stond mijn promotor daar ook echt achter. In ruil voor de flexibiliteit inderdaad soms langer doorwerken en het voortdurende gevoel dat er nog iets moet. En alle andere dingen die promoveren stom maken maar dat heeft weinig met het kind te maken
Ik werkte overigens 32 uur per week en ging ook eens per jaar op conferentie. Dan zag ik mijn inderdaad een week niet, maar dat vond ik niet onoverkomelijk.
Nu ik klaar ben en in de kliniek en het onderwijs werk, is het allemaal beduidend minder ontspannen. Sowieso denk ik dat binnen de wetenschap je promotietraject een relatief rustige periode is. Focus op één project, geen gedoe om subsidies, beperkte onderwijsverplichting...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mousemicky: goed punt van het in verwarring brengen van Wolk door haar overdag op te zoeken, daar had ik niet bij stilgestaan. Dat is misschien niet zo'n goed idee.
Hupje, gefeliciteerd met je contractsverlenging!
De functie zelf lijkt me erg leuk en ik vind het geen probleem om 4 dagen te werken, het is alleen dat het een beetje knaagt dat Wolk dan 4 dagen ergens anders zou zijn dan bij mij of mijn man. Maar als jouw, vlindertje89, informatie klopt dan zou ik 3 om 4 dagen kunnen werken, dat lijkt me perfect! Bedankt voor de informatie. Over de onderwijstaken wisten ze trouwens niet echt wat te zeggen in het gesprek, noch qua inhoud, noch qua hoeveelheid uren.![]()
Clubsoda: bedankt voor het delen van je ervaring, dat klinkt best positief!
Over grenzen bewaken, ik denk dat ik dat wel kan. Ik doe het tenslotte nu ook. Vooraf werd ik vanuit mijn opleiding gewaarschuwd dat het geen doen was, fulltime studeren met een baby, maar dat gaat me vrij makkelijk af eigenlijk en nog met goede cijfers ook. Maar ik ben niet zo arrogant te denken dat dat bij een phd hetzelfde zal zijn, dat is echt wel een schepje erbij neem ik aan. Dus ja, lastig in te schatten vind ik. Het onderzoek is wel min of meer hetzelfde als het onderzoek wat ik nu uitvoer (veldwerk, interviews bij mensen thuis).
Maar ja, goed, ik heb de baan nog niet.Ik ga als ik deze promotieplaats niet krijg alleen niet naar een andere solliciteren denk ik. Op deze heb ik ook eigenlijk alleen maar gesolliciteerd omdat het zo perfect aansluit op wat ik eerder gedaan heb en het me zo aansprak.
Bedankt voor het duimen iedereen.Voordeel van deze overdenkingen is wel dat ik het niet zo erg meer zou vinden als de baan naar die ander gaat. Ik zie gewoon wel hoe het loopt.
![]()
Dit ja! Tuurlijk wil een werkgever dat weten. En waarom? Omdat ze dat meewegen bij de beslissing je wel of niet aan te nemen. Als het niet meespeelt, hoeven ze het toch niet te weten? En het mag niet meespelen, dus mogen ze het niet vragen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 08:34 schreef Bloesem. het volgende:
De vraag/het gesprek is misschien niet vreemd vanuit het oogpunt van de werkgever, maar wel gewoon bij wet verboden. Als ze de vraag anders hadden gesteld, was er niets aan de hand geweest (bijv. de vraag hoe ze omgaat met hoge werkdruk) Scheef misschien, maar wel hoe het is.
Dat vrouwen vaker problemen hebben met kind naar de opvang etc. en mannen minder vaak switchen tussen parttime en fulltime heeft imho ook te maken met dezelfde verwachtingen als waar deze vraag vandaan komt. Gewoon fout dus.
Interessant dat zij het nog nooit hebben meegemaakt en persoonlijk vinden.quote:Op woensdag 1 juni 2016 08:29 schreef Mariposas het volgende:
Grappig om te lezen: http://nos.nl/op3/artikel(...)-altijd-krijgen.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zal ik je dan maar aanvullen? Ik wil helemaal niet meer aan het werk. Echt niet. Ik heb nu die webwinkel, waar ik echt hard voor werk, maar thuis en alleen als mini slaapt. Zodra ze wakker is, klap ik m'n laptop dicht. Een andere omgeving is nu nog te groot en een stap te ver.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry bloesem, ik snap niet zo goed wat je met je laatste zin bedoeldquote:Op woensdag 1 juni 2016 08:34 schreef Bloesem. het volgende:
De vraag/het gesprek is misschien niet vreemd vanuit het oogpunt van de werkgever, maar wel gewoon bij wet verboden. Als ze de vraag anders hadden gesteld, was er niets aan de hand geweest (bijv. de vraag hoe ze omgaat met hoge werkdruk) Scheef misschien, maar wel hoe het is.
Dat vrouwen vaker problemen hebben met kind naar de opvang etc. en mannen minder vaak switchen tussen parttime en fulltime heeft imho ook te maken met dezelfde verwachtingen als waar deze vraag vandaan komt. Gewoon fout dus.
De verwachting in de maatschappij is nog steeds, man werkt fulltime en zorgt daarnaast nog wat, vrouw werkt parttime en neemt het leeuwendeel van de zorg op zich. Door die verwachting gaan mannen inderdaad minder vaak parttime werken en vinden vrouwen het lastiger hun kind 'achter te laten' (want je moet er toch zelf voor zorgen, wat voor moeder ben je anders, je hebt toch niet voor niks een kind? - aldus de maatschappij dus, zeker niet mijn eigen mening). En werkgevers hebben die verwachting ook, en stellen dus veel eerder vragen over de combinatie werk en gezin aan een vrouw dan aan een man.quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:43 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Sorry bloesem, ik snap niet zo goed wat je met je laatste zin bedoeld
Ik vind het ook heel persoonlijk: hoe je de boel thuis regelt, afstemt met je partner en hoe je relatie met je kinderen is. Niet prettig als mensen met wie ik alleen een zakelijke band heb out of the blue dit soort vragen stellen. En in een sollicitatiegesprek zou ik het ook heel onaangenaam vinden. Hoe ik de dingen thuis organiseer, is mijn zaak, daar hoef ik geen verantwoording over af te leggen of openheid over te geven. Ik vind dat deze mannen eigenlijk nog heel open zijn. Het gaat wildvreemden toch allemaal niets aan?quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:10 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Interessant dat zij het nog nooit hebben meegemaakt en persoonlijk vinden.
