abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 17:50:34 #226
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165814397
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 21:39 schreef Atak het volgende:
Stoppen met roken van Carren. Tweede keer dat ik het lees. Ik ben nu 2 maanden clean. :7
Carren rook ook niet meer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 17:52:07 #227
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165814435
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165815857
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Carren rook ook niet meer
Ik ook niet meer. :+
pi_165815872
quote:
Te veel tijd hebben. :')
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 19:24:00 #230
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165816259
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 19:07 schreef Atak het volgende:

[..]

Te veel tijd hebben. :')
Gewoon in de auto op weg naar het werk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165826591
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 19:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gewoon in de auto op weg naar het werk
Gevaar op de weg zijn. :')
pi_165826943
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 22:39 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat boek is het meest irritante ooit geschreven. Als ik het me goed herinner is het in verschillende stijlen geschreven en het zit vol verwijzingen. Alleen zeggen die je weinig wanneer je weinig van de Ierse geschiedenis, katholicisme en nog veel meer intellectuele dingen weet. Joyce heeft dit boek niet geschreven voor de 'gewone lezer' maar om zichzelf intellectueel te bewijzen.
Ik heb de Engelse versie gekocht en laat het me nu voorlezen op http://blog.frankdelaney.com/re-joyce/

Die man maakt het wel een tof boek. Gaat steeds dieper in op al die verwijzingen, vreemde dialogen en en pagina's die niet zijn te ontcijferen zonder vrijwel iedere 2 zinnen wikipedia erbij te pakken . Hij doet rustig halfuur over 1 pagina.

Beetje jammer dat ie op dit tempo nog 22 jaar bezig heeft te gaan en man is al dik in de 80
pi_165826971
Heeft iemand eigenlijk al wel eens proust gelezen? :D
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 03:55:39 #234
117712 MauroPicotto
Suck my terryfold.
pi_165827064
Orlando Figes' 'De Krimoorlog of de vernedering van Rusland' uit 2010 over de Krimoorlog van 1853-1856, met aan de ene kant Frankrijk, Groot-Brittannië, het Ottomaanse Rijk en Sardinië, en aan de andere kant Rusland, geholpen door een klein legertje uit Griekenland. De oorlog van toen heeft vele parallellen met de hedendaagse geopolitiek en gebeurtenissen et cetera. Het is een absolute must voor de liefhebber van geschiedenis, oorlog, geopolitiek en een must voor eenieder die zich ook wil verdiepen in de huidige situatie.
pi_165828252
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 03:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Heeft iemand eigenlijk al wel eens proust gelezen? :D
Jep. De hele mikmak. Heb m'n masterscriptie over 'm geschreven.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 12:55:48 #236
365231 Fera
Fire & Blood
pi_165830364


Mijn eerste fantasyreeks (The Wheel of Time) na A Song Of Ice and Fire. De schrijfstijl bevalt me nu al een stuk beter dan die van George R.R. Martin. Hopelijk blijft dat de hele serie zo. :)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 14:32:01 #237
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_165831903
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 22:39 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat boek is het meest irritante ooit geschreven. Als ik het me goed herinner is het in verschillende stijlen geschreven en het zit vol verwijzingen. Alleen zeggen die je weinig wanneer je weinig van de Ierse geschiedenis, katholicisme en nog veel meer intellectuele dingen weet. Joyce heeft dit boek niet geschreven voor de 'gewone lezer' maar om zichzelf intellectueel te bewijzen.
Laat dan vooral Finnegan's Wake links liggen. Waar Ulysses hier en daar nog wel te pruimen was, is dat boek echt het grootste misbaksel uit de Engelse literatuur. Ik ben er echt van overtuigd dat Joyce, pretentieus als hij was, geprobeerd heeft het meest onleesbare boek ooit te schrijven. En alle pseudo-intellectuelen vraten het op, waardoor het een haast mythische status heeft gekregen.

Moeilijk doen om het moeilijk doen.. Niet aan mij besteed. Geef mij maar Eco, die moeilijk doet om een punt te maken.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 14:34:57 #238
82453 friskvind
vivere pericoloso
pi_165831942
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 03:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Heeft iemand eigenlijk al wel eens proust gelezen? :D
Ja. 'Op zoek naar de verloren tijd.'
Een erg dik en vooral erg goed boek.
Opvallend zijn de lange zinnen die Proust gebruikt..
Hieronder enkele voorbeelden.

Toen ik later in de loop van mijn leven bijvoorbeeld in kloosters, in de gelegenheid was werkelijk heilige personificaties van de actieve naastenliefde te ontmoeten, hadden deze in het algemeen de montere, positieve, onverschillige en ietwat stugge manier van doen van de gehaaste huisarts over zich en een gezicht waarop geen deernis, geen enkele aandoening tegenover het menselijke lijden te lezen was, ook geen vrees om ermee in aanraking te komen, kortom ze hadden een gezicht zonder zachtheid, het onsympathieke en edele gezicht van de ware goedheid.

Soms bewoog langs de namiddaghemel de nog nevelige witte maan, heimelijk en zonder glans als een actrice die nog niet hoeft op te treden en die vanuit de zaal in wandelkostuum een poosje naar haar collega's kijkt, zich op de achtergrond houdt en niet wil dat men op haar let.