Duidelijk en erg herkenbaar. Ik heb ook altijd wel het gevoel dat ik niet zo'n "oermoeder" ben en daar voel ik me dan weer slecht door... Maar als ik het dan weer reëel bekijk hebben we het prima voor elkaar en zijn we met z'n drieën blij op deze manier. En dan ben ik er weer trots op dat we dit voor elkaar krijgen zo. Ik ben ook zo enorm gelukkig met mijn man!quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:50 schreef lunapuella het volgende:
[..]
De verwachting in de maatschappij is nog steeds, man werkt fulltime en zorgt daarnaast nog wat, vrouw werkt parttime en neemt het leeuwendeel van de zorg op zich. Door die verwachting gaan mannen inderdaad minder vaak parttime werken en vinden vrouwen het lastiger hun kind 'achter te laten' (want je moet er toch zelf voor zorgen, wat voor moeder ben je anders, je hebt toch niet voor niks een kind? - aldus de maatschappij dus, zeker niet mijn eigen mening). En werkgevers hebben die verwachting ook, en stellen dus veel eerder vragen over de combinatie werk en gezin aan een vrouw dan aan een man.
Precies! Dat was wat ik bedoeldequote:Op woensdag 1 juni 2016 09:50 schreef lunapuella het volgende:
[..]
De verwachting in de maatschappij is nog steeds, man werkt fulltime en zorgt daarnaast nog wat, vrouw werkt parttime en neemt het leeuwendeel van de zorg op zich. Door die verwachting gaan mannen inderdaad minder vaak parttime werken en vinden vrouwen het lastiger hun kind 'achter te laten' (want je moet er toch zelf voor zorgen, wat voor moeder ben je anders, je hebt toch niet voor niks een kind? - aldus de maatschappij dus, zeker niet mijn eigen mening). En werkgevers hebben die verwachting ook, en stellen dus veel eerder vragen over de combinatie werk en gezin aan een vrouw dan aan een man.
Bedankt voor het melden! Er is een speciaal topic voor dit soort dingen maar die kan ik even niet vinden nu. Iemand anders?quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:25 schreef maikel112 het volgende:
Ik zag net een terugroepactie voorbij komen van de Zensy babywarmer/kruik. Deze kan in sommige gevalen opbollen of scheuren.
Misschien iemand hier die hem gebruikt? Les het onderstaande bericht dan even!
http://www.terugroepactie(...)nsy-babywarmer-kruik
Kijk, nog een positief verhaal. Ik denk dat het ook helpt misschien dat ik de manier van werken nu al gewend ben (onregelmatig en vaak dingen thuis doen). Thanks!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 23:26 schreef Minarosa het volgende:
Succes Lu! Ben benieuwd. Ik ben gepromoveerd toen ik nog geen baby had en werk nu in de wetenschap met kind. Ik vind de combinatie prima te doen, al is de baan veeleisend. Je bent weliswaar flexibel maar de combi onderwijs-onderzoek vraagt in mijn geval wel regelmatig tijd buiten kantooruren. Daar staat tegenover dat ik gemakkelijk laat kan komen, vroeg kan weggaan, thuis kan werken et cetera. Flexibiliteit is tweezijdig. Werk trouwens momenteel 4 dagen (contract 5, maar ouderschapsverlof. Als dat afgelopen is ga ik officieel naar 4 dagen). Veel succes!
Interessant inderdaad, bedankt voor de link. Vooral opvallend dat de vragen zo vreselijk persoonlijk zijn. Wat Franny ook al zegt. Raar eigenlijk dat het heel normaal is om dat soort vragen wel aan vrouwen te stellen maar niet aan mannen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 08:29 schreef Mariposas het volgende:
Grappig om te lezen: http://nos.nl/op3/artikel(...)-altijd-krijgen.html
Ja, eens. Die traditionele man-vrouw verdeling mag van mij wel wat meer op de schop. En de manier waarop je daarmee begint is door vrouwen gelijke baankansen te bieden. Ergens moet een begin gemaakt worden in deze cyclus van verwachtingen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 08:34 schreef Bloesem. het volgende:
Hiero: OUD / Kinderzaken in het nieuws deel 3quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:27 schreef LuDann het volgende:
[..]
Bedankt voor het melden! Er is een speciaal topic voor dit soort dingen maar die kan ik even niet vinden nu. Iemand anders?
Dank je, ik zet hem er even in.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:39 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Hiero: OUD / Kinderzaken in het nieuws deel 3
Nou ja, om de toekomst hoef ik het niet te doen. Na de dood van mijn tante (veel te vroeg) heb ik mezelf voorgenomen nooit meer iets te doen voor de toekomst, maar alleen wat me nu interesseert of boeit (uiteraard betaal ik wel rekeningen en zo he haha, maar ik bedoel qua werk/studie/andere levenskeuzes) Precies om die reden ben ik deze studie gaan doenquote:Op woensdag 1 juni 2016 10:41 schreef LuDann het volgende:
Bloesem, ik snap dat het lastig is, de kwestie school of werk. Veel succes met de overdenkingen daaromtrent. Aan de ene kant staat je gevoel volgen en aan de andere kant is het misschien goed met het oog op de toekomst om toch te kijken of je je studie af kunt maken.
Bhaha, dat had ik me ook al bedacht.quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:36 schreef Bloesem. het volgende:
Lunakap nou! Is wel gelijk de lunaverwarring over
quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:16 schreef Bloesem. het volgende:
Heel begrijpelijk sillie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Knap dat je met die instelling kan leven! Ik wou dat ik dat wat meer kon, ik probeer altijd alles zoveel mogelijk te plannen en vooruit te denken (om vaak dan uiteindelijk toch een andere kant op te gaan, dus het helpt eigenlijk ook nog niet echt). Welke studie doe je, als ik vragen mag?quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:35 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Nou ja, om de toekomst hoef ik het niet te doen. Na de dood van mijn tante (veel te vroeg) heb ik mezelf voorgenomen nooit meer iets te doen voor de toekomst, maar alleen wat me nu interesseert of boeit (uiteraard betaal ik wel rekeningen en zo he haha, maar ik bedoel qua werk/studie/andere levenskeuzes) Precies om die reden ben ik deze studie gaan doenWat het dilemma maakt, is dat alles wat ik vroeger belangrijk en boeiend vond, nu minder belangrijk en boeiend is voor me. En zeker minder belangrijk en boeiend als ik 't vergelijk met mini, die met afstand op 1 staat. Maar ik weet ook dat dat langzaam kan gaan veranderen, dus ik wil ook niet zomaar opgeven. En ik vind 't nog steeds leuk en interessant (maar ik zie erg op tegen stage en onderzoek, omdat dat al mijn tijd gaat opslokken en omdat ik het beroep nooit serieus heb overwogen, alleen aspecten uit het beroep) Nou ja, ik blijf nog even rustig overwegen. Ik heb afgesproken dat ik voorlopig geen definitieve keuzes maak wb werk of school, dus ik blijf gewoon nog even wiebelen
Mijn man vindt het ook echt minder moeilijk.quote:Op woensdag 1 juni 2016 14:12 schreef Minarosa het volgende:
Ik ga ook naar conferenties in het (verre) buitenland en krijg dan constant de vraag of dat niet moeilijk is als jonge moeder. Aan mijn mannelijke collega's met kleine kinderen wordt niets gevraagd
quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:05 schreef silliegirl het volgende:
Allemaal hard werkende mama's hier!
Dan gooi ik 'm er maar in: ik ervaar de combi werk en baby wel als zwaarder dan ik had verwacht. Ik werk nu 24 uur, maar meer zou ik niet meer willen. Mijn ambities (en ik was ambitieus hoor..) zijn ergens kwijtgeraakt tijdens mijn zwangerschap en ik moet ze nog vinden. Tijd met W. is prioriteit 1 nu.
Maar:Dat kan ik me goed voorstellen (we hebben hetzelfde beroep maar ik werk met volwassenenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.) Ik merk ook dat ik het echt ingrijpend vind als ik mensen in mijn spreekkamer heb zitten met een hersentumor (en dat betekent helaas een doodvonnis) met kinderen van de leeftijd van de mijne bijvoorbeeld. Of mensen die als kind allerlei akeligs hebben opgelopen. Het maakt de willekeur van dingen zo duidelijk en dat kan heel confronterend zijn.
Ik denk dat hoe zwaar de combinatie werk en kinderen al dan niet is, van meer afhangt dan het aantal uren op papier. De reistijd, de inhoud van je werk, de autonomie die je ervaart, de verdeling van je uren.... Het laat zich niet zo makkelijk vergelijken. Ik heb altijd 32 uur gewerkt maar moest na een verandering van functie echt een nieuw evenwicht zoeken. En nu mijn kind naar school gaat weer opnieuw.
Ik krijg die vraag over conferenties dus nooitIk heb twee conferenties in de VS gehad waarbij ik een (ruime) week weg was. Binnenkort ga ik twee dagen en ik ga bewust een dag eerder terug om mijn kind nog een avond te zien voordat hij met zijn vader op vakantie gaat. Dat vind ik erg jammer, om de helft te moeten missen maar mij kind drie weken niet zien is niet acceptabel voor me. En mijn leidinggevende vindt dat gelukkig volkomen begrijpelijk.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Ik vind dit inderdaad wel lastig, het onpraktische van borstvoeding als je reist (zonder je kind in mijn geval). Mijn vriend gaat niet mee want hij heeft zijn eigen baan en samen met baby zo lang reizen voor werk, zonder opvang, is geen optie. Hij drinkt nog steeds graag aan de borst (bijna een jaar) dus ik moet tijdens het reizen (vliegveldtoiletten...) wel kolven om de stuwing tegen te gaan en ter plekke ook. De eerste keer vond ik dat erg vervelend, maar alles went en ik werd er handiger in. Hotel uitzoeken met koelkast, niet te ver van de werkplek of conferentie, klaar. Als je niet kunt kolven zoals in jouw geval dan lijkt het me inderdaad heel moeilijkquote:Op woensdag 1 juni 2016 14:59 schreef SaskiaR het volgende:
Ik ga ook nog wel naar conferenties, maar tot nu toe is N. meegegaan. Ik weet ook niet hoe dat anders zou moeten, want N. drinkt nog bv, wil geen gekolfde bv en het lukt me zelf ook niet meer om te kolven.
Overigens is mijn man hier de gevoelige, die in huilen uitbarst bij zielige kindjes op tv. Hij wilde ook niet dat ze naar kdv ging, want daar was ze nog veel te klein voor! Nu dus 1 middagje per week
Meestal 2 nachtvoedingen. Best ok dus.quote:Op woensdag 1 juni 2016 18:28 schreef Krisvc het volgende:
Wat heerlijk Jagar! Slaapt ie daardoor 's nachts ook beter?
Mijn baby was vanochtend om half 6 wakker en heeft maar 40 minuten geslapen de hele dag op de opvang. Compleet over de zeik en overprikkeld nu. Arm ding.
Vergeleken met ieder 1,5 uur wakker is dat volgens mij best vooruitgang.quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:49 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Meestal 2 nachtvoedingen. Best ok dus.
Och, die arme mini van jou... Slaapt het arme ding al?
quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:58 schreef Sara82 het volgende:
Wat fijn dat het slapen beter gaat Jagar! Beetje rust is fijn he?
Kruips in huize Saskia! Leuk! Gelukkig ging het onbenullige omvallen er snel af hier, hoop dat dat bij jullie ook zo is.
Benieuwd hoe je sollicitatie afloopt LuDann. Zo te lezen is het misschien best goed te doen in combinatie met kind. Lukt vast! En beetje gare vraag he, net alsof je er van tevoren niet over nadenkt, je bent niet debiel zeg. Wat hadden ze dan verwacht, dat je zou zeggen: "euh, oja, mijn kind! Fijn dat je het even zegt, die was ik helemaal vergeten joh!"![]()
Aerenia, geen spreidbroekie meer! Hoe lang heeft ze er nou eentje gehad?