..want als zij het toevallig te warm kreeg en zij haar jasje dat zij eigenlijk had gedacht te zullen aanhouden losmaakte of zelfs helemaal uittrok en mij te dragen gaf, ontdekte ik op de blouse daaronder duizend kleinigheden van de voering die grote kans hadden gehad onopgemerkt te blijven, zoals bepaalde orkestpartijen waaraan de componist alle zorg heeft besteed, hoewel ze nooit de oren van het publiek zullen bereiken; of ik zag in de mouwen van het jasje dat ik over de arm droeg een of ander fijn detail dat ik voor mijn genoegen of uit vriendelijkheid langdurig bewonderde, een prachtig gekleurd bandje, een stukje mauvekleurig zijden voering dat gewoonlijk aan het oog onttrokken is, maar dat even kunstig bewerkt was als de zichtbare delen, zoals de sculpturen van een gotische kathedraal die op tachtig voet hoogte achter een balustrade verborgen net zo volmaakt uitgehakt zijn als de reliëfs van het hoofdportaal, hoewel geen mens ze ooit ziet totdat toevallig een kunstenaar op zijn reis toestemming krijgt om hoog in de lucht tussen de twee torens te klimmen om van daaruit heel de stad te kunnen zien.

De eerste drie delen ( Swann, Bloeiende meisjes en Guermantes) vond ik het mooist.
Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 14:57:57 #239
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165832211
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 14:32 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Laat dan vooral Finnegan's Wake links liggen. Waar Ulysses hier en daar nog wel te pruimen was, is dat boek echt het grootste misbaksel uit de Engelse literatuur. Ik ben er echt van overtuigd dat Joyce, pretentieus als hij was, geprobeerd heeft het meest onleesbare boek ooit te schrijven. En alle pseudo-intellectuelen vraten het op, waardoor het een haast mythische status heeft gekregen.

Moeilijk doen om het moeilijk doen.. Niet aan mij besteed. Geef mij maar Eco, die moeilijk doet om een punt te maken.
Ik denk met veel plezier terug aan het interview dat Adriaan van Dis met hem had over de Slinger. Dis snapte helemaal niets van het eerste hoofdstuk en was vertwijfeld zeer tot het amusement van Eco.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 15:09:28 #240
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_165832325
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 14:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk met veel plezier terug aan het interview dat Adriaan van Dis met hem had over de Slinger. Dis snapte helemaal niets van het eerste hoofdstuk en was vertwijfeld zeer tot het amusement van Eco.
Dit heb ik je op dit forum al zó vaak horen vertellen, en elke keer geloof ik er minder van. Het eerste hoofdstuk van de Slinger is namelijk totaal niet ingewikkeld. Heb je een bron?
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 15:48:14 #241
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165832747
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 15:09 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dit heb ik je op dit forum al zó vaak horen vertellen, en elke keer geloof ik er minder van. Het eerste hoofdstuk van de Slinger is namelijk totaal niet ingewikkeld. Heb je een bron?
Dat het eerste hoofdstuk niet ingewikkeld is ben ik met je eens, van Dis dacht daar anders over. En een bron, pff, je zou deze dvd kunnen kijken
https://www.bibliotheek.nl/catalogus/titel.310320488.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 17:19:35 #242
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_165833863
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 15:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat het eerste hoofdstuk niet ingewikkeld is ben ik met je eens, van Dis dacht daar anders over. En een bron, pff, je zou deze dvd kunnen kijken
https://www.bibliotheek.nl/catalogus/titel.310320488.html
Hmm, dat lijkt me best wel interessant eigenlijk, bedankt!

Overigens, Eco over zijn eigen proces als romanschrijver:

Damn, wat mis ik die man. Met afstand mijn favoriete schrijver ooit.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 17:47:21 #243
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165834235
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 17:19 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Hmm, dat lijkt me best wel interessant eigenlijk, bedankt!

Overigens, Eco over zijn eigen proces als romanschrijver:

Damn, wat mis ik die man. Met afstand mijn favoriete schrijver ooit.
Die hele box is erg interessant, alle interviews die van Dis had in hier is adriaan van dis,
https://www.bol.com/nl/p/(...)tionType=typedsearch
En ja. Ik mis Eco ook, heb hem een paar keer horen spreken en tijdens een presentatie kort gesproken, heel aardige man. Doe dat eigenlijk zelden nog, naar sprekers gaan, toen ik jonger was deed ik dat vrijwel maandelijks.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 9 oktober 2016 @ 21:20:38 #244
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_165860648
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_165887279


Hoe minder je weet, hoe beter, maar als je toch wat meer wil weten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The show must go on
pi_165889330
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 23:54 schreef Kokoswater het volgende:
[ afbeelding ]

Hoe minder je weet, hoe beter, maar als je toch wat meer wil weten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt tof!
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:55:43 #247
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165898982
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 23:54 schreef Kokoswater het volgende:
[ afbeelding ]

Hoe minder je weet, hoe beter, maar als je toch wat meer wil weten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Erg goed boek, heb het gelezen en daarna direct opnieuw gelezen, heerlijk verhaal. Was de eerste van deze schrijver die ik las.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:57:01 #248
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165899006

Hierin begonnen, had deze klassieker nooit gelezen, alleen de film gezien
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165927319
Ik ben nu Duma het lezen van Stephen King. Het is geen Donkere Toren of 22-11-63, maar begin er wel steeds meer in te komen.
pi_165928072
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 11:22 schreef Le1390achim het volgende:
Ik ben nu Duma het lezen van Stephen King. Het is geen Donkere Toren of 22-11-63, maar begin er wel steeds meer in te komen.
Dat is een leuk boek, paar jaar terug ook met plezier gelezen.

Ik lees nu dit boek. Als je mensen kent met Asperger is dit wel een aanrader.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')