Heb een meesternacht gehad! Om 12 uur (net voordat ik ging slapen) nam mr. T nog een slok, en sliep door tot 6:45!!!Maar wachtwachtwacht, er komt nog meer: zonder aan te leggen in mijn bed gelegd, en toen sliep meneer nog van 7:15 tot 9:00! Whoopwhooooop!!!
Jaaaaa! Wat leuk! Heb je een filmpje?quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:35 schreef SaskiaR het volgende:
Mijn baby kruipt! Hallelujah! Zo leuk dit! Gelijk een schaafwond op dr hoofd omdat ze op het kdv op een randje was gevallen, t arme kind!
Tegelijk heeft ze ook ineens verlatingsangst, dus als ik wegloop gaat ze gillen (in plaats van dat ze achter me aankruipt). Dat is wel een beetje vermoeiend...
Ik ben ook benieuwd, maar ik heb het gevoel dat ik hem niet ga worden. Maar echt he, ik had eigenlijk met een stalen gezicht moeten zeggen 'kind? welk kind?' Of dat ik d'r opgegeven heb voor adoptie.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:58 schreef Sara82 het volgende:
Benieuwd hoe je sollicitatie afloopt LuDann. Zo te lezen is het misschien best goed te doen in combinatie met kind. Lukt vast! En beetje gare vraag he, net alsof je er van tevoren niet over nadenkt, je bent niet debiel zeg. Wat hadden ze dan verwacht, dat je zou zeggen: "euh, oja, mijn kind! Fijn dat je het even zegt, die was ik helemaal vergeten joh!"![]()
Heb een meesternacht gehad! Om 12 uur (net voordat ik ging slapen) nam mr. T nog een slok, en sliep door tot 6:45!!!Maar wachtwachtwacht, er komt nog meer: zonder aan te leggen in mijn bed gelegd, en toen sliep meneer nog van 7:15 tot 9:00! Whoopwhooooop!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed, dan hier maar even glimmen: 10.6 kilo pure liefde dusKeurig op de >99,9 lijn, zoals altijd. Mijn kleine kanon
![]()
quote:Op donderdag 2 juni 2016 13:12 schreef Bloesem. het volgende:
Kleine joekel heb jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed, dan hier maar even glimmen: 10.6 kilo pure liefde dusKeurig op de >99,9 lijn, zoals altijd. Mijn kleine kanon
Hier een andere keerzijde, mijn dame is weer te licht ... Ik gok zo'n 88cm bij 11.5 kilo.. Ze is wel ouder (26 maanden). Ze eet, drinkt en is flink bewegelijk, meer kan ik er niet aan veranderen.
En ik snap je gevoel heel goed.
Toen mijn E. werd geboren werd ons gezegd dat CB's wat minder op de cijfertjes en lijntjes gingen letten. Daar geloofde ik al niets van en nu ik jouw verhaal zo lees al helemaal niet meer.![]()
Doe jij maar gewoon waar jij je goed bij voelt bij N. wat is er nou mooier en fijner dan een blij en tevreden kindje..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
quote:Op donderdag 2 juni 2016 13:12 schreef Bloesem. het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed, dan hier maar even glimmen: 10.6 kilo pure liefde dusKeurig op de >99,9 lijn, zoals altijd. Mijn kleine kanon
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie stats hoor!
Verder las ik een kruipende N, A die uit het spreidbroekje is en slaapbabies!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want het leven is niet meer dan een sprookje
Ik heb nu een mentorleerling van 14 die net bij de jeugdarts heeft gehoord dat ze te dun is en meer tussendoortjes moet eten. Kind is gewoon hartstikke gezond, alleen beetje mager sprietje (zoals wel meer meisjes van die leeftijd), verder niets. Ze heeft geen psychische issues, zit goed in haar vel. Ze moet over drie maanden weer langskomen. Echt, ik word daar wel beetje pissig over. Je praat ouders en ook kinderen onnodig complexen aan en het stopt dus ook niet bij het CB.quote:Op donderdag 2 juni 2016 13:22 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Kleine joekel heb je
Hier een andere keerzijde, mijn dame is weer te licht ... Ik gok zo'n 88cm bij 11.5 kilo.. Ze is wel ouder (26 maanden). Ze eet, drinkt en is flink bewegelijk, meer kan ik er niet aan veranderen.
En ik snap je gevoel heel goed.
Toen mijn E. werd geboren werd ons gezegd dat CB's wat minder op de cijfertjes en lijntjes gingen letten. Daar geloofde ik al niets van en nu ik jouw verhaal zo lees al helemaal niet meer.![]()
Doe jij maar gewoon waar jij je goed bij voelt bij N. wat is er nou mooier en fijner dan een blij en tevreden kindje..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Daar zijn we!
Ging vanzelf hier, maand of 8? denk ik. Mijn ervaring tot nu toe (subjectpool van 2 kinderen) is dat het moeilijk te sturen is, want gevolg van te weinig slaap is jengelend kind. F slaapt nu meestal 2 keer per dag (9.30-11.00u en 14-15u ongeveer), maar soms ook wel eens 3 keer.quote:Op donderdag 2 juni 2016 18:08 schreef Jagärtrut het volgende:
Wanneer zijn jullie baby's overgegaan op 2 slaapjes per dag? T slaapt nu meestal 3x, rond 9, 12 en 4. Ik zou eigenlijk wel naar 2 willen, lijkt me een stuk makkelijker met dingen doen enzo...
Ergens toen hij 2 weken oud was, geloof ik.quote:Op donderdag 2 juni 2016 18:08 schreef Jagärtrut het volgende:
Wanneer zijn jullie baby's overgegaan op 2 slaapjes per dag? T slaapt nu meestal 3x, rond 9, 12 en 4. Ik zou eigenlijk wel naar 2 willen, lijkt me een stuk makkelijker met dingen doen enzo...
quote:Op donderdag 2 juni 2016 17:59 schreef LuDann het volgende:
Wie zei dat nu laatst over een baby die meer slaap nodig leek te hebben? Ik kan je hand schudden. Wolk was 8 uur op en lag er om 9 uur alweer in. Ze heeft 2 keer 2 uur geslapen en ligt nu alweer ene half uur voor haar derde dutje. En ik vond die twee slaapjes zo fijn, nu loopt ze straks weer te stuiteren tot een uur of 22.
Heel herkenbaar Luna! Maar hier nu ervaring met 2 extreem plakkerige kindjes, en rond de 3 maanden is er een omslagpunt! Dat lijkt heul lang als je er middenin zit, i know, maar ik wil je alleen maar verzekeren dat het echtechtécht beter wordt! En helemaal vanzelf ook nogquote:Op donderdag 2 juni 2016 15:57 schreef lunamatic het volgende:
Hier weer veel last gehad van krampjes. We beginnen nu langzaam het verschil te zien tussen huilen voor eten en huilen voor buikpijn. M. wil sowieso graag aan de borst bij krampjes, maar valt dan na een paar slokjes vaak in slaap. Is wel gezellig hoor (en beter dan het gehuil), maar ik voel me soms wel heel beperkt in mijn bewegingsvrijheid
quote:Op donderdag 2 juni 2016 17:45 schreef elamanilo het volgende:
Ik zag dat ik al werd welkom geheten hier in het topic, maar ook nog even officieel:Oh man wat schattigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Daar zijn we!![]()
![]()
![]()
Tuigje van Prenatal past er ook op.quote:Op donderdag 2 juni 2016 19:24 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hier ook al zo lang ik me kan herinneren twee slaapjes.. En ze sliep ook eigenlijk overal, dus het slapen was voor ons geen belemmering om op pad te gaan. Inmiddels is dat anders trouwens, al gaan we nog wel eens op pad en is ze niet snel over de zeik als ze niet kan slapen (of ze valt gewoon op de plek waar ze is in slaap).
Mooie foto Ela! Die krullen van je dochter!!! Ik had de hoop dat M mijn krullen zou krijgen, maar het lijkt er nog niet op.
En wat vervelend van de verjaardag Kris, ik zou het dan ook een week eerder doen. Ik kan me wel voorstellen dat je dat jammer vindt. Ik hoop op mooi weer met M's verjaardag, lekker met z'n allen in de tuin (er is inmiddels wel sprake van tuin!)
Wie weet een goed tuigje voor in de TripTrap? Ze klimt er uit... En die van Stokke is 40 euro (serieus, doe normaal!!).
Wat zij zegt! Maar dan met maar één stickertje i.p.v. twee. Houd vol (het is het waardquote:Op donderdag 2 juni 2016 20:09 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Heel herkenbaar Luna! Maar hier nu ervaring met 2 extreem plakkerige kindjes, en rond de 3 maanden is er een omslagpunt! Dat lijkt heul lang als je er middenin zit, i know, maar ik wil je alleen maar verzekeren dat het echtechtécht beter wordt! En helemaal vanzelf ook nog
Ik heb er een universele van de Babydump in zitten. ...sana is het merk. Werkt prima en naar iets van ¤7,- ofzo. Zit ook een looptuigje bijquote:Op donderdag 2 juni 2016 19:24 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hier ook al zo lang ik me kan herinneren twee slaapjes.. En ze sliep ook eigenlijk overal, dus het slapen was voor ons geen belemmering om op pad te gaan. Inmiddels is dat anders trouwens, al gaan we nog wel eens op pad en is ze niet snel over de zeik als ze niet kan slapen (of ze valt gewoon op de plek waar ze is in slaap).
Mooie foto Ela! Die krullen van je dochter!!! Ik had de hoop dat M mijn krullen zou krijgen, maar het lijkt er nog niet op.
En wat vervelend van de verjaardag Kris, ik zou het dan ook een week eerder doen. Ik kan me wel voorstellen dat je dat jammer vindt. Ik hoop op mooi weer met M's verjaardag, lekker met z'n allen in de tuin (er is inmiddels wel sprake van tuin!)
Wie weet een goed tuigje voor in de TripTrap? Ze klimt er uit... En die van Stokke is 40 euro (serieus, doe normaal!!).
Gevonden, Babsanaquote:Op donderdag 2 juni 2016 20:56 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Ik heb er een universele van de Babydump in zitten. ...sana is het merk. Werkt prima en naar iets van ¤7,- ofzo. Zit ook een looptuigje bijvoor later
![]()
Ja, echt de Apple onder de kinderstoelen blijkt wel! Wij hebben de stoel zelf gekregen, dus nu hadden we met een babyset, kussenset en plank voor 120 euro een hele complete stoel. Maar je bent dus nog wel 120 euro kwijt aan die drie accessoires...quote:Op donderdag 2 juni 2016 20:16 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Tuigje van Prenatal past er ook op.
En idd belachelijke prijzen, alle accessoires kosten geloof ik meer dan de stoel. Tuigje gelukkig tweedehands via fok gekocht, wist niet eens dat het zo duur was joh!
O slaapt nog steeds meestal 3 keer, heel af en toe 2 keer. Maar ik doe hem gewoon naar bed als ik thuis ben en hij moe lijkt. Zijn we weg dan skipt hij meestal een slaapje want anders mist hij misschien ietsquote:Op donderdag 2 juni 2016 18:08 schreef Jagärtrut het volgende:
Dat ga je snappen als je een tweede kind krijgt, je oudste inmiddels op de 'kale'stoel zit, en je dus die accessoires nog hebtquote:Op donderdag 2 juni 2016 22:38 schreef silliegirl het volgende:
Die kinderstoelen zijn sowieso achterlijk duur. Mijn stokke steps kostte compleet ruim 300 euro. En ik snap ook niet dat ze er niet gewoon 1 set van maken. Maar neee, dan moet je de stoel kopen met erbij een babyset, tray en kussentje. Ik kan me niet voorstellen dat mensen die acessoires niet nodig hebben, dus stop die er dan gewoon standaard bij
Ja, maar nog niet gebruikt. Morgen maar even oefenen.quote:Op donderdag 2 juni 2016 20:09 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Heel herkenbaar Luna! Maar hier nu ervaring met 2 extreem plakkerige kindjes, en rond de 3 maanden is er een omslagpunt! Dat lijkt heul lang als je er middenin zit, i know, maar ik wil je alleen maar verzekeren dat het echtechtécht beter wordt! En helemaal vanzelf ook nog
Heb je een draagdoek? Daarin kan je kindje fantastisch in slaap vallen en dan heb jij (en hebben je tepels) even rust
quote:Op donderdag 2 juni 2016 23:35 schreef lunamatic het volgende:
Wat een mooie foto Ela!! Is dat ook jullie geboortjekaartje?
[..]
Ja, maar nog niet gebruikt. Morgen maar even oefenen.
Herkenbaar. Bij ons werkt afleiden nog wel soms, maar we moeten wel continu variëren waarmee. Maar dat continue gerol is idd vermoeiend. Ik zet m vaak maar op z'n voeten of kont neer als dat enigszins mogelijk is, dat vind hij vaak nog wel oke. Bij het aankleden/afdrogen werkt dat wel, is alleen wat lastiger omdat ik dan ook moet zorgen dat hij niet omdondert. Maar hij staat iig stil.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 09:26 schreef pinquit het volgende:
Behhh kris, dat is niet fijngeen tips helaas, al werkt hier 's nachts of 's avonds wakker worden het best tegen vroege ochtenden
Maar dan zit je wel de hele avond met ketende baby.
Ik word hier gek van verschonenterwijl ik het een van de fijnste dingen vond, even lekker een rustig momentje van lichaamscontact en even spelen, insmeren enzo. Nu is het gewoon een strijd geworden
Baby wil al een tijd niet meer graag op zijn rug liggen, maar ik kon hem altijd nog houden of afleiding geven door speelgoed/sleutels/lampje/mobiel in z'n handen te duwen.
Maar hij is nu te sterken ik wil geen Poep Overal. Argh
is het misschien te licht op de kamer, dat ze denkt dat de dag al begonnen is?quote:Op vrijdag 3 juni 2016 10:25 schreef Krisvc het volgende:
We hebben d'r geprobeerd tussen ons in te leggen. Toen ging ze lief spelen. Het spelletje was alleen por-je-vinger-zo-ver-mogelijk-in-mamma's-neus en toen dat niet meer leuk was ogen-zijn-lekker-squishy-so-squish-them-all. Ze speelde ook nog bungeejumpertje van het bed terwijl pappa je benen als elastiek vasthoudt en we eindigden met schreeuw-je-schor.
Nee, ze was echt wakkerder dan wakker.![]()
Laten we hopen op een faaaaaaaaaaase inderdaad.
Pinq, helaas heel herkenbaar. En vooral ook frustrerend. Want lig-stil-kind! Dan ben ik met 2 minuten klaar. Als je tegenstribbelt duurt het 10 uur voor m'n gevoel. Staand verschonen terwijl ik open-mond-kwijl-kusjes krijg maken het een beetje goed.
Ja ik gaquote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:12 schreef LuDann het volgende:
Team Ikeastoel.
Hier ook een baby die om 5 uur al wakker was en daarna niet meer wilde slapen ondanks dat ik haar in ons bed nam. Had ook te maken met het feit dat mijn man om 6 uur uit bed ging en nogal aan het rommelen was met aankleden en douchen. Een fluisterdiscussie houden over waar die ene trui is helpt niet in zo'n geval.
Hier zijn de verschoonstrubbels niet geheel herkenbaar want ik heb nog steeds een baby die het vertikt te rollen als ze op haar rug ligt. Ze kan het wel maar ze doet het niet, ook niet op het verschoonkussen. Ze draait zich hooguit op haar zij en dan weer terug. Maar wel huilen, dat wel, en ik blijf ook verschillende dingen in handen geven (die ze al snel boog wegsmijt)
Zijn er nog mensen hier die naar de Ouders Natuurlijk beurs gaan morgen? Ik sta er met Melkpunt, waar ik vrijwilliger bij ben. Voor 25 euro kun je een mooie professionele borstvoedingsfoto laten maken, dat ga ik ook even doen.En leuke lezingen, nog even kijken waar we heen gaan.
Gewoon om de zoveel tijd naar het inloop-weeguurtje!quote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:32 schreef Bloesem. het volgende:
Oh ja en nog over CB: het blijft een raar iets. Ik had gehoopt dat ze ergens het vertrouwen aan mij en mijn kind konden geven. Want zelfs al is je kind meervoudig gehandicapt met drie ontwikkelingsstoornissen, ook dan hoef je je niet te verdedigen en is jouw kind gewoon GAAF. En dat gevoel me te moeten verdedigen krijg ik te vaak. Het gevoel dat mijn kind gewoon gaaf is krijg ik daar nooit. Jammer dus. Ik probeer nog een ander bureau wat me gisteren werd aangeraden en anders stop ik ermee, dan maar geen statistieken over mijn kind![]()
Oh tof, we moeten echt even meeten daar! Als je de mogelijkheid hebt om wat van je schapenvelletjes mee te nemen dan kunnen we dat ook meteen regelen misschien?quote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:32 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ja ik gaMocht iemand nog een kaartje zoeken, ik heb er twee over.
Wat is dit trouwens dat je je baby neerlegt en dat je dan even niet kijkt en dan ligt ze andersom, met haar hoofd waar haar voeten lagen. Ik kan hier niet zo goed aan wennenBen elke keer verbaasd!
Hier ook Stokke en Ikea. Mini past minder goed in de Stokke, haar beentjes gaan niet goed achter die beugel langs en ze werkt nog niet goed genoeg mee om dat gemakkelijk te laten verlopen. Nou ja..
En de beste tip bij baby's die om 5 u wakker worden is denk ik te wennen aan om 5 u wakker wordenMini is altijd om 6 uur wakker, al sinds haar geboorte zo'n beetje, dus ik laat 't maar.
Oh ja en nog over CB: het blijft een raar iets. Ik had gehoopt dat ze ergens het vertrouwen aan mij en mijn kind konden geven. Want zelfs al is je kind meervoudig gehandicapt met drie ontwikkelingsstoornissen, ook dan hoef je je niet te verdedigen en is jouw kind gewoon GAAF. En dat gevoel me te moeten verdedigen krijg ik te vaak. Het gevoel dat mijn kind gewoon gaaf is krijg ik daar nooit. Jammer dus. Ik probeer nog een ander bureau wat me gisteren werd aangeraden en anders stop ik ermee, dan maar geen statistieken over mijn kind![]()
Eenmalige actie zodat je weet dat 'ie dat kan en hij het vervolgens NOOIT meer doetquote:Op vrijdag 3 juni 2016 14:49 schreef silliegirl het volgende:
Mijn baby was nog stil om 7 uur, maar ploftetten en moeten werken dus ik heb 'm zelf maar uit bed gehaald. Lag meneer heul niet meer te slapen maar vrolijk met zijn knuffel te spelen. Wat is deze!
Goed idee! Ik neem er maximaal 2 mee, want ze zijn best groot :p kies maar op de site en laat maar weten welkequote:Op vrijdag 3 juni 2016 14:44 schreef LuDann het volgende:
[..]
Oh tof, we moeten echt even meeten daar! Als je de mogelijkheid hebt om wat van je schapenvelletjes mee te nemen dan kunnen we dat ook meteen regelen misschien?
Mijnes wordt gelukkig normaal gesproken om 7 uur wakker, dat vind ik prima. Maar 5 uur is dan even wennen.
Kan me goed indenken dat je overweegt te stoppen met het CB. Er bestaat ook het antroposofisch CB, dat ligt waarschijnlijk beter in je straatje. Maar daar moet je dan wel weer aanvullend voor verzekerd zijn.
*inbreekt*quote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:32 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ik probeer nog een ander bureau wat me gisteren werd aangeraden en anders stop ik ermee, dan maar geen statistieken over mijn kind![]()
Ja! Ik bedoelde meer dat mijn grote baby dan ontbreekt in de statistieken van het CB. Dan wordt het gemiddelde nooooit hogerquote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:02 schreef zeefje het volgende:
[..]
*inbreekt*
Even over statistieken. Als je het graag wilt bijhouden kan je je babié toch ook zelf wegen en meten en dat in een schema'tje invullen
Ja hoi! Man en ik hebben last-minute besloten toch te gaan omdat het toch redelijk weer wordt morgen. Als je ze nog hebt wil ik ze wel overnemen.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:32 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ja ik gaMocht iemand nog een kaartje zoeken, ik heb er twee over.
Yup! PM/FB me evenquote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:18 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Ja hoi! Man en ik hebben last-minute besloten toch te gaan omdat het toch redelijk weer wordt morgen. Als je ze nog hebt wil ik ze wel overnemen.![]()
Envoor dat stugge CB van je. Lekker blijven gloeien hoor, N. zoet er fantastisch uit en krijgt alleen maar goeds binnen van je.
Als je haar bij haar kruis voorlangs vastpakt met je hand onder haar billen zeg maar, lukt het wellicht beter. Dan kun je haar wat meer sturen.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:32 schreef Bloesem. het volgende:
Hier ook Stokke en Ikea. Mini past minder goed in de Stokke, haar beentjes gaan niet goed achter die beugel langs en ze werkt nog niet goed genoeg mee om dat gemakkelijk te laten verlopen. Nou ja..
Ja, leuk! Wie komen er eigenlijk allemaal?quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:35 schreef Cassandra87 het volgende:
Selvaria gezellig!
Gaan we wat drinken met z'n allen?
quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:20 schreef Missladybug het volgende:
Ik zit even in een trip down memorylane. Een jaar geleden, precies rond deze tijd, zat ik op de bank met beste vriendin. Ik had pijn in mijn buik en het werd steeds erger. Ik wist echt niet meer hoe ik moest gaan zitten. Ze zei dat ik ML en de vk moest bellen. Die nacht om 4.10 uur is onze prachtige dochter geboren.
Wat is het toch vreselijk snel gegaan. En wat is er veel gebeurd in die tijd. Van een hulpeloos klein bundeltje is ze veranderd in een pittige meid met een stevig karaktertje.
De eerste tijd vonden we loodzwaar en we hebben wat afgehuild. Maar al snel ging het beter. De eerste keer rollen, zitten en tijgeren. De eerste hapjes en brabbeltjes. En nu loopt ze de hele tafel rond en kruipt als een pro. Ze is het beste dat me ooit is overkomen.
Vanavond leg ik een baby in bed, en morgen haal ik er een dreumes uit. Dan ben ik alweer een jaar moeder, en dan is mijn kleine meisje 1 jaar!
Ja, lactatiekundige heb ik gezien toen ik op dag 8 weer wilde beginnen met aanleggen. Door haar kan ik dat nu vrijwel pijnloos doen. Ik denk dat ik ook even navraag ga doen over deze situatie.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 18:11 schreef LuDann het volgende:
Lunamatic, wat vervelend allemaal. Heb je al een lactatiekundige gezien? Misschien is dat een idee? Je kunt je verhaal ook even in het borstvoedingstopic plaatsen, misschien zijn er daar mensen met meer advies en ervaring.
Ik zou niet stoppen met aanleggen in ieder geval nee, je moet of aanleggen of kolven om de productie op gang te houden.
Dat zou ik wel fijn vindenquote:Op vrijdag 3 juni 2016 19:34 schreef Hupje het volgende:
Lunamatic, wat naar. Wil je ervaringen horen of zit je daar niet op te wachten? Ik zat een jaar terug in een soortgelijke situatie.
Waarom heeft bijvoeden niets geholpen? Mijn vriend heeft er als baby ook een maand over gedaan om op geboortegewicht te komen, dus ik hoop dat het gewoon iets is wat in de familie zit, maar we zullen het zien.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 19:41 schreef AwayTL het volgende:
Luna, mijn oudste heeft er een maand over gedaan om op geboortegewicht te komen, hij viel niet af, maar wilde je even laten weten dat het kan.
Oh en hij is toen wel bijgevoed met kv in het begin, maar dat heeft dus niks geholpen.
na de borst bijvoeding, dat is dus wat wij nu ook gaan doen. Dat klinkt dus hoopgevend.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 20:30 schreef Hupje het volgende:
Mijn baby deed er 5 weken over om op geboortegewicht te komen nadat hij 9,5% afviel. Hij heeft 3 dagen fv als bijvoeding gekregen, tot de bv op gang kwam. Laktatiekundige en kinderarts (huilbaby i.c.m. niet aankomen) hebben zich er over gebogen. J meldde zich wel vaak en had een goede techniek, maar viel snel weer in slaap. De eerste twee weken kreeg hij na de borst nog bijvoeding, daarna alleen bv.
Na 4 weken ben ik de helft van de voedingen gaan kolven om te kunnen zien hoeveel hij dronk en hij bleek (te) kleine hoeveelheden te drinken. Ik ben meer aan gaan dringen, zowel bij de fles als de borst en langzaamaan ging hij grotere hoeveelheden drinken en begon de groei te komen. Ik moest in het begin 3 keer kolven voor 1 voeding, maar door het vele kolven werd dat langzaam meer.
Pas heel veel later (na 7 maanden) werd er KMA geconstateerd; in hoeverre dat ermee te maken heeft, valt natuurlijk moeilijk te zeggen.
Edit: ik lees nu net wat je typte. Zorg je, als je het trekt, dat je zelf kolft als je bijvoeding geeft? Dan stimuleer je je productie, de opbrengst maakt daarbij niet zo veel uit.
Ja, dit. Onder het voetje kriebelen en tussendoor verschonen hielp hier ook om wakker te blijven/te worden.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 21:05 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik kreeg de tips van de kraamhulp, misschien heb je ze ook gehad, om bij zo'n pauze met m'n vinger langs de kin naar achter het oortje te aaien en het handje waar je bij kunt open te vouwen. Dat stimuleert de drinkreflex.
Eens!quote:Op vrijdag 3 juni 2016 21:31 schreef LadyBlack het volgende:
Maar weetje, het fijnste van die lk vond ik gewoon dat er iemand was (pro-bv) die meekeek met een voeding ipv op cijfers af te gaan, en die me een plan gaf, en het vertrouwen dat het goed ging komen als ze sterker was.
Lawaaierig speelgoed heeft hij genoegquote:Op zaterdag 4 juni 2016 12:41 schreef Aerenia het volgende:
Welkom Vieve! Is L een jongetje of een meisje? Of heb ik eroverheen gelezen?![]()
Meeposten is erg leuk hoor! Al moet ik toegeven dat ik soms ook niet helemaal begrijp waar de rest de tijd vandaan haalt voor monsterpostsIk ben altijd druk druk met van alles (baby, werk, huishouden, sociaal doen), dus niet altijd de tijd om alles bij te lezen/overal op te reageren
![]()
Snap het gedoe over dat groeien ook niet zo. Net als Bloesem heb ik het obesitas-verhaal over me heen gekregen (en van me af laten glijden, want: onzin) terwijl ik A toen alleen bv gaf. Wat het cb bij lunama doet vind ik wel erg raar...maargoed, sluit me bij de rest aan
Leuk he die ontwikkelingen Sillie? Mijn A kan zich nu op haar rug verplaatsen als ze iets wil hebben (want op buik liggen is nog steeds Niet. Leuk.)
FF: ik denk niet dat je dingen nu al kan afleren. Wel aanleren,... dus misschien iets interessanters "zoeken" waar O dan helemaal idolaat van raakt? A is ook gek op dingen aan en uit zetten, dus die heeft nu van dat hysterisch lawaaierige speelgoed gekregen. Maargoed...ik heb daar bij wijze van uitzondering geen last van, en begrijp wel dat het bij andere mama's heel erg op hun zenuwen kan werken
Heb je het originele tuigje? Heb je hier dan wat aan?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 12:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Welkom Vieve!
Wie van jullie heeft een tuigje in de triptrap en wil een foto maken hoe je dat hebt vastgemaakt?
Nee, een goedkope universele ;-)quote:Op zaterdag 4 juni 2016 17:29 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Heb je het originele tuigje? Heb je hier dan wat aan?
En Twix wilde hem gerust delen met G.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:07 schreef Cassandra87 het volgende:
Welkom Vieve!
Wat balen van de kaart Elamaar het plaatje is wel
![]()
Alvast een fijne vakantie stoel
De ON beurs was echt super. G had bijna niet geslapen maar was super lief en vrolijk, heeft bij mij op de rug gezeten en bij man in de Tula. We zijn echt tot het einde gebleven. En Bloesem, LuDann, Selvaria, Malteser en Moppert nog gesproken. G wilde het flesje melk van Twix jatten, misschien vond hij dat toch lekkerder want ondanks de warmte heeft hij amper willen drinken
ook vrij lege luiers dus als het morgen nog zo is ga ik wat melk ontdooien en dat geven. Meer baby's die zo weinig eten/drinken?
Volgens mij wel. Ik had een los stuk x2 erbij zitten en die zit zo laag om de poot heen.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 21:35 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Maar welk bandje gaat dan zo laag? Of is dat dat deel dat je als looplijn kunt gebruiken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder ook een baggernacht hier met een baby die een paar keer wakker werd![]()
Balen zeg LuDann. Snap ook nooit zo goed waarom ze recepten steeds moeten aanpassen. En beterschap natuurlijk! Gaat het al beter met Wolk?
quote:Op zondag 5 juni 2016 09:42 schreef kazy het volgende:
Leuk dat jullie elkaar gezien hebben op de beurs!
Ik heb vannacht gedroomd van een hele bizarre Fokmeet
WhahahahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder ook een baggernacht hier met een baby die een paar keer wakker werd![]()
Balen zeg LuDann. Snap ook nooit zo goed waarom ze recepten steeds moeten aanpassen. En beterschap natuurlijk! Gaat het al beter met Wolk?Wat gemeen van ons
Ik vond je op de vorige meet absoluut niet stinken.![]()
Want het leven is niet meer dan een sprookje
Oh, dat klinkt goed, die ga ik eens zoeken dan.quote:Op zondag 5 juni 2016 11:43 schreef lunapuella het volgende:
De groentenspreads van Zonnatura staan niet in de koeling en zijn ook best even houdbaar Lu! Ketel heeft zich hier al door 2 potjes pompoenspread gewerkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |